Ja, sorry...quote:Op donderdag 8 september 2011 14:57 schreef Mangostine het volgende:
Maar kennelijk heb je een late eisprong gehad, Frummel... je houdt het wel spannend hè?
Vroeg testen kan soms een vals negatief geven... Als ik jou was, zou ik proberen nog even te wachten.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:23 schreef covie het volgende:
Spannend hoor Frummel! Als het raak is, dan weet je voor een volgende in ieder geval dat je langer door moet klussen
Ik zit mezelf een beetje gek te maken hier.
Alsof ik zo'n duivel en een engel op de schouders heb. Vorige cyclus 30 en daarvoor 29. Dus nu zit ik in mijn hoofd te zeuren, "Misschien is het deze maand wel 28 en mag je vandaag testen" en dan weer "Neeee zaterdag pas testen" en "Misschien kan het morgenochtend wel"
![]()
edit: nog geen tekenen van ongi dus![]()
ik zou niet kunnen wachtenquote:Op donderdag 8 september 2011 15:23 schreef covie het volgende:
Ik zit mezelf een beetje gek te maken hier.
Alsof ik zo'n duivel en een engel op de schouders heb. Vorige cyclus 30 en daarvoor 29. Dus nu zit ik in mijn hoofd te zeuren, "Misschien is het deze maand wel 28 en mag je vandaag testen" en dan weer "Neeee zaterdag pas testen" en "Misschien kan het morgenochtend wel"
Dat is spannend inderdaad, Zoe! Hopelijk wordt er een echo gemaakt en zie je al een klein wurmpjequote:Op donderdag 8 september 2011 18:42 schreef Zoë23 het volgende:
spannend covie en frummeltje!
kiwsted; minder van die kramp, maar fijn om te weten dat het werkt.
innestelingsbloeding is heel lichtjes toch?
ik heb iig geen innestelings bloeding gehad. ben nu al zenuwachtig voor volgende week.. 1e afspraak vk.. kennismakingsgesprek al gehad dus ik hoop op n echo.
Bij mij was dat bij de eerste zwangerschap best veel. Zeg maar zoveel als de eerste dag ongesteld zijn. Dat ik de volgende dag helemaal niet meer bloedde, maakte pas dat ik achterdochtig werd.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:21 schreef covie het volgende:
Innesteling is volgens mij maar een beetje, niet dat je een tampon nodig hebt ofzo
Zou wel fijn zijn als het natuurlijk wel een innesteling is maarja.. het klink alsof je stiekem wel zeker weet dat het niet zo is![]()
The more the merrier!quote:Op donderdag 8 september 2011 20:22 schreef oeke het volgende:
Hopelijk vallen hier weer snel veel streepjes, het kan nog wel wat drukker in Z&G!
ik wist niet dat, dat kon. Apart hoe het lichaam werktquote:Op donderdag 8 september 2011 20:22 schreef oeke het volgende:
[..]
Bij mij was dat bij de eerste zwangerschap best veel. Zeg maar zoveel als de eerste dag ongesteld zijn. Dat ik de volgende dag helemaal niet meer bloedde, maakte pas dat ik achterdochtig werd.
Hopelijk vallen hier weer snel veel streepjes, het kan nog wel wat drukker in Z&G!
Moet wel zeggen dat ik ook een uitzondering ben, hoor. Ik bloed namelijk ook bij 6 en 7 weken zwangerschap.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:54 schreef covie het volgende:
Ik hoor altijd dat het maar een beetje is.. wist ook niet dat dat zo veel kon zijn of zo lang kon duren![]()
Ik heb de combi test gedaanquote:Op donderdag 8 september 2011 20:57 schreef Zoë23 het volgende:
Volgende week donderdaghaha duurd nog even
Dan precies 6.6 week.
Hoop ik ook! En voor mijn vriend ook, hij geloofd het nogsteeds niet helemaal.
Hij merkt het wel aan mijn humeur (het weekend pff.. voelde die hormonen echt door mn
lichaam ..irriteren haha) en dat ik misselijk ben en veel wil eten, maar hij is door de week
weg en dan is het nogal onrealistisch voor hem.
Oja, besloten die combi test niet te doen.. ook ivm kans op miskraam bij eventuele
vlokkentest enzo.
Nee dat snap ik, maar voor mij heeft het geen meerwaarde om te weten of ik een hoger risico heb of niet.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:32 schreef Regenboogjes het volgende:
Hoi! Ik lees wel mee maar ik post niet veel.
Zoë nog van harte gefeliciteerd!
De risico's van een vruchtwaterpunctie of vlokkentest vallen op zich wel mee hoor:
"Het risico op het verlies van de zwangerschap ten gevolge van een vruchtwaterpunktie is ongeveer 0.3% (3 op de 1000 zwangerschappen). Voor de vlokkentest is dit iets hoger; 0.5% (5 op de 1000 zwangerschappen)."
Als de uitslag van de combinatietest 'slecht' is mag je natuurlijk zelf beslissen of je verder, invasief, onderzoek wilt.
Ik zou de combinatietest niet laten schieten omdat je bang bent voor de risico's van verder onderzoek, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Dan zou ik de test ook niet doen!quote:Op donderdag 8 september 2011 21:53 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, maar voor mij heeft het geen meerwaarde om te weten of ik een hoger risico heb of niet.
Ik ben er niet over uit wat ik zou doen, mocht het kind syndroom van down hebben.
Op dit moment zou ik het niet weghalen, en die mening deel ik gelukkig met mijn familie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maargoed, alleen een test kan zoiets echt bewijzen natuurlijk.
nouja.. ik spreek de vk donderdag, misschien komt het nog ter sprake.
Nee, die vergelijking klopt, mits je geen verhoogd risico hebt door andere factoren!quote:Op donderdag 8 september 2011 22:19 schreef Zoë23 het volgende:
![]()
Bedankt voor de bronvermelding nog trouwens. Altijd interessant!
dan is de kans op een miskraam dus groter bij een vlokkentest of vruchtwater punctie,
dan het krijgen van een kind met het syndroom van down, als iemand van 23jr zwanger wordt.
(of is dat een rare vergelijking?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |