Ik heb nog niet echt iets structureels veranderd, behalve dat ik vitaminen en foliumzuur* ga slikken (ik heb een chronische darmziekte, en daardoor een nogal slecht eetpatroon ontwikkeldquote:Op donderdag 1 september 2011 10:40 schreef Zoë23 het volgende:
Ik moest wel gezond eten ivm chronisch darm probleem.
Geen koffie, cola, speciaal brood etc. Soms ging het even beter, kon ik even zondigen
Vannacht last van buikgriep weer, niet geslapen dus ziekgemeld van t werk.
Soms denk ik dat, dat m'n zwangerschaps kwaaltje wordt ipv overgeven enzo..
Had t al verwacht, ben het afgelopen jaar heel vaak bij de dokter enz geweest maar
Er is niks aan te doen. Kan iig niet meer sporten enzo.
Durf nog niet zo goed n t zwangerschapstopic te posten, heb nog geen idee of alles ok is.
quote:Op donderdag 1 september 2011 11:57 schreef clauwheee het volgende:
Nou de hel is hier hoor. Potjandikkie.
Awwww, he bah neequote:Op donderdag 1 september 2011 11:57 schreef clauwheee het volgende:
Nou de hel is hier hoor. Potjandikkie.
Wat naar dat je ook last van je darmen hebt.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb nog niet echt iets structureels veranderd, behalve dat ik vitaminen en foliumzuur* ga slikken (ik heb een chronische darmziekte, en daardoor een nogal slecht eetpatroon ontwikkeld).
Roken, drinken, koffie --> deed ik sowieso al niet.
Meer bewegen --> was ik al meer mee bezig omdat ik wil afvallen (!)![]()
We zijn nu wel bezig om meer structuur in onze levensstijl te krijgen, qua koken, opruimen/poetsen en de financiën![]()
* ik heb gisteren bij de drogist van Davitamon pillen gekocht ( 'compleet mama'), met foliumzuur en andere dingen. Alleen, thuis las ik dat het uitsluitend geschikt is voor zwangere vrouwen of pas bevallen vrouwen. Waarom? Ik snap dat niet, wat kan het voor kwaad om dat nu al te slikken? Iemand enig idee?
Ik heb jarenlang overdag niks gegeten tot het avondeten. Want anders kreeg ik op het werk last van pijn, krampen, etc. En dat was niet gewoon last, maar dan functioneerde ik niet meer. Dus ik leefde op cola (suikers dus energiequote:Op donderdag 1 september 2011 12:11 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Wat naar dat je ook last van je darmen hebt.
Op wat voor manier heb je n slecht eetpatroon?
Ja dat structuur in je levensstijl dat herken ik wel.. Goede motivatie ook om goed te sparen etc.
Geen idee of het kwaad kan, het zijn vitamines dus wat je lichaam niet nodig heeft, plas je weer uit.. Toch?
uitsluitend zwangere vrouwen? ik denk dat het precies dezelfde is als je zwanger wilt worden! geen verschil hoor in vitamientjesquote:Op donderdag 1 september 2011 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
* ik heb gisteren bij de drogist van Davitamon pillen gekocht ( 'compleet mama'), met foliumzuur en andere dingen. Alleen, thuis las ik dat het uitsluitend geschikt is voor zwangere vrouwen of pas bevallen vrouwen. Waarom? Ik snap dat niet, wat kan het voor kwaad om dat nu al te slikken? Iemand enig idee?
Ik vind het ook zo vreemd. Maar het staat in de bijsluiter "uitsluitend geschikt voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven". Zit alleen niks raars in die pillen, dus ik neem het met een korreltje zout, heb ik beslotenquote:Op donderdag 1 september 2011 12:18 schreef bitterend het volgende:
[..]
uitsluitend zwangere vrouwen? ik denk dat het precies dezelfde is als je zwanger wilt worden! geen verschil hoor in vitamientjes
Ik heb toen ik 2 streepjes heb geplast de etos pillen genomen..(nog steeds trouwens)
Mijn vk heeft me aanbevolen om 10mcg vit D te nemen per dag en de enige pillen die dit hoeveelheid bevatten zijn de etos pillen
Oh das min! Sinds ik meerdere keren p.d. eet ( kleine hoeveelheden ) en speciaal brood en geen zwarte thee meer gaat t bij mij beter. Maar goed, ieder reageert weer anders op eten.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang overdag niks gegeten tot het avondeten. Want anders kreeg ik op het werk last van pijn, krampen, etc. En dat was niet gewoon last, maar dan functioneerde ik niet meer. Dus ik leefde op cola (suikers dus energie).
Tegenwoordig vind ik het daardoor echt heel lastig om overdag te eten, ook al heb ik geen ontstekingen en relatief weinig klachten. Ik heb gewoon geen honger; vergeet letterlijk te eten. Net zes weken vakantie gehad, toen ging het beterSinds deze week weer aan het werk, en ik merk dat ik weer in dezelfde valkuil aan het vallen ben
![]()
Maar goed, ik probeer het wel. En voor de zekerheid slik ik dan ook maar extra vitamines. En wat jij zegt: ik kan me ook niet voorstellen dat het kwaad kan. Maar vond het zo'n rare tekst op de verpakking: "uitsluitend geschikt voor...".
Precies. Net mijn eerste pil geslikt (ik typte 'pik'quote:Op donderdag 1 september 2011 12:24 schreef bitterend het volgende:
Tja misschien bedoelen ze dat de pillen niet geschikt zijn voor mannen ofzo :p
Foliumzuur is idd het belangrijkste en vit. D...voor de rest plas je ze idd uit!
De samenstelling ziet er prima uit!!quote:Op donderdag 1 september 2011 12:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Precies. Net mijn eerste pil geslikt (ik typte 'pik') en voel me meteen heel verantwoord bezig zijn
![]()
![]()
Mocht iemand geinteresseerd zijn, dit is de link naar de bijsluiter: klik![]()
Vit. D en E zijn vetoplosbaar en plas je niet uit bij een overschot. Maar vit. E zit er niet superveel in en er zijn maar weinig mensen die vit. D genoeg binnenkrijgen door voeding alleen (in de zomer door zon misschien wel, maar die missen we hier ook nogal).quote:Op donderdag 1 september 2011 12:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Precies. Net mijn eerste pil geslikt (ik typte 'pik') en voel me meteen heel verantwoord bezig zijn
![]()
![]()
Mocht iemand geinteresseerd zijn, dit is de link naar de bijsluiter: klik![]()
Ik doe het vooral omdat ik ook nog medicijnen krijg ivm darmziekte. In principe zou het niet schadelijk zijn, maar de bijsluiter raadt het gebruik tijdens zwangerschap nog steeds af. Dus ik heb zoiets van; dan voor de rest maar zo gezond mogelijk doen. Compensatiegedragquote:Op donderdag 1 september 2011 12:36 schreef bitterend het volgende:
[..]
De samenstelling ziet er prima uit!!
Ik slikte niks voor dat ik zwanger werdomdat ik niet had verwacht dat het zo snel zou gaan...dus jullie zijn wel erg goed bezig!
Wauw. Nooit bij stilgestaan dat het idd helemaal niet wil zeggen dat je lichaam het ook daadwerkelijk opneemt.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vit. D en E zijn vetoplosbaar en plas je niet uit bij een overschot. Maar vit. E zit er niet superveel in en er zijn maar weinig mensen die vit. D genoeg binnenkrijgen door voeding alleen (in de zomer door zon misschien wel, maar die missen we hier ook nogal).
Het lijkt me geen probleem om deze pillen zo te slikken zonder zwangerschap. In de bijsluiter staat niet in welke vorm de vitaminen en mineralen in de pillen zitten, maar volgens mij gebruikt Davitamon niet altijd de best opneembare vorm voor je lichaam. Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden (dan zit er wel 200% van het ADH in zo'n pil, maar als maar 10% daarvan door je lichaam wordt opgenomen, zit je nog niet aan de juiste hoeveelheid).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |