abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122013168
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:48 schreef tinoz het volgende:
ow , ik woon in een soort van woonvorm.
ah zo!

maar wat was je van boven naar beneden aan het doen dan?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 25 januari 2013 @ 00:05:14 #102
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122013762
Ik zal het idee nog eens uitleggen

we hebben de muren, ik heb daar ( meer mijn vader ) plexiglas tegenaan geschroefd, zodat de muur niet gaat schimmelen of dat er problemen komen bij het verwijderen van alles wanneer ik weg zou moeten.

Ik heb een techniek gekozen, waar ik al bekend mee was : namelijk werken met repen, die ik dan bewerk zodat het lijkt of het een horizontale rij bakstenen is.

De repen , die ik eerder gepost heb, zijn precies 5Cm dik en niet langer dan 120 geloof ik. Ik heb ze met dubbelzijdig tape aan de plexiglas geplakt met 2 CM tussen iedere reep.

In de ruimte tussen de tape, heb ik eigenlijk precies hetzelfde gedaan , alleen dan in repen van 2 Cm.

De bedoeling is dat ik nadat alle repen van 5Cm klaar zijn en juist hangen en niet meer loslaten, ik er tijdelijk overal repen van 2Cm tussen doe en ze met plamuur spray overspuit .

Nog vóór dat de repen gedroogd zijn, wil ik de dunnere repen er weer uit halen ; net op tijd dat het plamuur niet druipt en dat de repen nog niet aan elkaar geplakt zijn.

De bedoeling verder , is dat ik met de ruimtes tussen de dikkere repen veel kan doen. Ik wil graag verschillende groottes van plateaus in de opengebleven kieren plaatsen, en op die manier kan ik dan ook nog altijd verandering aan brengen,...

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is ?
Save Us From Fashion !
pi_122014017
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 00:05 schreef tinoz het volgende:
Ik zal het idee nog eens uitleggen

we hebben de muren, ik heb daar ( meer mijn vader ) plexiglas tegenaan geschroefd, zodat de muur niet gaat schimmelen of dat er problemen komen bij het verwijderen van alles wanneer ik weg zou moeten.

Ik heb een techniek gekozen, waar ik al bekend mee was : namelijk werken met repen, die ik dan bewerk zodat het lijkt of het een horizontale rij bakstenen is.

De repen , die ik eerder gepost heb, zijn precies 5Cm dik en niet langer dan 120 geloof ik. Ik heb ze met dubbelzijdig tape aan de plexiglas geplakt met 2 CM tussen iedere reep.

In de ruimte tussen de tape, heb ik eigenlijk precies hetzelfde gedaan , alleen dan in repen van 2 Cm.

De bedoeling is dat ik nadat alle repen van 5Cm klaar zijn en juist hangen en niet meer loslaten, ik er tijdelijk overal repen van 2Cm tussen doe en ze met plamuur spray overspuit .

Nog vóór dat de repen gedroogd zijn, wil ik de dunnere repen er weer uit halen ; net op tijd dat het plamuur niet druipt en dat de repen nog niet aan elkaar geplakt zijn.

De bedoeling verder , is dat ik met de ruimtes tussen de dikkere repen veel kan doen. Ik wil graag verschillende groottes van plateaus in de opengebleven kieren plaatsen, en op die manier kan ik dan ook nog altijd verandering aan brengen,...

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is ?
Het eerste gedeelte wel.... totdat je er weer uit gaat halen. Haal je het op bepaalde plaatsen alleen weg of alle 2cm regels?
zit je dan niet met gekke kwetsbare plekken als je de 2cm regels verwijderd en niet overal een passend plateau plaatst?

ik ben erg benieuwd naar je project als het klaar is!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 25 januari 2013 @ 00:11:59 #104
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122014055
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 00:11 schreef Dottey het volgende:

[..]

Het eerste gedeelte wel.... totdat je er weer uit gaat halen. Haal je het op bepaalde plaatsen alleen weg of alle 2cm regels?
zit je dan niet met gekke kwetsbare plekken als je de 2cm regels verwijderd en niet overal een passend plateau plaatst?

ik ben erg benieuwd naar je project als het klaar is!
Save Us From Fashion !
  vrijdag 25 januari 2013 @ 00:14:18 #105
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122014161
het wordt een beetje puzzelen, voorop staat dat alle plateua's moeten komen waar ik ze hebben wil. de ruimte tussen verschillende plateua's vul ik dan weer op met opmaat gezaagde repen van 2Cm en net zo lang als nodig , wanneer niet lang genoeg , gewoon een tweede reep...
Save Us From Fashion !
pi_122014415
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 00:14 schreef tinoz het volgende:
het wordt een beetje puzzelen, voorop staat dat alle plateua's moeten komen waar ik ze hebben wil. de ruimte tussen verschillende plateua's vul ik dan weer op met opmaat gezaagde repen van 2Cm en net zo lang als nodig , wanneer niet lang genoeg , gewoon een tweede reep...
Nou leuk! Maar ik dacht dat je al een tijd geleden goed was begonnen met die repen plaatsen.. wat ging er mis dan? Niet goed de afstanden ingeschat? Kan je de repen nog wel gebuiken of moeten die ook opnieuw?

ik kijk morgen naar het antwoord, nu eerst lekker tukken. :z slaap lekker alvast
  vrijdag 25 januari 2013 @ 00:25:48 #107
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122014572
Okay , alvast goeie morgen dan !

Probleem is , dat ik het leuker vind met zn 2en dan in mn uppie, daardoor werk ik er niet iedere dag aan , daardoor ben ik soms een beetje kwijt waar ik gebleven was . Ik heb eerder alles vast geplakt met kleine stukjes dubbelzijdig tape, maar die stukken lieten nu dus los .
dus van onder alles weer naar boven aan het vastplakken.

Dat waren we dus aan het doen toen we merkte dat die repen van 2 Cm er niet meer tussen paste.

Een remedi: alles opnieuw plakken alleen dan met meer tape.

Het gaat overigens maar over 1 kant
Save Us From Fashion !
pi_122015218
Oke.. ik kon dus niet slapen voor ik het antwoord had gelezen :')

Maar als het nu al los laat! met wat ga je het dan vastzetten? montagekit voor de 5cm? en voor de 2cm gewoon ertussen drukken? (die moet je ook weer los krijgen natuurlijk..)

Het is toch de bedoeling dat het goed blijft zitten.. dan is tape niet genoeg. Dat dacht ik eigenlijk al gelijk toen ik las dat je er ook nog eens plateau's tussen gaat proppen... dus het moet wel gewicht kunnen houden!

succes ermee.. ben benieuwd naar de oplossing.
pi_122015431
Denk trouwens dat dit geschikt is als montagekit op je plexiglas..
Met Montagekit Heavy Duty kunnen gladde materialen zoals metaal, kunststof en zelfs glas worden gelijmd op diverse ondergronden en is ideaal voor de zwaardere buitentoepassing (dakkapel, boeibord, etc).

of dit

Montagekit Direct Grip is vooral bedoeld voor het monteren van horizontale verlijmingen, waarbij een hoge aanvangshechting vereist is. Wel dient één van de te lijmen delen voldoende poreus (zuigend) te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kan dus ook goed gewicht dragen van je plankjes / plateaus

bron:http://www.bison.nl/nl-nl(...)gen-over-montagekit/

hoop dat je er wat aan hebt.
pi_122015624
offtopic.. ohwkee.. en nu echt .. :z :z :z
  vrijdag 25 januari 2013 @ 00:55:58 #111
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122015698
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 00:42 schreef Dottey het volgende:
Oke.. ik kon dus niet slapen voor ik het antwoord had gelezen :')

Maar als het nu al los laat! met wat ga je het dan vastzetten? montagekit voor de 5cm? en voor de 2cm gewoon ertussen drukken? (die moet je ook weer los krijgen natuurlijk..)

Het is toch de bedoeling dat het goed blijft zitten.. dan is tape niet genoeg. Dat dacht ik eigenlijk al gelijk toen ik las dat je er ook nog eens plateau's tussen gaat proppen... dus het moet wel gewicht kunnen houden!

succes ermee.. ben benieuwd naar de oplossing.
Nou er zit veel verschil tussen de stevigheid van de repen. Ik heb gewoon voor bepaalde repen MINDER tape gebruik dan voor andere. Nu zijn de meeste repen die ik eerder had vastgeplakt er stevig , en zijn alleen de repen die ik met kleine stukjes tape heb vast geplakt aan het loslaten.

De conclusie is dus NIET zuinig zijn met tape.

Ik heb ook een tijdje gedacht om betere tape van de Hornbach te gebruiken.
De rollen die ik nu heb zijn van de hema en nog geen 3 euro voor 5 meter .

De tape van de Hornbach, is ook 5 meter maar kost bijan een tientje per rol.

Als ik er van overtuigd was dat die tape van de hema niet goed genoeg was had ik het geld er wel voor over gehad , maar ik denk dat met wat meer tape alles wel goed komt !
Save Us From Fashion !
pi_122015940
Hoeveel hamsters komen er eigenlijk in O-)
haken is cool
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:37:21 #113
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122016755
dat weet ik nog niet

Ik heb dus al wat posts gemaakt over welke soort en hoeveelheid...

Ik denk dat ik het maar eens met 1tje ga proberen, kijken of ie niet kan ontsnappen enz ...
Save Us From Fashion !
pi_122021387
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 00:55 schreef tinoz het volgende:

[..]

Nou er zit veel verschil tussen de stevigheid van de repen. Ik heb gewoon voor bepaalde repen MINDER tape gebruik dan voor andere. Nu zijn de meeste repen die ik eerder had vastgeplakt er stevig , en zijn alleen de repen die ik met kleine stukjes tape heb vast geplakt aan het loslaten.

De conclusie is dus NIET zuinig zijn met tape.

Ik heb ook een tijdje gedacht om betere tape van de Hornbach te gebruiken.
De rollen die ik nu heb zijn van de hema en nog geen 3 euro voor 5 meter .

De tape van de Hornbach, is ook 5 meter maar kost bijan een tientje per rol.

Als ik er van overtuigd was dat die tape van de hema niet goed genoeg was had ik het geld er wel voor over gehad , maar ik denk dat met wat meer tape alles wel goed komt !
ik persoonlijk, denk dat je het met tape niet zo gaat redden.. Het moet toch langdurig meegaan en niet naar beneden storten als een hamster over een plateau gaat?

maar dat zijn keuzes om te maken.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 16:52:30 #115
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122035854
ik ga de plateua's natuurlijk ondersteunen. verder weegt floormate bekant niets, dus ik ga er vanuit dat er neits naar beneden komt vallen en al helemaal niet , wanneer de repen allemaal tegen elkaar geklemd zitten ..
Save Us From Fashion !
pi_122062058
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 16:52 schreef tinoz het volgende:
ik ga de plateua's natuurlijk ondersteunen. verder weegt floormate bekant niets, dus ik ga er vanuit dat er neits naar beneden komt vallen en al helemaal niet , wanneer de repen allemaal tegen elkaar geklemd zitten ..
Nou ben benieuwd naar foto's als je repen allemaal zitten. Succes!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 19:50:49 #117
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122225812
Sinds kort weer een geweldig nieuw idee ( al zeg ik het zelf )

Het lijkt me kei gaaf om ook torrentjes te maken waarin het beesje kan klimmen ...

Zoiets als dit :

Of met meer detail :

Of ik kan gewoon iemand een troren laten ontwerpen in 3D en dan uit laten printen , en hier en daar aanpassen waar ik dat wil !!

Krijg je zoiets

Als ik ooit hier ooit goed in zou kunnen worden zou ik zoiets wel willen bouwen
Save Us From Fashion !
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:02:29 #118
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122234846
zou het handig zijn als ik hier een aparte topic voor aanmaak ?
Save Us From Fashion !
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:36:49 #119
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122246285
Zo cool! Alleen snap ik niet dat je dat hele hok voor 1 hamster maakt.
Heb je kleurmuizen al eens overwogen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122250658
Nee hoor gewoon lekker in dit topic houden.. het is tenslotte allemaal voor je toekomstige hamsters!
pi_122250670
ben je weer samen met je coach / stagiaire aan de knutsel?
  woensdag 30 januari 2013 @ 13:58:51 #122
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122253057
Misschien gaan we vanmiddag nog even verder ....
Ik heb gister de hele dag aan die toren gedacht ! :o

Tis echt raar , de meeste mensen weten hier wel dat ik aan schizofrenie leid, maar ik heb ook vaak last van depressies. Ik kan me dan echt héél ellendig voelen, maar als ik dan aan zoiets als dit denk , dan maakt het me blij .

Dat werkt zelfs beter dan medicijnen
Save Us From Fashion !
  woensdag 30 januari 2013 @ 14:01:28 #123
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122253148
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:36 schreef oh-oh het volgende:
Zo cool! Alleen snap ik niet dat je dat hele hok voor 1 hamster maakt.
Heb je kleurmuizen al eens overwogen?
Ik heb tot nu toe met het bouwen rekening gehouden met dwerghamsters, en die kunnen niet echt ringen, muizen daarentegen , die wel denk ik, en dan zou ik alles moeten veranderen , misschien dat een dwerghamster er zelfs op één of andere manier uit kan komen, maar zover ben ik nog niet :)
Save Us From Fashion !
pi_122258717
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:58 schreef tinoz het volgende:
Misschien gaan we vanmiddag nog even verder ....
Ik heb gister de hele dag aan die toren gedacht ! :o

Tis echt raar , de meeste mensen weten hier wel dat ik aan schizofrenie leid, maar ik heb ook vaak last van depressies. Ik kan me dan echt héél ellendig voelen, maar als ik dan aan zoiets als dit denk , dan maakt het me blij .

Dat werkt zelfs beter dan medicijnen
ik herken het wel een beetje. Ik heb enorm last van depressief gevoel gehad en ergens meebezig zijn kan je hoofd enorm afleiden. Als ik mij niet tof voel ga ik tuinieren of iets prullen en prutsen, Dan leid ik mijzelf af en word ik rustig van binnen. Goede therapie dus ;)

mooi dat het ook bij jou goed voelt en je dat hebt gevonden :*
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:12:40 #125
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122276761
Ik wilde eigenlijk vandaag al beginnen aan die toren, maar wilde eerst de laatste repen nog afmaken. Toen stuite ik op een probleempje ,ik moest de kabel voor het watervalletje aansluiten , weg werken en verlengen. Daar had ik een steentje voor nodig , dus ben ik naar mijn ouders gegaan. Moest even helpen met instellen van de telefoon en even TV gekeken naar de Koningin .

Toen ik op mijn oude kamer was kwam ik allemaal dingen van vroeger tegen en ik kreeg een slecht gevoel over men verleden, heb nog wel een beker mee genomen, omdat ik die gewonnen had in mijn betere jaren vóór mijn pubertijd en dat de eerste keer was dat ik iets groots won, dat was de grootste verrassing ooit. Toen ik door mijn CD's van vroeger bladerde , kwamen oude herinneringen weer terug, ik raakte weer helemaal deprie.

Ik was daarmee meteen te laat thuis om aan de toren te werken of de iets.

Heb maar snel een sixspack gehaald, hoop dat ik zo weer mijn verleden weet te vergeten...
Save Us From Fashion !
pi_122288165
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:12 schreef tinoz het volgende:
Ik wilde eigenlijk vandaag al beginnen aan die toren, maar wilde eerst de laatste repen nog afmaken. Toen stuite ik op een probleempje ,ik moest de kabel voor het watervalletje aansluiten , weg werken en verlengen. Daar had ik een steentje voor nodig , dus ben ik naar mijn ouders gegaan. Moest even helpen met instellen van de telefoon en even TV gekeken naar de Koningin .

Toen ik op mijn oude kamer was kwam ik allemaal dingen van vroeger tegen en ik kreeg een slecht gevoel over men verleden, heb nog wel een beker mee genomen, omdat ik die gewonnen had in mijn betere jaren vóór mijn pubertijd en dat de eerste keer was dat ik iets groots won, dat was de grootste verrassing ooit. Toen ik door mijn CD's van vroeger bladerde , kwamen oude herinneringen weer terug, ik raakte weer helemaal deprie.

Ik was daarmee meteen te laat thuis om aan de toren te werken of de iets.

Heb maar snel een sixspack gehaald, hoop dat ik zo weer mijn verleden weet te vergeten...
Nu weet je ondertussen ook wel dat 6-packs niet helpen ;)
Blijf goed op het positieve focussen: Je hebt iets leuks terug gevonden (beker die je gewonnen had), je ouders even fijn geholpen, je weet dat je veel progress gemaakt hebt en nu op een fijne plek woont waar je vooruit kunt! En dat je de laatste repen al in zicht hebt! want dat lijkt me een leuke klus om te starten, maar zoveel van hetzelfde maken lijkt me niet heel lang leuk en ben je blij als je aan de volgende klus kan starten! *O*

Heb je nu het steentje wel of niet gevonden? Wat voor steentje had je nodig voor je waterval!? Weet je al waar je die waterval wilt gaan plaatsen?

dikke kus! Kop op! Lekker aan de knutsel ;) :*
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:19:12 #127
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122302784
Het was een steentje voor een netsnoer mee te verlengen, hij moet de waterval voorzien van stroom, en ik moet hem een stuk omleiden, omdat ik hem anders niet makkelijk aan en uit kan zetten.

Dat was lang zoeken ! Ik heb vast niet de goede naam gebruikt, mijn vader zei dat het inderdaad gewoon "steentje"was, maar kon zo snel niets vinden met die zoek term..

Hoe dan ook , dit is een vergelijkbaar steentje :

Ik heb overigens met mn slimme kop al een aantal repen over het stopcontact heen geplakt :o dus die moeten er eerst af.

Ik heb overigens dus nu de paddenstoelen al met mijn vader geplant .

Owja

De waterval komt in de hoek. Het pompje dat ik heb gekocht , kan tot 1 meter omhoog pompen en zo hoog ga ik het ook proberen. Het water moet via verschillende plateua's naar het pompje terug lopen ..
Save Us From Fashion !
pi_122317180
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:19 schreef tinoz het volgende:
Het was een steentje voor een netsnoer mee te verlengen, hij moet de waterval voorzien van stroom, en ik moet hem een stuk omleiden, omdat ik hem anders niet makkelijk aan en uit kan zetten.

Dat was lang zoeken ! Ik heb vast niet de goede naam gebruikt, mijn vader zei dat het inderdaad gewoon "steentje"was, maar kon zo snel niets vinden met die zoek term..

Hoe dan ook , dit is een vergelijkbaar steentje :

[ afbeelding ]

Ik heb overigens met mn slimme kop al een aantal repen over het stopcontact heen geplakt :o dus die moeten er eerst af.

Ik heb overigens dus nu de paddenstoelen al met mijn vader geplant .

Owja

De waterval komt in de hoek. Het pompje dat ik heb gekocht , kan tot 1 meter omhoog pompen en zo hoog ga ik het ook proberen. Het water moet via verschillende plateua's naar het pompje terug lopen ..
kroonsteentje.. zeg dat dan :P
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:28:34 #129
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122321061
owjaa

ik dacht al dat het zoiets was , sorry :P

Ik ben overigens net naar de Hornbach geweest om van mijn laatste centen een machientje te kopen waarmee ik makkelijk figuren kan uit zagen / snijden / branden.

Ik had iets in gedachten als een soort van dremel met een langwerpig zaagblad waarmee ik makkelijk vormen uit kon zagen uit de de losse pols, maar dat hadden ze niet .

Uiteindelijk ben ik met een gloei ding soldeer dinges naar huis gegaan.

15¤ en het heet "een slodeer pistool" CFH E 100
Het ding kan volgens de verpakking tot 300 Graden verwarmd worden en werkt op netstroom.

Zolang ik het ding niet vies maak of beschadig, kan ik het terug brengen als hij niet naar mijn zin werkt, vond ik ook wel een goede deal

[ Bericht 4% gewijzigd door tinoz op 31-01-2013 22:41:39 ]
Save Us From Fashion !
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:53:07 #130
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122347663
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:28 schreef Dottey het volgende:
Nu weet je ondertussen ook wel dat 6-packs niet helpen ;)
Blijf goed op het positieve focussen: Je hebt iets leuks terug gevonden (beker die je gewonnen had), je ouders even fijn geholpen, je weet dat je veel progress gemaakt hebt en nu op een fijne plek woont waar je vooruit kunt! En dat je de laatste repen al in zicht hebt! want dat lijkt me een leuke klus om te starten, maar zoveel van hetzelfde maken lijkt me niet heel lang leuk en ben je blij als je aan de volgende klus kan starten! *O*

Heb je nu het steentje wel of niet gevonden? Wat voor steentje had je nodig voor je waterval!? Weet je al waar je die waterval wilt gaan plaatsen?

dikke kus! Kop op! Lekker aan de knutsel ;) :*
Wat meer het probleem is ( is misschien beter voor R&P ) is dat het nu beter gaat met me ; ik heb maanden iedere avond me ellendig gevoeld, ik ben toen vaak maar gaan stappen , want na een paar pintjes, vergeet ik dat allemaal.

Wat nog is , zijn eigenlijk 3 dingen :

1) ik kan mijn verleden niet makkelijk achter me laten, en baal om de fouten die ik gemaakt heb, en heb het gevoel dat mensen me daarop zullen beoordelen op een slechte dag

2) mijn grote doel : een idealistisch netwerk opzetten, loopt kei traag. sommige projecten heb ik 3 keer over moeten laten doen ( ook telkens door andere programmeurs ), en het is nog niet af. Ook nu zit ik weer te wachten op een programmeur die "privé dingen" heeft en dus na een aantal weken nog niet eens begonnen is aan het project dat hij heeft aangenomen.

3) het lijkt erop dat ik een soort van "writersblock" heb ofzo.... Ik werk aan de leuke dingen van de website ; de manier hoe het moet werken heb ik helemaal uitgeschreven met wat hulp, en ik ben dus met wat grafische dingetjes bezig ( DIG / filmpje bewerken ) Maar het schrijven van de artikeltjes wil al lang niet meer. Sterker nog , ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een tekst gemaakt heb !

PS: bedankt voor de kus en de positieve energie ! :o
Save Us From Fashion !
pi_122350395
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:53 schreef tinoz het volgende:

[..]

Wat meer het probleem is ( is misschien beter voor R&P ) is dat het nu beter gaat met me ; ik heb maanden iedere avond me ellendig gevoeld, ik ben toen vaak maar gaan stappen , want na een paar pintjes, vergeet ik dat allemaal.

Wat nog is , zijn eigenlijk 3 dingen :

1) ik kan mijn verleden niet makkelijk achter me laten, en baal om de fouten die ik gemaakt heb, en heb het gevoel dat mensen me daarop zullen beoordelen op een slechte dag

2) mijn grote doel : een idealistisch netwerk opzetten, loopt kei traag. sommige projecten heb ik 3 keer over moeten laten doen ( ook telkens door andere programmeurs ), en het is nog niet af. Ook nu zit ik weer te wachten op een programmeur die "privé dingen" heeft en dus na een aantal weken nog niet eens begonnen is aan het project dat hij heeft aangenomen.

3) het lijkt erop dat ik een soort van "writersblock" heb ofzo.... Ik werk aan de leuke dingen van de website ; de manier hoe het moet werken heb ik helemaal uitgeschreven met wat hulp, en ik ben dus met wat grafische dingetjes bezig ( DIG / filmpje bewerken ) Maar het schrijven van de artikeltjes wil al lang niet meer. Sterker nog , ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een tekst gemaakt heb !

PS: bedankt voor de kus en de positieve energie ! :o
1. Veel mensen worstelen met probleempjes van vroeger. Dat je werkt aan jezelf maakt je al mooi! Laat ze maar lekker denken, vaak zijn de mensen die er niet toe doen of niet belangrijk zijn in je leven een oordeel klaar hebben.. . Het is niet aan hen om te oordelen ^^.
Makkelijk gezegd... loslaten :P worstel er ook mee hoor ^^. maar zo proberen te denken scheelt al een hoop drama en kopzorgen.

2. wat voor netwerk?

3. Als je met veel randzaken bezig bent ipv alleen schrijven komt het vanzelf wel weer op gang. Inspiratie zit niet in een doosje, dat moet je opzoeken, onderzoeken en de ruimte geven om er weer te komen. Als je alleen maar zou schrijven komt de rest ook nooi aan de beurt. Als je straks wat klaar hebt en er dingen afgestreept kunnen worden die gereed zijn krijg je vanzelf weer meer plek om de vingers te knakken en er lekker op los te typen!! *O* :*

p.s. anytime :* positieve gedachtes en woorden knuffels en dikke kussen horen gedeeld te worden ;)

Heb je al iets aan de waterval kunnen doen? Denken waar je die gaat plaatsen enzo?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:57:22 #132
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122384514
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:14 schreef Dottey het volgende:

Heb je al iets aan de waterval kunnen doen? Denken waar je die gaat plaatsen enzo?
Ben er nog niet aan toe gekomen. Ik kan je wel al vertellen dat het de bedoeling is dat het moet "zigzaggen" van plateau naar plateau tot het beneden weer in het bakje met het pompje komt !
Save Us From Fashion !
pi_122426725
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:57 schreef tinoz het volgende:

[..]

Ben er nog niet aan toe gekomen. Ik kan je wel al vertellen dat het de bedoeling is dat het moet "zigzaggen" van plateau naar plateau tot het beneden weer in het bakje met het pompje komt !
Leuk.. ga je dat er een beetje infreezen/gutsen in die platen?
Heb je eigenlijk iets van een ruwe tekening van waar wat gaat komen of doe je alles opzicht en zie je het gaande weg wel?
  maandag 4 februari 2013 @ 14:45:17 #134
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122464109
mijn plan is om een soort van overtjes aan te leggen waartussen het water dan komt te lopen. Ik heb nog geen tekening of iets dergelijks, maar wel een idee in mijn hoofd
Save Us From Fashion !
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:26:52 #135
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122558082
dat had "oevertjes"moeten zijn :@

Maaruh , hier even een voorbeeldje van de plakjes waarmee ik een toren wil maken..

De bedoeling is dat ik 1 voorbeeld plak maak, en dan leg ik die weer op het floormate, en trek ik het figuur om, ik heb besloten om plakken van 2Cm te nemen, en een aantal van de schijven, kleiner en groter te doen, zodat de toren wat breder is van onder, in het midden mooi ietsje smaller , en weer wat breder wordt naar de bovenkant om er dan een soort van platdak met torentje op te zetten...

Ik heb nog geen idee hoe ik het spits dak ga doen, met papier zou makkelijk zijn maar dat lijkt me niet mooi ...

[ Bericht 3% gewijzigd door tinoz op 06-02-2013 17:48:44 ]
Save Us From Fashion !
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:37:39 #136
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122560876
Hier weer even een paar voorbeelden ter inspiratie !

Modelbouwe trein

piepschuim toren met trap

Zelfde toren alleen Boven Aanzicht

zelfde toren alleen afgemaakt met kleur en spits torentje met dakpannen

Piepschuimen natuurlijk oogende rots met gaten

[ Bericht 15% gewijzigd door tinoz op 07-02-2013 05:35:42 (Tikfouten) ]
Save Us From Fashion !
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 18:41:00 #137
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:46:36 #138
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122561193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef lady-wrb het volgende:
en met van die setjes waar je zelf bouwsteentjes mee kan maken?
http://www.goedkoopstespe(...)-brix-huis-bouwenset
Dat ziet er ook wel makkelijk uit , maar waarom zou ik die digen kopen als ik van dat floormate materiaal dat ik heb ook bouwsteentjes kan maken ?

Heb jij ervaring met dat bouwpakket dan ?
Save Us From Fashion !
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:58:41 #139
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122561666
Ik kwam net dit tegen :

Vond het wel kei mooi , maar het is weer boven mijn niveau....
Save Us From Fashion !
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 20:04:32 #140
91830 MaximusTG
pi_122565144
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef lady-wrb het volgende:
en met van die setjes waar je zelf bouwsteentjes mee kan maken?
http://www.goedkoopstespe(...)-brix-huis-bouwenset
Zie dit toevallig.. Maar dat dat nog bestaat! Dat heb ik echt bijna 20 jaar geleden een keer voor sinterklaas gehad. Wel leuk, maar de mal die erbij zit was (toen iig) maar voor een klein aantal steentjes. En ze moeten best lang drogen. Dus dat was een beetje jammer. Duurde veel te lang :p.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:20:21 #141
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122566062
dat wordt m dus niet ...

Die toren met trap , zou die trap er aangemaakt zijn, of zouden ze de trap gewoon tegelijkertijd met de rest hebben uitgesneden ?

Ik vind het overigens gruwelijk irritant dat je tegenwoordig allemaal van die tussen-sites krijgt , hebben die dingen ook al een naam ? Ik klik op een plaatje dat ik vind via Google afbeeldingen zoeken , en dan krijg ik een grijze site , waarna ik moet klikken wat ik wil . Ligt dat aan mij of is dat iets nieuws van Google ?

Doen de plaatjes het overigens bij jullie wel ?

Hier is de site

[ Bericht 54% gewijzigd door tinoz op 06-02-2013 21:51:55 ]
Save Us From Fashion !
  vrijdag 15 maart 2013 @ 18:39:46 #142
151199 tinoz
Alter Reality
pi_124101564
Vandaag voor het eerst het soldeer pistool gebruikt. Ik moet er nog even aan wennen, want hij ging er niet compleet doorheen ; ik deed de helft met het pistool en de rest met een mesje.

iemand hier al ervaring mee ? of het rustig moet, hoelang de trekker inhouden etc ?
Er komt wel een walm vanaf zeg !! pfff , ik hoop dat het rookalarm der niet door af gaat
Save Us From Fashion !
  zaterdag 18 mei 2013 @ 00:50:00 #143
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126662894
quote:
14s.gif Op pic/1706975/1/50#101671035]woensdag 7 september 2011 13:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dude, maak vooral foto's en filmpjes!
Okay ! Nu ik bijna niet meer stap en bijna niet drink lijkt alles weer even wat beter te gaan : zie hier de kleine langzame vooruitgang :

is voor het wegwerken van de elektrische toestanden.

Hier kan je met een beetje moeite het waterpompje zien, ik ga zo een reep over het stopcontact en stekker doen, en dan maar hopen dat de repen precies goed aansluiten :)

Edit : ik heb de hoogtes van de andere repen aangehouden maar ik kom tóch net niet uit :/ weet nou niet wat ik ga doen , de onderkant is meer werk te veranderen dan de bovenkant denk ik. de repen aanpassen dat ze toch passen is geen echte optie denk ik ... ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door tinoz op 18-05-2013 01:14:32 ]
Save Us From Fashion !
pi_126714403
Geweldig idee om een hamsterwereld te bouwen. Maar ik raad je aan dit topic ook te openen op http://forum.dehamster.nl/ Hier vind je ervaren hamsterhouders die met je mee zullen denken over het materiaal dat je gebruikt. Zo is hout voor terrariums bv giftig voor hamsters. Hou er rekening mee dat hamster aan ALLES knagen. Dus kunststof, plastic, papiermache en planten die je er in zet kunnen gevaarlijk zijn.
Succes, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_126714643
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 00:50 schreef tinoz het volgende:

[..]

Okay ! Nu ik bijna niet meer stap en bijna niet drink lijkt alles weer even wat beter te gaan : zie hier de kleine langzame vooruitgang : [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
is voor het wegwerken van de elektrische toestanden.
[ afbeelding ]

Hier kan je met een beetje moeite het waterpompje zien, ik ga zo een reep over het stopcontact en stekker doen, en dan maar hopen dat de repen precies goed aansluiten :)

Edit : ik heb de hoogtes van de andere repen aangehouden maar ik kom tóch net niet uit :/ weet nou niet wat ik ga doen , de onderkant is meer werk te veranderen dan de bovenkant denk ik. de repen aanpassen dat ze toch passen is geen echte optie denk ik ... ;(
Gaaf! Creatief zeg, goed bezig!
pi_126719294
Wat leuk zeg! Ik heb ook dwerghamsters gehad en wat grotere, ben erg benieuwd naar hoe het gaat worden! :)
pi_126719689
Voor steviger materiaal zou ik op zoek gaan naar modelbouw baksteentjes 2 aparte linkjes. Zijn wel duur, maar zeker knaagbestendiger dan hout, piepschuim, papier-maché en dergelijke.

En een stekker 'vast' in de wandcontactdoos ben ik niet zo'n liefhebber van, in geval van problemen moet je de stekker er wel uit kunnen halen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 19 mei 2013 @ 16:04:31 #148
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126725061
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:32 schreef Resistor het volgende:
En een stekker 'vast' in de wandcontactdoos ben ik niet zo'n liefhebber van, in geval van problemen moet je de stekker er wel uit kunnen halen.
Die stekker hoeft er toch niet uit als ik hem met dat knopje kan uitzetten ?
Save Us From Fashion !
  zondag 19 mei 2013 @ 20:42:27 #149
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126736857
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:32 schreef Resistor het volgende:
Voor steviger materiaal zou ik op zoek gaan naar modelbouw baksteentjes 2 aparte linkjes. Zijn wel duur, maar zeker knaagbestendiger dan hout, piepschuim, papier-maché en dergelijke.
* tinoz gebruikt styrofoom en spuit der daarna plamuurspray overheen; dat zou zo hard moeten worden als steen !

Hier even een kleine update :

Ik heb alle repen toch recht weten te krijgen. Hier en daar zeer hard aan moeten duwen dus ik hoop dat dat geen problemen gaat geven wanneer ik de plateaus erin ga schuiven over een tijdje...

de extra dunne reepjes moet ik nog aan beide kanten afwerken maar dat is iets voor morgen :)

[ Bericht 17% gewijzigd door tinoz op 20-05-2013 00:15:35 ]
Save Us From Fashion !
pi_126772595
Mooi hoor! Ben erg benieuwd hoe het uiteindelijk zal worden!

[ Bericht 93% gewijzigd door CesarMilan op 20-05-2013 20:48:18 ]
  maandag 20 mei 2013 @ 20:37:17 #151
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126782120
er staat volgens mij een foutje in je post ?
Save Us From Fashion !
pi_126782675
foutje
pi_126782704

[ Bericht 100% gewijzigd door CesarMilan op 20-05-2013 20:47:49 ]
  maandag 20 mei 2013 @ 20:59:18 #154
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126783366
de tape is op .... en alle winkels dicht , ik ga maar iets anders doen vanavond,
Valentijn101 , bedankt voor de link !
Save Us From Fashion !
pi_126819277
quote:
13s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:59 schreef tinoz het volgende:
de tape is op .... en alle winkels dicht , ik ga maar iets anders doen vanavond,
Valentijn101 , bedankt voor de link !
Graag gedaan.

Misschien ook handig om hier en daar een plattegrondje op te hangen met pijl "U bevind zich hier" hamstertje gaat de weg kwijt raken in zo n groot verblijf hihi

Kan niet wachten op het eindresultaat, blijf foto s posten aub :-)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 19:53:38 #156
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126825621
de linkerzijde is af, nu rechts nog

Rechts is af, alleen valt het me nu pas op dat rechts eigenlijk veel mooier dan links is :o

Hier hebben we alles klaar gemaakt voor te bespuiten met Plamuur spray. Ik ben benieuwd of na het spuiten, de structuur van de repen nog te zien is ....

[ Bericht 51% gewijzigd door tinoz op 23-05-2013 20:22:14 ]
Save Us From Fashion !
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:59:21 #157
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126914847
ik heb de waterslang weggewerkt met een een paar kleine verbindingstukjes, heb alleen een kleine rekenfout gemaakt maar ik vind het niet zo erg dat ik het wil verhelpen.

nu nog de gleuven voor de plastic voorkant in de voorwand te verwerken ...

ik ga het nu afwerken

Nu ziet het er iets beter uit ( vind ikzelf :@ )

Hier nog de laatste toevoegingen :

De gleuven moet ongeveer in de groene lijnen kopen

[ Bericht 29% gewijzigd door tinoz op 23-05-2013 22:21:25 ]
Save Us From Fashion !
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:44:15 #158
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126920198
Dus ik kwam dit tegen, en ik moest weer terug denken aan de tijd dat ikzelf met lollie stokkies bezig was . Toen ik in verval raakte ben ik er helemaal mee gestopt , ook omdat het niet zo praktisch was en niemand me wilde helpen..

Ik heb veel gebouwd maar het is nooit iets geworden , ik heb nog wel enkele foto's ergens op het web staan en die zal ik even zoeken. Ik weet nou niet of ik die oude dingen nog ga gebruiken, want ik was van plan mijn hele huis er mee vol te hangen toen ik nog op mijzelf kon wonen.

Waar ik nu mee bezig ben lijkt groot , maar ik had dus jaren geleden grotere plannen ... Het is overigens wel erg confronterend allemaal nu ik dat filmpie zie :+ :o

Gevonden ( weet niet of ik deze al eens op FOK heb gezet )

Save Us From Fashion !
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:07:08 #159
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126921490
nu ben ik even niet zeker ; in post #149 zei kik dat ik "styrofoom" gebruik, maar het is moet zo geschreven worden : STYROFOAM

Hier wat meer info :
quote:
STYROFOAM™ isolatieoplossingen zijn gebaseerd op blauw geëxtrudeerd polystyreen hardschuim. Deze stijve isolatieplaten hebben een hoge thermische weerstand en de juiste druksterkte om duurzame prestaties te leveren.

De door Dow geproduceerde blauwe geëxtrudeerde polystyreen (XPS) isolatieplaten ROOFMATE™, FLOORMATE™, WALLMATE™, STYROFOAM IB™ in type -A en -X zijn geproduceerd ZONDER ozonaantastende stoffen.

STYROFOAM producten zijn voorzien van CE markering
STYROFOAM producten zijn voor bouwtoepassingen beoordeeld en voorzien van een KOMO attest
STYROFOAM producten zijn bruikbaar in combinatie met de meest gangbare bouwmaterialen - klik hier voor overzicht (30KB PDF)
Save Us From Fashion !
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:07:00 #160
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126970203
Overigens, heb ik de site gevonden van dat bakje dat ik eerder had gepost ( of iemand anders dat weet ik niet meer precies )

click maar op het plaatje :

Save Us From Fashion !
pi_127350427
Ben nieuwsgierig naar de vorderingen in de bouw? Is er al vooruitgang?

[ Bericht 2% gewijzigd door valentijn101 op 03-06-2013 10:29:05 ]
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:00:57 #162
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127451707
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:20 schreef valentijn101 het volgende:
Ben nieuwsgierig naar de vorderingen in de bouw? Is er al vooruitgang?
Kom net terug van vakantie dus nog geen vorderingen :o

Misschien heeft iemand nog leuke ideetjes ? Ik zou het leuk vinden om een bonsai te gebruiken , maar weet niet ofdat hamsters die laten staan en of welke giftig zijn , is best moeilijk uit te vogelen...
Save Us From Fashion !
pi_127453690
Mijn ervaring is dat hamsters aan Alles knagen. Ik denk dat een bonsai het niet gaat overleven.

Misschien kun je als alternatief een terracotta potje neerzetten en daar telkens een wilgentak (je) in zetten.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:13:55 #164
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127473570
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:47 schreef valentijn101 het volgende:
Mijn ervaring is dat hamsters aan Alles knagen. Ik denk dat een bonsai het niet gaat overleven.

Denk je, dat ze dat ook doen als ze veel ruimte hebben ?
Save Us From Fashion !
pi_127503829
Ja, knagen is iets onweerstaanbaars. Ook een goed gesprek of psych gaat niets oplossen hihi.
Maar iets wat eetbaar en vervangbaar is zou een oplossong kunnen zijn. Wilgentak die je vervangt, grasplantje, mooie paardenbloem, maiskolfje. Sommige dierenwinkels verkopen palmboompjes die gemaakt zijn van hooi of maisbladeren.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 00:34:13 #166
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127506389
Ben bij de Hornbach weeste kijken, maar daar hadden ze alleen van die simpele ficussen wat ze volgens mij niet eens bonsais mogen noemen... heb geen foto , zal zo wel ff zoeken..

Wel kwam ik dus deze tegen :

Maar die "waren voor buiten" volgens de winkelier... Hij zei ook dat een hamster niet aan een ficus zou knagen, of "dat ie dat instinctief niet zou doen" :o ..

Binnenkort maar weer eens naar de dieren winkel of iets ,

Bij de alberhein hadden ze overingens voor 25 ¤ laatst veel mooiere ficussen :{
Ook ff kijken op Ebay en Marktplaats :P
Save Us From Fashion !
  vrijdag 7 juni 2013 @ 00:50:37 #167
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127506793
Vergeten dat ik nog een paar foto's had van het begin van de ombakening .....

Ik overweeg overigens om silecone spray aan te schaffen om de hoek met het watervalleke goed waterdicht te houden .... ben ik ook nieuw mee ... :o

[ Bericht 18% gewijzigd door tinoz op 07-06-2013 18:42:37 ]
Save Us From Fashion !
pi_127526345
Volgens mij is een ficus giftig. Fruitbomen zijn geen probleem. Of een kruidenplantje misschien?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:49:00 #169
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127529540
Mijn bedoeling is om de hamster ( s ) een natuurlijke omgeving te bieden waar ze lekker hamster kunnen zijn... Dus bijvoorbeeld niet enkel 1 bonsai boompje ,maar ook mos , en andere kleine ( klim ) plantjes voor de zowel de opvulling als voer...

Ik ben inmiddels bij 2 dierenwinkels geweest, de Hornbach , Overvegt, De Evenaar, Life and garden, Intratuinen..., maar niemand die me kan vertellen welk soort boom geschikt is voor in de bak.

Iemand zei wel dat ik het gewoon moest vergeten, maar dat gaat er bij mij niet in :)

En wanneer ik dus eindelijk een boomsoort weet , moet ik er nog een bonsai van zien te vinden....

PS: in een ficus zou "wolfsmelk"zitten, wat inderdaad giftig is.. Verder is mij verteld dat de blaadjes ook erg giftig zijn... Nu dus de vraag of dat een hamster dat merkt voor ie helemaal vergiftigd is , óf dat ie na een paar goeie knabbels zich realiseert dat iets niet veilig om te eten is .... .
Save Us From Fashion !
pi_127533180
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:13 schreef valentijn101 het volgende:
Volgens mij is een ficus giftig. Fruitbomen zijn geen probleem. Of een kruidenplantje misschien?
De ficus is inderdaad giftig.

Ik heb bij het tuincentrum hier ook wel eens van die planten gezien die ook geschikt zijn voor konijnen/cavia's om aan te knagen daar werden ze ook specifiek voor verkocht. Had er toen met dierendag nog 1 mee genomen voor het konijn van m'n vriend waarna m'n schoonmoeder het min of meer afgepakt had van het konijn (die er dol op was!) omdat ze de plant te mooi vond om hem het konijn te gunnen...

Dit is em... de Chlorophytum Variegatum. Wellicht ook geschikt voor hamstertjes? Is wel een flinke plant voor een hamster dus als ie daar iets van af knaagt zul je dat niet echt meteen zien.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:39:50 #171
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127536274
Dankje voor je toevoeging !

Ook ik had deze plant gevonden in het tuinscentrum. Samen met wat peterselie was dit de enige plant die ze mij aan konden raden voor een hamster....

Ik vind het nogal karig om alleen deze planten erin te zetten, ik snap niet dat het allemaal zo gevaarlijk is omdat een hamster toch ook gewoon in het wild van alles tegen kan komen....

Ik heb overigens net 2 bonsai sites aangeschreven , waarvan 1 forum, ik hoop dat zij mij kunnen verder helpen om een geschikte bonsai te vinden, de plantjes die ik in gedachten had voor de versiering van de habitat , daar moet ik nog verder naar gaan zoeken ...
Save Us From Fashion !
pi_127538242
Ik heb nog een idee (misschien een stom idee hoor)
Maar wat vindt je van de overige kruiden (als plantjes) die ze in supermarkten verkopen? Ik kan me niet voorstellen dat ze giftig zijn voor hamsters omdat wij ze ook eten. Misschien is het niet helemaal lekker voor een hamster omdat sommige dingen wel wat sterk smaken b.v. dille. En misschien zijn niet alle kruiden makkelijke planten om te onderhouden. Of heb je al eens onderzoek gedaan naar (echte) planten die in terraria gebruikt worden? Die mogen om diezelfde reden ook niet giftig zijn. Maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je hamster er niet van aan de diarree raakt of zo.
edit: Ooops is al genoemd... spuit 11!

Of.... wat je vroeger had. Van die plantjes die op stronken gelijmd zijn. M'n moeder had er verschillende. Vaak waren het vetplantjes die er letterlijk op gelijmd waren. En die eens in de zoveel tijd besproeid moesten worden met water, als je dat vergat gingen ze dood en ging m'n moeder weer richting de bloemist met de stronk om er nieuwe plantjes op te laten lijmen. Dat soort planten zou je met zo'n staande stronk denk ik wel buiten het bereik van een hamster kunnen houden en toch heb je dan echte planten in je bak. Hamster zijn in tegenstelling tot ratjes toch niet zo'n goede klimmers?

of zoiets?

http://www.zooplus.nl/sho(...)anten/verdere/162614

[ Bericht 4% gewijzigd door CesarMilan op 07-06-2013 22:25:06 ]
pi_127541309
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:16 schreef CesarMilan het volgende:
<knip>

Of.... wat je vroeger had. Van die plantjes die op stronken gelijmd zijn. M'n moeder had er verschillende. Vaak waren het vetplantjes die er letterlijk op gelijmd waren. En die eens in de zoveel tijd besproeid moesten worden met water, als je dat vergat gingen ze dood en ging m'n moeder weer richting de bloemist met de stronk om er nieuwe plantjes op te laten lijmen. Dat soort planten zou je met zo'n staande stronk denk ik wel buiten het bereik van een hamster kunnen houden en toch heb je dan echte planten in je bak. Hamster zijn in tegenstelling tot ratjes toch niet zo'n goede klimmers?

of zoiets?

http://www.zooplus.nl/sho(...)anten/verdere/162614
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tillandsia ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_127541692
quote:
Jaaa! Ik zie er enkele soorten van bijstaan die wij vroeger ook hadden. Dan waren het toch geen vetplantjes... :P Sommige lijken er wel op!

[ Bericht 1% gewijzigd door CesarMilan op 07-06-2013 23:20:08 ]
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:35:38 #175
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127543045
Coool !! Dat gras ziet er erg leuk uit !! Ik ben benieuwd of ik er ook een klein veldje van kan maken .....

Toch best lange sprieten ... zou wel gaaf zijn met meer van dit soort plantjes !
Wel gaaf dat dit topic wel iets oplevert !

Ik vraag me wel af, dat wanneer ik een gedeelte van de bodem met potgrond bedek, en daar dat gras in zaai, ik niet beter over de grond wat gaas kan leggen zodat ze er niet in gaan graven ?

[ Bericht 8% gewijzigd door tinoz op 07-06-2013 23:53:07 ]
Save Us From Fashion !
pi_127547346
Graven vinden ze net leuk.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:32:15 #177
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127550021
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 01:56 schreef valentijn101 het volgende:
Graven vinden ze net leuk.
daarvoor wil ik wel een apart zandbakje maken, maar het zou niet zo handig zijn als de hamster al dat gras om zou gaan woelen
Save Us From Fashion !
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:47:58 #178
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_127550243
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:39 schreef tinoz het volgende:
Ik vind het nogal karig om alleen deze planten erin te zetten, ik snap niet dat het allemaal zo gevaarlijk is omdat een hamster toch ook gewoon in het wild van alles tegen kan komen....
De habitat van een hamster bevat bepaalde planten waarvan zij "weten" welke ze niet moeten eten. Daar heeft de evolutie voor gezorgd. Ga je ineens wildvreemde planten toevoegen uit hele andere werelddelen, dan zullen ze er gewoon van vreten met alle gevolgen van dien. Bovendien is de kans dat een hamster een giftige plant tegenkomt in de natuur veel kleiner dan in gevangenschap. Tenminste, dat is hoe ik denk dat het in elkaar zit.

Dus kies je planten zorgvuldig uit.

Gaas is handig om graven te voorkomen, maar dan moeten ze wel over de gaas heen lopen, wat niet zo goed voor hun zooltjes is.
This isn't even my final form.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:38:45 #179
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127551093
Op een ander forum heeft iemand mij een lijst gegeven !

Dat is wel erg handig !!

Hier wat voorbeelden :

quote:
Lijst van veilige takken en bomen waar konijnen aan mogen knagen (in alfabetische volgorde)

appeltakken
bamboe
berken -vooral jong schot
beuken, zowel haagbeuk als beukenhaag
braam -doornloze struiken
eik
els
framboos
kersen
krul -en kronkelhazelaar -onbespoten takken
perentakken
wilg (krulwilg, knotwilg, treurwilg, enz)

Bij het geven van takken is het aan te raden ze eerst te wassen ivm vogelpoep.
Begin eerst met een klein takje!
Bron: www.konijnenforum.nl
Save Us From Fashion !
  zaterdag 8 juni 2013 @ 16:27:20 #180
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127557611
deze is nep , maar dat vind de hamster vast niet erg ?

Waarschijnlijk zijn er veel meer .... !
Save Us From Fashion !
pi_127564930
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:32 schreef tinoz het volgende:

[..]

daarvoor wil ik wel een apart zandbakje maken, maar het zou niet zo handig zijn als de hamster al dat gras om zou gaan woelen
Het blijven eigenwijze diertjes. ;-)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:53:22 #182
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127565749
Ik ben ook lekker eigewijs dus dat komt goed uit !!

ik heb in de lijst van veilige bomen en takken een aantal matches gevonden op een site over inheemse bonsai's !

Kijk hier :

Acer (esdoorn)
Aesculus (paardenkastanje)
Alnus (els)
Betula (berk)
Carpinus (haagbeuk)
Crataegus (meidoorn)
Fagus (beuk)
Fraxinus (es)
Malus (appel)
Prunus (kers)
Quercus (eik)
Salix (wilg)
Sorbus (lijsterbes)
Tilia (linde)
Ulmus (iep)

Dit is de berk :

Zoals je misschien wel is opgevallen is de Berk met de Beuk en nog een aantal boomsoorten als "veilig" vermeld in de bomen en takken lijst van de konijnen site !

Klik HIER voor meer info !

Dus blijkt wéér dat internet raadplegen beter is dan persoonlijk vragen stellen aan mensen in winkels of zelfs vragen stellen op sites die specifiek over jouw zoek vraag gaan !

Als de hamster aan de boompjes gaat knagen zal hij of zij NIET ziek worden, enkel of de boom het lang uithoud ? Ik denk persoonlijk van wel , maar dat kan ik nu in ieder geval ( wel ten kosten van de boom ) uitproberen ZONDER de hamsters gezondheid te riskeren.....

[ Bericht 15% gewijzigd door tinoz op 08-06-2013 22:03:42 ]
Save Us From Fashion !
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:57:44 #183
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_127565915
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 16:27 schreef tinoz het volgende:
deze is nep , maar dat vind de hamster vast niet erg ?

[ link | afbeelding ]

Waarschijnlijk zijn er veel meer .... !
knaagdieren knagen aan alles
nep planten lijken me niet zo'n veilig idee ;)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zaterdag 8 juni 2013 @ 22:15:45 #184
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127566562
Nou , ik heb op iemand zn tenen gestaan !

Dit is wat hij zei :
quote:
Man man, bonsai is een hoby appart. Het gaat niet samen in een hamsterbak. Bespaar je het geld en de moeite. Is zoals een bonsai in een terrarium, bdie beesten snappen niet dat je die bomen niet kapot moogt doen. Gouden tip: spendeer je bonsai geld in iets leuks voor je hamster en koop met de overschot een plastieke bonsai voor in het kot.
Toch wel apart dat sommige mensen enthousiast zijn over het idee achter de habitat en dat andere nogal defensief / assertief reageren
Save Us From Fashion !
pi_127570219
Hihi Nederlands schrijven is ook een vak apart voor sommigen.
  zondag 9 juni 2013 @ 00:47:03 #186
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127572218
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 23:49 schreef CesarMilan het volgende:
Hihi Nederlands schrijven is ook een vak apart voor sommigen.
volgens mij is het een Belg :o

Hij heeft overigens een enge avatar :@
Save Us From Fashion !
pi_127575037
Tof project hoor tinoz! ^O^
De bewoners krijgen lekker de ruimte en een mooie wereld om te ontdekken!

Ik zou alleen wel een beetje uitkijken met beplanting. In elk geval raad ik je aan om eerst even jezelf goed in te lezen over de darmwerking van hamsters (zijn ze gevoelig? zo ja, waarvoor? Wat hebben ze nodig?) en hun eetgedrag. Als ze net als konijnen net zolang van een plant blijven eten totdat deze op is of hun buikje vol zit, dan houden je planten het niet zo lang uit vrees ik*.....
....en je hamster(s) misschien ook niet, als ze toch ergens gevoelig voor blijken te zijn. (Bij konijnen moet je in elk geval een beetje opbouwen met 'nieuw' eten. Zelfs met gras, wat ze van nature eten. Doe je dat niet, en geef je veel, dan heb je kans dat je dier serieuze darmproblemen krijgt. Ik weet niet of dit ook voor hamsters geldt.)

*mijn geplunderde peterselieplant was in 10 min. zo goed als foetsie....en dat was best een aardig grote plant en een klein konijntje...... :') om je even een idee te geven...
  zondag 9 juni 2013 @ 12:37:16 #188
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127577796
In die lijst staat ook welke planten / kruiden bij te veel problemen geven !

Verder zijn dit de bonsai's die ik heb gevonden op "http://www.inheemse-bonsai.nl"
de onderstaande plaatjes zijn geschikte soorten, maar zoals je kan zien , zijn ze niet echt even mooi als de gangbare bonsai's

Ik zit nu te denken of ik nou echte of neppe neem , ik ga nog een mailtje sturen aan die inheemse bonsai site, met de vraag of ze mooiere boompjes hebben. Want ik vind de boompjes die ik tot nu toe heb gezien niet mooi, en voor mijn kleine meesterwerk "Residance Hamsterdam" wil ik enkel het beste !! :o

Weet iemand of kunstof Bonsai's een gevaar vormen voor hamsters ?

PS: zie net dat ik een fout heb gemaakt bij de moeraseik....ik kan alleen de foto's op de website niet zien waar ze vandaan komen, zit een fout in het script denk ik :o

[ Bericht 11% gewijzigd door tinoz op 10-06-2013 11:21:06 ]
Save Us From Fashion !
pi_127629778
Ik denk alleen dat je dit soort bonsai's misschien niet goed binnen kunt houden, ik geloof dat de meeste mensen ze alleen in de wintermaanden naar binnen halen als het écht niet anders kan.

Het zijn toch állemaal bomen die hier ook in de natuur voorkomen of niet? (Tenminste als ik zo de blaadjes zie van die bomen). Ik weet niet of dat gaat werken maar misschien kun je dat navragen aan de beheerder van die website?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:30:12 #190
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127633461
Ga ik doen !! goeie Tip !

Thanks
Save Us From Fashion !
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:28:34 #191
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_127654511
Bonsai is heel moeilijk levend te houden als je er geen verstand van hebt, wat dat betreft is het wel zonde geld denk ik. Dan kan je beter wat andere planten kopen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:52:25 #192
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127657344
Ik heb overigens zelf een bonsai gezaaid ! Ik weet niet precies hoe oud hij nu is, maar hij leeft nog. Het waren er aanvankelijk 5 maar met carnaval zijn de andere allemaal dood gegaan
Save Us From Fashion !
  † In Memoriam † dinsdag 11 juni 2013 @ 11:56:16 #193
91830 MaximusTG
pi_127657480
Je kan helemaal niet een "bonsai" zaaien natuurlijk.. Je zaait een boom, dat ie vervolgens in een pot klein gehouden wordt is iets wat je zelf moet doen ;). Vrij veel werk ook volgens mij.
Welke soort is het?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:15:34 #194
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127658139
Ik geloof dat het een iep is :) zal ik er binnenkort een foto van plaatsen?
Tis overigens nog lang geen boompje ....
Save Us From Fashion !
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:30:30 #195
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127766607
Dit is niet mijn boompje , maar ik ben aan het zoeken naar de goedkoopste verkoper die deze te koop heeft !

Persoonlijk lijkt me dit echt een prachtige boom voor in de habitat , ik ga me eens oriënteren op FOK om te zien of andere Fokkers hier mee bezig zijn / zijn geweest !

Geef maar toe ! hijs mooi he ? :P
Save Us From Fashion !
  vrijdag 14 juni 2013 @ 14:49:20 #196
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_127791010
Heb je al met die plamuurspray gewerkt? Leuk project om te volgen ^O^
Spoilers!
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:56:11 #197
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127810518
Nog niet , ik weet ook nog niet wanneer , want ik ga het water reservoir vergroten, en ik kan pas beginnen met de plamuur , wanneer alles er klaar voor is ..

Overigens , check ff over de Bonsai die ik erin wil zetten deze topic : F&F / Goedkoop adres /website KUNST bonsai's ?
Save Us From Fashion !
  zaterdag 15 juni 2013 @ 15:57:10 #198
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127827665
Hier even een plaatje ter illustratie van hoe de boom in de habitat zou kunnen komen . Natuurlijk plaats ik hem zo, dat de hamster niet via de Bonsai naar buiten kan !

Save Us From Fashion !
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:25:34 #199
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132222074
De bonsai staat ff op een bijspoor... Ik heb een beginnetje gemaakt aan de toren , kijk maar:

Het leek mij overigens leuk om een rieten dakje bovenop de toren te zetten, met een soort van plateautje eronder zodat de hamster een mooi uitzicht heeft . Ik had bij een dierenzaak zoiets gezien alleen was dat net te groot ; de toren wordt niet meer dan 13 Cm doorsnee, en het huisje met rietendak is toch echt groter. Misschien is het mogelijk om het rieten dak los te maken , en dat op de toren te zetten ?

Ik kon zo snel geen instructie filmpje of website vinden waar ik kan zien hoe zo een rieten dakje gemaakt kan worden ...

[ Bericht 7% gewijzigd door tinoz op 16-10-2013 13:35:31 ]
Save Us From Fashion !
pi_132227514
Jaaah *O* het bouwen gaat verder. Ik gluur weer mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')