Ik heb nog niet echt iets structureels veranderd, behalve dat ik vitaminen en foliumzuur* ga slikken (ik heb een chronische darmziekte, en daardoor een nogal slecht eetpatroon ontwikkeldquote:Op donderdag 1 september 2011 10:40 schreef Zoë23 het volgende:
Ik moest wel gezond eten ivm chronisch darm probleem.
Geen koffie, cola, speciaal brood etc. Soms ging het even beter, kon ik even zondigen
Vannacht last van buikgriep weer, niet geslapen dus ziekgemeld van t werk.
Soms denk ik dat, dat m'n zwangerschaps kwaaltje wordt ipv overgeven enzo..
Had t al verwacht, ben het afgelopen jaar heel vaak bij de dokter enz geweest maar
Er is niks aan te doen. Kan iig niet meer sporten enzo.
Durf nog niet zo goed n t zwangerschapstopic te posten, heb nog geen idee of alles ok is.
quote:Op donderdag 1 september 2011 11:57 schreef clauwheee het volgende:
Nou de hel is hier hoor. Potjandikkie.
Awwww, he bah neequote:Op donderdag 1 september 2011 11:57 schreef clauwheee het volgende:
Nou de hel is hier hoor. Potjandikkie.
Wat naar dat je ook last van je darmen hebt.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb nog niet echt iets structureels veranderd, behalve dat ik vitaminen en foliumzuur* ga slikken (ik heb een chronische darmziekte, en daardoor een nogal slecht eetpatroon ontwikkeld).
Roken, drinken, koffie --> deed ik sowieso al niet.
Meer bewegen --> was ik al meer mee bezig omdat ik wil afvallen (!)![]()
We zijn nu wel bezig om meer structuur in onze levensstijl te krijgen, qua koken, opruimen/poetsen en de financiën![]()
* ik heb gisteren bij de drogist van Davitamon pillen gekocht ( 'compleet mama'), met foliumzuur en andere dingen. Alleen, thuis las ik dat het uitsluitend geschikt is voor zwangere vrouwen of pas bevallen vrouwen. Waarom? Ik snap dat niet, wat kan het voor kwaad om dat nu al te slikken? Iemand enig idee?
Ik heb jarenlang overdag niks gegeten tot het avondeten. Want anders kreeg ik op het werk last van pijn, krampen, etc. En dat was niet gewoon last, maar dan functioneerde ik niet meer. Dus ik leefde op cola (suikers dus energiequote:Op donderdag 1 september 2011 12:11 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Wat naar dat je ook last van je darmen hebt.
Op wat voor manier heb je n slecht eetpatroon?
Ja dat structuur in je levensstijl dat herken ik wel.. Goede motivatie ook om goed te sparen etc.
Geen idee of het kwaad kan, het zijn vitamines dus wat je lichaam niet nodig heeft, plas je weer uit.. Toch?
uitsluitend zwangere vrouwen? ik denk dat het precies dezelfde is als je zwanger wilt worden! geen verschil hoor in vitamientjesquote:Op donderdag 1 september 2011 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
* ik heb gisteren bij de drogist van Davitamon pillen gekocht ( 'compleet mama'), met foliumzuur en andere dingen. Alleen, thuis las ik dat het uitsluitend geschikt is voor zwangere vrouwen of pas bevallen vrouwen. Waarom? Ik snap dat niet, wat kan het voor kwaad om dat nu al te slikken? Iemand enig idee?
Ik vind het ook zo vreemd. Maar het staat in de bijsluiter "uitsluitend geschikt voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven". Zit alleen niks raars in die pillen, dus ik neem het met een korreltje zout, heb ik beslotenquote:Op donderdag 1 september 2011 12:18 schreef bitterend het volgende:
[..]
uitsluitend zwangere vrouwen? ik denk dat het precies dezelfde is als je zwanger wilt worden! geen verschil hoor in vitamientjes
Ik heb toen ik 2 streepjes heb geplast de etos pillen genomen..(nog steeds trouwens)
Mijn vk heeft me aanbevolen om 10mcg vit D te nemen per dag en de enige pillen die dit hoeveelheid bevatten zijn de etos pillen
Oh das min! Sinds ik meerdere keren p.d. eet ( kleine hoeveelheden ) en speciaal brood en geen zwarte thee meer gaat t bij mij beter. Maar goed, ieder reageert weer anders op eten.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang overdag niks gegeten tot het avondeten. Want anders kreeg ik op het werk last van pijn, krampen, etc. En dat was niet gewoon last, maar dan functioneerde ik niet meer. Dus ik leefde op cola (suikers dus energie).
