abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101441890
Ik moest wel gezond eten ivm chronisch darm probleem.
Geen koffie, cola, speciaal brood etc. Soms ging het even beter, kon ik even zondigen

Vannacht last van buikgriep weer, niet geslapen dus ziekgemeld van t werk.

Soms denk ik dat, dat m'n zwangerschaps kwaaltje wordt ipv overgeven enzo..
Had t al verwacht, ben het afgelopen jaar heel vaak bij de dokter enz geweest maar
Er is niks aan te doen. Kan iig niet meer sporten enzo.

Durf nog niet zo goed n t zwangerschapstopic te posten, heb nog geen idee of alles ok is.
pi_101442198
Wat zijn we allemaal verantwoordelijk bezig! Ik hoop dat je je snel beter voelt Zoe3. Buikgriep lijkt me zo naar, blehhh.
Ben even heel onverantwoordelijk bezig met muffins te maken met mijn peuter. Traktatie voor de verjaardag van mij.
pi_101442326
Hopelijk voel je je snel beter Zoë. En zien we je gauw in Z&G, maar neem je tijd! :*
pi_101442761
Muffins O+ & gefeliciteerd!

Bedankt, erg lief! :*
pi_101443076
Is toch prima Zoë misschien steek je ons wel aan als je nog even blijft ;)
Kan me vooral na de vorige maand voorstellen dat het nog wat onwerkelijk is.. maar ik denk dat je dokter je straks wel echte zekerheid geeft!! :D

Zoals ik bij jullie lees valt er ook weinig te veranderen aan jullie leefstijl! :@
pi_101443240
Haha als 2streepjes plassen besmettelijk zou zijn, dan blijf ik cker hier, jullie lekker aansteken mm :)

M'n borsten zijn in 1week 5cm gegroeid pff waar wordt die huid vandaan gehaald?
Beetje raar misschien, maar rond mn tepel is de huid wat lichter. Hoop dat dat nog wegtrekt.
(als t feest nu al begint.. :P)

Edit hihi
Had verkeerd gelezen, dacht even aan n andere lifestyle lekker eten enzo mm O+
pi_101443878
Nou de hel is hier hoor. Potjandikkie.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_101444103
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:40 schreef Zoë23 het volgende:
Ik moest wel gezond eten ivm chronisch darm probleem.
Geen koffie, cola, speciaal brood etc. Soms ging het even beter, kon ik even zondigen

Vannacht last van buikgriep weer, niet geslapen dus ziekgemeld van t werk.

Soms denk ik dat, dat m'n zwangerschaps kwaaltje wordt ipv overgeven enzo..
Had t al verwacht, ben het afgelopen jaar heel vaak bij de dokter enz geweest maar
Er is niks aan te doen. Kan iig niet meer sporten enzo.

Durf nog niet zo goed n t zwangerschapstopic te posten, heb nog geen idee of alles ok is.
Ik heb nog niet echt iets structureels veranderd, behalve dat ik vitaminen en foliumzuur* ga slikken (ik heb een chronische darmziekte, en daardoor een nogal slecht eetpatroon ontwikkeld :')).

Roken, drinken, koffie --> deed ik sowieso al niet.
Meer bewegen --> was ik al meer mee bezig omdat ik wil afvallen (!) _O-

We zijn nu wel bezig om meer structuur in onze levensstijl te krijgen, qua koken, opruimen/poetsen en de financiën :s)

* ik heb gisteren bij de drogist van Davitamon pillen gekocht ( 'compleet mama' :') ), met foliumzuur en andere dingen. Alleen, thuis las ik dat het uitsluitend geschikt is voor zwangere vrouwen of pas bevallen vrouwen. Waarom? Ik snap dat niet, wat kan het voor kwaad om dat nu al te slikken? Iemand enig idee? :?
pi_101444149
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:57 schreef clauwheee het volgende:
:(.. Pff
:*
pi_101444151
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:57 schreef clauwheee het volgende:
Awwww, he bah nee ;( -O-

pi_101444274
Ja clauwhee, dat is ruk hè, zo'n opgespaarde ongesteldheid... :*
pi_101444284
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb nog niet echt iets structureels veranderd, behalve dat ik vitaminen en foliumzuur* ga slikken (ik heb een chronische darmziekte, en daardoor een nogal slecht eetpatroon ontwikkeld :')).

Roken, drinken, koffie --> deed ik sowieso al niet.
Meer bewegen --> was ik al meer mee bezig omdat ik wil afvallen (!) _O-

We zijn nu wel bezig om meer structuur in onze levensstijl te krijgen, qua koken, opruimen/poetsen en de financiën :s)

* ik heb gisteren bij de drogist van Davitamon pillen gekocht ( 'compleet mama' :') ), met foliumzuur en andere dingen. Alleen, thuis las ik dat het uitsluitend geschikt is voor zwangere vrouwen of pas bevallen vrouwen. Waarom? Ik snap dat niet, wat kan het voor kwaad om dat nu al te slikken? Iemand enig idee? :?
Wat naar dat je ook last van je darmen hebt.
Op wat voor manier heb je n slecht eetpatroon? :P

Ja dat structuur in je levensstijl dat herken ik wel.. Goede motivatie ook om goed te sparen etc.

Geen idee of het kwaad kan, het zijn vitamines dus wat je lichaam niet nodig heeft, plas je weer uit.. Toch?
pi_101444466
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:11 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Wat naar dat je ook last van je darmen hebt.
Op wat voor manier heb je n slecht eetpatroon? :P

Ja dat structuur in je levensstijl dat herken ik wel.. Goede motivatie ook om goed te sparen etc.

Geen idee of het kwaad kan, het zijn vitamines dus wat je lichaam niet nodig heeft, plas je weer uit.. Toch?
Ik heb jarenlang overdag niks gegeten tot het avondeten. Want anders kreeg ik op het werk last van pijn, krampen, etc. En dat was niet gewoon last, maar dan functioneerde ik niet meer. Dus ik leefde op cola (suikers dus energie :P).

Tegenwoordig vind ik het daardoor echt heel lastig om overdag te eten, ook al heb ik geen ontstekingen en relatief weinig klachten. Ik heb gewoon geen honger; vergeet letterlijk te eten. Net zes weken vakantie gehad, toen ging het beter :) Sinds deze week weer aan het werk, en ik merk dat ik weer in dezelfde valkuil aan het vallen ben -O-

Maar goed, ik probeer het wel. En voor de zekerheid slik ik dan ook maar extra vitamines. En wat jij zegt: ik kan me ook niet voorstellen dat het kwaad kan. Maar vond het zo'n rare tekst op de verpakking: "uitsluitend geschikt voor...".
pi_101444489
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:

uitsluitend zwangere vrouwen? ik denk dat het precies dezelfde is als je zwanger wilt worden! geen verschil hoor in vitamientjes

Ik heb toen ik 2 streepjes heb geplast de etos pillen genomen..(nog steeds trouwens)
Mijn vk heeft me aanbevolen om 10mcg vit D te nemen per dag en de enige pillen die dit hoeveelheid bevatten zijn de etos pillen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101444624
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:18 schreef bitterend het volgende:

[..]

uitsluitend zwangere vrouwen? ik denk dat het precies dezelfde is als je zwanger wilt worden! geen verschil hoor in vitamientjes

Ik heb toen ik 2 streepjes heb geplast de etos pillen genomen..(nog steeds trouwens)
Mijn vk heeft me aanbevolen om 10mcg vit D te nemen per dag en de enige pillen die dit hoeveelheid bevatten zijn de etos pillen
Ik vind het ook zo vreemd. Maar het staat in de bijsluiter "uitsluitend geschikt voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven". Zit alleen niks raars in die pillen, dus ik neem het met een korreltje zout, heb ik besloten :)

Ga ik straks of morgen wel specifiek foliumzuurtabletten halen (die hadden ze niet bij de drogist waar ik gisteren was).
pi_101444667
Tja misschien bedoelen ze dat de pillen niet geschikt zijn voor mannen ofzo :p
Foliumzuur is idd het belangrijkste en vit. D...voor de rest plas je ze idd uit!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101444748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang overdag niks gegeten tot het avondeten. Want anders kreeg ik op het werk last van pijn, krampen, etc. En dat was niet gewoon last, maar dan functioneerde ik niet meer. Dus ik leefde op cola (suikers dus energie :P).

Tegenwoordig vind ik het daardoor echt heel lastig om overdag te eten, ook al heb ik geen ontstekingen en relatief weinig klachten. Ik heb gewoon geen honger; vergeet letterlijk te eten. Net zes weken vakantie gehad, toen ging het beter :) Sinds deze week weer aan het werk, en ik merk dat ik weer in dezelfde valkuil aan het vallen ben -O-

Maar goed, ik probeer het wel. En voor de zekerheid slik ik dan ook maar extra vitamines. En wat jij zegt: ik kan me ook niet voorstellen dat het kwaad kan. Maar vond het zo'n rare tekst op de verpakking: "uitsluitend geschikt voor...".
Oh das min! Sinds ik meerdere keren p.d. eet ( kleine hoeveelheden ) en speciaal brood en geen zwarte thee meer gaat t bij mij beter. Maar goed, ieder reageert weer anders op eten.
Maar ontstekingen enzo.. Echt naar, ik kan dan ook niks eten.

Ja misschien is dat ook wel voor de verkoop zegmaar.
Het zou geen kwaad kunnen voor iemand die niet zwanger is lijkt me.
pi_101444767
Balen clauwhee :*
Maar laat de moed niet zakken! Voor jou komt het ook goed!
pi_101444837
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:24 schreef bitterend het volgende:
Tja misschien bedoelen ze dat de pillen niet geschikt zijn voor mannen ofzo :p
Foliumzuur is idd het belangrijkste en vit. D...voor de rest plas je ze idd uit!
Precies. Net mijn eerste pil geslikt (ik typte 'pik' :')) en voel me meteen heel verantwoord bezig zijn :) :s)

Mocht iemand geinteresseerd zijn, dit is de link naar de bijsluiter: klik :)
pi_101444983
Ik drink elke dag een multivitamine bruistablet van de action.
En een foliumzuur.

Let op dat je voor vitamine tabletten niet de duurste tabletten gaat halen dat is echt de allergrootste onzin!! Je krijgt misschien bij de goedkopere een beetje extra vulstoffen binnen verder is er niks anders.

Ik ben verder dol op koffie, wijn, (rood) vlees en uitgaan.
Dus moet nog wel wat veranderen. Maar ik ben met alles behalve rood vlees al aan het minderen.
En dat gaat me goed af.
pi_101445024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Precies. Net mijn eerste pil geslikt (ik typte 'pik' :')) en voel me meteen heel verantwoord bezig zijn :) :s)

De samenstelling ziet er prima uit!!
Ik slikte niks voor dat ik zwanger werd :@ omdat ik niet had verwacht dat het zo snel zou gaan...dus jullie zijn wel erg goed bezig!
pi_101445127
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Vit. D en E zijn vetoplosbaar en plas je niet uit bij een overschot. Maar vit. E zit er niet superveel in en er zijn maar weinig mensen die vit. D genoeg binnenkrijgen door voeding alleen (in de zomer door zon misschien wel, maar die missen we hier ook nogal).

Het lijkt me geen probleem om deze pillen zo te slikken zonder zwangerschap. In de bijsluiter staat niet in welke vorm de vitaminen en mineralen in de pillen zitten, maar volgens mij gebruikt Davitamon niet altijd de best opneembare vorm voor je lichaam. Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden (dan zit er wel 200% van het ADH in zo'n pil, maar als maar 10% daarvan door je lichaam wordt opgenomen, zit je nog niet aan de juiste hoeveelheid).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101445200
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:36 schreef bitterend het volgende:

[..]

De samenstelling ziet er prima uit!!
Ik slikte niks voor dat ik zwanger werd :@ omdat ik niet had verwacht dat het zo snel zou gaan...dus jullie zijn wel erg goed bezig!
Ik doe het vooral omdat ik ook nog medicijnen krijg ivm darmziekte. In principe zou het niet schadelijk zijn, maar de bijsluiter raadt het gebruik tijdens zwangerschap nog steeds af. Dus ik heb zoiets van; dan voor de rest maar zo gezond mogelijk doen. Compensatiegedrag :+
pi_101445233
Goed bezig Coco! :)
pi_101445245
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Vit. D en E zijn vetoplosbaar en plas je niet uit bij een overschot. Maar vit. E zit er niet superveel in en er zijn maar weinig mensen die vit. D genoeg binnenkrijgen door voeding alleen (in de zomer door zon misschien wel, maar die missen we hier ook nogal).

Het lijkt me geen probleem om deze pillen zo te slikken zonder zwangerschap. In de bijsluiter staat niet in welke vorm de vitaminen en mineralen in de pillen zitten, maar volgens mij gebruikt Davitamon niet altijd de best opneembare vorm voor je lichaam. Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden (dan zit er wel 200% van het ADH in zo'n pil, maar als maar 10% daarvan door je lichaam wordt opgenomen, zit je nog niet aan de juiste hoeveelheid).
Wauw. Nooit bij stilgestaan dat het idd helemaal niet wil zeggen dat je lichaam het ook daadwerkelijk opneemt.

"Werkt dat met calorieën ook zo?", vroeg zij hoopvol.
pi_101446007
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:11 schreef Mangostine het volgende:
Ja clauwhee, dat is ruk hè, zo'n opgespaarde ongesteldheid... :*
Zeg dat...ik zal jullie de details besparen maar ik ben de halve nacht in touw geweest. En ik ben inmiddels best wat gewend!
pi_101446284
Naar Clauwheee! :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_101446409
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:15 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Zeg dat...ik zal jullie de details besparen maar ik ben de halve nacht in touw geweest. En ik ben inmiddels best wat gewend!
Pff echt naar.
Vandaag lekker thuis gebleven van t werk? :*
pi_101447034
Nee, maar ga nu wel naar huis. En morgen ook vrij genomen. Even me, myself and I!
pi_101447326
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:49 schreef clauwheee het volgende:
Nee, maar ga nu wel naar huis. En morgen ook vrij genomen. Even me, myself and I!
Verstandig, even lekker tijd voor jezelf.. Pff!

:(
pi_101447871
Getverderrie clauwhee! Hoop voor je dat het snel minder wordt!
Ik slik overigens ook de vitamienen voor zwangere en voedende vrouwen. Baat het niet, schaadt het niet denk ik maar. Kennelijk heeft alleen Etos de zwanger worden variant.
pi_101448626
als we zwanger konden worden van alleen al vitaminen, dan had meer dan de helft nu al zwanger geweest :') :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101449475
Maar als je ''Etos zwanger worden'' slikt, dan hoef je geen foliumzuur toch?

Oh en wat vervelend Clauwheee:(
pi_101450651
En Aurum, was Etos bestormt door rammelende dames!
Nee, SCD in de pilletjes zit alles kennelijk in, ook foliumzuur.
pi_101451202
Ik doe alleen aan foliumzuur hoor, en ik laat de alcohol staan. Maar voor de rest leef ik al super gezond O-)

Ik heb morgenvroeg mijn uitstrijkje en heb besloten het gewoon door te laten gaan. Mocht ik zwanger zijn, dan is dat hooguit een dag of 4. Kan geen kwaad voor de evt zwangerschap maar ook niet voor het bevolkingsonderzoek.

Vriendlief vraagt elke dag "en, voel je al iets?" Ik: "Neu... wat denk jij?" Hij: "Jaaa, ik denk het wel." O+
pi_101451239
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:07 schreef Mangostine het volgende:
Ik doe alleen aan foliumzuur hoor, en ik laat de alcohol staan. Maar voor de rest leef ik al super gezond O-)

Ik heb morgenvroeg mijn uitstrijkje en heb besloten het gewoon door te laten gaan. Mocht ik zwanger zijn, dan is dat hooguit een dag of 4. Kan geen kwaad voor de evt zwangerschap maar ook niet voor het bevolkingsonderzoek.

Vriendlief vraagt elke dag "en, voel je al iets?" Ik: "Neu... wat denk jij?" Hij: "Jaaa, ik denk het wel." O+
Mijn man heeft me in de eerste week bijna elke dag een testje laten doen omdat hij niet geloofde dat het meteen raak was (na eerste IVF poging). Hij vond ook maar dat ik naar het ziekenhuis moest voor een bloedtest. Maar dat wilde het ziekenhuis niet doen :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101451285
Lol, soms zijn het toch echt net wijven hè :')
pi_101451377
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:11 schreef Mangostine het volgende:
Lol, soms zijn het toch echt net wijven hè :')
Soms..... zijn ze erger ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101454477
Ik was net bij de kruidvat en heb dat kv vitaal zwanger gevonden.
Zijn vitaminen voor als je zwanger wilt worden, zwanger bent of als je borstvoeding geeft.

Voor maar ¤2,39
Kan het trouwens niet terug vinden op de website daar staan alleen de foliumzuur tabletten

SPOILER: beetje grote plaatjes van potje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101454486
Ik kom weer ff uit de lurkstand :) Ik las net dat het niet uitmaakt of je goedkope of dure vitaminen neemt. Dat maakt inderdaad niet uit, als je maar gecheleerde vitaminen neemt. Die "binden" beter aan elkaar (versterken elkaar) en in het lichaam.
Ik slik braaf heel dure pillen (50 euro voor 2 maanden).

Vanavond ga ik naar mijn zus (die met PCOS zwanger is geworden, nu al 33 weken :)) en die heeft het boek Fertility food. Ik zal er ff snel een studie van maken wat we moeten eten om snel zwanger te worden.

Ik ben trouwens, al stellen we het nog 3 weken uit, wel gezonder gaan leven. Ik was al een behoorlijke health freak (en vegetariër), maar nu let ik er extra op dat ik geen extra suikers en zout binnenkrijg en ik drink geen alcohol en koffie (alleen caffeïnevrij) meer. Wel slik ik nu visolie. Als vegetariër doet het wel een beetje pijn, maar het gaat straks om een ander wezentje en dan moet ik mijn eigen wensen/principes maar opzij schuiven
Misschien helpen die 3 weken extra bewust leven om er een mooi nestje van te maken?!
pi_101454905
Covie: er zit te weinig vit. D erin...je moet 10mcg hebben

Dit is denk ik handig voor jullie/ons allemaal
http://www.vitamine-info.(...)ig/zwangere-vrouwen/

[ Bericht 64% gewijzigd door bitterend op 01-09-2011 18:27:08 ]
pi_101455350
In Davitamon voor zwangere vrouwen zit ook 10mcg zag ik net op mijn doosje.

Oja wat misschien ook helpt; ik gebruikte altijd lactacyd enzo, hier ben ik uiteindelijk mee gestopt omdat, dat het milieu van binnen ook veranderd.. En dat milieu moet natuurlijk goed zijn voor de zaadcellen enz :P
pi_101455884
Thnx, ik ga even lezen bitterend. (Nu is het gebeurd, nu wil ik er alles van weten.. zit nu al met allerlei potjes om me heen :') )

Vitapientje hoe kan ik zien of ze gecheleerd zijn? (staat nergens op)
pi_101464118
Gefeliciteerd allemaal met het 2e streepje ;)

