ja snap ik, maar hoe maak ik een steenachtige omgeving ? plateaus enzo ?quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:29 schreef A-mineur het volgende:
Veel stro, of donkere holletjes. Daar houden ze van (om in te slapen). Verder een beetje parkour is ook wel fijn voor zulke beesten.
Volgens mij gewoon gips. Met ijzergaas model maken, bedekken met verband en dan een laag gips erover.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:32 schreef tinoz het volgende:
[..]
ja snap ik, maar hoe maak ik een steenachtige omgeving ? plateaus enzo ?
't is wel een heel leuk idee, maar ik denk dat je de vernielzucht van die beestjes onderschat. Zo'n diertje zit de hele dag in dat verblijf, en krijgt z'n voer in een bakje aangeleverd. Naast slapen en eten heeft het dus tijd zat over om zijn omgeving te 'onderzoeken' (lees: kapot bijten, graven en anderszins vernielen) en om te kijken hoe hij uit kan breken. Hoe groter en uitdagender een verblijf, hoe minder vernielzuchtig het diertje zal zijn, maar knagen blijven ze toch doen. Ook een bonsaiboompje klinkt heel tof, maar ik denk dat ze gaan knagen aan de takjes en stam en de blaadjes er af zullen slopen. Zo'n boompje zal het daarom denk ik niet heel lang volhouden. Hou bij het gebruik van levende planten en ook dood hout trouwens altijd rekening met of het giftig is voor hamsters/muizen, want proeven doen ze gegarandeerd.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:23 schreef tinoz het volgende:
Okay thanks !!
En over de mos veldjes ?
Ik moet wel zeggen dat het heel erg verschilt per hamster, heb zelf ook hele natuurlijke kooien vol hout etc. De ene hamster knaagt zich een ongeluk aan al dat hout en de ander kijkt er geen eens naar om.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:41 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
't is wel een heel leuk idee, maar ik denk dat je de vernielzucht van die beestjes onderschat. Zo'n diertje zit de hele dag in dat verblijf, en krijgt z'n voer in een bakje aangeleverd. Naast slapen en eten heeft het dus tijd zat over om zijn omgeving te 'onderzoeken' (lees: kapot bijten, graven en anderszins vernielen) en om te kijken hoe hij uit kan breken. Hoe groter en uitdagender een verblijf, hoe minder vernielzuchtig het diertje zal zijn, maar knagen blijven ze toch doen. Ook een bonsaiboompje klinkt heel tof, maar ik denk dat ze gaan knagen aan de takjes en stam en de blaadjes er af zullen slopen. Zo'n boompje zal het daarom denk ik niet heel lang volhouden. Hou bij het gebruik van levende planten en ook dood hout trouwens altijd rekening met of het giftig is voor hamsters/muizen, want proeven doen ze gegarandeerd.
Edit: wow, de kooi hierboven is echt super gaaf! Zoiets is dus ideaal, maar het hout en de plantjes zal denk ik toch op den duur vervangen moeten worden i.v.m knaagsporen. Wel heel tof voor de hamster om zo'n uitdagende kooi te hebben denk ik
maar nog even andere mogelijkheden nader bekijken natuurlijkquote:Als het voegmiddel verwerkt is in een projekt is het , voor zover ons bekend , niet schadelijk voor de knaagdieren, het is zeker waterdicht / bestendig , vuil en schimmelwerend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |