abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101409333
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:04 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Status Clauwheee nog steeds hetzelfde :{ Ik ben er ook gewoon echt niet lekker van...
Wat vervelend -O-
pi_101409359
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:04 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Status Clauwheee nog steeds hetzelfde :{ Ik ben er ook gewoon echt niet lekker van...
mwuh, bah wat vervelend -O-
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:16:58 #178
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_101409639
He Clauwhee..wat vervelend zeg. Heb je al je huisarts gesproken?

Welkom 'nieuwelingen'! Hopelijk zijn jullie snel weer weg ;-).

Ik herken dat gevoel wat jullie beschrijven, 'het zal bij ons vast moeilijk gaan', ook heel erg goed. Heb dat, ondanks peptalk van de gyn, ook nog steeds wel. Daarom weet irl niemand het en vind ik het zo fijn hier mee te lezen en posten (al ben ik niet zo heel actief).
Vandaag is btw dag 3 van mijn cyclus wat betekent dat ik mijn eerste Clomid tabletje alweer heb mogen slikken. Op naar een mooi ei :-). Deze ronde mogen we zelf aan de slag, d.w.z dat ik nu niet meer 2x per week naar het zh moet voor echo's. Op zich prettig!
pi_101409988
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:16 schreef Tante_Soesa het volgende:
He Clauwhee..wat vervelend zeg. Heb je al je huisarts gesproken?

Welkom 'nieuwelingen'! Hopelijk zijn jullie snel weer weg ;-).

Ik herken dat gevoel wat jullie beschrijven, 'het zal bij ons vast moeilijk gaan', ook heel erg goed. Heb dat, ondanks peptalk van de gyn, ook nog steeds wel. Daarom weet irl niemand het en vind ik het zo fijn hier mee te lezen en posten (al ben ik niet zo heel actief).
Vandaag is btw dag 3 van mijn cyclus wat betekent dat ik mijn eerste Clomid tabletje alweer heb mogen slikken. Op naar een mooi ei :-). Deze ronde mogen we zelf aan de slag, d.w.z dat ik nu niet meer 2x per week naar het zh moet voor echo's. Op zich prettig!
Ik heb het juist om die reden ook verteld aan mijn omgeving. Als ik dan ooit een keer verdrietig ben omdat het niet lukt, dan kan ik er tenminste met vrienden enzo over praten :)

Heb dus wel gezegd dat ik niet wil dat men continu gaat vissen ofzo. Als ik zwanger ben, vertel ik het gewoon zodra ik het weet :) Vissende mensen, dat lijkt me vreselijk irritant }:|

Maar gaat het bij jullie dan ook echt wat lastiger? Aangezien je bij de gyn loopt enzo?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:41:20 #180
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_101410469
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:27 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb het juist om die reden ook verteld aan mijn omgeving. Als ik dan ooit een keer verdrietig ben omdat het niet lukt, dan kan ik er tenminste met vrienden enzo over praten :)

Heb dus wel gezegd dat ik niet wil dat men continu gaat vissen ofzo. Als ik zwanger ben, vertel ik het gewoon zodra ik het weet :) Vissende mensen, dat lijkt me vreselijk irritant }:|

Maar gaat het bij jullie dan ook echt wat lastiger? Aangezien je bij de gyn loopt enzo?
Daar is ook zeker wat voor te zeggen hoor! Maar, iemand anders schreef het geloof ik al een keer eerder hier op het forum, ik deel blijdschap eerder dan verdriet. Echt mocht het echt langer gaan duren dan zal ik het wellicht aan meer mensen gaan vertellen :-). Het zou bij ons inderdaad wat moeilijke kunnen gaan omdat ik PCOS heb. Ik heb nu echter medicatie gekregen en die slaat goed aan, heb netjes afgelopen maand een goed ei gelegd :') en die was ook mooi volgroeid. Omdat ik recent veel ben afgevallen (of naja, veel...voorlopig even genoeg) hebben we kans dat het nu sowieso makkelijker zou gaan. De gyn was iig heel positief, het zaad van mijn vriend was helemaal goed dus ze is vol vertrouwen. Mocht het nu binnen 5 maanden niet gelukt zijn met deze medicatie(hoeveelheid) moeten we terugkomen.

In principe hebben we nu net zoveel kans als ieder ander stel op een zwangerschap. Ik moet wel zeggen dat ik wat druk voel door die 5 maanden grens. Als het nu niet lukt, wat dan? Maarja, dat zien we tegen die tijd wel weer!

Sorry voor het lange verhaal en gebrek aan smiley's, zit met m"n mobiel en dat wil allemaal niet zo lekker :-)
pi_101410733
Balen clauwhee het is wel op z'n minst vreemd dat er niks is!

Wel apart zeg, ik heb vroeger een ziekte gehad en daardoor kan het zijn dat het niet gaat lukken.
Dat heb ik altijd in mijn achterhoofd gehouden. Maar nu ik bezig ben denk ik juist, ach zal ook wel meevallen en heb er alle vertrouwen in dat het lukt. :D
pi_101411361
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:41 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Daar is ook zeker wat voor te zeggen hoor! Maar, iemand anders schreef het geloof ik al een keer eerder hier op het forum, ik deel blijdschap eerder dan verdriet. Echt mocht het echt langer gaan duren dan zal ik het wellicht aan meer mensen gaan vertellen :-). Het zou bij ons inderdaad wat moeilijke kunnen gaan omdat ik PCOS heb. Ik heb nu echter medicatie gekregen en die slaat goed aan, heb netjes afgelopen maand een goed ei gelegd :') en die was ook mooi volgroeid. Omdat ik recent veel ben afgevallen (of naja, veel...voorlopig even genoeg) hebben we kans dat het nu sowieso makkelijker zou gaan. De gyn was iig heel positief, het zaad van mijn vriend was helemaal goed dus ze is vol vertrouwen. Mocht het nu binnen 5 maanden niet gelukt zijn met deze medicatie(hoeveelheid) moeten we terugkomen.

In principe hebben we nu net zoveel kans als ieder ander stel op een zwangerschap. Ik moet wel zeggen dat ik wat druk voel door die 5 maanden grens. Als het nu niet lukt, wat dan? Maarja, dat zien we tegen die tijd wel weer!

Sorry voor het lange verhaal en gebrek aan smiley's, zit met m"n mobiel en dat wil allemaal niet zo lekker :-)
Ah, net even PCOS gegoogled. Fijn dat de medicatie aanslaat :)
Kan me voorstellen dat je je er toch wat zorgen over blijft maken, ondanks de geruststellende woorden van de gyn :) Maar komt vast goed, anders zouden ze zoiets niet zeggen :)

Dat eerste wat je zegt: eerder blijdschap delen dan verdriet, dat is bij mij ook het geval hoor :) Alleen, ik heb zoiets van, stel dat ik het niet vertel? Mocht ik dan een keer chagrijnig zijn, dan weet niemand waarom. Terwijl ze het anders vast begrijpen. Of ze gaan grappig zijn: "wordt het niet eens tijd dat jullie...". Nu zouden ze er dan rekening mee kunnen houden. Zoiets :+
pi_101411842
Ik vertel niks aan de omgeving! Heb al genoeg last van vissers }:| in mijn omgeving zonder iets te los te laten. Elke keer dat gestaar naar mijn buik.
Wel fijn dat mensen er rekening mee gaan houden. Toch steun in de buurt.

Tante_Soesa: fijn dat de medicatie aanslaat. En Covie: postieve gedachten ^O^ houd die vast!
pi_101415355
Xanteh gefeliciteerd! Dat het allemaal maar soepeltjes mag verlopen.

Ik herken de verhalen hier wel van het 'doem-denken'. Ben zelf ook bang dat ik net degene zal zijn bij wie het niet lukt. Zoveel zwangeren en jonge moeders in mijn omgeving. Maar ik probeer die gedachten dan toch maar weg te wimpelen en positief te denken.

Buiten de foliumzuur om ben ik ook veel gezonder aan het leven nu we aan het proberen zijn. Hebben jullie dat ook? Met roken ben ik al een paar maanden geleden gestopt. Sporten deed ik altijd al. Maar nu ook veel bewuster water aan het drinken en groente en fruit aan het eten. Geen alcohol drinken is geen probleem, smoesjes bedenken op feestjes waarom ik niet drink is lastiger!

Verder kon ik het gisteren niet laten om toch een test te doen. Mijn eerste test ooit! Ik was gewoon nieuwsgierig hoe het werkt. Stiekem hoop dat hij positief zou zijn, maar helaas. Maar ik was sowieso ook te vroeg met testen :@ Welke testen gebruiken jullie en waar haal je ze? Want ze zijn best prijzig vind ik..
pi_101416169
Nee verder nog geen dokter gesproken...ben 'maar' 5 dagen overtijd en had zondag/maandag wat miniem lichtbruine troep en heb het gevoel dat mijn lichaam sindsdien er alles aan doet om het tegen te houden. Heel vaag, kan het niet uitleggen. Constant het gevoel hebben dat het NU komt maar dan toch niet. Ik ben verder niet echt lekker en heb het nogal druk...misschien ligt het daar aan. Ik ga in ieder geval de rest van de dag niks meer doen, heel erg uitkijken naar mijn vakantie over 1,5 week en mag toch hopen dat er voor die tijd iets is...
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_101417202
Dat had ik ook Clauwhee en uiteindelijk dag 7 toch ongesteld. Niet dat dat wil zeggen dat jij het ook wordt hoor! Wanneer heb je voor het laatst getest? Anders na twee/drie dagen opnieuw proberen?
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en je wat beter voelt.

Welkom nieuwe aanwas! :W
pi_101424534
nieuwe streepjes van harte!!!

Hier is het echt afgelopen. Ik heb mij erbij neergelegd en op naar de volgende ronde. We kunnen het nog.
Zondag dus wat bruinverlies. Maandag echt rood en later op de dag ook heul veel. Ben even verdrietig geweest maar als het niet goed is is het niet goed. Ik kan er niets aan doen. Klaar.

Ze zeggen wel eens dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent. Bloeden is langzaam minder aan het worden.

Ik meld mij hopelijk binnenkort weer :-)
pi_101424948
Potverdorie iom... heel jammer. Je klinkt nuchter, en inderdaad, op naar de volgende bevruchting! Sterkte.
pi_101425080
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:57 schreef Mangostine het volgende:
Potverdorie iom... heel jammer. Je klinkt nuchter, en inderdaad, op naar de volgende bevruchting! Sterkte.
misschien helpt het dat wij reeds een zoontje hebben. Ik kan mij niet voorstellen hoe het moet voelen als je na lang proberen voor de eerste dit meemaakt.
pi_101426136
Lijkt me heftig inderdaad. Maar goed, jij hebt dan wel al een kindje, maar dat doet niks af aan het feit dat je nu ook een piepklein kindje verloren bent. En dat is volgens mij altijd verdrietig. :*
pi_101426244
Bah iom. Sterkte :*
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_101426359
Iom :*
pi_101432619
Kwisted de meesten gebruiken hier de kruidvat testen. 2 voor ¤5!
Ze zijn betrouwbaar en voor zover ik heb begrepen geven ze ook vaak vroeg resultaat.
(Tot nu toe bij mij helaas niet het gewenste }:| ;) )

Verder idd meer gaan sporten, gestopt met roken en drink minder. Sowieso probeer ik nu vanaf de eisprong gewoon niet te drinken. Dat is in mijn omgeving, vooral in de zomermaanden, vrij lastig, maar het lukt aardig.

[edit]
iom -O- gatverdamme balen zeg!!! Voor jou zal ik aankomende maand extra goed duimen!! :*
pi_101439155
Balen iom! Sterkte! Ik hoop dat het de komende maand weer raak is! Ik duim extra voor je :)

Ik ben ook zo iemand die denkt dat het bij ons vast niet vanzelf gaat lukken hoor, moe word ik ervan :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_101439241
iom... -O- Het lijkt me ergens fijn dat je dat streepje even gezien hebt. Maar het is dan natuurlijk wel extra verdrietig :* .

clauwhee, wat rot dat je nog zo in onzekerheid zit.

Tante_soesa, succes deze ronde! Fijn dat jullie niet steeds langs het ziekenhuis hoeven, lijkt me een stuk relaxter!
pi_101439366
Ach nee toch iom, wat ontzettend k*t. Echt heel jammer dat hij niet is blijven plakken. Heel veel succes in de volgende ronde, ik duim!
pi_101439427
Jammer oim, ik hoop voor je dat het de volgende ronde lukt. Net als overigens voor alle meiden hier!
Marolijntje, houd moed!

Gisteren voor het eerst functioneel gevreeën zoals we het maar noemen. Qua gezonder leven. Ik loop nog steeds hard en drink amper, alleen let ik meer op mijn eten nu. Er ligt een brie au lait cru in de koelkast, cadeautje van de buren, maar die raak ik met geen stok aan nu.
Ik hoorde overigens van de vorige verloskundige dat de eerste vijf weken er geen bloedband is met de moeder. Cadeautje van moeder natuur zodat als je zwanger bent en het niet weet, het niet kan verkloten door een keer dronken te worden bijvoorbeeld. Ik had bij de eerste een goed feestje gehad en me flink zorgen gemaakt toen ik de maandag erna positief testte.

Nu mijn peuter gaan vermaken. Fijne dag meiden!
pi_101440197
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb eigenlijk niets veranderd aan mijn leef- of eetpatroon. Eten deed ik al gezond en ik sport 1 of 2 keer per week. Ik rook niet, maar ik drink wel gewoon een glaasje wijn op zaterdagavond (maar eigenlijk nooit meer dan 2 per week). Als ik eenmaal een positieve test heb, is het vroeg genoeg vind ik. Ik geniet er ook bewust van (net als van een broodje ossenworst ofzo), onder het mom van 'straks kan het niet meer'. Ik zou het echt zonde vinden als het een jaar of langer zou duren voor ik zwanger ben en al die tijd heb ik me voor niets al dat lekkers ontzegd :@ .
pi_101440838
Ik ga pas anders eten/drinken als ik een positieve test heb... (ik rook niet)
In het begin kan het gewoon geen kwaad, dan is er nog geen bloedband tussen moeder en kind.
Natuurlijk ga ik niet super dronken worden (maar dat doe ik sowieso al nooit)
Het kan nog weet ik hoelang duren voordat ik uiteindelijk zwanger ben.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_101441067
Voor mij verandert er volgens mij niet zoveel. Ik drink bijna nooit alcohol, ik eet geen gekke kazen ( :P ) en ik leef volgens mij al gezond en ik eet goed.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')