Tegenwoordig vind ik het daardoor echt heel lastig om overdag te eten, ook al heb ik geen ontstekingen en relatief weinig klachten. Ik heb gewoon geen honger; vergeet letterlijk te eten. Net zes weken vakantie gehad, toen ging het beterSinds deze week weer aan het werk, en ik merk dat ik weer in dezelfde valkuil aan het vallen ben
![]()
Maar goed, ik probeer het wel. En voor de zekerheid slik ik dan ook maar extra vitamines. En wat jij zegt: ik kan me ook niet voorstellen dat het kwaad kan. Maar vond het zo'n rare tekst op de verpakking: "uitsluitend geschikt voor...".
Precies. Net mijn eerste pil geslikt (ik typte 'pik'quote:Op donderdag 1 september 2011 12:24 schreef bitterend het volgende:
Tja misschien bedoelen ze dat de pillen niet geschikt zijn voor mannen ofzo :p
Foliumzuur is idd het belangrijkste en vit. D...voor de rest plas je ze idd uit!
De samenstelling ziet er prima uit!!quote:Op donderdag 1 september 2011 12:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Precies. Net mijn eerste pil geslikt (ik typte 'pik') en voel me meteen heel verantwoord bezig zijn
![]()
![]()
Mocht iemand geinteresseerd zijn, dit is de link naar de bijsluiter: klik![]()
Vit. D en E zijn vetoplosbaar en plas je niet uit bij een overschot. Maar vit. E zit er niet superveel in en er zijn maar weinig mensen die vit. D genoeg binnenkrijgen door voeding alleen (in de zomer door zon misschien wel, maar die missen we hier ook nogal).quote:Op donderdag 1 september 2011 12:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Precies. Net mijn eerste pil geslikt (ik typte 'pik') en voel me meteen heel verantwoord bezig zijn
![]()
![]()
Mocht iemand geinteresseerd zijn, dit is de link naar de bijsluiter: klik![]()
Ik doe het vooral omdat ik ook nog medicijnen krijg ivm darmziekte. In principe zou het niet schadelijk zijn, maar de bijsluiter raadt het gebruik tijdens zwangerschap nog steeds af. Dus ik heb zoiets van; dan voor de rest maar zo gezond mogelijk doen. Compensatiegedragquote:Op donderdag 1 september 2011 12:36 schreef bitterend het volgende:
[..]
De samenstelling ziet er prima uit!!
Ik slikte niks voor dat ik zwanger werdomdat ik niet had verwacht dat het zo snel zou gaan...dus jullie zijn wel erg goed bezig!
Wauw. Nooit bij stilgestaan dat het idd helemaal niet wil zeggen dat je lichaam het ook daadwerkelijk opneemt.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vit. D en E zijn vetoplosbaar en plas je niet uit bij een overschot. Maar vit. E zit er niet superveel in en er zijn maar weinig mensen die vit. D genoeg binnenkrijgen door voeding alleen (in de zomer door zon misschien wel, maar die missen we hier ook nogal).
Het lijkt me geen probleem om deze pillen zo te slikken zonder zwangerschap. In de bijsluiter staat niet in welke vorm de vitaminen en mineralen in de pillen zitten, maar volgens mij gebruikt Davitamon niet altijd de best opneembare vorm voor je lichaam. Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden (dan zit er wel 200% van het ADH in zo'n pil, maar als maar 10% daarvan door je lichaam wordt opgenomen, zit je nog niet aan de juiste hoeveelheid).
Zeg dat...ik zal jullie de details besparen maar ik ben de halve nacht in touw geweest. En ik ben inmiddels best wat gewend!quote:Op donderdag 1 september 2011 12:11 schreef Mangostine het volgende:
Ja clauwhee, dat is ruk hè, zo'n opgespaarde ongesteldheid...
Pff echt naar.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:15 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Zeg dat...ik zal jullie de details besparen maar ik ben de halve nacht in touw geweest. En ik ben inmiddels best wat gewend!
Verstandig, even lekker tijd voor jezelf.. Pff!quote:Op donderdag 1 september 2011 13:49 schreef clauwheee het volgende:
Nee, maar ga nu wel naar huis. En morgen ook vrij genomen. Even me, myself and I!
Mijn man heeft me in de eerste week bijna elke dag een testje laten doen omdat hij niet geloofde dat het meteen raak was (na eerste IVF poging). Hij vond ook maar dat ik naar het ziekenhuis moest voor een bloedtest. Maar dat wilde het ziekenhuis niet doenquote:Op donderdag 1 september 2011 16:07 schreef Mangostine het volgende:
Ik doe alleen aan foliumzuur hoor, en ik laat de alcohol staan. Maar voor de rest leef ik al super gezond![]()
Ik heb morgenvroeg mijn uitstrijkje en heb besloten het gewoon door te laten gaan. Mocht ik zwanger zijn, dan is dat hooguit een dag of 4. Kan geen kwaad voor de evt zwangerschap maar ook niet voor het bevolkingsonderzoek.
Vriendlief vraagt elke dag "en, voel je al iets?" Ik: "Neu... wat denk jij?" Hij: "Jaaa, ik denk het wel."
Soms..... zijn ze ergerquote:Op donderdag 1 september 2011 16:11 schreef Mangostine het volgende:
Lol, soms zijn het toch echt net wijven hè
SPOILER: beetje grote plaatjes van potjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom wil je het niet dan?quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:46 schreef Zoë23 het volgende:
even een post.. weet niet zo goed waar ik dit neer moet zetten.
15 sept naar de arts voor controle etc. wel spannend.
telefonisch ingeschreven, familiegesch. besproken enzo.
nu vroeg ze of ik ook een bloedtest wilde doen om te kijken of ik een verhoogd risico heb op een kindje met syndroom van down. (standaard bloedtest, niet omdat het in de familie zit)
Ik denk gelijk; nee dat wil ik niet (en het is dan ook niet met 100% zekerheid te zeggen)
maar toch spookt 't door mn hoofd.
wat zouden jullie doen?
Tsja, het is en blijft natuurlijk 'maar' een kansberekening. Dus zekerheid heb je pas na een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Wij kiezen er wel voor, maar dat heeft ook te maken omdat het bij m'n man in de familie voorkomt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:46 schreef Zoë23 het volgende:
even een post.. weet niet zo goed waar ik dit neer moet zetten.
15 sept naar de arts voor controle etc. wel spannend.
telefonisch ingeschreven, familiegesch. besproken enzo.
nu vroeg ze of ik ook een bloedtest wilde doen om te kijken of ik een verhoogd risico heb op een kindje met syndroom van down. (standaard bloedtest, niet omdat het in de familie zit)
Ik denk gelijk; nee dat wil ik niet (en het is dan ook niet met 100% zekerheid te zeggen)
maar toch spookt 't door mn hoofd.
wat zouden jullie doen?
De uitslag is niet 100% betrouwbaar (test met 7weken zwangerschap)..quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Waarom wil je het niet dan?
Huh? Enkel een bloedtest? Heb je het niet over de combinatietest dan?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef Zoë23 het volgende:
De uitslag is niet 100% betrouwbaar (test met 7weken zwangerschap)..
en wat te doen als het zo is?
hoeveel kans is erop dat het zo is?
en het wordt niet verzekerd, niet dat, dat me zoveel uitmaakt. maar gezien
hoeveel kans erop is en betrouwbaarheid ervan..
ja precies. en zo'n vlokkentest/vruchtwaterpunctie doen ze (pas) als er meer kans op is dmv leeftijd en/of erfelijkheid.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Tsja, het is en blijft natuurlijk 'maar' een kansberekening. Dus zekerheid heb je pas na een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Wij kiezen er wel voor, maar dat heeft ook te maken omdat het bij m'n man in de familie voorkomt.
Ik dacht dat er sowieso een test werd gedaan om te kijken of een kindje Down heeft (maar dat is dus die standaard bloedtest, begrijp ik nu?).quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:00 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
De uitslag is niet 100% betrouwbaar (test met 7weken zwangerschap)..
en wat te doen als het zo is?
hoeveel kans is erop dat het zo is?
en het wordt niet verzekerd, niet dat, dat me zoveel uitmaakt. maar gezien
hoeveel kans erop is en betrouwbaarheid ervan..
Ja sorry ik wist het niet zo goed waar te posten op dat moment, was even overrompeld.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:02 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Huh? Enkel een bloedtest? Heb je het niet over de combinatietest dan?.
Dit kan denk ik wel beter in Z&G trouwens, maar goed..
Ik zou het niet weten eigenlijk, ik ken de bloedtest niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:04 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja sorry ik wist het niet zo goed waar te posten op dat moment, was even overrompeld.
bloedtest.. met 7weken is toch wel vroeg?
ja ze doen dan ook die nekplooimeting, maar dat, dat zo vroeg kan.. verbaasd me.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:05 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten eigenlijk, ik ken de bloedtest niet.
Ze namen bij mij in week 10 bloed af, en ik moet binnenkort terugkomen voor de nekplooimeting. Dat zal toch wel anders zijn dan alleen die bloedtest dan?
Oh, ja. Dat is wel de combinatietest die je bedoelt. Dat kan niet zo vroeg voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:07 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
ja ze doen dan ook die nekplooimeting, maar dat, dat zo vroeg kan.. verbaasd me.
(heet dat een combinatietest zoals je zei? :$ ben echt nog newbie in dit)
En dit. Het gaat écht puur om kansberekening. Je bloed, je leeftijd, de nekplooi. Daar komt een sommetje uit denk ik, en dat geeft een verhoogd/nietverhoogd risico aan.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:07 schreef covie het volgende:
Maar Zoë ze zeggen alleen of er een verhoogd risico is he. Stel dat je dat hebt dan zou je er voor kunnen kiezen een vruchtwaterpunctie te doen.
Als er uit komt dat je geen verhoogd risico hebt, dan is er alsnog de kans dat je kindje wel het syndroom heeft. Die kans is er altijd. (heel klein natuurlijk)
Fok is een fantastisch forumquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:09 schreef Zoë23 het volgende:
haha fijn PurpleDaisy
elke dag leer ik weer meer hahafijn dat er een forum is als dit
Oh, ja, ik heb ook écht geen idee hoorquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:05 schreef Zoë23 het volgende:
coco; had me niet zo in dit verdiept.. dus kwam wat als een verrassing. dacht dat het pas later in de zwangerschap werd onderzocht als er meer risico factoren aanwezig waren zegmaar.
covie; ja precies.. en daarom wil ik het eigenlijk niet. zal mn lief vanavond wel even vragen.
was benieuwd hoe jullie erover dachten.
hier moet je dus ook al over nadenken als je nog maar kort zwanger bent
Nou nu kijk ik in de OP en zie dat Marjolijntje vandaag haar nod had!quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:25 schreef Sopho het volgende:
Virtuele knuffel voor iom! Hoe gaat het nu?
Ik vroeg me af welke dames binnenkort hun Nod hebben. Kunnen we gaan duimen.
Ik ben begin van de week al ongesteld gewordenquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:33 schreef covie het volgende:
[..]
Nou nu kijk ik in de OP en zie dat Marjolijntje vandaag haar nod had!
En lijnloos zondag!
Vertel dames, hoe staat het ervoor!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer mijn Nod zou zijnquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:25 schreef Sopho het volgende:
Virtuele knuffel voor iom! Hoe gaat het nu?
Ik vroeg me af welke dames binnenkort hun Nod hebben. Kunnen we gaan duimen.
Mag dat niet?quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:32 schreef Nanadu het volgende:
Covie nog even naar aanleiding over het schoonmaken van je konijnenbak, ik weet in ieder geval dat je de kattenbak niet mag schoonmaken als je zwanger bent vanwege toxoplasmose wat katten met zich mee kunnen dragen. Ik weet niet of konijnen dit ook kunnen meedragen, maar misschien een idee om dit voor de zekerheid door jete laten doen?
Iom heel knap hoe je ermee om gaat, klinkt positief!
Mangostine spannend voor jou.
Bij mij ging het eigenlijk gewoon met ongeveer dezelfde regelmaat door. Zal af en toe een dag ofzo inzitten. Precies weet ik het niet, want ik heb het nooit bijgehoudenquote:Op zaterdag 3 september 2011 17:46 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb geen idee wanneer mijn NOD is.
ik ben nu nog aan het ontpillen en ben nog niet ongesteld geworden. Normaal gesproken zou ik met het gebruik van de pil maandag ongesteld moeten worden, en ik hoop dat het nu ook gewoon gebeurd.
Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie ongesteld werden na het stoppen met de pil??
Wachten op het tweede streepje deel 198quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:14 schreef Poppejans het volgende:
Lijnloos hoe is het met/bij jou?? Was Lowlands leuk? (offtopic) ben op vakantie geweest en kon zo gauw niks terugvinden van je hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |