De uitslag is niet 100% betrouwbaar (test met 7weken zwangerschap)..quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Waarom wil je het niet dan?

Huh? Enkel een bloedtest? Heb je het niet over de combinatietest dan?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef Zoë23 het volgende:
De uitslag is niet 100% betrouwbaar (test met 7weken zwangerschap)..
en wat te doen als het zo is?
hoeveel kans is erop dat het zo is?
en het wordt niet verzekerd, niet dat, dat me zoveel uitmaakt. maar gezien
hoeveel kans erop is en betrouwbaarheid ervan..
 .
. .
.

ja precies. en zo'n vlokkentest/vruchtwaterpunctie doen ze (pas) als er meer kans op is dmv leeftijd en/of erfelijkheid.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Tsja, het is en blijft natuurlijk 'maar' een kansberekening. Dus zekerheid heb je pas na een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Wij kiezen er wel voor, maar dat heeft ook te maken omdat het bij m'n man in de familie voorkomt.

Ik dacht dat er sowieso een test werd gedaan om te kijken of een kindje Down heeft (maar dat is dus die standaard bloedtest, begrijp ik nu?).quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
De uitslag is niet 100% betrouwbaar (test met 7weken zwangerschap)..
en wat te doen als het zo is?
hoeveel kans is erop dat het zo is?
en het wordt niet verzekerd, niet dat, dat me zoveel uitmaakt. maar gezien
hoeveel kans erop is en betrouwbaarheid ervan..

Ja sorry ik wist het niet zo goed waar te posten op dat moment, was even overrompeld.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:02 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Huh? Enkel een bloedtest? Heb je het niet over de combinatietest dan?.
Dit kan denk ik wel beter in Z&G trouwens, maar goed..

Ik zou het niet weten eigenlijk, ik ken de bloedtest niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:04 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja sorry ik wist het niet zo goed waar te posten op dat moment, was even overrompeld.
bloedtest.. met 7weken is toch wel vroeg?

ja ze doen dan ook die nekplooimeting, maar dat, dat zo vroeg kan.. verbaasd me.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:05 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten eigenlijk, ik ken de bloedtest niet.
Ze namen bij mij in week 10 bloed af, en ik moet binnenkort terugkomen voor de nekplooimeting. Dat zal toch wel anders zijn dan alleen die bloedtest dan?

. Kinderopvang.. welke kraamzorg ga je kiezen, dat soort dingen
. Kinderopvang.. welke kraamzorg ga je kiezen, dat soort dingen  .
.

Oh, ja. Dat is wel de combinatietest die je bedoelt. Dat kan niet zo vroeg voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:07 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
ja ze doen dan ook die nekplooimeting, maar dat, dat zo vroeg kan.. verbaasd me.
(heet dat een combinatietest zoals je zei? :$ ben echt nog newbie in dit)
 . Dat moet tussen 11 en 13 weken dacht ik.
. Dat moet tussen 11 en 13 weken dacht ik.En dit. Het gaat écht puur om kansberekening. Je bloed, je leeftijd, de nekplooi. Daar komt een sommetje uit denk ik, en dat geeft een verhoogd/nietverhoogd risico aan.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:07 schreef covie het volgende:
Maar Zoë ze zeggen alleen of er een verhoogd risico is he. Stel dat je dat hebt dan zou je er voor kunnen kiezen een vruchtwaterpunctie te doen.
Als er uit komt dat je geen verhoogd risico hebt, dan is er alsnog de kans dat je kindje wel het syndroom heeft. Die kans is er altijd. (heel klein natuurlijk)

fijn dat er een forum is als dit
 fijn dat er een forum is als dit 

Fok is een fantastisch forumquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:09 schreef Zoë23 het volgende:
haha fijn PurpleDaisy
elke dag leer ik weer meer hahafijn dat er een forum is als dit
 . Ik leer ook iedere dag weer meer in Z&G
. Ik leer ook iedere dag weer meer in Z&G  .
.

ben ik wel blij om.
 ben ik wel blij om. voor geluk en duimen, hoop snel meer streepjes hier!
 voor geluk en duimen, hoop snel meer streepjes hier!  

Oh, ja, ik heb ook écht geen idee hoorquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:05 schreef Zoë23 het volgende:
coco; had me niet zo in dit verdiept.. dus kwam wat als een verrassing. dacht dat het pas later in de zwangerschap werd onderzocht als er meer risico factoren aanwezig waren zegmaar.
covie; ja precies.. en daarom wil ik het eigenlijk niet. zal mn lief vanavond wel even vragen.
was benieuwd hoe jullie erover dachten.
hier moet je dus ook al over nadenken als je nog maar kort zwanger bent
 Ben een mega noob als het op zwangerschap enzo aankomt
 Ben een mega noob als het op zwangerschap enzo aankomt   Dus kan me voorstellen dat zoiets als een 'verrassing' komt. Maar vroeg me gewoon af waarom je er meteen een negatief gevoel bij had/ leek te hebben.
  Dus kan me voorstellen dat zoiets als een 'verrassing' komt. Maar vroeg me gewoon af waarom je er meteen een negatief gevoel bij had/ leek te hebben.

) verschoond en dat stinkt dus echt héél erg sterk naar amonnia.
 ) verschoond en dat stinkt dus echt héél erg sterk naar amonnia. het gewoon doen tegen die tijd
 het gewoon doen tegen die tijd   

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |