abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 september 2011 @ 15:59:18 #126
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101712219
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:57 schreef Mangostine het volgende:
Maar kennelijk heb je een late eisprong gehad, Frummel... je houdt het wel spannend hè?
Ja, sorry... :@ Heb alleen geen testjes meer in huis, dus daar moet ik straks nog even voor op en neer. Als er morgenochtend nog steeds geen bloed is, dan wordt het dus testen... Zit inmiddels al op 37 dagen deze cyclus.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:23 schreef covie het volgende:
Spannend hoor Frummel! Als het raak is, dan weet je voor een volgende in ieder geval dat je langer door moet klussen :D

Ik zit mezelf een beetje gek te maken hier.
Alsof ik zo'n duivel en een engel op de schouders heb. Vorige cyclus 30 en daarvoor 29. Dus nu zit ik in mijn hoofd te zeuren, "Misschien is het deze maand wel 28 en mag je vandaag testen" en dan weer "Neeee zaterdag pas testen" en "Misschien kan het morgenochtend wel"

o|O 8)7

edit: nog geen tekenen van ongi dus :')
Vroeg testen kan soms een vals negatief geven... Als ik jou was, zou ik proberen nog even te wachten.
pi_101712710
Frummmeltje, je maakt het onbedoeld toch wel weer spannend hoor :D

En covie hehe, leuk jezelf zo gek maken. Succes iig met afwachten.

De rest van de wachtende dames natuurlijk ook!
pi_101712737
Ja ik weet het, Ik wacht zeker nog even! Maar het is zo rustig op het werk vandaag, dus zit een beetje rond te neuzen op internet en daar komt het door :)

Maar 37 dagen is erg lang hoor, zelfs als je al een lange cyclus van jezelf hebt.
Ik denk dat we morgen voor jou mogen jompelen! *O*
pi_101715088
Oeh wat maken jullie het spannend!! Word er zelf haast zenuwachtig van, terwijl we het nog niet eens geprobeerd hebben. 8)7
pi_101716310
Ja ik ben ongesteld! Gelukkig alles werkt nog! (ik wist door de test al dat ik niet zwanger was, en was aan t ontpillen)

Dan kan ik nu gaan berekenen wanneer mijn volgende eisprong is, en dan gericht gaan proberen. Toch netjes. Want mijn vorige ongesteldheid was op 8 aug, en nu dus 31 dagen later.

ik ben blij in elk geval!
pi_101716379
oh en nog hoop ik dan stiekem dat het een innestelingsbloeding is :@ Want stél dat de test t mis had..

Hoe dan ook, ik heb flink last van kramp :{
pi_101716784
Net bij de kv vast een nieuwe test gehaald. Volgens mij was het meisje achter de kassa nog zenuwachtiger dan mij, want liet het doosje 2 keer uit haar handen vallen... :?
(1 keer bij het scannen en 1 keer gooide ze m naast het tasje)

Kwisted.. toch ergens fijn toch?
Dan kan je nu echt beginnen (nou ja over een weekje ongeveer)
pi_101717035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:23 schreef covie het volgende:

Ik zit mezelf een beetje gek te maken hier.
Alsof ik zo'n duivel en een engel op de schouders heb. Vorige cyclus 30 en daarvoor 29. Dus nu zit ik in mijn hoofd te zeuren, "Misschien is het deze maand wel 28 en mag je vandaag testen" en dan weer "Neeee zaterdag pas testen" en "Misschien kan het morgenochtend wel"

ik zou niet kunnen wachten :P
pi_101717613
spannend covie en frummeltje!

kiwsted; minder van die kramp, maar fijn om te weten dat het werkt.
innestelingsbloeding is heel lichtjes toch?

ik heb iig geen innestelings bloeding gehad. ben nu al zenuwachtig voor volgende week.. 1e afspraak vk.. kennismakingsgesprek al gehad dus ik hoop op n echo.
  donderdag 8 september 2011 @ 18:57:10 #135
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_101718113
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:42 schreef Zoë23 het volgende:
spannend covie en frummeltje!

kiwsted; minder van die kramp, maar fijn om te weten dat het werkt.
innestelingsbloeding is heel lichtjes toch?

ik heb iig geen innestelings bloeding gehad. ben nu al zenuwachtig voor volgende week.. 1e afspraak vk.. kennismakingsgesprek al gehad dus ik hoop op n echo.
Dat is spannend inderdaad, Zoe! Hopelijk wordt er een echo gemaakt en zie je al een klein wurmpje ;)

Ik heb wel wat twijfels hoor meiden. Heb sinds vorige week aardig wat ibuprofens geslikt i.v.m. een onsteking in mijn kies. Gisteren een wortelkanaalbehandeling gehad. Misschien dat mijn cyclus gewoon door die stress een beetje van slag is. Kan toch? Overigens wel enorm veel afscheiding de afgelopen twee dagen... :@
pi_101719096
Innesteling is volgens mij maar een beetje, niet dat je een tampon nodig hebt ofzo :)
Zou wel fijn zijn als het natuurlijk wel een innesteling is maarja.. het klink alsof je stiekem wel zeker weet dat het niet zo is ;(

Kwisted het lukt me wel om te wachten hoor. Dat MOET gewoon.
Straks test ik positief en wordt ik toch ongesteld over 2 dagen dat zou helemaal balen zijn.
(Kan natuurlijk altijd voorkomen maar ik kan ook weer geen week wachten :9)

Tuurlijk kan dat Frummel.. jij zoekt gewoon naar smoesjes hahaha!!
Ik kan me iets herinneren (ene Zoë) die was ook ziek "gaat vast niet lukken deze maand"en nu zwanger.
pi_101721872
:D haha covie!
:s) _O_

ja frummel verzint vast smoesjes :9
dan de trouwerij maar wat opschuiven (naar januari ofzo), ^) met een mooie dikke bolle buik!! O+

ik was idd ook ziek en kon het me ook niet voorstellen.. geen eten/drinken binnenhouden
blehh.. geen foliumzuur :X niks..

O+ vind t zo spannend om mn wurmpje te zien.. hoop dat alles oké is, dat het sowieso
goed vast zit enzo.. heb elke dag kramp dus er zit (baarmoeder groei) beweging in :9
pi_101722087
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:21 schreef covie het volgende:
Innesteling is volgens mij maar een beetje, niet dat je een tampon nodig hebt ofzo :)
Zou wel fijn zijn als het natuurlijk wel een innesteling is maarja.. het klink alsof je stiekem wel zeker weet dat het niet zo is ;(
Bij mij was dat bij de eerste zwangerschap best veel. Zeg maar zoveel als de eerste dag ongesteld zijn. Dat ik de volgende dag helemaal niet meer bloedde, maakte pas dat ik achterdochtig werd.

Hopelijk vallen hier weer snel veel streepjes, het kan nog wel wat drukker in Z&G! ^O^
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 8 september 2011 @ 20:36:18 #139
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101722817
Hier ook best veel innestelingsbloeding en ook een dag of 4, maar wel alleen bruinkleurig... wie weet?!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101722863
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:22 schreef oeke het volgende:

Hopelijk vallen hier weer snel veel streepjes, het kan nog wel wat drukker in Z&G! ^O^
The more the merrier!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101723066
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:22 schreef oeke het volgende:

[..]

Bij mij was dat bij de eerste zwangerschap best veel. Zeg maar zoveel als de eerste dag ongesteld zijn. Dat ik de volgende dag helemaal niet meer bloedde, maakte pas dat ik achterdochtig werd.

ik wist niet dat, dat kon. Apart hoe het lichaam werkt :)
houdt ieder in ieder geval in spanning zo rond de NOD :9
pi_101723758
Ik hoor altijd dat het maar een beetje is.. wist ook niet dat dat zo veel kon zijn of zo lang kon duren :o

Zoë wanneer moet je komende week dan?
Je zit dan toch op 7 weken? Hoop ook zo voor je dat je het kan zien :Y
pi_101723943
Volgende week donderdag :D haha duurd nog even
Dan precies 6.6 week.
Hoop ik ook! En voor mijn vriend ook, hij geloofd het nogsteeds niet helemaal.
Hij merkt het wel aan mijn humeur (het weekend pff.. voelde die hormonen echt door mn
lichaam ..irriteren haha) en dat ik misselijk ben en veel wil eten, maar hij is door de week
weg en dan is het nogal onrealistisch voor hem.

Oja, besloten die combi test niet te doen.. ook ivm kans op miskraam bij eventuele
vlokkentest enzo.
pi_101726682
Hoi! Ik lees wel mee maar ik post niet veel. :)

Zoë nog van harte gefeliciteerd!
De risico's van een vruchtwaterpunctie of vlokkentest vallen op zich wel mee hoor:
"Het risico op het verlies van de zwangerschap ten gevolge van een vruchtwaterpunktie is ongeveer 0.3% (3 op de 1000 zwangerschappen). Voor de vlokkentest is dit iets hoger; 0.5% (5 op de 1000 zwangerschappen)."
Als de uitslag van de combinatietest 'slecht' is mag je natuurlijk zelf beslissen of je verder, invasief, onderzoek wilt.
Ik zou de combinatietest niet laten schieten omdat je bang bent voor de risico's van verder onderzoek, maar dat is mijn persoonlijke mening. :)

EDIT: Bronvermelding is wel zo netjes: http://www.erasmusmc.nl/k(...)entenzorg/prenataal/

[ Bericht 10% gewijzigd door Regenboogjes op 08-09-2011 22:07:29 ]
pi_101727596
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:54 schreef covie het volgende:
Ik hoor altijd dat het maar een beetje is.. wist ook niet dat dat zo veel kon zijn of zo lang kon duren :o
Moet wel zeggen dat ik ook een uitzondering ben, hoor. Ik bloed namelijk ook bij 6 en 7 weken zwangerschap. :{
En nog veel ook, dat wens ik niemand toe.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_101727822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:57 schreef Zoë23 het volgende:
Volgende week donderdag :D haha duurd nog even
Dan precies 6.6 week.
Hoop ik ook! En voor mijn vriend ook, hij geloofd het nogsteeds niet helemaal.
Hij merkt het wel aan mijn humeur (het weekend pff.. voelde die hormonen echt door mn
lichaam ..irriteren haha) en dat ik misselijk ben en veel wil eten, maar hij is door de week
weg en dan is het nogal onrealistisch voor hem.

Oja, besloten die combi test niet te doen.. ook ivm kans op miskraam bij eventuele
vlokkentest enzo.
Ik heb de combi test gedaan :) bloed test + nekplooi meting
maar daarna geen vlokken test / vruchtwater punctie...was geen aanleiding toe
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101728304
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:32 schreef Regenboogjes het volgende:
Hoi! Ik lees wel mee maar ik post niet veel. :)

Zoë nog van harte gefeliciteerd!
De risico's van een vruchtwaterpunctie of vlokkentest vallen op zich wel mee hoor:
"Het risico op het verlies van de zwangerschap ten gevolge van een vruchtwaterpunktie is ongeveer 0.3% (3 op de 1000 zwangerschappen). Voor de vlokkentest is dit iets hoger; 0.5% (5 op de 1000 zwangerschappen)."
Als de uitslag van de combinatietest 'slecht' is mag je natuurlijk zelf beslissen of je verder, invasief, onderzoek wilt.
Ik zou de combinatietest niet laten schieten omdat je bang bent voor de risico's van verder onderzoek, maar dat is mijn persoonlijke mening. :)
Nee dat snap ik, maar voor mij heeft het geen meerwaarde om te weten of ik een hoger risico heb of niet.
Ik ben er niet over uit wat ik zou doen, mocht het kind syndroom van down hebben.
Op dit moment zou ik het niet weghalen, en die mening deel ik gelukkig met mijn familie.
pi_101729610
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:53 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Nee dat snap ik, maar voor mij heeft het geen meerwaarde om te weten of ik een hoger risico heb of niet.
Ik ben er niet over uit wat ik zou doen, mocht het kind syndroom van down hebben.
Op dit moment zou ik het niet weghalen, en die mening deel ik gelukkig met mijn familie.
Dan zou ik de test ook niet doen! :*
pi_101730445
:) :*

Bedankt voor de bronvermelding nog trouwens. Altijd interessant!

dan is de kans op een miskraam dus groter bij een vlokkentest of vruchtwater punctie,
dan het krijgen van een kind met het syndroom van down, als iemand van 23jr zwanger wordt.

(of is dat een rare vergelijking? :@ )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maargoed, alleen een test kan zoiets echt bewijzen natuurlijk.
nouja.. ik spreek de vk donderdag, misschien komt het nog ter sprake.
pi_101732389
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:19 schreef Zoë23 het volgende:
:) :*

Bedankt voor de bronvermelding nog trouwens. Altijd interessant!

dan is de kans op een miskraam dus groter bij een vlokkentest of vruchtwater punctie,
dan het krijgen van een kind met het syndroom van down, als iemand van 23jr zwanger wordt.

(of is dat een rare vergelijking? :@ )

Nee, die vergelijking klopt, mits je geen verhoogd risico hebt door andere factoren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')