abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:06:06 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_101202688
0s.gif

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

26 augustus Ladyblack (08-2010)
26 augustus Clauwhee
26 augustus Skoap
26 augustus: Zoë23 Positieve test!
02 september Marjolijntje
04 september Lijnloos
11 september covie
15 september jaantje_

Winks
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
Kolonia (04-2009)
papillion
Thistleweed

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:08:12 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_101202721
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 07:27 schreef Zoë23 het volgende:
Covie.. Geen antwoord nodig..

Heb 05:30 een test gedaan (hoe verzin ik t op dat tijdstip..)

En hij was positief!! *O*
Echt dik positief.. Was m'n handen aan t wassen en het dikke streepje was er al..

Had wel even zoiets wat..wow wat nu? Ik was ook alleen (vriendlief zit in t andere puntje van NL :P) en tijd genoeg om na te denken. Ben nu helemaal hyper haha.
Vriendlief weet nog van niks, hij kreeg nog een cadeautje van m'n 2ling broertje, met dat smoesje geef ik m dus een cadeautje en daar doe ik die test in haha
(mocht eigenlijk niet zonder m'n lief testen maar ochtendurine is toch t beste)
En had niet t idee dat t positief zou zijn..

(kan geen spoiler of echt emoticons doen via iPad dus probeer die emoticons wat uit m'n hoofd te doen haha)

T duimen en lieve woorden van jullie hebben dus geholpen (A)

Heb nogsteeds wat kramp dus hoop dat t blijft plakken..

*O* duim voor 2streepjes voor de andere dames!
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:23:15 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101202938
Zoë, van harte gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:23:25 #4
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_101202939
Zoe23 *O* *O* *O* *O* !

Post je nog een mooi plaatje van je test voordat je er een strikje om doet ;) ?

Tot snel in Z&G!
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:27:59 #5
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101203015
Zoë *O* gefeliciteerd! *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_101203110
Bedankt!, :*

Heb wel een paar foto's gemaakt NTS maar kan deze nog niet uploaden, vanmiddag heb ik weer een laptop dan post ik m!

Heb net even schoongemaakt maar werd misselijk en duidelig dus
Zit weer even op de bank haha.
Had de afgelopen dagen wel erg trek maar ik dacht dat t kwam omdat ik
Meer dan een week bijna niks gegeten had :P

Heb anderhalve week lang, na de ovu, geen foliumzuur gehad door buikgriep..
Voel ik me nu wel wat rot om maar toen hield ik niks binnen.

Oh ik spam hier wel veel, kan niet wachten tot m'n lief thuis is, kan ik hem lastig vallen.

Clauwhee en skoap hoe gaat het bij jullie?
pi_101203147
*O* Zoë gefeliciteerd! :* *O*
Dus toch dezelfde klachten als ik had ;)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_101203237
Haha ja klumsy je had gelijk :D
Kon me niet voorstellen dat een bevrucht celletje zoiets overleeft (als je al kijkt naar de factoren die er toedoen om zwanger te worden)

Hoop dat t blijft plakken!
Heb kramp en beetje het gevoel of ik blaasontsteking heb mmm
pi_101203349
ik heb ook echt mega kram gehad, dacht dat ik elk moment heel erg ongesteld kon worden...
Heeft ook zeker wel een week aangehouden!
En ik hield ook niks binnen toen ik zo een hoge koorts had, zelfs thee hield ik niet binnen.
en zie nu het resultaat, al bijna 17 weken zwanger van een tweeling O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_101203471
Wow Zoë!!! Wat super *O* *O* *O* Net op het moment dat je het eigenlijk niet verwacht. En een paar dagen geen foliumzuur is volgens mij niet zo erg. Je bouwt een spiegel op (vandaar dat je ook 4 weken eerder al moet beginnen), dus dat is ook niet meteen weer verdwenen als je stopt. Wanneer komt je vriend thuis?
pi_101203500
Joepie! Zoë! Wat gaaf zeg, gefeliciteerd!
pi_101203628
Goed om te horen klumsy. Ja ik hield ook geen thee binnen, m'n vriend bracht heel lief thee en ik: bah.. En hup naar de toilet haha.

Ik wist niet dat je een spiegel opbouwde jaantje, wel goed om te weten.
Hij is vroeg klaar smste hij, dan moet hij nog 2u rijden dus hoop dat ie rond 4u thuis is. (duurd nog zo lang!) haha

Bedankt bodpa:D
pi_101203702
Hier nog niet ongi. Maar had vanochtend wel mijn irritante hoofdpijn die ik altijd heb als ik ongi ga worden, dus nog niet getest. Ik wacht nog even hoe het vandaag/morgenochtend gaat.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_101203840
Bah clauwhee, hoop dat t anders uitpakt..
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:24:48 #15
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_101204376
Zoë van harte gefeliciteerd *O* *O*
Make love, not war ☮
pi_101204387
Het is weer een tijdje geleden dat ik op dit forum ben geweest. Afgelopen dinsdag was ik al 3 dagen overtijd, ik dacht laat ik is een ovulatietest doen en kijken wat daar uitkomt. Deze was dik positief zou ik toch zwanger zijn. Woensdag heb ik nog maar een ovulatietest gedaan en die was ook dik positief. Donderdag heb ik toch maar de stoute schoenen aan getrokken en een test gaan kopen in de winkel. Op de beschrijving staat na enkele minuten uitslag af te lezen. Na 30 seconde kwam er al zwanger te staan. Ik kan het nog steeds niet geloven. Vrijdag nog maar een zwangerschapstest gedaan en deze was ook dik positief. Ik ben gewoon zwanger. Gelukkig is het allemaal toch op natuurlijke manier gelukt, want ik was sinds deze maand onder behandeling bij de gynacoloog omdat ik een hele late eisprong heb. Bij mijn man en mij is er niks gevonden waar het aan kon liggen , daarom had hij mij clomid voor geschreven, maar gelukkig heeft moeder natuur er anders over gedacht.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:26:57 #17
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_101204442
Zoe, echt irritant als je zo lang op je handen moet zitten! Moest ik toen ook, alleen ik testte rond de middag, en manlief kwam om 19.00uur thuis. Ondertussen wel nog enkele keren aan de lijn gehad, maar gewoon niks tegen hem gezegd toen haha!
Ik mocht van hem ook nooit meer alleen testen eigenlijk, dus ik heb hem die eerste test niet laten zien en toen in het bijzijn van hem nog een keertje getest en ja, als ie 's middags knalpositief is, issie dat 's avonds ook nog wel hè ;) .
Beetje lullig achteraf gezien, dat wel, maar ik heb het hem later wel nog verteld. Toen kon hij er wel mee lachen, hij had al zoiets in z'n achterhoofd gehad, aangezien ik me blijkbaar behoorlijk vreemd gedroeg _O- !

En WendySenna ook gefeliciteerd!!!! *O*
pi_101204460
Gefeliciteerd Wendy!
pi_101204715
Wauw gefeliciteerd Wendysenna!! *O*

NTS haha grappig dat ie t stiekem wel door had
Ik kan echt niet liegen dus ik denk dat ik al breek als ik hem zie haha
Als iets probeer te verzwijgen dan moet ik zo lachen en heeft ie t gelijk door.
Soms minder voor hem, want ik vertel alles :P
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:04:08 #20
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101207660
Jaaaa streepjes voor Zoe en WendySenna! *O* Gefeliciteerd, dames! :D
pi_101207889
gefeliciteerd zoe en wendysenna! *O* *O*

Zoe ik dacht het gisteren al toen je je symptomen meldde, maar durfde na de afloop vorige maand niets te zeggen!
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:13:11 #22
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_101207968
Zoe :D *O* *O* *O* *O* *O* :D
Gefeliciteerd! :D
Ik ben jammer genoeg vanmorgen ongesteld geworden ;(
Op naar de volgende ronde dan maar :D
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_101208087
Zoe, van harte meis! *O* Gewoon harstikke zwangert!!!! *O* Geniet ervan en veel plezier vanavond met je vent vertellen!

Wendy, ook jij van harte gefeliciteerd!!! *O*

*O* Streepjesregen! *O*

Hmmm, MIssVanity, jammer dat jij niet mee kon doen. Maar volgende ronde kan het ook regenen hoor! ;) :*
pi_101208546
zoe en wendy *G* twee streepjes geplast *G* gefeliciteerd!
pi_101208919
Haha dat snap ik klavertje4, vorige mnd was t wel wat teleurstellend :P
Maar je had t dus goed ;)

M'n lief belde net, hij zei: waarom ben je zo vrolijk? Ik: heb je gemist etc ( geen leugen :P) hij heeft me door hahahij vroeg t een paar x

En bedankt meiden :* erg lief!
pi_101209231
Gefeliciteerd dames! *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_101209516
Dames! Gefeliciteerd! *O*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_101209854
*O* *O* ooh wat fijn! gefeliciteerd Zoë!! *O* *O*

WendySenna ook super! Gefeliciteerd! *O*

Er is echt een streepjesregen bezig :s)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:09:47 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101210022
Wendy jij ook gefeliciteerd! *O*
pi_101210182
Wendy en Zoë Gefeliciteerd !!! *O*
pi_101219379
Zoe en Wendy gefeliciteerd!!! *O* *O* *O* *O*
pi_101220624
Wendy, gefeliciteerd!!
Zoë, hoe reageerde je vriend?

Hier vandaag een hoop "gerommel" in mn buik, het voelt niet hetzelfde als ongesteldheid, maar toch gerommel. En een beetje dat drukkende gevoel. Ook roze afscheiding net. Mn nod is pas over een week.. Ik snap het niet zo goed meer, als ik nu ongesteld zou worden, snap ik mn eigen cyclus echt niet meer hoor! En mocht dit een innestelingsbloeding zijn, wanneer zou ik dan een zwangerschapstest kunnen doen? Volgens mn telefoon zou ik maandag al kunnen testen, zou dat niet dan al heel vroeg zijn?

Wat wel weer grappig, is, tot nu toe ben ik iedere cyclus misselijk, dat heb ik deze keer (nog) niet gehad!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:09:53 #33
279894 winka
There is no place like home..
pi_101220823
Whaaaa Zoë *O* Dus tóch zwanger, niet te geloven!!! En WendySenna ook! *O*
Gefeliciteerd dames!!! *O* w/ *O*

@ Tante Soesa: Irritant hè al die symptomen. Ik moest wel lachen om je verhaal :D . Ik heb precies hetzelfde als jou hoor.. en kan soms wanhopig van m’n eigen gedrag worden haha. Morgen is je nod, hoe is het met je bruinverlies? Wel een fijn idee dat mocht je ongi worden in ieder geval de medicatie in ieder geval z’n werk doet.

@Labelloo: vervelend dat de huisarts je zo betuttelend toesprak. Als je er toch geen goed gevoel bij blijft houden, dan inderdaad wel actie ondernemen. Hoop dat niet nodig is :*

@Lijnloos: kan me voorstellen dat je even wacht met proberen.. Weet je al hoe je het gaat aanpakken? Elke ochtend tempen ;) Nou ja die paar maanden zijn zo voorbij!

@Covie: fijn dat je tijdens de vakantie niet aan zwanger worden gedacht hebt! En uitgerust zijn + slecht weer + veel klussen = wie weet wel een tweede streepje!! Ik duim voor je ^O^

@Skoap: hoe is het bij jou?

@Clauwhee: hmmm balen die hoofdpijn.. hopelijk is het geen ongivoorteken!

Poeh ik weet nu niet wat ik er van moet denken.. Morgen is mijn nod en gisteren had ik een beetje bruinverlies bij het afvegen. Dus ik dacht al: dat was het dan. Meestal is bruinverlies het startsein van mijn mentruatie. Het zet dan ook meteen door. Toen ik vanmorgen wakker werd met zo’n zeurderig gevoel gaf ik het op voor deze maand. Heb krampen gehad en alles maar er gebeurt verder niets .. Dit heb ik nog nooit gehad dus nu heb ik weer hoop :') Zo gaat het steeds deze maand. Het ene moment ben ik in gedachten de kinderopvang aan het regelen en het andere moment ben ik mijn vruchtbare dagen voor volgende maand aan het berekenen. Vermoeiend 8)7

Ik sta in ieder geval strak van de symptomen, mijn tepels en borsten zijn nog steeds erg groot, ik heb nog steeds rugpijn, mijn buik is enorm opgezet, ik ben misselijk en zoals het de hele week het geval is heb ik steken in mijn onderbuik en in mijn zij.

Maar ja wie weet is dit wel weer een hele andere maand dan al die andere. Ik heb dan ook geen test gehaald. Eerst morgenochtend maar afwachten. Er is niks frustrerender dan een test met één streepje }:|
pi_101220986
Winka :* Irritant is dat he, al die gevoelens en hoop... Hoe je ook rationeel voor je zelf denkt, je hart doet gekke dingen. Ik hoop dat je snel toch streepies hebt!

Hoe wij het gaan doen? Geen idee... ik ga in elk geval niet tempen, niet ovu-testen, heel misschien berekenen wanneer gewoon niet handig is en voor de rest zien we het wel. Maar hopelijk duurt het effe (raar om zo te zeggen) voor ik weer zwanger ben, in elk geval tot na 1 januari... 2012 wordt gewoon ons jaar ;)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:23:20 #35
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101223117
Zoé en Wendy *O* gefeliciteerd!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101225162
marjolijnje; pff verwarrend zo!! dan is wachten tot je NOD lang he :{
mn vriend was echt heel erg blij. Hij vind t nu wel erg lastig dat het
niet tastbaar is voor hem. Dus vanmiddag een clearblue test gehaald,
stond op; zwanger 3+
hij zei; het liefst wil ik 100 testen doen om te zien dat t echt zo is.
.. nouja ik snap m wel :@

winka; succes voor morgenvroeg alvast :*

mn 1e x foto's posten;

de pos. test!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en t bankje wat mn vriend in onze vakantie had gemaakt (moet ik nog wit verven)
zou ik toen ook nog posten :9 (voor op de kinderkamer :$)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:38:52 #37
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101225329
Gefeliciteerd meiden!

Wat een lief bankje Zoe!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_101225373
Wat een leuke foto van je test Zoë! En dat bankje is lief!
pi_101225608
bedankt! :*
hij gaat ook nog een kapstokje maken O+

(is vast makkelijker kopen maar t is leuk voor later)
pi_101228865
Wauww gefeliciteerd Zoë!!

(Ik ben hier maar heel af en toe, aangezien we het pas in oktober gaan proberen ;) )
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:41:08 #41
309370 Nanadu
pi_101230350
Super Zoe, gefeliciteerd *O* *O* *O* Dat is een duidelijke positieve test!!!!!
WenySenna ook gefeliciteerd!!!
pi_101230639
Zoe en WendySenna gefeliciteerd!!! *O* *O* Wat fijn dat er weer streepjes zijn!! En Zoe, al 3+, dan ben je ook al wat verder lijkt mij!

Winka, ik ga heeeel hard voor je duimen meid! Hopelijk ook een 2e streepje voor jou!
pi_101232308
Meld me hier ook maar eens....
Specs: 29 jaar,twee meiden van bijna negen en 1,5 jaar en nu twee maanden bezig voor nummer drie. Gisteren weer ongesteld geworden dus op naar ronde drie!
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:50:43 #44
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101233640
Welkom, milka! Hopelijk is het snel raak voor een derde!

Echt super, Zoe! We gingen vorige cyclus nog zo gelijk op, en nu ben je gewoon zwanger!

Lijnloos, ook on hold nu dus... Wij schuiven het nog een klein beetje verder op. Pas vanaf februari-maart gaan we weer een poging wagen. Als dat goed gaat tenminste... We zijn na al die jaren zonder toch wat laks geworden in de voorbehoedsmiddelen *schaam*
pi_101236364
Welkom milka!
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:15:25 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_101240706
Jeetje dames, ik ben er even niet en meteen is er bijna teveel om op te reageren :o

Allereerst Zoe en WendySenna gefeliciteerd!! *O*
Inderdaad heel bijzonder dat het stand heeft gehouden met je hoge koorts Zoe O+

Dan lijnloos, ik snap heel goed dat je even stopt met proberen, maar man wat lijkt me dat een moeilijke beslissing als je er toch al een tijdje mee bezig was -O-

Verder ga ik me hier even een beetje afwezig houden... alle zwangeren (waaronder nu ook nog weer een jeugdvriendinnetje) hakken er toch wel een beetje in hier, nu ik gewoon weer ongesteld ben geworden :{
Blijf wel spieken hoor, maar niet meer echt meeschrijven denk ik.
pi_101246463
LB wat kan ik me dat goed voorstellen zeg, dat dat pijn doet met allemaal zwangeren in de omgeving! :*
Het is ook gewoon niet eerlijk dat het niet voor iedereen even makkelijk is om zwanger te worden! :*
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:26:09 #48
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_101246516
LadyBlack, ik kan het me goed voorstellen, dat je even afstand neemt. :*

Welkom Milka!

WendySenna, nog van harte!

En, Winka, hoe staat het ervoor vanochtend? Frustrerend he dat je zo heen en weer geslingerd wordt tussen hoop en wanhoop :*

Frummel ook even on hold :*. Wie weet gebeurt het nu door jullie laksheid :P spontaan!

Bij mij is het wel duidelijk denk ik. Ik heb veel bruinverlies en last van lage rugpijn. Ook m'n darmen zijn alweer lekker overstuur dus ik zal ieder moment ongesteld worden. Helaas! De medicijnen zijn alweer in huis voor de volgende ronde :).
pi_101246627
Jammer Tante Soesa!

Lady Black: :*

Hier vanochtend bruinverlies. En het gevoel alsof het allemaal wat opgezwollen is daar binnen. Ik weet nog steeds niet goed wat ik er nu mee moet.. Mn nod is pas vrijdag, dan zou mn ongi wel heel vroeg zijn al als het nu al door komt zetten.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:57:34 #50
279894 winka
pi_101247729
Kan me voorstellen dat je een beetje afstand gaat nemen LB.. Het is enorm frustrerend om iedereen om je heen zwanger te zien worden. En las het bij jou dan (nog) niet lukt.. Ik hoop in ieder geval dat je gauw meer te weten komt waar het tot nu toe aan gelegen heeft :*

Tsja bruinverlies kan van alles zijn Marjolijntje, irritant zeg! Als je nu ongesteld zou worden, hoe lang jouw cyclus?

Jammer dat je ongi bent geworden TanteSoesa ! Op naar de volgende ronde :s)

Bij mij luidde bruinverlies (hoe weinig ook) mijn ongesteldheid in :( Vannacht begon de ellende uit het niets. Ben aan de ene kant ook wel opgelucht, lichamelijk gezien dan. Ik was enorm opgeblazen en ja je bent er dan toch de hele tijd mee bezig vanwege alle symptomen. Heb alles nu opgeschreven voor de volgende keer, alles liep anders dan de voorgaande maanden.

Ik heb weer een cyclus van 28 dagen, dus dat is goed nieuws :)
Mag mijn nod op 25 september?

Bedankt voor het meeleven dames ^O^
pi_101248540
balen winka :*

LB'tje :* zwaar he, allemaal... Ik kan me je afstand goed voorstellen, hopelijk gaat jullie grote wens ook snel in vervulling! Zorg goed voor jezelf lieverd!
pi_101249942
Bedankt frummel! :D

Welkom milka, veel succes!

Winka: :* maar een cyclus van 28dgn Is erg mooi!

LB: ja had t niet verwacht!
Mmm :* hoop dat je snel met je lief mag genieten van n mooi wonder..
Gun t je heel erg!!
  † In Memoriam † zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:57:56 #53
309370 Nanadu
pi_101250413
Welkom Milka, hoop dat je snel over kan naar z&g

LB snap heel erg goed dat het je niet in de koude kleren gaat zitten allemaal (ken meerdere mensen in mijn omgeving waarbij het ook niet makkelijk gaat) veel sterkte en ik hoop op een wondertje voor jullie :*

Zoe hoe voel jij je nu?

Hier gaat het rustig, nog 1 weekje werken en dan lekker op vakantie! De klusperiode komt er ook weer bijna aan :P Al moet ik zeggen dat het ook maar een gokje zal zijn wanneer mijn vruchtbare periode heb. We doen nu dus al ons best :D
pi_101250625
Hongerig, nanadu haha. M'n lief zegt dat ik bij alles 'mmmm' zeg ( heb overal zin In, vooral warm en zout eten) Maar ik gedraag me! :P
Borsten hard en opgezwollen, pijnlijke tepels en constant lichte kramp in onderbuik.

Haha lekker klussen. :D
pi_101252086
Zoe en Wendy gefeliciteerd *O* *O*

En jammer Winka en Tante Soesa! :*

En welkom Milka!

Ik word zo te zien ongesteld, maar dat had ik ook wel verwacht..
En komt eigenlijk ook wel goed uit :@ , ik moet verhuizen komende maand en ik begin met een nieuwe baan.

Mijn nod mag op 24 september.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_101255408
Thnks ladies! Bij de jongste was het derde maand raak,dus ja,wie weet? Mijn nod is trouwens op 22 september (tenminste,bij een cyclus van 28 dagen,deze maand was het 30 dagen,precies twee weken na mijn eisprong)
pi_101255475
LB, dikke :*. Is gewoon kut en volkomen logisch dat het je niet in de koude kleren gaat zitten :*

Hier nog steeds niks... net maar even een test gekocht voor morgen als er dan nog steeds niks is.
pi_101256236
Spannend Clauwheee! Ik duim nog even flink door voor je!

quote:
15s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 10:57 schreef winka het volgende:
Tsja bruinverlies kan van alles zijn Marjolijntje, irritant zeg! Als je nu ongesteld zou worden, hoe lang jouw cyclus?
Normaal 32 dagen, als ik vandaag ongesteld wordt (waar het steeds meer op lijkt) is het deze cyclus 26 dagen. Bruinverlies is best wel veel en lijkt nu toch stiekem ook een beetje rood-achtig te worden. Heb dit in ieder geval nog nooit gehad..
Het "voordeel" is wel dan dat de volgende klusperiode precies tijdens de vakantie is. Een baby gemaakt in het buitenland is ook wel leuk O+
pi_101270046
Winka en Skoap, balen dat jullie ongesteld geworden zijn!

Clauwheeee, ik duim heeeeeel hard voor jou!! En Marjolijntje, hoe is het nu met jou? Ik hoop dat het toch niet een naderende ongesteldheid is!
pi_101280097
Clauweheee, heb je al getest? :D

Hier was het toch de ongesteldheid, vanochtend is het feest weer echt losgebarsten |:(
Cyclus van 27 dagen. Mn nieuwe nod durf ik niet meer te voorspellen, maar ik laat het mn telefoon nu doen :') die verwacht een cyclus van 31 dagen met een NOD op 28 september
pi_101281196
Hier nog steeds niks en een negatieve Kruidvattest. Voor het eerst dat ik afwijk van m'n superregelmatige cyclus. Ik wacht af.
pi_101284701
Vervelend Clauwheee en afwijken en dan ook nog eens niet positief (nog)!
Ik duim voor je dat je heel snel positief test!

Haha dat is met recht een smart phone Marjolijntje :+ Ben benieuwd of hij het goed heeft!

Succes Milka en gefeliciteerd Zoe! *O*

Wat speelt er hier een hoop ineens :Y

Ik zit nu ergens in mijn klustijd.. loopt ook niet helemaal volgens het boekje voor mijn gevoel maar we doen ons best :P Strakjes weer het grote wachtfeest |:(
pi_101298274
Hoi allemaal

ik wil me graag bij dit topic voegen. Voorheen las ik al af en toe mee (het rammelde al langer!), maar sinds kort gestopt met de pil en we gaan voor ons eerste kindje.

Om precies te zijn ben ik begin augustus gestopt met de pil en begonnen met foliumzuur slikken. Sinds vorige week begonnen met proberen. Natuurlijk de hoop dat het snel raak zal zijn, maar ik heb ook het besef dat mijn lichaam nog volop aan het ontpillen is.

In ieder geval heb ik het idee dat ik al vanalles anders aan mijn lijf voel dan normaal.

Voor alle dames hier, veel succes! En voor de mama's-to-be, gefeliciteerd!
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:05:37 #64
279894 winka
pi_101298839
@Kwisted: welkom! Hoop dat je gauw ontpild bent :) Heb je die lang geslikt?

Heb je nog symptomen verder Clauwhee? Of is het alleen bij de hoofdpijn gebleven? Ik ga in ieder geval voor je duimen ^O^

Jammer Marjoleintje dat het toch heeft doorgezet.. Je hebt een aardig gevarieerde cyclus! Dat wordt veel klussen ;)

En natuurlijk ook nog welkom voor Milka :)
pi_101298894
Welkom Milka en Kwisted, mooie naam! :-)

Balen Winka, Marjoleintje en Skoap, echt jammer.

Ik duim Clauwhee!

En LB: ik snap je volkomen, het schrijnt zo he, die zwangere vrouwen om je heen. Tuurlijk gun je het ze, maar je wilt zelf ook, en tot dat zo ver is voel je elke keer die hapjes uit je hart. :*
pi_101299175
Ja dankjewel!
Quiztet: great minds thinks alike haha

Ik heb 8 jaar de pil geslikt. Nu nog niet ongesteld geworden, maar toch maar gewoon begonnen met proberen. Kon echt niet wachten tot na mijn ongesteldheid. Dus nu wel onzekere gevoelens. Zijn de gevoelens dan tekens van zwangerschap of menstruatie. Laat ik maar uit gaan van ongesteldheid, dan kan het ook niet tegen vallen.

In welke ronde zitten jullie nu?
pi_101299309
@ Winka, ja, wordt niet makkelijker zo! Maar mn hele vruchtbare (anderhalve :') ) week valt in mn vakantie, dus gaat vast nuttig besteed worden. We beginnen weer van voor af aan..

Zwangere vrouwen kan ik af en toe ook echt boos om worden :') Ik gun het ze, absoluut! Maar soms vind ik het oneerlijk. En van baby's kan ik ook echt gaan huilen hoor :P Omdat ze zo lief zijn enzo.

Welkom Kwisted!
Wij gaan nu beginnen aan ronde 5. De eerste ronde niet meegeteld omdat we halverwege mn cyclus toen besloten hebben om ervoor te gaan.
pi_101299551
Clauwheee, hoe is het nu? Balen van je negatieve test van morgen.

En Marjolijntje, jammer dat het deze ronde niet gelukt is! Ik zie steeds meer mensen om me heen met een kleine die zwanger zijn van de tweede! Het is natuurlijk ook maar waar je op let. Maar, ik wil oooohoook! :D

Kwistet, welkom!! Hopelijk kun je snel door! :)
pi_101299756
Ja ik zie ook overal zwangere mensen of mensen met kleine kinderen :P Zal inderdaad wel zijn waar je op let denk ik :D
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:31:33 #70
279894 winka
pi_101299875
Oh haha nu zie ik het pas :D Jullie namen klinken natuurlijk hetzelfde _O-
Ook al is de kans klein, je weet maar nooit Kwisted, er zijn natuurlijk altijd vrouwen die in de eerste ronde na de pil zwanger zijn geworden ;)

Wij zitten nu in ronde 11. Maar ja de eerste maanden zijn we er niet volop voor gegaan omdat ik toch nog wat angsten had :)
pi_101299893
ik vraag me ook wel af hoe oud jullie zijn en of jullie ook voor jullie eerste kindje gaan?

kunnen jullie ook zo heerlijk fantaseren over hoe het zou zijn? Ik moet zeggen dat ik er nu wel heel erg veel mee bezig ben. We houden nog geheim voor vrienden en familie dat we aan het proberen zijn, dus dit forum lijkt me wel een fijne uitlaatklep. :)

oh ik ben trouwens 25 en mijn vriend 30
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:36:33 #72
279894 winka
pi_101300060
Als je alleen maar plezier hebt van het klussen maakt anderhalve week niet zo uit. Maar kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment misschien genoeg van krijgt. Heb je wel eens gedacht om aan ovutesten te beginnen om of te tempen? Of wil je daar nog niet aan?

Kwisted: ik ben 33 en mijn vriend is 38 :) Goed dat je het geheim gehouden hebt! Is veel beter.... Ik heb het mijn beste vriendin verteld. Op een gegeven moment had zij ook (weer) een kinderwens en binnen een maand was ze zwanger.. van een tweeling :D Op mijn werk heb ik niks verteld maar ik krijg vaak genoeg hints dat ik 'de volgende' ben 8-)
pi_101300138
Sorry voor die korte ei Marjolijntje!

Ik slik al 10-15 jaar geen pil meer en we zijn vorige maand met condooms gestopt. Dit is maand twee dat we proberen voor een tweede. Ben er zelf nog niet helemaal uit of we door gaan, vorige maand hakte er best in, heb een beetje veel lopen stressen.
Mijn man heeft een trauma over gehouden aan in de vakantie jarig zijn, waardoor deze maand de laatste maand is voor we twee maanden stoppen. Hij wil absoluut geen juli/augsutus kindje.

Ik ben 36, mijn man 47. Gruwelijk oud allebei. ;)
pi_101300242
Op vakantie zal het wel goed komen met klussen denk ik :) Ovutesten en temperaturen ga ik waarschijnlijk daarna mee beginnen als het deze ronde niet gelukt is, wil toch iets meer "zekerheid" hebben. Ik wil altijd alles graag regelen enzo, en dit is nou juist niet te regelen, maakt het soms wel wat moeilijker en frustrerender :P

Ik heb een paar mensen om me heen die weten dat we het aan het proberen zijn, maar het is niet veel. Onze ouders en op mijn werk weten niks. En dat wil ik nog even zou houden ;)
Mijn vriend en ik zijn nu beide 26. Hij wordt dit jaar 27.
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:48:25 #75
279894 winka
pi_101300492
Tsja ik ken het Marjolijntje.. je kan er helemaal niks mee afdwingen. Het hangt ook van zoveel factoren af dat het raak is ;( Maar voor jou lijkt het me wel fijn om meer te weten.. als je zo;n onregelmatige cyclus hebt. Die van mij is eigenlijk altijd wel regelmatig geweest maar ik heb er toch een maand of twee gebruik van gemaakt. Het was toch wel fijn om te weten dat er in ieder geval een eisprong aankwam.

@Quiztet: ben je van plan om er helemaal er mee te gaan stoppen vanwege de stress? Of bedoel je dat twee maanden wilt skippen zodat jullie kindje niet in de zomermaanden wordt geboren.
pi_101300782
Ik weet het eigenlijk niet Winka.

Omdat het voor mijn gevoel nu deze maand moet gebeuren ben ik bang dat ik er nog meer druk op leg dan ik al deed. Dat er weinig lol overblijft, dat het erg beladen wordt, als je begrijpt wat ik bedoel. En dat wil ik juist niet, ik wil juist graag leuk en gezellig vrijen en maar zien wat er van komt.
Nou ben ik best een pietsie een controlfreak en is dat laatste sowieso niet een van mijn kwaliteiten, maar ik zou het zo fijn vinden als het wat vrijer was in mijn hoofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Quiztet op 28-08-2011 20:04:57 ]
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:06:58 #77
279894 winka
pi_101301324
Maar heb je ook echt letterlijk een tijd in gedachten waarvan je denkt: voor dan en dan wil ik zwanger zijn? Of heb je het gevoel dat er anders nooit meer van komt? Dat het dan 'voorbij' gaat?

Het is heel erg moeilijk om er relaxed mee bezig te zijn als je erg graag wilt. Ik heb daar ook last van gehad, ik wilde erg graag voor mijn 33e zwanger zijn en mijn vriend wilde ook nog eens dat het kindje werd geboren tijdens zijn 38e jaar :') (hij was namelijk geboren toen zijn vader 37 was en omdat hij er nu niet meer is, is dat erg belangrijk voor hem).

Maar ja dat is in beide gevallen niet gelukt en nu gaat het er wel een stuk relaxter aan toe.. Nu nog zwanger worden w/
pi_101301794
Ik wil als het even kan het leeftijdsverschil met mijn eerste niet te groot laten worden. Ik had 2,5 jaar in mijn hoofd, dat lukt met geen mogelijkheid meer. Er zit zooooooooooo'n lange levertijd op het gewenste product. ;-)

En ja, ik ben bang dat het voorbij gaat of dat we ons door praktische bezwaren tegen zullen laten houden. Het is toch best spooky een tweede, ik sta er in elk geval minder onbevangen in dan bij een eerste.

Ik hoop heel erg dat je snel zwanger bent Winka, en ik vind het erg verdrietig dat het niet gelukt is binnen de periode die jullie wensten.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:45:49 #79
279894 winka
pi_101303662
Ahh dat is lief van je :*
Moeilijk hoor.. Maar als jullie het allebei écht willen, dan worden julle niet tegengehouden door praktische bezwaren ;)

Ik had zelf een bepaald ideaalplaatje in m'n hoofd en tsja hier heb ik dus geen invloed op. Dus heb het maar losgelaten. Het komt wanneer het komt 8-)

Hoop dat jullie er relaxter in kunnen gaan staan en er weer van kunnen genieten. En wie weet is het deze maand wel gewoon raak ^O^
pi_101305454
Ha, die ideaalplaatjes, heeeel herkenbaar!! :D
Ik had ook een bepaald idee bij het verschil in leeftijd tussen de 1e en 2e, maar dat lukt ook niet meer! Ik vind/vond het weleens lastig om daar relaxed mee om te gaan.
pi_101308080
Welkom nieuwe aanwas!

Mijn hoop voor deze maand is ook weg geloof ik. Heb nu licht bloedverlies en niet lekker. Op naar ronde zes dus, ga ik vanuit.

Ik ben 30 en m'n O+ is zeven jaar jonger.
pi_101309639
Allemaal nieuwe klussers hier! Ik ben dus 29,lief ook. Heb altijd geroepen dat ik voor mijn dertigste 'klaar' wilde zijn,wanneer het deze maand raak zou zijn dan lukt dat nog net. Zal iig met een keizersnede moeten bevallen,heb al twee eerdere gehad.
  zondag 28 augustus 2011 @ 22:11:46 #83
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101309845
milka is u een kloon????
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101322448
Nee hoor BJ,had je iemand in gedachten dan? Haha!
pi_101323067
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:07 schreef milka82 het volgende:
Nee hoor BJ,had je iemand in gedachten dan? Haha!
ja! door je ondertitel haha ...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101326010
Wendy, jij ook twee streepjes!! *O* Van harte!

Kwisted, welkom! Om nog even terug te komen op je vraag: wij zijn ook bezig voor de eerste, ik ben 27 en mijn lief is 33.

Ow ow ow, gister op een verjaardag geweest van een vriendin die 35 weken zwanger is van de eerste. Zo leuk en spannend! Over een paar weken kan ik gewoon op kraambezoek, knuffelen met zo'n schattig hummeltje O+ .

Clauwhee, wat jammer dat het niet gelukt lijkt te zijn deze ronde. Hoe is het nu? :*

LB, jammer dat je je terugtrekt, maar zó begrijpelijk. Het lijkt me erg frustrerend ook dat je nu niet goed kan doorpakken met de onderzoeken. Heel veel sterkte meis, ik hoop dat je geduld snel beloond wordt :* :*
pi_101328486
niet zulk best nieuws van deze kant. gister wat bruinverlies en vandaag is het rood. Niet heel veel maar het is er wel. Verloskundige gebelt en die zegt 50/50 omdat ik (nog) geen buikkrampen heb.

Fuck
pi_101328889
Och iom. Jeetje. Ik ga voor je duimen dat je aan de goeie kant van de 50/50 zit :*.
Hoe ver ben je?
pi_101328961
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:44 schreef PurpleDaisy het volgende:
Och iom. Jeetje. Ik ga voor je duimen dat je aan de goeie kant van de 50/50 zit :*.
Hoe ver ben je?
5/6 weken vandaar ook nog in dit topic. Bij mijn eerste zwangersschap ben ik geen druppel bloed verloren (tot aan de bevalling natuurlijk) dus ik ga er vanuit dat dit niet best is
pi_101329089
Wat een schrik iom. Het kan nog alle kanten op. Het hoeft niet... Maar ik snap je angst. Ik heb het in juni gehad en dat is uiteindelijk mis gegaan. Maar dat zegt echt niet dat dit bij jou ook het geval moet zijn hoor, ik ken plenty voorbeelden waarbij het goed is gegaan! Hoop dat jij ook aan de goede kant zit!

Jaantje het is hier vaag. Niks nada noppes...niet ongesteld, geen buikpijn meer. Wel hoofdpijn en moe, maar dat komt omdat ik de afgelopen week en weekend heel slecht heb geslapen. Ik herken m'n lichaam even niet!
pi_101330022
Vervelend iom ik duim voor je hoor!! Hoop dat het de goede kant op gaat...

Kwisted :W welkom! Net als voor de rest hoop ik toch dat je hier snel weer vertrekt (Richtig z&g natuurlijk) Als antwoord op je vraag: Ik ben 26 en mijn O+ 27.

Wij hebben ook zoiets van graag voor ons 30e klaar maar zitten er niet echt op vast ofzo.
We hebben afgesproken dat we voor 2 zwangerschappen gaan. (Ik wil graag 3 en hij 2 kinderen, dus ik gok het maar op eerst 1 kindje en dan een tweeling :+ ;) )
pi_101330771
Ah nee he iom, verdorie! Wat zou je nou graag even in je buik kunnen kijken he? Dat je weet dat het goed zit. Ik duim mee dat het de goede kant van de 50% op gaat. Sterkte. :*
pi_101331219
Ik duim voor iom!
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:39:42 #94
342898 MissVanity
pi_101332451
Volgens mij ben ik de jongste hier :o Ik ben 22 en mijn vriend is 26.
Sterkte iom! :*
pi_101335766
Ik duim voor je iom!
pi_101336369
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:39 schreef MissVanity het volgende:
Volgens mij ben ik de jongste hier :o Ik ben 22 en mijn vriend is 26.
Sterkte iom! :*
Mooi jong toch!:)
Ik ben 23 en mijn vriend 27

Sterkte iom!! wat een onzekerheid..
N vriendin had rond week 5/6 bruinverlies en kramp maar dat is uiteindelijk
Goed gekomen..
Hoop voor jou dat dit ook het geval zal zijn! :*
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:23:36 #97
342898 MissVanity
pi_101336552
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:19 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Mooi jong toch!:)
Ik ben 23 en mijn vriend 27

Sterkte iom!! wat een onzekerheid..
N vriendin had rond week 5/6 bruinverlies en kramp maar dat is uiteindelijk
Goed gekomen..
Hoop voor jou dat dit ook het geval zal zijn! :*
Ik wilde altijd al jong moeder worden. En als je er klaar voor bent waarom niet? :D
Jij bent ook nog lekker jong ;) Hoe voelt dat nou? Zwanger zijn? :D
pi_101337073
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:23 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ik wilde altijd al jong moeder worden. En als je er klaar voor bent waarom niet? :D
Jij bent ook nog lekker jong ;) Hoe voelt dat nou? Zwanger zijn? :D
Haha ik ook. Toen ik 18 was eigenlijk wel. :P
Ben blij dat ik gewacht heb ;)

Voelt goed hihi. Wel last van allerlei kwaaltjes maar dat neem ik voor lief.
Gister een bh zonder beugel gekocht ivm zere borsten. Dit zit veel beter.. Haha

In m'n achterhoofd houdt ik er wel rekening mee dat er van alles mis kan gaan.. Ik denk er niet teveel aan maar wil wel realistisch blijven..

Gun jullie allemaal 2streepjes O+
pi_101337622
Hoi, ik sluip ook even binnen. Vers van het rammelaars-topic waar ik nog verkondigde dat ik hier niet wilde meeposten, want dan zou de druk zo hoog liggen. Maar het is té spannend en ik wil eigenlijk toch bij wat gelijkgestemden mijn hart kunnen luchten...

Ik zit nu middenin klusronde 4. En dit is de eerste ronde waarin we nu echt rekening houden met de mogelijkheid van een zwangerschap. Dus: geen alcohol en braaf aan het foliumzuur. En dan maar klussen :Y)
Ik ben in april gestopt met de pil, toen hebben we het nog even met condooms gedaan, maar na een tijdje mee gestopt. Echt bewust zijn we er nog niet mee bezig geweest. Tot nu!
Mijn NOD is 14 sept (maar dat hoeft niet in de OP!). Cyclus wisselt tussen de 29 en 33 dagen, dat valt me op zich niet tegen. Ik ben zo benieuwd....

Ik ben 30, mijn vriend wordt later dit jaar ook 30. En we zijn in onze vriendenkring de eersten die enigszins gesettled zijn, volgend jaar gaan we trouwen (dat zou ik zo graag zwanger willen doen!). Ik heb het alleen aan een collegaatje verteld, die er net zo nuchter in zit. De rest van vrienden en familie laat ik nog even in het ongewisse, maar voor een aantal zou het wel als een verrassing komen als ik zwanger zou worden.

Iedereen heel veel succes en klusplezier gewenst!
pi_101343981
Misschien meld ik mij wel heel vroeg...

Vandaag heb ik mijn (koper)spiraaltje laten verwijderen. Lief en ik gaan dus ook proberen om zwanger te raken.
Maar in plaats van gelukkig bij de huisarts vandaan te komen, kwamen we lichtelijk gefrustreerd thuis. De huisarts begon namelijk meteen met de vraag of ik al foliumzuur gebruik en dat ik dit echt wel 4 weken voorafgaand aan de zwangerschap moet gebruiken. Haar advies was dan ook: doe het tot die 4 weken met condoom.

Ik ben vorige week braaf met Foliumzuur begonnen (bij het begin van mijn menstruatie). Volgens mijn berekeningen moet ik dit weekend een eisprong krijgen. Ik zou het dan dus 2 weken slikken. Nou moet het wel heel gek lopen wil ik dan al zwanger zijn, maar het zou mogelijk kunnen zijn.

Weet iemand of dit "problemen" kan geven? (al is de kans nooit 100% is dat het goed gaat) En wat zouden jullie doen?
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:22:08 #101
279894 winka
pi_101343997
Ach iom, wat zal je nu in onzekerheid zitten :* Waardeloos dat je alleen maar af kan wachten.. Ik duim voor je dat je bij de goede kant van de 50% zit!!

Klinkt inderdaad vaag Clauwhee.. Hoe lang blijf je wachten totdat je weer gaat testen? Ik hoop echt op een tweede streepje voor je :s)

Welkom Mangostine :)
pi_101344702
Vitapientje, ik had begrepen dat het in elk geval aan te bevelen is om met foliumzuur te beginnen zodra je erachter komt dat je zwanger bent? Ik slik het zelf pas sinds een dag of wat...
pi_101344883
Mangostine, ik had wel al online gelezen dat 4 weken werd aanbevolen. Maar in allebei onze families komen geen afwijkingen voor, we eten gezond (ik al helemaal, bv meer dan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groente en fruit), werken allebei niet met chemische stoffen o.i.d. en ik slikte al verschillende supplementen.

Maar ik vraag me dan af: wat maken die 14 dagen uit, als het al meteen raak zou zijn...
pi_101344949
Vitapientje, bij de 1e ben ik gestopt met de pil en ben gelijk aan de folium gegaan. Ik ben ongesteld geweest van mijn stopweek en daarna was ik zwanger..

In principe "moet" je foliumzuur gaan slikken als je zwanger wil gaan worden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_101344993
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:21 schreef Vitapientje het volgende:
Misschien meld ik mij wel heel vroeg...

Vandaag heb ik mijn (koper)spiraaltje laten verwijderen. Lief en ik gaan dus ook proberen om zwanger te raken.
Maar in plaats van gelukkig bij de huisarts vandaan te komen, kwamen we lichtelijk gefrustreerd thuis. De huisarts begon namelijk meteen met de vraag of ik al foliumzuur gebruik en dat ik dit echt wel 4 weken voorafgaand aan de zwangerschap moet gebruiken. Haar advies was dan ook: doe het tot die 4 weken met condoom.

Ik ben vorige week braaf met Foliumzuur begonnen (bij het begin van mijn menstruatie). Volgens mijn berekeningen moet ik dit weekend een eisprong krijgen. Ik zou het dan dus 2 weken slikken. Nou moet het wel heel gek lopen wil ik dan al zwanger zijn, maar het zou mogelijk kunnen zijn.

Weet iemand of dit "problemen" kan geven? (al is de kans nooit 100% is dat het goed gaat) En wat zouden jullie doen?
*** uit lurkstand***
Mijn zus vertelde afgelopen weekend dat een vriendin van haar een kindje met klompvoetjes heeft gekregen en dat haar door de gyneacoloog verteld was dat dit voorkomen had kunnen worden (niet zeker, maar redelijke kans) door foliumzuur te slikken. Iets wat ze niet had gedaan. Ik schrok daar best wel van en lijkt me een goede reden om dus nog even geduld te hebben en braaf te slikken. :) Ik wil hier verder geen dames angst aanjagen, maar omdat je zo specifiek naar problemen vroeg wilde ik dit toch even zeggen.

Verder hoop ik dat alles bij iedereen blijft plakken en er veel 2e streepjes mogen verschijnen. :*

*** terug in lurkstand ***
pi_101345108
quote:
Niet op tijd begonnen?
Soms lukt het niet om op tijd te beginnen met foliumzuur. Bijvoorbeeld omdat je onverwacht zwanger raakt, of sneller dan je had verwacht. Of omdat je niet wist dat foliumzuur belangrijk was. Je hoeft dan niet ongerust te zijn. De kans op een baby met een open ruggetje of open schedel is erg klein. Ook als je geen extra foliumzuur slikt. Maar begin wel zo snel mogelijk met het nemen van foliumzuur. Alle beetjes helpen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_101345243
Dat vraag ik me dan ook af ja, of die 2 'gemiste' weken überhaupt verschil maken. Het zal mij benieuwen...
pi_101345399
mij ook..
er zijn genoeg vrouwen die het niet gebruiken en daar worden ook gezonde kinderen geboren.
Volgens mij werd het vroeger ook niet gebruikt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_101345769
Het staat een gyn natuurlijk wel netjes om je daarop te wijzen, dus ik snap wel dat ze er zo op hamert. Stel ze zegt het niet, kun je achteraf vergoeding claimen ;)

Andere vraag. Ik heb vrijdag mijn 1e uitstrijkje (30 etc). Zou dat effect kunnen hebben op een evt prille zwangerschap?
(Ja, dat vraag ik vrijdag ook aan de doc, maar any thoughts?)
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:54:25 #110
190853 RockabeIIa
pi_101345938
Mocht je zwanger zijn dan stellen ze het uitstrijkje uit :)
pi_101346050
En als je nog niet kunt weten of je zwanger bent...?
pi_101346147
wanneer is je NOD dan??
uitrjkje maken tijdens je menstruatie geeft een vertekent beeld..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_101346579
Ik heb op het moment een staande ovulatie :D NOD is 14 sept.
Hmm, misschien beter deze ronde even afwachten... Ik bel morgen nog eens met de huisarts.
pi_101347263
We zijn hier altijd van de snelle beslissingen: we wachten toch nog maar een maandje... Doordat de huisarts het heeft gezegd, en alles al zo delicaat en emotioneel is, durven we het niet aan. Straks heeft ons toekomstige kindje een afwijking en nemen we ons dat ons hele leven kwalijk (al is het natuurlijk absoluut niet gezegd dat het direct lukt).
En misschien is het handiger om mijn baarmoeder ook even rust te gunnen, na het verwijderen van het spiraal.

Over een maand meld ik mij weer ;-)

ik zeg dus alvast: daahaag eitje!
pi_101348815
even uit lurk stand.
Ik ben pas begonnen met foliumzuur slikken toen ik zwanger was en volgens mij heb ik het meeste er weer even hard uitgespuugd. Overigs een gezond kindje gekregen
pi_101350436
Mja, ik zou het zelf niet uitstellen denk ik, maar respect voor jullie geduld, Vitapientje. Enne, turbo-beslissers idd.
pi_101350532
Welkom en tot over een maand vitapientje :D
En welkom mangostine!!

Begint weer lekker vol te lopen hier deze week of ligt dat aan mij *O*

Hier thuis komt nu en dan ook nog wel eens iemand op de badkamer (schoonmaakster, zussen met kinderen) dus ik heb nu de foliumzuur tabletten gewoon in een leeg potje multivitamine tabletten gegooid.

Ik vergat het nl nog wel eens omdat ik geen potje waar groot FOLIUMZUUR opstaat naast mijn tandenborstel durfde te zetten. :')
pi_101352690
Lol, ik heb ze achterin de bestekla liggen aangezien mijn moeder daar zeker niét zal komen :')
Dus 's morgens bij de yoghurtlepel, even iets verder graaien.
pi_101360720
Die van mij staan in de keuken en ik bedenk me net dat mn schoonouders ze dan vast wel gezien hebben :') Ze hebben er niets over gezegd verder.

Bloedverlies komt hier niet echt op gang verder.. Zondag een halve dag rood bloed en dat was het. Volgens mij is mn lichaam van slag ofzo? :?
pi_101361241
Mijne ook. Nog steeds niet ongesteld en weer een negatieve test vanochtend.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:24:19 #121
342898 MissVanity
pi_101363034
Ik slik nog geen foliumzuur. Ik ga donderdagavond een pot halen.
Ik schijn per ongeluk mijn ouders te hebben verteld dat we bezig zijn met kindjes... :')
Mensen om mij heen weten het dus ik houd er geen rekening mee. Mijn ouders waren de enige die het niet wisten. Ze hebben er niks over gezegd ;) Ik denk dat mijn moeder het stiekem al wist ;) Ze kent me heel goed :D
pi_101363551
Hmmm Clauwheee!! Wat balen dat je nu zo in onzekerheid zit!! Hopelijk ben je toch zwanger, met een late innesteling ofzo!
pi_101365513
Wat leuk dat er nu meer nieuwe dames aansluiten die ervoor gaan! Hopelijk zijn we allemaal lekker snel zwanger. Want wat zijn dit spannende tijden zeg.

Ik ben 2 weken voor het proberen begonnen met foliumzuur. Wij konden ook echt niet langer meer wachten. Het foliumzuur staat hier ook in de keuken, maar het staat verstopt en ik heb het label er vanaf getrokken haha. Wij houden het nog geheim voor iedereen.

Net naar de apotheek geweest om een test te halen. Heel raar om die voor het eerst te kopen zeg. Ik ben gewoon zo nieuwsgierig dat ik over een paar dagen gewoon ga testen. Ik heb wat gevoelige tepels, heb krampen gevoeld in mijn onderbuik en had last van hoofdpijn. Maarja moeilijk in te schatten, omdat ik aan het ontpillen ben en dus nog niet ongesteld ben geweest na het stoppen met de pil. Ook zijn dit wel signalen die ik normaal krijg als ik ongesteld zal worden.

Iom weet je al wat meer? Of zit je nog in onzekerheid?
Clauwhee hoeveel dagen ben je al overtijd? Heb je zwangerschapskenmerken?
pi_101366560
Deze lurker komt ook even vertellen dat er gisteren 2 streepjes zijn verschenen :P Het was niet echt een verrassing aangezien ik me al een week of 2 constant misselijk voelde. Mijn verloofde en ik zijn ieder geval erg blij dat er een kindje op komst is!! :)
pi_101366568
Marjolijntje heb je al wel getest dan?

Clauwhee balen... dan wil je gewoon perse zekerheid he. Dan maar ongi maar dan weer je in ieder geval hoe het er voor staat.

Iom hoe staat het ervoor? Ik hoop zo dat het goed gaat! Ben je nog bij de dokter geweest?

Zoë ben jij ook al bij de dokter geweest eigenlijk? Al een datum voor een echo bekend?
pi_101366608
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:46 schreef Xanteh het volgende:
Deze lurker komt ook even vertellen dat er gisteren 2 streepjes zijn verschenen :P Het was niet echt een verrassing aangezien ik me al een week of 2 contact misselijk voelde. Mijn verloofde en ik zijn ieder geval erg blij dat er een kindje op komst is!! :)
*O* Gefeliciteeeerd!!!
pi_101366718
Ja dank je wel!! Het is allemaal zo nieuw, ben nu aan het inlezen wat ik nu moet doen kwa eten etc etc. Weet er eigenlijk weinig van af. Morgen huisarts bellen voor een afspraak en dan zien we wel verder :)
pi_101368447
Ja die onzekerheid en het sprankje hoop is irritant...Afgelopen vrijdag was mijn nod. En nu dinsdag dus nog niks. Maar ja drie testen liegen vast niet. Komt ook meer omdat ik altijd, op het uur af bijna, supperregelmatig ben sinds ik met de pil ben gestopt begin dit jaar. Alleen na de mk was het een maandje van regel.
En symptomen ga ik eigenlijk niet op af. Mijn zwangerschaps- en ongesteldheidssymptomen zijn hetzelfde voor zover ik dat tot nu toe heb kunnen beoordelen...

Leuk allemaal nieuwe aanwas!

Xanteh gefeliciteerd!
pi_101368639
Gefeliciteerd xanteh!

Covie: kon nog geen datum plannen omdat ze op vakantie zijn :{
moet nog even wachten..
In een andere stad vlakbij zit wel een vervanger maar ik wacht liever
Nog n paar dagen.

Vind t wel lastig, heb niet écht klachten als sommige anderen (misselijk etc) nu weet ik wel dat t niet hoeft :P maar Tsja.. Je weet niet hoe t zich in je buik ontwikkeld. Nogsteeds lichte kramp, gevoelige borsten en duizelig.
Qua trek valt t wel weer wat mee haha. We zullen zien!
Na een positieve test nogsteeds onzekerheid :P

Clauwhee: wat vervelend dat je nogsteeds niet weet hoe n wat.. :*
pi_101371385
Wow Xanteh, gefeliciteerd! Hebben jullie lang geprobeerd?

clauwheee, irritant dat wachten. Heb je wel al ongesteldheidskwalen?

Zoë, lijkt me dat je tot dusver gewoon een ontspannen zwangerschap hebt, maar ik kan me wel voorstellen dat je blij bent met elk symptoom dat maar weer bevestigt dat er een erwt aan het groeien is. Enig idee hoe ver je bent?

Ik vermoed dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad, vanavond nog een keer klussen en dan kijken wat er gebeurt. Maar ik heb dus geen geduld hè. oO<
pi_101372880
Hai iedereen, mijn man en ik zijn sinds een week ongeveer aan het proberen om offspring te spawnen :) Met de pil ben ik ongeveer een half jaar geleden gestopt, ik drink & rook sowieso niet, maar ik lees hier dat foliumzuur toch wel heel belangrijk is. Dus daar ga ik maar mee beginnen.

Zijn er nog andere absolute 'musts' zoals foliumzuur?

SPOILER
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:16:32 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101373765
foliumzuur verkleint je kans op een kind met een open ruggetje, dus dat zou ik inderdaad zeker nemen! misschien even overleggen met je huisarts of je huidige medicatie goed te combineren is met zwanger willen worden?
in de haak.
pi_101374064
Gefeliciteerd Xanteh!

Hier in het begin ook braaf foliumzuur geslikt toen we bezig waren. Maar als je een hele tijd bezig bent dan ga je daar ook lakser mee om. Zodra ik wist dat ik zwanger was meteen weer fanatiek gaan slikken. En bij de 20 weken echo is ook geconstateerd dat de kleine geen klompvoetjes heeft ;)
pi_101374714
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:16 schreef trui het volgende:
foliumzuur verkleint je kans op een kind met een open ruggetje, dus dat zou ik inderdaad zeker nemen! misschien even overleggen met je huisarts of je huidige medicatie goed te combineren is met zwanger willen worden?
Dat heb ik al besproken met mijn specialist. Groen licht om zwanger te raken (zonder dat wilden we het niet eens proberen). Mocht het zover zijn, dan moet ik sowieso op controle bij de gyn ipv verloskundige (ivm medische aantekening). Eerste helft van de zwangerschap wél medicatie, tweede helft niet :)
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:43:28 #135
309370 Nanadu
pi_101374865
welkom nieuwe aanwas!!! En gefeliciteerd Xanteh!!!

Nog even een antwoord op de vraag hoe oud wij hier zijn en hoe lang wij bezig zijn: ik ben (bijna, nog 7 dagen) 29 en mijn man is ook 29. Wij zitten inmiddels in klusronde 2. Ik wil ook niet teveel leeftijdsverschil tussen de eerste en een eventuele tweede, onze dochter is nu 20 maanden.
Ik ben begonnen met foliumzuur slikken halfverwege mijn laatste pilstrip, maar ik moet wel zeggen dat ik het af en toe nog wel vergeet. Ik ben zo slecht in het onthouden ervan :@

Iom wat balen dat je zo in onzekerheid zit, hoe gaat het nu? Ik heb bij de eerste ook geen bloedverlies gehad, maar kan mij goed voorstellen hoe het moet voelen.
pi_101375698
Hai Coco! :W Gezellig dat je hier ook mee komt posten ;) .
Toen wij een paar maanden geleden begonnen heb ik op PubMed wat rondgezocht. Ik heb geen vitaminen/mineralen/enz. kunnen vinden waarbij het bewezen is dat het helpt om zwanger te worden of onmisbaar is voor de ontwikkeling van het kind. Behalve foliumzuur dus. Het is wel aan te raden om een goede multi te slikken als je een verstoord eetpatroon hebt ( :* ), anders is het niet per se nodig. Er zijn eventueel etos zwanger worden pillen, die schijnen te helpen om je cyclus regelmatig te houden. Daar zit ook direct foliumzuur in. Zelf vond ik dat niet zo nodig. Ook omdat ze best duur zijn en je bij een zwangerschap over zou moeten stappen op de opvolger (zwanger zijn oid) ivm andere samenstelling.

Xanteh, gefeliciteerd!! *O* Ik wens jullie een fijne zwangerschap!

Vitapientje, alvast welkom :) . Als je het een veiliger idee vindt om nog een maandje te wachten, zou ik dat idd doen. Een maand is om voordat je het weet! Tenzij je in de wachtweken zit :+ .

Mangostine, leuk om jou ook hier te zien! Ik 'ken' je nog wel uit het rammeltopic :Y . Veel succes! Jullie zouden toch een verre reis maken als ik het me goed herinner?

Ik heb mijn foliumzuurpotje trouwens in een keukenkastje staan bij wat andere supplementen. Ik slik ze als mijn ontbijt in de magnetron staat, dan heb ik toch niet echt iets beters te doen :P .

[ Bericht 4% gewijzigd door jaantje_ op 30-08-2011 17:08:41 ]
pi_101376790
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:46 schreef covie het volgende:
Marjolijntje heb je al wel getest dan?
Nog niet, maar is ook niet meer nodig denk ik. Vandaag wel weer bloedverlies.

Clauwheee, dat wachten is rot! Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!

En alle nieuwe mensen, welkom hier! Dat jullie maar snel weggaan, door naar Z&G :)
pi_101378151
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hai iedereen, mijn man en ik zijn sinds een week ongeveer aan het proberen om offspring te spawnen :) Met de pil ben ik ongeveer een half jaar geleden gestopt, ik drink & rook sowieso niet, maar ik lees hier dat foliumzuur toch wel heel belangrijk is. Dus daar ga ik maar mee beginnen.

Zijn er nog andere absolute 'musts' zoals foliumzuur?

SPOILER
:o! maar goed dat ik hier lurk...
Kwak
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:15:59 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_101380840
Coco! :D *O* Veel plezier & succes!! O+
pi_101384575
Jaantje, klopt, wij zijn net twee weken terug uit Tanzania. Heerlijk, en verrassend comfortabel!
Jij al even bezig met de post-rammel-fase?

Coco, toi toi en veel klusplezier!

Marjolijntje (bijna-naamgenoot), balen. Ik wens jou ook een vlotte en vruchtbare klustijd toe.
pi_101385051
Mangostine: zo rond de 4.4-5.5 weken Denk ik. Clearblue zegt iets anders dan internet.

Veel klusplezier Coco!

En voor de wachtenden: :*
pi_101387674
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:01 schreef jaantje_ het volgende:
Hai Coco! :W Gezellig dat je hier ook mee komt posten ;) .
Toen wij een paar maanden geleden begonnen heb ik op PubMed wat rondgezocht. Ik heb geen vitaminen/mineralen/enz. kunnen vinden waarbij het bewezen is dat het helpt om zwanger te worden of onmisbaar is voor de ontwikkeling van het kind. Behalve foliumzuur dus. Het is wel aan te raden om een goede multi te slikken als je een verstoord eetpatroon hebt ( :* ), anders is het niet per se nodig. Er zijn eventueel etos zwanger worden pillen, die schijnen te helpen om je cyclus regelmatig te houden. Daar zit ook direct foliumzuur in. Zelf vond ik dat niet zo nodig. Ook omdat ze best duur zijn en je bij een zwangerschap over zou moeten stappen op de opvolger (zwanger zijn oid) ivm andere samenstelling.

:D Thx Slankie lurker O+ (gok ik :P)

Vitaminen had ik ook al over nagedacht. Ik weet vrij zeker dat ik niet altijd genoeg vitamines binnenkrijg idd :)

Die zwanger-word-pillen ga ik zeker voorlopig maar niet doen. Wil er eigenlijk zo weinig mogelijk poespas omheen doen, maar zo relaxed & chill mogelijk :) Wel vitamines dus, en ook foliumzuur *O*
pi_101387748
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:08 schreef kwakz0r het volgende:

:o! maar goed dat ik hier lurk...
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:15 schreef LadyBlack het volgende:
Coco! :D *O* Veel plezier & succes!! O+
Ik heb het ook gepost in het Slankie forum :P Hebben jullie het daar dus gemist :+ Ga jullie daaro uiteraard op de hoogte houden O+
pi_101387787
@ Mango & Zoë: haha, geloof dat Martijn (mijn man dus) het klusplezier ook wel ziet zitten :s)
pi_101391548
Zal ik dan ook maar mee hobbelen Coco? ;)

Per de 10e is mijn spiraaltje verwijderd en gaan we ervoor. We willen er niet al te bewust mee bezig zijn, maar als ik gister zwanger zou zijn dan is het ook goed. :P

Terug naar lurker modus gaat O-)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:43:33 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_101391919
Jaaaaa daar is aurum ook wel! *O*

Niet zo benauwd joh, en Coco ook niet! Je kunt best relaxed blijven en toch hier updates posten :+
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:56:40 #147
190853 RockabeIIa
pi_101392743
Ah leuk, vers volk! Welkom en succes!
pi_101394094
Zo'n spiraaltje verwijderen.. stelt dat nu echt veel voor?
Ik heb er geen idee van en ken ook niemand die dat heeft, maar gezien dat pas per de 10e gaat gebeuren. Of is dat vanwege je cyclus?

Gewoon even nieuwsgierig :D
pi_101400249
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:43 schreef LadyBlack het volgende:

Niet zo benauwd joh, en Coco ook niet! Je kunt best relaxed blijven en toch hier updates posten :+
Psies! Welkom aurum *O* .
pi_101400301
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:37 schreef Mangostine het volgende:
Jaantje, klopt, wij zijn net twee weken terug uit Tanzania. Heerlijk, en verrassend comfortabel!
Jij al even bezig met de post-rammel-fase?
Ah, net terug! Goed om te horen dat de reis zo leuk was!
Ik weet niet of je ook malaria-tabletten hebt geslikt, maar ik mocht pas 2 maanden na het slikken van de laatste pil zwanger worden.

Wij zijn sinds juni bezig, maar actief bezig zijn helpt nog niet echt tegen het rammelen. Ligt ook aan mijn omgeving, vriendinnetje zwanger, zus ook. Babyverhalen all over the place :+ .
pi_101400318
iom, hoe gaat het nu met jou? Ik hoop zo dat het bloeden gestopt is :* .
pi_101400718
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:27 schreef jaantje_ het volgende:

[..]

Ah, net terug! Goed om te horen dat de reis zo leuk was!
Ik weet niet of je ook malaria-tabletten hebt geslikt, maar ik mocht pas 2 maanden na het slikken van de laatste pil zwanger worden.

Wij zijn sinds juni bezig, maar actief bezig zijn helpt nog niet echt tegen het rammelen. Ligt ook aan mijn omgeving, vriendinnetje zwanger, zus ook. Babyverhalen all over the place :+ .
Qua malariapillen kreeg ik tegenstrijdige berichten van GGD en huisarts. Er is te weinig over bekend om de effecten in te schatten. Dat is ook de reden dat men voor de zekerheid uit gaat van wachttijden van 2 tot 4 maanden. Voor zover tot nu toe is onderzocht zijn er geen effecten te noemen, maar er is niet op mensen getest (alleen op ratten, en dat ging goed). Mij is gezegd dat het met 2 weken prima was, en ik maak me er eigenlijk ook niet zo'n zorgen over.

En ja, het rammelen gaat vrolijk door, had ik al gezegd dat ik ècht geen geduld heb? En ik heb niet eens zwangeren of baby's om me heen... maar ik wil er ook een!!
Wel leuk als je tegelijk met je zus en je vriendinnetje zwanger zou mogen zijn, succes!
pi_101400933
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:37 schreef _aurum_ het volgende:
Zal ik dan ook maar mee hobbelen Coco? ;)

Per de 10e is mijn spiraaltje verwijderd en gaan we ervoor. We willen er niet al te bewust mee bezig zijn, maar als ik gister zwanger zou zijn dan is het ook goed. :P

Terug naar lurker modus gaat O-)
*O* Spannend :) :Y
pi_101401003
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:43 schreef LadyBlack het volgende:

Nou, bij mij is het meer mijn omgeving :P Schoonzusje en andere meiden om me heen zijn totaal niet relaxed als het op zwanger worden en babies aankomt. Toen ik zelf nog niet eens met kinderen bezig was, werd ik daar al zenuwachtig van :s)

Dus om te voorkomen dat ik er ook zo obsessief mee bezig ga zijn & het mijn leven laat controleren, wil ik niet aan ovu-testen gaan doen of dat soort dingen. Maar foliumzuur (ik typte 'foliumzaad' :') _O- ) slikken dus wel, omdat dat beter is voor de gezondheid van een evt kindje :)

Ga hier dus zeker meelezen en -posten :Y Tis meer dat ik er irl niet té veel mee bezig wil zijn :)
pi_101401109
Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties! :)

Wij waren niet echt bewust bezig om zwanger te raken, maar we wisten dat het kon gebeuren aangezien ik geen pil meer slikte. Het was wel redelijk snel raak. Morgen word ik 27 (mijn verloofde is 28), en ik wou altijd al voor mijn 30e moeder worden :) Binnenkort maar aan schoonzus vragen hoe het allemaal werkt tijdens de zwangerschap want ik begrijp er nog steeds weinig van haha. Toevallig is zij 6 weken geleden bevallen van haar eerste :)
pi_101401139
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:26 schreef Xanteh het volgende:
Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties! :)

Wij waren niet echt bewust bezig om zwanger te raken, maar we wisten dat het kon gebeuren aangezien ik geen pil meer slikte. Het was wel redelijk snel raak. Morgen word ik 27 (mijn verloofde is 28), en ik wou altijd al voor mijn 30e moeder worden :) Binnenkort maar aan schoonzus vragen hoe het allemaal werkt tijdens de zwangerschap want ik begrijp er nog steeds weinig van haha. Toevallig is zij 6 weken geleden bevallen van haar eerste :)
Oeh, gefeliciteerd :) Wat lijkt me dat spannend & leuk O+

Ben je nu zwanger tijdens de bruiloft?
pi_101401377
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:21 schreef covie het volgende:
Zo'n spiraaltje verwijderen.. stelt dat nu echt veel voor?
Ik heb er geen idee van en ken ook niemand die dat heeft, maar gezien dat pas per de 10e gaat gebeuren. Of is dat vanwege je cyclus?

Gewoon even nieuwsgierig :D
nee, hij is per de 10e augustus verwijderd. En verwijderen is met 2 tellen gebeurd. Stelde niks voor :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101401425
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:40 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

nee, hij is per de 10e augustus verwijderd. En verwijderen is met 2 tellen gebeurd. Stelde niks voor :)
Zijn daarna de hormonen ook meteen uit je lijf of hoe lang duurt dat?
pi_101401584
Hallo allemaal, ik ben sinds vorige maand gestopt met de pil. Wij gaan voor een tweede kindje. Ik heb al een zoontje van twee,
De foliumzuur is al in gebruik. Het is met visolie, dus ik boer elke keer met een makreel geur!

Iedereen gefeliciteerd met de twee streepjes! Graag praat ik met jullie mee, omdat niemand weet dat we bezig zijn en ik toch wel mijn ei kwijt wil.
pi_101401644
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:43 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Zijn daarna de hormonen ook meteen uit je lijf of hoe lang duurt dat?
goede vraag :P

Mijn mirena gaf sowieso al vrij weinig hormonen af, daarom had ik 'm o.a. ook omdat het relatief weinig bijwerkingen gaf :)

Ik vraag me meer af wanneer ik nou eens ongesteld word? Als ik een 28 dagen cyclus aanhoud dan zou het uiterlijk volgende week moeten zijn...maar toen ik de Mirena liet verwijderen gaf de huisarts aan dat het slijmvliesshizzle dun was ( :9 ) Dus dan zou ik net "ongesteld" geweest moeten zijn...En dan zou ik dus eerder ongesteld moeten worden... /confusing.

Ik ben 7 jaar niet ongesteld geweest dus dat zal wat worden :X :')
pi_101401667
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:50 schreef Sopho het volgende:
Hallo allemaal, ik ben sinds vorige maand gestopt met de pil. Wij gaan voor een tweede kindje. Ik heb al een zoontje van twee,
De foliumzuur is al in gebruik. Het is met visolie, dus ik boer elke keer met een makreel geur!
_O_
pi_101401742
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:52 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

goede vraag :P

Mijn mirena gaf sowieso al vrij weinig hormonen af, daarom had ik 'm o.a. ook omdat het relatief weinig bijwerkingen gaf :)

Ik vraag me meer af wanneer ik nou eens ongesteld word? Als ik een 28 dagen cyclus aanhoud dan zou het uiterlijk volgende week moeten zijn...maar toen ik de Mirena liet verwijderen gaf de huisarts aan dat het slijmvliesshizzle dun was ( :9 ) Dus dan zou ik net "ongesteld" geweest moeten zijn...En dan zou ik dus eerder ongesteld moeten worden... /confusing.

Ik ben 7 jaar niet ongesteld geweest dus dat zal wat worden :X :')
Ik ben ruim een half jaar geleden met de pil gestopt, en heb nog steeds geen idee heb wat mijn cyclus is :+

Geloof dat het redelijk regelmatig is, aangezien ik altijd ongesteld word als ik bij mezelf denk 'moet ik niet langzaamaan weer ongesteld worden?' :') Oh, en het is meestal rond de maandag :P

Vroegah, voordat ik de pil slikte, was ik enorm onregelmatig ongesteld (kon maanden tussen zitten); daar heb ik nu geen last van. Én ik had enorme buikkrampen en was een dag écht ziek; dat is nu ook stukken minder :) Dus misschien valt het bij jou ook wel mee :)
pi_101402257
Mijn cyclus is ook onregelmatig. Door de pil dan weer wel te regelen, maar wat het nu gaat worden? Geen idee! :?
pi_101402359
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:23 schreef Sopho het volgende:
Mijn cyclus is ook onregelmatig. Door de pil dan weer wel te regelen, maar wat het nu gaat worden? Geen idee! :?
Toen ik met de pil begon was ik een jaar of 17. Ik ben ermee gestopt op mijn 29ste. Blijkbaar kan mijn lijf het tegenwoordig wél vrij regelmatig regelen :)
pi_101403557
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:03 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Qua malariapillen kreeg ik tegenstrijdige berichten van GGD en huisarts. Er is te weinig over bekend om de effecten in te schatten. Dat is ook de reden dat men voor de zekerheid uit gaat van wachttijden van 2 tot 4 maanden. Voor zover tot nu toe is onderzocht zijn er geen effecten te noemen, maar er is niet op mensen getest (alleen op ratten, en dat ging goed). Mij is gezegd dat het met 2 weken prima was, en ik maak me er eigenlijk ook niet zo'n zorgen over.

En ja, het rammelen gaat vrolijk door, had ik al gezegd dat ik ècht geen geduld heb? En ik heb niet eens zwangeren of baby's om me heen... maar ik wil er ook een!!
Wel leuk als je tegelijk met je zus en je vriendinnetje zwanger zou mogen zijn, succes!
Grappig, mijn GGD was dus veel stelliger daarin!

Ik ben benieuwd of het gaat lukken met mijn zus ja. Mijn vriendin is al over 5 weken uitgerekend, dat wordt wat krap ;). Jij ook succes!
pi_101403618
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
@ Mango & Zoë: haha, geloof dat Martijn (mijn man dus) het klusplezier ook wel ziet zitten :s)
hihi, nou ervan genieten is belangrijk ;)

En voor de nieuwkomers; welkom! en heel veel succes *O*
pi_101404005
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:26 schreef jaantje_ het volgende:

[..]

Grappig, mijn GGD was dus veel stelliger daarin!

Ik ben benieuwd of het gaat lukken met mijn zus ja. Mijn vriendin is al over 5 weken uitgerekend, dat wordt wat krap ;). Jij ook succes!
Schoonzusje wil ook ongeveer nu aan hun 2e kind gaan werken. Zij ziet ons al samen zwanger zijn, tegelijk bevallen, samen de kraamtijd ingaan, etc :D

Ik weet het niet, maar ik heb het gevoel dat het bij ons heel moeilijk of misschien wel helemaal niet gaat lukken. Dus ik zie het wel :)
pi_101406200
Gefeliciteerd Xanteh! O+

En welkom en succes Aurum en CoCo O+
pi_101406280
Ik slik trouwens Omega-3 pillen (en herken de markreel geur boer hihi) en etos zwanger worden pillen. (En verder nog Vitamine B & magnesium)
pi_101407012
Welkom nieuwe dames!!!

IOM, hoe is het met je?

En Clauwheee?? Ben benieuwd!

Skoap, ik slik ook de Etos zwanger worden pillen, en sinds vandaag ook de visolie capsules daarbij.
pi_101407041
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Schoonzusje wil ook ongeveer nu aan hun 2e kind gaan werken. Zij ziet ons al samen zwanger zijn, tegelijk bevallen, samen de kraamtijd ingaan, etc :D

Ik weet het niet, maar ik heb het gevoel dat het bij ons heel moeilijk of misschien wel helemaal niet gaat lukken. Dus ik zie het wel :)
naja, als het scheelt. Ik ben ook wel een beetje bangig dat het bij ons niet zo soepel zal gaan :@

Vandaar dat ik het IRL eigenlijk voor me houd. Ik heb geen zin in prangende vragen :N
pi_101407166
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:12 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

naja, als het scheelt. Ik ben ook wel een beetje bangig dat het bij ons niet zo soepel zal gaan :@

Vandaar dat ik het IRL eigenlijk voor me houd. Ik heb geen zin in prangende vragen :N
Iedereen om ons heen heeft tot nu toe geen problemen gehad met kinderen krijgen enzo. Dus statistisch gezien... :') Ik maak het mezelf ook onnodig lastig hoor :+

IRL weet iedereen het wel (van vrienden & ouders). Maar ik heb er ook bijgezegd dat ik het ze wel zeg zodra ik zwanger ben, dus dat ze me niet steeds lastig hoeven te vallen met die vraag & dat ik daar ook geen zin in heb :@
pi_101409070
wat goed dat je duidelijk bent coco!
weten mensen ook gelijk waar ze aan toe zijn.
pi_101409205
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:12 schreef Labelloo het volgende:
Welkom nieuwe dames!!!

IOM, hoe is het met je?

En Clauwheee?? Ben benieuwd!

Skoap, ik slik ook de Etos zwanger worden pillen, en sinds vandaag ook de visolie capsules daarbij.
Status Clauwheee nog steeds hetzelfde :{ Ik ben er ook gewoon echt niet lekker van...
pi_101409313
Hé bah clauwheee.. al met de dokt gesproken?
pi_101409333
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:04 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Status Clauwheee nog steeds hetzelfde :{ Ik ben er ook gewoon echt niet lekker van...
Wat vervelend -O-
pi_101409359
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:04 schreef clauwheee het volgende:

[..]

mwuh, bah wat vervelend -O-
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:16:58 #178
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_101409639
He Clauwhee..wat vervelend zeg. Heb je al je huisarts gesproken?

Welkom 'nieuwelingen'! Hopelijk zijn jullie snel weer weg ;-).

Ik herken dat gevoel wat jullie beschrijven, 'het zal bij ons vast moeilijk gaan', ook heel erg goed. Heb dat, ondanks peptalk van de gyn, ook nog steeds wel. Daarom weet irl niemand het en vind ik het zo fijn hier mee te lezen en posten (al ben ik niet zo heel actief).
Vandaag is btw dag 3 van mijn cyclus wat betekent dat ik mijn eerste Clomid tabletje alweer heb mogen slikken. Op naar een mooi ei :-). Deze ronde mogen we zelf aan de slag, d.w.z dat ik nu niet meer 2x per week naar het zh moet voor echo's. Op zich prettig!
pi_101409988
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:16 schreef Tante_Soesa het volgende:
He Clauwhee..wat vervelend zeg. Heb je al je huisarts gesproken?

Welkom 'nieuwelingen'! Hopelijk zijn jullie snel weer weg ;-).

Ik herken dat gevoel wat jullie beschrijven, 'het zal bij ons vast moeilijk gaan', ook heel erg goed. Heb dat, ondanks peptalk van de gyn, ook nog steeds wel. Daarom weet irl niemand het en vind ik het zo fijn hier mee te lezen en posten (al ben ik niet zo heel actief).
Vandaag is btw dag 3 van mijn cyclus wat betekent dat ik mijn eerste Clomid tabletje alweer heb mogen slikken. Op naar een mooi ei :-). Deze ronde mogen we zelf aan de slag, d.w.z dat ik nu niet meer 2x per week naar het zh moet voor echo's. Op zich prettig!
Ik heb het juist om die reden ook verteld aan mijn omgeving. Als ik dan ooit een keer verdrietig ben omdat het niet lukt, dan kan ik er tenminste met vrienden enzo over praten :)

Heb dus wel gezegd dat ik niet wil dat men continu gaat vissen ofzo. Als ik zwanger ben, vertel ik het gewoon zodra ik het weet :) Vissende mensen, dat lijkt me vreselijk irritant }:|

Maar gaat het bij jullie dan ook echt wat lastiger? Aangezien je bij de gyn loopt enzo?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:41:20 #180
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_101410469
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:27 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb het juist om die reden ook verteld aan mijn omgeving. Als ik dan ooit een keer verdrietig ben omdat het niet lukt, dan kan ik er tenminste met vrienden enzo over praten :)

Heb dus wel gezegd dat ik niet wil dat men continu gaat vissen ofzo. Als ik zwanger ben, vertel ik het gewoon zodra ik het weet :) Vissende mensen, dat lijkt me vreselijk irritant }:|

Maar gaat het bij jullie dan ook echt wat lastiger? Aangezien je bij de gyn loopt enzo?
Daar is ook zeker wat voor te zeggen hoor! Maar, iemand anders schreef het geloof ik al een keer eerder hier op het forum, ik deel blijdschap eerder dan verdriet. Echt mocht het echt langer gaan duren dan zal ik het wellicht aan meer mensen gaan vertellen :-). Het zou bij ons inderdaad wat moeilijke kunnen gaan omdat ik PCOS heb. Ik heb nu echter medicatie gekregen en die slaat goed aan, heb netjes afgelopen maand een goed ei gelegd :') en die was ook mooi volgroeid. Omdat ik recent veel ben afgevallen (of naja, veel...voorlopig even genoeg) hebben we kans dat het nu sowieso makkelijker zou gaan. De gyn was iig heel positief, het zaad van mijn vriend was helemaal goed dus ze is vol vertrouwen. Mocht het nu binnen 5 maanden niet gelukt zijn met deze medicatie(hoeveelheid) moeten we terugkomen.

In principe hebben we nu net zoveel kans als ieder ander stel op een zwangerschap. Ik moet wel zeggen dat ik wat druk voel door die 5 maanden grens. Als het nu niet lukt, wat dan? Maarja, dat zien we tegen die tijd wel weer!

Sorry voor het lange verhaal en gebrek aan smiley's, zit met m"n mobiel en dat wil allemaal niet zo lekker :-)
pi_101410733
Balen clauwhee het is wel op z'n minst vreemd dat er niks is!

Wel apart zeg, ik heb vroeger een ziekte gehad en daardoor kan het zijn dat het niet gaat lukken.
Dat heb ik altijd in mijn achterhoofd gehouden. Maar nu ik bezig ben denk ik juist, ach zal ook wel meevallen en heb er alle vertrouwen in dat het lukt. :D
pi_101411361
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:41 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Daar is ook zeker wat voor te zeggen hoor! Maar, iemand anders schreef het geloof ik al een keer eerder hier op het forum, ik deel blijdschap eerder dan verdriet. Echt mocht het echt langer gaan duren dan zal ik het wellicht aan meer mensen gaan vertellen :-). Het zou bij ons inderdaad wat moeilijke kunnen gaan omdat ik PCOS heb. Ik heb nu echter medicatie gekregen en die slaat goed aan, heb netjes afgelopen maand een goed ei gelegd :') en die was ook mooi volgroeid. Omdat ik recent veel ben afgevallen (of naja, veel...voorlopig even genoeg) hebben we kans dat het nu sowieso makkelijker zou gaan. De gyn was iig heel positief, het zaad van mijn vriend was helemaal goed dus ze is vol vertrouwen. Mocht het nu binnen 5 maanden niet gelukt zijn met deze medicatie(hoeveelheid) moeten we terugkomen.

In principe hebben we nu net zoveel kans als ieder ander stel op een zwangerschap. Ik moet wel zeggen dat ik wat druk voel door die 5 maanden grens. Als het nu niet lukt, wat dan? Maarja, dat zien we tegen die tijd wel weer!

Sorry voor het lange verhaal en gebrek aan smiley's, zit met m"n mobiel en dat wil allemaal niet zo lekker :-)
Ah, net even PCOS gegoogled. Fijn dat de medicatie aanslaat :)
Kan me voorstellen dat je je er toch wat zorgen over blijft maken, ondanks de geruststellende woorden van de gyn :) Maar komt vast goed, anders zouden ze zoiets niet zeggen :)

Dat eerste wat je zegt: eerder blijdschap delen dan verdriet, dat is bij mij ook het geval hoor :) Alleen, ik heb zoiets van, stel dat ik het niet vertel? Mocht ik dan een keer chagrijnig zijn, dan weet niemand waarom. Terwijl ze het anders vast begrijpen. Of ze gaan grappig zijn: "wordt het niet eens tijd dat jullie...". Nu zouden ze er dan rekening mee kunnen houden. Zoiets :+
pi_101411842
Ik vertel niks aan de omgeving! Heb al genoeg last van vissers }:| in mijn omgeving zonder iets te los te laten. Elke keer dat gestaar naar mijn buik.
Wel fijn dat mensen er rekening mee gaan houden. Toch steun in de buurt.

Tante_Soesa: fijn dat de medicatie aanslaat. En Covie: postieve gedachten ^O^ houd die vast!
pi_101415355
Xanteh gefeliciteerd! Dat het allemaal maar soepeltjes mag verlopen.

Ik herken de verhalen hier wel van het 'doem-denken'. Ben zelf ook bang dat ik net degene zal zijn bij wie het niet lukt. Zoveel zwangeren en jonge moeders in mijn omgeving. Maar ik probeer die gedachten dan toch maar weg te wimpelen en positief te denken.

Buiten de foliumzuur om ben ik ook veel gezonder aan het leven nu we aan het proberen zijn. Hebben jullie dat ook? Met roken ben ik al een paar maanden geleden gestopt. Sporten deed ik altijd al. Maar nu ook veel bewuster water aan het drinken en groente en fruit aan het eten. Geen alcohol drinken is geen probleem, smoesjes bedenken op feestjes waarom ik niet drink is lastiger!

Verder kon ik het gisteren niet laten om toch een test te doen. Mijn eerste test ooit! Ik was gewoon nieuwsgierig hoe het werkt. Stiekem hoop dat hij positief zou zijn, maar helaas. Maar ik was sowieso ook te vroeg met testen :@ Welke testen gebruiken jullie en waar haal je ze? Want ze zijn best prijzig vind ik..
pi_101416169
Nee verder nog geen dokter gesproken...ben 'maar' 5 dagen overtijd en had zondag/maandag wat miniem lichtbruine troep en heb het gevoel dat mijn lichaam sindsdien er alles aan doet om het tegen te houden. Heel vaag, kan het niet uitleggen. Constant het gevoel hebben dat het NU komt maar dan toch niet. Ik ben verder niet echt lekker en heb het nogal druk...misschien ligt het daar aan. Ik ga in ieder geval de rest van de dag niks meer doen, heel erg uitkijken naar mijn vakantie over 1,5 week en mag toch hopen dat er voor die tijd iets is...
pi_101417202
Dat had ik ook Clauwhee en uiteindelijk dag 7 toch ongesteld. Niet dat dat wil zeggen dat jij het ook wordt hoor! Wanneer heb je voor het laatst getest? Anders na twee/drie dagen opnieuw proberen?
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en je wat beter voelt.

Welkom nieuwe aanwas! :W
pi_101424534
nieuwe streepjes van harte!!!

Hier is het echt afgelopen. Ik heb mij erbij neergelegd en op naar de volgende ronde. We kunnen het nog.
Zondag dus wat bruinverlies. Maandag echt rood en later op de dag ook heul veel. Ben even verdrietig geweest maar als het niet goed is is het niet goed. Ik kan er niets aan doen. Klaar.

Ze zeggen wel eens dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent. Bloeden is langzaam minder aan het worden.

Ik meld mij hopelijk binnenkort weer :-)
pi_101424948
Potverdorie iom... heel jammer. Je klinkt nuchter, en inderdaad, op naar de volgende bevruchting! Sterkte.
pi_101425080
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:57 schreef Mangostine het volgende:
Potverdorie iom... heel jammer. Je klinkt nuchter, en inderdaad, op naar de volgende bevruchting! Sterkte.
misschien helpt het dat wij reeds een zoontje hebben. Ik kan mij niet voorstellen hoe het moet voelen als je na lang proberen voor de eerste dit meemaakt.
pi_101426136
Lijkt me heftig inderdaad. Maar goed, jij hebt dan wel al een kindje, maar dat doet niks af aan het feit dat je nu ook een piepklein kindje verloren bent. En dat is volgens mij altijd verdrietig. :*
pi_101426244
Bah iom. Sterkte :*
pi_101426359
Iom :*
pi_101432619
Kwisted de meesten gebruiken hier de kruidvat testen. 2 voor ¤5!
Ze zijn betrouwbaar en voor zover ik heb begrepen geven ze ook vaak vroeg resultaat.
(Tot nu toe bij mij helaas niet het gewenste }:| ;) )

Verder idd meer gaan sporten, gestopt met roken en drink minder. Sowieso probeer ik nu vanaf de eisprong gewoon niet te drinken. Dat is in mijn omgeving, vooral in de zomermaanden, vrij lastig, maar het lukt aardig.

[edit]
iom -O- gatverdamme balen zeg!!! Voor jou zal ik aankomende maand extra goed duimen!! :*
pi_101439155
Balen iom! Sterkte! Ik hoop dat het de komende maand weer raak is! Ik duim extra voor je :)

Ik ben ook zo iemand die denkt dat het bij ons vast niet vanzelf gaat lukken hoor, moe word ik ervan :')
pi_101439241
iom... -O- Het lijkt me ergens fijn dat je dat streepje even gezien hebt. Maar het is dan natuurlijk wel extra verdrietig :* .

clauwhee, wat rot dat je nog zo in onzekerheid zit.

Tante_soesa, succes deze ronde! Fijn dat jullie niet steeds langs het ziekenhuis hoeven, lijkt me een stuk relaxter!
pi_101439366
Ach nee toch iom, wat ontzettend k*t. Echt heel jammer dat hij niet is blijven plakken. Heel veel succes in de volgende ronde, ik duim!
pi_101439427
Jammer oim, ik hoop voor je dat het de volgende ronde lukt. Net als overigens voor alle meiden hier!
Marolijntje, houd moed!

Gisteren voor het eerst functioneel gevreeën zoals we het maar noemen. Qua gezonder leven. Ik loop nog steeds hard en drink amper, alleen let ik meer op mijn eten nu. Er ligt een brie au lait cru in de koelkast, cadeautje van de buren, maar die raak ik met geen stok aan nu.
Ik hoorde overigens van de vorige verloskundige dat de eerste vijf weken er geen bloedband is met de moeder. Cadeautje van moeder natuur zodat als je zwanger bent en het niet weet, het niet kan verkloten door een keer dronken te worden bijvoorbeeld. Ik had bij de eerste een goed feestje gehad en me flink zorgen gemaakt toen ik de maandag erna positief testte.

Nu mijn peuter gaan vermaken. Fijne dag meiden!
pi_101440197
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb eigenlijk niets veranderd aan mijn leef- of eetpatroon. Eten deed ik al gezond en ik sport 1 of 2 keer per week. Ik rook niet, maar ik drink wel gewoon een glaasje wijn op zaterdagavond (maar eigenlijk nooit meer dan 2 per week). Als ik eenmaal een positieve test heb, is het vroeg genoeg vind ik. Ik geniet er ook bewust van (net als van een broodje ossenworst ofzo), onder het mom van 'straks kan het niet meer'. Ik zou het echt zonde vinden als het een jaar of langer zou duren voor ik zwanger ben en al die tijd heb ik me voor niets al dat lekkers ontzegd :@ .
pi_101440838
Ik ga pas anders eten/drinken als ik een positieve test heb... (ik rook niet)
In het begin kan het gewoon geen kwaad, dan is er nog geen bloedband tussen moeder en kind.
Natuurlijk ga ik niet super dronken worden (maar dat doe ik sowieso al nooit)
Het kan nog weet ik hoelang duren voordat ik uiteindelijk zwanger ben.
pi_101441067
Voor mij verandert er volgens mij niet zoveel. Ik drink bijna nooit alcohol, ik eet geen gekke kazen ( :P ) en ik leef volgens mij al gezond en ik eet goed.
pi_101441890
Ik moest wel gezond eten ivm chronisch darm probleem.
Geen koffie, cola, speciaal brood etc. Soms ging het even beter, kon ik even zondigen

Vannacht last van buikgriep weer, niet geslapen dus ziekgemeld van t werk.

Soms denk ik dat, dat m'n zwangerschaps kwaaltje wordt ipv overgeven enzo..
Had t al verwacht, ben het afgelopen jaar heel vaak bij de dokter enz geweest maar
Er is niks aan te doen. Kan iig niet meer sporten enzo.

Durf nog niet zo goed n t zwangerschapstopic te posten, heb nog geen idee of alles ok is.
pi_101442198
Wat zijn we allemaal verantwoordelijk bezig! Ik hoop dat je je snel beter voelt Zoe3. Buikgriep lijkt me zo naar, blehhh.
Ben even heel onverantwoordelijk bezig met muffins te maken met mijn peuter. Traktatie voor de verjaardag van mij.
pi_101442326
Hopelijk voel je je snel beter Zoë. En zien we je gauw in Z&G, maar neem je tijd! :*
pi_101442761
Muffins O+ & gefeliciteerd!

Bedankt, erg lief! :*
pi_101443076
Is toch prima Zoë misschien steek je ons wel aan als je nog even blijft ;)
Kan me vooral na de vorige maand voorstellen dat het nog wat onwerkelijk is.. maar ik denk dat je dokter je straks wel echte zekerheid geeft!! :D

Zoals ik bij jullie lees valt er ook weinig te veranderen aan jullie leefstijl! :@
pi_101443240
Haha als 2streepjes plassen besmettelijk zou zijn, dan blijf ik cker hier, jullie lekker aansteken mm :)

M'n borsten zijn in 1week 5cm gegroeid pff waar wordt die huid vandaan gehaald?
Beetje raar misschien, maar rond mn tepel is de huid wat lichter. Hoop dat dat nog wegtrekt.
(als t feest nu al begint.. :P)

Edit hihi
Had verkeerd gelezen, dacht even aan n andere lifestyle lekker eten enzo mm O+
pi_101443878
Nou de hel is hier hoor. Potjandikkie.
pi_101444103
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:40 schreef Zoë23 het volgende:
Ik moest wel gezond eten ivm chronisch darm probleem.
Geen koffie, cola, speciaal brood etc. Soms ging het even beter, kon ik even zondigen

Vannacht last van buikgriep weer, niet geslapen dus ziekgemeld van t werk.

Soms denk ik dat, dat m'n zwangerschaps kwaaltje wordt ipv overgeven enzo..
Had t al verwacht, ben het afgelopen jaar heel vaak bij de dokter enz geweest maar
Er is niks aan te doen. Kan iig niet meer sporten enzo.

Durf nog niet zo goed n t zwangerschapstopic te posten, heb nog geen idee of alles ok is.
Ik heb nog niet echt iets structureels veranderd, behalve dat ik vitaminen en foliumzuur* ga slikken (ik heb een chronische darmziekte, en daardoor een nogal slecht eetpatroon ontwikkeld :')).

Roken, drinken, koffie --> deed ik sowieso al niet.
Meer bewegen --> was ik al meer mee bezig omdat ik wil afvallen (!) _O-

We zijn nu wel bezig om meer structuur in onze levensstijl te krijgen, qua koken, opruimen/poetsen en de financiën :s)

* ik heb gisteren bij de drogist van Davitamon pillen gekocht ( 'compleet mama' :') ), met foliumzuur en andere dingen. Alleen, thuis las ik dat het uitsluitend geschikt is voor zwangere vrouwen of pas bevallen vrouwen. Waarom? Ik snap dat niet, wat kan het voor kwaad om dat nu al te slikken? Iemand enig idee? :?
pi_101444149
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:57 schreef clauwheee het volgende:
:(.. Pff
:*
pi_101444151
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:57 schreef clauwheee het volgende:
Awwww, he bah nee ;( -O-

pi_101444274
Ja clauwhee, dat is ruk hè, zo'n opgespaarde ongesteldheid... :*
pi_101444284
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb nog niet echt iets structureels veranderd, behalve dat ik vitaminen en foliumzuur* ga slikken (ik heb een chronische darmziekte, en daardoor een nogal slecht eetpatroon ontwikkeld :')).

Roken, drinken, koffie --> deed ik sowieso al niet.
Meer bewegen --> was ik al meer mee bezig omdat ik wil afvallen (!) _O-

We zijn nu wel bezig om meer structuur in onze levensstijl te krijgen, qua koken, opruimen/poetsen en de financiën :s)

* ik heb gisteren bij de drogist van Davitamon pillen gekocht ( 'compleet mama' :') ), met foliumzuur en andere dingen. Alleen, thuis las ik dat het uitsluitend geschikt is voor zwangere vrouwen of pas bevallen vrouwen. Waarom? Ik snap dat niet, wat kan het voor kwaad om dat nu al te slikken? Iemand enig idee? :?
Wat naar dat je ook last van je darmen hebt.
Op wat voor manier heb je n slecht eetpatroon? :P

Ja dat structuur in je levensstijl dat herken ik wel.. Goede motivatie ook om goed te sparen etc.

Geen idee of het kwaad kan, het zijn vitamines dus wat je lichaam niet nodig heeft, plas je weer uit.. Toch?
pi_101444466
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:11 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Wat naar dat je ook last van je darmen hebt.
Op wat voor manier heb je n slecht eetpatroon? :P

Ja dat structuur in je levensstijl dat herken ik wel.. Goede motivatie ook om goed te sparen etc.

Geen idee of het kwaad kan, het zijn vitamines dus wat je lichaam niet nodig heeft, plas je weer uit.. Toch?
Ik heb jarenlang overdag niks gegeten tot het avondeten. Want anders kreeg ik op het werk last van pijn, krampen, etc. En dat was niet gewoon last, maar dan functioneerde ik niet meer. Dus ik leefde op cola (suikers dus energie :P).

