abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:36:48 #241
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_101922832
Microsoft releases Windows 8 Developer Preview, announces Windows Store (Update: Available 8PM PT)
http://dev.windows.com
Morgen is er een Win8 Dev preview te downloaden. *O*
Mn Win7 installatie werkt sinds gisteren niet meer. Hij start enkel nog maar op met een zwart scherm met een witte cursor. En kan de installatie dvd niet meer vinden en je kan hem niet met een andere (taal) versie repareren. Dus ga vandeweek eens proberen hoe Win8 werkt op een MacBookPro.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bedankt voor deze tips trouwens, via de UK versie van de website krijg ik nu (als het goed is) al mijn downloads weer terug zodra ik een vervanging heb voor de iPad. Thanks!
Asje.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:31 schreef -tape- het volgende:
Ik wil graag iets bestellen uit de Appstore, maar is dat ook mogelijk met iDEAL o.i.d.? Ben niet in het bezit van een creditcard. :@
Loop een Free Record Shop binnen en daar kan je iTunes Gift cards kopen.
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:39:13 #242
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_101922950
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:04 schreef Drive-r het volgende:
Klopt, het schijnt ook slecht voor je seksleven te zijn. Maar thanks voor je feedback, klinkt alsof het mij wel zou passen. Netbooks zijn inderdaad compleet knudde, en ik zie verder niet zo snel iets in die prijsklasse dat qua formaat een beetje concurreert. Ik zal het gewicht voor het gevoel in de winkel eens bekijken en dan beslissen.
De vraag is dan wel of de MBA het hebben van een nieuwe iPad niet overbodig maakt; ook al is de iPad wel tof voor boeken etc, ik gebruik'm toch het meeste voor mail, surfen en filmpjes. Allemaal dingen die ook heel goed - zo niet beter - met de MBA gaan. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_101925366
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:39 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

De vraag is dan wel of de MBA het hebben van een nieuwe iPad niet overbodig maakt; ook al is de iPad wel tof voor boeken etc, ik gebruik'm toch het meeste voor mail, surfen en filmpjes. Allemaal dingen die ook heel goed - zo niet beter - met de MBA gaan. :)
Als "entertainment" blijf ik de ipad toch wel erg fijn vinden in vergelijking met een laptop, ook is de MBA erg klein. MBA is meer als extra voor prive, om itunes back-ups te maken voor boze fok mensen en om eindelijk eens mijn foto archief goed te gaan sorteren. Ik wil er dus ook een drive ergens aan gaan hangen, ik moet me even in de wireless opties daarvoor gaan verdiepen. Maar je hebt gelijk, het is geen bittere noodzaak.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101926268
M'n vriendin heeft een iPod touch van de eerste generatie. De 3,5mm jack lijkt kapot. We hebben allerlei oordopjes geprobeerd (ook nieuwe) maar het ligt echt aan de iPod. Zou dit gemaakt kunnen worden? zo ja, waar?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 14 september 2011 @ 07:11:32 #245
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_101927874
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:22 schreef -tape- het volgende:
Zat er aan te denken om dit als betaalpas te gebruiken;

[ afbeelding ]

Beetje te nerdy of toch wel oké? :P
Waarschijnlijk mag dat niet eens, want een logo.
  woensdag 14 september 2011 @ 07:51:09 #246
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_101928073
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:31 schreef -tape- het volgende:
Ik wil graag iets bestellen uit de Appstore, maar is dat ook mogelijk met iDEAL o.i.d.? Ben niet in het bezit van een creditcard. :@
Je kunt wel via ClickandBuy het bedrag van je rekening af laten schrijven. Het kost even wat tijd om dat in te stellen, maar het werkt prima.
pi_101928106
Ik heb Snow Leopard eens besteld :@
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_101928217
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 07:55 schreef Pheno het volgende:
Ik heb Snow Leopard eens besteld :@
Welkom in 2005.
For great justice!
  woensdag 14 september 2011 @ 09:17:31 #249
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_101929208
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Gut gut, azijn pissers in het topic. De vraag was niet dom trouwens, want niemand weet blijkbaar echt het antwoord. Geen back-ups draaien is gewoon lui, maar dat heb ik ook al toe gegeven, dus wat is je probleem? Ik kan ook verder uitwijden over de reden dat back-ups draaien voor mij nauwelijks zin heeft, maar laten we het erop houden dat ik nauwelijks thuis ben dankzij mijn werk en daardoor ook geen eigen laptop meer heb.

En als ik op reis ben, download ik graag veel op itunes voor de langere reizen en backups draaien zonder laptop werkt niet - flapdrol.
Tabletje onder de tong?

Overigens heb ik totaal geen probleem, jij wel begrijp ik. Daarnaast kop ik gewoon in "lach me maar uit" en verder niets. Ik voel namelijk niet de behoefte om figuren als jij te helpen en dat probeer ik duidelijk te maken. Misschien helpt normaal doen iets?
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_101929366
Om dan maar weer vriendelijk ontopic te gaan... Iemand een oplossing voor mijn muis probleem?
pi_101930476
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:17 schreef jackson het volgende:

[..]

Tabletje onder de tong?

Overigens heb ik totaal geen probleem, jij wel begrijp ik. Daarnaast kop ik gewoon in "lach me maar uit" en verder niets. Ik voel namelijk niet de behoefte om figuren als jij te helpen en dat probeer ik duidelijk te maken. Misschien helpt normaal doen iets?
Relax, ik quote enkel de verkeerde post, was niet voor jou bedoeld. Ik denk dat de rest van de discussie dat ook wel duidelijk maakte, maar die heb je wellicht gemist.

PS: Heb de post even aangepast
  woensdag 14 september 2011 @ 11:38:05 #252
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_101932525
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Relax, ik quote enkel de verkeerde post, was niet voor jou bedoeld. Ik denk dat de rest van de discussie dat ook wel duidelijk maakte, maar die heb je wellicht gemist.

PS: Heb de post even aangepast
Check! :)

Had niet alles meegekregen nee. Excuses.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_101932986
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:38 schreef jackson het volgende:

[..]

Check! :)

Had niet alles meegekregen nee. Excuses.
All my fault. Nu eerst even wat mooie Apple spullen bestellen :9
pi_101936584
Ik ben ook alvast aan het kijken voor een nieuwe computer. :) Zit te twijfelen tussen de iMac en de MacBook Pro.
signatuurloos
pi_101936933
Aargh, mijn itunes heeft de reservekopie van mijn iPhone overschreven en nu zijn al mijn nummers etc weg.. is er een manier om een oude reservekopie op te graven en te gebruiken?
pi_101937173
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:11 schreef Maartel het volgende:
Aargh, mijn itunes heeft de reservekopie van mijn iPhone overschreven en nu zijn al mijn nummers etc weg.. is er een manier om een oude reservekopie op te graven en te gebruiken?
Als je Time Machine hebt draaien misschien?
  woensdag 14 september 2011 @ 15:12:16 #257
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_101938912
Zit eraan te denken om zo Lion eens te gaan installeren. Zijn er momenteel nog vervelende bugs die me daarvan moeten weerhouden? Of bepaalde apps die nog niet goed werken (dropbox, last.fm)?
pi_101939035
quote:
5s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:12 schreef Evil_Koekje het volgende:
Zit eraan te denken om zo Lion eens te gaan installeren. Zijn er momenteel nog vervelende bugs die me daarvan moeten weerhouden? Of bepaalde apps die nog niet goed werken (dropbox, last.fm)?
Mijn MacBook pro doet er eeuwen over om met wifi verbinding te maken als ik hem open klap. Ik moet elke keer airport aan- en uitzetten.

Hier had ik met snow Leopard geen problemen mee.
pi_101940104
Nieuwe ipad2 besteld in Hong Kong, hopelijk ligt ie netjes in het hotel te wachten als ik aan kom. Vond het net was risky om ook de MBA zo te laten bezorgen, maar die kan ik daar makkelijker in de winkel krijgen.
pi_101942364
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:48 schreef Drive-r het volgende:
Nieuwe ipad2 besteld in Hong Kong, hopelijk ligt ie netjes in het hotel te wachten als ik aan kom. Vond het net was risky om ook de MBA zo te laten bezorgen, maar die kan ik daar makkelijker in de winkel krijgen.
Super!

Kom je daar wel vaker? Zit momenteel in Vietnam en zoek nog een leuke volgende bestemming.

Hier is electronica overigens niet te betalen :)
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_101942578
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:46 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Super!

Kom je daar wel vaker? Zit momenteel in Vietnam en zoek nog een leuke volgende bestemming.

Ja, moet vaker die kant op voor werk. Is volgens mij voor Apple wel een van de goedkoopste plekken die je kunt vinden en ze hebben de UK stekkers, wat voor mij perfect is. Vietnam lijkt me trouwens wel iets exotischer, staat op mijn lijstje...
pi_101945181
quote:
Dropbox werkt met de nieuwste update gewoon, sabNZBd ook. Zelf heb ik geen last van bugs maar heb er hier al een aantal langs zien komen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 14 september 2011 @ 18:21:29 #263
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_101945751
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:15 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Mijn MacBook pro doet er eeuwen over om met wifi verbinding te maken als ik hem open klap. Ik moet elke keer airport aan- en uitzetten.

Hier had ik met snow Leopard geen problemen mee.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dropbox werkt met de nieuwste update gewoon, sabNZBd ook. Zelf heb ik geen last van bugs maar heb er hier al een aantal langs zien komen.
Thnx, ik ga het er op wagen. Moet wel goed komen lijkt me. :)
  woensdag 14 september 2011 @ 18:57:01 #264
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_101946948
Iemand idee wanneer de keynote over de iPhone 5 komt?
pi_101947198
Niemand.
pi_101947445
Dinsdag 11 oktober, 19 uur Nederlandse tijd. Gokje.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_101947897
Ik werk bij Apple en kan je vertellen dat Gebraden_Wombat hierboven gelijk heeft. Ik herhaal; Ik werk bij Apple en kan je vertellen dat Gebraden_Wombat hierboven gelijk heeft.
pi_101948321
We geloven je meteen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 september 2011 @ 19:37:39 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_101948735
quote:
Safari vreet geheugen bij mij en velen anderen als ik de apple fora mag geloven.
  woensdag 14 september 2011 @ 21:53:23 #270
230788 n8n
Pragmatisch
pi_101955758
Zit met een probleem waar geen oplossing voor lijkt en welk ik niet snap.
De interne originele HD werd gisteren opeens niet meer herkend (mapje met vraagteken). Ik heb een nieuwe schijf gekocht en deze werd ook niet herkend. Via USB wordt de oude niet herkend maar de nieuwe wel. Het gekke is dat de herstelpartitie van Lion wel herkend wordt, zowel intern als extern. Ik concludeer daardoor dat het niet aan de interne bekabeling ligt. De nieuw aangeschafte schijf is leeg maar heb ik via USB wel kunnen partitioneren met de herstelpartitie.

Verder geprobeerd:
disk restore met de Lion herstelpartitie: werkt niet (error -254)
disk restore met de Snow Leopard-dvd: werkt niet (error -254)
pram reset en vorige stappen herhaald
hardwarecontrole (d ingedrukt houden bij opstarten) werkt niet (start installatie-dvd SL)

Het lijkt op een hardwarefout maar mijn logica zegt dat de Mabook Pro (2010) de herstelpartitie dan ook niet zou kunnen adresseren over diezelfde interne hardware. Aan de dvd kan het niet liggen want die heb ik voorheen niet eerder uit de verpakking gehad.

Daarnaast is ook net het jaar van mijn 'garantie' verlopen, weet iemand wat mijn rechten nu zijn? Ik ben met name bang dat net na een jaar het moederbord kapot is en Apple me nul op rekest geeft. Ik heb de Mac gekocht via de Apple site, iets meer dan een jaar geleden.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 14 september 2011 @ 22:21:28 #271
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_101957559
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:46 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Super!

Hong Kong is geweldig - mijn favoriete stad O+
  woensdag 14 september 2011 @ 23:11:20 #272
11697 Junkie
pi_101960438
Kan het niet laten om een paar Windows 8 @ MacBook Pro ervaringen te delen.
Heb het op mijn Bootcamp partitie geïnstalleerd. Mijn Win7 installatie was afgelopen week kapot gegaan met een black screen of death. En kon de installatie niet repareren. Ik ga een schone installatie uitvoeren op de bootcamp partitie van mijn MacBook Pro 13" i5-4GB.

- Installeren via EFI Boot. Dat kan je alleen doen als je zorgt dat je de bootcamp partitie met disk utility wist en als 'free space' neerzet. Formatteren doe je dan in de Win8 set-up (met GPT tabel)
- Installeren duurde ongeveer 20 minuutjes.
- Bootcamp drivers kunnen niet via de setup geïnstalleerd worden. Ga straks even kijken of het echt nodig is om ze handmatig te installeren.
- Geen multi-touch trackpad support met de standaard Windows drivers. (Ook niet voor de externe trackpad)
- De Metro User interface werkt snel.
- Verticaal scrollen werkt gewoon. Horizontaal scrollen in de Metro UI moet je nu met scrollbalk onderin doen. Hopelijk is hier straks een gesture voor. Hoop dat het te fixen is met een driver update.
- Het start menu is helemaal anders en niet handig in gebruik.
- De metro UI vindt ik echt erg rommelig. Al die verschillende grote van lettertypes. Die blokken, het kijkt heel onrustig.
- Instellingen zijn overal verspreid te vinden. Echt heel onlogisch.

Met mijn eerste indruk van Windows 8 is het echt een hele grote verandering en zover ik er nu een uurtje mee heb gespeeld bevalt het niet echt. De driver installatie moet nog gebeuren, dus het nog niet een goed oordeel.
Maar degene die riepen dat Lion een te grote breuk was met Snow Leopard, en nu Windows 8 de wolken in prijzen die sporen niet. :+ MacOSX heeft al die features (Expose, Spaces, Fullscreen Apps, etc) via verschillende systeem versies geïntroduceerd, en nu zijn gebruikers daaraan gewend geraakt.
Windows 8 gooit het roer in een slag om. En ik denk dat het niet bij iedereen in goede aarde zal vallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Junkie op 14-09-2011 23:16:38 ]
pi_101961194
Microsoft is gewoon desperate :P
pi_101961976
Is in mijn ogen stom om het gewone bureaublad weg te laten en alleen als live app te laten functioneren. Dat gaat het imo maken of kraken.
Voor de rest denk ik dat het wel goed is dat ze zo'n radicale verandering maken met windows. Met veel feedback van gebruikers kunnen ze denk ik best iets leuks neerzetten over een tijd.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:01 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik ben ook alvast aan het kijken voor een nieuwe computer. :) Zit te twijfelen tussen de iMac en de MacBook Pro.
MBP doen, extern scherm eraan, en je hebt een iMac. Tenzij je nooit op pad gaat, heb ik ook ( :') )
Ofwel, waar twijfel je aan?
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  woensdag 14 september 2011 @ 23:54:48 #275
11697 Junkie
pi_101962496
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 23:25 schreef TwyLight het volgende:
Microsoft is gewoon desperate :P
Daar begint het wel op te lijken. :+
Op een tablet gaat dit misschien nog wel werken, maar op een desktop heb ik zwaar mijn twijfels.

Edit:
Heb dit nog gevonden: Windows 8 on a Mac Using Boot Camp

Veel Metro Apps lijken niet af te zijn. De Twitter App (Tweet@rama) kan niet meer tweets tonen dan degene die zijn geladen. Je kan niet reply-en. En de hele opzet ziet eruit alsof het teveel ruimte inneemt. Een (fullscreen) App in OSX ziet er tenminste nog (redelijk) normaal uit.

[ Bericht 7% gewijzigd door Junkie op 15-09-2011 00:26:29 ]
pi_101968540
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 23:43 schreef T_Fuff het volgende:
Is in mijn ogen stom om het gewone bureaublad weg te laten en alleen als live app te laten functioneren. Dat gaat het imo maken of kraken.
Voor de rest denk ik dat het wel goed is dat ze zo'n radicale verandering maken met windows. Met veel feedback van gebruikers kunnen ze denk ik best iets leuks neerzetten over een tijd.

[..]

MBP doen, extern scherm eraan, en je hebt een iMac. Tenzij je nooit op pad gaat, heb ik ook ( :') )
Ofwel, waar twijfel je aan?
Het is meer ruimte gebrek. Mijn huidige iMac doet het nog wel goed, dus die wil ik ook niet weg doen, maar na 5 jaar wil ik toch wel een nieuwe computer. De vorige iMac was na 5,5 jaar ook te oud voor nieuwe software. Ik zit dus aan te denken om mijn iMac dan te gebruiken voor downloads en de MBP voor werk. Nu doe ik dat nog met mijn iBook of Dell XPS, alleen is die iBook inmiddels ook al 8 jaar oud en Windows vind ik gewoon niet fijn werken.

Waarschijnlijk wordt het gewoon de MBP. :P
signatuurloos
  donderdag 15 september 2011 @ 10:18:22 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101968841
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Safari vreet geheugen bij mij en velen anderen als ik de apple fora mag geloven.
Zal hem eens in de gaten houden, hij neemt nu tussen 0.3 en 2,9 % CPu 9 threads en 183,7 MB geheugen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:26:53 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101969035
Zie het geheugen gebruik langzaam stijgen idd, zit nu op 208,6
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:56:06 #279
12221 Tijn