abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101546689
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
26 augustus Skoap
02 september Marjolijntje
04 september Lijnloos
15 september jaantje_
16 september Sopho
20 september Ladyblack (08-2010)
28 september Marjolijntje
28 september Clauwhee

Winks
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
Kolonia (04-2009)
papillion
Thistleweed

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 11-09-2011 10:16:08 ]
pi_101546720
Zou een modje de OP misschien goed willen zetten, heb het niet helemaal goed gedaan zie ik! :@

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:17 schreef Labelloo het volgende:
[ego/klaag-post]
Gisteren hoorde ik dat de zoveelste van mijn 'oude' zwangerschapsclub zwanger is van de tweede! Harstikke leuk natuurlijk, maar ik merk dat ik het steeds lastiger vind om dit te horen..... Ik krijg dan een soort van gehaast gevoel, van IK wil NU ook! Natuurlijk weet ik dat dat geen zin heeft, maar toch! Bah! Ik had ook al zo graag weer zwanger willen zijn... Tegelijkertijd weet ik dat er hier mensen rondlopen waarbij het nog langer duurt, dus mag ik ook helemaal niet klagen eigenlijk..! Bah! Wilde het toch graag kwijt! :'(
pi_101546795
:* Labello, ik hoop dat je snel je tweede streepje plast!

Als een mod aan het aanpassen gaat, mag mijn NOD dan naar 28 september? :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_101547664
Labelloo in de hoeveelste ronde zit je nu dan? Volgens mij is het wel normaal om een beetje jaloers te zijn als een ander al wel zwanger is en zelf nog niet. Je besluit voor iets te gaan en dan is het maar de vraag of en wanneer het dan eindelijk lukt. De zorgen beginnen al voor het kind gemaakt is ;)

@kwisted ik heb het niet precies op de dag bijgehouden maar volgens mij was ik ook gelijk op tijd ongesteld toen ik gestopt was. De eerste keer wel ontzettend veel last van krampen gehad.
pi_101548328
@labelloo: lijkt me idd een normaal gevoel zoals covie zegt.
en omdat een ander het 'minder heeft' of langer moet wachten, wil niet
zeggen dat wat jij voelt minder belangrijk of relevant is. Het is je gevoel en dat kun je niet uitzetten. Wachten is min! Hoop dat jou wonder snel werkelijkheid wordt :*

En ook voor de andere dames natuurlijk!
pi_101556628
da's net als dat je besluit dat je een kindje wil dat ineens iedereen om je heen zwanger is of je honderden zwangere vrouwen op straat ziet.

De menselijke geest is raar af en toe :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101558443
Mijn nod mag wel op 28 september...
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_101562165
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:38 schreef covie het volgende:
Ik heb 2 heueul grote konijnen
Maar ik was net dus even die bak (is ook gewoon een kattebak :') ) verschoond en dat stinkt dus echt héél erg sterk naar amonnia.

Voor een konijntje zal het geen schade zijn. Maar voor een vergelijking deze 2 wegen bij elkaar net zoveel als 10 dwergkonijnen.

Als je zwanger bent zal dat dan niet schadelijk zijn?
Anders moet (8> het gewoon doen tegen die tijd :9
Ik heb ook 2 nijnen! en ze schoonmaken is helemaal geen probleem hoor, het probleem kan (dus hoef niet) in de poep van jonge katten te zitten...zelf hondenpoep mag je aanraken zou je dat willen!
Ik ruim regelmatig keutels op hoor maar laat het nog vaker door mijn man schoonmaken...gewoon omdat het kan :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101569172
Bedankt voor jullie lieve reacties! Fijn dat ik het hier even kwijt kan! :*

@ Covie, wij zijn nu zo'n half jaartje bezig, dus dat is nog helemaal niet zo heel lang eigenlijk.. :@
pi_101582892
@Labelloo, lucht lekker hier je hart! Het is niet leuk om te moeten wachten. Ik hoop voor je dat je snel naar Z&G kan doorstromen. :Y

Hier kan, als de MOD het wil aanpassen, mijn NOD naar 16 september.
pi_101583005
Als ik heel eerlijk ben heb ik helemaal geen klachten. Ik verwacht er maar niks van deze maand.
En labelloo, ik herken dat gevoel heel goed. Stiekem 'steekt' het toch een beetje als een ander, die het net zo graag wil als jij, wèl zwanger raakt. En wij maar geduld hebben, hè? (zucht) :*
pi_101583088
@mangostine, ik ben 2 jaar lang bezig geweest met zwanger worden. Ik had elke maand symtomen behalve de maand dat ik zwanger was..
pi_101583276
lol, hoe je lichaam met je kan dollen zeg! Ik vind het maar stom. :6
pi_101583754
@mangostine:
Ja.. 2mnd geleden had ik symptomen die allemaal konden wijzen op zwangerschap. 1dag overtijd ook nog. En helemaal niks..

Afgelopen periode dacht ik, het zal toch niks zijn ivm ziek gwst te zijn etc etc.
En wuifde ik elke sympt. weg. Toen ik de test deed dacht ik; Dan ben ik er maar vanaf, hoef ik er niet meer dr hele dag over na te denken voordat ik ongi wordt.. En toen was t raak.

't lichaam is soms ook niet zo duidelijk :P
pi_101583852
De vorige keer had ik ook geen symptonen. Alleen een gevoel van, er is iets raars aan de hand van binnen. Dus toch maar thuis testen. Test weggelegd en na een paar minuten toch maar gekeken. Mooi dat het raak was.
Ik verwacht deze maand nog niks, aangezien het nog zo pril is dat we bezig zijn. Maar toch ligt er al een test klaar... :@
pi_101585440
@Mangostine jou nod is toch 14 september? Dan zou het wel erg snel zijn als je nu al symptomen hebt hoor. Volgens mij begint dat bij de innesteling pas.

Als je hier op babybytes je cyclus invult kan je precies zien wanneer dat ongeveer is. (Het verschilt natuurlijk pp maar ik geloof tussen 5 en 10 dagen na de eisprong.) Dus dat zou op z'n aller aller vroegst vandaag zijn bij jou.

@labelloo volgens mij is dat gewoon zo'n gevoelsgrens van binnen een half jaar moet het wel lukken :@
Bij mij komt dat ook wel omdat de mensen om mij heen OF heel lang bezig zijn incl medische molen, OF super snel zwanger zijn. (< 3 mnd)
Maar na een half jaar dan begint het volgens mij voor ieders gevoel wel een beetje lang te duren ineens. Ons geduld wordt op de proef gesteld :(
pi_101586001
Ik had dat deze maand ineens. Jan(ita) en alleman zwanger, zelf geproefd hoe zwanger zijn is (en de blijdschap), helaas niet goed gegaan en inmiddels ruim half jaar bezig. Een week overtijd en hoop. En dan toch ongesteld worden. Ik had me toch een rotdag vorige week! Inmiddels weet ik natuurlijk maar al te goed dat een half jaar heeeel normaal is en ik niet moet zeuren. Maar ja je wil zo graag...
pi_101586946
Covie, klopt. Maar ik ben zo'n ei dat dan direct vanalles wil voelen.
Ik had/ heb wat vage klachten die lijken op een aankomende ongesteldheid. Steken, hangerig, af en toe misselijk. Daarbij heb ik hoofdpijn, wat niet gebruikelijk is. Maar ik kán nog helemaal niets voelen.
Serieus, ik ben zo'n type dat van ellende schijnzwanger wordt. :@

Mijn NOD is trouwens uit zelfbescherming op de 14e gezet, uitgaande van een cyclus van 31 dagen. Gemiddeld duurt ie iets korter, maar ik wil eigenlijk zelfs pas na de 16e testen, tenzij ik dan natuurlijk al ongesteld ben geworden.

Ik ben in elk geval wel blij met dit topic waarin we bij mekaar kunnen spuien, want ik kan mijn frustraties nou eenmaal niet kwijt bij anderen. Ik zie het al voor me. "Hee, slechte zin?" "Ja, alweer niet zwanger." -O-
  maandag 5 september 2011 @ 12:33:37 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_101587738
Mag mijn NOD op 20 september?

En herkenbaar hoor, die grens van een halfjaar en de teleurstelling als het daarbinnen nog niet gelukt is! En ook dat gevoel dat iedereen om je heen maar zwanger wordt :') Maarja, achter elke zwangere buik op straat kan ook wel 2,5 jaar proberen schuilgaan he.

Mijn instelling is op het moment: het komt vast ooit wel :Y
Then again, ik zit nu in week 2, dus dan ben ik vrijwel altijd best optimistisch :') als ik over 2 weken ongesteld moet worden piep ik ook wel weer anders oO<
pi_101588028
We gaan het deze maand al proberen......(ipv volgende maand).

Maar mijn vriend weet dat nog niet
pi_101588122
quote:
:D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101588332
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:16 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
@mangostine, ik ben 2 jaar lang bezig geweest met zwanger worden. Ik had elke maand symtomen behalve de maand dat ik zwanger was..
Enige symptoom die ik had was dat ik overal om kon janken :D
Voor de rest geen steekje, misselijkheid, grotere borsten (die maanden er voor juist wel) of andere symptoom :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101588338
ooohhh SCD! :D
pi_101588584
Ik kan eigenlijk doorgaans heel makkelijk overal om janken. Bijvoorbeeld al om een voorstukje voor een tv-programma. Of een reclame. Dus dat belooft nog wat. ;(

Enne SCD, weet hij veel wanneer jouw cyclus begint en eindigt, toch? O-)
pi_101589151
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:05 schreef Mangostine het volgende:
Ik kan eigenlijk doorgaans heel makkelijk overal om janken. Bijvoorbeeld al om een voorstukje voor een tv-programma. Of een reclame. Dus dat belooft nog wat. ;(

Enne SCD, weet hij veel wanneer jouw cyclus begint en eindigt, toch? O-)
Dat kan ik nu ook ja :') Voorheen was dat echt niet zo. Hoe wel wij 5 jaar bezig zijn geweest om zwanger te raken en heb ik 3 dagen gejankt. Op het laatst wist ik niet meer of het nu van angst of blijdschap was :+
pi_101589407
Stiekem vind ik het ook best wel een beetje 'eng' om zwanger te raken hoor! Of nouja, eigenlijk alles wat er dan geregeld moet worden en gaat veranderen. Niet dat ik er tegenop zie hoor, helemaal niet! Het lijkt me (nog steeds, ook na verhalen van slapeloze nachten en huilbaby's en zieke kindjes en meer ellende) helemaal geweldig O+
pi_101589686
Hihi :@
Ik werd op de 28e augustus ongesteld, Maar ik ben nooit helemaal stipt..Vaak is het 1 of 2 dagen later dan de datum dat ik daarvoor ongesteld werd.

Maar helemáál zeker weten doe ik dat niet eens..
Heb het al die jaren echt nooit bijgehouden en aan de pil ben ik ook niet.

Ik denk dat we dan zo rond de 10e moeten gaan klussen??

(Het voelt het super onwerkelijk dat ik dit allemaal zit te typen 8)7 )
pi_101589794
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:30 schreef Marjolijntje het volgende:
Stiekem vind ik het ook best wel een beetje 'eng' om zwanger te raken hoor! Of nouja, eigenlijk alles wat er dan geregeld moet worden en gaat veranderen. Niet dat ik er tegenop zie hoor, helemaal niet! Het lijkt me (nog steeds, ook na verhalen van slapeloze nachten en huilbaby's en zieke kindjes en meer ellende) helemaal geweldig O+
Ik heb er een hele poos aan kunnen wennen aan het idee. We wilde (en willen) ontzettend graag een kindje. En als het ons gegund is nog wel eentje (of 2, of 3.. nee nu draai ik door ;) ) maar op het moment dat ik zwanger was, werd ik bang :D AAAAAAAAAHHHHH IK WAS ZWANGER..
En nu -O- Kan ik het wel? Gaat het wel goed? Kan ik er wel van genieten? Doe ik het wel goed?
En zo heb ik dus 9 maanden lang doorgelopen. Achteraf vind ik het jammer dat ik niet van die tijd heb kunnen genieten ook al speelde er een hoop mee (miskraam, bloedingen en veel veel veeeeel ziekenhuisbezoeken). Maar ik heb me voorgenomen dat ik van de volgende zwangerschap (als die er komt) van genieten. Wat er ook gebeurt! Het is een mooie tijd die ik best een beetje mis (ondanks alles). O+
pi_101589947
Dat is een hele goede tip Tally!
Wat naar dat je een miskraam hebt gehad..
pi_101590005
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:49 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Dat is een hele goede tip Tally!
Wat naar dat je een miskraam hebt gehad..
Ja was een beetje rare tijd. Miskraam en goede zwangerschap tegelijk. Ik was in verwachting van een 2ling. Het andere kindje is met 11 weken overleden en op 8 april is mijn dochtertje geboren.
Beetje rare zwangerschap was het :)
pi_101590336
Bedoel je dat 1 kindje overleden is van de tweeling??
pi_101591169
Jeetje Tally, dat is wel heel dubbel. Kan me goed voorstellen dat het dan nog best een uitdaging is om van een volgende zwangerschap te genieten. Maar ik wens je een zorgeloze toe.

Mij overvalt soms ook zo'n wilde paniek, waar beginnen we aan!? Met vlagen, want tijdens de "wachtweken" wil ik niets anders dan zwanger zijn.
Maar nu we het er toch over hebben, wat moet je eigenlijk als eerste doen als je constateert dat je zwanger bent? oO<
pi_101591392
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:02 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Bedoel je dat 1 kindje overleden is van de tweeling??
Ja dat bedoel ik. Het andere kindje is nu een 5 maanden oud geweldig propje O+
pi_101591459
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:28 schreef Mangostine het volgende:
Jeetje Tally, dat is wel heel dubbel. Kan me goed voorstellen dat het dan nog best een uitdaging is om van een volgende zwangerschap te genieten. Maar ik wens je een zorgeloze toe.

Mij overvalt soms ook zo'n wilde paniek, waar beginnen we aan!? Met vlagen, want tijdens de "wachtweken" wil ik niets anders dan zwanger zijn.
Maar nu we het er toch over hebben, wat moet je eigenlijk als eerste doen als je constateert dat je zwanger bent? oO<
Een verloskundige praktijk bellen :) Die vragen dan hoever je bent. En dan plannen ze een echo ongeveer tussen week 9 en week 12 om te kijken hoever je echt bent en zij geven een uitgerekende datum.
pi_101591683
Oh, dat is echt heel dubbel. Gelukkig maar dat je toch nog een dochtertje hebt gekregen, Tally!! :*

En ja, ik zou eigenlijk ook niet weten wat je allemaal moet doen, aanschaffen, etc :@
Maarja eerst maar eens zwanger proberen te worden..
Ik krijg steeds zulke ENORME kriebels als ik er aan denk!! Het lijkt me ook geweldig om mijn vriend als Papa te zien O+

Of het bijvoorbeeld tegen mensen te vertellen, m'n vriendinnen bijvoorbeeld. En dan de reacties!
Heb al helemaal uitgedacht hoe ik het ga doen :')
pi_101591718
Oops,dubbel
pi_101599437
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:28 schreef Mangostine het volgende:

Heb m'n beste vriendin gesmst om half 6 :P en m'n zus gebeld haha ;)
Vrijdag (toen ik 5 wkn was) een afspraak gemaakt voor n echo.
Dan moet je dus nadenken of je zo'n test wilt doen zodat ze kunnen
Kijken of het kindje het syndroom van down heeft.
En kraamzorg etc dingen regelen.

Nieuwe bh's kopen :P

Binnenkort ga ik naar de tandarts ivm gevoelige tanden nu..

En voor de rest wacht ik eerst ff
pi_101599591
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:46 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Oh, dat is echt heel dubbel. Gelukkig maar dat je toch nog een dochtertje hebt gekregen, Tally!! :*

En ja, ik zou eigenlijk ook niet weten wat je allemaal moet doen, aanschaffen, etc :@
Maarja eerst maar eens zwanger proberen te worden..
Ik krijg steeds zulke ENORME kriebels als ik er aan denk!! Het lijkt me ook geweldig om mijn vriend als Papa te zien O+

Of het bijvoorbeeld tegen mensen te vertellen, m'n vriendinnen bijvoorbeeld. En dan de reacties!
Heb al helemaal uitgedacht hoe ik het ga doen :')
Er staat wel een lijst op prenatal.nl!

En tally :*
Kan me voorstellen dat je je veel zorgen hebt gemaakt tijdens zwangerschap
Hoop dat je, als je weer zwanger wordt, alles voorspoedig mag gaan..
pi_101601634
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:46 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Dat week ik met 22 weken zwangerschap nog steeds niet hoor. Komt allemaal vanzelf..... hoop ik
pi_101613583
@SCD: Wat leuk dat jullie gaan proberen. Veel succes en veel plezier! Hopelijk gaat het lekker vlot.

@Tally: Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde meegemaakt. Had een miskraam en was helemaal verdrietig, maar toen bleek dus dat er nog een kindje was, dus een tweeling. Hele dubbele emoties ervaarde zij ook. Nu heeft ze een gezond zoontje gelukkig

@Marjolijntje en Mangostine: Ook ik ervaar af en toe die momenten van zenuwen en angst. Ben ik er echt klaar voor. Heb ik alles gedaan wat je gedaan 'moet' hebben voor je aan kinderen begint. etc etc. Maar als ik dan droom over hoe het is om een kleine te hebben, dan word ik helemaal warm van binnen.

Ik wilde zelf eigenlijk al sinds begin van het jaar beginnen aan kinderen, maar mijn vriend was er nog niet klaar voor. Toen hij ineens uit zichzelf zij dat hij graag wilde gaan proberen vond ik dat ineens heel eng! Want nu is het ineens werkelijkheid!! Zo spannend allemaal.

Verder zou ik normaal gesproken vandaag ongesteld zijn geworden, maar dat is dus nog niet zo. Ik hoop eigenlijk dat ik nu gewoon zo snel mogelijk ongesteld word, zodat ik zekerheid heb en mijn eisprong kan inschatten.

succes allemaal dames met het klussen deze maand *O*
pi_101616170
Kwisted, ik ben het even kwijt, sorry. Waarom wil je ongesteld worden? O-)

Bij ons was het andersom, mijn vriend was er al een half jaar klaar voor en ik maar twijfelen. Hoe moet dat met werk, ik ben helemaal niet goed met kinderen etc. Toen ging er een knopje om... en nu ik zeker weet dat ik nu en kindje wil, ben ik inwendig een stuiterbal.
pi_101616248
haha omdat ik een test heb gedaan en niet zwanger ben.

En omdat ik aan het ontpillen ben, en de ongesteldheid me dan dus regelmaat en zekerheid van n eisprong geeft.

Hopelijk is het dan wel de laatste voor +/- 9 a 10 maanden :-P
pi_101616894
Dan idd, doorbreken die hap en gaan met die banaan :Y)
pi_101622112
Kindje is hier absoluut 1000% welkom hoor! Ik kan ook niet wachten! Maar denk dat de spanning ook wel blijft :)
Kwisted, hoop dat de boel snel doorbreekt :)

Morgen lekker op vakantie, ook dan de vruchtbare dagen. Dubbel fijn dus!
pi_101623964
Sorry, ik heb echt heel hele domme vraag :@
Je NOD is toch de dag dat je ongesteld zou moeten worden??
Ik lees die zin heel vaak , maar ik snap hem gewoon niet haha }:|
pi_101624103
Ja, de dag dat je volgens je normale cyclus ongesteld zou worden, maar ook de dag dat je menstruatie uit blijft als je zwanger bent. Niet Ongesteldheids Dag dus.
pi_101624813
xsorry alweer... pff
pi_101624830
Oke dankjewel!
Maar Marjolijntje, ben jij ongesteld geworden? Dat heb ik niet gelezen..
pi_101625192
Ja, in het vorige deel op pagina 2 ofzo :) Is alweer een tijdje geleden.
Mijn nieuwe nod is eind van deze maand, maar ik denk dat de modjes dat over het hoofd gezien hebben.
pi_101626820
Ahh oke..Ik snapte het al niet ;)
Hopelijk heb je succes :)
pi_101641743
Dus we zitten met ze allen de dagen te tellen als ik het zo lees. Over twee weken weten we wat meer. Dus dames, bespring je vent! Ik doe er dapper aan mee!

Ik zit al een paar dagen met een opgeblazen buik, pffff. Als het niet raak is deze maand, dan ontplof ik waarschijnlijk van onderen.
pi_101642025
Ja zo voel ik me dus ook, alleen weet ik al dat het niet raak is. Laat de menstruatie nu maar komen..

Oh en wat duurt dat wachten toch lang. Ik heb wel weer goede voornemen om weer flink aan de slag te gaan met mijn vriend :P
pi_101642170
Mijn vent is er beurs van :')
En hier ook een drukke buik. Waar dat dan weer goed voor is?
Ik vroeg me trouwens af, zou het foliumzuur bijwerkingen kunnen hebben? Heb nl sinds het begin met vlagen last van hoofd- en buikpijn.
pi_101644278
Niet dat ik weet?

Mijn vriend werkt gelukkig welwillend mee. Maar moet zeggen dat we nu meer seks hebben dan anders, en je hoort mij niet klagen! Haha.

Ik kan mezelf echt schijnzwanger denken merk ik wel. Gek dat je dan ineens vanalles gaat voelen en dat elk steekje/krampje je opvalt he.

Kunnen jullie je ook zo verheugen op het baby shoppen. Kwam deze week bij de h&m en daar hadden ze de meest schattige kleertjes O+
pi_101645140
Ik ben eigenlijk altijd bang dat bekenden me spotten bij de baby afdeling, dus ik loop er maar voorbij :@
pi_101645755
ik doe dan net alsof ik het voor kindjes van vriendinnen aan het kopen ben haha
pi_101648915
Ik ben lekker tante van 2 beebs, dus kan rustig kijken. :9

Verder voel ik al 3 dagen steekjes en krampen in mijn onderbuik. Eerst zat ik het te negeren en dacht misschien heb ik wel honger, of misschien moet ik wel :% maar dat is het gewoon niet.
Volgens mij is mijn nod 9 september en geen 11. Maar ik ga de 10e testen indien geen })
pi_101650207
Spannend Covie! Ik duim voor je :)
pi_101650692
Spannend covie! Dat gevoel had ik ook, 3 à 4 dagen voor NOD.
(ik ging dat ook eten eten eten eten om van dat gevoel af te komen haha)

Ik duim!
pi_101650735
Jaa héél spannend Covie :) Misschien is het wel raak...

Pff ik kan echt niet geloven dat we het deze week gaan proberen..
Het is zó onwerkelijk hihi!
pi_101651924
Covie, fingers crossed!
pi_101652267
Nou Covie hopelijk blijft het kindje plakken :P
pi_101652852
Thnx! hihi inderdaad spannend. Maar het is nu de kunst om mezelf niet gek te maken :@
Gelukkig gaat dat nog wel omdat ik in mijn achterhoofd heb dat we iets te weinig geklust hebben.

Oooh Zoë jij maakt me nog meer zenuwachtig omdat ik precies hetzelfde heb :+

En SCD veel plezier deze week, lekker klussen :+ :9
pi_101656534
Covie spannend!! Ik duim voor je!
pi_101662609
SCD, fijn he, het echt beginnen! :D Geniet ervan hoor!!

Ik ben al wakker, we hadden de wekker om 8 uur gezet :P Toch mn bed maar uit gegaan. Zo de laatste spullen inpakken en boodschappen doen en op naar het vliegveld. Laten we hopen dat het een productieve vakantie wordt ;) En dat als ik terug ben, hier twee streepjes te vinden zijn! Ik duim voor jullie!
pi_101662811
Fijne vakantie Marjolijntje en klus ze!
Fingers crossed voor Covie!
pi_101663065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 06:33 schreef Marjolijntje het volgende:
SCD, fijn he, het echt beginnen! :D Geniet ervan hoor!!

Ik ben al wakker, we hadden de wekker om 8 uur gezet :P Toch mn bed maar uit gegaan. Zo de laatste spullen inpakken en boodschappen doen en op naar het vliegveld. Laten we hopen dat het een productieve vakantie wordt ;) En dat als ik terug ben, hier twee streepjes te vinden zijn! Ik duim voor jullie!
Ja, echt wel. Vind het ook wel een beetje eng hoor ;) Mijn kinderjaren lijken nog niet eens zo héél lang geleden voor mijn gevoel! Hahaha!

Ik hoop het ook voor je !! Het gaat vast lukken deze keer :Y
pi_101663447
Fijne vakantie Marjolijntje! Hopelijk wordt het een vruchtbare vakantie! ;)
pi_101663530
Oh, ik was het topic kwijt :D

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:44 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
We gaan het deze maand al proberen......(ipv volgende maand).

Maar mijn vriend weet dat nog niet
Weet hij het inmiddels wel al dat jullie het deze/komende week gaan proberen?

Ook al is het maar een maand, ik vind het eigenlijk niet kunnen als je vriend het echt niet weet... :@ Verder wel natuurlijk heel leuk en spannend voor je/jullie :)
  woensdag 7 september 2011 @ 08:50:44 #70
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101663545
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:40 schreef Marjolijntje het volgende:
Ja, in het vorige deel op pagina 2 ofzo :) Is alweer een tijdje geleden.
Mijn nieuwe nod is eind van deze maand, maar ik denk dat de modjes dat over het hoofd gezien hebben.
Als je je datum dikgedrukt plaatst ziet geen mod dat over het hoofd, hoor ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101663556
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:30 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik ook hoor. Wat als er iets niet goed gaat, wat als er na 9 maanden iets niet goed blijkt te zijn, kan ik het wel, word ik geen slechte moeder, ben ik er klaar voor, etc etc. Ach ja, dat zal bijna iedereen wel hebben :)
pi_101663584
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef covie het volgende:
Ik ben lekker tante van 2 beebs, dus kan rustig kijken. :9

Verder voel ik al 3 dagen steekjes en krampen in mijn onderbuik. Eerst zat ik het te negeren en dacht misschien heb ik wel honger, of misschien moet ik wel :% maar dat is het gewoon niet.
Volgens mij is mijn nod 9 september en geen 11. Maar ik ga de 10e testen indien geen })
Spannend! Hier wordt ook voor je geduimd :)

Ik moet volgende week ongesteld worden, denk ik. Of de week erna. Ben de tel alweer kwijt :')
pi_101663621
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ook hoor. Wat als er iets niet goed gaat, wat als er na 9 maanden iets niet goed blijkt te zijn, kan ik het wel, word ik geen slechte moeder, ben ik er klaar voor, etc etc. Ach ja, dat zal bijna iedereen wel hebben :)
Check, dat heb ik ook :').
pi_101663676
quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:55 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Check, dat heb ik ook :').
En op rationeel vlak weet ik dat het onnozel is. We hebben een huis, zijn financieel onafhankelijk, allebei een vast contract, zijn allebei 30 (en nog voel ik me soms 'te jong' :')), dus eigenlijk is er geen enkele praktische reden waarom het niet zou kunnen.

Maar toch. Het is wel even een behoorlijke verantwoordelijkheid die je op je neemt... Da's soms toch best eng.
pi_101663963
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:50 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Als je je datum dikgedrukt plaatst ziet geen mod dat over het hoofd, hoor ;)
Dat staat ie! Ook in het vorige topic en hier nogmaals op pagina 1, derde post ofzo? ;)

Maar voor de zekerheid nog een keertje dan: Mag mijn NOD naar 28 september?
pi_101663991
ik denk dat bij mij die paniek pas gaat komen als het zover is, of misschien komt het helemaal niet :?

Op dit moment maak ik me eigenlijk niet druk :)
  woensdag 7 september 2011 @ 09:19:49 #77
190853 RockabeIIa
pi_101664078
:@ heb serieus net het hele vorige topic doorgespit en zag het echt nergens staan...
pi_101664097
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:14 schreef _aurum_ het volgende:
ik denk dat bij mij die paniek pas gaat komen als het zover is, of misschien komt het helemaal niet :?

Op dit moment maak ik me eigenlijk niet druk :)
Niet echt druk maken. Vooralsnog :P

Maar ik ben ook niet echt enthousiast verder. Denk dat dat komt doordat ik er (te veel) rekening mee houd dat er iets mis kan gaan.

Sowieso lijkt me die eerste fase helemaal niet zo leuk. Babies doen/kunnen niks. Denk dat ik het leuker vind als er interactie kan plaatsvinden en mijn kind me begrijpt enzo. Dus zo ontzettend verheug ik me niet eens op die verse babyfase.
pi_101664210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Niet echt druk maken. Vooralsnog :P

Maar ik ben ook niet echt enthousiast verder. Denk dat dat komt doordat ik er (te veel) rekening mee houd dat er iets mis kan gaan.

Sowieso lijkt me die eerste fase helemaal niet zo leuk. Babies doen/kunnen niks. Denk dat ik het leuker vind als er interactie kan plaatsvinden en mijn kind me begrijpt enzo. Dus zo ontzettend verheug ik me niet eens op die verse babyfase.
Toen ik ongesteld werd, had ik zoiets van jaj alles doet het nog! Dat duurde een halve dag en toen kwam de goede oude kramp weer :X De vreugde was van korte duur :')

volgens mij denken wij hetzelfde :@ En als je 'm op zijn rug legt is het net een schildpadje :')
Kunnen ze niet afgeleverd worden als ze een jaar oud zijn :P
pi_101664308
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:25 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Toen ik ongesteld werd, had ik zoiets van jaj alles doet het nog! Dat duurde een halve dag en toen kwam de goede oude kramp weer :X De vreugde was van korte duur :')

volgens mij denken wij hetzelfde :@ En als je 'm op zijn rug legt is het net een schildpadje :')
Kunnen ze niet afgeleverd worden als ze een jaar oud zijn :P

Haha, ja, dat inderdaad! :D

Als ik ergens op kraamvisite ben, dan 'mag' ik ook altijd de verse babies vasthouden. Nou, ik vind het -serieus- ontzettend lief dat mijn vriendinnen me dat dan toevertrouwen, maar eigenlijk vind ik er niet veel aan. Dan ligt zo'n baby in je armen en dan? Verder doet/kan het niks :D

Iets ouder vind ik ook een stuk leuker :Y
pi_101664338
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:19 schreef RockabeIIa het volgende:
:@ heb serieus net het hele vorige topic doorgespit en zag het echt nergens staan...
Kan gebeuren! :*
pi_101664403
@Coco Ik dacht ook dat als ze klein zijn dat er niks aan is.
Maar toen ik tante ben geworden vond ik toch het al fantastisch toen ze klein waren. Elke week is er wel weer wat nieuws. Laat staan als het je eigen hummeltje is O+

Verder is het denk ik normaal dat we allemaal een beetje onzeker zijn, of alles wel goed gaat enzo.
Ik ben niet zozeer bang dat het ons niet lukt, en ook is er geen reden meer om te wachten,maar ik ben vooral angstig voor mijn schoonmoeder :@
pi_101664518
wat verwacht je van je schoonmoeder dan? :)
pi_101664570
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:35 schreef covie het volgende:
@Coco Ik dacht ook dat als ze klein zijn dat er niks aan is.
Maar toen ik tante ben geworden vond ik toch het al fantastisch toen ze klein waren. Elke week is er wel weer wat nieuws. Laat staan als het je eigen hummeltje is O+

Verder is het denk ik normaal dat we allemaal een beetje onzeker zijn, of alles wel goed gaat enzo.
Ik ben niet zozeer bang dat het ons niet lukt, en ook is er geen reden meer om te wachten,maar ik ben vooral angstig voor mijn schoonmoeder :@
Ik ben ook tante :P En mijn neefje is leuk/lief/geweldig, maar als baby vond ik er weinig aan (wat niet wil zeggen dat ik hem niet als mijn neefje meteen in mijn hart sloot).
pi_101664843
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, ik was het topic kwijt :D

[..]

Weet hij het inmiddels wel al dat jullie het deze/komende week gaan proberen?

Ook al is het maar een maand, ik vind het eigenlijk niet kunnen als je vriend het echt niet weet... :@ Verder wel natuurlijk heel leuk en spannend voor je/jullie :)
Haha, jawel hij weet het al ;) Hij wil het ook.
  woensdag 7 september 2011 @ 10:06:24 #86
190853 RockabeIIa
pi_101665050
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Haha, ja, dat inderdaad! :D

Als ik ergens op kraamvisite ben, dan 'mag' ik ook altijd de verse babies vasthouden. Nou, ik vind het -serieus- ontzettend lief dat mijn vriendinnen me dat dan toevertrouwen, maar eigenlijk vind ik er niet veel aan. Dan ligt zo'n baby in je armen en dan? Verder doet/kan het niks :D

Iets ouder vind ik ook een stuk leuker :Y

Ja, maar die is van een ander. Die van jezelf is veel mooier, en kan veel meer dan andermans baby! Echt waar!
Dat hele kleine ukkepukkerige is er met een paar weken vanaf. Daarna ligt er een dikke mopsbeer van 6-7 kg in je kinderwagen naar je te glunderen en lachen. En nog steeds doet ie niet meer dan huilen, poepen en plassen maar het lacht zo herkenbaar en het kan zo heerlijk zijn of haar rust vinden bij jou en warm tegen je aan liggen. En ondanks dat dat hele kind niks kan behalve wat ik hiervoor al opnoemde maakt hij/zij je reuzetrots en stuur je foto's naar vriendinnen.

Doe mij maar dat hele kleine. Dat heeeeel hele kleine O+ Ach, en dan hoe groter ze worden hoe leuker/spannender/drukker (en de luiers worden steeds smeriger bah!) dus.... Alles is leuk!

Maar als je echt niet van baby's houdt zou ik er niet aan beginnen :P
pi_101665250
Mijn schoonmoeder woont 3 straten verder.
Wat ik verwacht weet ik niet, maar ze is nogal opdringerig, en kan haar kinderen niet loslaten.
Dit gaat haar 1e kleinkind worden. En ze bedoeld heel veel dingen vast goed, maar alleen komt het zo niet over.

Stel dat we haar meenemen een kinderkamer uitzoeken oid en ze vind iets mooi, dan gaat ze ons over proberen te halen ook perse dat te nemen. En dan hebben we het nog niet over de opvoeding :+
pi_101665332
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:17 schreef covie het volgende:
Mijn schoonmoeder woont 3 straten verder.
Wat ik verwacht weet ik niet, maar ze is nogal opdringerig, en kan haar kinderen niet loslaten.
Dit gaat haar 1e kleinkind worden. En ze bedoeld heel veel dingen vast goed, maar alleen komt het zo niet over.

Stel dat we haar meenemen een kinderkamer uitzoeken oid en ze vind iets mooi, dan gaat ze ons over proberen te halen ook perse dat te nemen. En dan hebben we het nog niet over de opvoeding :+
Haha onee hè! Wel gewoon kiezen wat jullie mooi vinden hè! Mijn schoonouders wonen heel ver weg ;)
pi_101665347
@ Covie: je wordt een echte tijger voor je kind. Grommen en brullen als iemand maar iets verkeerd doet en over je grenzen heen gaat. En gewoon niet meenemen met het uitzoeken, alleen voor iets kleiners zoals de aankleding etc. :+

Als je de kleine eenmaal eindelijk ziet, dan ben je gelijk O+ . Althans dat had ik wel, terwijl ik ook niks met hele kleine guppies had.
pi_101665424
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:06 schreef RockabeIIa het volgende:

Maar als je echt niet van baby's houdt zou ik er niet aan beginnen :P
Haha, het is niet dat ik er een hekel aan heb. Ik ben er alleen niet superenthousiast over. Gelukkig vind ik ze wel leuk als ze wat ouder zijn. Anders had ik pas écht een probleem :P
pi_101666145
Covie, dat is even afwachten inderdaad, benieuwd of oma zich kan voegen naar de nieuwe gezinssituatie. Maar ja, een eerste kleinkind wordt natuurlijk wel afschuwelijk verwend.

Mijn schoonmoeder is CB arts... Ik weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet verwachten. Ze heeft wel vrij stellige ideeën over oa bevallen, borstvoeden, gemiddelde ontwikkeling etc. Ik ben er wel een beetje huiverig voor.

En ik verheug me enorm op zo'n klein propje!! Heerlijk, cocoonen met zo'n apatische baby. Serieus, ik vind baby's superlief! O+
pi_101666243
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:17 schreef covie het volgende:
Thnx! hihi inderdaad spannend. Maar het is nu de kunst om mezelf niet gek te maken :@
Gelukkig gaat dat nog wel omdat ik in mijn achterhoofd heb dat we iets te weinig geklust hebben.

Oooh Zoë jij maakt me nog meer zenuwachtig omdat ik precies hetzelfde heb :+

Haha *O*

Over baby's; ik denk dat je als moeder je eigen hummeltje echt helemaal geweldig vind, en je elke verandering ziet. Dat zie je misschien minder/anders als het een kindje van iemand anders is.

Had het gister over bevallen met mijn moeder...daar wil ik eerst nog niet over nadenken! Haha

En over opdringerige schoonmoeders; gewoon zelf de belangrijkste dingen uitzoeken met je vriend/man. :P
pi_101666252
Hahaha ach we zien wel hoe het loopt :) Maar zéker is dat we toch kiezen wat we zelf willen.
Lelijke schilderijtjes kunnen we altijd nog onder het bed ophangen ;)

Oh gelukkig Coco ik dacht al dat je alleen kinderen wilde omdat je niet alleen wilt zijn als je 80 bent :P :+
pi_101666999
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 7 september 2011 10:59 schreef covie het volgende:[/b
Oh gelukkig Coco ik dacht al dat je alleen kinderen wilde omdat je niet alleen wilt zijn als je 80 bent :P :+
Haha :D Nee hoor :)

Niet alléén om die reden.
pi_101668973
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen wiekend de 2e test gedaan en ook deze was positief!
Na wat rekenwerk zou ik nu naar mijn 6e week gaan (denk ik)..
Maar heb over het algemeen geen zwangerschaps kwaaltjes.. Wegens verlof op het werk kan ik volgende week de HA pas bellen.. Zou toch alles goed zijn?
pi_101669223
Lekker genieten hoor, menig aanstaand zwangere tekent voor een eerste paar weken zonder kwaaltjes! Maar kan me wel voorstellen dat het nog wat onwerkelijk is voor je. Hopen dat je snel een echo krijgt en echt ècht ziet dat er een boon in je buik aan het groeien is! O+
pi_101669437
Ja inderdaad! Het is ook ons eerste kindje, en natuurlijk erg nieuw allemaal.
Zag op google ook dat ik niet de enige ben die nergens last van heeft dus dat stelt me alweer gerust. Maar zoals elke net zwangere vrouw blijft de angst aanwezig dat het niet goed afloopt.. Maandag de HA bellen en kijken wat die zegt :D Spannend!
pi_101669770
Gefeliciteerd Natemelie! Ik hoop dat je snel je echo kan krijgen en het klompje kan aanschouwen! ;)
pi_101670014
Gefeliciteerd Natemelie!! Het is vast allemaal goed, geniet er lekker van.
pi_101670021
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja hoor, ik ook. Bij een tweede zelfs nog, al weet je een beetje wat je kunt verwachten, zowel positief en negatief. En dan speelt je eerste ook nog mee bij alle onzekerheden die je hebt.

En ik heb ook niet zo heel veel met dat hele kleine. Het is waar dat het anders is als het je eigen kind is, maar als ik kon bevallen van een eenjarige zou ik het doen! Hoewel....:P

Gefeliciteerd Natemelie!

[ Bericht 10% gewijzigd door Quiztet op 07-09-2011 13:32:36 ]
pi_101672965
Gefeliciteerd Natemelie *O*
  woensdag 7 september 2011 @ 16:08:58 #102
190853 RockabeIIa
pi_101675588
van harte Natemelie!
pi_101675777
Gefeliciteerd Natemelie!! *O*
  woensdag 7 september 2011 @ 16:24:27 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101676260
Natemelie, van harte gefeliciteerd! *O*
  woensdag 7 september 2011 @ 16:26:50 #105
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_101676386
Gefeliciteerd natemelie! *O*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_101676453
*O* Natemelie gefeliciteerd! *O*
  woensdag 7 september 2011 @ 19:12:59 #107
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101683222
Super, Natemelie!

Nu ik on hold sta, merk ik dat ik niet meer dagelijks dit forum check, sorry dames... Zit overigens wel een beetje in de rats. Ben nog niet ongesteld geworden en nu twee dagen overtijd... Maar ik mag nu helemaal niet zwanger worden!
pi_101683405
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:55 schreef Natemelie het volgende:
Ja inderdaad! Het is ook ons eerste kindje, en natuurlijk erg nieuw allemaal.
Zag op google ook dat ik niet de enige ben die nergens last van heeft dus dat stelt me alweer gerust. Maar zoals elke net zwangere vrouw blijft de angst aanwezig dat het niet goed afloopt.. Maandag de HA bellen en kijken wat die zegt :D Spannend!
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je geen kwaaltjes hebt!
als ik een paar dagen weinig voel denk ik mmmm zit het er nog wel? had vannacht weer krampen waar ik misselijk van werd, heel raar voelde dat in mn onderbuik.. toen dacht ik ohja..
gisteravond om 22:30 nog aan de noodles :9 haha
pi_101683424
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:12 schreef Frummeltje86 het volgende:
Super, Natemelie!

Nu ik on hold sta, merk ik dat ik niet meer dagelijks dit forum check, sorry dames... Zit overigens wel een beetje in de rats. Ben nog niet ongesteld geworden en nu twee dagen overtijd... Maar ik mag nu helemaal niet zwanger worden!
:o zul je zien..
  woensdag 7 september 2011 @ 19:55:12 #110
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101685170
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:17 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

:o zul je zien..
Nouja, dan valt er ook wel weer een mouw aan te passen hoor. Maar toch... pfff... morgen nog maar even afwachten, misschien is het een gevolg van wat kiespijn waar ik de afgelopen week mee te kampen had. Vrijdag maar eens een testje doen als er dan nog niks is...
pi_101685714
Frummel!! :D

Wanneer ga je ook alweer trouwen?
Dat zou wat zijn _O-
  woensdag 7 september 2011 @ 20:35:04 #112
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101686965
Volgend jaar juni pas, maar als dit iets is, zou ik begin mei uitgerekend zijn...
pi_101687135
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:35 schreef Frummeltje86 het volgende:
Volgend jaar juni pas, maar als dit iets is, zou ik begin mei uitgerekend zijn...
net als mij! *O* haha
pi_101687608
Oeh dan wordt het spannend idd, wel eind juni?
Maar je zult net zien dat het nu raak is, echt hoor..

Tja :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101688194
Frummeltje !ohh!
pi_101694113
Frummel, je wou toch niet zeggen dat het niet gelegen komt?
O-)
Afwachten maar...
pi_101694260
Ik voel me trouwens aardig versleten. Alsof ik ziek ga worden, overal pijn. Ook mijn borsten. Bluhh, zou de ongesteldheid nu al inzetten..? }:|
pi_101701830
Balen Mangostine, zijn het de verschijnselen die je normaal ook hebt?

Frummel hoe staat het er vandaag voor?
pi_101702132
Mja, het is een combinatie denk ik, ongesteld worden, drukke week, iets van een verkoudheid. Niet fijn iig.
Normaal gesproken voel ik me bij een aankomende ongesteldheid (afhankelijk van hoe zwaar die wordt) wel enigsins belabberd, ja ;(
pi_101702419
Wanneer is je NOD mangostine?
pi_101704906
Op zijn vroegst zondag, op zijn laatst 16 sept. Cyclus wisselt tussen 29 en 33 dagen. Ik hou het op 14 sept, maar ik verwacht dat ik zondag gewoon ongesteld word.

Al nieuws van Frummel?
  donderdag 8 september 2011 @ 14:25:08 #122
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101708934
Nog geen bloed te zien hier...

En we moeten onze plannen gewoon een beetje aanpassen als ik zwanger zou zijn. Een kindje zou zo welkom zijn! Het zou echt wel een enorme toevalstreffer zijn, aangezien we maar een keer zonder condoom gedaan hebben en dat volgens mijn berekeningen niet dichtbij mijn eisprong zou zijn...
pi_101709098
(a) frummeltje toch.

Erg spannend!
pi_101710044
Maar kennelijk heb je een late eisprong gehad, Frummel... je houdt het wel spannend hè?
pi_101710862
Spannend hoor Frummel! Als het raak is, dan weet je voor een volgende in ieder geval dat je langer door moet klussen :D

Ik zit mezelf een beetje gek te maken hier.
Alsof ik zo'n duivel en een engel op de schouders heb. Vorige cyclus 30 en daarvoor 29. Dus nu zit ik in mijn hoofd te zeuren, "Misschien is het deze maand wel 28 en mag je vandaag testen" en dan weer "Neeee zaterdag pas testen" en "Misschien kan het morgenochtend wel"

o|O 8)7

edit: nog geen tekenen van ongi dus :')
  donderdag 8 september 2011 @ 15:59:18 #126
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101712219
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:57 schreef Mangostine het volgende:
Maar kennelijk heb je een late eisprong gehad, Frummel... je houdt het wel spannend hè?
Ja, sorry... :@ Heb alleen geen testjes meer in huis, dus daar moet ik straks nog even voor op en neer. Als er morgenochtend nog steeds geen bloed is, dan wordt het dus testen... Zit inmiddels al op 37 dagen deze cyclus.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:23 schreef covie het volgende:
Spannend hoor Frummel! Als het raak is, dan weet je voor een volgende in ieder geval dat je langer door moet klussen :D

Alsof ik zo'n duivel en een engel op de schouders heb. Vorige cyclus 30 en daarvoor 29. Dus nu zit ik in mijn hoofd te zeuren, "Misschien is het deze maand wel 28 en mag je vandaag testen" en dan weer "Neeee zaterdag pas testen" en "Misschien kan het morgenochtend wel"

o|O 8)7

edit: nog geen tekenen van ongi dus :')
Vroeg testen kan soms een vals negatief geven... Als ik jou was, zou ik proberen nog even te wachten.
pi_101712710
Frummmeltje, je maakt het onbedoeld toch wel weer spannend hoor :D

En covie hehe, leuk jezelf zo gek maken. Succes iig met afwachten.

De rest van de wachtende dames natuurlijk ook!
pi_101712737
Ja ik weet het, Ik wacht zeker nog even! Maar het is zo rustig op het werk vandaag, dus zit een beetje rond te neuzen op internet en daar komt het door :)

Maar 37 dagen is erg lang hoor, zelfs als je al een lange cyclus van jezelf hebt.
Ik denk dat we morgen voor jou mogen jompelen! *O*
pi_101715088
Oeh wat maken jullie het spannend!! Word er zelf haast zenuwachtig van, terwijl we het nog niet eens geprobeerd hebben. 8)7
pi_101716310
Ja ik ben ongesteld! Gelukkig alles werkt nog! (ik wist door de test al dat ik niet zwanger was, en was aan t ontpillen)

Dan kan ik nu gaan berekenen wanneer mijn volgende eisprong is, en dan gericht gaan proberen. Toch netjes. Want mijn vorige ongesteldheid was op 8 aug, en nu dus 31 dagen later.

ik ben blij in elk geval!
pi_101716379
oh en nog hoop ik dan stiekem dat het een innestelingsbloeding is :@ Want stél dat de test t mis had..

Hoe dan ook, ik heb flink last van kramp :{
pi_101716784
Net bij de kv vast een nieuwe test gehaald. Volgens mij was het meisje achter de kassa nog zenuwachtiger dan mij, want liet het doosje 2 keer uit haar handen vallen... :?
(1 keer bij het scannen en 1 keer gooide ze m naast het tasje)

Kwisted.. toch ergens fijn toch?
Dan kan je nu echt beginnen (nou ja over een weekje ongeveer)
pi_101717035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:23 schreef covie het volgende:

ik zou niet kunnen wachten :P
pi_101717613
spannend covie en frummeltje!

kiwsted; minder van die kramp, maar fijn om te weten dat het werkt.
innestelingsbloeding is heel lichtjes toch?

ik heb iig geen innestelings bloeding gehad. ben nu al zenuwachtig voor volgende week.. 1e afspraak vk.. kennismakingsgesprek al gehad dus ik hoop op n echo.
  donderdag 8 september 2011 @ 18:57:10 #135
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101718113
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:42 schreef Zoë23 het volgende:
spannend covie en frummeltje!

kiwsted; minder van die kramp, maar fijn om te weten dat het werkt.
innestelingsbloeding is heel lichtjes toch?

ik heb iig geen innestelings bloeding gehad. ben nu al zenuwachtig voor volgende week.. 1e afspraak vk.. kennismakingsgesprek al gehad dus ik hoop op n echo.
Dat is spannend inderdaad, Zoe! Hopelijk wordt er een echo gemaakt en zie je al een klein wurmpje ;)

Ik heb wel wat twijfels hoor meiden. Heb sinds vorige week aardig wat ibuprofens geslikt i.v.m. een onsteking in mijn kies. Gisteren een wortelkanaalbehandeling gehad. Misschien dat mijn cyclus gewoon door die stress een beetje van slag is. Kan toch? Overigens wel enorm veel afscheiding de afgelopen twee dagen... :@
pi_101719096
Innesteling is volgens mij maar een beetje, niet dat je een tampon nodig hebt ofzo :)
Zou wel fijn zijn als het natuurlijk wel een innesteling is maarja.. het klink alsof je stiekem wel zeker weet dat het niet zo is ;(

Kwisted het lukt me wel om te wachten hoor. Dat MOET gewoon.
Straks test ik positief en wordt ik toch ongesteld over 2 dagen dat zou helemaal balen zijn.
(Kan natuurlijk altijd voorkomen maar ik kan ook weer geen week wachten :9)

Tuurlijk kan dat Frummel.. jij zoekt gewoon naar smoesjes hahaha!!
Ik kan me iets herinneren (ene Zoë) die was ook ziek "gaat vast niet lukken deze maand"en nu zwanger.
pi_101721872
:D haha covie!
:s) _O_

ja frummel verzint vast smoesjes :9
dan de trouwerij maar wat opschuiven (naar januari ofzo), ^) met een mooie dikke bolle buik!! O+

ik was idd ook ziek en kon het me ook niet voorstellen.. geen eten/drinken binnenhouden
blehh.. geen foliumzuur :X niks..

O+ vind t zo spannend om mn wurmpje te zien.. hoop dat alles oké is, dat het sowieso
goed vast zit enzo.. heb elke dag kramp dus er zit (baarmoeder groei) beweging in :9
pi_101722087
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:21 schreef covie het volgende:
Innesteling is volgens mij maar een beetje, niet dat je een tampon nodig hebt ofzo :)
Zou wel fijn zijn als het natuurlijk wel een innesteling is maarja.. het klink alsof je stiekem wel zeker weet dat het niet zo is ;(
Bij mij was dat bij de eerste zwangerschap best veel. Zeg maar zoveel als de eerste dag ongesteld zijn. Dat ik de volgende dag helemaal niet meer bloedde, maakte pas dat ik achterdochtig werd.

Hopelijk vallen hier weer snel veel streepjes, het kan nog wel wat drukker in Z&G! ^O^
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 8 september 2011 @ 20:36:18 #139
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101722817
Hier ook best veel innestelingsbloeding en ook een dag of 4, maar wel alleen bruinkleurig... wie weet?!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101722863
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:22 schreef oeke het volgende:

Hopelijk vallen hier weer snel veel streepjes, het kan nog wel wat drukker in Z&G! ^O^
The more the merrier!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101723066
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:22 schreef oeke het volgende:

[..]

Bij mij was dat bij de eerste zwangerschap best veel. Zeg maar zoveel als de eerste dag ongesteld zijn. Dat ik de volgende dag helemaal niet meer bloedde, maakte pas dat ik achterdochtig werd.

ik wist niet dat, dat kon. Apart hoe het lichaam werkt :)
houdt ieder in ieder geval in spanning zo rond de NOD :9
pi_101723758
Ik hoor altijd dat het maar een beetje is.. wist ook niet dat dat zo veel kon zijn of zo lang kon duren :o

Zoë wanneer moet je komende week dan?
Je zit dan toch op 7 weken? Hoop ook zo voor je dat je het kan zien :Y
pi_101723943
Volgende week donderdag :D haha duurd nog even
Dan precies 6.6 week.
Hoop ik ook! En voor mijn vriend ook, hij geloofd het nogsteeds niet helemaal.
Hij merkt het wel aan mijn humeur (het weekend pff.. voelde die hormonen echt door mn
lichaam ..irriteren haha) en dat ik misselijk ben en veel wil eten, maar hij is door de week
weg en dan is het nogal onrealistisch voor hem.

Oja, besloten die combi test niet te doen.. ook ivm kans op miskraam bij eventuele
vlokkentest enzo.
pi_101726682
Hoi! Ik lees wel mee maar ik post niet veel. :)

Zoë nog van harte gefeliciteerd!
De risico's van een vruchtwaterpunctie of vlokkentest vallen op zich wel mee hoor:
"Het risico op het verlies van de zwangerschap ten gevolge van een vruchtwaterpunktie is ongeveer 0.3% (3 op de 1000 zwangerschappen). Voor de vlokkentest is dit iets hoger; 0.5% (5 op de 1000 zwangerschappen)."
Als de uitslag van de combinatietest 'slecht' is mag je natuurlijk zelf beslissen of je verder, invasief, onderzoek wilt.
Ik zou de combinatietest niet laten schieten omdat je bang bent voor de risico's van verder onderzoek, maar dat is mijn persoonlijke mening. :)

EDIT: Bronvermelding is wel zo netjes: http://www.erasmusmc.nl/k(...)entenzorg/prenataal/

[ Bericht 10% gewijzigd door Regenboogjes op 08-09-2011 22:07:29 ]
pi_101727596
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:54 schreef covie het volgende:
Ik hoor altijd dat het maar een beetje is.. wist ook niet dat dat zo veel kon zijn of zo lang kon duren :o
Moet wel zeggen dat ik ook een uitzondering ben, hoor. Ik bloed namelijk ook bij 6 en 7 weken zwangerschap. :{
En nog veel ook, dat wens ik niemand toe.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_101727822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:57 schreef Zoë23 het volgende:
Volgende week donderdag :D haha duurd nog even
Dan precies 6.6 week.
Hoop ik ook! En voor mijn vriend ook, hij geloofd het nogsteeds niet helemaal.
Hij merkt het wel aan mijn humeur (het weekend pff.. voelde die hormonen echt door mn
lichaam ..irriteren haha) en dat ik misselijk ben en veel wil eten, maar hij is door de week
weg en dan is het nogal onrealistisch voor hem.

Oja, besloten die combi test niet te doen.. ook ivm kans op miskraam bij eventuele
vlokkentest enzo.
Ik heb de combi test gedaan :) bloed test + nekplooi meting
maar daarna geen vlokken test / vruchtwater punctie...was geen aanleiding toe
pi_101728304
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:32 schreef Regenboogjes het volgende:
Hoi! Ik lees wel mee maar ik post niet veel. :)

Zoë nog van harte gefeliciteerd!
De risico's van een vruchtwaterpunctie of vlokkentest vallen op zich wel mee hoor:
"Het risico op het verlies van de zwangerschap ten gevolge van een vruchtwaterpunktie is ongeveer 0.3% (3 op de 1000 zwangerschappen). Voor de vlokkentest is dit iets hoger; 0.5% (5 op de 1000 zwangerschappen)."
Als de uitslag van de combinatietest 'slecht' is mag je natuurlijk zelf beslissen of je verder, invasief, onderzoek wilt.
Ik zou de combinatietest niet laten schieten omdat je bang bent voor de risico's van verder onderzoek, maar dat is mijn persoonlijke mening. :)
Nee dat snap ik, maar voor mij heeft het geen meerwaarde om te weten of ik een hoger risico heb of niet.
Ik ben er niet over uit wat ik zou doen, mocht het kind syndroom van down hebben.
Op dit moment zou ik het niet weghalen, en die mening deel ik gelukkig met mijn familie.
pi_101729610
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:53 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Nee dat snap ik, maar voor mij heeft het geen meerwaarde om te weten of ik een hoger risico heb of niet.
Ik ben er niet over uit wat ik zou doen, mocht het kind syndroom van down hebben.
Op dit moment zou ik het niet weghalen, en die mening deel ik gelukkig met mijn familie.
Dan zou ik de test ook niet doen! :*
pi_101730445
:) :*

Bedankt voor de bronvermelding nog trouwens. Altijd interessant!

dan is de kans op een miskraam dus groter bij een vlokkentest of vruchtwater punctie,
dan het krijgen van een kind met het syndroom van down, als iemand van 23jr zwanger wordt.

(of is dat een rare vergelijking? :@ )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maargoed, alleen een test kan zoiets echt bewijzen natuurlijk.
nouja.. ik spreek de vk donderdag, misschien komt het nog ter sprake.
pi_101732389
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:19 schreef Zoë23 het volgende:
:) :*

Bedankt voor de bronvermelding nog trouwens. Altijd interessant!

dan is de kans op een miskraam dus groter bij een vlokkentest of vruchtwater punctie,
dan het krijgen van een kind met het syndroom van down, als iemand van 23jr zwanger wordt.

(of is dat een rare vergelijking? :@ )

Nee, die vergelijking klopt, mits je geen verhoogd risico hebt door andere factoren!
  vrijdag 9 september 2011 @ 07:31:22 #151
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101740362
Goedemorgen, dames. Hier zojuist weer een negatief KV'tje. Witter dan wit. Toch echt niks... Ik snap niet waar mijn lijf last van heeft :?
pi_101740516
Vreemd hoor... Het zal wel weer op gang moeten komen.
Ja, irritant hè, denk je je lijf te kennen en dan dit soort fratsen. En je hebt geen klachten verder?
pi_101740539
Frummel balen ;( :*
Ik snap werkelijk niet hoe dat kan hoor, dit is al de 38e dag! :{
pi_101740725
Kun jij je nog beheersen met een test in huis op dag 29? O-)
pi_101740798
Uit voorzorg gelijk bij opstaan naar de wc gegaan en een glas water en 2 koppen thee gedronken.
Overigens nog geen })

Maar het is wel lastig ja :@ Ben ook nog vrij vandaag
Ik blijf volhouden! :D
pi_101741019
Respect hoor! Een wijs besluit, maar ik zou het zelf niet volhouden denk ik...
pi_101741382
Frummel, wat raar :(
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:14:47 #158
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101741408
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 07:57 schreef Mangostine het volgende:
Vreemd hoor... Het zal wel weer op gang moeten komen.
Ja, irritant hè, denk je je lijf te kennen en dan dit soort fratsen. En je hebt geen klachten verder?
Heb verder nergens last van...
pi_101742737
Ik heb gister voor het eerst gesext zonder pil. Spannend! Nu als het lukt zaterdag nog een keer. Dat moeten m'n vruchtbare dagen zijn. Ik ben alleen vergeten om een kwartiertje op m'n rug te blijven liggen, maar dat ga ik zaterdag beter proberen te doen ;).

Ter info: Post nog even onder een kloon. We gaan nu kijken of het lukt om zwanger te worden, de eerste keer. Eind augustus gestopt met de pil, dus maar de vraag of m'n cyclus gelijk zo regelmatig is. Maar toch al heel spannend :)

[ Bericht 32% gewijzigd door KatyM op 09-09-2011 10:31:27 ]
pi_101743154
Welkom Katy, klussen voor je 1e? Veel succes en plezier! ;)
pi_101743242
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:38 schreef Mangostine het volgende:
Welkom Katy, klussen voor je 1e? Veel succes en plezier! ;)
Ja voor de eerste :) Dankjewel, ik hou jullie op de hoogte *O*
pi_101743356
Frummel wat balen zeg! :*

Welkom KatyM!

Ik heb denk ik gisteren mijn eisprong gehad. Eergisteren had ik een positieve ovulatietest, en gisteren wat krampjes in mijn buik (misschien dus van eisprong). Wij hebben iig tot nu toe ons best gedaan om de vruchtbare dagen te benutten! :9
pi_101743577
Ik had net een grappige gedachte. Het schijnt dat de cycli van samenlevende vrouwen uiteindelijk gelijk gaan lopen.
Dat wij hier over een paar maanden op wonderbaarlijke wijze ineens allemaal dezelde NOD zouden hebben :D

uiteraard ga ik ervan uit dat we over een half jaar allemaal al lang verhuisd zijn naar z&g :*
pi_101744362
Vreemd frummeltje! Hoop dat je lichaam jou snel duidelijkheid geeft..

Welkom katyM! Spannend :)

Klinkt goed labelloo :P
pi_101744987
Welkom katyM, succes ook voor jou!
Frusterend Frummel! Die gekke lijven van ons ook :( Kan er niet gewoon een lampje gaan branden als we vruchtbaar zijn en als het raak is?)

Toch leuk die vruchtbare dagen benutten. Mijn vriend vroeg me of we even een dag konden overslaan want hij was nu toch wel moe. Oeps :@
pi_101745232
Sopho, wat doe je die arme jongen aan :')

Mijn vriend kwam ook gehavend uit de strijd, gelukkig was dat na de lucky days :Y)
pi_101745426
Haha arme mannen :P

[ Bericht 48% gewijzigd door Zoë23 op 09-09-2011 12:53:28 ]
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:42:12 #168
279894 winka
There is no place like home..
pi_101746803
Zoë, zou je zo lief zijn om in Z&G te gaan posten :* Want daar hoor je nu hoor :Y
Het zal vast wel goed gaan de verdere zwangerschap :)

Het ligt vast aan mij maar ik vind het erg vervelend om in dit topic over zwanger zijn te lezen :@
En wie weet met mij meerderen die een tweede streepje proberen te plassen..
pi_101747083
Excuus, zal daar naar toe verhuizen

Succes hier :*! blijf duimen voor jullie
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:57:50 #170
279894 winka
pi_101747222
Thx!
Ik hoop je gauw te kunnen volgen :s)
pi_101748612
Heb er zelf niet zo'n last van, maar snap je wel winka.
Anders hadden we niet voor elk een andere topicreeks hoeven te hebben. ;)

Nu hopen dat ik hier ook z.s.m. wordt weggestuurd :+
(en de rest natuurlijk)
pi_101758930
Ik wil ook worden weggestuurd! Mopperdemopper...gniffel! Onze mannen moeten maar genieten van deze bespring acties van ons.

Magostine, alles nu weer goed met je man?
pi_101762355
hihi Sopho jouw lampjes idee lijkt mij ook wel wat!

Onze 11e poging is het ook niet geworden -O-
Had het deze maand ook niet echt verwacht maar toch doet het wel een beetje pijn..
Maarja.. volgende ronde gaan we weer voor! :Y ( |:( )
pi_101762967
Mijn vent is weer hersteld ja, kunnen we in elk geval weer wild van bil als het deze ronde niks blijkt :Y)
Ik opteer trouwens niet alleen voor een lampje, maar ook een routeplanner voor het zaadje, haha!
pi_101763034
Jammer dananana. Duurt lang zo hè? Better luck next time!
pi_101764867
Potver,nog geen eisprong gehad,wordt een langere cyclus voor me dus......
pi_101767754
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:36 schreef dananana het volgende:

Had het deze maand ook niet echt verwacht maar toch doet het wel een beetje pijn..
ben je al bij de huisarts geweest dananana? Niet dat ik je een complex wil aanpraten, maar als het zo lang duurt dan zou ik toch ff het een en ander laten checken....
pi_101768643
Het complex heb ik al hoor Aurum ;)

Ben ik nog niet geweest. Ik wil niet naar een huisarts die me terug gaat sturen met een tip en dan weer een paar maanden laat aanmodderen. Ik wilde het een flinke tijd geven.. want in principe kan het gewoon gebeuren voor zover bij mij bekend.. na 8 maanden ben ik gestart met ovulatietesten en nu ben ik 2 maanden aan het temperaturen.
Een vriendin van me is een hele medische molen doorgeweest en haar huisarts wilde pas stappen nemen als ze 3 maanden getemperatuurd had. Ik wil vast mijn huiswerk doen :7

mijn vriend heeft ook 2 keer een thuistest gedaan om zijn zwemmertjes te checken en dat kwam er niet heel best uit... maarja.. die tests zijn ook niet heel erg betrouwbaar.

Als de 12 maanden voorbij zijn en ik heb 3 temperatuurstaatjes om te laten zien en de uitkomsten van mijn vriend zijn thuistesten dan ga ik naar de huisarts. Knappe kerel die me dan naar huis stuurt :P

Uiteraard blijf ik gewoon elke maand hopen dat het op de normale manier komt :) maarja.. als je al een aantal keren met een knallend ovulatietestje je taak hebt volbracht dan valt het best tegen -O-

Ik ben nu wel op het punt gekomen dat ik er niet zo heel erg meer in geloof dat het natuurlijk komt..maarja never say never :P
pi_101777178
Dananana, niet elke huisarts reageert zo. Ik heb mezelf gemeld toen we "pas" 8 maanden bezig waren (door combinatie van moeder's ervaring plus mijn eigen leeftijd). Ik kon toen 2 maanden ovulatietesten laten zien en kon meteen door naar de voortplantingskliniek en daar kon ik 2 maanden later terecht. De ene huisarts is de andere niet. 12 maanden is volgens mij redelijk gangbaar om aan de bel te trekken.

Maar ik hoop natuurlijk dat het voor jullie helemaal niet meer nodig is om de huisarts te bezoeken :*
  zaterdag 10 september 2011 @ 09:23:12 #180
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_101777284
Dananana, hier hetzelfde verhaal als Kyara. Ik zat met 5 maanden de eerste keer bij de ha. Ik kreeg toen het advies te tempen en na 2 cycli terug te komen. Die 2e cyclus heb ik nooit afgemaakt, wij waren net 8 maanden bezig toen ik de doorverwijzing kreeg. Het ziekenhuis hier hanteert wel de 12-maanden-regel, maar mijn ha zei ook: Wie kan dat nou controleren?

Het enige advies wat ik je kan geven is: Volg je gevoel! Als jij denkt dat het niet goed zit, ga dan niet aanmodderen, onderneem actie! En laat je niet ondersneeuwen door een ha.
pi_101777407
Dananana, gewoon gaan als je gevoel dat aangeeft. Wat eigenlijk iedereen zegt hier! Hoe eerder je je gevoel kan volgen, hoe beter.
  zaterdag 10 september 2011 @ 09:52:46 #182
279894 winka
pi_101777596
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:46 schreef covie het volgende:
Heb er zelf niet zo'n last van, maar snap je wel winka.
Anders hadden we niet voor elk een andere topicreeks hoeven te hebben. ;)

Nu hopen dat ik hier ook z.s.m. wordt weggestuurd :+
(en de rest natuurlijk)
Tsja aan de ene kant vind ik het kinderachtig van mezelf. En als ik net begonnen was met het proberen om zwanger te raken had ik het geen enkel probleem gevonden.

Maar nu ik een tijdje bezig ben en de frustratie dat het niet lukt groter wordt, vind ik het vervelend om zwangerschapskwaaltjes in dit topic te lezen.

Misschien is het beter om even niet te lezen/posten hier :)
pi_101777694
Dank meiden voor jullie reactie!
Ik ga eerst maar eens op vakantie en ik ga daarna eens met vriendlief een plan de campagne bedenken!

Hopelijk zijn er wat streepjes gevallen als ik terug ben!
Succes!
pi_101781915
He Winka, ik snap je reactie op Zoe wel hoor!! En gewoon blijven posten! :*
pi_101784235
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:20 schreef KatyM het volgende:
Ik heb gister voor het eerst gesext zonder pil. Spannend! Nu als het lukt zaterdag nog een keer. Dat moeten m'n vruchtbare dagen zijn. Ik ben alleen vergeten om een kwartiertje op m'n rug te blijven liggen, maar dat ga ik zaterdag beter proberen te doen ;).
Is dit echt waar? Werkt dat beter? :o

Of betekent die ;) dat het een grapje was?
pi_101784957
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:36 schreef dananana het volgende:

He, jammer. Kan me voorstellen dat het toch wel even pijn doet hoor. :*
pi_101786627
Wij gooien er de komende dagen voor het eerst wat ovutestjes tegenaan. Even kijken hoe het nu met de cyclus zit, na de rare afgelopen maand. En maandag op vakantie naar Portugal, ff lekker relaxen.

Dananana en winka :*
pi_101786731
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 09:52 schreef winka het volgende:

[..]

Tsja aan de ene kant vind ik het kinderachtig van mezelf. En als ik net begonnen was met het proberen om zwanger te raken had ik het geen enkel probleem gevonden.

Maar nu ik een tijdje bezig ben en de frustratie dat het niet lukt groter wordt, vind ik het vervelend om zwangerschapskwaaltjes in dit topic te lezen.

Misschien is het beter om even niet te lezen/posten hier :)
Gewoon blijven posten hoor, ik begrijp het wel. :*
pi_101788820
Een kwartier op de rug liggen (met de benen omhoog) zou zijn omdat de zwaartekracht dan een beetje meewerkt.
Zelf niet gedaan, en toch heb ik dit vanmorgen geplast:

SPOILER
*O*
pi_101789143
Oh Covie wat goed!!! Van harte gefeliciteerd meid, dat zijn lekker duidelijke strepen! *O* *O*
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:31:11 #191
190853 RockabeIIa
pi_101791882
Covie, daar ga je dan! Van harte gefeliciteerd!
pi_101791991
Wow covie, top! Gefeliciteerd!
pi_101792223
Covie, gefeliciteerd!! Dát zijn fraaie streepjes!
  zaterdag 10 september 2011 @ 20:20:53 #194
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101793765
covie, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_101793856
Covie gefeliciteerd :* *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_101794119
Gefeliciteerd met je prachtige strepen!! *O*
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_101794713
Thnx allemaal, ben ook zo blij :D

O+ was vanmorgen niet thuis, toen ik de uitslag zag moest ik nog 2 uur wachten voor hij er weer was. Wist niet dat 2 uur zo lang kon duren. :P

Nu hopen dat iedereen me snel volgt! :*
pi_101795738
wauuwww Covie!! die is duidelijk hoor!! had al zo'n voorgevoel..

Gefeliciteerd!!!!!

*terug in lurkmodus*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101796066
Covie gefeliciteerd!!!
*poef* nu is het weg
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:18:49 #200
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101796193
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
wauuwww Covie!! die is duidelijk hoor!! had al zo'n voorgevoel..

Gefeliciteerd!!!!!

*terug in lurkmodus*
+1 (inclusief voorgevoel)

*O* :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:22:22 #201
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101796361
Van harte covie!! *O*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_101796389
Whoehoe wat goed Covie! Gefeliciteerd hoor! *O*
pi_101796482
*O* Covie, super mooi zeg gefeliciteerd! *O*

Winka :* wel hier lief blijven posten. Snap helemaal wat je bedoeld. Al vind ik het wel heerlijk als ik er zin in heb mee te spieken hoe het met iedereen gaat in Z&G.
pi_101802354
Wat fijn voor je Covie, het is je gegund! Hopelijk verloopt alles vlot. Geniet ervan!
  zondag 11 september 2011 @ 00:16:55 #205
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101803009
Jaaaaa, Covie!! *O*

Hier nog steeds geen }) te bekennen. Snap er geen zak meer van :? Ik ga er maar vanuit dat de eisprong een maandje overslaat en ik daardoor ineens een lange cyclus heb. Het zal wel...
pi_101803154
Irritant Frummel!
pi_101803499
Covieeee! Goed gedaan, gefeliciteerd! *O*
pi_101807569
Wauw,gefeliciteerd Covie!
pi_101807674
Gefeliciteerd Covie! Een mooie duidelijke streep! Hoera!
pi_101808136
Covie wat geweldig, gefeliciteerd!!! *O* *O*

Frummel, balen hoor dat je cyclus zo raar doet!
pi_101808273
Frummel.. :( :*. Hoop snel meer duidelijkheid voor jou!

Covie!!! *O*
  zondag 11 september 2011 @ 10:26:20 #212
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_101808335
Covie van harte gefeliciteerd *O*
Be happy with the little things in life
pi_101808871
Ik had geen geduld en heb vanmorgen getest, natuurlijk negatief -O-
Es kijken hoe lang deze cyclus duurt.
pi_101809225
Echt super bedankt allemaal! O+ :* Jullie maken het helemaal zo echt nu met al die reacties :D

Sjonge Frummel :( dat is echt vervelend.. had het zo leuk gevonden voor je!! Het is wel vreemd hoe dat zo kan gebeuren.

Mangostine, het is normaal hoor om pas ná je nod positief te testen. Geef de moed nog niet op :)
pi_101809440
En hoe voel je je, al klachten...? En wat was het eerste dat je deed, na het positieve testresultaat? :D

Wat ik me afvraag trouwens. Als je positief test, verschijnt het 2e streepje dan snel? O+
pi_101809857
Covie *) Gefeliciteerd!!! Wauwww

Hier gaat het denk ik niet gebeuren deze keer..Mijn vriend is ziek en niet echt in de mood.
Achja, We hadden toch al afgesproken om in oktober te beginnen. Misschien is het het lot ;)

Maar wel een beetje jammer
pi_101811650
Aaah jammer SCD maar de man heb je er toch echt bij nodig inderdaad :D
Nu moet je hem maar even goed verzorgen :P

Mangostine, ik had de test naast mijn kussen gelegd in bed en MOEST 3 bladzijden lezen voor ik mocht kijken. Toen ik keek zag ik niks -O- legde de test weg en opeens dacht ik: hey wacht eens! En zag idd heeeeeeel vaag wat verschijnen. Zat zowat in de lamp met de test maar het was zo en steeds duidelijker. (Vervolgens snel test 2 gedaan voor de zekerheid)

Ging niet zo heel snel dus bij mij.. ;)

Ik was wel blij, en had allemaal kriebels, maar kon het niet geloven. Toen mijn vriend 2 uur later thuiskwam en ik liet het zien, besefte ik het echt helemaal en kwamen de tranen. :P

Verder wel krampjes en hele tijd honger. Moe ook, maar dat komt deels ook denk ik doordat net de eerste werkweek na de vakantie er weer opzit.
pi_101814113
Ja gaaaf, dat besef, je bent echt écht zwanger!! Geniet ervan!

SCD, jammer... misschien zit er nog een momentje in. Hopen dat je vriend zich snel beter voelt. Wat heeft ie?
Je kunt hem natuurlijk voorhouden dat hij zich na het klussen altijd beter zal voelen... O-)
pi_101815905
Gefeliciteerd Covie!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_101817331
Gefeliciteerd Covie!
pi_101819690
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 12:40 schreef covie het volgende:
Aaah jammer SCD maar de man heb je er toch echt bij nodig inderdaad :D
Nu moet je hem maar even goed verzorgen :P

Mangostine, ik had de test naast mijn kussen gelegd in bed en MOEST 3 bladzijden lezen voor ik mocht kijken. Toen ik keek zag ik niks -O- legde de test weg en opeens dacht ik: hey wacht eens! En zag idd heeeeeeel vaag wat verschijnen. Zat zowat in de lamp met de test maar het was zo en steeds duidelijker. (Vervolgens snel test 2 gedaan voor de zekerheid)

Ging niet zo heel snel dus bij mij.. ;)

Ik was wel blij, en had allemaal kriebels, maar kon het niet geloven. Toen mijn vriend 2 uur later thuiskwam en ik liet het zien, besefte ik het echt helemaal en kwamen de tranen. :P

Verder wel krampjes en hele tijd honger. Moe ook, maar dat komt deels ook denk ik doordat net de eerste werkweek na de vakantie er weer opzit.
Ooh *brok in de keel* zo leuk! Die reactie ook!
pi_101820566
Oh ik verheug me ook op dat moment, Covie! Zo leuk :)

Ja hij is gewoon grieperig hoor. Maar ik heb me er al bij neergelegd.
Het geeft ook niet echt. We hadden al oktober afgesproken.
Dussss ik moet me er maar gewoon overheen zetten :P

Pff Maar dat betekend niet dat ik verschrikkelijk ongeduldig ben.
pi_101830939
Wat leuk Covie :D. Gefeliciteerd!

Wij hebben goed gesext deze keer, misschien morgen nog een keer en dan afwachten. 1e keer! Heel raar om te sexen met het idee dat je zwanger kan worden :D. Wel leuk hoor O+.
pi_101833089
Covie, wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd *O* *O*

Frummeltje, wat raar joh! Ga je langs de dokter of wacht je nog even af?

SCD, wat jammer. Zal je net zien idd. Hopelijk de volgende ronde meer geluk ;) .

Mangostine, toch wel een teleurstelling he? Ik duim dat het gewoon nog even te vroeg is geweest!
  zondag 11 september 2011 @ 21:32:52 #225
279894 winka
pi_101834638
Gefeliciteerd Covie *O* w/ *O* Geniet van je zwangerschap!!!
pi_101837121
Jaantje, jij al tekenen aan de wand? O-)
pi_101837704
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 22:14 schreef Mangostine het volgende:
Jaantje, jij al tekenen aan de wand? O-)
Ik weet het echt niet. Ik had best een goed gevoel over deze ronde en sinds 2 dagen heb ik af en toe krampjes en wat last van mijn maag. Maar vorige maand had ik ook krampjes 4 dagen voor NOD en werd ik gewoon ongesteld. Bij geen bloed ga ik vrijdag pas een test halen hoor >:) (zeg ik nu) :')
pi_101838006
Blijft toch telkens weer spannend! Succes, ik duim, nog 5 nachtjes...
pi_101838598
gefeli Covie!

Ik heb gisteraaf een goede vriendin verteld dat we aan het oefenen zijn, heb ik iemand IRL aan wie ik mijn emo gemekker kwijt kan :+
  zondag 11 september 2011 @ 22:51:06 #230
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101839440
Spannend, dames! Ik hoop op een boel tweede streepjes!

Misschien in de loop van deze week maar eens naar de huisarts als er niks komt. Dat zal dan waarschijnlijk vrijdag worden. Ik blijf het raar vinden. De laatste cycli waren heel netjes voor mijn doen en was ik extreem nerveus zodra ik de NOD naderde. Toch werd ik ongi. Nu eigenlijk heel relaxed geweest (want on hold) en dan ineens dit... Toch best frustrerend!
pi_101839989
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 18:01 schreef covie het volgende:
Een kwartier op de rug liggen (met de benen omhoog) zou zijn omdat de zwaartekracht dan een beetje meewerkt.
Zelf niet gedaan, en toch heb ik dit vanmorgen geplast:

SPOILER
*O*
He, wat gaaf :D Gefeliciteerd! *O*
pi_101841096
Typisch hè Frummel... ben benieuwd wat je HA ervan zegt.
Irritant vind ik dat, dat je lichaam gewoon zijn eigen plan trekt. Maar ja, je kunt niet meer dan afwachten en je niet al te veel zorgen maken.
pi_101843944
Irritant Frummel. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

Ik ben een weekje weg, vlieg morgen naar de zon :W
pi_101846942
Fijne vakantie clauwhee, geniet ervan! :W
pi_101847323
Goedemorgen!
Nog een fijne vakantie Clauwhee! :W
Jaantje, hier ook tot vrijdag wachten, dus ik duim hard voor je mee! Dat het maar een streepjesvrijdag mag worden :Y
Frummel, succes mocht je naar de huisarts gaan. Je lijf is weer lekker eigenwijs .
pi_101847659
Spannend Sopho, ik duim voor een vruchtbare vrijdag! :D
pi_101849276
Clauwhee fijne vakantie! Geniet er van!

Frummel het lijkt me inderdaad een goed plan om even langs de ha te gaan. Ik denk dat hij een bloedtest doet.

Spannend hoor jaantje en Sopho! ik zal voor jullie duimen.

Mangostine hoe staat het er bij jou voor dan?
pi_101849866
Mangostine, jij hebt je NOD toch de 14e? Duim duim duim van deze kant! *O*
pi_101851301
Tja, hier nog niks doorgebroken, wel ongesteldheidsklachten voor en tijdens het weekend maar die zijn inmiddels weer weggeëbt.
Ik verwacht er niet teveel van, denk dat ik woensdag uiterlijk wel ongesteld word. Ik verplaats mijn NOD naar vrijdag de 16e, als ik dan niet ongesteld ben is er wel iets aan de hand. En dan ga ik ook pas testen.

Maarr, gezien de positieve resultaten in dit topic, laat ik alle opties open! :)
pi_101880296
Vrijdag testdag! Spannend! We gaan voor minimaal zes streepjes!
pi_101890366
Covie! Van harte gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Spannend Mangostine!

Enne, 't is september! Mijn startmaand! *O* Mijn NOD is ergens aan het eind van deze maand.
Ik vind het zo spannend! O+
pi_101891333
Sopho, dat zou idd super zijn! Ik teken alvast in :+ .

Regenboogjes, het is ook erg spannend, zeker de eerste maand. Heel veel plezier!

Over het algemeen ben ik niet zo bezig met zwanger worden, maar die laatste paar dagen voor NOD moet ik echt moeite doen om m'n gedachten te verzetten... }:|
pi_101893594
WEERALARM:

Vrijdag a.s. wordt een zware streepjesregen verwacht.
Indien u getroffen wordt door deze regen, of u neemt waar dat een ander getroffen is door deze regen wordt u aangeraden heel hard te jompelen *O*
pi_101893916
_O- Covie, die is goed! en Jaantje, we gaan ervoor!
  dinsdag 13 september 2011 @ 12:27:27 #245
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101894783
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:44 schreef covie het volgende:
WEERALARM:

Vrijdag a.s. wordt een zware streepjesregen verwacht.
Indien u getroffen wordt door deze regen, of u neemt waar dat een ander getroffen is door deze regen wordt u aangeraden heel hard te jompelen *O*
_O-

En jij van harte gefeliciteerd!! *O*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101896390
lol covie _O-

Ja jaantje, lastig he? Ik merk wel dat het voor mij iets makkelijker word nu ik ervan uit ga dat ik ongesteld zal worden. hoewel ik daar nog niets van heb gemerkt. Dan lijkt het wat minder beladen.

Regenboogjes, veel klusplezier!
pi_101900731
Hallo :W
Na een tijdje te hebben gelurkt/ gerammeld, meld ik me aan om mee te kletsen.
19 Augustus is de nuvaring er uit gegaan en nu dus wachten op...
pi_101904639
Welkom en succes Sethiwe! Heb je de nuvaring lang gehad? Spannend wat je cyclus ervan zal maken.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2011 @ 18:10:27 #249
309370 Nanadu
pi_101906323
Covie gefeliciteerd!!!!!

Sethiwe welkom!

Ik ben gisteren teruggekomen van een heerlijke vakantie in Turkije. We zijn lekker bijgekomen en hebben de klusweek goed benut :P en nu is het afwachten. Ben alleen wel ziek thuisgekomen, buikgriep ;( , met flinke koorts. Ik zal mij nu even storten op het teruglezen van alle berichten.
pi_101907880
Dank jullie wel voor het welkom heten.
Ik heb eerst ongeveer 6 jaar de pil gebruikt en daarna iets van 6 jaar de nuvaring.
Volgens mij vorig jaar of was het het jaar ervoor :@ een maandje gestopt, omdat ik al lang niet ongesteld was geweest. Ik wilde even testen of ik het nog deed, nou dat heb ik geweten }) }) }) waren volop aanwezig.

Nu afwachten, vorige week dacht ik dat het ging beginnen. Iets bloed en wat bruine sijmerige smurrie (sorry voor de details). Het heeft niet doorgezet.

Veel kan ik me van mijn cyclus niet herinneren, alleen dat het een week vol buikpijn en }) }) was.
Dus ik vind het erg spannend.
pi_101911761
Oei, dat kon dus nog een pijnlijke worden... ;(
Succes!
pi_101912458
Dank je.
Ik zie dat vrijdag een spannende dag gaat worden.
Ben benieuwd hoeveel streepjes het gaat regenen.
Heel veel succes voor iedereen die het kan gebruiken.
Het weeralarm is in ieder geval al afgegeven zag ik _O- .
pi_101916335
Welkom Sethiwe!!

En een streepjesregen vrijdag hoor ik!? ;) Het is nog wat te vroeg voor mij om mee te doen, vandaag dag 5 DPO. Maar ik hoop deze ronde ook 2 streepjes te hebben hoor! En ik duim voor iedereen! :)
pi_101918489
Ah Labelloo, maak je geen zorgen, de neerslag heeft vast zijn weerslag! ok flauw :')
Sethiwe, is het je allereerste poging?
pi_101920979
Ja, het is de eerste poging.
pi_101927877
meh, kennis is 3 maanden zwanger en nou wil ik ook ineens gister zwanger zijn.

Logica 0, maar zo voelt het wel :')
pi_101927903
Sethiwe, leuk dat je mee komt posten! Heel veel succes, hopelijk kan je snel door naar het volgende topic. Ik vond ongesteld worden na zo'n 10 jaar pil heel erg meevallen. Het blijkt dat ik zonder pil veel minder bloed verlies en de pijn blijft beperkt tot een halve dag echt vervelend, daarna prima te doen. Terwijl ik juist aan de pil gegaan was vanwege het vele bloedverlies en pijn 8)7 .

aurum, heel begrijpelijk hoor! :* Wie weet... wie weet...

Hier nog niets, terwijl ik meestal 2 dagen voor NOD wel wat bruinverlies heb. Mijn NOD is morgen (met een gemiddelde cyclus van 28 dagen, vorige was 27, keer daarvoor 26 maar de keren dáárvoor juist 32 dagen, lastig dus). Maar: vrijdag testen.... Geduld.. I haz none :') .

Hoe is het met mijn NOD-genoten? :P
pi_101928952
:W allemaal, deze NOD genoot telt de dagen echt af. Maar ik weet niet echt wat mijn cyclus is vanwege het pilgebruik. Ik ben maar van 28 dagen uitgegaan. Mijn geduld wordt ook getest in ieder geval. Wel sinds gisteren wat gevoelige borsten. Dat was leuk met hardlopen :X

Welkom Sethiwe, ook een paar duimen voor jou!

En Labelloo: het weeralarm geldt voor de hele maand september! :Y
pi_101929201
Volgens mij begin ik ongesteld te worden. Maar dat weet ik dus niet zeker. Had wel vage onderbuikpijn, normaal betekent dat ongesteld worden :P

Alleen... ik heb echt geen idee wanneer ik ongesteld moet worden. Normaal onthoud ik dat wel... Nu dus niet :') Zou deze week kunnen zijn, maar ook volgende week. Mijn besef van tijd is stuk :')
pi_101929227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 07:22 schreef jaantje_ het volgende:
Sethiwe, leuk dat je mee komt posten! Heel veel succes, hopelijk kan je snel door naar het volgende topic. Ik vond ongesteld worden na zo'n 10 jaar pil heel erg meevallen. Het blijkt dat ik zonder pil veel minder bloed verlies en de pijn blijft beperkt tot een halve dag echt vervelend, daarna prima te doen. Terwijl ik juist aan de pil gegaan was vanwege het vele bloedverlies en pijn 8)7 .

aurum, heel begrijpelijk hoor! :* Wie weet... wie weet...

Hier nog niets, terwijl ik meestal 2 dagen voor NOD wel wat bruinverlies heb. Mijn NOD is morgen (met een gemiddelde cyclus van 28 dagen, vorige was 27, keer daarvoor 26 maar de keren dáárvoor juist 32 dagen, lastig dus). Maar: vrijdag testen.... Geduld.. I haz none :') .

Hoe is het met mijn NOD-genoten? :P
Vrijdag is overmorgen al! Dat is al bijna :Y

Ik ben net als jij aan de pil gegaan ivm alle pijn en klachten die ik had. Toen ik gestopt was, bleken die klachten ook ineens stukken minder te zijn :)
pi_101929316
Coco, 30 augustus zei je dat jullie sinds een week bezig waren. Kan je daar wat mee? Je hebt apps om het voor je bij te houden he? Heel handig, want ik vergeet het anders ook gewoon (en dan zit je op t werk zonder spullen bij je enzo).
pi_101929318
Mijn cyclus was na 10 jaar pil gelijk weer goed. (29 dagen)
En dat terwijl ik de pil ontzettend onregelmatig gebruikte. Ik slikte maanden door en stopte dan een keer halverwege een strip.

Volgens mij verschilt het echt per persoon.
pi_101929365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:22 schreef jaantje_ het volgende:
Coco, 30 augustus zei je dat jullie sinds een week bezig waren. Kan je daar wat mee? Je hebt apps om het voor je bij te houden he? Heel handig, want ik vergeet het anders ook gewoon (en dan zit je op t werk zonder spullen bij je enzo).
Thx :D

In dat geval zou ik volgende week pas ongesteld moeten worden. Owwwww, dan ga ik me nog niet zenuwachtig maken :+
pi_101929380
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:22 schreef jaantje_ het volgende:
En zo'n app, goed plan. Zal eens iets opzoeken. Want ik ben een held in dit soort dingen onthouden of in m'n agenda noteren of zoiets...

:)
pi_101929434
He, wat raar, de links in de OP doen het niet meer (was aan het kijken of daar apps tussen zitten).

Maar anyhoo, geen apps in de OP. Jaantje: heb je de naam van een fijne app voor me?
pi_101929439
Ik heb period tracker light, gratis versie. Werkt prima :Y .

Edit: dat was telepathie, zo snel kan ik niet typen :P . Nou ja typen nog wel, maar ik moest het ook nog even nakijken in m'n foon enzo.
pi_101929456
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:29 schreef jaantje_ het volgende:
Ik heb period tracker light, gratis versie. Werkt prima :Y .
Mooi, dan ga ik die even downloaden. En dan beginnen met werken :P

Thx :*
pi_101929498
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Mooi, dan ga ik die even downloaden. En dan beginnen met werken :P

Thx :*
werken ja. Ik zit hier verdorie al bijna 1,5 uur en er is nog weinig uit mijn handen gekomen :@ .

*logt uit*
pi_101929500
@Coco: period tracker vond ik zelf wel ok, zijn je vruchtbare dagen ook zichtbaar en je kunt sympt toevoegen zodat je kunt zien wanner je ongv. Last kunt krijgen van buikpijn of gevoelige borsten enz.

Edit; iets te laat haha
pi_101929657
Aurum, dat gevoel is heel herkenbaar hoor!!

En wat betreft Apps, ik gebruik die van Fertility Friend, vind ik zelf erg handig!

Ik ben zo zenuwachtig deze ronde... of het wel raak is! Pff.. ik pleit ECHT voor een doorkijkluikje in je buik!!
pi_101929658
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:32 schreef jaantje_ het volgende:

[..]

werken ja. Ik zit hier verdorie al bijna 1,5 uur en er is nog weinig uit mijn handen gekomen :@ .

*logt uit*
Ik heb de afgelopen twee dagen echt zoooo veel en hard gewerkt, daarom mocht ik vanochtend even van mezelf slacken :P

quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:33 schreef Zoë23 het volgende:
@Coco: period tracker vond ik zelf wel ok, zijn je vruchtbare dagen ook zichtbaar en je kunt sympt toevoegen zodat je kunt zien wanner je ongv. Last kunt krijgen van buikpijn of gevoelige borsten enz.

Edit; iets te laat haha
Ik kon period tracker trouwens niet vinden. Heb nu My Days. Ziet eruit als een standaard kalender, maar je kunt dan iedere dag 'inkleuren' met de volgende opties:

*start period
*next period
*end period
*had sex
*high fertility
*ovulation
*took pill
*BMT (geen idee wat dat is)

En je kunt per dag nog notities maken.

Lijkt me ook wel handig :)
pi_101929952
Ja dat lijkt wel op period tracker!
Vult ie ovulation enz ook zelf in als ie gegevens heeft van je laatste periode?
pi_101930013
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:54 schreef Zoë23 het volgende:
Ja dat lijkt wel op period tracker!
Vult ie ovulation enz ook zelf in als ie gegevens heeft van je laatste periode?
Geen idee.. Heb er nog niet zo uitgebreid naar gekeken. Maar zal het laten weten als ik erachter ben :)
pi_101930073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Geen idee.. Heb er nog niet zo uitgebreid naar gekeken. Maar zal het laten weten als ik erachter ben :)
Hihi ok!
pi_101931995
Welkom Sethiwe!

Coco, ik gebruik P-planner voor de iPhone :) Simpel en niet al te uitgebreid. Voor mij goed genoeg!

Spannend, al die NOD's vrijdag!

Zo. Ik ben PUPO. :Y) :D
pi_101934597
Hoezo Regenboogjes..? Heb je een wilde nacht gehad? ;) :P

Ik krijg trouwens steeds vaker de vraag of we geen 2e willen! Gisteren nog: "Is de tweede nog niet op komst? Wel een beetje je best doen he!?" Is natuurlijk niet verkeerd bedoeld, maar ze moesten eens weten..! }:|
pi_101934982
Ik weet het even niet meer qua vruchtbare dagen. Ik ben de 26e aug gestopt met de pil, dus heb mooi 2 weken later regelmatig gesext. Maar nu heb ik vandaag ineens slijmerige afscheiding. Heb zo'n ovulatietest gedaan, maar daar kwam niks uit. Vanavond toch voor de zekerheid m'n man naar even verleiden ;). Ik ga precies een weekendje weg dit weekend, maar niet met hem. Dus ga zondag nog een poging doen hoop ik *O*.

Ook de app My Days even gedownload, goeie tip!
pi_101939637
Helaas kan je lichaam je het (zeker in het begin) niet gemakkelijk maken. Zeker zo na het stoppen van de pil moet je lichaam nog even uitvogelen of alles nog werkt. Mijn ervaring met mijn ovulatie testen is in ieder geval dat ik dagen voor de eisprong een vrij licht streepje zie, en na de eisprong nog maar 'n dag echt heel weinig. De dikte van de streep kan voor iedereen anders zijn, daarom is het sowieso slim om vaker te testen, maar geen streepje betekend al snel geen eisprong op komst of eentje die al is geweest.

Als je wilt schrijf nu gewoon lekker alles op wat je merkt en wat je belangrijk vind. Voor je het weet ontdek je altijd in dezelfde week van je cyclus afscheiding en wind je je niet voor niets op.

Hoe dan ook, het bovenstaande kun je allemaal net zo hard negeren wat je wilt. Vanavond je man verleiden is natuurlijk het leukste en het beste, zonder daad zal het er sowieso niet van komen :D
pi_101942595
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:33 schreef papillion het volgende:
Helaas kan je lichaam je het (zeker in het begin) niet gemakkelijk maken. Zeker zo na het stoppen van de pil moet je lichaam nog even uitvogelen of alles nog werkt. Mijn ervaring met mijn ovulatie testen is in ieder geval dat ik dagen voor de eisprong een vrij licht streepje zie, en na de eisprong nog maar 'n dag echt heel weinig. De dikte van de streep kan voor iedereen anders zijn, daarom is het sowieso slim om vaker te testen, maar geen streepje betekend al snel geen eisprong op komst of eentje die al is geweest.

Als je wilt schrijf nu gewoon lekker alles op wat je merkt en wat je belangrijk vind. Voor je het weet ontdek je altijd in dezelfde week van je cyclus afscheiding en wind je je niet voor niets op.

Hoe dan ook, het bovenstaande kun je allemaal net zo hard negeren wat je wilt. Vanavond je man verleiden is natuurlijk het leukste en het beste, zonder daad zal het er sowieso niet van komen :D
Ja denk inderdaad dat het gewoon nog even uitvogelen is. Misschien is m'n eisprong al geweest, of hij moet nog komen, ik heb werkelijk geen idee. Zal zondag nog eens testen. Ik hoop dat ik gewoon binnenkort ongesteld wordt, dan is alles in ieder geval zelf op gang gekomen :).

Ik negeer je advies zeker niet, maar ik ga toch vanavond maar even het zekere voor het onzekere nemen 8-)
  woensdag 14 september 2011 @ 17:04:38 #280
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101943074
Hier nog steeds geen ongesteldheid te bekennen, maar wel continu signalen dat het ieder moment door zou kunnen breken. Dat laatste voel ik echter al bijna twee weken... :? Tevens nog steeds veel witte afscheiding, ook al bijna twee weken.

Morgenochtend maar weer een testje doen en dan vrijdag maar eens naar de huisarts denk ik.

Ik ga voor de streepjesregen duimen, meiden!! :)
pi_101946006
Misschien heb ik ook geluk dat mijn ongesteldheid minder is als voor mijn ring/ pilgebruik.
toen ik ze gebruikte, had ik amper last van ongesteldheid, soms een middagje heel iets bloed verlies, maar ook maanden helemaal niets. ik slikte of ringde (raar woord) niet door.
Ik weet niet goed vanaf wanneer ik kan gaan tellen, want ben nadat ik de ring eruit heb gehaald niet ongesteld geweest, maar ja eerst maar eens goed ontringen.
Merk dat ik nu al ongeduldig ben :') . Dat belooft nog wat.
Terwijl (8> en ik besloten hadden om te stoppen en zien wat er gebeurd. Hij is dus super relaxed, ik normaal ook, maar nu....
Frummeltje wat balen dat je geduld zo op de proef wordt gesteld, ik zal duimen voor je morgen.
KathyM veel plezier vanavond.
Labelloo wat frustrerend die vraag. Krijg hem hier ook regelmatig, maar dan voor de eerste :X.
pi_101948637
Frummel, ik heb dezelfde klachten. Ongesteldheid lijkt aanstaande, maar breekt niet door.
Nog 2 nachtjes mede-NOD-ers! Pré jompel: *O*
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2011 @ 19:53:13 #283
309370 Nanadu
pi_101949387
Ik ben vandaag ongesteld geworden, kwam een beetje onverwacht. Mijn cyclus is deze keer 29 dagen geweest (vorige keer 36 dagen). Dit is natuurlijk wel goed, maar had er totaal niet op gerekend (kon het ook niet echt gebruiken, omdat ik flinke buikgriep heb). Ik herken je onzekerheid over vruchtbare dagen dus goed KatyM. Ik weet nu ook niet wat mijn vruchtbare dagen zijn voor de komende maand, wordt maar de hele maand goed klussen :o

Ik duim verder voor alle NOD'ers!
pi_101949824
Hier aan het eind van de middag een beetje helder bloed bij het afvegen :{ . Weer met beide benen op de grond. Ik heb me een beetje laten meeslepen de afgelopen dagen geloof ik :') . Mijn hoop is in ieder geval een stuk afgenomen.

Nanadu, vervelend! Zeker nu je ziek bent :* . Mijn cyclus is ook wisselend van lengte, maar ik kan wel ongeveer mijn eisprong zien aan de hand van slijmverlies. Maar zoals gezegd, als je net van de pil (of andere hormonen) afkomt, kan het best zijn dat het even duurt voor je de eerste keer weer een eisprong hebt.

Frummel, echt vreemd! Klinkt wel verstandig om even langs de huisarts te gaan :Y . Sterkte!
pi_101950370
Jaan, zou jammer zijn... zet het door?
pi_101950568
Nog niet. Maar tussen het eerste beetje bloed en echt doorzetten zit bij mij meestal een dag of 2. Dus afwachten maar -O- . Als het vrijdagochtend niet goed heeft doorgezet, ga ik alsnog een test halen. Ik heb geen krampen nu, dus het kán nog...
pi_101971430
Frummel nog getest? Ik hoop zo dat je positief getest hebt!!! Zo niet hoop ik dat je gewoon snel ongesteld wordt en niet zo onzeker hoeft te zijn, en lekker op de bruiloft richten :)

En jaantje is het weer gestopt? Misschien was het een innestelbloeding :P oO<
pi_101972525
Ja Frummel, hoe is het?

Gisteren hier wat bruinige slijm. Hopelijk niet de start van ongi...!
  donderdag 15 september 2011 @ 13:42:19 #289
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101974583
Negatief getest. Mijn lichaam neemt me in de maling...
pi_101974669
Pfff frummeltje, echt raar en frustrerend!
Kan de huisarts geen bloed prikken?
Het is toch vreemd dat je cyclus opeens zo lang is..
  donderdag 15 september 2011 @ 14:02:31 #291
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101975218
Ben erna naar huisarts geweest. Die vond het ook raar, maar ik moest afwachten van haar...
pi_101976049
:(

Makkelijker gezegd dan gedaan..
Echt niet leuk voor je. Zit je dubbeldubbel in spanning omdat je t eigenlijk niet zo gepland had, en dan moet je je plannen misschien wijzigen.. (geestelijk natuurlijk) Maar echt duidelijkheid krijg je niet.
Hoop dat je lichaam snel laat merken/zien wat het nu is.. :*
pi_101976402
Frummel, vreemd hoor.
Heeft de huisarts aangegeven hoe lang het moet duren voordat er actie van hun kant wordt ondernomen?
pi_101976455
Hier overigens nog niets..... Vandaag is mijn uiterste dag (33). Anders morgen testen!
  donderdag 15 september 2011 @ 15:10:55 #295
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101977614
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:38 schreef Mangostine het volgende:
Frummel, vreemd hoor.
Heeft de huisarts aangegeven hoe lang het moet duren voordat er actie van hun kant wordt ondernomen?
Ze zei dat ik nu toch echt positief had moeten testen als ik zwanger zou zijn op basis van normale cyclus. Wellicht dat eisprong deze maand heeft overgeslagen. Als ik langer dan twee cycli heb, dan mocht ik terug komen. Raar, want de vorige keer mocht ik wel bloed laten prikken. Misschien hebben ze het beleid veranderd. Nouja, afwachten dus gewoon...

Spannend Mangostine!
pi_101980539
oeoeoeoeh mangostine!!!
Even terug gelezen en zag dat je cyclus tussen 29 en 33 dagen zit.
Is dat terug gelopen van 33dgn in ronde 1 naar 29dgn in ronde 3?
(Ben even een beetje de kans aan het berekenen :+ )

Frummel -O-
Je zit dan nu al ongeveer halverwege de 2e cyclus toch? Dus nog circa 2 weken afwachten.
Wachten.. :(
En ik heb ondertussen geleerd dat 2 weken wachten, voor je gevoel, ERG lang kan duren.
pi_101980791
Ik meld me weer als actieve klusser :) Hoewel ik in een vorig deel nog zei dat we nog een maand ging wachten om aan de 4 weken Foliumzuur te komen, hebben we stiekem rond mijn vruchtbare dagen geklust. Maar ik voel niets (al heb ik overal krampjes en steekjes gehad), behalve een lichte jeuk die ik altijd krijg voor mijn menstruatie (en verhoging, want ik ben ziek). Maar dit weekend ben ik weer aan de beurt. Dus over een week kan het klussen weer beginnen.

Maareh Covie, gefeliciteerd :) (ik heb ook een tijdje niet gelurkt)

En Mangostine, spannend! Ik ben ziek thuis, dus ik ga morgen het topic in de gaten houden ;)
pi_101982565
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:10 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Ze zei dat ik nu toch echt positief had moeten testen als ik zwanger zou zijn op basis van normale cyclus. Wellicht dat eisprong deze maand heeft overgeslagen. Als ik langer dan twee cycli heb, dan mocht ik terug komen. Raar, want de vorige keer mocht ik wel bloed laten prikken. Misschien hebben ze het beleid veranderd. Nouja, afwachten dus gewoon...

Ik snap dat nooit hè, als je toch geen eisprong hebt, dan word je toch ook niet ongesteld? :?
Stom hoor dat ze niet eens bloed prikken. Succes met afwachten...
pi_101984226
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:33 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit hè, als je toch geen eisprong hebt, dan word je toch ook niet ongesteld? :?
Stom hoor dat ze niet eens bloed prikken. Succes met afwachten...
Nee, dat klopt niet. Ik heb ook al 4 maanden een cyclus zonder eisprong. Je hebt dan een spontane onttrekkingsbloeding. Volgens mij zijn er dan wel eiblaasjes, maar door een tekort aan een bepaald hormoon springt er geen ei. Je baarmoederslijmvlies krijgt dan toch een signaal dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden, dus breekt af.

Meestal is het het dan wel minder bloed doordat door tekort aan hormoon het bms niet erg ver is opgebouwd.

Anyway, kan dus zeker wel, maar meestal komt het vanzelf weer op gang.

Door temperaturen kun je zeker weten of je een eisprong hebt of niet.
pi_101984906
Ook weer wat geleerd. Ik wist niet dat je ook zonder eisprong ongesteld kon worden. Hier nog geen bloed, maar wel de gebruikelijke buikpijn. Maar die heb ik al twee weken. De test ligt te branden in de vensterbank. Nog even geduld hebben!

Klinkt als een echte huisarts Frummel! Even afwachten.....wachten, je zou er een punthoofd van krijgen.

Morgen een spannende dag of anti climax dag in deze reeks!
pi_101988868
Hhmm... hier lijkt het toch niet wat te worden deze maand...! :{ Ik weet het nog niet zeker hoor, maar net bij het afvegen heel iets bloed.. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')