abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101481710
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Waarom wil je het niet dan?
De uitslag is niet 100% betrouwbaar (test met 7weken zwangerschap)..
en wat te doen als het zo is?
hoeveel kans is erop dat het zo is?
en het wordt niet verzekerd, niet dat, dat me zoveel uitmaakt. maar gezien
hoeveel kans erop is en betrouwbaarheid ervan..
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:02:07 #252
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481751
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef Zoë23 het volgende:
Huh? Enkel een bloedtest? Heb je het niet over de combinatietest dan? :@.
Dit kan denk ik wel beter in Z&G trouwens, maar goed. :+.
pi_101481764
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Tsja, het is en blijft natuurlijk 'maar' een kansberekening. Dus zekerheid heb je pas na een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Wij kiezen er wel voor, maar dat heeft ook te maken omdat het bij m'n man in de familie voorkomt.
ja precies. en zo'n vlokkentest/vruchtwaterpunctie doen ze (pas) als er meer kans op is dmv leeftijd en/of erfelijkheid.
ik snap dat jullie ervoor kiezen omdat het in de fam. voorkomt.
bij ons komt het niet in de fam. voor maar ze wilde ons die keuze wel geven, of we het
willen testen of niet. Dat vind ik wel fijn dat ze zoiets doen.
pi_101481790
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ik dacht dat er sowieso een test werd gedaan om te kijken of een kindje Down heeft (maar dat is dus die standaard bloedtest, begrijp ik nu?).

Gevoelsmatig denk ik dat ik het wel zou laten testen. Maar ik heb me nog nergens in verdiept, dus zoals ik al zei: puur gevoelsmatig.
pi_101481799
Ik snap het wel, als je een uitslag krijgt dat je wel een verhoogt risico hebt. Is de kans groot dat je je onnodig zorgen maakt. Want ook al is er een vergroot risico het kindje kan net zo goed gezond zijn.

Dus eigenlijk weet je nog steeds niks, je krijgt alleen een extra stuk onzekerheid mee.
pi_101481807
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:02 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Huh? Enkel een bloedtest? Heb je het niet over de combinatietest dan? :@.
Dit kan denk ik wel beter in Z&G trouwens, maar goed. :+.
Ja sorry ik wist het niet zo goed waar te posten op dat moment, was even overrompeld.

bloedtest.. met 7weken is toch wel vroeg?
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:05:07 #257
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481843
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:04 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja sorry ik wist het niet zo goed waar te posten op dat moment, was even overrompeld.

bloedtest.. met 7weken is toch wel vroeg?
Ik zou het niet weten eigenlijk, ik ken de bloedtest niet.
Ze namen bij mij in week 10 bloed af, en ik moet binnenkort terugkomen voor de nekplooimeting. Dat zal toch wel anders zijn dan alleen die bloedtest dan?
pi_101481858
coco; had me niet zo in dit verdiept.. dus kwam wat als een verrassing. dacht dat het pas later in de zwangerschap werd onderzocht als er meer risico factoren aanwezig waren zegmaar.

covie; ja precies.. en daarom wil ik het eigenlijk niet. zal mn lief vanavond wel even vragen.
was benieuwd hoe jullie erover dachten.

hier moet je dus ook al over nadenken als je nog maar kort zwanger bent :P
pi_101481898
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:05 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten eigenlijk, ik ken de bloedtest niet.
Ze namen bij mij in week 10 bloed af, en ik moet binnenkort terugkomen voor de nekplooimeting. Dat zal toch wel anders zijn dan alleen die bloedtest dan?
ja ze doen dan ook die nekplooimeting, maar dat, dat zo vroeg kan.. verbaasd me.
(heet dat een combinatietest zoals je zei? :$ ben echt nog newbie in dit)
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:07:37 #260
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481902
Oh en je krijgt nog veel meer om over na te denken :P. Kinderopvang.. welke kraamzorg ga je kiezen, dat soort dingen :+.
pi_101481904
Maar Zoë ze zeggen alleen of er een verhoogd risico is he. Stel dat je dat hebt dan zou je er voor kunnen kiezen een vruchtwaterpunctie te doen.

Als er uit komt dat je geen verhoogd risico hebt, dan is er alsnog de kans dat je kindje wel het syndroom heeft. Die kans is er altijd. (heel klein natuurlijk)
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:08:42 #262
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481930
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:07 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

ja ze doen dan ook die nekplooimeting, maar dat, dat zo vroeg kan.. verbaasd me.
(heet dat een combinatietest zoals je zei? :$ ben echt nog newbie in dit)
Oh, ja. Dat is wel de combinatietest die je bedoelt. Dat kan niet zo vroeg voor zover ik weet. :). Dat moet tussen 11 en 13 weken dacht ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:07 schreef covie het volgende:
Maar Zoë ze zeggen alleen of er een verhoogd risico is he. Stel dat je dat hebt dan zou je er voor kunnen kiezen een vruchtwaterpunctie te doen.

Als er uit komt dat je geen verhoogd risico hebt, dan is er alsnog de kans dat je kindje wel het syndroom heeft. Die kans is er altijd. (heel klein natuurlijk)
En dit. Het gaat écht puur om kansberekening. Je bloed, je leeftijd, de nekplooi. Daar komt een sommetje uit denk ik, en dat geeft een verhoogd/nietverhoogd risico aan.
pi_101481958
haha fijn PurpleDaisy :P
elke dag leer ik weer meer haha 8)7 fijn dat er een forum is als dit ;)

covie: ja precies.. alleen een risco..
ja kans 1 op 1000 zei ze. maar mn anamnese was fantastisch zei ze, dus ik ga ervanuit
dat mn gegevens goed zijn :P
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:10:46 #264
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481995
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:09 schreef Zoë23 het volgende:
haha fijn PurpleDaisy :P
elke dag leer ik weer meer haha 8)7 fijn dat er een forum is als dit ;)
Fok is een fantastisch forum O+. Ik leer ook iedere dag weer meer in Z&G :D.
pi_101482000
Nou gelukkig zag het er goed uit!!! Leuk zeg!!
pi_101482066
Bedankt PurpleDaisy, is 't voor mij ook weer wat duidelijker..
zal wel even horen wat mn lief zegt O+
Haha das wel mooi dat dit allemaal besproken kan worden zo.

covie; ja ben ik ook blij om!
vroeg ze lengte en gewicht enzo..en geboortedatum enzo. Zegt ze paar x; je bent mooi jong enz haha
vond het een leuke vrouw iig zo over de telefoon! :D ben ik wel blij om.

mmmmm ik ga even *O* voor geluk en duimen, hoop snel meer streepjes hier! :*

[ Bericht 3% gewijzigd door Zoë23 op 02-09-2011 11:55:21 ]
pi_101482289
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:05 schreef Zoë23 het volgende:
coco; had me niet zo in dit verdiept.. dus kwam wat als een verrassing. dacht dat het pas later in de zwangerschap werd onderzocht als er meer risico factoren aanwezig waren zegmaar.

covie; ja precies.. en daarom wil ik het eigenlijk niet. zal mn lief vanavond wel even vragen.
was benieuwd hoe jullie erover dachten.

hier moet je dus ook al over nadenken als je nog maar kort zwanger bent :P
Oh, ja, ik heb ook écht geen idee hoor :D Ben een mega noob als het op zwangerschap enzo aankomt :+ Dus kan me voorstellen dat zoiets als een 'verrassing' komt. Maar vroeg me gewoon af waarom je er meteen een negatief gevoel bij had/ leek te hebben.
pi_101482396
coco; mmm omdat ik aan de ene kant niet zou weten wat ik met die info moet.. wat covie zei; je maakt je dan alleen maar ongerust.
misschien is het ook wel 'kop in 't zand steken' gedrag, zolang het niet benoemd wordt is het er niet ofzo.
wist ook niet dat je er op gecontroleerd kon worden, zit ook op het werk dus dan lopen
2 dingen ook wat door elkaar haha. moet er maar even rustig over nadenken
pi_101482702
Wat ik er wel bij kan zeggen.
Stel nou dat je wel een verhoogd risico hebt, dan heb je nog de keuze om een vruchtwaterpunctie te doen. Een vruchtwaterpunctie zou ik zelf anders nooit doen omdat de kans op een miskraam daardoor veel groter is.

Als je het niet weet kan het ook zijn dat je in een later stadium denk van "had ik toch maar". Angst dat er iets niet goed is heeft iedereen. Dan had je misschien ook graag de bevestiging gehad van de bloedtest dat het prima is.

De kans is heeeeeeeeel groot dat je geen verhoogd risico hebt. Mocht het kindje toch het syndroom hebben dan zullen ze het uiteindelijk ook wel zien door de groei die achterblijft of andere symptomen. Maar dan had je al wel kunnen weten, door de bloedtest dat de mogelijkheid zich aan zou dienen.

(ik hoop dat ik het niet lastiger maak)

Nooit de wens gehad model te worden met zo'n lengte en gewicht? :o ;)
pi_101483445
hah had lengte en gewicht toevallig al even weggehaald ;)
maar nee :P

je maakt t niet lastiger hoor, vind je reactie wel fijn.
het 'had ik toch maar..' is natuurlijk achteraf ook niet fijn.. iets om vanavond goed
over na te denken iig!

Bedankt v jullie reacties, echt fijn hier :*
pi_101487614
De vorige keer hebben we geen test laten uitvoeren. De nekplooimeting viel goed uit en het bloed was ook in orde. We kregen nog genoeg te verduren tijdens de zwangerschap, dus hadden we hier geen latere zorgen meer om.

Ik ben wel blij dat dit soort testen bestaan. Je hebt immers een keuze. Aan de andere kant, maakt dat het ook wel lastiger, want welke keuze maak je :?

Voor de rest komt er flink wat op je af de eerste weken van je zwangerschap: kraamzorg, verloskundige, KDV en hoe vertellen we het de omgeving? Pas na een aantal weken kon ik genieten en was het heel saai tot de 20 weken echo.

:W
pi_101499426
Ik heb 2 heueul grote konijnen
Maar ik was net dus even die bak (is ook gewoon een kattebak :') ) verschoond en dat stinkt dus echt héél erg sterk naar amonnia.

Voor een konijntje zal het geen schade zijn. Maar voor een vergelijking deze 2 wegen bij elkaar net zoveel als 10 dwergkonijnen.

Als je zwanger bent zal dat dan niet schadelijk zijn?
Anders moet (8> het gewoon doen tegen die tijd :9
pi_101499754
Zo! Het lijkt weer voorbij. Test geeft weer negatief aan. We wachten nog een dag of 2 en dan maar weer verder
pi_101500611
iom :* Hoe gaat het nu?
We zullen extra hard voor je duimen de komende weken!!
pi_101500623
Balen iom :*
balen, als in, dat het echt klaar is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')