abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101546689
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
26 augustus Skoap
02 september Marjolijntje
04 september Lijnloos
15 september jaantje_
16 september Sopho
20 september Ladyblack (08-2010)
28 september Marjolijntje
28 september Clauwhee

Winks
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
Kolonia (04-2009)
papillion
Thistleweed

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 11-09-2011 10:16:08 ]
pi_101546720
Zou een modje de OP misschien goed willen zetten, heb het niet helemaal goed gedaan zie ik! :@

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:17 schreef Labelloo het volgende:
[ego/klaag-post]
Gisteren hoorde ik dat de zoveelste van mijn 'oude' zwangerschapsclub zwanger is van de tweede! Harstikke leuk natuurlijk, maar ik merk dat ik het steeds lastiger vind om dit te horen..... Ik krijg dan een soort van gehaast gevoel, van IK wil NU ook! Natuurlijk weet ik dat dat geen zin heeft, maar toch! Bah! Ik had ook al zo graag weer zwanger willen zijn... Tegelijkertijd weet ik dat er hier mensen rondlopen waarbij het nog langer duurt, dus mag ik ook helemaal niet klagen eigenlijk..! Bah! Wilde het toch graag kwijt! :'(
pi_101546795
:* Labello, ik hoop dat je snel je tweede streepje plast!

Als een mod aan het aanpassen gaat, mag mijn NOD dan naar 28 september? :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_101547664
Labelloo in de hoeveelste ronde zit je nu dan? Volgens mij is het wel normaal om een beetje jaloers te zijn als een ander al wel zwanger is en zelf nog niet. Je besluit voor iets te gaan en dan is het maar de vraag of en wanneer het dan eindelijk lukt. De zorgen beginnen al voor het kind gemaakt is ;)

@kwisted ik heb het niet precies op de dag bijgehouden maar volgens mij was ik ook gelijk op tijd ongesteld toen ik gestopt was. De eerste keer wel ontzettend veel last van krampen gehad.
pi_101548328
@labelloo: lijkt me idd een normaal gevoel zoals covie zegt.
en omdat een ander het 'minder heeft' of langer moet wachten, wil niet
zeggen dat wat jij voelt minder belangrijk of relevant is. Het is je gevoel en dat kun je niet uitzetten. Wachten is min! Hoop dat jou wonder snel werkelijkheid wordt :*

En ook voor de andere dames natuurlijk!
pi_101556628
da's net als dat je besluit dat je een kindje wil dat ineens iedereen om je heen zwanger is of je honderden zwangere vrouwen op straat ziet.

De menselijke geest is raar af en toe :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101558443
Mijn nod mag wel op 28 september...
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_101562165
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:38 schreef covie het volgende:
Ik heb 2 heueul grote konijnen
Maar ik was net dus even die bak (is ook gewoon een kattebak :') ) verschoond en dat stinkt dus echt héél erg sterk naar amonnia.

Voor een konijntje zal het geen schade zijn. Maar voor een vergelijking deze 2 wegen bij elkaar net zoveel als 10 dwergkonijnen.

Als je zwanger bent zal dat dan niet schadelijk zijn?
Anders moet (8> het gewoon doen tegen die tijd :9
Ik heb ook 2 nijnen! en ze schoonmaken is helemaal geen probleem hoor, het probleem kan (dus hoef niet) in de poep van jonge katten te zitten...zelf hondenpoep mag je aanraken zou je dat willen!
Ik ruim regelmatig keutels op hoor maar laat het nog vaker door mijn man schoonmaken...gewoon omdat het kan :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101569172
Bedankt voor jullie lieve reacties! Fijn dat ik het hier even kwijt kan! :*

@ Covie, wij zijn nu zo'n half jaartje bezig, dus dat is nog helemaal niet zo heel lang eigenlijk.. :@
pi_101582892
@Labelloo, lucht lekker hier je hart! Het is niet leuk om te moeten wachten. Ik hoop voor je dat je snel naar Z&G kan doorstromen. :Y

Hier kan, als de MOD het wil aanpassen, mijn NOD naar 16 september.
pi_101583005
Als ik heel eerlijk ben heb ik helemaal geen klachten. Ik verwacht er maar niks van deze maand.
En labelloo, ik herken dat gevoel heel goed. Stiekem 'steekt' het toch een beetje als een ander, die het net zo graag wil als jij, wèl zwanger raakt. En wij maar geduld hebben, hè? (zucht) :*
pi_101583088
@mangostine, ik ben 2 jaar lang bezig geweest met zwanger worden. Ik had elke maand symtomen behalve de maand dat ik zwanger was..
pi_101583276
lol, hoe je lichaam met je kan dollen zeg! Ik vind het maar stom. :6
pi_101583754
@mangostine:
Ja.. 2mnd geleden had ik symptomen die allemaal konden wijzen op zwangerschap. 1dag overtijd ook nog. En helemaal niks..

Afgelopen periode dacht ik, het zal toch niks zijn ivm ziek gwst te zijn etc etc.
En wuifde ik elke sympt. weg. Toen ik de test deed dacht ik; Dan ben ik er maar vanaf, hoef ik er niet meer dr hele dag over na te denken voordat ik ongi wordt.. En toen was t raak.

't lichaam is soms ook niet zo duidelijk :P
pi_101583852
De vorige keer had ik ook geen symptonen. Alleen een gevoel van, er is iets raars aan de hand van binnen. Dus toch maar thuis testen. Test weggelegd en na een paar minuten toch maar gekeken. Mooi dat het raak was.
Ik verwacht deze maand nog niks, aangezien het nog zo pril is dat we bezig zijn. Maar toch ligt er al een test klaar... :@
pi_101585440
@Mangostine jou nod is toch 14 september? Dan zou het wel erg snel zijn als je nu al symptomen hebt hoor. Volgens mij begint dat bij de innesteling pas.

Als je hier op babybytes je cyclus invult kan je precies zien wanneer dat ongeveer is. (Het verschilt natuurlijk pp maar ik geloof tussen 5 en 10 dagen na de eisprong.) Dus dat zou op z'n aller aller vroegst vandaag zijn bij jou.

@labelloo volgens mij is dat gewoon zo'n gevoelsgrens van binnen een half jaar moet het wel lukken :@
Bij mij komt dat ook wel omdat de mensen om mij heen OF heel lang bezig zijn incl medische molen, OF super snel zwanger zijn. (< 3 mnd)
Maar na een half jaar dan begint het volgens mij voor ieders gevoel wel een beetje lang te duren ineens. Ons geduld wordt op de proef gesteld :(
pi_101586001
Ik had dat deze maand ineens. Jan(ita) en alleman zwanger, zelf geproefd hoe zwanger zijn is (en de blijdschap), helaas niet goed gegaan en inmiddels ruim half jaar bezig. Een week overtijd en hoop. En dan toch ongesteld worden. Ik had me toch een rotdag vorige week! Inmiddels weet ik natuurlijk maar al te goed dat een half jaar heeeel normaal is en ik niet moet zeuren. Maar ja je wil zo graag...
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_101586946
Covie, klopt. Maar ik ben zo'n ei dat dan direct vanalles wil voelen.
Ik had/ heb wat vage klachten die lijken op een aankomende ongesteldheid. Steken, hangerig, af en toe misselijk. Daarbij heb ik hoofdpijn, wat niet gebruikelijk is. Maar ik kán nog helemaal niets voelen.
Serieus, ik ben zo'n type dat van ellende schijnzwanger wordt. :@

Mijn NOD is trouwens uit zelfbescherming op de 14e gezet, uitgaande van een cyclus van 31 dagen. Gemiddeld duurt ie iets korter, maar ik wil eigenlijk zelfs pas na de 16e testen, tenzij ik dan natuurlijk al ongesteld ben geworden.

Ik ben in elk geval wel blij met dit topic waarin we bij mekaar kunnen spuien, want ik kan mijn frustraties nou eenmaal niet kwijt bij anderen. Ik zie het al voor me. "Hee, slechte zin?" "Ja, alweer niet zwanger." -O-
  maandag 5 september 2011 @ 12:33:37 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_101587738
Mag mijn NOD op 20 september?

En herkenbaar hoor, die grens van een halfjaar en de teleurstelling als het daarbinnen nog niet gelukt is! En ook dat gevoel dat iedereen om je heen maar zwanger wordt :') Maarja, achter elke zwangere buik op straat kan ook wel 2,5 jaar proberen schuilgaan he.

Mijn instelling is op het moment: het komt vast ooit wel :Y
Then again, ik zit nu in week 2, dus dan ben ik vrijwel altijd best optimistisch :') als ik over 2 weken ongesteld moet worden piep ik ook wel weer anders oO<
pi_101588028
We gaan het deze maand al proberen......(ipv volgende maand).

Maar mijn vriend weet dat nog niet
pi_101588122
quote:
:D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101588332
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:16 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
@mangostine, ik ben 2 jaar lang bezig geweest met zwanger worden. Ik had elke maand symtomen behalve de maand dat ik zwanger was..
Enige symptoom die ik had was dat ik overal om kon janken :D
Voor de rest geen steekje, misselijkheid, grotere borsten (die maanden er voor juist wel) of andere symptoom :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101588338
ooohhh SCD! :D
pi_101588584
Ik kan eigenlijk doorgaans heel makkelijk overal om janken. Bijvoorbeeld al om een voorstukje voor een tv-programma. Of een reclame. Dus dat belooft nog wat. ;(

Enne SCD, weet hij veel wanneer jouw cyclus begint en eindigt, toch? O-)
pi_101589151
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:05 schreef Mangostine het volgende:
Ik kan eigenlijk doorgaans heel makkelijk overal om janken. Bijvoorbeeld al om een voorstukje voor een tv-programma. Of een reclame. Dus dat belooft nog wat. ;(

Enne SCD, weet hij veel wanneer jouw cyclus begint en eindigt, toch? O-)
Dat kan ik nu ook ja :') Voorheen was dat echt niet zo. Hoe wel wij 5 jaar bezig zijn geweest om zwanger te raken en heb ik 3 dagen gejankt. Op het laatst wist ik niet meer of het nu van angst of blijdschap was :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')