Ik denk dat ik hier meer thuis ben op dit moment dan bij mensen die al veel verder zijn ;)
pi_101464688
Gefeliciteerd, hoop dat je snel onbezorgd in z&g mee durft te posten! Was het snel raak?
pi_101465789
Het rammelt hier met grote rammelaars,lees net dat er weer 1 van zwangerschapsgym van de jongste zwanger is,nummer drie geloof ik. Ik wil ook weer!
@ clauwhee,jammer,had zo op streepjes gehoopt.
pi_101480070
Jammer clauwhee :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_101481277
even een post.. weet niet zo goed waar ik dit neer moet zetten.
15 sept naar de arts voor controle etc. wel spannend.
telefonisch ingeschreven, familiegesch. besproken enzo.

nu vroeg ze of ik ook een bloedtest wilde doen om te kijken of ik een verhoogd risico heb op een kindje met syndroom van down. (standaard bloedtest, niet omdat het in de familie zit)
Ik denk gelijk; nee dat wil ik niet (en het is dan ook niet met 100% zekerheid te zeggen)
maar toch spookt 't door mn hoofd.

wat zouden jullie doen?
pi_101481592
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:46 schreef Zoë23 het volgende:

nu vroeg ze of ik ook een bloedtest wilde doen om te kijken of ik een verhoogd risico heb op een kindje met syndroom van down. (standaard bloedtest, niet omdat het in de familie zit)
Ik denk gelijk; nee dat wil ik niet (en het is dan ook niet met 100% zekerheid te zeggen)

wat zouden jullie doen?
Waarom wil je het niet dan?
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:00:22 #250
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481698
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:46 schreef Zoë23 het volgende:

wat zouden jullie doen?
Tsja, het is en blijft natuurlijk 'maar' een kansberekening. Dus zekerheid heb je pas na een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Wij kiezen er wel voor, maar dat heeft ook te maken omdat het bij m'n man in de familie voorkomt.
pi_101481710
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Waarom wil je het niet dan?
De uitslag is niet 100% betrouwbaar (test met 7weken zwangerschap)..
en wat te doen als het zo is?
hoeveel kans is erop dat het zo is?
en het wordt niet verzekerd, niet dat, dat me zoveel uitmaakt. maar gezien
hoeveel kans erop is en betrouwbaarheid ervan..
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:02:07 #252
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481751
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef Zoë23 het volgende:
Huh? Enkel een bloedtest? Heb je het niet over de combinatietest dan? :@.
Dit kan denk ik wel beter in Z&G trouwens, maar goed. :+.
pi_101481764
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Tsja, het is en blijft natuurlijk 'maar' een kansberekening. Dus zekerheid heb je pas na een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Wij kiezen er wel voor, maar dat heeft ook te maken omdat het bij m'n man in de familie voorkomt.
ja precies. en zo'n vlokkentest/vruchtwaterpunctie doen ze (pas) als er meer kans op is dmv leeftijd en/of erfelijkheid.
ik snap dat jullie ervoor kiezen omdat het in de fam. voorkomt.
bij ons komt het niet in de fam. voor maar ze wilde ons die keuze wel geven, of we het
willen testen of niet. Dat vind ik wel fijn dat ze zoiets doen.
pi_101481790
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ik dacht dat er sowieso een test werd gedaan om te kijken of een kindje Down heeft (maar dat is dus die standaard bloedtest, begrijp ik nu?).

Gevoelsmatig denk ik dat ik het wel zou laten testen. Maar ik heb me nog nergens in verdiept, dus zoals ik al zei: puur gevoelsmatig.
pi_101481799
Ik snap het wel, als je een uitslag krijgt dat je wel een verhoogt risico hebt. Is de kans groot dat je je onnodig zorgen maakt. Want ook al is er een vergroot risico het kindje kan net zo goed gezond zijn.

Dus eigenlijk weet je nog steeds niks, je krijgt alleen een extra stuk onzekerheid mee.
pi_101481807
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:02 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Huh? Enkel een bloedtest? Heb je het niet over de combinatietest dan? :@.
Dit kan denk ik wel beter in Z&G trouwens, maar goed. :+.
Ja sorry ik wist het niet zo goed waar te posten op dat moment, was even overrompeld.

bloedtest.. met 7weken is toch wel vroeg?
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:05:07 #257
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481843
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:04 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja sorry ik wist het niet zo goed waar te posten op dat moment, was even overrompeld.

bloedtest.. met 7weken is toch wel vroeg?
Ik zou het niet weten eigenlijk, ik ken de bloedtest niet.
Ze namen bij mij in week 10 bloed af, en ik moet binnenkort terugkomen voor de nekplooimeting. Dat zal toch wel anders zijn dan alleen die bloedtest dan?
pi_101481858
coco; had me niet zo in dit verdiept.. dus kwam wat als een verrassing. dacht dat het pas later in de zwangerschap werd onderzocht als er meer risico factoren aanwezig waren zegmaar.

covie; ja precies.. en daarom wil ik het eigenlijk niet. zal mn lief vanavond wel even vragen.
was benieuwd hoe jullie erover dachten.

hier moet je dus ook al over nadenken als je nog maar kort zwanger bent :P
pi_101481898
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:05 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten eigenlijk, ik ken de bloedtest niet.
Ze namen bij mij in week 10 bloed af, en ik moet binnenkort terugkomen voor de nekplooimeting. Dat zal toch wel anders zijn dan alleen die bloedtest dan?
ja ze doen dan ook die nekplooimeting, maar dat, dat zo vroeg kan.. verbaasd me.
(heet dat een combinatietest zoals je zei? :$ ben echt nog newbie in dit)
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:07:37 #260
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481902
Oh en je krijgt nog veel meer om over na te denken :P. Kinderopvang.. welke kraamzorg ga je kiezen, dat soort dingen :+.
pi_101481904
Maar Zoë ze zeggen alleen of er een verhoogd risico is he. Stel dat je dat hebt dan zou je er voor kunnen kiezen een vruchtwaterpunctie te doen.

Als er uit komt dat je geen verhoogd risico hebt, dan is er alsnog de kans dat je kindje wel het syndroom heeft. Die kans is er altijd. (heel klein natuurlijk)
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:08:42 #262
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481930
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:07 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

ja ze doen dan ook die nekplooimeting, maar dat, dat zo vroeg kan.. verbaasd me.
(heet dat een combinatietest zoals je zei? :$ ben echt nog newbie in dit)
Oh, ja. Dat is wel de combinatietest die je bedoelt. Dat kan niet zo vroeg voor zover ik weet. :). Dat moet tussen 11 en 13 weken dacht ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:07 schreef covie het volgende:
Maar Zoë ze zeggen alleen of er een verhoogd risico is he. Stel dat je dat hebt dan zou je er voor kunnen kiezen een vruchtwaterpunctie te doen.

Als er uit komt dat je geen verhoogd risico hebt, dan is er alsnog de kans dat je kindje wel het syndroom heeft. Die kans is er altijd. (heel klein natuurlijk)
En dit. Het gaat écht puur om kansberekening. Je bloed, je leeftijd, de nekplooi. Daar komt een sommetje uit denk ik, en dat geeft een verhoogd/nietverhoogd risico aan.
pi_101481958
haha fijn PurpleDaisy :P
elke dag leer ik weer meer haha 8)7 fijn dat er een forum is als dit ;)

covie: ja precies.. alleen een risco..
ja kans 1 op 1000 zei ze. maar mn anamnese was fantastisch zei ze, dus ik ga ervanuit
dat mn gegevens goed zijn :P
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:10:46 #264
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481995
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:09 schreef Zoë23 het volgende:
haha fijn PurpleDaisy :P
elke dag leer ik weer meer haha 8)7 fijn dat er een forum is als dit ;)
Fok is een fantastisch forum O+. Ik leer ook iedere dag weer meer in Z&G :D.
pi_101482000
Nou gelukkig zag het er goed uit!!! Leuk zeg!!
pi_101482066
Bedankt PurpleDaisy, is 't voor mij ook weer wat duidelijker..
zal wel even horen wat mn lief zegt O+
Haha das wel mooi dat dit allemaal besproken kan worden zo.

covie; ja ben ik ook blij om!
vroeg ze lengte en gewicht enzo..en geboortedatum enzo. Zegt ze paar x; je bent mooi jong enz haha
vond het een leuke vrouw iig zo over de telefoon! :D ben ik wel blij om.

mmmmm ik ga even *O* voor geluk en duimen, hoop snel meer streepjes hier! :*

[ Bericht 3% gewijzigd door Zoë23 op 02-09-2011 11:55:21 ]
pi_101482289
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:05 schreef Zoë23 het volgende:
coco; had me niet zo in dit verdiept.. dus kwam wat als een verrassing. dacht dat het pas later in de zwangerschap werd onderzocht als er meer risico factoren aanwezig waren zegmaar.

covie; ja precies.. en daarom wil ik het eigenlijk niet. zal mn lief vanavond wel even vragen.
was benieuwd hoe jullie erover dachten.

hier moet je dus ook al over nadenken als je nog maar kort zwanger bent :P
Oh, ja, ik heb ook écht geen idee hoor :D Ben een mega noob als het op zwangerschap enzo aankomt :+ Dus kan me voorstellen dat zoiets als een 'verrassing' komt. Maar vroeg me gewoon af waarom je er meteen een negatief gevoel bij had/ leek te hebben.
pi_101482396
coco; mmm omdat ik aan de ene kant niet zou weten wat ik met die info moet.. wat covie zei; je maakt je dan alleen maar ongerust.
misschien is het ook wel 'kop in 't zand steken' gedrag, zolang het niet benoemd wordt is het er niet ofzo.
wist ook niet dat je er op gecontroleerd kon worden, zit ook op het werk dus dan lopen
2 dingen ook wat door elkaar haha. moet er maar even rustig over nadenken
pi_101482702
Wat ik er wel bij kan zeggen.
Stel nou dat je wel een verhoogd risico hebt, dan heb je nog de keuze om een vruchtwaterpunctie te doen. Een vruchtwaterpunctie zou ik zelf anders nooit doen omdat de kans op een miskraam daardoor veel groter is.

Als je het niet weet kan het ook zijn dat je in een later stadium denk van "had ik toch maar". Angst dat er iets niet goed is heeft iedereen. Dan had je misschien ook graag de bevestiging gehad van de bloedtest dat het prima is.

De kans is heeeeeeeeel groot dat je geen verhoogd risico hebt. Mocht het kindje toch het syndroom hebben dan zullen ze het uiteindelijk ook wel zien door de groei die achterblijft of andere symptomen. Maar dan had je al wel kunnen weten, door de bloedtest dat de mogelijkheid zich aan zou dienen.

(ik hoop dat ik het niet lastiger maak)

Nooit de wens gehad model te worden met zo'n lengte en gewicht? :o ;)
pi_101483445
hah had lengte en gewicht toevallig al even weggehaald ;)
maar nee :P

je maakt t niet lastiger hoor, vind je reactie wel fijn.
het 'had ik toch maar..' is natuurlijk achteraf ook niet fijn.. iets om vanavond goed
over na te denken iig!

Bedankt v jullie reacties, echt fijn hier :*
pi_101487614
De vorige keer hebben we geen test laten uitvoeren. De nekplooimeting viel goed uit en het bloed was ook in orde. We kregen nog genoeg te verduren tijdens de zwangerschap, dus hadden we hier geen latere zorgen meer om.

Ik ben wel blij dat dit soort testen bestaan. Je hebt immers een keuze. Aan de andere kant, maakt dat het ook wel lastiger, want welke keuze maak je :?

Voor de rest komt er flink wat op je af de eerste weken van je zwangerschap: kraamzorg, verloskundige, KDV en hoe vertellen we het de omgeving? Pas na een aantal weken kon ik genieten en was het heel saai tot de 20 weken echo.

:W
pi_101499426
Ik heb 2 heueul grote konijnen
Maar ik was net dus even die bak (is ook gewoon een kattebak :') ) verschoond en dat stinkt dus echt héél erg sterk naar amonnia.

Voor een konijntje zal het geen schade zijn. Maar voor een vergelijking deze 2 wegen bij elkaar net zoveel als 10 dwergkonijnen.

Als je zwanger bent zal dat dan niet schadelijk zijn?
Anders moet (8> het gewoon doen tegen die tijd :9
pi_101499754
Zo! Het lijkt weer voorbij. Test geeft weer negatief aan. We wachten nog een dag of 2 en dan maar weer verder
pi_101500611
iom :* Hoe gaat het nu?
We zullen extra hard voor je duimen de komende weken!!
pi_101500623
Balen iom :*
balen, als in, dat het echt klaar is.
pi_101500868
:* iom
pi_101501013
Blegh iom :* Heb je nog veel pijn gehad of viel het mee?
pi_101511718
Virtuele knuffel voor iom! Hoe gaat het nu?
Ik vroeg me af welke dames binnenkort hun Nod hebben. Kunnen we gaan duimen.
pi_101512093
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:25 schreef Sopho het volgende:
Nou nu kijk ik in de OP en zie dat Marjolijntje vandaag haar nod had!
En lijnloos zondag!

Vertel dames, hoe staat het ervoor!
pi_101512182
Ja ik! 14 sept, is dat binnenkort genoeg? :+ Ik kan nl niet wachten. En voel allemaal abnormale dingen zoals buiksteken, hoofdpijn, hangerig, geen eetlust. Kortom, ik ga mezelf de komende 2 weken gek maken! :')
pi_101512673
Wachtweken duren lang }:|

Ik moet nog een weekje wachten en praat mezelf volgens mij ook allerlei gevoelens aan.
Onze klusweek is ook een beetje raar verlopen dus denk stiekem dat het niks is deze maand.
pi_101512877
Dan kan het alleen maar meevallen, toch?

Mijn klusweek was eigenlijk wel naar wens verder :Y)
pi_101513964
Ja dat is ook wel waar, maar ik hou ook hoop :Y

Haha nu nog maar even klussen voor fun, dan duurt het wachten niet zo lang :s)
pi_101519703
Hahaha Magostine, klinkt heel bekend. Ik heb mijn Nod 16 september overigens, dus we klussen ons suf deze weken. Voor zover dat lukt met een peuter die flink actief is in de avond.

Covie, dat hoeft natuurlijk niet, het kan met 1 keer al raak zijn!

Spannend voor Lijnloos en Marjolijntje, succes en ik duim voor twee streepjes!
pi_101519869
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:33 schreef covie het volgende:

[..]

Nou nu kijk ik in de OP en zie dat Marjolijntje vandaag haar nod had!
En lijnloos zondag!

Vertel dames, hoe staat het ervoor!
Ik ben begin van de week al ongesteld geworden :( de OP is nog niet aangepast denk ik
Mijn nieuwe NOD is 28 september, ik sta weer achteraan in de lijst denk ik.
pi_101523744
Was eigenlijk een gewone ongesteldheid. (Daar heb ik normaal altijd al veel last van).
Maandag de verloskundige maar even bellen om te vragen hoe en wat. En de "eerste echo afspraak" te cancelen.

En dan wordt het voor ons ook weer klussen ;)
  † In Memoriam † zaterdag 3 september 2011 @ 13:32:59 #287
309370 Nanadu
pi_101524051
Covie nog even naar aanleiding over het schoonmaken van je konijnenbak, ik weet in ieder geval dat je de kattenbak niet mag schoonmaken als je zwanger bent vanwege toxoplasmose wat katten met zich mee kunnen dragen. Ik weet niet of konijnen dit ook kunnen meedragen, maar misschien een idee om dit voor de zekerheid door je (8> te laten doen?

Iom heel knap hoe je ermee om gaat, klinkt positief!

Mangostine spannend voor jou.
pi_101524234
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:25 schreef Sopho het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer mijn Nod zou zijn :?
pi_101524245
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:13 schreef Marjolijntje het volgende:
:* iom
En dit.

pi_101524267
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 13:32 schreef Nanadu het volgende:
Covie nog even naar aanleiding over het schoonmaken van je konijnenbak, ik weet in ieder geval dat je de kattenbak niet mag schoonmaken als je zwanger bent vanwege toxoplasmose wat katten met zich mee kunnen dragen. Ik weet niet of konijnen dit ook kunnen meedragen, maar misschien een idee om dit voor de zekerheid door je (8> te laten doen?

Iom heel knap hoe je ermee om gaat, klinkt positief!

Mangostine spannend voor jou.
Mag dat niet? :o

Niet dat ik al zwanger ben, maar dat wist ik heul niet. Mocht het zover zijn, dan moet ik daar wel even rekening mee gaan houden :)
pi_101524527
Kattenbak mag absoluut niet nee!

Konijnen twijfelde ik dus over maar ik vind ook dat (8> dat mag gaan doen als het zo ver is. O-)
Er komt echt een hele sterke ammonia lucht vanaf namelijk.

Achja tegen die tijd zie ik het wel weer.. eerst maar eens 2 streepjes plassen :D
pi_101529609
Ik heb geen idee wanneer mijn NOD is.

ik ben nu nog aan het ontpillen en ben nog niet ongesteld geworden. Normaal gesproken zou ik met het gebruik van de pil maandag ongesteld moeten worden, en ik hoop dat het nu ook gewoon gebeurd.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie ongesteld werden na het stoppen met de pil??
pi_101530083
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 17:46 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb geen idee wanneer mijn NOD is.

ik ben nu nog aan het ontpillen en ben nog niet ongesteld geworden. Normaal gesproken zou ik met het gebruik van de pil maandag ongesteld moeten worden, en ik hoop dat het nu ook gewoon gebeurd.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie ongesteld werden na het stoppen met de pil??
Bij mij ging het eigenlijk gewoon met ongeveer dezelfde regelmaat door. Zal af en toe een dag ofzo inzitten. Precies weet ik het niet, want ik heb het nooit bijgehouden :P

Maar ik weet dat ik vóór de pil echt ontzettend onregelmatig ongesteld was. Dat was direct ná de pil ineens prima geregeld :)
pi_101530538
ik heb ook geen flauw benul wanneer mijn NOD is, als ik 28 dagen aanhoud dat zou het komende woensdag moeten zijn. Maar alle symptomen die ik normaal heb, daar heb ik nu helemaal geen last van.

Ben benieuwd :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101531719
@kiwsted; bij mij duurde het precies 28 dgn maar dat verschilt geloof ik heel erg per persoon.
op een gegeven moment kwam mn periode na dag 24 en toen kwam het ook heel erg hevig
voor mijn idee was het vanaf toen pas echt ont-pilt
pi_101533301
Lijnloos hoe is het met/bij jou?? Was Lowlands leuk? (offtopic) ben op vakantie geweest en kon zo gauw niks terugvinden van je hier
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 3 september 2011 @ 21:25:39 #297
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101535532
Lijnloos ging even on hold. Schreef ze ik meen een of twee topics terug iets over...
  † In Memoriam † zaterdag 3 september 2011 @ 22:31:55 #298
309370 Nanadu
pi_101537732
kwisted bij mij heeft het na het stoppen met de pil 36 dagen geduurd voor ik ongesteld werd. Deze cyclus moet ik afwachten wat het wordt. Maar bij mij is het nooit heel regelmatig geweest.
pi_101546119
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:14 schreef Poppejans het volgende:
Lijnloos hoe is het met/bij jou?? Was Lowlands leuk? (offtopic) ben op vakantie geweest en kon zo gauw niks terugvinden van je hier
Wachten op het tweede streepje deel 198

Als ik t goed heb gekopierd, staat het op deze pagina.
pi_101546386
Kwisted, ik werd ook vrij regelmatig ongesteld na het stoppen met de pil, mijn cyclus ligt nu tussen 29 en 33 dagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')