Ik gebruik zelf Safari, houd wel van de minimale 'look' ervan. Maar als je Lion draait, als ik daar even vanuit mag gaan, waarom doe je niet de fullscreen functie?quote:Op donderdag 1 september 2011 16:34 schreef Nevermind.. het volgende:
[..]
Alles wat op de achtergrond zit vind ik geen mooi gezicht. Ik wil gewoon overzichtelijk kunnen internetten. En niet een verslag links onder. Een luipaard die mij aankijkt (achtergrond leopard) en iPhoto rechts bij wijze van spreken.
En prefereren jullie Google Chrome boven Safari?
Ik heb Snow leopard erop zitten. Die functie is niet aanwezig in de versie die ik heb?quote:Op donderdag 1 september 2011 16:36 schreef no1uknow het volgende:
Mijn lapo uit het vorige topic:
[..]
Ik gebruik zelf Safari, houd wel van de minimale 'look' ervan. Maar als je Lion draait, als ik daar even vanuit mag gaan, waarom doe je niet de fullscreen functie?
Nope, dus koop Lion in de Mac App Store, is maar 24 euro en zitten wel wat leuke nieuwe functies inquote:Op donderdag 1 september 2011 16:41 schreef Nevermind.. het volgende:
[..]
Ik heb Snow leopard erop zitten. Die functie is niet aanwezig in de versie die ik heb?
Oh dat ziet er ook wel goed uit, ik heb zelf een tijdje CrossOver geprobeerd, maar vond dat toch niet zo prettig werken als 'gewoon' een volledige Windows omgeving in Parallels. Ik ga dit even proberen, thanksquote:Op donderdag 1 september 2011 16:42 schreef Mindstate het volgende:
Thanks voor de suggestie van Parallels, was in de tussentijd gewezen door iemand op Winebottler, werkt ook prima. Hoefde geen Windows oid te installeren, heb eigenlijk alleen Sopcast, Firefox voor Windows en een codec gedownload en werkt dan prima in m'n eigen VLC Media Player
Met BTT (Better Touch Tool) is het heel eenvoudig om een app volledig in beeld te krijgen (net als in windows). Op youtube staan filmpjes die het laten zien (typ op iPad nu, te lui om het op te zoeken)quote:Op donderdag 1 september 2011 16:41 schreef Nevermind.. het volgende:
[..]
Ik heb Snow leopard erop zitten. Die functie is niet aanwezig in de versie die ik heb?
Bestellen bij Apple. Krijg je 75 euro app store tegoed er nog bij (plus natuurlijk de studentenkorting).quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:45 schreef -tape- het volgende:
Ondergetekende mag straks een Macbook pro voor zijn studie uitkiezenAangezien ik er niet heel veel van verlang qua hardware/specs neem ik het 'standaard' model 15". Iemand nog tips voor de aanschaf van zo'n ding of gewoon Apple-store en meenemen?
Gewoon appstore en meenemen. Nog even piepen over die 75 euro zoals Blaxje zegt, wie weet sleep je er iets uit. Wachten totdat de levering komt na online bestelling is voor ongeduldige mensen als ik echt een horror.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:45 schreef -tape- het volgende:
Ondergetekende mag straks een Macbook pro voor zijn studie uitkiezenAangezien ik er niet heel veel van verlang qua hardware/specs neem ik het 'standaard' model 15". Iemand nog tips voor de aanschaf van zo'n ding of gewoon Apple-store en meenemen?
Waarom neem je niet de 13" Air met opgewaardeerde ssd schijf voor dezelfde prijs als je toch geen zwaar werk erop wilt doen? Daar zie ik iedereen het meest enthousiast op reageren als ze hem binnen hebben. Voor mij volstaat de basic 13" pro, en het is dat ik het extra geld er niet voor over heb, anders had ik maar wat graag de Air gehad.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:45 schreef -tape- het volgende:
Is dat niet een beetje overkill, aangezien er al een kleine versie van dat trackpad in de MacBook zelf zit? Of voegt dat grotere oppervlak echt zoveel toe?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:17 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind de trackpad echt 100 x relaxeder dan de Magic Mouse, dus die zou ik erbij nemen
Vind ik wel, maar ik gebruik mijn MBP veel met een externe monitor en toetsenbord. Trackpad komt dan in plaats van de muis.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje overkill, aangezien er al een kleine versie van dat trackpad in de MacBook zelf zit? Of voegt dat grotere oppervlak echt zoveel toe?
Smaken verschillen blijkbaar want ik vind het niet werken wanneer je er 8uur per dag achter zit. Voor op de bank is de trackpak van de macbook perfect maar voor lange sessies niet echt best.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
De magic mouse zou ik trouwens gewoon achterwege laten. De trackpad van een MacBook werkt echt heerlijk en ondersteunt meer gestures, en als je toch een extra muis wilt, zijn er betere te krijgen.
Lekker zakelijk ook. Of ben je bij je vader in dienst?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:41 schreef -tape- het volgende:
Geld is niet de issue, ik betaal het niet zelf. Aangezien me vader hem op de zaak koopt is het niet mogelijk die studentenkorting te krijgen. En omdat geld niet het probleem is en ik hem ook veel thuis zal gaan gebruiken lijkt mij persoonlijk de 15" pro handiger. Ik doe hem in een draagtas/koffer waardoor gewicht en grootte ook niet een echt obstakels zijn. Of zijn er meer van jullie hier die in dit geval álsnog de air zouden halen?
De Magic Mouse neem ik er wel bij mocht mij de trackpad niet bevallen, maar volgens mij werkt die perfect met OSX Lion.
Gastquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Lekker zakelijk ook. Of ben je bij je vader in dienst?
Ik zou alsnog de Air halen denk ik, maar as geld geen issue is, kun je ook de 15" met SSD en hogere resolutie nemen, en dan is dat wel een heel erg fijn pakketquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:41 schreef -tape- het volgende:
Geld is niet de issue, ik betaal het niet zelf. Aangezien me vader hem op de zaak koopt is het niet mogelijk die studentenkorting te krijgen. En omdat geld niet het probleem is en ik hem ook veel thuis zal gaan gebruiken lijkt mij persoonlijk de 15" pro handiger. Ik doe hem in een draagtas/koffer waardoor gewicht en grootte ook niet een echt obstakels zijn. Of zijn er meer van jullie hier die in dit geval álsnog de air zouden halen?
De Magic Mouse neem ik er wel bij mocht mij de trackpad niet bevallen, maar volgens mij werkt die perfect met OSX Lion.
Wat Jackson zegt. Wat 'kleine' voordelen als je vader een eigen bedrijf heeft.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Lekker zakelijk ook. Of ben je bij je vader in dienst?
Vergeet niet dat de SSD in de air natuurlijk heel veel performance winst geeft.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:52 schreef -tape- het volgende:
[..]
Wat Jackson zegt. Wat 'kleine' voordelen als je vader een eigen bedrijf heeft.
Geld is in dermate geen issue dat hij 1800 euro niet te duur vind voor een 15" laptop, maar die SSD en hogere resolutie vind ik zelf niet eens nodig. Zou het wel willen hebben, maar het standaard model voldoet ook al wel. De 15" pro lijkt mij het best aangezien de specs toch wel beter zijn als de (upgegrade) 13" air.
Mwah valt wel mee en de Air heeft een redelijk hoge resolutie (hoger dan de 13" MBP). Beter nog is een los scherm erbij kopen voor de 'destop ervaring'.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:01 schreef -tape- het volgende:
Ik denk alleen dat de 13" te klein is voor (ook) thuisgebruik..
Eerste MacBook?quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:31 schreef -tape- het volgende:
Toch de 15" pro geworden.
[ afbeelding ]
Dik.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:31 schreef -tape- het volgende:
Toch de 15" pro geworden.
[ afbeelding ]
Jaquote:
Toch staat het in je routerinstellingen. Met een beetje geluk staat het onder op je router zelf. Het fysieke apparaat dus. Succesquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:58 schreef -tape- het volgende:
Nu wil ik hem dus aan mijn draadloze netwerk hangen, maar weet ik het wachtwoord niet meer; ben via deze computer naar de router instellingen gegaan, maar zie daar nergens het wachtwoord staan..? Iemand enig idee hoe ik erachter kom?
Merciquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:19 schreef DutchErrorist het volgende:
Als je een windows pc hebt die er wireless aan vast zit. Download dan even Wireless Key View.
Geen probleem veel plezier verder!quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:31 schreef -tape- het volgende:
[..]
Merci![]()
Er stonden wel wachtwoorden op, maar die deden het niet. Uiteindelijk verschilde hij 2 cijfertjes, hoe dan kan; geen idee?!
Ach hij is verbondenBedankt!
-Gaat weer verder met zn Mac-
Dit, maar wel even wennen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:13 schreef Marurk het volgende:
Veel plezier ermee! Altijd leuk, zo'n apple-doos openmaken...
Ben zelf sinds vorige maand overgestapt op apple en ik had dat veel eerder moeten doen. Geen Windows meer voor mij!
Vind nieuwe windows versies en office veel ergerquote:
Dit vraag ik mij ook af als nieuwe MacBook gerbruikerquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:41 schreef -tape- het volgende:
Oh en welke browser gebruiken jullie? Ik dacht dat Chrome fijner was ivm extensies, alleen is de multi-touch ondersteuning van Safari wel echt heel relaxt.
Heb je al de audio-midi setup geprobeerd? Zit onder programma's -> hulpprogramma's.quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:42 schreef Blaxje het volgende:
Net een nieuwe imac binnen, maar heb een probleem. Van het speakersysteem werken alleen de sub en 1 box (ipv de twee boxen). Headphones same problem. Maar één kant werkt. Ben bang dat ie weer terug kan?...
Jep, die zegt gewoon dat het prima is... Verder is er weinig in te stellen (heb gewoon twee kanalen ingesteld)quote:Op vrijdag 2 september 2011 20:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb je al de audio-midi setup geprobeerd? Zit onder programma's -> hulpprogramma's.
Hij is nog niet te koop schatje.quote:Op zaterdag 3 september 2011 08:31 schreef KneusTeun het volgende:
Iemand toevallig al met die inkling van wacom gewerkt?
Me vriendin wil er één voor me kopen, maar ben heel benieuwd of het werkt zoals belooft.
Deze dus:
[ afbeelding ]
Vraag kan je volgens mij beter bij de apple helpdesk stellen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:27 schreef w00h00 het volgende:
Ik ga een nieuwe iMac kopen en mijn bestaande wordt voor deze tijd verkocht, is Time Machine dan het juiste programma om ervoor te zorgen dat al mijn bestanden en instellingen straks worden terug gezet op mijn nieuwe iMac?
Ja.quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:27 schreef w00h00 het volgende:
Ik ga een nieuwe iMac kopen en mijn bestaande wordt voor deze tijd verkocht, is Time Machine dan het juiste programma om ervoor te zorgen dat al mijn bestanden en instellingen straks worden terug gezet op mijn nieuwe iMac?
Feature in Lion, twee-vinger dubbeltap. Kan je uitzetten in Systeemvoorkeuren.quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Safari irriteert me, soms wordt de website ingezoomed, bug? Feature?
Hij staat hoog op mijn verlanglijstje, de spullen van Wacom zijn over het algemeen goeie spullen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 08:31 schreef KneusTeun het volgende:
Iemand toevallig al met die inkling van wacom gewerkt?
Me vriendin wil er één voor me kopen, maar ben heel benieuwd of het werkt zoals belooft.
Deze dus:
[ afbeelding ]
Ja, http://extensions.apple.com/quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:36 schreef -tape- het volgende:
Maakt Safari geen gebruik van extensies?
Thanks!quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Feature in Lion, twee-vinger dubbeltap. Kan je uitzetten in Systeemvoorkeuren.
Ik gebruik nog Firefox door een aantal extensies en doordat hij alle tabs onthoudt als je hem afsluit.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:41 schreef -tape- het volgende:
Oh en welke browser gebruiken jullie? Ik dacht dat Chrome fijner was ivm extensies, alleen is de multi-touch ondersteuning van Safari wel echt heel relaxt.
Lees het ook overal. Waar ik vorig jaar nog twijfelde of het 'verliezen' van een prototype iPhone 4 gewoon een marketingstunt is, weet ik het nu wel zeker. Way to go Applequote:Op zondag 4 september 2011 11:05 schreef koffiekoekje het volgende:
http://blogs.sfweekly.com(...)t_iphone_5_apple.php
Hoax
Safari - Voorkeuren - Geavanceerd - Tab-toets markeert elk onderdeel op webpaginaquote:Op zondag 4 september 2011 11:36 schreef -tape- het volgende:
Het kutte aan Safari vind ik dat je niet tab-tab-enter kan doen om een reactie te plaatsen hier op FOK!.
Dankuquote:Op zondag 4 september 2011 12:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Safari - Voorkeuren - Geavanceerd - Tab-toets markeert elk onderdeel op webpagina
En als je toch bezig bent: Systeemvoorkeuren - Toetsenbord - Toetscombinaties - Tab verplaatst focus naar alle regelaars
Ja, ik gebruik eigenlijk ook altijd Safari. Prima browser. FlashToClick en AdBlock* zijn toch de enige extensies die ik wil hebben.quote:Op zondag 4 september 2011 10:44 schreef Marurk het volgende:
Ik heb dus totaal geen problemen met Safari.Browser hangt nooit vast en alles loopt soepel.
Nee want dan kan je de smileylijst niet meer zien!quote:Op zondag 4 september 2011 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik gebruik eigenlijk ook altijd Safari. Prima browser. FlashToClick en AdBlock* zijn toch de enige extensies die ik wil hebben.
* niet voor Fok! natuurlijk, Danny
Dat laatste zegt mij niks maar Safari is inderdaad een hele fijne browser om mee te werken.quote:Op zondag 4 september 2011 10:44 schreef Marurk het volgende:
Ik heb dus totaal geen problemen met Safari.Browser hangt nooit vast en alles loopt soepel.
En die gestures zijn super relaxed!![]()
Ik kan er nog wel een paar noemen.quote:Op zondag 4 september 2011 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik gebruik eigenlijk ook altijd Safari. Prima browser. FlashToClick en AdBlock* zijn toch de enige extensies die ik wil hebben.
* niet voor Fok! natuurlijk, Danny
Al gereboot? Probeer ook eens "killall Finder" en "killall Dock" in de Terminal.quote:Op zondag 4 september 2011 16:13 schreef no1uknow het volgende:
Sinds een tijdje wilt OSX (Lion) niet meer switchen tussen open apps als ik command tab gebruik. Het command tab venster komt naar voren, ik tab naar programma van keuze maar blijft vervolgens op het programma staan waar ik al op zat. Iemand hier een oplossing voor? Googlen heeft me (nog) niks opgeleverd. BVD
edit: Hetzelfde gebeurt als ik op een app klik in de dock (als de app al open is), ik klik maar er gebeurt niks en moet dus dubbelklikken om te switchen van app.
Allemaal al geprobeerd. Ook meteen even permissies gedaan e.d. maar levert allemaal niks op. Kan je met de recovery partitie van Lion ook een verse installatie doen?quote:Op zondag 4 september 2011 17:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Al gereboot? Probeer ook eens "killall Finder" en "killall Dock" in de Terminal.
Dat is wel een Windows manier van oplossen.quote:Op zondag 4 september 2011 19:55 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Allemaal al geprobeerd. Ook meteen even permissies gedaan e.d. maar levert allemaal niks op. Kan je met de recovery partitie van Lion ook een verse installatie doen?
quote:KETNET/Canvas: Stephen Fry in America
Datum: Donderdag 8 september 2011
Tijd: 21:15 - 22:15
Zesdelige reisreportage waarin Stephen Fry de meest uiteenlopende personages ontmoet. 'Pacific. (6)' Stephen Fry vertrekt deze keer in San Francisco waar hij in Chinatown een ontmoeting heeft met de designer van Apple. In de bossen van Oregon ontmoet hij activisten die in bomen leven en mensen die geloven dat Bigfoot echt bestaat. Uiteindelijk gaat hij met enkele Inuits mee op walvisvangst en ontmoet hij een echte Magnum PI.
Backup staat op de NAS, macbook clean-install gedaan..quote:De reservekopie kan niet worden geopend"
Zorg dat al uw netwerkapparaten zijn aangesloten en ingeschakeld. Deze reservekopie is al in gebruik. Zorg dat de reservekopie niet geactiveerd is op een andere computer en probeer het opnieuw"
Reageren je media toetsen op het toetsenbord wel? Zo ja, dan is de knoopbatterij in je Remote misschien op, zo nee, software matig probleem wellicht?quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:58 schreef Nashje het volgende:
Iemand een idee waarom VLC niet reageert op mijn Apple Remote?
Ja, dat wil ik ook wel weten.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
Moet je die dan verwijderen? Krijg je daar later geen problemen mee?
Je kan juist problemen krijgen als je het certificaat niet verwijdert. Het vertrouwen in Diginotar is door iedereen opgezegd en alle diensten die van Diginotar gebruik maakten zijn voorzien van nieuwe certificaten of zijn offline gehaald. De enige diensten die nu nog online zijn en werken met een certificaat van Diginotar, zijn systemen van hackers en andere fraudeurs.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
Moet je die dan verwijderen? Krijg je daar later geen problemen mee?
De Remote doet het wel gewoon met Front Row en iTunes. Dus lijkt me niet dat het aan de Remote zelf ligt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:23 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Reageren je media toetsen op het toetsenbord wel? Zo ja, dan is de knoopbatterij in je Remote misschien op, zo nee, software matig probleem wellicht?
Maar dan heb jequote:Op dinsdag 6 september 2011 21:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik speel altijd Risk met zo'n bord en van die gekleurde legers.
http://www.iospirit.com/labs/candelair/quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:58 schreef Nashje het volgende:
Iemand een idee waarom VLC niet reageert op mijn Apple Remote?
Thanks, maar hij weigert dat bestand volledig te downloaden? Wat is dat voor vaag iets? Zowel in Chrome als Firefox kapt ie er na 700 nog wat kb mee, terwijl het bestand toch 902 kb is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.iospirit.com/labs/candelair/
Een oudere generatie Apple TV (wit) of een nieuwe? (zwart). En heb je een iOS-device in huis (iPad, iPod of iPhone)?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:47 schreef w00h00 het volgende:
Ik wil muziek vanaf mijn iMac & Macbook gaan streamen naar mijn home cinema set. Nu kan ik een nieuwe Airport Express aanschaffen of 2e hands een Apple TV voor hetzelfde geld.
Wat is jullie advies / ervaringen?
En heb je al een wireless-n router?quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Een oudere generatie Apple TV (wit) of een nieuwe? (zwart). En heb je een iOS-device in huis (iPad, iPod of iPhone)?
Nieuwe en ik heb in een wireless-n router van Linksys.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Een oudere generatie Apple TV (wit) of een nieuwe? (zwart). En heb je een iOS-device in huis (iPad, iPod of iPhone)?
Ja, dat klopt. De Airport doet alleen audio (en printen), de Apple TV doet ook video. Bovendien kun je ook rechtstreek video vanaf je iDevice streamen naar je tv, en zelfs mirroren, mocht je dat willen. Dus ik zou inderdaad eerder voor de ATV gaan, al heb ik er zelf geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:56 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Nieuwe en ik heb in een wireless-n router van Linksys.
Ik heb naast een iMac en een Macbook ook een iPhone 4 inderdaad.
Voor 70,- heb ik een Airport Express voor airplay. Voor ongeveer hetzelfde geld heb ik een Apple 2 TV, welliswaar 2e hands, maar volgens mij met veel meer voordelen dan de airport. Klopt dat?
Wtf?quote:Op dinsdag 6 september 2011 23:38 schreef -tape- het volgende:
Ik zag vandaag iemand met een zwarte Macbook, wat is dat lelijk zeg
Werden die nog maar verkocht, 1 van de mooiste laptops ooit.quote:Op dinsdag 6 september 2011 23:38 schreef -tape- het volgende:
Dat dus, ik wil Risk spelen op de meest onmogelijke tijden, zie dan maar eens tegenstanders te vinden ...quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:28 schreef Tijn het volgende:
Maar dan heb jeandere mensen
nodig waar je ook mee moet
praten
Neem een Apple TV 2 met Air Video app op iPad en iPhone en Air Video server op je iMac.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:56 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Nieuwe en ik heb in een wireless-n router van Linksys.
Ik heb naast een iMac en een Macbook ook een iPhone 4 inderdaad.
Voor 70,- heb ik een Airport Express voor airplay. Voor ongeveer hetzelfde geld heb ik een Apple 2 TV, welliswaar 2e hands, maar volgens mij met veel meer voordelen dan de airport. Klopt dat?
Wat is dan beter? Deleten of op 'Never trust' zetten?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kan juist problemen krijgen als je het certificaat niet verwijdert. Het vertrouwen in Diginotar is door iedereen opgezegd en alle diensten die van Diginotar gebruik maakten zijn voorzien van nieuwe certificaten of zijn offline gehaald. De enige diensten die nu nog online zijn en werken met een certificaat van Diginotar, zijn systemen van hackers en andere fraudeurs.
Ik vindt mn oudje nog steeds tof. Blackbook!quote:Op dinsdag 6 september 2011 23:38 schreef -tape- het volgende:
Heldquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Site lijkt sowieso een beetje brak te zijn. Misschien dat je de install file nog ergens anders vandaan kunt trekken.
Download is bij mij langzaam maar werkt wel, heb hem voor je geupload: http://dl.dropbox.com/u/5769632/Candelair.dmg
Ja, tijdje terug nog gepost. Als ik dan vaker op de aanhalingstekens drukte kreeg ik een witte balk onderin safari. Zo breed als het beeldscherm en ongeveer 1 tekstregel hoog.quote:Op zondag 4 september 2011 13:53 schreef RaymanNL het volgende:
Hebben meer mensen hier last van het probleem dat sinds Lion de aanhalingstekens ineens stoppen met werken? En daarna spontaan ineens weer kunnen gaan werken? Donders irritant.
Beter dan een wittequote:Op dinsdag 6 september 2011 23:38 schreef -tape- het volgende:
Ik denk dat als die er was, je dat wel had gemerkt inmiddels.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:20 schreef Coelho het volgende:
Is er nu vandaag een Apple presentatie? Een week of 2 geleden werd 7 september als mogelijke aankondigingsdatum van de iPhone 5 genoemd maar ondertussen hoor ik er niks meer over...
De meeste roepen begin oktober. En dat waren de vorige iPod/Music events volgens mij ook.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:18 schreef Qunix het volgende:
Is er dan al bekend wanneer wel een keynote wordt gehouden?
Haha, CSI truukjesquote:Op woensdag 7 september 2011 19:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
De meeste roepen begin oktober. En dat waren de vorige iPod/Music events volgens mij ook.
iPhone 5 launch could be signaled by ‘Apple fixture installation’ at Best Buy on October 21st
[ afbeelding ]
iPhone 5 test photo leaked? Update: device sort of visible in reflection
Nu begint het echt zielig te wordenquote:Op woensdag 7 september 2011 19:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
De meeste roepen begin oktober. En dat waren de vorige iPod/Music events volgens mij ook.
iPhone 5 launch could be signaled by ‘Apple fixture installation’ at Best Buy on October 21st
[ afbeelding ]
iPhone 5 test photo leaked? Update: device sort of visible in reflection
Werkt dat een beetje?quote:Op woensdag 7 september 2011 22:57 schreef TwyLight het volgende:
omg, Versions heeft me gered vandaag
De versies worden in een lokale database opgeslagen.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Worden die Versions eigenlijk in het bestand zelf opgeslagen? En ook als je een bestand bijvoorbeeld mailt? En zo ja: kan je dan ook ervoor zorgen dat oude versies worden weggegooid? Ik stel me namelijk wat scenario's voor waar gevoelige info uitlekt, of waar een slide met "MIJN BAAS IS KUT WAT EEN KUTWERK" teruggehaald wordt.
Blijkbaar welquote:
quote:Op woensdag 7 september 2011 23:14 schreef YuriGagarin het volgende:
Windows 7 op mijn mac gezet, wou eens gebruik maken van Zune!
Je mist virussen, BSOD, opnieuw opstarten na elke installatie, vastlopers, spyware etc?quote:Op woensdag 7 september 2011 23:25 schreef YuriGagarin het volgende:
[..]
Na 5 jaar begint OSX me toch wel een beetje te vervelen dusz.
Mijn MacBook is van dusdanige leeftijd dat ik ook vastlopers had in OSX, dus het is gewoon more of the same.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Je mist virussen, BSOD, opnieuw opstarten na elke installatie, vastlopers, spyware etc?
Heb je een Zune? Dan kan je ook dit gebruiken:quote:Op woensdag 7 september 2011 23:14 schreef YuriGagarin het volgende:
Windows 7 op mijn mac gezet, wou eens gebruik maken van Zune!
Ik heb de afgelopen dagen een paar keer een Kernel Panic gehad.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Je mist virussen, BSOD, opnieuw opstarten na elke installatie, vastlopers, spyware etc?
Ik schaam me meer om types als:quote:Op woensdag 7 september 2011 20:51 schreef Breuls het volgende:
Met dat geobsedeerde gedoe rondom nieuwe Apple producten soms zou ik me bijna schamen een Apple-gebruiker te zijn. We bevinden ons in het gezelschap van absolute freaks.
Oude computers zijn niet instabieler dan nieuwe computers.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:41 schreef YuriGagarin het volgende:
[..]
Mijn MacBook is van dusdanige leeftijd dat ik ook vastlopers had in OSX, dus het is gewoon more of the same.
Dat programma is om van te huilen. Ik wou dat Microsoft betere support had voor mensen met een WP toestel op een mac zoals Itunes op Windows.quote:Heb je een Zune? Dan kan je ook dit gebruiken:
Windows Phone 7 Connector 2.0 for Mac
Werkt ook tot nu toe erg goed.quote:Oude computers zijn niet instabieler dan nieuwe computers.
scroll eens met drie vingers naar beneden...quote:Op donderdag 8 september 2011 07:51 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo, ik heb net een nieuwe Macbook Pro in huis gehaald. Deze is 10.7.1, de vorige dateert van 2008. Even wennen dus aan het nieuwe speeltje...
maar ik mis blijkbaar de "Exposé" en "Spaces" die ik vroeger had. Nu heb ik enkel "Mission Control". In de "Help" vind ik echter nog steeds uitleg over "Exposé" en "Spaces".
Als ik nu op F3 druk dan zie ik zoiets.
[ afbeelding ]
Op mijn ouwe macbook zag ik echt een venstertje per file of programma; als ik drie pdf's open had, zag ik er dan ook netjes drie naast elkaar.
Maar ik zie hoe ik dat bij die "Mission Control" nog kan veranderen?
Weet iemand raad?
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als ik dat doe, levert dat exact hetzelfde op als op F3 duwen: ik krijg gewoon het overzichtsscherm en dan keer ik weer terug, enz...quote:Op donderdag 8 september 2011 08:23 schreef KaMo het volgende:
[..]
scroll eens met drie vingers naar beneden...
(of naar boven in de lion manier)
Maar mijn Mac OS X Lion 10.7.1 (11B26) lijkt helemaal geen Exposé te hebben. Als ik Exposé in Spotlight intik, dan suggereert hij dat ik naar de instellingen van Mission Control ga, maar daar zie ik nergens het woord "Spaces" of "Mission Control" nog staan.quote:Op donderdag 8 september 2011 09:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Lion heeft twee versies van Exposé, net zoals Snow Leopard. Exposé en Programma-Exposé. De eerste laat al je vensters zien (met vensters van eenzelfde programma op elkaar gestapeld). De twee laat alle vensters van het actieve programma zien.
Lion heeft geen expose, dat is mission control geworden.quote:Op donderdag 8 september 2011 09:28 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Maar mijn Mac OS X Lion 10.7.1 (11B26) lijkt helemaal geen Exposé te hebben. Als ik Exposé in Spotlight intik, dan suggereert hij dat ik naar de instellingen van Mission Control ga, maar daar zie ik nergens het woord "Spaces" of "Mission Control" nog staan.
(Misschien moet ik erbij zeggen dat de Migratie-assistent gebruikt is om data en instellingen van mijn ouwe macbook pro (2008) over te hevelen). Zou ie in de war geraakt zijn?
Ok... als ik bij de Preferences voor Trackpad kijk, zie ik "App Exposé": "slide down with three fingers". Als ik dat aanvink, krijg ik alle vensters te zien door met drie vingers te scrollen, en als ik omgekeerd beweeg keer ik weer terug. F3 geeft nog steeds een scherm zoals ik eerder aangaf (pdf's bovenop elkaar en zo..) maar ik neem aan dat dat niet kan gewijzigd worden en dat het dus niet beter kan worden?quote:Op donderdag 8 september 2011 10:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Expose is inderdaad geïntegreerd in Mission Control, maar de naam bestaat nog als zodanig bijvoorbeeld in de gesture-instellingen van het trackpad.
Hoe hoger de resolutie hoe beterquote:Op donderdag 8 september 2011 12:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hoe is de 13" Air op 1440x900? Ik heb nu een pro van 15" met dezelfde resolutie maar ding wordt me iets te zwaar om dagelijks heen en weer te slepen.
Dat vind ik niet, op school hadden wij altijd Macbook Pro's en die hadden ook een hoge resolutie op een klein scherm zeg maar. Ik vond dat altijd maar irritant, dat alles zo 'miniatuur' wasquote:Op donderdag 8 september 2011 13:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoe hoger de resolutie hoe beter
Dat is geen optiequote:Op donderdag 8 september 2011 13:40 schreef rubje het volgende:
Je kan de resolutie ook lager zetten zodat alles wat groter oogt....Begrijp het probleem niet zo want uiteindelijk willen wij alles haarscherp zien.
Het schijnt dat je de DPI kan verhogen/verlagen (weet ff niet welke je moet hebben). Hiermee wordt alles op je scherm groter, zonder dat je de resolutie aanpast.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat is geen optieOok na jaren 1280x800 wil ik nu echt niet meer onder voor 1440x900, ben het al te erg gewend van mijn pro. Ben ook benieuwd naar het verschil met de accu, daar had ik destijds de pro voor gekocht.
Ik dacht het laatst ook met een iso op USB te doen, werkt nietquote:Op vrijdag 9 september 2011 17:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja fuck, mijn MBP heeft dus geen DVD-drive meer. Wel Windows 7 op een bootable USB-stick, maar zo kom ik niet door de assistent heen
Waarvoor wil je Windows gebruiken? Als het niet voor zware applicaties is (games, ect) is parrallels misschien een optie? Dat kan gewoon vanaf elk medium Windows installeren.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ja godver, hoe moet ik dat doen dan. Als ik mijn dvd-drive weer inbouw moet de disk waarop ik Windows wil installeren eruit.
Waarom niet gewoon Vmware. Werkt echt top bij mij. Helemaal met ssd. En met top bedoel ik Vmware. Niet Windows.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit maar eens proberen.
http://reviews.cnet.com/8301-31012_7-20020513-10355804.html
rEFIt, Lion en Filevault gaan niet goed samen. Ik ga vanavond wel harddisks overschroeven.
Kan je niet herstarten met de ALT knop ingedrukt en dan voor de USB stick kiezen?quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja fuck, mijn MBP heeft dus geen DVD-drive meer. Wel Windows 7 op een bootable USB-stick, maar zo kom ik niet door de assistent heen
Daar ga je toch niet mee gamen gek.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:47 schreef kadeya het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon Vmware. Werkt echt top bij mij. Helemaal met ssd. En met top bedoel ik Vmware. Niet Windows.
Nee hij herkent hem niet als bootdisk.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:51 schreef Junkie het volgende:
[..]
Kan je niet herstarten met de ALT knop ingedrukt en dan voor de USB stick kiezen?
Dit.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Daar ga je toch niet mee gamen gek.
Oh sorry daar had ik overheen gelezen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Daar ga je toch niet mee gamen gek.
Air gezien, was niet ontevreden maar toen kwam de vriendin aanlopen met een Eee Transformer, deze voldoet precies aan wat ik wil voor de studie en is nog eens de helft lichter. Zo behoud ik m'n MBPquote:Op vrijdag 9 september 2011 13:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ga vandaag de Air bekijken in de winkel voor de schermkwestie. Toch ben ik bang dat ik de 330M GT zal missen van mijn Pro. Dat is het grootste probleem: 330M GT vs 1,3kg aan draagbaarheid.
Nee hoor, gewoon het bestand vinden en je kunt hem afspelen hoe je wiltquote:Op vrijdag 9 september 2011 19:47 schreef KneusTeun het volgende:
Kun je films die je door itunes download dan alleen in itunes bekijken?
Maar dat bestand is makkelijk te vinden? of is dat zoeken als een malle?quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon het bestand vinden en je kunt hem afspelen hoe je wilt
Ging je met je NLse account naar de US store? Dat werkt niet.quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:16 schreef KneusTeun het volgende:
Laat maar, ik mag niet een film downloaden uit de US store :S
Los gekocht, geen 3G er in, dat interesseert me totaal niet. iPad 2 natuurlijkquote:Op zaterdag 10 september 2011 20:11 schreef rubje het volgende:
Mooi, gefeliciteerd en...los gekochtof eentje met zo een te duur abo erbij zodat je de iPad gratis meekrijgt maar eigenlijk over 2 jaar teveel voor betaalt.
iPad of iPad 2?
Ik zit het ook te overwegen. Al is het wel veel geld voor iets dat ik niet daadwerkelijk nodig heb.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:06 schreef Studiotje het volgende:
Mijn 'i' collectie maar eens uitgebreid met een iPad
Rechtermuisknop: toon in Finderquote:Op vrijdag 9 september 2011 20:11 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Maar dat bestand is makkelijk te vinden? of is dat zoeken als een malle?
Heb er zelf één, ook totaal niet nodig gezien MBP en iPhone maar wel ontzettend blij mee. Beetje internetten / mailen / twitter / boeken lezen / muziekje streamen via Airport.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zit het ook te overwegen. Al is het wel veel geld voor iets dat ik niet daadwerkelijk nodig heb.
Kernel Panicquote:Op maandag 12 september 2011 19:52 schreef n8n het volgende:
http://cl.ly/A3DM
Iemand een idee wat dit is? Krijg mn MacBook niet opgestart
Johquote:
Niet dan?quote:Op maandag 12 september 2011 20:14 schreef n8n het volgende:
[..]
Joh
Nu veilige modus opstarten, beter werkt het. Doet er al een ruim kwartier over.
Dat kan wel. Klik op de knop Calendars linksboven -> rechtsklik op de calendar waarvan je de kleur wilt veranderen -> klik "Get Info" et voilà.quote:Op maandag 12 september 2011 22:59 schreef Pino112 het volgende:
Stom dat je in iCal in Lion niet meer de kleuren van de agenda's kan aanpassen. Heul niet overzichtelijk nu ik 2x een blauw kalender heb.
Tof. Thnx!quote:Op dinsdag 13 september 2011 00:49 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat kan wel. Klik op de knop Calendars linksboven -> rechtsklik op de calendar waarvan je de kleur wilt veranderen -> klik "Get Info" et voilà.
blijf het een rare gewaarwording vinden dat Apple zo gemakkelijk kan zorgen dat zij bijna altijd haar zin krijgt bij Rechtbanken.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de rechtbank in Duesseldorf gewonnen van Samsung, galaxy blijft een verkoopverbod houden
http://www.bild.de/digita(...)t-19850680.bild.html
Je twijfelt aan het rechtssysteem in die landen of?quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:54 schreef rubje het volgende:
[..]
blijf het een rare gewaarwording vinden dat Apple zo gemakkelijk kan zorgen dat zij bijna altijd haar zin krijgt bij Rechtbanken.
Verklaar je nader...quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:54 schreef rubje het volgende:
[..]
blijf het een rare gewaarwording vinden dat Apple zo gemakkelijk kan zorgen dat zij bijna altijd haar zin krijgt bij Rechtbanken.
blijf het een rare gewaarwording vinden dat Samsung blijkbaar zo schaamteloos kopieert dat een rechtbank zich genoodzaakt ziet hun producten te verbiedenquote:Op dinsdag 13 september 2011 15:54 schreef rubje het volgende:
[..]
Ik zal het checken, maar iets staat me bij dat het niet zo eenvoudig is...quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:57 schreef nelisb het volgende:
Dat is een goede. Nooit geprobeerd.
Check even in iTunes of je aankopen kan overzetten.
Volgens mij kan hier iets regelen:quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zal het checken, maar iets staat me bij dat het niet zo eenvoudig is...
Weinig. Ik heb gewoon geen zin in updates, gebruik mijn prive laptop simpelweg nooit.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat heb je daar nu van geleerd?
Nee, maar dat had je zelf ook kunnen checken.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:31 schreef -tape- het volgende:
Ik wil graag iets bestellen uit de Appstore, maar is dat ook mogelijk met iDEAL o.i.d.? Ben niet in het bezit van een creditcard.
Juaaa... maar er zijn 2 opties die ik niet ken, misschien was het mogelijk je daar te registreren via je internetbankieren.. Maar dit ging snellerquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:35 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Nee, maar dat had je zelf ook kunnen checken.
Is het niet iets wat je gewoon bij een APR kunt kopen? En je kan beter een naaste van je zoeken met een creditcard.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:38 schreef -tape- het volgende:
[..]
Juaaa... maar er zijn 2 opties die ik niet ken, misschien was het mogelijk je daar te registreren via je internetbankieren.. Maar dit ging sneller
Dus wat raden jullie aan, een creditcard aanvragen?
Je hebt er niet van geleerd dat je altijd backups moet maken om dit soort gezeik te voorkomen? Of in ieder geval een backup maken nadat je voor £100,- aan video's ebt gedownload.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Weinig. Ik heb gewoon geen zin in updates, gebruik mijn prive laptop simpelweg nooit.
Ik ben niet zo'n IT held, en ik vind iTunes om eerlijk te zijn een waardeloos stuk software voor noobs zoals ik. Eigenlijk het zwakste punt van Apple, als ik eerlijk ben. Maar goed, ik denk er dus nooit aan en heb ook eigenlijk geen zin om mezelf ermee bezig te houden. Ik denk dat ik er nu ook niet zoveel tijd mee kwijt ben, en ik heb de afgelopen 2 jaar er nooit naar om hoeven kijken...quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je hebt er niet van geleerd dat je altijd backups moet maken om dit soort gezeik te voorkomen? Of in ieder geval een backup maken nadat je voor £100,- aan video's ebt gedownload.
Rechtermuisknop: maak reservekopie.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:03 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n IT held, en ik vind iTunes om eerlijk te zijn een waardeloos stuk software voor noobs zoals ik. Eigenlijk het zwakste punt van Apple, als ik eerlijk ben. Maar goed, ik denk er dus nooit aan en heb ook eigenlijk geen zin om mezelf ermee bezig te houden. Ik denk dat ik er nu ook niet zoveel tijd mee kwijt ben, en ik heb de afgelopen 2 jaar er nooit naar om hoeven kijken...
Duurt even voordat je uberhaupt vind waar je op de rechtermuisknop moet klikken. Daarbij wil hij continue alles synchroniseren als je niet weet hoe je dat uit moet zetten, en dat is mateloos irritant als je dat niet wilt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Rechtermuisknop: maak reservekopie.
Heel omslachtig inderdaad
Haha. Hihi.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Duurt even voordat je uberhaupt vind waar je op de rechtermuisknop moet klikken. Daarbij wil hij continue alles synchroniseren als je niet weet hoe je dat uit moet zetten, en dat is mateloos irritant als je dat niet wilt.
Maar nogmaals, lach me vooral uit, ik heb gewoon geen zin om er normaal tijd en moeite in te steken. Heb wel leukere dingen te doen.
Zoals ons lastig vallen met domme vragen die met een simpele druk op de knop voorkomen hadden kunnen worden?quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Duurt even voordat je uberhaupt vind waar je op de rechtermuisknop moet klikken. Daarbij wil hij continue alles synchroniseren als je niet weet hoe je dat uit moet zetten, en dat is mateloos irritant als je dat niet wilt.
Maar nogmaals, lach me vooral uit, ik heb gewoon geen zin om er normaal tijd en moeite in te steken. Heb wel leukere dingen te doen.
Gut gut, azijn pissers in het topic. De vraag was niet dom trouwens, want niemand weet blijkbaar echt het antwoord. Geen back-ups draaien is gewoon lui, maar dat heb ik ook al toe gegeven, dus wat is je probleem? Ik kan ook verder uitwijden over de reden dat back-ups draaien voor mij nauwelijks zin heeft, maar laten we het erop houden dat ik nauwelijks thuis ben dankzij mijn werk en daardoor ook geen eigen laptop meer heb.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zoals ons lastig vallen met domme vragen die met een simpele druk op de knop voorkomen hadden kunnen worden?
Bedankt voor deze tips trouwens, via de UK versie van de website krijg ik nu (als het goed is) al mijn downloads weer terug zodra ik een vervanging heb voor de iPad. Thanks!quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:45 schreef Junkie het volgende:
[..]
Volgens mij kan hier iets regelen:
https://www.apple.com/support/itunes/contact/
En anders raad ik je aan om te mailen, zij kunnen dan je aankoop history zo omzetten dat je alles weer kan downloaden.
En voor je Apps, als deze nog niet in je iTunes staat.
iTunes - Prefs - Store prefs - Automatic Download aanzetten.
Volgens mij kun je daarvoor gewoon iTunes Gift Cards gebruiken. Die kun je kopen bij o.a. de MediaMarkt. En anders kun je ook Paypal aan je account koppelen, en die kun je weer aan je bankrekening koppelen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:31 schreef -tape- het volgende:
Ik wil graag iets bestellen uit de Appstore, maar is dat ook mogelijk met iDEAL o.i.d.? Ben niet in het bezit van een creditcard.
Sorry, wie begint er met het gebruik van scheldwoorden? Of is "dom" tegenwoordig een koosnaampje onder vrienden?quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:29 schreef Splackavellie02 het volgende:
Jij begint mensen uit te schelden, en ik ben agressief? Beetje hypocriet mannetje ben je wel, hè?
Dat dacht ik dus ook, en in Hong Kong zijn ze nu iets van 700 euro voor de instap-versie.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
ik zou die 11" best willen hebben, zeker als je veel reist.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:31 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sorry, wie begint er met het gebruik van scheldwoorden? Of is "dom" tegenwoordig een koosnaampje onder vrienden?
Iemand's vragen dom noemen is natuurlijk hetzelfde, maar ik zal erover ophouden. Dit begint een beetje op een discussie met een 12-jarige te lijken, en dan kom ik wat triest over als ouwe lul.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]Ik heb niemand dom genoemd.
Ik heb de 11" sinds die uitkwam. De Air is imho de enige kwaliteitslaptop met dit formaat. Ik heb het ding elke dag in m'n tas mee naar werk, klanten of uni, dus ik optimaliseer op gewicht en dikte. Netbooks zijn voor mij geen optie, veel te klein en gammel. Dat gevoel heb je bij de 11" niet. Het scherm vind ik groot genoeg om te multitasken, video's te kijken, internet, typen, notuleren etc. Voor Excel en gamen is het niet genoeg.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:21 schreef Drive-r het volgende:
Iemand trouwens ervaringen die ze willen delen over de MacBook Air 11 vs 13 inch? Dankzij aggressieve types zoals Splackje () ben ik bang dat ik zonder backups straks een keer klappen krijg van iemand. Nu zijn die dingen in Azie toch goedkoop, en wil ik eigenlijk iets dat zo klein mogelijk is. Ik zie het nadeel van de 11 inch niet zo, maar hij wordt toch elke keer afgeraden omdat hij niet zoveel kleiner is enzo. Is dat nu echt het enige grote "nadeel"?
Asje.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bedankt voor deze tips trouwens, via de UK versie van de website krijg ik nu (als het goed is) al mijn downloads weer terug zodra ik een vervanging heb voor de iPad. Thanks!
Loop een Free Record Shop binnen en daar kan je iTunes Gift cards kopen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:31 schreef -tape- het volgende:
De vraag is dan wel of de MBA het hebben van een nieuwe iPad niet overbodig maakt; ook al is de iPad wel tof voor boeken etc, ik gebruik'm toch het meeste voor mail, surfen en filmpjes. Allemaal dingen die ook heel goed - zo niet beter - met de MBA gaan.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:04 schreef Drive-r het volgende:
Klopt, het schijnt ook slecht voor je seksleven te zijn. Maar thanks voor je feedback, klinkt alsof het mij wel zou passen. Netbooks zijn inderdaad compleet knudde, en ik zie verder niet zo snel iets in die prijsklasse dat qua formaat een beetje concurreert. Ik zal het gewicht voor het gevoel in de winkel eens bekijken en dan beslissen.
Als "entertainment" blijf ik de ipad toch wel erg fijn vinden in vergelijking met een laptop, ook is de MBA erg klein. MBA is meer als extra voor prive, om itunes back-ups te maken voor boze fok mensen en om eindelijk eens mijn foto archief goed te gaan sorteren. Ik wil er dus ook een drive ergens aan gaan hangen, ik moet me even in de wireless opties daarvoor gaan verdiepen. Maar je hebt gelijk, het is geen bittere noodzaak.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
De vraag is dan wel of de MBA het hebben van een nieuwe iPad niet overbodig maakt; ook al is de iPad wel tof voor boeken etc, ik gebruik'm toch het meeste voor mail, surfen en filmpjes. Allemaal dingen die ook heel goed - zo niet beter - met de MBA gaan.
Waarschijnlijk mag dat niet eens, want een logo.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:22 schreef -tape- het volgende:
Zat er aan te denken om dit als betaalpas te gebruiken;
[ afbeelding ]
Beetje te nerdy of toch wel oké?
Je kunt wel via ClickandBuy het bedrag van je rekening af laten schrijven. Het kost even wat tijd om dat in te stellen, maar het werkt prima.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:31 schreef -tape- het volgende:
Tabletje onder de tong?quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Gut gut, azijn pissers in het topic. De vraag was niet dom trouwens, want niemand weet blijkbaar echt het antwoord. Geen back-ups draaien is gewoon lui, maar dat heb ik ook al toe gegeven, dus wat is je probleem? Ik kan ook verder uitwijden over de reden dat back-ups draaien voor mij nauwelijks zin heeft, maar laten we het erop houden dat ik nauwelijks thuis ben dankzij mijn werk en daardoor ook geen eigen laptop meer heb.
En als ik op reis ben, download ik graag veel op itunes voor de langere reizen en backups draaien zonder laptop werkt niet - flapdrol.
Relax, ik quote enkel de verkeerde post, was niet voor jou bedoeld. Ik denk dat de rest van de discussie dat ook wel duidelijk maakte, maar die heb je wellicht gemist.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:17 schreef jackson het volgende:
[..]
Tabletje onder de tong?
Overigens heb ik totaal geen probleem, jij wel begrijp ik. Daarnaast kop ik gewoon in "lach me maar uit" en verder niets. Ik voel namelijk niet de behoefte om figuren als jij te helpen en dat probeer ik duidelijk te maken. Misschien helpt normaal doen iets?
Check!quote:Op woensdag 14 september 2011 10:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Relax, ik quote enkel de verkeerde post, was niet voor jou bedoeld. Ik denk dat de rest van de discussie dat ook wel duidelijk maakte, maar die heb je wellicht gemist.
PS: Heb de post even aangepast
All my fault. Nu eerst even wat mooie Apple spullen bestellenquote:Op woensdag 14 september 2011 11:38 schreef jackson het volgende:
[..]
Check!
Had niet alles meegekregen nee. Excuses.
Als je Time Machine hebt draaien misschien?quote:Op woensdag 14 september 2011 14:11 schreef Maartel het volgende:
Aargh, mijn itunes heeft de reservekopie van mijn iPhone overschreven en nu zijn al mijn nummers etc weg.. is er een manier om een oude reservekopie op te graven en te gebruiken?
Mijn MacBook pro doet er eeuwen over om met wifi verbinding te maken als ik hem open klap. Ik moet elke keer airport aan- en uitzetten.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:12 schreef Evil_Koekje het volgende:
Zit eraan te denken om zo Lion eens te gaan installeren. Zijn er momenteel nog vervelende bugs die me daarvan moeten weerhouden? Of bepaalde apps die nog niet goed werken (dropbox, last.fm)?
Super!quote:Op woensdag 14 september 2011 15:48 schreef Drive-r het volgende:
Nieuwe ipad2 besteld in Hong Kong, hopelijk ligt ie netjes in het hotel te wachten als ik aan kom. Vond het net was risky om ook de MBA zo te laten bezorgen, maar die kan ik daar makkelijker in de winkel krijgen.
Ja, moet vaker die kant op voor werk. Is volgens mij voor Apple wel een van de goedkoopste plekken die je kunt vinden en ze hebben de UK stekkers, wat voor mij perfect is. Vietnam lijkt me trouwens wel iets exotischer, staat op mijn lijstje...quote:Op woensdag 14 september 2011 16:46 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Super!
Kom je daar wel vaker? Zit momenteel in Vietnam en zoek nog een leuke volgende bestemming.
Hier is electronica overigens niet te betalen
Dropbox werkt met de nieuwste update gewoon, sabNZBd ook. Zelf heb ik geen last van bugs maar heb er hier al een aantal langs zien komen.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:12 schreef Evil_Koekje het volgende:
Zit eraan te denken om zo Lion eens te gaan installeren. Zijn er momenteel nog vervelende bugs die me daarvan moeten weerhouden? Of bepaalde apps die nog niet goed werken (dropbox, last.fm)?
quote:Op woensdag 14 september 2011 15:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mijn MacBook pro doet er eeuwen over om met wifi verbinding te maken als ik hem open klap. Ik moet elke keer airport aan- en uitzetten.
Hier had ik met snow Leopard geen problemen mee.
Thnx, ik ga het er op wagen. Moet wel goed komen lijkt me.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dropbox werkt met de nieuwste update gewoon, sabNZBd ook. Zelf heb ik geen last van bugs maar heb er hier al een aantal langs zien komen.
Safari vreet geheugen bij mij en velen anderen als ik de apple fora mag geloven.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:12 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hong Kong is geweldig - mijn favoriete stadquote:Op woensdag 14 september 2011 16:46 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Super!
Kom je daar wel vaker? Zit momenteel in Vietnam en zoek nog een leuke volgende bestemming.
Hier is electronica overigens niet te betalen
MBP doen, extern scherm eraan, en je hebt een iMac. Tenzij je nooit op pad gaat, heb ik ook (quote:Op woensdag 14 september 2011 14:01 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik ben ook alvast aan het kijken voor een nieuwe computer.Zit te twijfelen tussen de iMac en de MacBook Pro.
Daar begint het wel op te lijken.quote:
Het is meer ruimte gebrek. Mijn huidige iMac doet het nog wel goed, dus die wil ik ook niet weg doen, maar na 5 jaar wil ik toch wel een nieuwe computer. De vorige iMac was na 5,5 jaar ook te oud voor nieuwe software. Ik zit dus aan te denken om mijn iMac dan te gebruiken voor downloads en de MBP voor werk. Nu doe ik dat nog met mijn iBook of Dell XPS, alleen is die iBook inmiddels ook al 8 jaar oud en Windows vind ik gewoon niet fijn werken.quote:Op woensdag 14 september 2011 23:43 schreef T_Fuff het volgende:
Is in mijn ogen stom om het gewone bureaublad weg te laten en alleen als live app te laten functioneren. Dat gaat het imo maken of kraken.
Voor de rest denk ik dat het wel goed is dat ze zo'n radicale verandering maken met windows. Met veel feedback van gebruikers kunnen ze denk ik best iets leuks neerzetten over een tijd.
[..]
MBP doen, extern scherm eraan, en je hebt een iMac. Tenzij je nooit op pad gaat, heb ik ook ()
Ofwel, waar twijfel je aan?
Zal hem eens in de gaten houden, hij neemt nu tussen 0.3 en 2,9 % CPu 9 threads en 183,7 MB geheugenquote:Op woensdag 14 september 2011 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Safari vreet geheugen bij mij en velen anderen als ik de apple fora mag geloven.
Het is één besturingssysteem voor zowel tablets, PC's als servers. Voor telefoons blijven ze waarschijnlijk nog wel doorwerken aan Windows Phone, maar voor alle andere platformen wordt het Windows 8.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat windows 8, moet dat nu de concurrentie aangaan met iOS of vervangt dat Windows 7 op PC, Servers, en is het ook voor Tablets?
Je hebt nu al laptops met touchscreens. HP verkoopt ze bv.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:22 schreef problematiQue het volgende:
wat zie je voor je bij een touchscreen pc? Gewoon een grote tablet?
maar hij zei pc, niet desktop.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:01 schreef problematiQue het volgende:
maar hij zei pc, niet laptop.
Wat dat betreft vind ik Windows Phone 7 ook al een hele mooie ontwikkeling, beetje out of the box denken qua interface en niet achteloos Apple kopieren zoals ze bij Android doen.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:56 schreef Tijn het volgende:
Windows 8 wordt wellicht niet de beste Windows ooit en misschien zelfs net zo'n flop als Me of Vista, maar ik vind het in elk geval wel positief dat Microsoft eens een keer iets verandert. Het is voor het eerst in tientallen jaren dat ze een toekomst visie blijken te hebben die afwijkt van "we blijven alles doen zoals het nu is". Dat alleen al is goed voor de hele IT als geheel. En wie weet, de mensen bij Microsoft zijn ook niet dom, dus misschien is de nieuwe koers wel een goed idee. De tijd zal het leren.
Hoe is een laptop geen PC?quote:Op donderdag 15 september 2011 13:01 schreef problematiQue het volgende:
maar hij zei pc, niet laptop.
"Personal Computer". Een laptop lijkt me aardig personal. Meer personal dan een desktop iig.quote:
Daarom is Windows Phone 7 ook zo succesvol en liggen Android telefoons te verstoffen en wil niemand wat van Android weten enzo...quote:Op donderdag 15 september 2011 13:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Wat dat betreft vind ik Windows Phone 7 ook al een hele mooie ontwikkeling, beetje out of the box denken qua interface en niet achteloos Apple kopieren zoals ze bij Android doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
quote:Op donderdag 15 september 2011 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom is Windows Phone 7 ook zo succesvol en liggen Android telefoons te verstoffen en wil niemand wat van Android weten enzo...Daar gaat het niet om, je moet kijken naar waar Microsoft vandaan kwam. Voordat ze Windows Phone 7 uitbrachten, wilde niemand dood gevonden worden met een telefoon met Windows Mobile. Zelfs als ze ze gratis weggaven, wilden mensen ze niet meer hebben. Nu met Windows Phone 7 hebben ze in elk geval de interesse van sommige mensen weer weten te trekken. Het is nog geen groot commercieel succes (en of dat gaat lukken, is ook nog te bezien), maar ze zijn in elk geval in beweging gekomen. Het leek er een paar jaar geleden even echt op dat het Microsofts strategie was om nooit meer iets te veranderen tot ze failliet waren. Nu laten ze zien dat ze wel degelijk willen innoveren en naar de toekomst kijken. Ze hebben nog geen enkel gevecht gewonnen, maar ze doen in elk geval weer mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dear, daar moet Dr Spin overuren makenquote:Op donderdag 15 september 2011 14:31 schreef Tijn het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)eunt-geen-flash.html
Nu vinden de fanboys het opeens toch niet zo nodig om Flash te hebben
346,4 MBquote:Op donderdag 15 september 2011 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Zie het geheugen gebruik langzaam stijgen idd, zit nu op 208,6
Whehehequote:Op donderdag 15 september 2011 14:31 schreef Tijn het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)eunt-geen-flash.html
Nu vinden de fanboys het opeens toch niet zo nodig om Flash te hebben
quote:Op donderdag 15 september 2011 15:02 schreef Merkie het volgende:
En terecht. Gewoon HTML5.
Met WP7 gaat het trouwens echt wel goed komen. Goedkope toestellen die zeer goed en snel werken en echt uitstekende specificaties hebben. Ik vind WP7 echt nauwelijks onderdoen voor iOS. iOS is wat volwassener alleen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |