abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2013 @ 16:36:22 #251
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132966636
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:33 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ja, er zijn dieren die in groepen kunnen leven. Ik reageer slechts op jouw opmerking dat je dacht dat solitair iets anders betekende.

Even voor de duidelijkheid: Solitair = alleen

daarom heet dat kaartspelletje ook zo, omdat je het kunt spelen zonder anderen!
Dan staat er dus een fout op wiki ?

De bron op wiki is " www.dwerghamster.nl " , maar daar heb ik de fout NIET terug gevonden ! Dit is namelijk wat er staat :

quote:
Je hebt dwerghamsters die het leuk vinden om koppelgewijs of samen in een groep te leven. En je hebt (dwerg)hamsters die alleen willen leven. Dit wordt met de woorden sociaal en solitair aangeduid. Solitair betekent dat een hamster niet in het gezelschap van anderen wil leven. Het woord komt van het Latijnse woord solus. Dat betekent 'alleen'. Sociaal betekent het tegenover gestelde. Sociaal betekent dat een hamster koppelgewijs of groepsgewijs kan leven.
bron

de pagina met de fout staat hier

als je geen zin hebt om te klikken :

Weet ook niet of iemand die pagina gelezen heeft ? er staan nogal wat spelfouten in , met name gebrekkig Nederlands, her en der ontbreekt er een woord.. doet mij denken dat het niet door een Nederlander getypt is maar ook weer niet vertaald met google translate ofzo , daar is het weer te goed voor ....

zie ook de typfout hier :

het gaat toch over dwerghamsters ?

[ Bericht 22% gewijzigd door tinoz op 06-11-2013 19:29:57 ]
Save Us From Fashion !
  woensdag 6 november 2013 @ 17:43:17 #252
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132969703
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:19 schreef tinoz het volgende:

[..]

Heb dus een trap naar boven, en dan een basin, waar ik aan de binnenkant een soort van klimreepjes lijm, zodat ie er uit kan mocht ie er toch invallen. Mij gaat het meer om het kleine stroompje water en watervalletjes dan het basin, dat is immers ook niet mogelijk, daar is deze habitat te klein voor omdat het veel ruimte vergt als je het langzaam laat op / aflopen... ;(
Ik zie dus pas net, dat ik hier nog helemaal geen foto van dat trapje gepost heb !!

Bij deze dan :

Ik heb overigens een driehoekig basin gemaakt van plexiglas dat precies in de hoek moet passen ! Het basin dat je dus hier ziet is vervangen door dat driehoekige basin dat ik hier ook al gepost heb, moet de trap alleen nog op maat zagen...
Save Us From Fashion !
pi_132970839
Gaat de goede kant op. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Hoe lang gaat het nog duren voor het af is?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_132971095
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:12 schreef tinoz het volgende:
Vreemd, ik dacht het toch echt goed gelezen te hebben !!

Dit staat ook op wiki :

Leefwijze

[..]

Daar zeggen ze eigenlijk hetzelfde als in het andere stukje hoor.
  woensdag 6 november 2013 @ 19:19:14 #255
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132973348
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:11 schreef valentijn101 het volgende:
Gaat de goede kant op. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Hoe lang gaat het nog duren voor het af is?
heb mijzelf geen deadline gesteld ... ik weet het ook niet te schatten , ik denk zeker niet dat ik het voor 2014 af heb.
Save Us From Fashion !
  donderdag 7 november 2013 @ 09:52:30 #256
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132994081
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:19 schreef owl. het volgende:

[..]

Daar zeggen ze eigenlijk hetzelfde als in het andere stukje hoor.
Lees het nog eens goed door dan svp ?
Save Us From Fashion !
pi_132994383
Volgens mij heb jij het zelf gewoon niet goed gelezen.

quote:
De meeste hamsters zijn solitaire dieren. Syrische hamsters en Chinese dwerghamsters zijn solitair, dus ook in gevangenschap moeten ze absoluut alleen in een kooi gehouden worden.
Het gaat hier over alle hamsters, maar alleen de Chinese dwerghamster van de dwerghamsters wordt genoemd als absoluut solitair.

quote:
Meerdere dieren in één kooi leidt tot conflicten met ernstige gevolgen, namelijk de dood van één van beide hamsters. Roborovskidwerghamsters zijn wel groepsdieren en kunnen ook in gevangenschap met meerdere bij elkaar gehouden worden. Toch zijn niet alle Roborovskihamsters gesteld op gezelschap en kan het voorkomen dat ook bij deze soort de hamsters afzonderlijk gehouden moeten worden.
Roborovski's zijn van de dwerghamsters het meest sociaal, maar alsnog gaat het niet altijd goed om er meer dan eentje bij elkaar te houden.
quote:
Russische dwerghamsters en Campbelli dwerghamsters zitten qua gedrag tussen de solitaire en groepsgebonden hamsters in. Soms verdragen ze gezelschap, soms niet. Voor de veiligheid is het aangewezen ze daarom apart te houden. Verschillende soorten kunnen onderling niet samenleven en zullen elkaar proberen uit te moorden.
En hier dus de Russische en Campbelli die genoemd worden als tussen sociaal en solitair in, het verschilt per individuele hamster of het wel of niet lukt. Voor de zekerheid kun je ze dus het beste solitair houden.

Het volgens jou conflicterende stukje:
quote:
Een Russische dwerghamster is, net als alle andere soorten dwerghamsters (behalve de Chinese dwerghamster), niet solitair.[3]
Komt overeen met de bron van net waarin alleen de Chinese dwerghamster als absoluut solitair genoemd werd, Rusjes (en de Campbelli) kunnen soms namelijk prima in gezelschap leven (vooral in koppels) maar voor de zekerheid kan je ze beter apart houden. Maar ze zijn dus niet echt solitair te noemen daardoor. Onder de 'andere soorten dwerghamster' valt ook nog de Roborovski die juist het meest sociaal is van de dwerghamsters.
quote:
In gevangenschap (in een kleine ruimte) gaat het houden van twee dieren van hetzelfde geslacht of een groep echter vaak mis en is daarom af te raden. Het koppelgewijs fokken gaat heel erg goed.
Wat ze hier dus ook zeggen over de Russische dwerghamster, omdat het wel kán om hem met andere Rusjes te laten leven is hij niet solitair. Het wordt alleen absoluut niet aangeraden.

Oftewel, er staat gewoon hetzelfde in andere woorden.
  donderdag 7 november 2013 @ 14:36:32 #258
151199 tinoz
Alter Reality
pi_133004409
dat noemen ze in de psychiatrie "criteria" geloof ik :o
Save Us From Fashion !
  donderdag 7 november 2013 @ 22:03:29 #259
151199 tinoz
Alter Reality
pi_133023650
Anyway, ik wil misschien een extra topic maken voor gereedschap voor werken met polystyrene foam. of het nu voor gameworkshop , trein modelbouw, of hamsters is.

Ik wil overigens dit ding kopen, dat zal me erg veel moeite schelen !

is nogal wat uitvogelen weer op Ebay , want het verschilt per pakket en combinatie van verschillende soorten cutters in prijs.

zie hier wat voorbeelden van wat er snel op google te vinden is als je op "hot wire cutter" zoekt :

Waarom ik dus "het mes" wil ( dat is dat ding dat het meest op een gewone schroevendraaier lijkt ) is omdat je daar het meest mee kan. Het enige wat niet kan , is dieper snijden dan de lengte van de verwarmde "pin"

Je kan er drie dimensionaal mee snijden en zo ver gaan als je wil terwijl je met de anderen net als bij een figuur zaag gelimiteerd bent door het formaat van de twee stangen die het draad / zaagje strak houden.

Toch wel mooi , alleen dus nog uitvogelen wat de beste deal is , en ff nagaan of ik zo iets nog veel ga gebruiken

Hier een paar advertenties van Ebay :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
De prijzen veranderen natuurlijk dus houd er even rekening mee dat deze post gemaakt is op 7 november 2013

Heb overigens van gebruikers gelezen dat ze lang niet alle verschillende modellen gebruiken, dus dat telt ook nog een mee...
Save Us From Fashion !
  maandag 11 november 2013 @ 23:23:12 #260
151199 tinoz
Alter Reality
pi_133170382
ik wil in een dus een soort van kasteelachtig bouwsel in de Habitat plaatsen, en de onderkant wil ik open maken door er een soort van boogies der in te maken... Ik zit nog een beetje te tobben over de stijl :@

Dit zijn de "archen" die je vaak in Katholieke kerken ziet :

Die is me te moeilijk natuurlijk maar dit zijn een aantal mogelijkheden :

Save Us From Fashion !
pi_133170937
Wow, dat gaat mooi worden. (en veel werk zijn) dan heb je echt een hotknife nodig. :Y
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:45:17 #262
151199 tinoz
Alter Reality
pi_133180190
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 23:35 schreef valentijn101 het volgende:
Wow, dat gaat mooi worden. (en veel werk zijn) dan heb je echt een hotknife nodig. :Y
nee, ik heb voor de bogen géén hotknife nodig, en eigenlijk ook niet voor de toren, de bogen ga ik wel doen met de hot wire cutter die ik nu heb, of ik de holtes uit de ringen van de torens ga smelten met de hotknife of met de hot wire cutter die ik nu heb , weet ik nog niet .... maar alles op zn tijd natuurlijk ;)
Save Us From Fashion !
pi_133185875
Over die vraag nog over dat hamster wel of niet bij elkaar kunnen leven,
waarom neem je geen ratjes? Die kunnen ook in grote groepen leven, en je kan ze zelfs zindelijk maken!
Twiddel
  dinsdag 12 november 2013 @ 16:14:41 #264
151199 tinoz
Alter Reality
pi_133186826
heb ooit ratten gehad , vind gewoon dwergjes zo leuk dat ik niets anders wil, verder zou ik eekhoorntjes leuk vinden, als ik de tijd en de ruimte had om ze comfortabel te houden en kon tam maken .... Maar dat is een stap verder dan hamsters meen ik
Save Us From Fashion !
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:39:06 #265
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_133189880
Witbuikegeltjes zijn ook schattig O+

OT: Die "en ogive" archen lijken me wel iets voor jouw project.
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:28:34 #266
151199 tinoz
Alter Reality
pi_133195764
Witbuikegeltjes zijn vast er schattig, maar mijn besluit staat vooralsnog vast.
Ik vind ook de “en ogive” de mooiste van het stel, maar het zijn eigenlijk allemaal meer deuren dan pilaren.

Omdat ik graag het bouwsel dat ik in de habitat ga plaatsen niet als een dicht blok wil hebben , is het idee om in ieder geval het onderste gedeelte open te maken door er overal gaten in te maken in die “en ogive” style, en die op elkaar aan laten aansluiten zodat de overgangen wat meer weghebben van pilaren.

Moeilijk is het om dit dus precies goed te doen ; ik moet alles uitmeten , dan overbrengen op het materiaal, de openingen verdelen over 2/3 lagen floormate en dan alles netjes uitsmelten/ zagen zonder dat er verschil in de afzonderlijke doorgangen komt ….
Save Us From Fashion !
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:56:48 #267
151199 tinoz
Alter Reality
pi_133196785
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:39 schreef LittleBrownie het volgende:
Witbuikegeltjes zijn ook schattig O+
http://www.hartvannederla(...)een-ideaal-huisdier/
Save Us From Fashion !
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:58:43 #268
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_133196891
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_133197579
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:14 schreef tinoz het volgende:
heb ooit ratten gehad , vind gewoon dwergjes zo leuk dat ik niets anders wil, verder zou ik eekhoorntjes leuk vinden, als ik de tijd en de ruimte had om ze comfortabel te houden en kon tam maken .... Maar dat is een stap verder dan hamsters meen ik
Wist je dat je vanaf 2014 officieel geen (Siberische) hamsters meer mag houden?
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:32:09 #270
151199 tinoz
Alter Reality
pi_133198250
Ja dat gedoe met die positie lijst .... ik wil geen overhaaste aankoop doen , het beesie is het belangrijkst en als hij erin gaat voor alles klaar is, kan er vanalles fout gaan , ik zit inderdaad wel een tijdje te denken om eerst een "gewone" kooi te kopen en hem daar zolang in te houden voor de Résidence af is
Save Us From Fashion !
  woensdag 13 november 2013 @ 14:24:02 #271
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_133217198
Dit gaat eigenlijk best te ver.
  woensdag 13 november 2013 @ 15:26:06 #272
151199 tinoz
Alter Reality
pi_133219347
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:24 schreef Lollertrolle het volgende:
Dit gaat eigenlijk best te ver.
Wat bedoel je dan ?
Save Us From Fashion !
  woensdag 13 november 2013 @ 16:56:04 #273
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_133222309
Woow heel het topic doorgelezen, wat een groot ding!!
Ik had volgens mij ooit ergens gelezen dat hamsters niet goed tegen water kunnen omdat ze dan verkouden worden als er een beetje tocht is ;(
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_133222489
Ze kunnen wel tegen water maar niet tegen vocht. (zoals veel dieren)
  woensdag 13 november 2013 @ 17:28:00 #275
151199 tinoz
Alter Reality
pi_133223297
quote:
17s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:56 schreef bobbernaut het volgende:
Woow heel het topic doorgelezen, wat een groot ding!!
Ik had volgens mij ooit ergens gelezen dat hamsters niet goed tegen water kunnen omdat ze dan verkouden worden als er een beetje tocht is ;(
waarschijnlijk verwar je hamsters met deze :

:o ;)
Save Us From Fashion !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')