abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101546689
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
26 augustus Skoap
02 september Marjolijntje
04 september Lijnloos
15 september jaantje_
16 september Sopho
20 september Ladyblack (08-2010)
28 september Marjolijntje
28 september Clauwhee

Winks
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
Kolonia (04-2009)
papillion
Thistleweed

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 11-09-2011 10:16:08 ]
pi_101546720
Zou een modje de OP misschien goed willen zetten, heb het niet helemaal goed gedaan zie ik! :@

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:17 schreef Labelloo het volgende:
[ego/klaag-post]
Gisteren hoorde ik dat de zoveelste van mijn 'oude' zwangerschapsclub zwanger is van de tweede! Harstikke leuk natuurlijk, maar ik merk dat ik het steeds lastiger vind om dit te horen..... Ik krijg dan een soort van gehaast gevoel, van IK wil NU ook! Natuurlijk weet ik dat dat geen zin heeft, maar toch! Bah! Ik had ook al zo graag weer zwanger willen zijn... Tegelijkertijd weet ik dat er hier mensen rondlopen waarbij het nog langer duurt, dus mag ik ook helemaal niet klagen eigenlijk..! Bah! Wilde het toch graag kwijt! :'(
pi_101546795
:* Labello, ik hoop dat je snel je tweede streepje plast!

Als een mod aan het aanpassen gaat, mag mijn NOD dan naar 28 september? :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_101547664
Labelloo in de hoeveelste ronde zit je nu dan? Volgens mij is het wel normaal om een beetje jaloers te zijn als een ander al wel zwanger is en zelf nog niet. Je besluit voor iets te gaan en dan is het maar de vraag of en wanneer het dan eindelijk lukt. De zorgen beginnen al voor het kind gemaakt is ;)

@kwisted ik heb het niet precies op de dag bijgehouden maar volgens mij was ik ook gelijk op tijd ongesteld toen ik gestopt was. De eerste keer wel ontzettend veel last van krampen gehad.
pi_101548328
@labelloo: lijkt me idd een normaal gevoel zoals covie zegt.
en omdat een ander het 'minder heeft' of langer moet wachten, wil niet
zeggen dat wat jij voelt minder belangrijk of relevant is. Het is je gevoel en dat kun je niet uitzetten. Wachten is min! Hoop dat jou wonder snel werkelijkheid wordt :*

En ook voor de andere dames natuurlijk!
pi_101556628
da's net als dat je besluit dat je een kindje wil dat ineens iedereen om je heen zwanger is of je honderden zwangere vrouwen op straat ziet.

De menselijke geest is raar af en toe :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101558443
Mijn nod mag wel op 28 september...
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_101562165
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:38 schreef covie het volgende:
Ik heb 2 heueul grote konijnen
Maar ik was net dus even die bak (is ook gewoon een kattebak :') ) verschoond en dat stinkt dus echt héél erg sterk naar amonnia.

Voor een konijntje zal het geen schade zijn. Maar voor een vergelijking deze 2 wegen bij elkaar net zoveel als 10 dwergkonijnen.

Als je zwanger bent zal dat dan niet schadelijk zijn?
Anders moet (8> het gewoon doen tegen die tijd :9
Ik heb ook 2 nijnen! en ze schoonmaken is helemaal geen probleem hoor, het probleem kan (dus hoef niet) in de poep van jonge katten te zitten...zelf hondenpoep mag je aanraken zou je dat willen!
Ik ruim regelmatig keutels op hoor maar laat het nog vaker door mijn man schoonmaken...gewoon omdat het kan :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101569172
Bedankt voor jullie lieve reacties! Fijn dat ik het hier even kwijt kan! :*

@ Covie, wij zijn nu zo'n half jaartje bezig, dus dat is nog helemaal niet zo heel lang eigenlijk.. :@
pi_101582892
@Labelloo, lucht lekker hier je hart! Het is niet leuk om te moeten wachten. Ik hoop voor je dat je snel naar Z&G kan doorstromen. :Y

Hier kan, als de MOD het wil aanpassen, mijn NOD naar 16 september.
pi_101583005
Als ik heel eerlijk ben heb ik helemaal geen klachten. Ik verwacht er maar niks van deze maand.
En labelloo, ik herken dat gevoel heel goed. Stiekem 'steekt' het toch een beetje als een ander, die het net zo graag wil als jij, wèl zwanger raakt. En wij maar geduld hebben, hè? (zucht) :*
pi_101583088
@mangostine, ik ben 2 jaar lang bezig geweest met zwanger worden. Ik had elke maand symtomen behalve de maand dat ik zwanger was..
pi_101583276
lol, hoe je lichaam met je kan dollen zeg! Ik vind het maar stom. :6
pi_101583754
@mangostine:
Ja.. 2mnd geleden had ik symptomen die allemaal konden wijzen op zwangerschap. 1dag overtijd ook nog. En helemaal niks..

Afgelopen periode dacht ik, het zal toch niks zijn ivm ziek gwst te zijn etc etc.
En wuifde ik elke sympt. weg. Toen ik de test deed dacht ik; Dan ben ik er maar vanaf, hoef ik er niet meer dr hele dag over na te denken voordat ik ongi wordt.. En toen was t raak.

't lichaam is soms ook niet zo duidelijk :P
pi_101583852
De vorige keer had ik ook geen symptonen. Alleen een gevoel van, er is iets raars aan de hand van binnen. Dus toch maar thuis testen. Test weggelegd en na een paar minuten toch maar gekeken. Mooi dat het raak was.
Ik verwacht deze maand nog niks, aangezien het nog zo pril is dat we bezig zijn. Maar toch ligt er al een test klaar... :@
pi_101585440
@Mangostine jou nod is toch 14 september? Dan zou het wel erg snel zijn als je nu al symptomen hebt hoor. Volgens mij begint dat bij de innesteling pas.

Als je hier op babybytes je cyclus invult kan je precies zien wanneer dat ongeveer is. (Het verschilt natuurlijk pp maar ik geloof tussen 5 en 10 dagen na de eisprong.) Dus dat zou op z'n aller aller vroegst vandaag zijn bij jou.

@labelloo volgens mij is dat gewoon zo'n gevoelsgrens van binnen een half jaar moet het wel lukken :@
Bij mij komt dat ook wel omdat de mensen om mij heen OF heel lang bezig zijn incl medische molen, OF super snel zwanger zijn. (< 3 mnd)
Maar na een half jaar dan begint het volgens mij voor ieders gevoel wel een beetje lang te duren ineens. Ons geduld wordt op de proef gesteld :(
pi_101586001
Ik had dat deze maand ineens. Jan(ita) en alleman zwanger, zelf geproefd hoe zwanger zijn is (en de blijdschap), helaas niet goed gegaan en inmiddels ruim half jaar bezig. Een week overtijd en hoop. En dan toch ongesteld worden. Ik had me toch een rotdag vorige week! Inmiddels weet ik natuurlijk maar al te goed dat een half jaar heeeel normaal is en ik niet moet zeuren. Maar ja je wil zo graag...
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_101586946
Covie, klopt. Maar ik ben zo'n ei dat dan direct vanalles wil voelen.
Ik had/ heb wat vage klachten die lijken op een aankomende ongesteldheid. Steken, hangerig, af en toe misselijk. Daarbij heb ik hoofdpijn, wat niet gebruikelijk is. Maar ik kán nog helemaal niets voelen.
Serieus, ik ben zo'n type dat van ellende schijnzwanger wordt. :@

Mijn NOD is trouwens uit zelfbescherming op de 14e gezet, uitgaande van een cyclus van 31 dagen. Gemiddeld duurt ie iets korter, maar ik wil eigenlijk zelfs pas na de 16e testen, tenzij ik dan natuurlijk al ongesteld ben geworden.

Ik ben in elk geval wel blij met dit topic waarin we bij mekaar kunnen spuien, want ik kan mijn frustraties nou eenmaal niet kwijt bij anderen. Ik zie het al voor me. "Hee, slechte zin?" "Ja, alweer niet zwanger." -O-
  maandag 5 september 2011 @ 12:33:37 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_101587738
Mag mijn NOD op 20 september?

En herkenbaar hoor, die grens van een halfjaar en de teleurstelling als het daarbinnen nog niet gelukt is! En ook dat gevoel dat iedereen om je heen maar zwanger wordt :') Maarja, achter elke zwangere buik op straat kan ook wel 2,5 jaar proberen schuilgaan he.

Mijn instelling is op het moment: het komt vast ooit wel :Y
Then again, ik zit nu in week 2, dus dan ben ik vrijwel altijd best optimistisch :') als ik over 2 weken ongesteld moet worden piep ik ook wel weer anders oO<
pi_101588028
We gaan het deze maand al proberen......(ipv volgende maand).

Maar mijn vriend weet dat nog niet
pi_101588122
quote:
:D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101588332
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:16 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
@mangostine, ik ben 2 jaar lang bezig geweest met zwanger worden. Ik had elke maand symtomen behalve de maand dat ik zwanger was..
Enige symptoom die ik had was dat ik overal om kon janken :D
Voor de rest geen steekje, misselijkheid, grotere borsten (die maanden er voor juist wel) of andere symptoom :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101588338
ooohhh SCD! :D
pi_101588584
Ik kan eigenlijk doorgaans heel makkelijk overal om janken. Bijvoorbeeld al om een voorstukje voor een tv-programma. Of een reclame. Dus dat belooft nog wat. ;(

Enne SCD, weet hij veel wanneer jouw cyclus begint en eindigt, toch? O-)
pi_101589151
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:05 schreef Mangostine het volgende:
Ik kan eigenlijk doorgaans heel makkelijk overal om janken. Bijvoorbeeld al om een voorstukje voor een tv-programma. Of een reclame. Dus dat belooft nog wat. ;(

Enne SCD, weet hij veel wanneer jouw cyclus begint en eindigt, toch? O-)
Dat kan ik nu ook ja :') Voorheen was dat echt niet zo. Hoe wel wij 5 jaar bezig zijn geweest om zwanger te raken en heb ik 3 dagen gejankt. Op het laatst wist ik niet meer of het nu van angst of blijdschap was :+
pi_101589407
Stiekem vind ik het ook best wel een beetje 'eng' om zwanger te raken hoor! Of nouja, eigenlijk alles wat er dan geregeld moet worden en gaat veranderen. Niet dat ik er tegenop zie hoor, helemaal niet! Het lijkt me (nog steeds, ook na verhalen van slapeloze nachten en huilbaby's en zieke kindjes en meer ellende) helemaal geweldig O+
pi_101589686
Hihi :@
Ik werd op de 28e augustus ongesteld, Maar ik ben nooit helemaal stipt..Vaak is het 1 of 2 dagen later dan de datum dat ik daarvoor ongesteld werd.

Maar helemáál zeker weten doe ik dat niet eens..
Heb het al die jaren echt nooit bijgehouden en aan de pil ben ik ook niet.

Ik denk dat we dan zo rond de 10e moeten gaan klussen??

(Het voelt het super onwerkelijk dat ik dit allemaal zit te typen 8)7 )
pi_101589794
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:30 schreef Marjolijntje het volgende:
Stiekem vind ik het ook best wel een beetje 'eng' om zwanger te raken hoor! Of nouja, eigenlijk alles wat er dan geregeld moet worden en gaat veranderen. Niet dat ik er tegenop zie hoor, helemaal niet! Het lijkt me (nog steeds, ook na verhalen van slapeloze nachten en huilbaby's en zieke kindjes en meer ellende) helemaal geweldig O+
Ik heb er een hele poos aan kunnen wennen aan het idee. We wilde (en willen) ontzettend graag een kindje. En als het ons gegund is nog wel eentje (of 2, of 3.. nee nu draai ik door ;) ) maar op het moment dat ik zwanger was, werd ik bang :D AAAAAAAAAHHHHH IK WAS ZWANGER..
En nu -O- Kan ik het wel? Gaat het wel goed? Kan ik er wel van genieten? Doe ik het wel goed?
En zo heb ik dus 9 maanden lang doorgelopen. Achteraf vind ik het jammer dat ik niet van die tijd heb kunnen genieten ook al speelde er een hoop mee (miskraam, bloedingen en veel veel veeeeel ziekenhuisbezoeken). Maar ik heb me voorgenomen dat ik van de volgende zwangerschap (als die er komt) van genieten. Wat er ook gebeurt! Het is een mooie tijd die ik best een beetje mis (ondanks alles). O+
pi_101589947
Dat is een hele goede tip Tally!
Wat naar dat je een miskraam hebt gehad..
pi_101590005
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:49 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Dat is een hele goede tip Tally!
Wat naar dat je een miskraam hebt gehad..
Ja was een beetje rare tijd. Miskraam en goede zwangerschap tegelijk. Ik was in verwachting van een 2ling. Het andere kindje is met 11 weken overleden en op 8 april is mijn dochtertje geboren.
Beetje rare zwangerschap was het :)
pi_101590336
Bedoel je dat 1 kindje overleden is van de tweeling??
pi_101591169
Jeetje Tally, dat is wel heel dubbel. Kan me goed voorstellen dat het dan nog best een uitdaging is om van een volgende zwangerschap te genieten. Maar ik wens je een zorgeloze toe.

Mij overvalt soms ook zo'n wilde paniek, waar beginnen we aan!? Met vlagen, want tijdens de "wachtweken" wil ik niets anders dan zwanger zijn.
Maar nu we het er toch over hebben, wat moet je eigenlijk als eerste doen als je constateert dat je zwanger bent? oO<
pi_101591392
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:02 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Bedoel je dat 1 kindje overleden is van de tweeling??
Ja dat bedoel ik. Het andere kindje is nu een 5 maanden oud geweldig propje O+
pi_101591459
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:28 schreef Mangostine het volgende:
Jeetje Tally, dat is wel heel dubbel. Kan me goed voorstellen dat het dan nog best een uitdaging is om van een volgende zwangerschap te genieten. Maar ik wens je een zorgeloze toe.

Mij overvalt soms ook zo'n wilde paniek, waar beginnen we aan!? Met vlagen, want tijdens de "wachtweken" wil ik niets anders dan zwanger zijn.
Maar nu we het er toch over hebben, wat moet je eigenlijk als eerste doen als je constateert dat je zwanger bent? oO<
Een verloskundige praktijk bellen :) Die vragen dan hoever je bent. En dan plannen ze een echo ongeveer tussen week 9 en week 12 om te kijken hoever je echt bent en zij geven een uitgerekende datum.
pi_101591683
Oh, dat is echt heel dubbel. Gelukkig maar dat je toch nog een dochtertje hebt gekregen, Tally!! :*

En ja, ik zou eigenlijk ook niet weten wat je allemaal moet doen, aanschaffen, etc :@
Maarja eerst maar eens zwanger proberen te worden..
Ik krijg steeds zulke ENORME kriebels als ik er aan denk!! Het lijkt me ook geweldig om mijn vriend als Papa te zien O+

Of het bijvoorbeeld tegen mensen te vertellen, m'n vriendinnen bijvoorbeeld. En dan de reacties!
Heb al helemaal uitgedacht hoe ik het ga doen :')
pi_101591718
Oops,dubbel
pi_101599437
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:28 schreef Mangostine het volgende:

Heb m'n beste vriendin gesmst om half 6 :P en m'n zus gebeld haha ;)
Vrijdag (toen ik 5 wkn was) een afspraak gemaakt voor n echo.
Dan moet je dus nadenken of je zo'n test wilt doen zodat ze kunnen
Kijken of het kindje het syndroom van down heeft.
En kraamzorg etc dingen regelen.

Nieuwe bh's kopen :P

Binnenkort ga ik naar de tandarts ivm gevoelige tanden nu..

En voor de rest wacht ik eerst ff
pi_101599591
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:46 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Oh, dat is echt heel dubbel. Gelukkig maar dat je toch nog een dochtertje hebt gekregen, Tally!! :*

En ja, ik zou eigenlijk ook niet weten wat je allemaal moet doen, aanschaffen, etc :@
Maarja eerst maar eens zwanger proberen te worden..
Ik krijg steeds zulke ENORME kriebels als ik er aan denk!! Het lijkt me ook geweldig om mijn vriend als Papa te zien O+

Of het bijvoorbeeld tegen mensen te vertellen, m'n vriendinnen bijvoorbeeld. En dan de reacties!
Heb al helemaal uitgedacht hoe ik het ga doen :')
Er staat wel een lijst op prenatal.nl!

En tally :*
Kan me voorstellen dat je je veel zorgen hebt gemaakt tijdens zwangerschap
Hoop dat je, als je weer zwanger wordt, alles voorspoedig mag gaan..
pi_101601634
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:46 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Dat week ik met 22 weken zwangerschap nog steeds niet hoor. Komt allemaal vanzelf..... hoop ik
pi_101613583
@SCD: Wat leuk dat jullie gaan proberen. Veel succes en veel plezier! Hopelijk gaat het lekker vlot.

@Tally: Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde meegemaakt. Had een miskraam en was helemaal verdrietig, maar toen bleek dus dat er nog een kindje was, dus een tweeling. Hele dubbele emoties ervaarde zij ook. Nu heeft ze een gezond zoontje gelukkig

@Marjolijntje en Mangostine: Ook ik ervaar af en toe die momenten van zenuwen en angst. Ben ik er echt klaar voor. Heb ik alles gedaan wat je gedaan 'moet' hebben voor je aan kinderen begint. etc etc. Maar als ik dan droom over hoe het is om een kleine te hebben, dan word ik helemaal warm van binnen.

Ik wilde zelf eigenlijk al sinds begin van het jaar beginnen aan kinderen, maar mijn vriend was er nog niet klaar voor. Toen hij ineens uit zichzelf zij dat hij graag wilde gaan proberen vond ik dat ineens heel eng! Want nu is het ineens werkelijkheid!! Zo spannend allemaal.

Verder zou ik normaal gesproken vandaag ongesteld zijn geworden, maar dat is dus nog niet zo. Ik hoop eigenlijk dat ik nu gewoon zo snel mogelijk ongesteld word, zodat ik zekerheid heb en mijn eisprong kan inschatten.

succes allemaal dames met het klussen deze maand *O*
pi_101616170
Kwisted, ik ben het even kwijt, sorry. Waarom wil je ongesteld worden? O-)

Bij ons was het andersom, mijn vriend was er al een half jaar klaar voor en ik maar twijfelen. Hoe moet dat met werk, ik ben helemaal niet goed met kinderen etc. Toen ging er een knopje om... en nu ik zeker weet dat ik nu en kindje wil, ben ik inwendig een stuiterbal.
pi_101616248
haha omdat ik een test heb gedaan en niet zwanger ben.

En omdat ik aan het ontpillen ben, en de ongesteldheid me dan dus regelmaat en zekerheid van n eisprong geeft.

Hopelijk is het dan wel de laatste voor +/- 9 a 10 maanden :-P
pi_101616894
Dan idd, doorbreken die hap en gaan met die banaan :Y)
pi_101622112
Kindje is hier absoluut 1000% welkom hoor! Ik kan ook niet wachten! Maar denk dat de spanning ook wel blijft :)
Kwisted, hoop dat de boel snel doorbreekt :)

Morgen lekker op vakantie, ook dan de vruchtbare dagen. Dubbel fijn dus!
pi_101623964
Sorry, ik heb echt heel hele domme vraag :@
Je NOD is toch de dag dat je ongesteld zou moeten worden??
Ik lees die zin heel vaak , maar ik snap hem gewoon niet haha }:|
pi_101624103
Ja, de dag dat je volgens je normale cyclus ongesteld zou worden, maar ook de dag dat je menstruatie uit blijft als je zwanger bent. Niet Ongesteldheids Dag dus.
pi_101624813
xsorry alweer... pff
pi_101624830
Oke dankjewel!
Maar Marjolijntje, ben jij ongesteld geworden? Dat heb ik niet gelezen..
pi_101625192
Ja, in het vorige deel op pagina 2 ofzo :) Is alweer een tijdje geleden.
Mijn nieuwe nod is eind van deze maand, maar ik denk dat de modjes dat over het hoofd gezien hebben.
pi_101626820
Ahh oke..Ik snapte het al niet ;)
Hopelijk heb je succes :)
pi_101641743
Dus we zitten met ze allen de dagen te tellen als ik het zo lees. Over twee weken weten we wat meer. Dus dames, bespring je vent! Ik doe er dapper aan mee!

Ik zit al een paar dagen met een opgeblazen buik, pffff. Als het niet raak is deze maand, dan ontplof ik waarschijnlijk van onderen.
pi_101642025
Ja zo voel ik me dus ook, alleen weet ik al dat het niet raak is. Laat de menstruatie nu maar komen..

Oh en wat duurt dat wachten toch lang. Ik heb wel weer goede voornemen om weer flink aan de slag te gaan met mijn vriend :P
pi_101642170
Mijn vent is er beurs van :')
En hier ook een drukke buik. Waar dat dan weer goed voor is?
Ik vroeg me trouwens af, zou het foliumzuur bijwerkingen kunnen hebben? Heb nl sinds het begin met vlagen last van hoofd- en buikpijn.
pi_101644278
Niet dat ik weet?

Mijn vriend werkt gelukkig welwillend mee. Maar moet zeggen dat we nu meer seks hebben dan anders, en je hoort mij niet klagen! Haha.

Ik kan mezelf echt schijnzwanger denken merk ik wel. Gek dat je dan ineens vanalles gaat voelen en dat elk steekje/krampje je opvalt he.

Kunnen jullie je ook zo verheugen op het baby shoppen. Kwam deze week bij de h&m en daar hadden ze de meest schattige kleertjes O+
pi_101645140
Ik ben eigenlijk altijd bang dat bekenden me spotten bij de baby afdeling, dus ik loop er maar voorbij :@
pi_101645755
ik doe dan net alsof ik het voor kindjes van vriendinnen aan het kopen ben haha
pi_101648915
Ik ben lekker tante van 2 beebs, dus kan rustig kijken. :9

Verder voel ik al 3 dagen steekjes en krampen in mijn onderbuik. Eerst zat ik het te negeren en dacht misschien heb ik wel honger, of misschien moet ik wel :% maar dat is het gewoon niet.
Volgens mij is mijn nod 9 september en geen 11. Maar ik ga de 10e testen indien geen })
pi_101650207
Spannend Covie! Ik duim voor je :)
pi_101650692
Spannend covie! Dat gevoel had ik ook, 3 à 4 dagen voor NOD.
(ik ging dat ook eten eten eten eten om van dat gevoel af te komen haha)

Ik duim!
pi_101650735
Jaa héél spannend Covie :) Misschien is het wel raak...

Pff ik kan echt niet geloven dat we het deze week gaan proberen..
Het is zó onwerkelijk hihi!
pi_101651924
Covie, fingers crossed!
pi_101652267
Nou Covie hopelijk blijft het kindje plakken :P
pi_101652852
Thnx! hihi inderdaad spannend. Maar het is nu de kunst om mezelf niet gek te maken :@
Gelukkig gaat dat nog wel omdat ik in mijn achterhoofd heb dat we iets te weinig geklust hebben.

Oooh Zoë jij maakt me nog meer zenuwachtig omdat ik precies hetzelfde heb :+

En SCD veel plezier deze week, lekker klussen :+ :9
pi_101656534
Covie spannend!! Ik duim voor je!
pi_101662609
SCD, fijn he, het echt beginnen! :D Geniet ervan hoor!!

Ik ben al wakker, we hadden de wekker om 8 uur gezet :P Toch mn bed maar uit gegaan. Zo de laatste spullen inpakken en boodschappen doen en op naar het vliegveld. Laten we hopen dat het een productieve vakantie wordt ;) En dat als ik terug ben, hier twee streepjes te vinden zijn! Ik duim voor jullie!
pi_101662811
Fijne vakantie Marjolijntje en klus ze!
Fingers crossed voor Covie!
pi_101663065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 06:33 schreef Marjolijntje het volgende:
SCD, fijn he, het echt beginnen! :D Geniet ervan hoor!!

Ik ben al wakker, we hadden de wekker om 8 uur gezet :P Toch mn bed maar uit gegaan. Zo de laatste spullen inpakken en boodschappen doen en op naar het vliegveld. Laten we hopen dat het een productieve vakantie wordt ;) En dat als ik terug ben, hier twee streepjes te vinden zijn! Ik duim voor jullie!
Ja, echt wel. Vind het ook wel een beetje eng hoor ;) Mijn kinderjaren lijken nog niet eens zo héél lang geleden voor mijn gevoel! Hahaha!

Ik hoop het ook voor je !! Het gaat vast lukken deze keer :Y
pi_101663447
Fijne vakantie Marjolijntje! Hopelijk wordt het een vruchtbare vakantie! ;)
pi_101663530
Oh, ik was het topic kwijt :D

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:44 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
We gaan het deze maand al proberen......(ipv volgende maand).

Maar mijn vriend weet dat nog niet
Weet hij het inmiddels wel al dat jullie het deze/komende week gaan proberen?

Ook al is het maar een maand, ik vind het eigenlijk niet kunnen als je vriend het echt niet weet... :@ Verder wel natuurlijk heel leuk en spannend voor je/jullie :)
  woensdag 7 september 2011 @ 08:50:44 #70
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101663545
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:40 schreef Marjolijntje het volgende:
Ja, in het vorige deel op pagina 2 ofzo :) Is alweer een tijdje geleden.
Mijn nieuwe nod is eind van deze maand, maar ik denk dat de modjes dat over het hoofd gezien hebben.
Als je je datum dikgedrukt plaatst ziet geen mod dat over het hoofd, hoor ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101663556
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:30 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik ook hoor. Wat als er iets niet goed gaat, wat als er na 9 maanden iets niet goed blijkt te zijn, kan ik het wel, word ik geen slechte moeder, ben ik er klaar voor, etc etc. Ach ja, dat zal bijna iedereen wel hebben :)
pi_101663584
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef covie het volgende:
Ik ben lekker tante van 2 beebs, dus kan rustig kijken. :9

Verder voel ik al 3 dagen steekjes en krampen in mijn onderbuik. Eerst zat ik het te negeren en dacht misschien heb ik wel honger, of misschien moet ik wel :% maar dat is het gewoon niet.
Volgens mij is mijn nod 9 september en geen 11. Maar ik ga de 10e testen indien geen })
Spannend! Hier wordt ook voor je geduimd :)

Ik moet volgende week ongesteld worden, denk ik. Of de week erna. Ben de tel alweer kwijt :')
pi_101663621
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ook hoor. Wat als er iets niet goed gaat, wat als er na 9 maanden iets niet goed blijkt te zijn, kan ik het wel, word ik geen slechte moeder, ben ik er klaar voor, etc etc. Ach ja, dat zal bijna iedereen wel hebben :)
Check, dat heb ik ook :').
pi_101663676
quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:55 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Check, dat heb ik ook :').
En op rationeel vlak weet ik dat het onnozel is. We hebben een huis, zijn financieel onafhankelijk, allebei een vast contract, zijn allebei 30 (en nog voel ik me soms 'te jong' :')), dus eigenlijk is er geen enkele praktische reden waarom het niet zou kunnen.

Maar toch. Het is wel even een behoorlijke verantwoordelijkheid die je op je neemt... Da's soms toch best eng.
pi_101663963
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:50 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Als je je datum dikgedrukt plaatst ziet geen mod dat over het hoofd, hoor ;)
Dat staat ie! Ook in het vorige topic en hier nogmaals op pagina 1, derde post ofzo? ;)

Maar voor de zekerheid nog een keertje dan: Mag mijn NOD naar 28 september?
pi_101663991
ik denk dat bij mij die paniek pas gaat komen als het zover is, of misschien komt het helemaal niet :?

Op dit moment maak ik me eigenlijk niet druk :)
  woensdag 7 september 2011 @ 09:19:49 #77
190853 RockabeIIa
pi_101664078
:@ heb serieus net het hele vorige topic doorgespit en zag het echt nergens staan...
pi_101664097
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:14 schreef _aurum_ het volgende:
ik denk dat bij mij die paniek pas gaat komen als het zover is, of misschien komt het helemaal niet :?

Op dit moment maak ik me eigenlijk niet druk :)
Niet echt druk maken. Vooralsnog :P

Maar ik ben ook niet echt enthousiast verder. Denk dat dat komt doordat ik er (te veel) rekening mee houd dat er iets mis kan gaan.

Sowieso lijkt me die eerste fase helemaal niet zo leuk. Babies doen/kunnen niks. Denk dat ik het leuker vind als er interactie kan plaatsvinden en mijn kind me begrijpt enzo. Dus zo ontzettend verheug ik me niet eens op die verse babyfase.
pi_101664210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Niet echt druk maken. Vooralsnog :P

Maar ik ben ook niet echt enthousiast verder. Denk dat dat komt doordat ik er (te veel) rekening mee houd dat er iets mis kan gaan.

Sowieso lijkt me die eerste fase helemaal niet zo leuk. Babies doen/kunnen niks. Denk dat ik het leuker vind als er interactie kan plaatsvinden en mijn kind me begrijpt enzo. Dus zo ontzettend verheug ik me niet eens op die verse babyfase.
Toen ik ongesteld werd, had ik zoiets van jaj alles doet het nog! Dat duurde een halve dag en toen kwam de goede oude kramp weer :X De vreugde was van korte duur :')

volgens mij denken wij hetzelfde :@ En als je 'm op zijn rug legt is het net een schildpadje :')
Kunnen ze niet afgeleverd worden als ze een jaar oud zijn :P
pi_101664308
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:25 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Toen ik ongesteld werd, had ik zoiets van jaj alles doet het nog! Dat duurde een halve dag en toen kwam de goede oude kramp weer :X De vreugde was van korte duur :')

volgens mij denken wij hetzelfde :@ En als je 'm op zijn rug legt is het net een schildpadje :')
Kunnen ze niet afgeleverd worden als ze een jaar oud zijn :P

Haha, ja, dat inderdaad! :D

Als ik ergens op kraamvisite ben, dan 'mag' ik ook altijd de verse babies vasthouden. Nou, ik vind het -serieus- ontzettend lief dat mijn vriendinnen me dat dan toevertrouwen, maar eigenlijk vind ik er niet veel aan. Dan ligt zo'n baby in je armen en dan? Verder doet/kan het niks :D

Iets ouder vind ik ook een stuk leuker :Y
pi_101664338
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:19 schreef RockabeIIa het volgende:
:@ heb serieus net het hele vorige topic doorgespit en zag het echt nergens staan...
Kan gebeuren! :*
pi_101664403
@Coco Ik dacht ook dat als ze klein zijn dat er niks aan is.
Maar toen ik tante ben geworden vond ik toch het al fantastisch toen ze klein waren. Elke week is er wel weer wat nieuws. Laat staan als het je eigen hummeltje is O+

Verder is het denk ik normaal dat we allemaal een beetje onzeker zijn, of alles wel goed gaat enzo.
Ik ben niet zozeer bang dat het ons niet lukt, en ook is er geen reden meer om te wachten,maar ik ben vooral angstig voor mijn schoonmoeder :@
pi_101664518
wat verwacht je van je schoonmoeder dan? :)
pi_101664570
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:35 schreef covie het volgende:
@Coco Ik dacht ook dat als ze klein zijn dat er niks aan is.
Maar toen ik tante ben geworden vond ik toch het al fantastisch toen ze klein waren. Elke week is er wel weer wat nieuws. Laat staan als het je eigen hummeltje is O+

Verder is het denk ik normaal dat we allemaal een beetje onzeker zijn, of alles wel goed gaat enzo.
Ik ben niet zozeer bang dat het ons niet lukt, en ook is er geen reden meer om te wachten,maar ik ben vooral angstig voor mijn schoonmoeder :@
Ik ben ook tante :P En mijn neefje is leuk/lief/geweldig, maar als baby vond ik er weinig aan (wat niet wil zeggen dat ik hem niet als mijn neefje meteen in mijn hart sloot).
pi_101664843
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, ik was het topic kwijt :D

[..]

Weet hij het inmiddels wel al dat jullie het deze/komende week gaan proberen?

Ook al is het maar een maand, ik vind het eigenlijk niet kunnen als je vriend het echt niet weet... :@ Verder wel natuurlijk heel leuk en spannend voor je/jullie :)
Haha, jawel hij weet het al ;) Hij wil het ook.
  woensdag 7 september 2011 @ 10:06:24 #86
190853 RockabeIIa
pi_101665050
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Haha, ja, dat inderdaad! :D

Als ik ergens op kraamvisite ben, dan 'mag' ik ook altijd de verse babies vasthouden. Nou, ik vind het -serieus- ontzettend lief dat mijn vriendinnen me dat dan toevertrouwen, maar eigenlijk vind ik er niet veel aan. Dan ligt zo'n baby in je armen en dan? Verder doet/kan het niks :D

Iets ouder vind ik ook een stuk leuker :Y

Ja, maar die is van een ander. Die van jezelf is veel mooier, en kan veel meer dan andermans baby! Echt waar!
Dat hele kleine ukkepukkerige is er met een paar weken vanaf. Daarna ligt er een dikke mopsbeer van 6-7 kg in je kinderwagen naar je te glunderen en lachen. En nog steeds doet ie niet meer dan huilen, poepen en plassen maar het lacht zo herkenbaar en het kan zo heerlijk zijn of haar rust vinden bij jou en warm tegen je aan liggen. En ondanks dat dat hele kind niks kan behalve wat ik hiervoor al opnoemde maakt hij/zij je reuzetrots en stuur je foto's naar vriendinnen.

Doe mij maar dat hele kleine. Dat heeeeel hele kleine O+ Ach, en dan hoe groter ze worden hoe leuker/spannender/drukker (en de luiers worden steeds smeriger bah!) dus.... Alles is leuk!

Maar als je echt niet van baby's houdt zou ik er niet aan beginnen :P
pi_101665250
Mijn schoonmoeder woont 3 straten verder.
Wat ik verwacht weet ik niet, maar ze is nogal opdringerig, en kan haar kinderen niet loslaten.
Dit gaat haar 1e kleinkind worden. En ze bedoeld heel veel dingen vast goed, maar alleen komt het zo niet over.

Stel dat we haar meenemen een kinderkamer uitzoeken oid en ze vind iets mooi, dan gaat ze ons over proberen te halen ook perse dat te nemen. En dan hebben we het nog niet over de opvoeding :+
pi_101665332
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:17 schreef covie het volgende:
Mijn schoonmoeder woont 3 straten verder.
Wat ik verwacht weet ik niet, maar ze is nogal opdringerig, en kan haar kinderen niet loslaten.
Dit gaat haar 1e kleinkind worden. En ze bedoeld heel veel dingen vast goed, maar alleen komt het zo niet over.

Stel dat we haar meenemen een kinderkamer uitzoeken oid en ze vind iets mooi, dan gaat ze ons over proberen te halen ook perse dat te nemen. En dan hebben we het nog niet over de opvoeding :+
Haha onee hè! Wel gewoon kiezen wat jullie mooi vinden hè! Mijn schoonouders wonen heel ver weg ;)
pi_101665347
@ Covie: je wordt een echte tijger voor je kind. Grommen en brullen als iemand maar iets verkeerd doet en over je grenzen heen gaat. En gewoon niet meenemen met het uitzoeken, alleen voor iets kleiners zoals de aankleding etc. :+

Als je de kleine eenmaal eindelijk ziet, dan ben je gelijk O+ . Althans dat had ik wel, terwijl ik ook niks met hele kleine guppies had.
pi_101665424
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:06 schreef RockabeIIa het volgende:

Maar als je echt niet van baby's houdt zou ik er niet aan beginnen :P
Haha, het is niet dat ik er een hekel aan heb. Ik ben er alleen niet superenthousiast over. Gelukkig vind ik ze wel leuk als ze wat ouder zijn. Anders had ik pas écht een probleem :P
pi_101666145
Covie, dat is even afwachten inderdaad, benieuwd of oma zich kan voegen naar de nieuwe gezinssituatie. Maar ja, een eerste kleinkind wordt natuurlijk wel afschuwelijk verwend.

Mijn schoonmoeder is CB arts... Ik weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet verwachten. Ze heeft wel vrij stellige ideeën over oa bevallen, borstvoeden, gemiddelde ontwikkeling etc. Ik ben er wel een beetje huiverig voor.

En ik verheug me enorm op zo'n klein propje!! Heerlijk, cocoonen met zo'n apatische baby. Serieus, ik vind baby's superlief! O+
pi_101666243
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:17 schreef covie het volgende:
Thnx! hihi inderdaad spannend. Maar het is nu de kunst om mezelf niet gek te maken :@
Gelukkig gaat dat nog wel omdat ik in mijn achterhoofd heb dat we iets te weinig geklust hebben.

Oooh Zoë jij maakt me nog meer zenuwachtig omdat ik precies hetzelfde heb :+

Haha *O*

Over baby's; ik denk dat je als moeder je eigen hummeltje echt helemaal geweldig vind, en je elke verandering ziet. Dat zie je misschien minder/anders als het een kindje van iemand anders is.

Had het gister over bevallen met mijn moeder...daar wil ik eerst nog niet over nadenken! Haha

En over opdringerige schoonmoeders; gewoon zelf de belangrijkste dingen uitzoeken met je vriend/man. :P
pi_101666252
Hahaha ach we zien wel hoe het loopt :) Maar zéker is dat we toch kiezen wat we zelf willen.
Lelijke schilderijtjes kunnen we altijd nog onder het bed ophangen ;)

Oh gelukkig Coco ik dacht al dat je alleen kinderen wilde omdat je niet alleen wilt zijn als je 80 bent :P :+
pi_101666999
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 7 september 2011 10:59 schreef covie het volgende:[/b
Oh gelukkig Coco ik dacht al dat je alleen kinderen wilde omdat je niet alleen wilt zijn als je 80 bent :P :+
Haha :D Nee hoor :)

Niet alléén om die reden.
pi_101668973
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen wiekend de 2e test gedaan en ook deze was positief!
Na wat rekenwerk zou ik nu naar mijn 6e week gaan (denk ik)..
Maar heb over het algemeen geen zwangerschaps kwaaltjes.. Wegens verlof op het werk kan ik volgende week de HA pas bellen.. Zou toch alles goed zijn?
pi_101669223
Lekker genieten hoor, menig aanstaand zwangere tekent voor een eerste paar weken zonder kwaaltjes! Maar kan me wel voorstellen dat het nog wat onwerkelijk is voor je. Hopen dat je snel een echo krijgt en echt ècht ziet dat er een boon in je buik aan het groeien is! O+
pi_101669437
Ja inderdaad! Het is ook ons eerste kindje, en natuurlijk erg nieuw allemaal.
Zag op google ook dat ik niet de enige ben die nergens last van heeft dus dat stelt me alweer gerust. Maar zoals elke net zwangere vrouw blijft de angst aanwezig dat het niet goed afloopt.. Maandag de HA bellen en kijken wat die zegt :D Spannend!
pi_101669770
Gefeliciteerd Natemelie! Ik hoop dat je snel je echo kan krijgen en het klompje kan aanschouwen! ;)
pi_101670014
Gefeliciteerd Natemelie!! Het is vast allemaal goed, geniet er lekker van.
pi_101670021
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja hoor, ik ook. Bij een tweede zelfs nog, al weet je een beetje wat je kunt verwachten, zowel positief en negatief. En dan speelt je eerste ook nog mee bij alle onzekerheden die je hebt.

En ik heb ook niet zo heel veel met dat hele kleine. Het is waar dat het anders is als het je eigen kind is, maar als ik kon bevallen van een eenjarige zou ik het doen! Hoewel....:P

Gefeliciteerd Natemelie!

[ Bericht 10% gewijzigd door Quiztet op 07-09-2011 13:32:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')