Tegenwoordig vind ik het daardoor echt heel lastig om overdag te eten, ook al heb ik geen ontstekingen en relatief weinig klachten. Ik heb gewoon geen honger; vergeet letterlijk te eten. Net zes weken vakantie gehad, toen ging het beter :) Sinds deze week weer aan het werk, en ik merk dat ik weer in dezelfde valkuil aan het vallen ben -O-

Maar goed, ik probeer het wel. En voor de zekerheid slik ik dan ook maar extra vitamines. En wat jij zegt: ik kan me ook niet voorstellen dat het kwaad kan. Maar vond het zo'n rare tekst op de verpakking: "uitsluitend geschikt voor...".
pi_101444489
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:

uitsluitend zwangere vrouwen? ik denk dat het precies dezelfde is als je zwanger wilt worden! geen verschil hoor in vitamientjes

Ik heb toen ik 2 streepjes heb geplast de etos pillen genomen..(nog steeds trouwens)
Mijn vk heeft me aanbevolen om 10mcg vit D te nemen per dag en de enige pillen die dit hoeveelheid bevatten zijn de etos pillen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101444624
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:18 schreef bitterend het volgende:

[..]

uitsluitend zwangere vrouwen? ik denk dat het precies dezelfde is als je zwanger wilt worden! geen verschil hoor in vitamientjes

Ik heb toen ik 2 streepjes heb geplast de etos pillen genomen..(nog steeds trouwens)
Mijn vk heeft me aanbevolen om 10mcg vit D te nemen per dag en de enige pillen die dit hoeveelheid bevatten zijn de etos pillen
Ik vind het ook zo vreemd. Maar het staat in de bijsluiter "uitsluitend geschikt voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven". Zit alleen niks raars in die pillen, dus ik neem het met een korreltje zout, heb ik besloten :)

Ga ik straks of morgen wel specifiek foliumzuurtabletten halen (die hadden ze niet bij de drogist waar ik gisteren was).
pi_101444667
Tja misschien bedoelen ze dat de pillen niet geschikt zijn voor mannen ofzo :p
Foliumzuur is idd het belangrijkste en vit. D...voor de rest plas je ze idd uit!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101444748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang overdag niks gegeten tot het avondeten. Want anders kreeg ik op het werk last van pijn, krampen, etc. En dat was niet gewoon last, maar dan functioneerde ik niet meer. Dus ik leefde op cola (suikers dus energie :P).

Tegenwoordig vind ik het daardoor echt heel lastig om overdag te eten, ook al heb ik geen ontstekingen en relatief weinig klachten. Ik heb gewoon geen honger; vergeet letterlijk te eten. Net zes weken vakantie gehad, toen ging het beter :) Sinds deze week weer aan het werk, en ik merk dat ik weer in dezelfde valkuil aan het vallen ben -O-

Maar goed, ik probeer het wel. En voor de zekerheid slik ik dan ook maar extra vitamines. En wat jij zegt: ik kan me ook niet voorstellen dat het kwaad kan. Maar vond het zo'n rare tekst op de verpakking: "uitsluitend geschikt voor...".
Oh das min! Sinds ik meerdere keren p.d. eet ( kleine hoeveelheden ) en speciaal brood en geen zwarte thee meer gaat t bij mij beter. Maar goed, ieder reageert weer anders op eten.
Maar ontstekingen enzo.. Echt naar, ik kan dan ook niks eten.

Ja misschien is dat ook wel voor de verkoop zegmaar.
Het zou geen kwaad kunnen voor iemand die niet zwanger is lijkt me.
pi_101444767
Balen clauwhee :*
Maar laat de moed niet zakken! Voor jou komt het ook goed!
pi_101444837
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:24 schreef bitterend het volgende:
Tja misschien bedoelen ze dat de pillen niet geschikt zijn voor mannen ofzo :p
Foliumzuur is idd het belangrijkste en vit. D...voor de rest plas je ze idd uit!
Precies. Net mijn eerste pil geslikt (ik typte 'pik' :')) en voel me meteen heel verantwoord bezig zijn :) :s)

Mocht iemand geinteresseerd zijn, dit is de link naar de bijsluiter: klik :)
pi_101444983
Ik drink elke dag een multivitamine bruistablet van de action.
En een foliumzuur.

Let op dat je voor vitamine tabletten niet de duurste tabletten gaat halen dat is echt de allergrootste onzin!! Je krijgt misschien bij de goedkopere een beetje extra vulstoffen binnen verder is er niks anders.

Ik ben verder dol op koffie, wijn, (rood) vlees en uitgaan.
Dus moet nog wel wat veranderen. Maar ik ben met alles behalve rood vlees al aan het minderen.
En dat gaat me goed af.
pi_101445024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Precies. Net mijn eerste pil geslikt (ik typte 'pik' :')) en voel me meteen heel verantwoord bezig zijn :) :s)

De samenstelling ziet er prima uit!!
Ik slikte niks voor dat ik zwanger werd :@ omdat ik niet had verwacht dat het zo snel zou gaan...dus jullie zijn wel erg goed bezig!
pi_101445127
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Vit. D en E zijn vetoplosbaar en plas je niet uit bij een overschot. Maar vit. E zit er niet superveel in en er zijn maar weinig mensen die vit. D genoeg binnenkrijgen door voeding alleen (in de zomer door zon misschien wel, maar die missen we hier ook nogal).

Het lijkt me geen probleem om deze pillen zo te slikken zonder zwangerschap. In de bijsluiter staat niet in welke vorm de vitaminen en mineralen in de pillen zitten, maar volgens mij gebruikt Davitamon niet altijd de best opneembare vorm voor je lichaam. Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden (dan zit er wel 200% van het ADH in zo'n pil, maar als maar 10% daarvan door je lichaam wordt opgenomen, zit je nog niet aan de juiste hoeveelheid).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101445200
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:36 schreef bitterend het volgende:

[..]

De samenstelling ziet er prima uit!!
Ik slikte niks voor dat ik zwanger werd :@ omdat ik niet had verwacht dat het zo snel zou gaan...dus jullie zijn wel erg goed bezig!
Ik doe het vooral omdat ik ook nog medicijnen krijg ivm darmziekte. In principe zou het niet schadelijk zijn, maar de bijsluiter raadt het gebruik tijdens zwangerschap nog steeds af. Dus ik heb zoiets van; dan voor de rest maar zo gezond mogelijk doen. Compensatiegedrag :+
pi_101445233
Goed bezig Coco! :)
pi_101445245
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Vit. D en E zijn vetoplosbaar en plas je niet uit bij een overschot. Maar vit. E zit er niet superveel in en er zijn maar weinig mensen die vit. D genoeg binnenkrijgen door voeding alleen (in de zomer door zon misschien wel, maar die missen we hier ook nogal).

Het lijkt me geen probleem om deze pillen zo te slikken zonder zwangerschap. In de bijsluiter staat niet in welke vorm de vitaminen en mineralen in de pillen zitten, maar volgens mij gebruikt Davitamon niet altijd de best opneembare vorm voor je lichaam. Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden (dan zit er wel 200% van het ADH in zo'n pil, maar als maar 10% daarvan door je lichaam wordt opgenomen, zit je nog niet aan de juiste hoeveelheid).
Wauw. Nooit bij stilgestaan dat het idd helemaal niet wil zeggen dat je lichaam het ook daadwerkelijk opneemt.

"Werkt dat met calorieën ook zo?", vroeg zij hoopvol.
pi_101446007
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:11 schreef Mangostine het volgende:
Ja clauwhee, dat is ruk hè, zo'n opgespaarde ongesteldheid... :*
Zeg dat...ik zal jullie de details besparen maar ik ben de halve nacht in touw geweest. En ik ben inmiddels best wat gewend!
pi_101446284
Naar Clauwheee! :(
pi_101446409
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:15 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Zeg dat...ik zal jullie de details besparen maar ik ben de halve nacht in touw geweest. En ik ben inmiddels best wat gewend!
Pff echt naar.
Vandaag lekker thuis gebleven van t werk? :*
pi_101447034
Nee, maar ga nu wel naar huis. En morgen ook vrij genomen. Even me, myself and I!
pi_101447326
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:49 schreef clauwheee het volgende:
Nee, maar ga nu wel naar huis. En morgen ook vrij genomen. Even me, myself and I!
Verstandig, even lekker tijd voor jezelf.. Pff!

:(
pi_101447871
Getverderrie clauwhee! Hoop voor je dat het snel minder wordt!
Ik slik overigens ook de vitamienen voor zwangere en voedende vrouwen. Baat het niet, schaadt het niet denk ik maar. Kennelijk heeft alleen Etos de zwanger worden variant.
pi_101448626
als we zwanger konden worden van alleen al vitaminen, dan had meer dan de helft nu al zwanger geweest :') :D
pi_101449475
Maar als je ''Etos zwanger worden'' slikt, dan hoef je geen foliumzuur toch?

Oh en wat vervelend Clauwheee:(
pi_101450651
En Aurum, was Etos bestormt door rammelende dames!
Nee, SCD in de pilletjes zit alles kennelijk in, ook foliumzuur.
pi_101451202
Ik doe alleen aan foliumzuur hoor, en ik laat de alcohol staan. Maar voor de rest leef ik al super gezond O-)

Ik heb morgenvroeg mijn uitstrijkje en heb besloten het gewoon door te laten gaan. Mocht ik zwanger zijn, dan is dat hooguit een dag of 4. Kan geen kwaad voor de evt zwangerschap maar ook niet voor het bevolkingsonderzoek.

Vriendlief vraagt elke dag "en, voel je al iets?" Ik: "Neu... wat denk jij?" Hij: "Jaaa, ik denk het wel." O+
pi_101451239
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:07 schreef Mangostine het volgende:
Ik doe alleen aan foliumzuur hoor, en ik laat de alcohol staan. Maar voor de rest leef ik al super gezond O-)

Ik heb morgenvroeg mijn uitstrijkje en heb besloten het gewoon door te laten gaan. Mocht ik zwanger zijn, dan is dat hooguit een dag of 4. Kan geen kwaad voor de evt zwangerschap maar ook niet voor het bevolkingsonderzoek.

Vriendlief vraagt elke dag "en, voel je al iets?" Ik: "Neu... wat denk jij?" Hij: "Jaaa, ik denk het wel." O+
Mijn man heeft me in de eerste week bijna elke dag een testje laten doen omdat hij niet geloofde dat het meteen raak was (na eerste IVF poging). Hij vond ook maar dat ik naar het ziekenhuis moest voor een bloedtest. Maar dat wilde het ziekenhuis niet doen :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101451285
Lol, soms zijn het toch echt net wijven hè :')
pi_101451377
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:11 schreef Mangostine het volgende:
Lol, soms zijn het toch echt net wijven hè :')
Soms..... zijn ze erger ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101454477
Ik was net bij de kruidvat en heb dat kv vitaal zwanger gevonden.
Zijn vitaminen voor als je zwanger wilt worden, zwanger bent of als je borstvoeding geeft.

Voor maar ¤2,39
Kan het trouwens niet terug vinden op de website daar staan alleen de foliumzuur tabletten

SPOILER: beetje grote plaatjes van potje
pi_101454486
Ik kom weer ff uit de lurkstand :) Ik las net dat het niet uitmaakt of je goedkope of dure vitaminen neemt. Dat maakt inderdaad niet uit, als je maar gecheleerde vitaminen neemt. Die "binden" beter aan elkaar (versterken elkaar) en in het lichaam.
Ik slik braaf heel dure pillen (50 euro voor 2 maanden).

Vanavond ga ik naar mijn zus (die met PCOS zwanger is geworden, nu al 33 weken :)) en die heeft het boek Fertility food. Ik zal er ff snel een studie van maken wat we moeten eten om snel zwanger te worden.

Ik ben trouwens, al stellen we het nog 3 weken uit, wel gezonder gaan leven. Ik was al een behoorlijke health freak (en vegetariër), maar nu let ik er extra op dat ik geen extra suikers en zout binnenkrijg en ik drink geen alcohol en koffie (alleen caffeïnevrij) meer. Wel slik ik nu visolie. Als vegetariër doet het wel een beetje pijn, maar het gaat straks om een ander wezentje en dan moet ik mijn eigen wensen/principes maar opzij schuiven
Misschien helpen die 3 weken extra bewust leven om er een mooi nestje van te maken?!
pi_101454905
Covie: er zit te weinig vit. D erin...je moet 10mcg hebben

Dit is denk ik handig voor jullie/ons allemaal
http://www.vitamine-info.(...)ig/zwangere-vrouwen/

[ Bericht 64% gewijzigd door bitterend op 01-09-2011 18:27:08 ]
pi_101455350
In Davitamon voor zwangere vrouwen zit ook 10mcg zag ik net op mijn doosje.

Oja wat misschien ook helpt; ik gebruikte altijd lactacyd enzo, hier ben ik uiteindelijk mee gestopt omdat, dat het milieu van binnen ook veranderd.. En dat milieu moet natuurlijk goed zijn voor de zaadcellen enz :P
pi_101455884
Thnx, ik ga even lezen bitterend. (Nu is het gebeurd, nu wil ik er alles van weten.. zit nu al met allerlei potjes om me heen :') )

Vitapientje hoe kan ik zien of ze gecheleerd zijn? (staat nergens op)
pi_101464118
Gefeliciteerd allemaal met het 2e streepje ;)

Ik denk dat ik hier meer thuis ben op dit moment dan bij mensen die al veel verder zijn ;)
pi_101464688
Gefeliciteerd, hoop dat je snel onbezorgd in z&g mee durft te posten! Was het snel raak?
pi_101465789
Het rammelt hier met grote rammelaars,lees net dat er weer 1 van zwangerschapsgym van de jongste zwanger is,nummer drie geloof ik. Ik wil ook weer!
@ clauwhee,jammer,had zo op streepjes gehoopt.
pi_101480070
Jammer clauwhee :*
pi_101481277
even een post.. weet niet zo goed waar ik dit neer moet zetten.
15 sept naar de arts voor controle etc. wel spannend.
telefonisch ingeschreven, familiegesch. besproken enzo.

nu vroeg ze of ik ook een bloedtest wilde doen om te kijken of ik een verhoogd risico heb op een kindje met syndroom van down. (standaard bloedtest, niet omdat het in de familie zit)
Ik denk gelijk; nee dat wil ik niet (en het is dan ook niet met 100% zekerheid te zeggen)
maar toch spookt 't door mn hoofd.

wat zouden jullie doen?
pi_101481592
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:46 schreef Zoë23 het volgende:

nu vroeg ze of ik ook een bloedtest wilde doen om te kijken of ik een verhoogd risico heb op een kindje met syndroom van down. (standaard bloedtest, niet omdat het in de familie zit)
Ik denk gelijk; nee dat wil ik niet (en het is dan ook niet met 100% zekerheid te zeggen)

wat zouden jullie doen?
Waarom wil je het niet dan?
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:00:22 #250
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481698
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:46 schreef Zoë23 het volgende:

wat zouden jullie doen?
Tsja, het is en blijft natuurlijk 'maar' een kansberekening. Dus zekerheid heb je pas na een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Wij kiezen er wel voor, maar dat heeft ook te maken omdat het bij m'n man in de familie voorkomt.
pi_101481710
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Waarom wil je het niet dan?
De uitslag is niet 100% betrouwbaar (test met 7weken zwangerschap)..
en wat te doen als het zo is?
hoeveel kans is erop dat het zo is?
en het wordt niet verzekerd, niet dat, dat me zoveel uitmaakt. maar gezien
hoeveel kans erop is en betrouwbaarheid ervan..
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:02:07 #252
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481751
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef Zoë23 het volgende:
Huh? Enkel een bloedtest? Heb je het niet over de combinatietest dan? :@.
Dit kan denk ik wel beter in Z&G trouwens, maar goed. :+.
pi_101481764
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Tsja, het is en blijft natuurlijk 'maar' een kansberekening. Dus zekerheid heb je pas na een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Wij kiezen er wel voor, maar dat heeft ook te maken omdat het bij m'n man in de familie voorkomt.
ja precies. en zo'n vlokkentest/vruchtwaterpunctie doen ze (pas) als er meer kans op is dmv leeftijd en/of erfelijkheid.
ik snap dat jullie ervoor kiezen omdat het in de fam. voorkomt.
bij ons komt het niet in de fam. voor maar ze wilde ons die keuze wel geven, of we het
willen testen of niet. Dat vind ik wel fijn dat ze zoiets doen.
pi_101481790
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ik dacht dat er sowieso een test werd gedaan om te kijken of een kindje Down heeft (maar dat is dus die standaard bloedtest, begrijp ik nu?).

Gevoelsmatig denk ik dat ik het wel zou laten testen. Maar ik heb me nog nergens in verdiept, dus zoals ik al zei: puur gevoelsmatig.
pi_101481799
Ik snap het wel, als je een uitslag krijgt dat je wel een verhoogt risico hebt. Is de kans groot dat je je onnodig zorgen maakt. Want ook al is er een vergroot risico het kindje kan net zo goed gezond zijn.

Dus eigenlijk weet je nog steeds niks, je krijgt alleen een extra stuk onzekerheid mee.
pi_101481807
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:02 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Huh? Enkel een bloedtest? Heb je het niet over de combinatietest dan? :@.
Dit kan denk ik wel beter in Z&G trouwens, maar goed. :+.
Ja sorry ik wist het niet zo goed waar te posten op dat moment, was even overrompeld.

bloedtest.. met 7weken is toch wel vroeg?
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:05:07 #257
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481843
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:04 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja sorry ik wist het niet zo goed waar te posten op dat moment, was even overrompeld.

bloedtest.. met 7weken is toch wel vroeg?
Ik zou het niet weten eigenlijk, ik ken de bloedtest niet.
Ze namen bij mij in week 10 bloed af, en ik moet binnenkort terugkomen voor de nekplooimeting. Dat zal toch wel anders zijn dan alleen die bloedtest dan?
pi_101481858
coco; had me niet zo in dit verdiept.. dus kwam wat als een verrassing. dacht dat het pas later in de zwangerschap werd onderzocht als er meer risico factoren aanwezig waren zegmaar.

covie; ja precies.. en daarom wil ik het eigenlijk niet. zal mn lief vanavond wel even vragen.
was benieuwd hoe jullie erover dachten.

hier moet je dus ook al over nadenken als je nog maar kort zwanger bent :P
pi_101481898
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:05 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten eigenlijk, ik ken de bloedtest niet.
Ze namen bij mij in week 10 bloed af, en ik moet binnenkort terugkomen voor de nekplooimeting. Dat zal toch wel anders zijn dan alleen die bloedtest dan?
ja ze doen dan ook die nekplooimeting, maar dat, dat zo vroeg kan.. verbaasd me.
(heet dat een combinatietest zoals je zei? :$ ben echt nog newbie in dit)
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:07:37 #260
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481902
Oh en je krijgt nog veel meer om over na te denken :P. Kinderopvang.. welke kraamzorg ga je kiezen, dat soort dingen :+.
pi_101481904
Maar Zoë ze zeggen alleen of er een verhoogd risico is he. Stel dat je dat hebt dan zou je er voor kunnen kiezen een vruchtwaterpunctie te doen.

Als er uit komt dat je geen verhoogd risico hebt, dan is er alsnog de kans dat je kindje wel het syndroom heeft. Die kans is er altijd. (heel klein natuurlijk)
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:08:42 #262
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481930
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:07 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

ja ze doen dan ook die nekplooimeting, maar dat, dat zo vroeg kan.. verbaasd me.
(heet dat een combinatietest zoals je zei? :$ ben echt nog newbie in dit)
Oh, ja. Dat is wel de combinatietest die je bedoelt. Dat kan niet zo vroeg voor zover ik weet. :). Dat moet tussen 11 en 13 weken dacht ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:07 schreef covie het volgende:
Maar Zoë ze zeggen alleen of er een verhoogd risico is he. Stel dat je dat hebt dan zou je er voor kunnen kiezen een vruchtwaterpunctie te doen.

Als er uit komt dat je geen verhoogd risico hebt, dan is er alsnog de kans dat je kindje wel het syndroom heeft. Die kans is er altijd. (heel klein natuurlijk)
En dit. Het gaat écht puur om kansberekening. Je bloed, je leeftijd, de nekplooi. Daar komt een sommetje uit denk ik, en dat geeft een verhoogd/nietverhoogd risico aan.
pi_101481958
haha fijn PurpleDaisy :P
elke dag leer ik weer meer haha 8)7 fijn dat er een forum is als dit ;)

covie: ja precies.. alleen een risco..
ja kans 1 op 1000 zei ze. maar mn anamnese was fantastisch zei ze, dus ik ga ervanuit
dat mn gegevens goed zijn :P
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:10:46 #264
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481995
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:09 schreef Zoë23 het volgende:
haha fijn PurpleDaisy :P
elke dag leer ik weer meer haha 8)7 fijn dat er een forum is als dit ;)
Fok is een fantastisch forum O+. Ik leer ook iedere dag weer meer in Z&G :D.
pi_101482000
Nou gelukkig zag het er goed uit!!! Leuk zeg!!
pi_101482066
Bedankt PurpleDaisy, is 't voor mij ook weer wat duidelijker..
zal wel even horen wat mn lief zegt O+
Haha das wel mooi dat dit allemaal besproken kan worden zo.

covie; ja ben ik ook blij om!
vroeg ze lengte en gewicht enzo..en geboortedatum enzo. Zegt ze paar x; je bent mooi jong enz haha
vond het een leuke vrouw iig zo over de telefoon! :D ben ik wel blij om.

mmmmm ik ga even *O* voor geluk en duimen, hoop snel meer streepjes hier! :*

[ Bericht 3% gewijzigd door Zoë23 op 02-09-2011 11:55:21 ]
pi_101482289
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:05 schreef Zoë23 het volgende:
coco; had me niet zo in dit verdiept.. dus kwam wat als een verrassing. dacht dat het pas later in de zwangerschap werd onderzocht als er meer risico factoren aanwezig waren zegmaar.

covie; ja precies.. en daarom wil ik het eigenlijk niet. zal mn lief vanavond wel even vragen.
was benieuwd hoe jullie erover dachten.

hier moet je dus ook al over nadenken als je nog maar kort zwanger bent :P
Oh, ja, ik heb ook écht geen idee hoor :D Ben een mega noob als het op zwangerschap enzo aankomt :+ Dus kan me voorstellen dat zoiets als een 'verrassing' komt. Maar vroeg me gewoon af waarom je er meteen een negatief gevoel bij had/ leek te hebben.
pi_101482396
coco; mmm omdat ik aan de ene kant niet zou weten wat ik met die info moet.. wat covie zei; je maakt je dan alleen maar ongerust.
misschien is het ook wel 'kop in 't zand steken' gedrag, zolang het niet benoemd wordt is het er niet ofzo.
wist ook niet dat je er op gecontroleerd kon worden, zit ook op het werk dus dan lopen
2 dingen ook wat door elkaar haha. moet er maar even rustig over nadenken
pi_101482702
Wat ik er wel bij kan zeggen.
Stel nou dat je wel een verhoogd risico hebt, dan heb je nog de keuze om een vruchtwaterpunctie te doen. Een vruchtwaterpunctie zou ik zelf anders nooit doen omdat de kans op een miskraam daardoor veel groter is.

Als je het niet weet kan het ook zijn dat je in een later stadium denk van "had ik toch maar". Angst dat er iets niet goed is heeft iedereen. Dan had je misschien ook graag de bevestiging gehad van de bloedtest dat het prima is.

De kans is heeeeeeeeel groot dat je geen verhoogd risico hebt. Mocht het kindje toch het syndroom hebben dan zullen ze het uiteindelijk ook wel zien door de groei die achterblijft of andere symptomen. Maar dan had je al wel kunnen weten, door de bloedtest dat de mogelijkheid zich aan zou dienen.

(ik hoop dat ik het niet lastiger maak)

Nooit de wens gehad model te worden met zo'n lengte en gewicht? :o ;)
pi_101483445
hah had lengte en gewicht toevallig al even weggehaald ;)
maar nee :P

je maakt t niet lastiger hoor, vind je reactie wel fijn.
het 'had ik toch maar..' is natuurlijk achteraf ook niet fijn.. iets om vanavond goed
over na te denken iig!

Bedankt v jullie reacties, echt fijn hier :*
pi_101487614
De vorige keer hebben we geen test laten uitvoeren. De nekplooimeting viel goed uit en het bloed was ook in orde. We kregen nog genoeg te verduren tijdens de zwangerschap, dus hadden we hier geen latere zorgen meer om.

Ik ben wel blij dat dit soort testen bestaan. Je hebt immers een keuze. Aan de andere kant, maakt dat het ook wel lastiger, want welke keuze maak je :?

Voor de rest komt er flink wat op je af de eerste weken van je zwangerschap: kraamzorg, verloskundige, KDV en hoe vertellen we het de omgeving? Pas na een aantal weken kon ik genieten en was het heel saai tot de 20 weken echo.

:W
pi_101499426
Ik heb 2 heueul grote konijnen
Maar ik was net dus even die bak (is ook gewoon een kattebak :') ) verschoond en dat stinkt dus echt héél erg sterk naar amonnia.

Voor een konijntje zal het geen schade zijn. Maar voor een vergelijking deze 2 wegen bij elkaar net zoveel als 10 dwergkonijnen.

Als je zwanger bent zal dat dan niet schadelijk zijn?
Anders moet (8> het gewoon doen tegen die tijd :9
pi_101499754
Zo! Het lijkt weer voorbij. Test geeft weer negatief aan. We wachten nog een dag of 2 en dan maar weer verder
pi_101500611
iom :* Hoe gaat het nu?
We zullen extra hard voor je duimen de komende weken!!
pi_101500623
Balen iom :*
balen, als in, dat het echt klaar is.
pi_101500868
:* iom
pi_101501013
Blegh iom :* Heb je nog veel pijn gehad of viel het mee?
pi_101511718
Virtuele knuffel voor iom! Hoe gaat het nu?
Ik vroeg me af welke dames binnenkort hun Nod hebben. Kunnen we gaan duimen.
pi_101512093
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:25 schreef Sopho het volgende:
Nou nu kijk ik in de OP en zie dat Marjolijntje vandaag haar nod had!
En lijnloos zondag!

Vertel dames, hoe staat het ervoor!
pi_101512182
Ja ik! 14 sept, is dat binnenkort genoeg? :+ Ik kan nl niet wachten. En voel allemaal abnormale dingen zoals buiksteken, hoofdpijn, hangerig, geen eetlust. Kortom, ik ga mezelf de komende 2 weken gek maken! :')
pi_101512673
Wachtweken duren lang }:|

Ik moet nog een weekje wachten en praat mezelf volgens mij ook allerlei gevoelens aan.
Onze klusweek is ook een beetje raar verlopen dus denk stiekem dat het niks is deze maand.
pi_101512877
Dan kan het alleen maar meevallen, toch?

Mijn klusweek was eigenlijk wel naar wens verder :Y)
pi_101513964
Ja dat is ook wel waar, maar ik hou ook hoop :Y

Haha nu nog maar even klussen voor fun, dan duurt het wachten niet zo lang :s)
pi_101519703
Hahaha Magostine, klinkt heel bekend. Ik heb mijn Nod 16 september overigens, dus we klussen ons suf deze weken. Voor zover dat lukt met een peuter die flink actief is in de avond.

Covie, dat hoeft natuurlijk niet, het kan met 1 keer al raak zijn!

Spannend voor Lijnloos en Marjolijntje, succes en ik duim voor twee streepjes!
pi_101519869
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:33 schreef covie het volgende:

[..]

Nou nu kijk ik in de OP en zie dat Marjolijntje vandaag haar nod had!
En lijnloos zondag!

Vertel dames, hoe staat het ervoor!
Ik ben begin van de week al ongesteld geworden :( de OP is nog niet aangepast denk ik
Mijn nieuwe NOD is 28 september, ik sta weer achteraan in de lijst denk ik.
pi_101523744
Was eigenlijk een gewone ongesteldheid. (Daar heb ik normaal altijd al veel last van).
Maandag de verloskundige maar even bellen om te vragen hoe en wat. En de "eerste echo afspraak" te cancelen.

En dan wordt het voor ons ook weer klussen ;)
  † In Memoriam † zaterdag 3 september 2011 @ 13:32:59 #287
309370 Nanadu
pi_101524051
Covie nog even naar aanleiding over het schoonmaken van je konijnenbak, ik weet in ieder geval dat je de kattenbak niet mag schoonmaken als je zwanger bent vanwege toxoplasmose wat katten met zich mee kunnen dragen. Ik weet niet of konijnen dit ook kunnen meedragen, maar misschien een idee om dit voor de zekerheid door je (8> te laten doen?

Iom heel knap hoe je ermee om gaat, klinkt positief!

Mangostine spannend voor jou.
pi_101524234
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:25 schreef Sopho het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer mijn Nod zou zijn :?
pi_101524245
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:13 schreef Marjolijntje het volgende:
:* iom
En dit.

pi_101524267
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 13:32 schreef Nanadu het volgende:
Covie nog even naar aanleiding over het schoonmaken van je konijnenbak, ik weet in ieder geval dat je de kattenbak niet mag schoonmaken als je zwanger bent vanwege toxoplasmose wat katten met zich mee kunnen dragen. Ik weet niet of konijnen dit ook kunnen meedragen, maar misschien een idee om dit voor de zekerheid door je (8> te laten doen?

Iom heel knap hoe je ermee om gaat, klinkt positief!

Mangostine spannend voor jou.
Mag dat niet? :o

Niet dat ik al zwanger ben, maar dat wist ik heul niet. Mocht het zover zijn, dan moet ik daar wel even rekening mee gaan houden :)
pi_101524527
Kattenbak mag absoluut niet nee!

Konijnen twijfelde ik dus over maar ik vind ook dat (8> dat mag gaan doen als het zo ver is. O-)
Er komt echt een hele sterke ammonia lucht vanaf namelijk.

Achja tegen die tijd zie ik het wel weer.. eerst maar eens 2 streepjes plassen :D
pi_101529609
Ik heb geen idee wanneer mijn NOD is.

ik ben nu nog aan het ontpillen en ben nog niet ongesteld geworden. Normaal gesproken zou ik met het gebruik van de pil maandag ongesteld moeten worden, en ik hoop dat het nu ook gewoon gebeurd.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie ongesteld werden na het stoppen met de pil??
pi_101530083
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 17:46 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb geen idee wanneer mijn NOD is.

ik ben nu nog aan het ontpillen en ben nog niet ongesteld geworden. Normaal gesproken zou ik met het gebruik van de pil maandag ongesteld moeten worden, en ik hoop dat het nu ook gewoon gebeurd.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie ongesteld werden na het stoppen met de pil??
Bij mij ging het eigenlijk gewoon met ongeveer dezelfde regelmaat door. Zal af en toe een dag ofzo inzitten. Precies weet ik het niet, want ik heb het nooit bijgehouden :P

Maar ik weet dat ik vóór de pil echt ontzettend onregelmatig ongesteld was. Dat was direct ná de pil ineens prima geregeld :)
pi_101530538
ik heb ook geen flauw benul wanneer mijn NOD is, als ik 28 dagen aanhoud dat zou het komende woensdag moeten zijn. Maar alle symptomen die ik normaal heb, daar heb ik nu helemaal geen last van.

Ben benieuwd :P
pi_101531719
@kiwsted; bij mij duurde het precies 28 dgn maar dat verschilt geloof ik heel erg per persoon.
op een gegeven moment kwam mn periode na dag 24 en toen kwam het ook heel erg hevig
voor mijn idee was het vanaf toen pas echt ont-pilt
pi_101533301
Lijnloos hoe is het met/bij jou?? Was Lowlands leuk? (offtopic) ben op vakantie geweest en kon zo gauw niks terugvinden van je hier
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 3 september 2011 @ 21:25:39 #297
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101535532
Lijnloos ging even on hold. Schreef ze ik meen een of twee topics terug iets over...
  † In Memoriam † zaterdag 3 september 2011 @ 22:31:55 #298
309370 Nanadu
pi_101537732
kwisted bij mij heeft het na het stoppen met de pil 36 dagen geduurd voor ik ongesteld werd. Deze cyclus moet ik afwachten wat het wordt. Maar bij mij is het nooit heel regelmatig geweest.
pi_101546119
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:14 schreef Poppejans het volgende:
Lijnloos hoe is het met/bij jou?? Was Lowlands leuk? (offtopic) ben op vakantie geweest en kon zo gauw niks terugvinden van je hier
Wachten op het tweede streepje deel 198

Als ik t goed heb gekopierd, staat het op deze pagina.
pi_101546386
Kwisted, ik werd ook vrij regelmatig ongesteld na het stoppen met de pil, mijn cyclus ligt nu tussen 29 en 33 dagen.
pi_101546670
[ego/klaag-post]
Gisteren hoorde ik dat de zoveelste van mijn 'oude' zwangerschapsclub zwanger is van de tweede! Harstikke leuk natuurlijk, maar ik merk dat ik het steeds lastiger vind om dit te horen..... Ik krijg dan een soort van gehaast gevoel, van IK wil NU ook! Natuurlijk weet ik dat dat geen zin heeft, maar toch! Bah! Ik had ook al zo graag weer zwanger willen zijn... Tegelijkertijd weet ik dat er hier mensen rondlopen waarbij het nog langer duurt, dus mag ik ook helemaal niet klagen eigenlijk..! Bah! Wilde het toch graag kwijt! :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')