Wat bedoel je daar mee ?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:14 schreef Lutte het volgende:
Sowieso even meelezen voor Fabian-de-Cavia
Das mijn caviaquote:
Lego is plastic en knaagdieren knagen.. Niet zo'n goed plan ben ik bangquote:
Ok. Ik dacht dat het wel veilig genoeg zou zijn, daar mensenbabies ook nogal eens de neiging hebben hun tanden er in te zetten..quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Lutte het volgende:
[..]
Lego is plastic en knaagdieren knagen.. Niet zo'n goed plan ben ik bang
Vooral natuurlijke producten gebruiken dus, hout enzo, en in de dierenwinkel heb je dingen als knaagdierenkrantenpapier enzo.
Ik zou het niet doen, knagers heten niet voor niets knagers en als ze kleine stukjes van zoiets binnenkrijgen in hun verteringsstelsel zal dat absoluut niet goed zijn voor het beestje, dan liever dik hout of metaal.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef tinoz het volgende:
En is steen niet iets ?
Ik heb voor mijn Mozaiek project dus de hele boel moeten voegen. Toen ik klaar was heb ik het overgebleven voegsel in het water gezet, in de illusie dat het dan wel zou losweken.
Mijn pa heeft het er met grof geweld nog uit weten te krijgen : hard als steen.
Maar ik heb ook hier helemaal geen ervaring mee
Weet je dat zeker ? ze eten in de natuur toch ook geen steen / zand enz?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:57 schreef trovey het volgende:
Ik zou het niet doen, knagers heten niet voor niets knagers en als ze kleine stukjes van zoiets binnenkrijgen in hun verteringsstelsel zal dat absoluut niet goed zijn voor het beestje, dan liever dik hout of metaal.
Als velen de kans hebben ergens aan te knagen knagen ze, in de natuur vreten ze ook niet aan plastic en toch gaan ze dwars door kunststof onderbakken heen en er hoeft maar een onregelmatigheidje te zitten of een randje en ze beginnen eraan....ik heb vaak genoeg gekeken naar kooien met een mooi rond gat erin en geen knager meer aanwezig.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef tinoz het volgende:
[..]
Weet je dat zeker ? ze eten in de natuur toch ook geen steen / zand enz?
Nee, je moet er voor zorgen dat alles absoluut gifvrij is ...of je moet snel door je knaagdieren heen willen gaan maar dat lijkt me niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:11 schreef tinoz het volgende:
Dus , als ik voegsel gebruik , moet ik het zo egaal mogelijk houden,en er zeker van zijn dat het niet giftig is , of dram ik nu een beetje door ?
zover is het nog lang niet hoor !quote:Op woensdag 7 september 2011 08:51 schreef annelotje het volgende:
Wel foto's plaatsen he als je wat gemaakt hebt
Rusjes knagen ook niet aan kunststof. Althans, de 4 die ik heb versleten. En nummer 5 knaagt ook niet aan zijn bak. Wel aan al het hout in de kooi.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Als velen de kans hebben ergens aan te knagen knagen ze, in de natuur vreten ze ook niet aan plastic en toch gaan ze dwars door kunststof onderbakken heen en er hoeft maar een onregelmatigheidje te zitten of een randje en ze beginnen eraan....ik heb vaak genoeg gekeken naar kooien met een mooi rond gat erin en geen knager meer aanwezig.Bij zoiets als een cavia zal het knaaggedrag wat minder zijn maar dieren als b.v. gerbils en helemaal degoes's zijn eigenlijk niet goed te houden in een plastic kooi...het kan goed gaan (uitzonderingen heb je altijd) maar je kunt toevallig ook een dier hebben wat binnen een dag de vrijheid zoekt....desnoods dwars door de wand heen. Bij hamster is het verschillend. Ik heb roborovki's gehad die het prima deden in kunststof kooien hun hele leven lang maar ook Syrische hamsters die constant besloten om een extra uitgang te maken, ik heb wat onderbakken versleten aan die Syrtjes.
maar dan kan het ook met maziek voegsel ?quote:Op woensdag 7 september 2011 04:21 schreef Dottey het volgende:
Vervolgens een laagJE cement der overheen knallen
Dat kan je eventueel nog overschilderen met verf (verf met vogelzand is nice geeft structuur, wel veel roeren tijdens het verven)
van mij wel, dat kan knoert hard wordenquote:Op woensdag 7 september 2011 10:57 schreef tinoz het volgende:
[..]
maar dan kan het ook met maziek voegsel ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |