abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:11:26 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101645084
Omdat ik in Flora & Fauna niet echt veel respons krijg , probeer ik het nu hier !

De bedoeling is om een deel van een kamer in te richten voor knaagdiertjes ( liefst kleine beesies ) Ik wil graag met plateaus, bruggetjes en trapjes werken , misschien een klein beekje en een bonzai met wat mos. Ik wil niet zomaar iets bouwen, maar echt een mini wereldje waar de beesjes naar hartelust kunnen spelen klimmen en leven.

Eerst wilde ik het proberen met "Floormate" wat een soort van piepschuim is maar dan fijner is en makkelijk is te bewerken. Nu denk ik dat ik iets anders moet zoeken omdat Floormate waarschijnlijk niet bestand is tegen het knaag geweld van de kleine knaagers en het misschien giftig is.

Het is me opgevallen tijdens het orienteren op internet dat ervoor aquarium en terrarium vaak wordt gekozen voor een soort van natuurlijke inrichting, terwijl men voor kleine knagers ( zelfs ook voor grotere knagers zoals konijnen ) een klein bakkie vind volstaan :{

Dus bij deze :

Weet iemand met welk materiaal ik het best " HAMSTERDAM" kan creeren ?

zie ook hier : Zelf hamster omgeving bouwen !

kan me niet voorstellen dat van al die mensen die een knaagdiertje hebben er niet 1 is die zoiets geprobeerd heeft zoals ik graag wil doen ...

:W
Save Us From Fashion !
pi_101645301
Lief O+ En Hamsterdam _O- _O_

Sowieso even meelezen voor Fabian-de-Cavia :7

Ik zou sowieso voor veel plekjes waar ze beschut kunnen zitten zorgen, dat valt ook wel leuk te bouwen. En even opletten of de beestjes van klimmen houden, cavia's doen dat bijvoorbeeld niet, dus dan kun je het daar op aanpassen!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:22:30 #3
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101645707
Cavias heb ik eigenlijk niet eens overwogen, en dacht eigenlijk aan Russische / Chinese Dwerghamstertjes tenzij dat iemand mij een ander soort knager kan aanraden.

Heb vroeger welleens dwerghamsters gehad en die vlogen de trapjes op en af , vond dat erg leuk @
Save Us From Fashion !
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:37:04 #4
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101646612
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:14 schreef Lutte het volgende:

Sowieso even meelezen voor Fabian-de-Cavia :7

Wat bedoel je daar mee ?
Save Us From Fashion !
pi_101646702
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:37 schreef tinoz het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar mee ?
Das mijn cavia :D En die kan ook wel wat entertainment gebruiken, vandaar! Het zijn leuke beestjes, maar hamsters ook hoor O+
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:39:35 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_101646887
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:39 schreef pfaf het volgende:
En iets van Lego® dan?
Lego is plastic en knaagdieren knagen.. Niet zo'n goed plan ben ik bang :@

Vooral natuurlijke producten gebruiken dus, hout enzo, en in de dierenwinkel heb je dingen als knaagdierenkrantenpapier enzo. :Y
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:45:07 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_101647078
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Lutte het volgende:

[..]

Lego is plastic en knaagdieren knagen.. Niet zo'n goed plan ben ik bang :@

Vooral natuurlijke producten gebruiken dus, hout enzo, en in de dierenwinkel heb je dingen als knaagdierenkrantenpapier enzo. :Y
Ok. Ik dacht dat het wel veilig genoeg zou zijn, daar mensenbabies ook nogal eens de neiging hebben hun tanden er in te zetten.. ;)
pi_101647105
Het enige wat eigenlijk knaagbestendig is is metaal. Hout, kunststof...ze gaat er doorheen als een mes door de boter. :') Wat betreft planten...hou er rekening mee dat ze alles aanknagen/opeten dus 1, ze niet moeten absoluut niet giftig zijn en 2, hou er rekening mee dat je zeer regelmatig moet vervangen dus gebruik ze zo dat je dat ook makkelijk kan doen zonder je hele bouwsel eerst te moeten slopen. Verder moet uiteraard het geheel goed schoon te maken zijn. Je zou eens kunnen kijken of gerbils niet iets zijn, die leven in een zandomgeving dus wellicht kun je hier wat mee doen met kunstmatige gangen maken in een zandomgeving en b.v. kattengras (in makkelijk te vervangen potjes) als beplanting. Moet de boel schoongemaakt worden dan haal je het zand weg, kunstmatige gangen schoonmaken en dan de boel weer opbouwen. Als decoratie kun je ook niet giftige takken gebruiken (b.v. van fruithout of wilg) dan hebben ze meteen flink wat te knagen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_101647475
Ik heb geen ervaring met een groot hok, maar heb wel eens een kastje omgebouwd tot hamsterhok. Dit was een simpel houten kastje met een plank in het midden, waarvoor we verticale loopgeulen hebben gemaakt voor plexiglas. Hier zit 1 russische dwerghamster in, en zover ik weet heeft deze niet aan de ondergrond of zijkanten zitten bijten, terwijl deze gewoon hout zijn.

Voor hamsters is zo'n grote bak vrij simpel te maken, denk ik. Gewoon hout/spaanplaat voldoet prima, zolang je zorgt dat de beestjes niet bij metalen onderdelen (spijkers, schroeven, hoekjes) kunnen. Op de grond komt (neem ik aan) toch een bedekking te liggen (zaagsel, houtsnipppers, ...) etc, zodat je het niet eens hoeft te lakken. Voor cavia's kan dit anders zijn, omdat die beesten zo bijtend en veel kunnen pissen. Ik weet niet of er uberhaupt veilige lak is, misschien dat de dierenwinkel dat weet? Bruggen en trappen kunnen ook prima van hout gemaakt worden (pas op met 'wild' hout, hier kunnen dan weer parasieten inzitten, dus eerst koken oid). Steen is ook prima, hier kunnen ze hun nagels op schuren zodat je minder vaak hoeft te knippen. WC-rollen en -papier is ook fijn, samen met de meeste stoffen. Hier knaagt de hamster wel aan, maar dat wordt allemaal door hem voor zijn hol gebruikt als isolatie.

Het watergedeelde wordt moeilijker, omdat ik niet weet in hoeverre je plastic kan gebruiken. Ik zou dan naar PVC kijken, en dan zo hard plastic mogelijk. Door een dikke, halve PVC-buis kan prima water stromen en ik denk niet dat een hamster er aan zal knagen. Als 'ie het wel doet, verwacht ik niet dat het problemen oplevert. Maar dit weet ik dus niet zeker. Aardewerk lijkt me sowieso veilig; de beesten eten geen steen. Het plexiglas voor ons hok werkt ook prima, maar daar moet bij worden gezegd dat het beest niet bij de randen kan en dus geen beginnetje heeft om aan te knauwen. Ik zou niet aan lego of andere zachtere plastic-soorten beginnen.

Hopelijk heb je hier iets aan.
"Slechts diegene mag slopen die iets beters kan bouwen."
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:53:12 #11
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101647568
En is steen niet iets ?

Ik heb voor mijn Mozaiek project dus de hele boel moeten voegen. Toen ik klaar was heb ik het overgebleven voegsel in het water gezet, in de illusie dat het dan wel zou losweken.

Mijn pa heeft het er met grof geweld nog uit weten te krijgen : hard als steen.
Maar ik heb ook hier helemaal geen ervaring mee :o
Save Us From Fashion !
pi_101647822
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef tinoz het volgende:
En is steen niet iets ?

Ik heb voor mijn Mozaiek project dus de hele boel moeten voegen. Toen ik klaar was heb ik het overgebleven voegsel in het water gezet, in de illusie dat het dan wel zou losweken.

Mijn pa heeft het er met grof geweld nog uit weten te krijgen : hard als steen.
Maar ik heb ook hier helemaal geen ervaring mee :o
Ik zou het niet doen, knagers heten niet voor niets knagers en als ze kleine stukjes van zoiets binnenkrijgen in hun verteringsstelsel zal dat absoluut niet goed zijn voor het beestje, dan liever dik hout of metaal. ;)
Optimist tot in de kist
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:58:47 #13
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101647884
@GS42

bedankt voor de info !
Ik denk dat een hamster niet kan knagen wanneer hij geen begin kan knagen ?
Weet iemand dat ?
Save Us From Fashion !
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:01:36 #14
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101648032
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:57 schreef trovey het volgende:

Ik zou het niet doen, knagers heten niet voor niets knagers en als ze kleine stukjes van zoiets binnenkrijgen in hun verteringsstelsel zal dat absoluut niet goed zijn voor het beestje, dan liever dik hout of metaal. ;)
Weet je dat zeker ? ze eten in de natuur toch ook geen steen / zand enz?
Save Us From Fashion !
pi_101648470
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef tinoz het volgende:

[..]

Weet je dat zeker ? ze eten in de natuur toch ook geen steen / zand enz?
Als velen de kans hebben ergens aan te knagen knagen ze, in de natuur vreten ze ook niet aan plastic en toch gaan ze dwars door kunststof onderbakken heen en er hoeft maar een onregelmatigheidje te zitten of een randje en ze beginnen eraan....ik heb vaak genoeg gekeken naar kooien met een mooi rond gat erin en geen knager meer aanwezig. :') Bij zoiets als een cavia zal het knaaggedrag wat minder zijn maar dieren als b.v. gerbils en helemaal degoes's zijn eigenlijk niet goed te houden in een plastic kooi...het kan goed gaan (uitzonderingen heb je altijd) maar je kunt toevallig ook een dier hebben wat binnen een dag de vrijheid zoekt....desnoods dwars door de wand heen. Bij hamster is het verschillend. Ik heb roborovki's gehad die het prima deden in kunststof kooien hun hele leven lang maar ook Syrische hamsters die constant besloten om een extra uitgang te maken, ik heb wat onderbakken versleten aan die Syrtjes. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:11:19 #16
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101648679
Dus , als ik voegsel gebruik , moet ik het zo egaal mogelijk houden,en er zeker van zijn dat het niet giftig is , of dram ik nu een beetje door ?
Save Us From Fashion !
pi_101649312
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:11 schreef tinoz het volgende:
Dus , als ik voegsel gebruik , moet ik het zo egaal mogelijk houden,en er zeker van zijn dat het niet giftig is , of dram ik nu een beetje door ?
Nee, je moet er voor zorgen dat alles absoluut gifvrij is ...of je moet snel door je knaagdieren heen willen gaan maar dat lijkt me niet de bedoeling. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:23:50 #18
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101649392
heb helaas de voegelsdoos al weggegeooid, ik ga het navragen bij die zaak..
Save Us From Fashion !
pi_101662502
Ik weet dat er voor een stel muizen (heftige knagers) ook ooit een soort terrarium gemaakt is.
Basis: Pur schuim.
Lekker purren op een plaat of wandje.
Daar uitzagen en snijden wat je niet wilt. Zo kan je holletjes, trappetjes overhangende rotspartijen maken.
Vervolgens een laagJE cement der overheen knallen
Dat kan je eventueel nog overschilderen met verf (verf met vogelzand is nice geeft structuur, wel veel roeren tijdens het verven)

Niet te veel doordraven voor een kleine knager ;) simpele wipwap en klimrek is ook al leuk. Als er genoeg te doen en te eten is dan slopen ze niet ;) ^^ have fun ^^
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_101663557
Ik heb nog wel een leuke tip voor het soort knaagdier.. Ik heb zelf 2 gerbils. Die zijn echt geweldig. Die geef je een hele boel zaagsel en een aantal kartonnen dozen en dan maken ze er zelf een bouwwerk van!
Er is ook een gerbilforum. Misschien dat je daar wat tips van kunt halen. Er zijn daar een aantal mensen die ook hele constructies hebben gefabriceerd!
Wel foto's plaatsen he als je wat gemaakt hebt :)
  woensdag 7 september 2011 @ 10:07:13 #21
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101665068
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:51 schreef annelotje het volgende:
Wel foto's plaatsen he als je wat gemaakt hebt :)
zover is het nog lang niet hoor !
Save Us From Fashion !
pi_101665134
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Als velen de kans hebben ergens aan te knagen knagen ze, in de natuur vreten ze ook niet aan plastic en toch gaan ze dwars door kunststof onderbakken heen en er hoeft maar een onregelmatigheidje te zitten of een randje en ze beginnen eraan....ik heb vaak genoeg gekeken naar kooien met een mooi rond gat erin en geen knager meer aanwezig. :') Bij zoiets als een cavia zal het knaaggedrag wat minder zijn maar dieren als b.v. gerbils en helemaal degoes's zijn eigenlijk niet goed te houden in een plastic kooi...het kan goed gaan (uitzonderingen heb je altijd) maar je kunt toevallig ook een dier hebben wat binnen een dag de vrijheid zoekt....desnoods dwars door de wand heen. Bij hamster is het verschillend. Ik heb roborovki's gehad die het prima deden in kunststof kooien hun hele leven lang maar ook Syrische hamsters die constant besloten om een extra uitgang te maken, ik heb wat onderbakken versleten aan die Syrtjes. :P
Rusjes knagen ook niet aan kunststof. Althans, de 4 die ik heb versleten. En nummer 5 knaagt ook niet aan zijn bak. Wel aan al het hout in de kooi. :')

Ik ben ook benieuwd naar het uiteindelijke resultaat :)
  woensdag 7 september 2011 @ 10:57:35 #23
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101666208
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 04:21 schreef Dottey het volgende:
Vervolgens een laagJE cement der overheen knallen
Dat kan je eventueel nog overschilderen met verf (verf met vogelzand is nice geeft structuur, wel veel roeren tijdens het verven)

maar dan kan het ook met maziek voegsel ?
Save Us From Fashion !
pi_101670870
quote:
5s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:57 schreef tinoz het volgende:

[..]

maar dan kan het ook met maziek voegsel ?
van mij wel, dat kan knoert hard worden :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_101671035
Dude, maak vooral foto's en filmpjes!
  woensdag 7 september 2011 @ 16:19:06 #26
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101676033
ga ik terezijnertijd wel doen hoor

Ik heb ook mijn eerste Mozaiek projectje een aantal stadia gefotografeerd maar omdat ik slechts 1 reactie op de foto van het eindresultaat heb gekregen, vond ik het niet de moeite om al die foto's te gaan aanpassen voor FOK
Save Us From Fashion !
pi_101676247
Creatief bezig man, propz. Ik heb de creativiteit van een pot gel :'). Ik in ieder geval ben zwaar benieuwd naar het eindresultaat van dit topic :D. Mooi man, echt waar.
  woensdag 7 september 2011 @ 17:04:51 #28
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101678051
Thanks !!

Op dit moment zit ik te denken om eerst de basis met floormate te maken en dan alles af te werken met mozaiek steentjes ofzo, maar moet dus eerst alles uit denken / tekenen, want als he eenmaal allemaal af is , is het niet mogelijk om nog veranderingen aan te brengen.....

Als ik eraan denk, wordt ik in iedergeval wel al erg enthousiast van !
Save Us From Fashion !
pi_101678350
Je zou eigenlijk ook zo'n minidoolhof moeten maken, af en toe iets lekkers in het midden of in een hoek met een stopwatch de tijd bijhouden inclusief topscoreboard _O-!
  donderdag 8 september 2011 @ 11:58:18 #30
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101704088
Zoiets is wel leuk , maar ik begin bij het begin ; welk materiaal gebruik ik ? Het voordeel van Floormate is dat het makkelijk te bewerken is , ik kan er een natuurlijkgetrouwe omgeving van maken door het het er als steen te laten uitzien en daarna te verven. Probleem met later mozaieken is dat dan niet meer natuurlijk lijkt. Verder denk ik dat het niet te doen is om enkel het voegsel te gebruiken om alles in te smeren....

Wacht nog steeds op een goede tip ..... . :o
Save Us From Fashion !
pi_101718899
ik heb even voor je op dat gerbilforum gesnuffeld. Wat ze daar als tips geven:
klei (van Das bijvoorbeeld) glasvezelmatten, cellenbetonblokken, cement of tegellijm om iets af te werken, papier maché en natuurlijk gewoon hout maar daar zal wel aan geknaagd gaan worden.

Je zou bijvoorbeeld een geraamte kunnen maken met gaas. Dan papier maché eroverheen en om het dan helemaal stevig te maken cement of tegellijm eroverheen.

Oh en ze hebben het ook nog over gips. Dat is niet giftig. Maar ja ook niet heel stevig natuurlijk.
  donderdag 8 september 2011 @ 19:41:20 #32
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101719953
Ik snap niet hoe ik een heel bouwsel overal even dik kan insmeren met tegellijm , ik zal eens kijken op dat gerbilforum wat ze nou precies doen...

Ben alleen de link kwijt ? :@ :o
Save Us From Fashion !
pi_101720689
Wij hebben jarenlang 2 gerbils gehuisvest in een oud heel groot aquarium. Dit aquarium had ik bij de kringloop gekocht en kostte niet veel omdat het lek was. Dit maakt natuurlijk niet uit voor gerbils. Er lag een dikke laag houtschaafsel onderin, daar konden ze mee slepen. Ze zijn min of meer zindelijk, in die zin dat ze meestal dezelfde hoek gebruikten, dus hoefde niet elke keer de hele bubs verschoond te worden. Om te klimmen en klauteren had ik grote stukken bamboe als tunnel liggen en stukken openhaard hout gestapeld als een bergje, waar ook in, op en tussenin gelopen kon worden. Ze knagen ook veel aan het hout en ook een liksteen werd veel gebruikt. Af en toe een stuk appel was ook leuk. Bovenop een deksel met gaas i.v.m de poezen ging ook prima. Gerbils zijn overdag veel meer wakker en dus leuker om naar te kijken dan hamsters.
Het aquarium was iets van 1.20 bij 50 , dus best een grote wereld voor 2 beestjes.
  donderdag 8 september 2011 @ 19:57:04 #35
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101720691
quote:
niet bepaald een erg groot forum ? kan er ook niet eens in
Save Us From Fashion !
pi_101743304
je moet je idd wel eerst registreren anders kom je er niet in. Ze hebben heel topic over huisvesting en daar staan ook zelfmaakprojectjes bij.
  zaterdag 10 september 2011 @ 20:31:12 #37
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101794199
ik wacht of ik toegelaten wordt !
Save Us From Fashion !
  FOK!fossiel zondag 2 oktober 2011 @ 16:44:51 #38
1455 Keroppi
kool kikker
pi_102615372
Je beseft wel dat hamsters geen diepte zien en dus makkelijk van dingen af kunnen donderen? Ik zou dan voor ratjes gaan, veel slimmer en enthousiaster.
Chick on a mission
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:37:24 #39
151199 tinoz
Alter Reality
pi_102657006
natuurlijk weet ik dat , ik hou me ( als ik daadwerkelijk voor hamsters kies ) aan een maximum van 15Cm voor de val hoogte in het geheel.

Inmiddels hebben we de kast die er stond uitelkaar gehaald ( is overigens ineens uit mekaargevallen en gaat dus naar de stort ) en kan ik beginnen met het kopen van het bouwmateriaal..

tot nu toe is mijn voorkeur nog steeds Floormate met eventuele stukjes verharding door mozaiek voegsel waar nodig ....
Save Us From Fashion !
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:23:50 #40
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_102658924
ik zou voor ratten gaan, iets minder snel kwijt te raken dan die kleine hamstertjes, en enorm sociaal.. ik had er 2, een was echt een klein mensje, de andere een miniatuurhondje :P
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  zondag 9 oktober 2011 @ 17:07:13 #41
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102879874
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:16 schreef annelotje het volgende:
ik heb even voor je op dat gerbilforum gesnuffeld. Wat ze daar als tips geven:
klei (van Das bijvoorbeeld) glasvezelmatten, cellenbetonblokken, cement of tegellijm om iets af te werken, papier maché en natuurlijk gewoon hout maar daar zal wel aan geknaagd gaan worden.

Je zou bijvoorbeeld een geraamte kunnen maken met gaas. Dan papier maché eroverheen en om het dan helemaal stevig te maken cement of tegellijm eroverheen.

Oh en ze hebben het ook nog over gips. Dat is niet giftig. Maar ja ook niet heel stevig natuurlijk.
Cellenbetonblokken zijn heel zacht, daar knagen die beestjes zo doorheen. En de stof die daarbij vrijkomt is op de lange duur mogelijk schadelijk voor je longen.
Gips gaat schimmelen als het nat wordt (plas). Papier-maché: lijm is mogelijk giftig.

Tegellijm/cement is het beste. Cement is goedkoper natuurlijk. Ik weet alleen niet of hamsters daar doorheen kunnen knagen. Afwerken met een epoxylaag kan, maar is behoorlijk duur.

TS: Floormate bedekken met cement, lijkt je dat niets? Je kan overigens pigmenten in cement verwerken, zodat je niet achteraf hoeft te verven. Verf kan weer giftig zijn, pigmenten zijn dat niet. Bovendien heb je heel weinig pigment nodig om een boel cement te kleuren. Denk aan oker enzo.
This isn't even my final form.
  dinsdag 29 november 2011 @ 12:36:45 #42
151199 tinoz
Alter Reality
pi_104962957
Het is alweer 50 dagen verder en ik heb 5 platen floormate inhuis gehaald ( best duur ) . Mijn probleem nu, is dat ik een bodem wil aanleggen onder alle bouwsels, zodat het niet gaat rotten en het makkelijk schoon te maken is.

Ik heb een aantal bedrijven gemaild en ben bij de Praxis weesten kijken waar ik toevallig toch moest zijn voor kooflijsten, maar daar hadden ze geen platen van 3 meter bij 150 wat ongeveer de maat is die ik moet hebben . Ik wil de hele bodem kunnen uitnemen voor onderhoud, verder moet ik nog wat bouwtekeningen / schetsen maken van hoe ik het precies wil.

Dus nu is het wachten op antwoord van die mensen of wachten op een tip van een fokker :)
Save Us From Fashion !
  dinsdag 29 november 2011 @ 22:30:36 #43
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104989269
Betonplex?
Duur en zwaar, maar wel vochtbestendig. Wordt ook in terraria gebruikt. En in grote maten te verkrijgen.
This isn't even my final form.
  woensdag 30 november 2011 @ 10:02:25 #44
151199 tinoz
Alter Reality
pi_104998650
OW , zie net dat ik vergeten was om het materiaal soort te vermelden !

Anyway , het gaat dus om plexiglas dat is vochtbestendig en is betaalbaar , nu is het alleen nog wachten op antwoord op de mails die ik verstuurd heb aan verschillende bedrijven.
Save Us From Fashion !
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:33:05 #45
151199 tinoz
Alter Reality
pi_106697079
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dude, maak vooral foto's en filmpjes!
Okay !!

Nog niet echt veel te zien maar hier is het prille begin .....

[img]http://nl/HAMSTER/4.JPG[/img]

Save Us From Fashion !
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:37:59 #46
151199 tinoz
Alter Reality
pi_106697395
Boven zie je het deel van de kamer die ik ga gebruiken voor de habitat, en op de laaste fotow wat van de bouwmaterialen die ik heb aangeschaft... Bij lange na niet genoeg maar het is een begin.

Ik heb nu plexiglas om alles van de muur en vloer te scheiden, en wat flexible plastic om de omheining mee te maken en de floormate voor de afwerking platateau's etc.
Save Us From Fashion !
pi_107572163
waarom koop je niet een hele grote glazen bak/aquarium en richt je die leuk in? dat is toch veel eenvoudiger? En dan weetje zeker dat ie dr niet uit kan komen of het stuk maakt!
haken is cool
pi_107572465
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:57 schreef trovey het volgende:

[..]

Tsja, die beestjes overleven in de antuur ook, daar zijn ook steentjes.

Overigens is glas, metaal of steen het enige wat je echt kunt gebruiken. Met glas kun je leuke dingen doen met water en tunnels. Een nest zou je kunnen zien door het glas bijvoorbeeld. Ik zou een onderbouw sowieso van dik glas maken. Maak het waterdicht en je kun ook nog eens goed schoonmaken als het nodig is.

De bovenbouw kan van fijn genoeg metalen gaas gemaakt worden, of eventueel glas/veiligheidsglas tot een veilige hoogte.

Je kunt natuurlijk vanalles bouwen van hout, er zal aan geknaagd worden, maarja, dat is nu eenmaal met knaagdieren. Als het hok amar groot genoeg is, zullen de meeste dingen het wel even overleven.
Whatever...
  zaterdag 4 februari 2012 @ 09:56:31 #49
151199 tinoz
Alter Reality
pi_107587498
Water is geen optie denk ik , dat heb ik ook op een hamsterforum gevraagd , ik zou graag een watervalltje maken waar de hamster uit kan drinken maar denk niet dat dat goed gaat komen....

ik zal binnenkort wat nieuwe fotos plaatsen
Save Us From Fashion !
  dinsdag 27 maart 2012 @ 17:02:35 #50
151199 tinoz
Alter Reality
pi_109573017
dit lijkt me wel erg leuk :

Save Us From Fashion !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: