quote:Lowlands 2011 uitverkocht
A Campingflight to Lowlands Paradise 2011 is uitverkocht. Er zijn alleen nog een aantal kaarten met CJP-korting beschikbaar. Vraag je code hier aan. Net als voorgaande jaren worden door diverse (online)ticketbureaus toch nog kaarten aangeboden. Deze kaarten worden zo veel mogelijk getraceerd en ongeldig gemaakt. De ongeldig gemaakte kaarten komen weer beschikbaar voor de officiële verkoop via lowlands.nl en livenation.nl. Met de ongeldig gemaakte tickets is geen toegang tot het festival mogelijk. Koop dus geen kaarten via andere sites dan lowlands.nl, livenation.nl en ticketservice.nl Het ongeldig maken van kaarten gaat door tot aan de start van het festival en de ongeldig gemaakte kaartnummers worden gepubliceerd op www.ticketsenconcertkaarten.nl.
Heb het gevoel van wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:24 schreef stbabylon het volgende:
Laatste topic voor de nieuwe kaartverkoop?
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:29 schreef stbabylon het volgende:
Ik koop voor 2012 wederom, ongeacht de prijs, blind een kaartje zodra ze in de verkoop gaan.
Precies, anders kom je altijd nog wel van je kaartje af.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:29 schreef stbabylon het volgende:
Ik koop voor 2012 wederom, ongeacht de prijs, blind een kaartje zodra ze in de verkoop gaan.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:29 schreef stbabylon het volgende:
Die kans zit er bij mij ook dik inquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:29 schreef stbabylon het volgende:
De tent die ik normaal meeneem naar festivals leen ik normaal altijd van een vriend van me (normaal gesproken gaat die ook altijd mee, maar voor LL kon hij geen kaart meer krijgen). Op het laatste moment had hij een overleidingsgeval in de familie dus ik moest een last minute tentje zien te regelen dus dat was de reden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:27 schreef JanKort het volgende:
Voor ik je help; wat is een behoorlijk bedrag? 14¤?
Haha, een tent huren..... Jezus.
Je komt zeer onwetend over mbt kamperen en ik moet zeggen, als je niet eens weet dát een tent kan schimmelen of hoe, dat het echt wel moet lukken na 4 dagen lowlands. Lekker nat, slecht opgezet, zooi er tegeen aan rottend in de zon, schijt, en dan nat inpakken en lekker laten broeien heb je in 24 uur de eerste vraatschimmels. Deze zijn echter nog wel 'uit te roeien' als je er snel bij bent. Maar ik twijfel of je wel weet hoe een schimmel eeuit ziet?
Zulke onwetendheid en dan een tent huren en ook nog naar lowlands gaan daarmee verdient bijna, dan wel vraagt bijna, om opgelicht te worden.
Maar ik denk dat er weinig tentoplichters zijn in die kont-treien. Hoewel dat wel lucratief kan zijn lijkt me. Was t een oostblokker of een kamper?
Hier wat basisinfo;
http://www.outdoorsportshop.nl/site/mc/1/11/24/201/tenten.html
[..]
[ afbeelding ]
Ik vond het bij Interpol ook enorm rustig. Had wel verwacht dat ze een volle alpha zouden trekken. Daarnaast pakt de jeugd van tegenwoordig wel een volle alpha terwijl ze op zo'n beetje elk free festival staan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:08 schreef One_of_the_few het volgende:
Ben wel benieuwd naar de nieuwe prijs ja. Maar ga denk ik volgend jaar ook weer direct een kaartje kopen. Zit dan wel met afstuderen rond die tijd, maar kan hem altijd nog verkopen. En er zijn altijd wel leuke dingen om te zien of doen, ook al zijn de namen van bandjes minder.
Wat me dit jaar opviel was dat bij veel band waarbij je niet direct mee host er niet veel publiek was. dEUS, Fleet Foxes terwijl een flogging molly een volle alfa had.
Iedereen kent de Jeugd en ook mensen van alle genres vinden dat leuk, bij Interpol is dat niet zo.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:26 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik vond het bij Interpol ook enorm rustig. Had wel verwacht dat ze een volle alpha zouden trekken. Daarnaast pakt de jeugd van tegenwoordig wel een volle alpha terwijl ze op zo'n beetje elk free festival staan.
Zelfs hier op FOK! werden op het laatste moment nog kaarten gevraagd, als je niet meer dan de originele prijs vraagt lijkt het mij niet al te moeilijk om van die kaart af te komen, er zijn altijd mensen die er graag naar toe willen. Ik zou alleen inderdaad niet al te lang wachten met het aanbieden voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:49 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Iedereen kent de Jeugd en ook mensen van alle genres vinden dat leuk, bij Interpol is dat niet zo.
En ik zou niet zo makkelijk denken over 'ik kom toch wel van mijn kaartje af', dat zag ik dit jaar wel op internet. Als het 200 euro is en de line-up net zo is als dit jaar heb je toch wel meer moeite, of je maakt verlies.
Ben trouwens helemaal over mijn Lowlands-dip heen, al sinds woensdag. Best gek, normaal loop ik een week lang met een gemis rond. Misschien omdat het ook zo'n gekke Lowlands was voor mij (kwam pas vrijdag aan, was in principe alleen, etc).
Interpol was ook enorm rustig ja. en dan gaan sommigen nog bijna helemaal vooraan staan om lekker met elkaar bij te praten. Ik snap daar niks van.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:26 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik vond het bij Interpol ook enorm rustig. Had wel verwacht dat ze een volle alpha zouden trekken. Daarnaast pakt de jeugd van tegenwoordig wel een volle alpha terwijl ze op zo'n beetje elk free festival staan.
idd. Als ik echt niet zelf kan of niemand ken die wil dan bied ik ze wel aan. Tegen kostprijs. Hoef er geen winst op te maken als ik zelf niet kan gaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zelfs hier op FOK! werden op het laatste moment nog kaarten gevraagd, als je niet meer dan de originele prijs vraagt lijkt het mij niet al te moeilijk om van die kaart af te komen, er zijn altijd mensen die er graag naar toe willen. Ik zou alleen inderdaad niet al te lang wachten met het aanbieden voor de zekerheid.
Verrek, dat wist ik niet eens .... ben benieuwd!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is volgend jaar ook 20 jaar LL , zulle dan wat speciaals in Petto hebben?
Maar je weet natuurlijk nooit hoe het uitpakt, de line-up kan echt heel karig gaan zijn natuurlijk. Niet dat ik het verwacht, ik zou er alleen niet zo makkelijk over praten. Want het kan zijn dat je flink onder de kostprijs moet gaan zitten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zelfs hier op FOK! werden op het laatste moment nog kaarten gevraagd, als je niet meer dan de originele prijs vraagt lijkt het mij niet al te moeilijk om van die kaart af te komen, er zijn altijd mensen die er graag naar toe willen. Ik zou alleen inderdaad niet al te lang wachten met het aanbieden voor de zekerheid.
De VVK starten op zaterdag (zoals voorgaande jaren, tot editie 2011) scheelt al, dan kan de oudere hardwerkende concertbezoeker ook gewoon een kaartje kopenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:28 schreef ralfseltje het volgende:
Ben wel benieuwd naar volgend jaar. Ze willen een ander publiek aanspreken dat meer voor de muziek komt (het publiek van dit jaar was wel echt een dieptepunt), maar dan moeten ze er ook wel naar programmeren.
Dit dus en ook al wordt de line up nog zo kut, ik zal zeker aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:29 schreef stbabylon het volgende:
Ik werk al 12 jaar ondertussen en zeg gewoon op mijn werk: even een uur niet storen, ik ben Lowlandskaartjes aan het kopen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:48 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
De VVK starten op zaterdag (zoals voorgaande jaren, tot editie 2011) scheelt al, dan kan de oudere hardwerkende concertbezoeker ook gewoon een kaartje kopen
Ik ook! Voor Pinkpop wacht ik op de line-up maar voor Lowlands koop ik de kaart blind.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:29 schreef stbabylon het volgende:
ik werk altijd op zaterdag. das juist t mooie aan vorig jaarquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik werk al 12 jaar ondertussen en zeg gewoon op mijn werk: even een uur niet storen, ik ben Lowlandskaartjes aan het kopen.
Voor 1 keer terug naar het oude, dus alleen Alpha, Bravo en Charliequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is volgend jaar ook 20 jaar LL , zulle dan wat speciaals in Petto hebben?
Potjandikkie.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:02 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit #49. 46 is overgeslagen.
En de duracel dinges!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Voor 1 keer terug naar het oude, dus alleen Alpha, Bravo en Charlie
Of alle tenten die ooit bestaan hebben dus ook Dommelsch, Golf en zowel Charlie nieuw (naast alpha) en Charlie oud (tent) en wat ik nog vergeten ben.
En mensen die daar niet over door blijven mauwen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:07 schreef friekin_ het volgende:
[..]
En een directeur die niet zijn politieke mening in mijn maag probeert te splitsen.
Ben ik het wel mee eens maar kan het me ook niet echt aantrekken ofzoquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:07 schreef friekin_ het volgende:
[..]
En een directeur die niet zijn politieke mening in mijn maag probeert te splitsen.
Ik ben er ook waarschijnlijk niet volgend jaarquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En mensen die daar niet over door blijven mauwen.
Oh, er kan wat mij betreft niet genoeg gezeurd worden tegen pvv/vvd en dergelijke met hun anti-linkse hobby beleid.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:07 schreef friekin_ het volgende:
Texelse Boysquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Of alle tenten die ooit bestaan hebben dus ook Dommelsch, Golf en zowel Charlie nieuw (naast alpha) en Charlie oud (tent) en wat ik nog vergeten ben.
Prima, maar niet op een festival.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh, er kan wat mij betreft niet genoeg gezeurd worden tegen pvv/vvd en dergelijke met hun anti-linkse hobby beleid.
De raket en de wortel terugquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:03 schreef ranja het volgende:
[..]
quote:Beste Lowlands-bezoeker,
Graag nodigen wij u uit voor een onderzoek, omdat u klant bent of bent ingeschreven bij Mojo concerts. Mojo concerts wil graag meer weten over uw ervaringen op Lowlands 2011. Uw mening is zeer waardevol! Als u de vragenlijst volledig invult maakt u kans op 2 tickets voor Lowlands 2012.
Persoonlijke link denk ik, ga ik niet doorsturen als je het niet erg vindt.quote:
dit gevoel heb ik dus ook over afgelopen LL. Volgend jaar beter hoop ikquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:39 schreef WeezerButler het volgende:
Zal'm ook in 2012 weer aantikken in Biddinghuizen. Vind deze editie echt by far de minste tot nu toe. Heb het altijd naar mijn zin, maar qua hoogtepunten is het in vergelijking met voorgaande jaren echt stukken minder.
Kan je deze uitleggen (A)?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:24 schreef vaasinbloem het volgende:
zo, de chipszaktruc is weer gelukt, me bandje is eraf. stinkding.
Elastiek is best slimquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:42 schreef TWP het volgende:
Dat gaat bij mij ook echt van z'n leven niet lukken. Ik knip hem door en doe er elastiek doorheen. Of net als vorig jaar een drukknoopje.
1. kies je favoriete chipssmaakquote:
Nooit moeite gehad met trekkenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:50 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
gewoon harder trekken. of eerst een pot vaseline van te voren insmeren.
quote:
Ja precies..doe dan ook maar weer een jaartje Willem Venema ipv die geforceerd linkse knakker met z'n open relatie en zijn Hank Moody-Porsche.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:07 schreef friekin_ het volgende:
[..]
wanhopige poging om de Lowlands-chat nog te laten lopen?quote:
Poststats voor de Topicreeks: A Campingflight to Lowlands Paradise 2011quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:48 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
wanhopige poging om de Lowlands-chat nog te laten lopen?Ik wacht nog steeds op de definitieve stats van PIR. Word wel eens tijd
Waar ga je dat doen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 03:02 schreef N-E-R-D het volgende:
Verdwijnt deze SC nou als het subforum weg is? Dan daalt mijn post percentage met zeker 90%
Morgennacht ff lekker 7 uren achter elkaar Speedy J-en
Perron in Rotterdam. Het plan was eigenlijk eerst VOLTT en daarna gelijk door naar Speedy maarja VOLTT was al uitverkochtquote:
Het weer is dramatisch hier in amsterdam-noord.. net enorme hagelstenen uit de lucht. Je hebt geluk dus!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:53 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Perron in Rotterdam. Het plan was eigenlijk eerst VOLTT en daarna gelijk door naar Speedy maarja VOLTT was al uitverkocht
Ik ben jaloersquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:53 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Perron in Rotterdam. Het plan was eigenlijk eerst VOLTT en daarna gelijk door naar Speedy maarja VOLTT was al uitverkocht
Ben er nog niet geweest, maar daar komen de komende tijd goeie dj's! Maat van me vertelde dat Richie Hawtin in november komt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:53 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Ja ben eigenlijk wel blijquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:11 schreef julian6 het volgende:
[..]
Het weer is dramatisch hier in amsterdam-noord.. net enorme hagelstenen uit de lucht. Je hebt geluk dus!
Ben er nog maar 1x eerder geweest en het geluid was toen echt slecht, boxen die uitvielen enzo en het was er bloedheet. Schijnt dat het verbeterd is, ga het vanavond zienquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:24 schreef Luni het volgende:
[..]
Ben er nog niet geweest, maar daar komen de komende tijd goeie dj's! Maat van me vertelde dat Richie Hawtin in november komt.
Kans is groot dat dat op camping 4 was. Daarna lag er ook een partytentenberg naast het toiletgebouw.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:04 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Welke camping was dat? 4 toevallig?
Klopt helemaalquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:04 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Welke camping was dat? 4 toevallig?
Met zn allen een willekeurige HEMA binnen gaan lopen en dit gaan roepenquote:
De SC blijft, en de ervaring leert dat het tempo flink omlaag gaat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 03:02 schreef N-E-R-D het volgende:
Verdwijnt deze SC nou als het subforum weg is? Dan daalt mijn post percentage met zeker 90%
Morgennacht ff lekker 7 uren achter elkaar Speedy J-en
Zeker, maar echt tactloos is dat gezanik over die verkooppunten. continu kritiek op onze blonde hitler en dan vervolgens etnische zuiveringen in je eigen kaartverkoop doorvoeren. te kansloos voor woorden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:34 schreef friekin_ het volgende:
Van eerdenburg had dat gewoon echt nooit moeten zeggen. Echt tactloos.
dat ook zeker, hij is wel erg mediageil de laatste tijd.. of omdat dat hier op het forum gebundeld wordt komt het zo over dat kan ook natuurlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:59 schreef friekin_ het volgende:
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Eric had nooit moeten zeggen dat hij geld over had.
Ja, precies, Lowlands had gewoon verzet moeten worden ivm Ramadan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:40 schreef LatonOne het volgende:
[..]
en dan vervolgens etnische zuiveringen in je eigen kaartverkoop doorvoeren. te kansloos voor woorden.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja, precies, Lowlands had gewoon verzet moeten worden ivm Ramadan.
You name it Pir, als innitiator ga je groots uitpakken --> Jubileum editie 20 jaar.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:28 schreef PiRANiA het volgende:
Wanneer eindigt de napret en begint de nieuwe voorpret?
Ik vond dat ze al heel schappelijk waren door 's nachts de eettentjes op te laten.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja, precies, Lowlands had gewoon verzet moeten worden ivm Ramadan.
Precies, Pir schiet een sop.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:39 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik wil een nieuwe app zodat ik precies kan zien waar alle FOK!ers zich op LL bevinden. Doe je best Pir! Misschien gaat de FOK!-meet dan een keer niet falen?
De vorige keer dat ik hoge verwachtingen had van een 2e lustrum feest van een festival viel het vies tegen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:39 schreef Beaudelaire het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze voor speciaals gaan doen voor de 20e keer Lowlands.
Ik initiator? Doe niet zo gekquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:38 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
You name it Pir, als innitiator ga je groots uitpakken --> Jubileum editie 20 jaar.
Appsquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:39 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik wil een nieuwe app zodat ik precies kan zien waar alle FOK!ers zich op LL bevinden. Doe je best Pir! Misschien gaat de FOK!-meet dan een keer niet falen?
Ik dacht meer aan die zeepbellen en een bb-gunquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:41 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Lekker soppenhttp://i.fokzine.net/s/kwijl.gif.
Maar btw laat maar zitten die app want ik heb toch geen geld voor een smartphone, dat kaartje wordt vast best duur.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan die zeepbellen en een bb-gun.
Wie gokte nou op ~¤200?quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:43 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Maar btw laat maar zitten die app want ik heb toch geen geld voor een smartphone, dat kaartje wordt vast best duur.
Als de btw verhoging doorgaat zit je op 185 euro. Daar komt een standaard inflatie verhoging bij op van 5 á 10 euro. dus 190-195. We shall seequote:
Wauw, sta je daar waus te zijn komt opeens Koos Alberts aanrollen... ik zou niet meer bijkomen!quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:52 schreef Da hopman het volgende:
Volgens mij waren destijds de lowlands allstars het feestje voor het tienjarig jubileum. Was toen best leuk.
Oja, als we toch op de nostalgische tour gaan wil ik ook de foxtrot terug. Met vrije inloop en wazig programma. Dingen waarvan je de dag erna aan je vrienden moest vragen of dat echt gebeurd was. Noem een Mr. Methane, Koos Alberts of Bas van Toor (clown Bassie) met zijn mondharmonica-act.
Ditquote:
Marketing manager Lowlandsquote:Op maandag 29 augustus 2011 22:57 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Dit(
Wie is die bentebolleman?
je kaartjes? :xquote:Op maandag 29 augustus 2011 23:35 schreef Faazz het volgende:
[..]
Marketing manager Lowlands
Hij heeft dit jaar mijn kaartjes betaald
Nee. Een puike vent met smaak is het wel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:21 schreef TWP het volgende:
Ik mag toch hopen dat Bente een vrouw is?
Meerquote:Lowlands-directeur: Brussen, hou toch op met je gelul!
Door Eric van Eerdenburg − 30/08/11, 16:14
De directeur van Lowlands reageert op een column van Bert Brussen. 'Wat ben je toch slecht geïnformeerd en wat klets je uit je nek.'
Brussen, Brussen, wat ben je toch slecht geïnformeerd en wat klets je toch uit je nek. Je lijkt Geert Wilders wel. Is je 'oeuvre' een open sollicitatie voor een functie als communicatiemedewerker voor de PVV?
Lowlands krijgt helemaal geen subsidie van de Rijksoverheid. Daarmee gaat je hele stuk nergens meer over. Het is intuïtief broddelwerk uit de onderbuik. Dat jouw schrijverij welkom is bij een flink aantal gesubsidieerde of van overheidswege gefinancierde bedrijven en instellingen, daar heb ik geen probleem mee. Of jouw werk voor hen relevant is en kwalitatief door de beugel kan moet de raad van toezicht of het bestuur van de betreffende instelling maar bepalen.
...
quote:Ps.
Omdat huiswerk niet je sterkste punt is zal ik je helpen:
De overheid verdient grof geld aan Lowlands. De bijdrage van het festival aan de schatkist is;
- 6 procent btw over 55.000 kaarten a 165 euro per stuk. Volgend jaar wordt dit 19 procent. We betalen ook btw over de horecaomzet (gemiddeld 12 procent) en accijnzen op de drankomzet.
- Premies en inkomstenbelastingen op circa 2.500 medewerkers.
- Circa 210.000 euro huur voor het deel van het terrein wat in gemeentebezit is (de parkeerplaats en een deel van de campings).
-Toeristenbelasting voor ongeveer 60.000 bezoekers, werkenden en gasten, 70 cent per festivaldag.
- Vennootschapsbelasting van Mojo Concerts en de diverse toeleveranciers.
Wellicht gaan we ook nog meebetalen aan de politie-inzet als het aan de met Wilders meelopende politici ligt. De sterke leider Wilders zet zelfs bij de voorheen zelfstandig denkende Ivo Opstelten het hoofd op stelten. Cultuur betaalt wel voor politie-inzet, sport niet. 'Logisch, want sport heeft een maatschappelijke functie', aldus Opstelten. Ja, daar heb je er weer een....
Nogmaals: ik hoop dat Kees van Hondt voor die tijd onder een auto komt. Kan Lowlands weer geld mee besparen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:45 schreef PiRANiA het volgende:
[ link | afbeelding ]
De voorpret is begonnen.
Wat zou die man nou vragen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nogmaals: ik hoop dat Kees van Hondt voor die tijd onder een auto komt. Kan Lowlands weer geld mee besparen.
Kratje pils.quote:
Dat staat gelinkt in het artikel zelfquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:39 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Zet dan ook een link naar het artikel van Brussen.
Sowieso is die briefcolumnwisseling van Brussen en von der Dunk een soort bezigheidstherapie voor de rechtse domme dorpsmongool en de linkse domme dorpsmongool. Daar vind ik het stuk van v. Eerdenburg nog wel positief bij afsteken eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:31 schreef One_of_the_few het volgende:
Eigenlijk vind ik alle drie de stukken beetje kinderachtig met dubieuze uithalen. Helaas is dat de discussie op dit moment van links en rechts.
Dat slaat natuurlijk nergens op en is rechtpraten wat krom is. Subsidie = subsidie. Ik heb het stukje verder gelezen en ik vind het echt een triest stuk. Nog even Brussen uitmaken voor een nazi ook, wat een zwaktebod. Ik vind die Van Eerdenburg maar een droeftoeter.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:44 schreef PiRANiA het volgende:
Interessante afsluiter van het stukje:
Ps.
Omdat huiswerk niet je sterkste punt is zal ik je helpen:
De overheid verdient grof geld aan Lowlands. De bijdrage van het festival aan de schatkist is;
- 6 procent btw over 55.000 kaarten a 165 euro per stuk. Volgend jaar wordt dit 19 procent. We betalen ook btw over de horecaomzet (gemiddeld 12 procent) en accijnzen op de drankomzet.
- Premies en inkomstenbelastingen op circa 2.500 medewerkers.
- Circa 210.000 euro huur voor het deel van het terrein wat in gemeentebezit is (de parkeerplaats en een deel van de campings).
-Toeristenbelasting voor ongeveer 60.000 bezoekers, werkenden en gasten, 70 cent per festivaldag.
- Vennootschapsbelasting van Mojo Concerts en de diverse toeleveranciers.
Wellicht gaan we ook nog meebetalen aan de politie-inzet als het aan de met Wilders meelopende politici ligt. De sterke leider Wilders zet zelfs bij de voorheen zelfstandig denkende Ivo Opstelten het hoofd op stelten. Cultuur betaalt wel voor politie-inzet, sport niet. 'Logisch, want sport heeft een maatschappelijke functie', aldus Opstelten. Ja, daar heb je er weer een....
Lowlands ontkent nergens dat ze ¤ 60.000,- subsidie ontvangen van de Gemeente Dronten (geen Staatssubsidie). Brussen meent te moeten concluderen dat als je subsidie ontvangt, je het recht om je kritisch te mogen opstellen t.a.v. (landelijke) bezuinigingen hebt verloren. Dit is onzin, subsidie is geen zwijggeld.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op en is rechtpraten wat krom is. Subsidie = subsidie. Ik heb het stukje verder gelezen en ik vind het echt een triest stuk. Nog even Brussen uitmaken voor een nazi ook, wat een zwaktebod. Ik vind die Van Eerdenburg maar een droeftoeter.
Je hebt ergens wel een punt, maar Brussen is de grootste sukkel die er rondloopt op het internet. Dingen opblazen is zijn specialiteit en argumenten heeft hij nog nooit gehad. Brussen doet het overkomen alsof Lowlands zonder subsidie niet mogelijk is, wat natuurlijk onzin is. De 60.000 die ze krijgen staat in de boeken als sponsoring, wat helemaal niet gek is voor zo'n evenement dat erg veel publiciteit en inkomsten oplevert voor de gemeente. Het is ook gewoon een manier van de gemeente om te zorgen dat LL niet vertrekt van die plek af. Maar dat maakt voor meneer Brussen niet uit natuurlijk, als meneer maar kan schreeuwen, schreeuwen tegen alles dat 'links' is in zijn ogen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op en is rechtpraten wat krom is. Subsidie = subsidie. Ik heb het stukje verder gelezen en ik vind het echt een triest stuk. Nog even Brussen uitmaken voor een nazi ook, wat een zwaktebod. Ik vind die Van Eerdenburg maar een droeftoeter.
De enige subsidie die LL krijgt is een stukje van de gem. Biddinghuizen als korting op de toeristenbelasting. That's it. Geen Rijks subsidie dus. Niks rechtpraten dus.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
gem. Dronten, verder heb je gelijk. 55.000 euro tegenover de 100.000 die er voor terugkomt in de kas. Het is ook moeilijk doen om een heel klein bedrag.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De enige subsidie die LL krijgt is een stukje van de gem. Biddinghuizen als korting op de toeristenbelasting. That's it. Geen Rijks subsidie dus. Niks rechtpraten dus.
Lijkt vrijwel helemaal opgebouwd te zijn uit acts van 2010/2011, aangevuld met een paar acts die vrijwel zeker niet komen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
Wishlist voor volgend jaar. Ongeveer en voor zover mogelijk.
Dat dacht ik ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Lijkt vrijwel helemaal opgebouwd te zijn uit acts van 2010/2011, aangevuld met een paar acts die vrijwel zeker niet komen.
Jij houdt niet van nieuwe muziek?
Zo'n grote headliner moet wel weer kunnen toch?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:51 schreef Beaudelaire het volgende:
Ik zal Pir meteen maar uit de dromen helpen: RHCP, Metallica en Daft Punk zijn te duur. Ook Linkin Park en Chemical Brothers zie ik niet snel komen.
Het gaat ook niet alleen om geld, maar ook om veiligheid. De Alpha kan maar een beperkte capaciteit hebben. Als je een act erneer zet die iedereen wil zien (waar RHCP, Metallica en zeker Daft Punk onder vallen) wordt het te druk daar en is de kans op incidenten groter. Dat gaat dus nooit gebeuren. Die bands zijn wel geschikt voor Pinkpop, maar niet voor Lowlands.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:01 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zo'n grote headliner moet wel weer kunnen toch?. Geld over
. Chemical Brothers
.
En ik luister wel veel nieuwe muziek hoor. Dit was alleen toevallig het meest geluisterd
.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef PiRANiA het volgende:
johnny cash?quote:[quote]Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zijn dus bijna alle artiesten die dit -en vorige- jaar zijn geweestquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
Want?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:51 schreef Beaudelaire het volgende:
. Ook Chemical Brothers zie ik niet snel komen.
Wat een kutopstelling van het terrein.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
De Chemicals maken toch nog platen die er toe doen.. Ze toeren dit jaar, volgend jaar is maar weer afwachten. Gemiste kans. Failquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:16 schreef julian6 het volgende:
Chemical brothers zou nog wel net kunnen hoor..
Moby zou ook erg vet zijn!
Inderdaad, die had ik ook echt verwacht, stonden op redelijk wat Europese festivals en niet op Pinkpop.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:14 schreef ChocAdelic het volgende:
[..]
De Chemicals maken toch nog platen die er toe doen.. Ze toeren dit jaar, volgend jaar is maar weer afwachten. Gemiste kans. Fail
Logistiek en Economie en nu premaster Business Adminstration met specialisatie Transport & Supply Chain Management. Dus Lowlands is voor leraren altijd een tof voorbeeld voor logistieke processen op de achtergrond, super interessant.quote:Op maandag 5 september 2011 21:40 schreef WeirdWestMan het volgende:
Vanwaar over Lowlands, wat voor studie doe je?
quote:Op maandag 5 september 2011 21:43 schreef AMDB het volgende:
[..]
Logistiek en Economie en nu premaster Business Adminstration met specialisatie Transport & Supply Chain Management. Dus Lowlands is voor leraren altijd een tof voorbeeld voor logistieke processen op de achtergrond, super interessant.
Heel interessant zijn ze altijd, maar toch ga ik liever naar een festival toe dan dat ik er één organiseerquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:50 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik doe facility management. Ik krijg ook veel festival voorbeelden
Je moet het ook niet afzetten tegen het bezoeken van een festival, maar tegen een andere baan.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:15 schreef AMDB het volgende:
[..]
Heel interessant zijn ze altijd, maar toch ga ik liever naar een festival toe dan dat ik er één organiseer
Heet de studie ook zo?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:27 schreef Bol_Wan het volgende:
Krijg hier ook veel lowlands voorbeelden, maar das niet zo gek. Ik studeer voor festivalorganisator
mnee, maar die naam is heel lang en onduidelijk, dus het is makkelijker om het zo te noemen, Officiele naam is International Event, Music en Entertainment Studies.quote:
Ik wil wel de facility kant komen doen bij je, uiteindelijkquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:35 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
mnee, maar die naam is heel lang en onduidelijk, dus het is makkelijker om het zo te noemen, Officiele naam is International Event, Music en Entertainment Studies.
ik vind het prima, daar heb ik nog niemand voor, toevalligquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:44 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik wil wel de facility kant komen doen bij je, uiteindelijk
Baas. Keep me posted.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:11 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
ik vind het prima, daar heb ik nog niemand voor, toevallig
Wait and see what happens, don't get too FOKked upquote:Op donderdag 8 september 2011 14:57 schreef rubje het volgende:
en dan lees ik dat de boel dicht gaat?en men elkaar weer treft volgend jaar en dan is het topic nog open.
Hoe moet ik het nu rijmen? Blijft het open voor algemene chat of gaat het echt dicht?
was inderdaad verre van vol, maar wel leukquote:Op donderdag 8 september 2011 14:53 schreef WeezerButler het volgende:
Iemand zondagavond nog in de Grolsch bij de Pop-O-Matig geweest?? Hoorde dat de tent niet bijster vol was
quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:31 schreef Luni het volgende:
Drama Pukkelpop door illegaal downloaden'
HASSELT - Het dramatisch verlopen popfestival Pukkelpop was het indirecte gevolg van het massaal illegaal downloaden van muziek. Dat zegt een aantal experts van verzekeringsmaatschappijen.
"Megaconcerten zijn levensbelangrijk geworden voor muziekgroepen, die nog amper platen verkopen. Dat soort concerten wordt op gigantische podia georganiseerd, die overbelast worden met licht- en video-apparatuur. De regen en de wind richten niet meer schade aan dan vroeger, maar wanneer die valt, is er veel meer schade dan vroeger", zeggen de deskundigen in het Franse weekblad Le Figaro Magazine.
Vier personen kwamen in augustus om het leven op het Belgische popfestival Pukkelpop in Hasselt. Nog eens tientallen mensen raakten gewond, als gevolg van het noodweer dat plotseling de kop op stak.
Mijn god.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:31 schreef Luni het volgende:
Drama Pukkelpop door illegaal downloaden'
HASSELT - Het dramatisch verlopen popfestival Pukkelpop was het indirecte gevolg van het massaal illegaal downloaden van muziek. Dat zegt een aantal experts van verzekeringsmaatschappijen.
"Megaconcerten zijn levensbelangrijk geworden voor muziekgroepen, die nog amper platen verkopen. Dat soort concerten wordt op gigantische podia georganiseerd, die overbelast worden met licht- en video-apparatuur. De regen en de wind richten niet meer schade aan dan vroeger, maar wanneer die valt, is er veel meer schade dan vroeger", zeggen de deskundigen in het Franse weekblad Le Figaro Magazine.
Vier personen kwamen in augustus om het leven op het Belgische popfestival Pukkelpop in Hasselt. Nog eens tientallen mensen raakten gewond, als gevolg van het noodweer dat plotseling de kop op stak.
Bron: http://www.depers.nl/opme(...)s-straf-van-God.htmlquote:In Hasselt in België sloeg gisteravond plotseling de bliksem en de storm in op een pop festival met 60.000 jongeren. Paniek. Er vielen doden en vele gewonden. Wat heeft het ons te zeggen. Hoe zijn drugs, porno, pop en liederlijkheid en criminaliteit niet verweven met die hele popcultuur. Is dit ook niet een teken om eindelijk ons gezond verstand te gebruiken en onze huizen en onze kinderen schoon te maken van deze verwoestende invloeden. Er zijn nu toch wel genoeg slachtoffers gevallen! De Bijbel zegt dat het oordeel bij het huis Gods begint. Ons als christenen treft eerst het oordeel zegt de Bijbel. Als wij onze kinderen niet behoeden voor de occulte krachhten, de boze en niet de jongeren in Nederland waarschuwen dan gaat de pop, drank-, drugs- en porno- orgie door die jongeren tot (zelf)moord aanzet.
Wist niet eens dat Terug op Lowlands weer op tv kwam, kan me iig herinneren dat het vorig jaar erg saaie afleveringen waren.quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:47 schreef Bol_Wan het volgende:
Iemand terug naar Lowlands gezien? misschien morgen terugkijken, Tom Barman is wel een leuke kerel. Andere gasten kunnen me niet boeien...
Wat een onzin!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:46 schreef AMDB het volgende:
[..]![]()
Morgen gaat ie eraf vanwege een presentatie die ik moet geven
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:52 schreef AMDB het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vergeet ik het ook gewoon
Ik ook, al zie ik ze minder en minderquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:59 schreef PiRANiA het volgende:
[..].
Ik vind het wel leuk als ik nog mensen met het bandje zie af en toe.
even TR gemaakt, zo'n link is voor niemand leuk.quote:
Preciesquote:Op zondag 9 oktober 2011 15:54 schreef Da hopman het volgende:
Ik denk dat de volgende sLLowchat wel weer #1 mag heten en weer een voorprettopic wordt.
quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:54 schreef Da hopman het volgende:
Ik denk dat de volgende sLLowchat wel weer #1 mag heten en weer een voorprettopic wordt.
Als FOK! kunnen we vast wel een stijl doordrukkenquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:23 schreef PiRANiA het volgende:
Moeten we wel een nieuwe OP hebben. En de nieuwe stijl is nog niet eens bekend.
quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:32 schreef AMDB het volgende:
Hadden het laatst op college over weer over Lowlands, toen ging het over RFID, en dan over crowd control. Toen zei een meisje: "Je kan met RFID informatie verzamelen over waar mensen op welk tijdstip heengaan? Of staan er elk jaar andere bands dan?"
![]()
cool!quote:
Hij begint kapot te gaan, Werchter 2010 en LL 2010 gaan er binnenkort maar eens af.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:40 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik heb hem hier nog liggen, maar vind ééntje wel genoeg.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:37 schreef Da hopman het volgende:
En weer 2 bevestigingen voor Lowlands 2012... Anouk en Tim Knol komen niet.
Dat Anouk niet komt is heel goed nieuws!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:37 schreef Da hopman het volgende:
Februari? Tel daar maar twee maanden bij opquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:10 schreef indiaantje89 het volgende:
En Tim Knol zal ik ook niet echt missennog even wachten tot februari en dan nieuwe namen
Vorig jaar op 25 feburari de namen bekend gemaakt:quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Februari? Tel daar maar twee maanden bij op
Toch gaat het straks bij je kriebelen waarschijnlijkquote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:14 schreef Haunter het volgende:
Ik ga volgend jaar voor het eerst in 5 jaar Lowlands overslaan. Melt! en Into The Great Wide Open waren dit jaar persoonlijk een grote openbaring, dat ik besloten heb sowieso weer naar die twee festival te gaan volgend jaar. Punten waar Lowlands voor mij de afgelopen keer de plank mis heeft geslagen, kon ik wel terugvinden in die andere twee festivals.
Nouja, ik had het gevoel vorig jaar al een beetje, maar toen kreeg ik dankzij die andere 2 festivals wel de bevestiging dat ik het volgend jaar maar gewoon niet meer moet doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Toch gaat het straks bij je kriebelen waarschijnlijkmark my words.
Wat miste je aan LL wat je op die andere 2 festivals wel had als ik vragen mag?
Ik zat er dit jaar ook aan te denken om komend jaar naar Melt! te gaan, maar dan niet om de redenen dat Lowlands niet zo leuk meer is maar gewoon een keer wat anders.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:51 schreef Haunter het volgende:
[..]
Nouja, ik had het gevoel vorig jaar al een beetje, maar toen kreeg ik dankzij die andere 2 festivals wel de bevestiging dat ik het volgend jaar maar gewoon niet meer moet doen.
Op beide festivals vond ik de sfeer en de mensen veel fijner (hipheidsfactor en aantal lompe mensen ligt veel lager), de waslijst aan regels + strenge controle op alles op Lowlands, de locaties, de prijs(-kwaliteitsverhouding) plus beide festivals vind ik wat spontaner qua mogelijkheden. (Op Into The Great is er veel te doen te doen over het hele eiland en op Melt! zou je 24 uur per dag kunnen feesten, zwemmen in het meer of een feestje kunnen houden op de camping.) Op Lowlands lijkt iedereen een stuk individueler ingesteld, terwijl ik op de anderen een geweldig "samen het festival beleven" gevoel heb. Daarnaast wordt het mij allemaal wat te commercieel (win kaarten dit, win kaarten zo, 3FM dit, 3FM dat). Het eten en drinken op Lowlands is dan wel weer geweldig geregeld
Nouja de 24 uurs tent (waar ook niet de meest geweldig dj's staan) gaat om 7/8 uur dicht en op de camping mag er geen geluid gemaakt worden. Dit jaar zijn er veel vrienden zonder enige aanleiding bij de ingang meegenomen door security om helemaal doorzocht te worden. Ze staan trouwens meestal heel intimiderend te kijken, en heb ik ze serieus opblaasspeelgoed weg zien flikkeren... alsof ze zichzelf moeten bewijzen ofzo. Ook presteerde ze om een klein feestje bij de loempia-toko af te breken omdat er iemand op de tafel stond te dansen. Come on...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:55 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik zat er dit jaar ook aan te denken om komend jaar naar Melt! te gaan, maar dan niet om de redenen dat Lowlands niet zo leuk meer is maar gewoon een keer wat anders.Ik kan het begrijpen wat je verteld maar dat 24u per dag feesten kan op lowlands ook gerust, strenge controle ook nooit last van gehad, maat van me is met 6 flessen sterke drank doorheen gekomen.
Top.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:37 schreef Da hopman het volgende:
Hier nog zo een waarschijnlijk. Sziget+?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:20 schreef N-E-R-D het volgende:
Waarschijnlijk sla ik na 4 jaar lowlands volgend jaar ook een keertje over. Absoluut niks tegen lowlands en als ik genoeg geld had voor meerdere festivals zou lowlands er zeker bij zitten. Maar wil wel eens een ander festival proberen, een Melt (sowieso), Sziget of Balaton bijvoorbeeld.
Hippies!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:00 schreef AMDB het volgende:
http://www.speld.nl/2011/(...)ccupy-biddinghuizen/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoera.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:02 schreef AMDB het volgende:
Vergane glorie.
Evenals deze reeks.
Bijna vol, bijna tijd voor de 2012 voorpret.
quote:Popconcerten, sportevenementen, religieuze bijeenkomsten. Er komen duizenden mensen samen op een klein oppervlak. Het zijn daardoor gevaarlijke situaties. Wetenschappers weten steeds meer over de gevaren en hoe deze te voorkomen. We gingen naar Mekka en muziekfestival Lowlands en spraken met vooraanstaande verkeerstroomexperts. In 2006 kwamen ruim 350 pelgrims om het leven in Mekka tijdens de Hadj. In 2010 werden in Duisburg 21 feestgangers verdrukt. En in Cambodja werden ruim 300 mensen op een brug onder de voet gelopen. Mensenmassa's zijn gevaarlijk. Begin november begint de jaarlijkse bedevaart naar Mekka. Er is geen plek op aarde waar zoveel mensen op zo'n kleine ruimte bijeenkomen. Sinds het laatste grote ongeluk in 2006 is de situatie sterk verbeterd, maar de aantallen pelgrims blijven stijgen. De Saoedische overheid riep de hulp in van verkeersstroomexperts Serge Hoogendoorn (TU Delft) en Hani Mahmassani. Hun onderzoek leidde tot nieuwe bouwplannen. Ook volgen we Serge Hoogendoorn naar popfestival Lowlands, waar hij onderzoek doet naar mensenstromen. In het tweede deel ontrafelen we het mysterie van zwermen spreeuwen. Iedereen heeft de betoverende bewegingen van deze vogels wel eens gezien. Vroeger dacht men dat spreeuwen telepathisch waren. Theoretisch biologe Charlotte Hemelrijk (RUG) loste het raadsel op. We zien wat we van zwermen kunnen leren en hoe belangrijk die kennis is.
Oeh, interessant! Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:31 schreef TWP het volgende:
Vanavond een klein beetje Lowlands op tv by Labyrint, Nederland 2.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |