Hihi, je weet maar nooit hoe slim dat beestje is.quote:Op zondag 3 november 2013 00:13 schreef tinoz het volgende:
het basin is nu driehoekig, dus dat wordt een beetje moeilijk! wat had je in gedachte dan ? dat de hamster m zelf kan ophalen of iets ?
Een vlot is vergezocht, maar een kasteel nietquote:Op zondag 3 november 2013 15:35 schreef tinoz het volgende:
Ik ga inderdaad iets maken zodat ze eruit kunnen, anders zouwen ze verdrinken natuurlijk. Maar een vlotje is een beetje vergezocht ? Het zijn natuurlijk geen kleine mensen![]()
een eilandje gaat het ook niet worden denk ik, vooral omdat hamsters niet van water houden en 99 van de 100 keer naar de zijkanten zullen zwemmen ipv van het midden.
He basin is overigens ongeveer 8 Cm diep, als dat allemaal wel lukt met het pompie....ik wil in het gedeelte rechts wat 35 Cm breed is een kleine tweede laag maken, met een torentje waarlangs ze naar boven kunnen klimmen. Dat gaat wel moeilijk worden , want hoe kleiner het torentje is , hoe moeilijker het is om het torentje uit te hollen zonder het materiaal te breken. Ik zat te denken aan laag op laag , zoals die andere toren..
Hamsters zullen ook geen gebruik maken van dat zwembad dat je aan het maken bentquote:Op dinsdag 5 november 2013 17:15 schreef tinoz het volgende:
plaatje ?
Ik dacht zelf aan een trapje in het midden en / of een klauter stukje in het torentje![]()
De hamsters zullen geen gebruik maken van een vlotje ! Sorry , maar een klauter kasteel is toch wel praktisch? Vooral als ie overal in en en uit kan lopen dacht ik zo
Heb dus een trap naar boven, en dan een basin, waar ik aan de binnenkant een soort van klimreepjes lijm, zodat ie er uit kan mocht ie er toch invallen. Mij gaat het meer om het kleine stroompje water en watervalletjes dan het basin, dat is immers ook niet mogelijk, daar is deze habitat te klein voor omdat het veel ruimte vergt als je het langzaam laat op / aflopen...quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:33 schreef Samzz het volgende:
Zoals dit. De 'oever' af laten lopen naar beneden, naarmate je verder het water in gaat, wordt het water dieper. Mocht hamstertje in het water vallen, dan kan hamstertje er zelf uit lopen.
Er zit een pomp in , die moet het water 1 meter omhoog pompen. Ik denk dat ik hem tijdens de schoonmaak even uit moet zetten of het terug stromend water op moet vangen terwijl ik het ververs ?quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:27 schreef valentijn101 het volgende:
Valt me net in. Hoe moet je dat bassin schoon houden? Kun je het leegpompen? Eruit pakken lijkt me niet zo makkelijk.
solitair betekent JUIST dat ze alleen leven. Van wikipedia:quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:16 schreef tinoz het volgende:
Shit , ik lees net dat ik al tijden verkeerd post! ik dacht dat "solitair"betekende dat het beesie liever alleen was , betekend dus het omgekeerde![]()
Dus ze leven op de steppen en savane ,daar groeit niet veel denk ik .....
bronquote:De meeste hamsters zijn solitaire dieren. Syrische hamsters en Chinese dwerghamsters zijn solitair, dus ook in gevangenschap moeten ze absoluut alleen in een kooi gehouden worden. Meerdere dieren in één kooi leidt tot conflicten met ernstige gevolgen, namelijk de dood van één van beide hamsters. Roborovskidwerghamsters zijn wel groepsdieren en kunnen ook in gevangenschap met meerdere bij elkaar gehouden worden. Toch zijn niet alle Roborovskihamsters gesteld op gezelschap en kan het voorkomen dat ook bij deze soort de hamsters afzonderlijk gehouden moeten worden. Russische dwerghamsters en Campbelli dwerghamsters zitten qua gedrag tussen de solitaire en groepsgebonden hamsters in. Soms verdragen ze gezelschap, soms niet. Voor de veiligheid is het aangewezen ze daarom apart te houden. Verschillende soorten kunnen onderling niet samenleven en zullen elkaar proberen uit te moorden.
quote:Een Russische dwerghamster is, net als alle andere soorten dwerghamsters (behalve de Chinese dwerghamster), niet solitair.[3] In gevangenschap (in een kleine ruimte) gaat het houden van twee dieren van hetzelfde geslacht of een groep echter vaak mis en is daarom af te raden. Het koppelgewijs fokken gaat heel erg goed.
Ja, er zijn dieren die in groepen kunnen leven. Ik reageer slechts op jouw opmerking dat je dacht dat solitair iets anders betekende.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:12 schreef tinoz het volgende:
Vreemd, ik dacht het toch echt goed gelezen te hebben !!
Dit staat ook op wiki :
Leefwijze
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |