afzetterijquote:Op zondag 14 augustus 2011 11:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb een kop thee, bth gebakken ei met bacon en 2 crackers pittige smeerkaas
Bladerdeeg iddquote:Op zondag 14 augustus 2011 07:54 schreef minilot het volgende:
Pasteitjé? Zeg maar gerust pastei! Ik krijg hier trek van.Wat voor soort deeg is dat? Het ziet er niet echt uit als korstdeeg, eerder als bladerdeeg..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:14 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Bladerdeeg idd
Net terug van vakantie uit Portugal.... daar een aantal bijzondere dingen gegeten, hieronder de uitschieters. Bonuspunten voor de mensen die weten wat het isBovenste heet in het Nederlands eendenmossel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Klopt, in het Portugees Percebes.... lekker ziltig van smaak en heerlijk bij een biertje.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Bovenste heet in het Nederlands eendenmossel.
je eet het vaker dan ikquote:
croissantjes, pains au chocolat, koffiebroodjes, saucijzenbroodjes, pasteitjes met ragout.... lust je dat allemaal nietquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Hou heul niet van croissant of bladerdeeg.
Nu een handje cassavechips
Vanavond: gegrilde kipfilet met nog restjes: champignons, ui, lente-ui, komkommer en room. Aardappelkroketjes, dop/wortelen en spinazie.
ooee lekker!quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:32 schreef golfer het volgende:
Paddenstoelen-risotto met porcinni's en kastanjechampignons.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:32 schreef golfer het volgende:
Paddenstoelen-risotto met porcinni's en kastanjechampignons.
Niet lusten is een groot woord maar favoriet is het niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
croissantjes, pains au chocolat, koffiebroodjes, saucijzenbroodjes, pasteitjes met ragout.... lust je dat allemaal niet
Hoe maak jij die hamlappen? Ik vind ze altijd zo flauw en alleen goed voor door de nasi...quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:49 schreef Riann het volgende:
Vanavond heb ik gehad:
lekker lang gestoofde hamlap
Aardappelen
Salade
Ik haal de hamlappen wel altijd bij de slager met een vetrandje eraan. Dat is niet in de supermarkt. Ik strooi er zout en peper op de lappen en bak ze in de croma wel flink hard. Ik doe erna wat bouillon bij gewoon van een bouillon blokje en een scheut ketjap en laat het een paar uur sudderen. Dan zijn ze heerlijk zacht.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Hoe maak jij die hamlappen? Ik vind ze altijd zo flauw en alleen goed voor door de nasi...
Het wordt een koude, maar zeer pittige noedelsalade met rode kool, spinazie, paprika, bosui en een hete peperdressing + veel koriander. Kijken of ik daar iets van proef.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:44 schreef minilot het volgende:
Ik weet het nog niet! Ik ben snipverkouden en ik proef helemaal niks en dat maakt het verdraaid lastig om iets te verzinnen.
Wel een beetje gezond eten bij het op jezelf wonen, FF!quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Sterkte mini. Ik had vmiddag 2 ragoutbroodjes
'quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Wel een beetje gezond eten bij het op jezelf wonen, FF!![]()
![]()
Mijn avondeten heb ik trouwens van twee blogs gepikt. Voor de geïnteresseerden..
Asian Noodle Salad van Thepioneerwoman.com:
[ afbeelding ]
Orange Tamarind Beef Kebabs van Choosy-beggars.com:
[ afbeelding ]
Oeh, wat een heerlijk voorgerechtje (of heb je 4 borden op?)quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:05 schreef MaximusTG het volgende:
Versgesneden en gebakken aardappelschijfjes (ongekookt :p), sperziebonen en kippenpootjes gekruid met zout, peper, garam masala, aangebraden en vervolgens gestoofd met wat gedroogde chilipepertjes erbij.
[ link | afbeelding ]
Wow, jou dag is wel heel erg georganiseerd.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Net 250 ml kwark en 250 ml vla met verse aardbeien.
Vanmiddag nog een tomatencremesoep met ballen en een pistoletje kaas/tomaat
Vanavond een grote bak sla met dressing, tonijn, croutons, ei, tomaat, sjalot enz. met een pistoletje achterham en augurk
& halve meloenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:59 schreef FutureFairytale het volgende:
2 maispompoenbollen met kip/mandarijn salade
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal voor mijzelf alleen:
Had 5 x een kommetje soep met lente uit en de hele bak salade met ei en tonijn.
En een meergranenpistolet met een hamburger, ui, tomaat, mayo, curryNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Allemaal in één keer opgegeten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal voor mijzelf alleen:
Had 5 x een kommetje soep met lente uit en de hele bak salade met ei en tonijn.
En een meergranenpistolet met een hamburger, ui, tomaat, mayo, curry
Ik drink citroendrank en ga zo een broodje jam maken![]()
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:30 schreef MaximusTG het volgende:
Dan moet ik denken aan stuk in De Pers maandag, over de keesmakers. "Kaas" die geen kaas is, gemaakt van plantaardige olien. Noemen ze kees.
Staat erbij "Wat is jullie plan B?". "Daar hebben we nog geen seconde over nagedacht. Dan smelten we de Kees gewoon en heb je smeerkees."
dit weer, + 2 beschuitjes XL hagelslagquote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:59 schreef FutureFairytale het volgende:
2 maispompoenbollen met kip/mandarijn salade
Klinkt intrigerend, wat zat erin?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:41 schreef borisz het volgende:
Burp
De kippenstoofpot uit de Delicious was erg lekker
Pesto van broccoli?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:16 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond uit eten bij Esperanto in Haarlem en morgen ga ik dit http://www.smulweb.nl/recepten/1362828/Pasta-met-broccolipesto
voor mezelf maken aangezien golfer aan de mosselen gaat
Het recept ziet er ook niet slecht uit maar waarom moeten ze het nou pesto noemen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:04 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Niet huilen, ik vond het nou juist wel eens een leuk alternatiefje
Ik ben vandaag een kilo zwaarder dan gisterenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:46 schreef mazaru het volgende:
Ik zit nog na te hipsen van een schranspartij bij de Kentucky Fried Chicken![]()
Man wat was dat lekker!!!
Komt door het vocht wat je vasthoudt na al dat zout.quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ben vandaag een kilo zwaarder dan gisteren
Dat was, straks als in: ik ga ermee lunchen rond een uur of half één.quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:07 schreef MaximusTG het volgende:
@minilot Of je hebt een nogal ruime definitie van 'straks' of je ontbijt erg zwaar :p.
Klinkt goedquote:Op zondag 21 augustus 2011 13:37 schreef mascara-klodder het volgende:
Voor vanavond heb ik alvast wat aardappeltjes in de schil gekookt met knoflookvlokken en zout, die bak ik dan nog even, daarbij gepofte knoflookmayonaisse.
En dan nog broccoli en gemarineerde varkensfiletlapjes erbij
quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:16 schreef Selestha het volgende:
[..]
Komt door het vocht wat je vasthoudt na al dat zout.
Ik eet zo lekker twee kroketten op brood voor lunch
wats dat? Ik eet straks soep en chicken tonightquote:
Surinaamse cassave-kokostaart/cake. Nomnom.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wats dat? Ik eet straks soep en chicken tonight
gatver dat klinkt ook heel slecht!!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Een pizza van Dr. Oetker: ham hollandaise.
Ik heb nog nooit zo'n smerige pizza geproefd.Gatverdamme.
Het is een pizza met ham, kaas en rode ui (en natuurlijk tomatenpuree) en ik vond het wel lekker klinken, want ik houd wel van die combinatie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
gatver dat klinkt ook heel slecht!!
waarschijnlijk hollandaisesaus... vind die pizza's met spek en creme fraiche die je in pizzeria's kunt krijgen ook niet lekker. veels te machtig en niet eens lekker dus.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:45 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het is een pizza met ham, kaas en rode ui (en natuurlijk tomatenpuree) en ik vond het wel lekker klinken, want ik houd wel van die combinatie.
Maar het smaakt en ruikt verschrikkelijk.
Ik vraag me af wat voor troep ze er bij in hebben gegooid ....
lekker zeg! wel beetje vroegquote:
Je moet ook de salami nemenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Een pizza van Dr. Oetker: ham hollandaise.
Ik heb nog nooit zo'n smerige pizza geproefd.Gatverdamme.
Die is inderdaad lekker.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:07 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Je moet ook de salami nemen, die heb ik vanavond, ben alleen dus geen zin om uitgebreid te koken
heb nu de funghi!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:33 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Die is inderdaad lekker.Maar de mozzarellapizza, de funghi en de quattro formaggi ook.
En ik eet bijna altijd alleen.![]()
Ik eet nu abrikozen op siroop.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:15 schreef FutureFairytale het volgende:
2 beschuitjes pure hagelslag
... met bedorven crème fraîche.quote:
Ach, daar word je hard van.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:29 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
... met bedorven crème fraîche.Ik was vergeten het in de koelkast te zetten en het heeft dus bijna 24 uur buiten de koelkast gestaan ..
Dus nu smaakt het niet echt fantastisch.
en leef je nog? ik had t niet meer gebruikt... OT: thee en een beemster kaasbroodjequote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:29 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
... met bedorven crème fraîche.Ik was vergeten het in de koelkast te zetten en het heeft dus bijna 24 uur buiten de koelkast gestaan ..
Dus nu smaakt het niet echt fantastisch.
Jep, ik leef nog. Voor de rest ook niet misselijk geworden of zo.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
en leef je nog? ik had t niet meer gebruikt... OT: thee en een beemster kaasbroodje
als het niet lekker was had ik lekker wat anders gegeten en die kip weggegooidquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:31 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Jep, ik leef nog. Voor de rest ook niet misselijk geworden of zo.![]()
Zometeen ga ik de rest van de Kip Madras eten. Ik ben nou eenmaal in m'n eentje.
Had wat research gedaan en het schijnt dat het redelijk goed te doen is. Heb een flesje Laphroaig quarter cask gehaald voor whiskey proeverij vanavond en we gaan wat hapjes maken met haggis (kipfilet vullen, kleine pizzaatjes, in bladerdeeg etc.)quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:13 schreef CrashO het volgende:
[..]
Is dat wat eetbaar?, Haggis uit blik?
Oh, enne, Laphroaig
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:19 schreef FutureFairytale het volgende:
... kaasbroodje, oliebol, chips, chocola, nootjes, Indo food, kaaskoekjes....
Het voornaamste probleem wat ik er mee heb is dat door zulke ruime naamgeving de echte pesto is verdrongen uit de schappen door allemaal goedkope variaties.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:43 schreef minilot het volgende:
Hm. Ik ben best wel een beetje een purist, normaal gesproken, maar ik zie de term 'pesto' (wat toch niet heel veel meer betekent dan 'gestampt') probleemloos wat ruimer.
Wanneer ik iets anders dan basilicum (bijvoorbeeld spinazie, postelein, koriander, noem maar op) in een vijzel samenbeuk met nootjes, parmezaan en olie, teneinde de ontstane smurrie op een broodje te smeren of in een bord pasta te laten vallen, dan ben ik toch ook geneigd om dat huppeldepuppesto te noemen.
Misschien gemakzucht, uit gebrek aan een woord dat net zo handig en duidelijk is, maar nu eens echt iets waar ik me nooit aan heb gestoord..![]()
Tot nu toe in elk geval..![]()
heldquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En voor bij de piepers maken we wat mayonaise:
[ afbeelding ]
Lekkerquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En voor bij de piepers maken we wat mayonaise:
[ afbeelding ]
Ohhh, dat klinkt leuk én lekker!quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:10 schreef minilot het volgende:
Ik ga vanmiddag een blauwe kaas-soufflé maken in uitgeholde zoete uien.
Is pas aan het einde van de middag, uurtje geleden ook nog restje aardappel-tijmsoep uit de vriezer op, met toast van witbrood met zwarte olijven-knoflookboter.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:10 schreef minilot het volgende:
Ik ga vanmiddag een blauwe kaas-soufflé maken in uitgeholde zoete uien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |