De Remote doet het wel gewoon met Front Row en iTunes. Dus lijkt me niet dat het aan de Remote zelf ligt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:23 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Reageren je media toetsen op het toetsenbord wel? Zo ja, dan is de knoopbatterij in je Remote misschien op, zo nee, software matig probleem wellicht?
Maar dan heb jequote:Op dinsdag 6 september 2011 21:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik speel altijd Risk met zo'n bord en van die gekleurde legers.
http://www.iospirit.com/labs/candelair/quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:58 schreef Nashje het volgende:
Iemand een idee waarom VLC niet reageert op mijn Apple Remote?
Thanks, maar hij weigert dat bestand volledig te downloaden? Wat is dat voor vaag iets? Zowel in Chrome als Firefox kapt ie er na 700 nog wat kb mee, terwijl het bestand toch 902 kb is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.iospirit.com/labs/candelair/
Een oudere generatie Apple TV (wit) of een nieuwe? (zwart). En heb je een iOS-device in huis (iPad, iPod of iPhone)?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:47 schreef w00h00 het volgende:
Ik wil muziek vanaf mijn iMac & Macbook gaan streamen naar mijn home cinema set. Nu kan ik een nieuwe Airport Express aanschaffen of 2e hands een Apple TV voor hetzelfde geld.
Wat is jullie advies / ervaringen?
En heb je al een wireless-n router?quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Een oudere generatie Apple TV (wit) of een nieuwe? (zwart). En heb je een iOS-device in huis (iPad, iPod of iPhone)?
Nieuwe en ik heb in een wireless-n router van Linksys.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Een oudere generatie Apple TV (wit) of een nieuwe? (zwart). En heb je een iOS-device in huis (iPad, iPod of iPhone)?
Ja, dat klopt. De Airport doet alleen audio (en printen), de Apple TV doet ook video. Bovendien kun je ook rechtstreek video vanaf je iDevice streamen naar je tv, en zelfs mirroren, mocht je dat willen. Dus ik zou inderdaad eerder voor de ATV gaan, al heb ik er zelf geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:56 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Nieuwe en ik heb in een wireless-n router van Linksys.
Ik heb naast een iMac en een Macbook ook een iPhone 4 inderdaad.
Voor 70,- heb ik een Airport Express voor airplay. Voor ongeveer hetzelfde geld heb ik een Apple 2 TV, welliswaar 2e hands, maar volgens mij met veel meer voordelen dan de airport. Klopt dat?
Wtf?quote:Op dinsdag 6 september 2011 23:38 schreef -tape- het volgende:
Ik zag vandaag iemand met een zwarte Macbook, wat is dat lelijk zeg
Werden die nog maar verkocht, 1 van de mooiste laptops ooit.quote:Op dinsdag 6 september 2011 23:38 schreef -tape- het volgende:
Dat dus, ik wil Risk spelen op de meest onmogelijke tijden, zie dan maar eens tegenstanders te vinden ...quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:28 schreef Tijn het volgende:
Maar dan heb jeandere mensen
nodig waar je ook mee moet
praten
Neem een Apple TV 2 met Air Video app op iPad en iPhone en Air Video server op je iMac.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:56 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Nieuwe en ik heb in een wireless-n router van Linksys.
Ik heb naast een iMac en een Macbook ook een iPhone 4 inderdaad.
Voor 70,- heb ik een Airport Express voor airplay. Voor ongeveer hetzelfde geld heb ik een Apple 2 TV, welliswaar 2e hands, maar volgens mij met veel meer voordelen dan de airport. Klopt dat?
Wat is dan beter? Deleten of op 'Never trust' zetten?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kan juist problemen krijgen als je het certificaat niet verwijdert. Het vertrouwen in Diginotar is door iedereen opgezegd en alle diensten die van Diginotar gebruik maakten zijn voorzien van nieuwe certificaten of zijn offline gehaald. De enige diensten die nu nog online zijn en werken met een certificaat van Diginotar, zijn systemen van hackers en andere fraudeurs.
Ik vindt mn oudje nog steeds tof. Blackbook!quote:Op dinsdag 6 september 2011 23:38 schreef -tape- het volgende:
Heldquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Site lijkt sowieso een beetje brak te zijn. Misschien dat je de install file nog ergens anders vandaan kunt trekken.
Download is bij mij langzaam maar werkt wel, heb hem voor je geupload: http://dl.dropbox.com/u/5769632/Candelair.dmg
Ja, tijdje terug nog gepost. Als ik dan vaker op de aanhalingstekens drukte kreeg ik een witte balk onderin safari. Zo breed als het beeldscherm en ongeveer 1 tekstregel hoog.quote:Op zondag 4 september 2011 13:53 schreef RaymanNL het volgende:
Hebben meer mensen hier last van het probleem dat sinds Lion de aanhalingstekens ineens stoppen met werken? En daarna spontaan ineens weer kunnen gaan werken? Donders irritant.
Beter dan een wittequote:Op dinsdag 6 september 2011 23:38 schreef -tape- het volgende:
Ik denk dat als die er was, je dat wel had gemerkt inmiddels.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:20 schreef Coelho het volgende:
Is er nu vandaag een Apple presentatie? Een week of 2 geleden werd 7 september als mogelijke aankondigingsdatum van de iPhone 5 genoemd maar ondertussen hoor ik er niks meer over...
De meeste roepen begin oktober. En dat waren de vorige iPod/Music events volgens mij ook.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:18 schreef Qunix het volgende:
Is er dan al bekend wanneer wel een keynote wordt gehouden?
Haha, CSI truukjesquote:Op woensdag 7 september 2011 19:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
De meeste roepen begin oktober. En dat waren de vorige iPod/Music events volgens mij ook.
iPhone 5 launch could be signaled by ‘Apple fixture installation’ at Best Buy on October 21st
[ afbeelding ]
iPhone 5 test photo leaked? Update: device sort of visible in reflection
Nu begint het echt zielig te wordenquote:Op woensdag 7 september 2011 19:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
De meeste roepen begin oktober. En dat waren de vorige iPod/Music events volgens mij ook.
iPhone 5 launch could be signaled by ‘Apple fixture installation’ at Best Buy on October 21st
[ afbeelding ]
iPhone 5 test photo leaked? Update: device sort of visible in reflection
Werkt dat een beetje?quote:Op woensdag 7 september 2011 22:57 schreef TwyLight het volgende:
omg, Versions heeft me gered vandaag
De versies worden in een lokale database opgeslagen.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Worden die Versions eigenlijk in het bestand zelf opgeslagen? En ook als je een bestand bijvoorbeeld mailt? En zo ja: kan je dan ook ervoor zorgen dat oude versies worden weggegooid? Ik stel me namelijk wat scenario's voor waar gevoelige info uitlekt, of waar een slide met "MIJN BAAS IS KUT WAT EEN KUTWERK" teruggehaald wordt.
Blijkbaar welquote:
quote:Op woensdag 7 september 2011 23:14 schreef YuriGagarin het volgende:
Windows 7 op mijn mac gezet, wou eens gebruik maken van Zune!
Je mist virussen, BSOD, opnieuw opstarten na elke installatie, vastlopers, spyware etc?quote:Op woensdag 7 september 2011 23:25 schreef YuriGagarin het volgende:
[..]
Na 5 jaar begint OSX me toch wel een beetje te vervelen dusz.
Mijn MacBook is van dusdanige leeftijd dat ik ook vastlopers had in OSX, dus het is gewoon more of the same.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Je mist virussen, BSOD, opnieuw opstarten na elke installatie, vastlopers, spyware etc?
Heb je een Zune? Dan kan je ook dit gebruiken:quote:Op woensdag 7 september 2011 23:14 schreef YuriGagarin het volgende:
Windows 7 op mijn mac gezet, wou eens gebruik maken van Zune!
Ik heb de afgelopen dagen een paar keer een Kernel Panic gehad.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Je mist virussen, BSOD, opnieuw opstarten na elke installatie, vastlopers, spyware etc?
Ik schaam me meer om types als:quote:Op woensdag 7 september 2011 20:51 schreef Breuls het volgende:
Met dat geobsedeerde gedoe rondom nieuwe Apple producten soms zou ik me bijna schamen een Apple-gebruiker te zijn. We bevinden ons in het gezelschap van absolute freaks.
Oude computers zijn niet instabieler dan nieuwe computers.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:41 schreef YuriGagarin het volgende:
[..]
Mijn MacBook is van dusdanige leeftijd dat ik ook vastlopers had in OSX, dus het is gewoon more of the same.
Dat programma is om van te huilen. Ik wou dat Microsoft betere support had voor mensen met een WP toestel op een mac zoals Itunes op Windows.quote:Heb je een Zune? Dan kan je ook dit gebruiken:
Windows Phone 7 Connector 2.0 for Mac
Werkt ook tot nu toe erg goed.quote:Oude computers zijn niet instabieler dan nieuwe computers.
scroll eens met drie vingers naar beneden...quote:Op donderdag 8 september 2011 07:51 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo, ik heb net een nieuwe Macbook Pro in huis gehaald. Deze is 10.7.1, de vorige dateert van 2008. Even wennen dus aan het nieuwe speeltje...
maar ik mis blijkbaar de "Exposé" en "Spaces" die ik vroeger had. Nu heb ik enkel "Mission Control". In de "Help" vind ik echter nog steeds uitleg over "Exposé" en "Spaces".
Als ik nu op F3 druk dan zie ik zoiets.
[ afbeelding ]
Op mijn ouwe macbook zag ik echt een venstertje per file of programma; als ik drie pdf's open had, zag ik er dan ook netjes drie naast elkaar.
Maar ik zie hoe ik dat bij die "Mission Control" nog kan veranderen?
Weet iemand raad?
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als ik dat doe, levert dat exact hetzelfde op als op F3 duwen: ik krijg gewoon het overzichtsscherm en dan keer ik weer terug, enz...quote:Op donderdag 8 september 2011 08:23 schreef KaMo het volgende:
[..]
scroll eens met drie vingers naar beneden...
(of naar boven in de lion manier)
Maar mijn Mac OS X Lion 10.7.1 (11B26) lijkt helemaal geen Exposé te hebben. Als ik Exposé in Spotlight intik, dan suggereert hij dat ik naar de instellingen van Mission Control ga, maar daar zie ik nergens het woord "Spaces" of "Mission Control" nog staan.quote:Op donderdag 8 september 2011 09:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Lion heeft twee versies van Exposé, net zoals Snow Leopard. Exposé en Programma-Exposé. De eerste laat al je vensters zien (met vensters van eenzelfde programma op elkaar gestapeld). De twee laat alle vensters van het actieve programma zien.
Lion heeft geen expose, dat is mission control geworden.quote:Op donderdag 8 september 2011 09:28 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Maar mijn Mac OS X Lion 10.7.1 (11B26) lijkt helemaal geen Exposé te hebben. Als ik Exposé in Spotlight intik, dan suggereert hij dat ik naar de instellingen van Mission Control ga, maar daar zie ik nergens het woord "Spaces" of "Mission Control" nog staan.
(Misschien moet ik erbij zeggen dat de Migratie-assistent gebruikt is om data en instellingen van mijn ouwe macbook pro (2008) over te hevelen). Zou ie in de war geraakt zijn?
Ok... als ik bij de Preferences voor Trackpad kijk, zie ik "App Exposé": "slide down with three fingers". Als ik dat aanvink, krijg ik alle vensters te zien door met drie vingers te scrollen, en als ik omgekeerd beweeg keer ik weer terug. F3 geeft nog steeds een scherm zoals ik eerder aangaf (pdf's bovenop elkaar en zo..) maar ik neem aan dat dat niet kan gewijzigd worden en dat het dus niet beter kan worden?quote:Op donderdag 8 september 2011 10:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Expose is inderdaad geïntegreerd in Mission Control, maar de naam bestaat nog als zodanig bijvoorbeeld in de gesture-instellingen van het trackpad.
Hoe hoger de resolutie hoe beterquote:Op donderdag 8 september 2011 12:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hoe is de 13" Air op 1440x900? Ik heb nu een pro van 15" met dezelfde resolutie maar ding wordt me iets te zwaar om dagelijks heen en weer te slepen.
Dat vind ik niet, op school hadden wij altijd Macbook Pro's en die hadden ook een hoge resolutie op een klein scherm zeg maar. Ik vond dat altijd maar irritant, dat alles zo 'miniatuur' wasquote:Op donderdag 8 september 2011 13:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoe hoger de resolutie hoe beter
Dat is geen optiequote:Op donderdag 8 september 2011 13:40 schreef rubje het volgende:
Je kan de resolutie ook lager zetten zodat alles wat groter oogt....Begrijp het probleem niet zo want uiteindelijk willen wij alles haarscherp zien.
Het schijnt dat je de DPI kan verhogen/verlagen (weet ff niet welke je moet hebben). Hiermee wordt alles op je scherm groter, zonder dat je de resolutie aanpast.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat is geen optieOok na jaren 1280x800 wil ik nu echt niet meer onder voor 1440x900, ben het al te erg gewend van mijn pro. Ben ook benieuwd naar het verschil met de accu, daar had ik destijds de pro voor gekocht.
Ik dacht het laatst ook met een iso op USB te doen, werkt nietquote:Op vrijdag 9 september 2011 17:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja fuck, mijn MBP heeft dus geen DVD-drive meer. Wel Windows 7 op een bootable USB-stick, maar zo kom ik niet door de assistent heen
Waarvoor wil je Windows gebruiken? Als het niet voor zware applicaties is (games, ect) is parrallels misschien een optie? Dat kan gewoon vanaf elk medium Windows installeren.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ja godver, hoe moet ik dat doen dan. Als ik mijn dvd-drive weer inbouw moet de disk waarop ik Windows wil installeren eruit.
Waarom niet gewoon Vmware. Werkt echt top bij mij. Helemaal met ssd. En met top bedoel ik Vmware. Niet Windows.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit maar eens proberen.
http://reviews.cnet.com/8301-31012_7-20020513-10355804.html
rEFIt, Lion en Filevault gaan niet goed samen. Ik ga vanavond wel harddisks overschroeven.
Kan je niet herstarten met de ALT knop ingedrukt en dan voor de USB stick kiezen?quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja fuck, mijn MBP heeft dus geen DVD-drive meer. Wel Windows 7 op een bootable USB-stick, maar zo kom ik niet door de assistent heen
Daar ga je toch niet mee gamen gek.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:47 schreef kadeya het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon Vmware. Werkt echt top bij mij. Helemaal met ssd. En met top bedoel ik Vmware. Niet Windows.
Nee hij herkent hem niet als bootdisk.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:51 schreef Junkie het volgende:
[..]
Kan je niet herstarten met de ALT knop ingedrukt en dan voor de USB stick kiezen?
Dit.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Daar ga je toch niet mee gamen gek.
Oh sorry daar had ik overheen gelezen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Daar ga je toch niet mee gamen gek.
Air gezien, was niet ontevreden maar toen kwam de vriendin aanlopen met een Eee Transformer, deze voldoet precies aan wat ik wil voor de studie en is nog eens de helft lichter. Zo behoud ik m'n MBPquote:Op vrijdag 9 september 2011 13:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ga vandaag de Air bekijken in de winkel voor de schermkwestie. Toch ben ik bang dat ik de 330M GT zal missen van mijn Pro. Dat is het grootste probleem: 330M GT vs 1,3kg aan draagbaarheid.
Nee hoor, gewoon het bestand vinden en je kunt hem afspelen hoe je wiltquote:Op vrijdag 9 september 2011 19:47 schreef KneusTeun het volgende:
Kun je films die je door itunes download dan alleen in itunes bekijken?
Maar dat bestand is makkelijk te vinden? of is dat zoeken als een malle?quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon het bestand vinden en je kunt hem afspelen hoe je wilt
Ging je met je NLse account naar de US store? Dat werkt niet.quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:16 schreef KneusTeun het volgende:
Laat maar, ik mag niet een film downloaden uit de US store :S
Los gekocht, geen 3G er in, dat interesseert me totaal niet. iPad 2 natuurlijkquote:Op zaterdag 10 september 2011 20:11 schreef rubje het volgende:
Mooi, gefeliciteerd en...los gekochtof eentje met zo een te duur abo erbij zodat je de iPad gratis meekrijgt maar eigenlijk over 2 jaar teveel voor betaalt.
iPad of iPad 2?
Ik zit het ook te overwegen. Al is het wel veel geld voor iets dat ik niet daadwerkelijk nodig heb.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:06 schreef Studiotje het volgende:
Mijn 'i' collectie maar eens uitgebreid met een iPad
Rechtermuisknop: toon in Finderquote:Op vrijdag 9 september 2011 20:11 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Maar dat bestand is makkelijk te vinden? of is dat zoeken als een malle?
Heb er zelf één, ook totaal niet nodig gezien MBP en iPhone maar wel ontzettend blij mee. Beetje internetten / mailen / twitter / boeken lezen / muziekje streamen via Airport.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zit het ook te overwegen. Al is het wel veel geld voor iets dat ik niet daadwerkelijk nodig heb.
Kernel Panicquote:Op maandag 12 september 2011 19:52 schreef n8n het volgende:
http://cl.ly/A3DM
Iemand een idee wat dit is? Krijg mn MacBook niet opgestart
Johquote:
Niet dan?quote:Op maandag 12 september 2011 20:14 schreef n8n het volgende:
[..]
Joh
Nu veilige modus opstarten, beter werkt het. Doet er al een ruim kwartier over.
Dat kan wel. Klik op de knop Calendars linksboven -> rechtsklik op de calendar waarvan je de kleur wilt veranderen -> klik "Get Info" et voilà.quote:Op maandag 12 september 2011 22:59 schreef Pino112 het volgende:
Stom dat je in iCal in Lion niet meer de kleuren van de agenda's kan aanpassen. Heul niet overzichtelijk nu ik 2x een blauw kalender heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |