abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132708630

Zoek eens op youtube naar: thatch + roof
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:30:55 #227
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132708746
Zoiets heb ik al geprobeerd , ik zal het nog eens doen.... Ik heb dus overigens net wat plexiglas gezaagd en ben nu dus behoorlijk misselijk 😰 maar gewoon stug door surfen natuurlijk ;)
Save Us From Fashion !
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:35:56 #228
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_132709032
Je knoopt dat dak toch gewoon aan elkaar :?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:50:01 #229
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132709709
Ik denk dat het allemaal moeilijker is dan het lijkt...
Save Us From Fashion !
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:59:45 #230
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_132710143
Kleine bosjes stro/riet/whatever, touw eromheen draaien, volgende bosje toevoegen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:14:05 #231
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132835768
Vaag , ik dacht dat ik hier net al gepost had ?

Anyway ,

Het basin ligt hier inmiddels te drogen, het is redelijk goed gelukt en omdat je het als het goed is toch niet kan zien , ist al helemaal ok.... wel ff uitzoeken of ik problemen heb met de snoer die ik erachter of ernaast moet verwerken....

zo ziet het er nu uit :

ik zie het nu wel zitten ... ben nu vanplan dus iets meer kasteel theme te gaan gebruiken, nog een extra torentje, maar dan superklein , en wat kanteeltjes,

leuke ideetjes zijn welkom :o :@

[ Bericht 9% gewijzigd door tinoz op 03-11-2013 14:11:33 ]
Save Us From Fashion !
pi_132836717
Een (ophaal) brug over het bassin?
  zondag 3 november 2013 @ 00:13:35 #233
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132842534
het basin is nu driehoekig, dus dat wordt een beetje moeilijk :o ! wat had je in gedachte dan ? dat de hamster m zelf kan ophalen of iets ? :@
Save Us From Fashion !
pi_132846520
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 00:13 schreef tinoz het volgende:
het basin is nu driehoekig, dus dat wordt een beetje moeilijk :o ! wat had je in gedachte dan ? dat de hamster m zelf kan ophalen of iets ? :@
Hihi, je weet maar nooit hoe slim dat beestje is.
Een steiger met een bootje in het water een idee?
  zondag 3 november 2013 @ 11:01:38 #235
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_132847283
Misschien heuveltjes erbij?
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  zondag 3 november 2013 @ 14:18:19 #236
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132851855
Ondanks dat het verblijf groot is, valt de ruimte me toch een beetje tegen, heuveltjes zouden best wat ruimte kosten. Ik heb wel filmpjes gezien hoe je realistische ( model ) bergen kan maken, maar , zoals ik al zei , heb ik weinig ruimte over....

Hier nogmaals de plattegrond voor de duidelijkheid

Save Us From Fashion !
pi_132853396
Als je iets blauws onder de bak legt lijkt het water ook blauw. :Y en een steiger of iets dergelijks er in is wellicht ook veilig voor je hammie. Kan ie er zelf uitkomen als ie er in valt. Of een klein eilandje er in maken. Vlot er in leggen.
  zondag 3 november 2013 @ 15:35:42 #238
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132855164
Ik ga inderdaad iets maken zodat ze eruit kunnen, anders zouwen ze verdrinken natuurlijk. Maar een vlotje is een beetje vergezocht ? Het zijn natuurlijk geen kleine mensen :o

een eilandje gaat het ook niet worden denk ik, vooral omdat hamsters niet van water houden en 99 van de 100 keer naar de zijkanten zullen zwemmen ipv van het midden.

He basin is overigens ongeveer 8 Cm diep, als dat allemaal wel lukt met het pompie....ik wil in het gedeelte rechts wat 35 Cm breed is een kleine tweede laag maken, met een torentje waarlangs ze naar boven kunnen klimmen. Dat gaat wel moeilijk worden , want hoe kleiner het torentje is , hoe moeilijker het is om het torentje uit te hollen zonder het materiaal te breken. Ik zat te denken aan laag op laag , zoals die andere toren.. :P
Save Us From Fashion !
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:59:32 #239
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132930015
Dit heb ik van die model kasteel bouwer gepikt ! Al heeft hij het natuurlijk ook niet zelf bedacht ...
Ik wil 1 verdiepinkje aanbrengen in de habitat, in kasteel stijl ... en dit was het probeerseltje

Mijn idee is dus om op een later tijdstip, nog wat kantelen toe te voegen. Ook de onderkant van de muur wil ik in archen ( "draagbogen" ) maken om de juiste uitstraling te krijgen....
Save Us From Fashion !
  dinsdag 5 november 2013 @ 17:05:51 #240
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132930252
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 15:35 schreef tinoz het volgende:
Ik ga inderdaad iets maken zodat ze eruit kunnen, anders zouwen ze verdrinken natuurlijk. Maar een vlotje is een beetje vergezocht ? Het zijn natuurlijk geen kleine mensen :o

een eilandje gaat het ook niet worden denk ik, vooral omdat hamsters niet van water houden en 99 van de 100 keer naar de zijkanten zullen zwemmen ipv van het midden.

He basin is overigens ongeveer 8 Cm diep, als dat allemaal wel lukt met het pompie....ik wil in het gedeelte rechts wat 35 Cm breed is een kleine tweede laag maken, met een torentje waarlangs ze naar boven kunnen klimmen. Dat gaat wel moeilijk worden , want hoe kleiner het torentje is , hoe moeilijker het is om het torentje uit te hollen zonder het materiaal te breken. Ik zat te denken aan laag op laag , zoals die andere toren.. :P
Een vlot is vergezocht, maar een kasteel niet :D? Ik zou ervoor zorgen dat je een helling hebt van de zijkanten naar het midden toe.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 5 november 2013 @ 17:15:38 #241
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132930570
plaatje ?

Ik dacht zelf aan een trapje in het midden en / of een klauter stukje in het torentje :o
De hamsters zullen geen gebruik maken van een vlotje ! Sorry , maar een klauter kasteel is toch wel praktisch? Vooral als ie overal in en en uit kan lopen dacht ik zo 8)7
Save Us From Fashion !
pi_132931506
Is het een idee om een stuk bamboe voor het torentje te gebruiken? Dat is al hol vanbinnen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:33:23 #243
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132933021
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:15 schreef tinoz het volgende:
plaatje ?

Ik dacht zelf aan een trapje in het midden en / of een klauter stukje in het torentje :o
De hamsters zullen geen gebruik maken van een vlotje ! Sorry , maar een klauter kasteel is toch wel praktisch? Vooral als ie overal in en en uit kan lopen dacht ik zo 8)7
Hamsters zullen ook geen gebruik maken van dat zwembad dat je aan het maken bent :+. Sowieso vind ik (maar dat is mijn mening) het hele kastelen en kantelen idee belachelijk, maar goed.

Zoals dit. De 'oever' af laten lopen naar beneden, naarmate je verder het water in gaat, wordt het water dieper. Mocht hamstertje in het water vallen, dan kan hamstertje er zelf uit lopen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:16:33 #244
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132943299
Het is alleen omdat ik persé geen sabbelflesje in de Recidance wil en ik de omgeving zo natuurlijk mogelijk wil maken ( los van de kasteel dingen dan :o ) het is dan ook enkel de bedoeling dat de hamster kan gaan drinken wanneer hij wil, niet dat hij moet gaan zwemmen. Ik erger mijzelf ook kapot aan die mensen die hun hamster in een emmer met water gooien en dan gaan roepen "oooo how cute she's swimming !! She is having a yully good time!! "

Hamsters kunnen zwemmen maar zover ik weet houden ze helemaal niet van water .

Het lijkt me voor de inrichting ook kei leuk om wat planten te gebruiken waar we het hier al vaker over hebben gehad... in de natuur heeft ie dat ook .

Shit , ik lees net dat ik al tijden verkeerd post! ik dacht dat "solitair"betekende dat het beesie liever alleen was , betekend dus het omgekeerde 8)7

Dus ze leven op de steppen en savane ,daar groeit niet veel denk ik .....

Ik ga het eens op een Duits forum vragen :P

Heb overigens weer wat vooruitgang geboekt , nu alles weer opruimen! Hier ff de troep die hier nu ligt !

Save Us From Fashion !
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:19:44 #245
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132943477
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:33 schreef Samzz het volgende:
Zoals dit. De 'oever' af laten lopen naar beneden, naarmate je verder het water in gaat, wordt het water dieper. Mocht hamstertje in het water vallen, dan kan hamstertje er zelf uit lopen.
Heb dus een trap naar boven, en dan een basin, waar ik aan de binnenkant een soort van klimreepjes lijm, zodat ie er uit kan mocht ie er toch invallen. Mij gaat het meer om het kleine stroompje water en watervalletjes dan het basin, dat is immers ook niet mogelijk, daar is deze habitat te klein voor omdat het veel ruimte vergt als je het langzaam laat op / aflopen... ;(
Save Us From Fashion !
pi_132943843
Valt me net in. Hoe moet je dat bassin schoon houden? Kun je het leegpompen? Eruit pakken lijkt me niet zo makkelijk.
  woensdag 6 november 2013 @ 03:03:08 #247
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132950378
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:27 schreef valentijn101 het volgende:
Valt me net in. Hoe moet je dat bassin schoon houden? Kun je het leegpompen? Eruit pakken lijkt me niet zo makkelijk.
Er zit een pomp in , die moet het water 1 meter omhoog pompen. Ik denk dat ik hem tijdens de schoonmaak even uit moet zetten of het terug stromend water op moet vangen terwijl ik het ververs ?
Save Us From Fashion !
pi_132959289
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:16 schreef tinoz het volgende:

Shit , ik lees net dat ik al tijden verkeerd post! ik dacht dat "solitair"betekende dat het beesie liever alleen was , betekend dus het omgekeerde 8)7

Dus ze leven op de steppen en savane ,daar groeit niet veel denk ik .....
solitair betekent JUIST dat ze alleen leven. Van wikipedia:

quote:
De meeste hamsters zijn solitaire dieren. Syrische hamsters en Chinese dwerghamsters zijn solitair, dus ook in gevangenschap moeten ze absoluut alleen in een kooi gehouden worden. Meerdere dieren in één kooi leidt tot conflicten met ernstige gevolgen, namelijk de dood van één van beide hamsters. Roborovskidwerghamsters zijn wel groepsdieren en kunnen ook in gevangenschap met meerdere bij elkaar gehouden worden. Toch zijn niet alle Roborovskihamsters gesteld op gezelschap en kan het voorkomen dat ook bij deze soort de hamsters afzonderlijk gehouden moeten worden. Russische dwerghamsters en Campbelli dwerghamsters zitten qua gedrag tussen de solitaire en groepsgebonden hamsters in. Soms verdragen ze gezelschap, soms niet. Voor de veiligheid is het aangewezen ze daarom apart te houden. Verschillende soorten kunnen onderling niet samenleven en zullen elkaar proberen uit te moorden.
bron
  woensdag 6 november 2013 @ 14:12:58 #249
151199 tinoz
Alter Reality
pi_132960837
Vreemd, ik dacht het toch echt goed gelezen te hebben !!

Dit staat ook op wiki :

Leefwijze

quote:
Een Russische dwerghamster is, net als alle andere soorten dwerghamsters (behalve de Chinese dwerghamster), niet solitair.[3] In gevangenschap (in een kleine ruimte) gaat het houden van twee dieren van hetzelfde geslacht of een groep echter vaak mis en is daarom af te raden. Het koppelgewijs fokken gaat heel erg goed.
Save Us From Fashion !
pi_132961593
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:12 schreef tinoz het volgende:
Vreemd, ik dacht het toch echt goed gelezen te hebben !!

Dit staat ook op wiki :

Leefwijze

[..]

Ja, er zijn dieren die in groepen kunnen leven. Ik reageer slechts op jouw opmerking dat je dacht dat solitair iets anders betekende.

Even voor de duidelijkheid: Solitair = alleen

daarom heet dat kaartspelletje ook zo, omdat je het kunt spelen zonder anderen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')