quote:Relatieve rust in Britse steden
LONDEN - In de Britse steden hebben zich woensdagavond geen grootscheepse rellen meer voorgedaan. Dagenlang was het iedere avond in steeds meer wijken in Londen en uiteindelijk ook in andere steden raak. Grote groepen relschoppers trokken plunderend door de straten, een spoor van verwoesting achterlatend. Premier David Cameron liet woensdag weten dat alles in het werk werd gesteld om 'recht en orde in de straten te herstellen'.
Relatieve rust in Britse steden
Groot-Brittannië accepteert niet dat er op straat een cultuur van angst ontstaat, zei hij. De politie heeft een rampenplan opgesteld, waarbij de inzet van een waterkanon tegen relschoppers niet langer taboe is. Ook het gebruik van rubberkogels wordt overwogen.
Cameron heeft het parlement teruggeroepen van zomerreces. Donderdagmiddag wordt een spoeddebat over de crisis gehouden. De premier zal in het Lagerhuis, vooral door het oppositionele Labour, vermoedelijk zwaar onder vuur worden genomen over de plannen van zijn regering om fiks te bezuinigen op de politiebudgetten. In Londen werden dinsdagavond maar liefst zestienduizend agenten op straat ingezet, bijna drie keer zoveel als de voorgaande dagen. Ook woensdagavond was de politie massaal op de been. Het lijkt erop dat dit machtsvertoon zijn uitwerking niet heeft gemist. Bezuinigingen op het politieapparaat zijn, gezien de huidige ontwikkelingen, volledig misplaatst, zo luidt de kritiek.
Niet alleen de politie was woensdagavond in Londen en andere steden paraat. Ook waren her en der buurtwachten actief. Het bleef dan ook relatief rustig. In de Zuid-Londense wijk Eltham deed zich even een incident voor toen agenten met flessen werden bekogeld. Volgens de politie kon hiertegen 'afdoende' worden opgetreden.
Alleen al in Londen zijn sinds het begin van de rellen nu 820 mensen aangehouden. Honderden van hen zijn al aangeklaagd. Onder de aangehouden verdachten zijn veel jongeren. De jongste is 11.
quote:Slachtoffers herdacht in Birmingham
In Birmingham hebben zo'n 200 mensen kaarsen aangestoken om de drie mannen te herdenken die gisternacht met een auto werden doodgereden. Vermoedelijk wilden de drie plunderaars stoppen.
Gisteren werd Birmingham bezocht door premier Cameron. Hij prees de politie en noemde de dood van de mannen een vreselijk incident. Een 32-jarige verdachte is aangehouden.
Debat
De vader van een van de slachtoffers heeft een oproep gedaan om met de rellen te stoppen.
In de politiek gaan intussen stemmen op om een streep te zetten door de bezuinigingen op de politie. Mogelijk gaat premier Cameron daar vandaag op in tijdens een extra debat over de rellen in het parlement.
quote:Rellen Londen eisen leven
AMSTERDAM - De rellen in Groot-Brittannië hebben een eerste leven geëist. Een 26-jarige man die in de nacht van maandag op dinsdag werd neergeschoten in het Zuid-Londense Croydon, is dinsdag aan zijn verwondingen bezweken.
Dat meldt de BBC op basis van informatie van de Londense politie.
quote:Cameron roept parlement terug om crisis
(Novum/AP) - LONDEN - De Britse premier David Cameron heeft dinsdag het parlement teruggeroepen van reces om de crisis in Londen en andere Engelse steden te bestrijden. Cameron zei niet het leger te zullen inzetten om de orde te herstellen. Tim Godwin, commissaris van Scotland Yard, deelde mee dat alle verloven van politieagenten zijn ingetrokken.
Cameron roept parlement terug om crisis
Cameron sprak van 'misselijke' taferelen in Londen, die hard zullen worden aangepakt. De komende 24 uur worden zestienduizend agenten ingezet. Momenteel zijn 450 personen ingerekend, maar dit aantal neemt de komende dagen nog veel verder op, beloofde hij. De premier veroordeelde de rellen en plunderingen, die veelal door jongeren worden gepleegd. "Als je oud genoeg bent om deze misdrijven te plegen, ben je oud genoeg om de straf te ondergaan", zei hij.
Jemig.. wat je ook van haar vindt/vond..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)amy_leeggeroofd.html
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)amy_leeggeroofd.html
Dit is geen klasseverontwaardiging. Dit is gewoon lijkenpikkerij en niemand zegt dat dat erger is dan andere plunderingen omdat Amy Winehouse bekend was.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:02 schreef Copycat het volgende:
Niet om het een of ander, maar dit is imo net zo respectloos als alle andere plunderingen. Omdat Amy Winehouse recentelijk gestorven is, is het toch niet erger?
Soort klasseverontwaardiging.
Zit nou niet zo te miepen joh. Gelijksheidsfundamentalist.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:02 schreef Copycat het volgende:
Niet om het een of ander, maar dit is imo net zo respectloos als alle andere plunderingen. Omdat Amy Winehouse recentelijk gestorven is, is het toch niet erger?
Selectieve verontwaardiging.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:02 schreef Copycat het volgende:
twitter:emmabirchley twitterde op donderdag 11-08-2011 om 09:34:3755 met police officers carry out four co-ordinated raids on flats in pimlico's Churchill estate related to #londonriots. reageer retweet
Ze hep gelaik!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zit nou niet zo te miepen joh. Gelijksheidsfundamentalist.
Heb je een betrouwbare link of goede post die ik erin kan zetten?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:03 schreef Kingstown het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog steeds niets over de 3 doden in de OP staat.
Het is een op zichzelf staand gevalquote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Staat deze roof in verband met de onrust in Londen eigenlijk of is het een op zichzelf staand geval.
Ik volg het meeste de Engelse media en ik neem dat je liever iets Nederlandstaligs hebt?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Heb je een betrouwbare link of goede post die ik erin kan zetten?
Dus jij vindt dat die rellers, nadat ze de hele buurt leeggeroofd hadden, en bij het volgende adres aankwamen A hadden moeten weten dat dat het huis van Amy Winehouse was en B na roof, diefstal, beroving, brandstichting en weet ik wat dan ook hadden moeten zeggen, jongens, we hebben huizen afgefikt, mensen mishandelt, geplunderd en geroofd, maar Amy Winehouse is nog maar even dood, dit gaat moreel gezien toch ECHT te ver?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jemig.. wat je ook van haar vindt/vond..dit is zó respectloos
![]()
Doet me denken aan die lui die het afgebrande huis van dat echtpaar hier in Nederland hebben leeggeroofd.... echt, respectloos..
Nu welquote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:03 schreef Kingstown het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog steeds niets over de 3 doden in de OP staat.
Schijnbaar het laatste, begrijp ik.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:08 schreef yvonne het volgende:
Selectieve verontwaardiging.
Ik vind het ook erg dat hardwerkende winkeliers hun hele hebben en houden kwiujt zijn.
Staat deze roof in verband met de onrust in Londen eigenlijk of is het een op zichzelf staand geval.
Precies, lekker boeiend zegquote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Schijnbaar het laatste, begrijp ik.
Ik heb net wat meer medelijden met die hardwerkende, levende winkeliers die hun hele hebben en houden in rook hebben zien opgaan dan met een dode rockster.
Het was een losstaand iets dusquote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat die rellers, nadat ze de hele buurt leeggeroofd hadden, en bij het volgende adres aankwamen A hadden moeten weten dat dat het huis van Amy Winehouse was en B na roof, diefstal, beroving, brandstichting en weet ik wat dan ook hadden moeten zeggen, jongens, we hebben huizen afgefikt, mensen mishandelt, geplunderd en geroofd, maar Amy Winehouse is nog maar even dood, dit gaat moreel gezien toch ECHT te ver?
Ze heeft helemaal geen gelijk. De enige die selectief verontwaardigd is is zijzelf, want niemand die beweert dat dit erger is dan de rest puur en alleen vanwege haar bekendheid. Maargoed, waarschijlijk staat dit op zichzelf wat het nog steeds een vieze, opportunistische misdaad maakt.quote:
Daar ben ik het mee eens. Dat was dan ook het punt. Het is allemaal zo moreel verwerpelijk, anders had ik niet verwacht dan dat ze niet zouden stoppen bij Amy's huis.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het was een losstaand iets dusEn ja, natuurlijk
al was het fijner geweest als ze dan ook gedacht hadden 'hé, deze middenstander hebben we nodig en doet goede zaken, laten we dit niet doen..' bij alle andere winkels die ze getrashed hebben
quote:The Metropolitan deputy assistant police commissioner, Stephen Kavanagh told BBC Breakfast more than 100 arrest warrants are being executed this morning (a raid on an estate in Pimlico has already been reported). He said there would be 16,000 officers on the streets again tonight and the situation will then be reviewed.
Kavanagh also said some of his officers were "disappointed" with the punishments handed out to rioters and looters by the courts.
quote:Owen Flanagan, 28, Levenshulme, was jailed for eight months after he pleaded guilty to two counts of burglary – stealing £75 of clothing from former Oasis singer Liam Gallagher's Pretty Green fashion boutique and two electrical items.
mjah, ik vermoed dat je niet de lichtste straf hebt gekozen om neer te zetten, en dit vind ik idd een voldoende straf, dus de rest zal dan wel veel lager liggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:18 schreef Kingstown het volgende:
Er worden momenteel invallen gedaan in Londen en er zijn 100 arrestaties verricht. Vannacht ook weer 16.000 politie-agenten op straat en sommige politie-agenten zijn teleurgesteld over de lage straffen.
Ik vond het wel aardig aan de maat wat ik tot nu toe gelezen heb.
[..]
[..]
Ik kan me vergissen maar volgens mij zijn ze in de UK niet zo als in Nederland. Straf is daar gewoon straf...of je nu 10 bent of 80.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:22 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
plus, al de minderjarigen, waar het hier voornamelijk om gaat, zullen wel weer belabberde straffen krijgen.
Ik had in het andere topic alle straffen die ik tegengekomen ben tot nu toe neergezet, maar de laatste 2 van vanochtend waren deze plus:quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:22 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
mjah, ik vermoed dat je niet de lichtste straf hebt gekozen om neer te zetten, en dit vind ik idd een voldoende straf, dus de rest zal dan wel veel lager liggen.
plus, al de minderjarigen, waar het hier voornamelijk om gaat, zullen wel weer belabberde straffen krijgen.
Het is niet dat ze 8 uur moeten schoffelen ofzo.quote:Bernard Moore, 46, of Monsall, pleaded guilty to using threatening words or behaviour likely to cause alarm or distress and assaulting a constable in the execution of their duty.
Moore, who was said to have been clearly under the influence of alcohol or drugs, shouted abuse at officers trying to deal with disorder. He then attempted to gouge out the officer's eye with his finger. He was jailed for 20 weeks.
Nope:quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:24 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen maar volgens mij zijn ze in de UK niet zo als in Nederland. Straf is daar gewoon straf...of je nu 10 bent of 80.
De jongste die ik tot nu toe tegen gekomen ben en ook de enige waarvan de naam niet wordt genoemd, dus het lijkt er op dat men in Engeland ook speciale regels heeft voor kinderen, waarbij ik me nu afvraag in hoeverre de Jamie Bulgar zaak daar eventueel een rol in speelt.quote:The 11-year-old boy, who lives in Romford, east London, admitted stealing a waste bin worth £50 through a smashed window at the town's Debenhams during looting by 20 to 30 young people at about 10.30pm on Monday.
District Judge James Henderson sent him home on bail while a pre-sentence report was put together. He said the boy was too young for either a tagging device or time behind bars.
Ik ook, maar goed, ieder z'n mening.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Schijnbaar het laatste, begrijp ik.
Ik heb net wat meer medelijden met die hardwerkende, levende winkeliers die hun hele hebben en houden in rook hebben zien opgaan dan met een dode rockster.
En het heeft niets met de rellen van doen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat die rellers, nadat ze de hele buurt leeggeroofd hadden, en bij het volgende adres aankwamen A hadden moeten weten dat dat het huis van Amy Winehouse was en B na roof, diefstal, beroving, brandstichting en weet ik wat dan ook hadden moeten zeggen, jongens, we hebben huizen afgefikt, mensen mishandelt, geplunderd en geroofd, maar Amy Winehouse is nog maar even dood, dit gaat moreel gezien toch ECHT te ver?
Clusterbommen en kruisraketten zijn ook uit de mottenballen gehaald , er is nog beraad of kernbommen ook noodzakelijk zijn, maar generaal Cameron heeft laten weten er serieus over na te denken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het leger is ook in aantocht met tanks en choppers. Lekker oorlogje spelen!
Tsja....er is niets gebeurt afgelopen nacht, alles is rustig gebleven, er zijn geen relschoppers en dan gaat iemand vragen of er _nu_ rubber kogels ingezet gaan worden. Overdreven vraag idd en dan krijg je overdreven antwoorden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:11 schreef Ferdo het volgende:
Kom op! Het kan vast nog véél verder overdreven worden als geroepen wordt dat de relschoppers harder aan moeten worden gepakt.
Er zal in de toekomst vast wel iets gebeuren, waardoor het ook in Nederland fout gaat. Zie Helmond nu, waar buurtbewoners gewoon samengaan om iets aan de problemen aldaar te doen. Het lijkt me daarom een kwestie van tijd. Zo grootschalig als in Engeland zal het denk ik niet zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:24 schreef Boosbaard het volgende:
Het lijkt in mijn ogen wel of de rellen zich uitbreiden, ook gezien de felle reactie vandaag in Antwerpen waar 200 man de straat op is gegaan. Ik vraag me af of dit zich ook naar Nederland zal verplaatsen, we hebben hier ook genoeg werkloze en ontevreden paupers (chavs) rondlopen.
Of je verbindt even zaken aan elkaar die totaal geen verband hebben.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:24 schreef Boosbaard het volgende:
Het lijkt in mijn ogen wel of de rellen zich uitbreiden, ook gezien de felle reactie vandaag in Antwerpen waar 200 man de straat op is gegaan. Ik vraag me af of dit zich ook naar Nederland zal verplaatsen, we hebben hier ook genoeg werkloze en ontevreden paupers (chavs) rondlopen.
quote:West Midlands police say they have been given more time to question a 32-year-old man on suspicion of murder in connection with the death of three men - Haroon Jahan, 21, and brothers Shazad Ali, 30 and Abdul Musavir, 31 - who were victims of an alleged hit-and-run in Birmingham in the early hours of Wednesday.
Ik denk dat je moet zijn ingelogd op YT. Ik zie 'm nl pas nadat ik heb aangegeven de 'schokkkende content' aan te durven.quote:
Hmz, oké...en hoe "schokkend" is het?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat je moet zijn ingelogd op YT. Ik zie 'm nl pas nadat ik heb aangegeven de 'schokkkende content' aan te durven.
quote:DISORDER UPDATE: MEN JAILED
A number of people involved in disorder across Greater Manchester have already been jailed by the courts.
Bernard Moore (born 23/03/1965), Ridgwood Avenue, Monsall was sentenced to five months for assaulting a police officer.
Eoin Flanagan (born 01/01/1983), of Carson Road, Burnage was sentenced to eight months for stealing clothes.
Jason Ullett (born 15/10/72) of Woodward Court, Ancoats, was sentenced to 10 weeks in prison for a section 4 public order offence.
Ricky Gemmell (born 12/02/1993), of Buckley Road, Manchester, sentenced to four months in youth custody for a section 4 public order offence.
Tom Skinkis (born 29/12/1988) of Hulme, Manchester, sentenced for four months for a section 4 public order offence.
Assistant Chief Constable Garry Shewan said: "We have had substantial numbers of officers on duty throughout the night and the work to ensure we can keep our streets peaceful and safe will continue in the coming days.
"There have been no incidents of disorder reported but we have made a handful of arrests of people.
"There has continued to be tremendous support from people across Greater Manchester who are providing us with information and updates about any concerns. People are continuing to phone through to the freephone hotline 0800 092 0410 and more than a quarter of a million hits on the Flickr site featuring images of wanted people.
"A major police investigation is underway to identify and put people before the courts. They have worked throughout the night to deal with individuals, a number of whom have already been jailed.
"Detectives are working through the information but they have hundreds of photographs and footage to work through and more than 200 scenes of crime that are being managed.
"We will not rest until we have been through every CCTV image we have and every piece of information we receive to identify who was responsible for the disorder, arrest them and put them before the courts."
Niet echt schokken. Als je de beelden van afgelopen week hebt gezien.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hmz, oké...en hoe "schokkend" is het?
Bron: telegraaf.nlquote:do 11 aug 2011, 09:43
Britse miljonairsdochter ook relschopper
LONDEN - Eén van de relschoppers in de Britse stad Londen, is de miljonairsdochter Laura Johnson (19). Ze moest woensdag, net als vele anderen, voor de rechter verschijnen na de rellen.
Foto: The Sun
Het bevoorrechte tienermeisje is voor de rechter gesleept omdat ze deel uitmaakt van de menigte van 200 plunderaars in Groot-Brittanië, zo melden diverse Britse media.
Laura Johnson werd aangehouden toen agenten haar snapten terwijl ze achter het stuur van een auto zat die was gevuld met gestolen elektrische apparaten, sigaretten en alcohol ter waarde van 5.500 pond.
Agenten zeggen dat de jonge vrouw net wegereed van winkels in Charlton, Zuid-Oost Londen. Twee andere relschoppers van 18 en 17 jaar oud vergezelden haar in het voertuig. Ze droegen bivakmutsen en sjaals om hun gezichten te verbergen.
Johnson is in voorlopige hechtenis gesteld hoewel ze in alle staten ontkent. Haar vader Robert, 55, en moeder Lindsay, 54, eigenaren van marktonderzoeksbureaus, weigerden commentaar te geven.
De jongste plunderaar is een 11-jarige jongen. Onder de aangeklaagde relschoppers zijn ook een grafisch ontwerpen, een tandartsassistente, onderwijsassistente en een heftruckchauffeur.
Weet jij of er speciale regels voor kinderen zijn? Onder de 16 zie ik namelijk niet de namen er bij staan.quote:
De Slo-Mo schokt af en toe, daar blijft het bij.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:34 schreef Kingstown het volgende:
Hmz, oké...en hoe "schokkend" is het?
? Hoezo totaal geen verband ? de rellen in Engeland hebben niks meer te maken met dat er iemand is neergeschoten.. Er is daar een steeds groter wordende kloof tussen de laagste klassen en de hogere/middenklasse. Gecombineerd met een hoge werkloosheid, economische crisis en bezuiniging op sociale en publieke diensten.. en voila.. rellen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:28 schreef MrJones het volgende:
[..]
Of je verbindt even zaken aan elkaar die totaal geen verband hebben.
Natuurlijk zijn die er.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Weet jij of er speciale regels voor kinderen zijn? Onder de 16 zie ik namelijk niet de namen er bij staan.
Onder de 16 worden de meeste zaken achter 'gesloten deuren' behandeld.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Weet jij of er speciale regels voor kinderen zijn? Onder de 16 zie ik namelijk niet de namen er bij staan.
Mwa, ik denk dat het ook met opvoeding te maken heeft. Ben je wel 'ns op een goedkope vakantie geweest naar een van die kuststeden van Spanje? Die Engelse jongeren hebben daar altijd een slechte reputatie gehad.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:38 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
? Hoezo totaal geen verband ? de rellen in Engeland hebben niks meer te maken met dat er iemand is neergeschoten.. Er is daar een steeds groter wordende kloof tussen de laagste klassen en de hogere/middenklasse. Gecombineerd met een hoge werkloosheid, economische crisis en bezuiniging op sociale en publieke diensten.. en voila.. rellen.
Ik zeg niet dat het er hier net zo hevig aan toe zal gaan maar als ik om me heen kijk in de wereld wat er allemaal gebeurt zal ik er niet gek van op kijken als hier ook het een en ander zal escaleren de komende tijd.
Niet alleen de media.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er.
Zie trouwens ook niet echt de toegevoegde waarde ervan om de relschoppers met naam en foto in de krant te zettenMaarja, de media zullen er wel van smullen ofzo.
Klopt, maar toch schaam ik me vaak ook aan nederlandse jeugd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:40 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Mwa, ik denk dat het ook met opvoeding te maken heeft. Ben je wel 'ns op een goedkope vakantie geweest naar een van die kuststeden van Spanje? Die Engelse jongeren hebben daar altijd een slechte reputatie gehad.
Is heel normaal in Engeland (en de Verenigde Staten) om criminelen, want dat zijn het, met naam en toenaam plus foto te plaatsen in de media.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er.
Zie trouwens ook niet echt de toegevoegde waarde ervan om de relschoppers met naam en foto in de krant te zettenMaarja, de media zullen er wel van smullen ofzo.
Daar kan ik me inderdaad ook kapot aan schamen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:42 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Klopt, maar toch schaam ik me vaak ook aan nederlandse jeugd.
Maar wel bewust niet van voren gefotografeerd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Niet alleen de media.
Zag gisteren een foto van een moeder die met haar kind (11 ofzo) naar de rechtbank ging op de voorpagina van 1 van de kranten, dus privacy lijkt idd geen issue te zijn. Het adres wordt nog net niet vermeld, maar voor de rest weten we alles.
Wist nooit dat het zo erg was, dacht dat dat alleen gebeurde bij de wat zwaardere criminelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:46 schreef Happel het volgende:
[..]
Is heel normaal in Engeland (en de Verenigde Staten) om criminelen, want dat zijn het, met naam en toenaam plus foto te plaatsen in de media.
Topidee. Hier ook direct invoerenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:46 schreef Happel het volgende:
[..]
Is heel normaal in Engeland (en de Verenigde Staten) om criminelen, want dat zijn het, met naam en toenaam plus foto te plaatsen in de media.
Precies. En in Antwerpen gaat het om drugsdealers vs. winkeliers. Oftewel: geen verband.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:38 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
? Hoezo totaal geen verband ? de rellen in Engeland hebben niks meer te maken met dat er iemand is neergeschoten.. Er is daar een steeds groter wordende kloof tussen de laagste klassen en de hogere/middenklasse. Gecombineerd met een hoge werkloosheid, economische crisis en bezuiniging op sociale en publieke diensten.. en voila.. rellen.
Dat afschrikken werkt dan niet zo best, want extreem veel mensen hebben meegedaan en je bent zo ongeveer een loser als je niet geshamed wordt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:48 schreef yavanna het volgende:
[..]
Maar wel bewust niet van voren gefotografeerd.
Het shamen wordt gedaan ter afschrikking, zoals ook b.v. bij taakstraffen hesjes gedragen worden waarmee te zien is dat ze taakstraf uitvoeren ( wat men hier ook in wil uittesten )
Tot hier, eens met de analyse die helaas de allochtone component 'vergeet'.quote:blank en vol woede
De relschoppers in Engeland zijn overwegend blank.
Ze zijn het product van een maatschappij die een bevolkingsgroep afgeschreven heeft.
In tegenstelling tot de anarchie in de Parijse voorsteden in 2005, toen vooral Noord-Afrikaanse jongeren de 'banlieues' platbrandden, gaat het in Engeland niet om rassenrellen. Het merendeel van de plunderende meute bestaat uit Britse tieners van blanke ouders, die opgroeien in grauwe woonblokken waar spijbelen, alcoholisme, tienerzwangerschappen en kleine criminaliteit de norm zijn.
'Broken Britain', de doodgezwegen onderbuik van de Britse maatschappij, is blank en zit vol woede. De dikke, altijd in roze joggingpak en opzichtige nepjuwelen gehulde tienermoeder Vicky Pollard is éen van de populairste typetjes uit de comedyreeks Little Britain, net zoals de vuilspuitende lanterfant Lauren de ster is van de Catherine Taté Show. Maar Vicky en Lauren zijn nauwelijks fictief. Ze bevolken de vervallen sociale woonwijken van menige Engelse voorstad, waar de vaak jonge gezinnen i een decor wonen dat zo uit een sociaal drama lijkt weggelopen.
Uitgebrande of gebarricadeerde rijtjeshuizen, ingegooide ramen, zwerfvuil en muren opgetrokken uit prikkeldraad. De schamele hisvesting is een aanvulling op de overheidsbijstand waar de bewoners van leven. Binnen deze stadsgetto's, waar ouders 's ochtends al goedkope alcohol soldaat beginnen te maken, maakt het niet veel uit of kinderen naar school gaan of niet. Schoolverlaters, tienermoeders en zelfs analfabeten zijn het gevolg, waardoor ook de volgende generatie in de vicieuze cirkel verstrikt raakt die leidt tot het nihilistische gedrag waarvan deze dagen de extreme uitingen zichtbaar zijn geworden.
Groot-Brittannië kent het hoogste aantal tienerzwangerschappen en abortussen van Europa. Het totaal ligt vijf keer hoger dan in Nederland en het merendeel van die kinderen wordt geboren in deze uitzichtloze woonblokken. Uitgerekend eergisteren concludeerde de universiteit van Bristol, éen van de steden waar maandagavond brand werd gesticht, dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen tiener-zwangerschappen en kansarmen.
Jonge meisjes zijn immers geneigd het gedrag van hun zussen en vriendinnen te kopiëren.
Een ander probleem is het gebrek aan sociale controle: "Wanneer ik om tien uur 's ochtends zo'n wijk binnen rijd, zie ik buurvrouwen die op hun drempel hun benen zitten te scheren met een blik bier in de hand", zegt een manager van de National Health Service uit de industriestad Newcastle. "Naast hen zitten kinderen, sommige zeven, acht jaar oud, ook met een blik en een sigaret in de handen. Terwijl het een maandagmorgen tijdens het schooljaar is."
De populaire kranten met een middenklassepubliek, de Daily Mail voorop, voeren graag sensationele verhalen op waarin schande wordt gesproken van zwangere tienermeisjes die elke dag hun bijstandsgeld opdrinken of een trits kinderen van evenveel verschillende vaders hebben. Op die manier worden deze groepen door de met klassen geobsedeerde Britten nog verder gestigmatiseerd.
En daarin ligt volgens de experts ook de verklaring waarom deze jongeren, sommigen amper 12 jaar oud, aan het plunderen en branden slaan: ze hebben niets te verliezen. Dat ze geen politieke agenda hebben, wil daarom nog niet zeggen dat ze niet gedreven worden door de resultaten van een politiek die hen steeds meer uitsluit.
Grote winkelketens zijn een doelwit omdat 'zij geld hebben en wij niet'. "Waarom," zegt de gerespecteerde sociale werkster Camila Batmanghelidjh, "kunnen zij hun eigen gemeenschap met zo weinig respect aanvallen, vragen wij ons af?
Maar hier treedt de linkse wensdenkerige ondertoon weer door. We moeten vooral collectiviseren, daar wordt het beter van. Die gasten VORMEN een gemeenschap, dat is de strekking van je hele betoog!quote:De jonge mensen zullen antwoorden: 'Gemakkelijk', omdat zij voelen dat zij geen deel uitmaken van die gemeenschap."
Mario Danneels
http://www.nd.nl/artikele(...)samenleving-is-blank
Wellicht hadden er anders nog meer losers aan meegedaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat afschrikken werkt dan niet zo best, want extreem veel mensen hebben meegedaan en je bent zo ongeveer een loser als je niet geshamed wordt.
Hm misschien omdat de collectivieit weg is uit de samenleving? Geen groepsdruk of schaamtecultuur meer. Teveel de nadruk op individu ?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:02 schreef MrJones het volgende:
De preventieve werking van hogere straffen, naming & shaming en CCTV lijkt nogal marginaal voor mensen die niets te verliezen hebben. Sterker nog, blijkbaar zelfs voor mensen die heel veel te verliezen hebben.
Volgens mij is het meer zo dat die figuren pas de gevolgen gaan overzien als ze door de gerechtelijke molen zijn gegaan ipv vooraf. Dat krijg je met dat domme kuddegedrag.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:02 schreef MrJones het volgende:
De preventieve werking van hogere straffen, naming & shaming en CCTV lijkt nogal marginaal voor mensen die niets te verliezen hebben. Sterker nog, blijkbaar zelfs voor mensen die heel veel te verliezen hebben.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:04 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Hm misschien omdat de collectivieit weg is uit de samenleving? Geen groepsdruk of schaamtecultuur meer. Teveel de nadruk op individu ?
En als we in individualistisch Nederland een ramp meemaken, dan plunderen we de boel plat?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:04 schreef De_Nuance het volgende:
Kijk in bijvoorbeeld Japan is het de andere kant op doorgeslagen (veel zelfmoordbijvoorbeeld). Maar hoe zij omgingen met die tsunami ramp. Allemaal netjes in de rij. Niemand plundert. Daar is ook wat voor te zeggen.
Maar toch gaat men meteen massaal rellend de straat op ? Nu blijkbaar ook in Lloret een veldslag tussen jongeren en politie, het gebeurt wel steeds makkelijker allemaal..niet ?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:50 schreef MrJones het volgende:
[..]
Precies. En in Antwerpen gaat het om drugsdealers vs. winkeliers. Oftewel: geen verband.
Ja...zeker weten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:08 schreef MrJones het volgende:
[..]
En als we in individualistisch Nederland een ramp meemaken, dan plunderen we de boel plat?
Nee.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:08 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Maar toch gaat men meteen massaal rellend de straat op ? Nu blijkbaar ook in Lloret een veldslag tussen jongeren en politie, het gebeurt wel steeds makkelijker allemaal..niet ?
Dat gebeurt echt wekelijks zo niet dagelijks in die badplaatsen hoor, dat is echt niet iets van deze tijd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:08 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Maar toch gaat men meteen massaal rellend de straat op ? Nu blijkbaar ook in Lloret een veldslag tussen jongeren en politie, het gebeurt wel steeds makkelijker allemaal..niet ?
Veldslag politie en jongeren in Lloret de Mar
Laatste update: 11 augustus 2011 11:32 info
BARCELONA - De politie in de Noord-Spaanse badplaats Lloret de Mar is donderdagochtend vroeg slaags geraakt met honderden jonge toeristen op de stoep van een grote discotheek.
Foto: AFP Tijdens de 3 uur durende veldslag zijn 20 relschoppers aangehouden, onder wie twee Nederlanders.
Dat berichtte het Spaanse dagblad El País donderdag. De onrust ontstond, toen in de discotheek de stroom uitviel tijdens een optreden van een bekende dj.
Op dat moment waren in de uitgaansgelegenheid ongeveer 1800 mensen.
De temperaturen in de discotheek liepen hoog op, waarop het personeel de nooduitgangen openzette, zodat oververhitte feestgangers buiten op adem konden komen.
Tegelijk blokkeerde de politie de ingangen om te voorkomen dat nog meer jongeren naar binnen konden gaan. Dat leidde tot opstootjes, die escaleerden, toen de politie versterking liet komen.
Brand
De jongeren bekogelden de ordediensten met flessen en andere projectielen. Ook gooiden zij ramen in en staken zij vuilcontainers in brand. Onder de arrestanten zijn, behalve de 2 Nederlanders, ook 13 Fransen, 3 Duitsers en Zwitsers en 1 Sloveen. Alle verdachten zijn tussen 18 en 22 jaar oud.
De politie in Lloret de Mar heeft vaker de handen vol aan de vele tienduizenden, veelal jonge, toeristen die jaarlijks neerstrijken in de populaire kustplaats aan de Costa Brava.
Vooral 's nachts veroorzaken dronken vakantiegangers veel overlast. Eerder deze week waren er ook al rellen waarbij tientallen jongeren betrokken waren.
Mediabiasing.quote:
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja...zeker weten.
Als de stroom vannacht uitvalt ergens in een stad is een half uur later de juwelier leeggeroofd.
Allemaal gepleegd door individualistische hardwerkende Nederlanders...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja...zeker weten.
Als de stroom vannacht uitvalt ergens in een stad is een half uur later de juwelier leeggeroofd.
Van dat toffe filmpje, hopelijk wordt de groep niet herkend.quote:MANCHESTER - De Britse politie is een onderzoek gestart naar een groep agenten die zijn gefilmd terwijl ze inslaan op een relschopper.
Je kan wel wat tegengas gebruiken hoor.quote:
Ik dacht dat die nog bezig was.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:11 schreef Caland het volgende:
Tottenham - Everton afgelast dit weekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
http://www.nu.nl/buitenla(...)euvelt-in-japan.htmlquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:12 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Je kan wel wat tegengas gebruiken hoor.
Liberalisme en individualisme kan ook doorslaan. Je ontkent namelijk de realiteit van de mens. Die is een kuddedier.
Vergelijk eens de plunderingen in New Orleans (Katrina) met de reactie van de Japanners.
Weet ik niet. Ik hoop het niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:08 schreef MrJones het volgende:
[..]
En als we in individualistisch Nederland een ramp meemaken, dan plunderen we de boel plat?
Idd. Maar ik je verzekeren, rennen voor onze vrienden van de Guardia Civil doe je niet voor je plezierquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat gebeurt echt wekelijks zo niet dagelijks in die badplaatsen hoor, dat is echt niet iets van deze tijd.
Onzin, je kan niet "doorslaan" in individualisme.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:12 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Je kan wel wat tegengas gebruiken hoor.
Liberalisme en individualisme kan ook doorslaan. Je ontkent namelijk de realiteit van de mens. Die is een kuddedier.
Vergelijk eens de plunderingen in New Orleans (Katrina) met de reactie van de Japanners.
En dan nog viel het allemaal wel mee toch.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:12 schreef tralalala het volgende:
[..]
Van dat toffe filmpje, hopelijk wordt de groep niet herkend.
Ja er zijn altijd uitzonderingen en beschaving is een dun laagje.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:13 schreef MrJones het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)euvelt-in-japan.html
Ik heb het met eigen ogen gezien.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:11 schreef MrJones het volgende:
[..]![]()
Loos gelul. Kom met voorbeelden.
Incidenteel en omdat mensen geen eten hebben. Valt dus allemaal nog wel mee.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:13 schreef MrJones het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)euvelt-in-japan.html
Dan heb ik liever het individualisme (nee: persoonlijke vrijheid) met zijn onvolkomendheden, dan het opgedrongen collectivisme.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:14 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ja er zijn altijd uitzonderingen en beschaving is een dun laagje.
Daarnaast hebben we altijd ons aller herder de Jezus nogquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onzin, je kan niet "doorslaan" in individualisme.
De mens is een kuddedier dat prima zelf zijn kudde kan kiezen. Daar hebben we nauwelijks overheden voor nodig hoor.
Ja. Of je werkt of niet maakt niet uit als je de kans krijgt...hebberigheid is niet aan werk gebonden, dat zie je ook bij deze rellen in Engeland.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Allemaal gepleegd door individualistische hardwerkende Nederlanders...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat literatuur die jouw mening kan onderbouwen. Je bent echt vastberaden in je geloof in liberalisme en individualisme.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onzin, je kan niet "doorslaan" in individualisme.
De mens is een kuddedier dat prima zelf zijn kudde kan kiezen. Daar hebben we nauwelijks overheden voor nodig hoor.
En ik heb het met eigen ogen níet zien gebeuren. Dus dit schiet lekker op zo.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb het met eigen ogen gezien.
Mee eens, daar kan ik mij ook kapot om schamen:quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:42 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Klopt, maar toch schaam ik me vaak ook aan nederlandse jeugd.
Gelukkigquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:15 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Daarnaast hebben we altijd ons allen herder de Jezus nog
Je polariseert gewoon een beetjequote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:15 schreef De_Nuance het volgende:
He maar ik ben een beetje tegengas aan het geven dat hebben jullie wel door hé.
Ben het niet per se eens met dingen die ik net heb gezegd.
Ik weet niet of je het zo moet noemen. Maar ik vraag me af of dat liberalisme en individualisme echt wel zo heilig is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je polariseert gewoon een beetje
Naah... dat denk ik niet hoor ik ben er ook wel eens geweest en lui die hardhandig een club uit worden gegooid zie je vaak ja.. zo ook de nodige vechtpartijen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat gebeurt echt wekelijks zo niet dagelijks in die badplaatsen hoor, dat is echt niet iets van deze tijd.
Voor mij wel. In de basis moet iedereen vrij zijn om zijn eigen weg te gaan. Zoals je zelf al zegt is de mens een kuddedier - veel mensen zoeken daarom ook uit zichzelf weer de collectiviteit op. Alleen doen we dat in andere vormen, dan we voorheen deden. Collectiviteit is niet verdwenen, het manifesteert zich slechts anders.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:17 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het zo moet noemen. Maar ik vraag me af of dat liberalisme en individualisme echt wel zo heilig is.
Stukjes die anderen erover schrijven zijn leuk als referentie, maar boeit me niet zo.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:16 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat literatuur die jouw mening kan onderbouwen. Je bent echt vastberaden in je geloof in liberalisme en individualisme.
Jawel.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef Boosbaard het volgende:
Onderstaande is absoluut niet normaal voor een zonnige feestbestemming.
Ik heb het meegemaakt in Italie en Spanje, ook met charges. En dan spreken we over 2-3 jaar terug.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Naah... dat denk ik niet hoor ik ben er ook wel eens geweest en lui die hardhandig een club uit worden gegooid zie je vaak ja.. zo ook de nodige vechtpartijen.
Onderstaande is absoluut niet normaal voor een zonnige feestbestemming.
"Zo’n 400 jongeren raakten dinsdag al slaags met agenten. Een deel van de jeugd bekogelde hen met flessen. De politie heeft de toeristen beschoten met rubberkogels. Er werd één arrestatie verricht."
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef djenneke het volgende:
Het grootste probleem is dat veel jongeren (en steeds meer ouderen trouwens ook) een tragisch gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Mensen steeds egocentrischer worden en er geen enkele sprake meer is van sociale controle of discipline.
Uiteraard chargeer ik, maar ik zie het wel steeds meer.
Individualisme is daarin zeker geen oplossing. Daarvan krijgen we alleen maar een samenleving die nog egocentrischer is. Waarbij verantwoordelijkheidsgevoel eindigt bij de eigen voordeur.
Typisch dat zo'n voorbeeld uit Gouda alle aandacht krijgt, terwijl overal door het land kickboksen voor... kansenjongeren wordt gesubsidieerd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:21 schreef El_Matador het volgende:
Nee, kickbokslesjes, daar wordt het allemaal beter van. Het zou om te lachen moeten zijn, maar het is dieptriest. Ik schaam me dood voor die Goudase PvdA-burgemeester. Donder op uit de politiek, wereldvreemde idioot.
Maar dagelijks/wekelijks dat lijkt me niet realistisch ? Dat het overigens daar vaker op dergelijke manier raak is had ik niet verwacht.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het meegemaakt in Italie en Spanje, ook met charges. En dan spreken we over 2-3 jaar terug.
Gratis.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef MrJones het volgende:
[..]
Typisch dat zo'n voorbeeld uit Gouda alle aandacht krijgt, terwijl overal door het land kickboksen voor... kansenjongeren wordt gesubsidieerd.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:24 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Maar dagelijks/wekelijks dat lijkt me niet realistisch ? Dat het overigens daar vaker op dergelijke manier raak is had ik niet verwacht.
Er is niet zoveel nodig om de guardia civil erbij te halen hoor. In die week in Spanje 2 keer gezien.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:24 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Maar dagelijks/wekelijks dat lijkt me niet realistisch ? Dat het overigens daar vaker op dergelijke manier raak is had ik niet verwacht.
De hogere klassen pakken ook wat ze pakken kunnen.. ze krijgen het verkeerde voorbeeld van eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef keesjeislief het volgende:
Het probleem is niet zo zeer een gebrek aan collectivisme maar een gebrek aan gezamenlijkheid. Niemand voelt zich verantwoordelijk voor de maatschappij als geheel, dat geldt zowel voor de middenklasse en hoger die de onderklasse laat verrotten en continu afbranden door het allemaal op eigen verantwoordelijkheid te schuiven, als voor die onderklasse die vervolgens pakt wat ze kunnen pakken tijdens zulke rellen.
Niets voor ze doen en ze de grond intrappen is het recept voor toekomstige problemen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gratis.
Een bijstandsmoeder die haar kind naar tennis wil, kan dat niet betalen, maar zodra de knaapjes crimineel worden, mogen ze gratis op les waar ze nog MEER schade mee kunnen aanrichten.
Heel slim.
En de tegenbewegingen die op gang zijn gekomen in Engeland? Is dat geen gezamenlijkheid?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef keesjeislief het volgende:
Het probleem is niet zo zeer een gebrek aan collectivisme maar een gebrek aan gezamenlijkheid. Niemand voelt zich verantwoordelijk voor de maatschappij als geheel, dat geldt zowel voor de middenklasse en hoger die de onderklasse laat verrotten en continu afbranden door het allemaal op eigen verantwoordelijkheid te schuiven, als voor die onderklasse die vervolgens pakt wat ze kunnen pakken tijdens zulke rellen.
Precies, niemand voelt zich verantwoordelijk voor de maatschappij als geheel.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:27 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
De hogere klassen pakken ook wat ze pakken kunnen.. ze krijgen het verkeerde voorbeeld van eigen verantwoordelijkheid.
NRC schreef het volgende:
"De deskundigen wijzen op de voorbeelden die deze jongeren krijgen uit de 'officiële maatschappij':
bankiers die roekeloos omgingen met andermans geld, palementsleden die sjoemelden met hun declaraties, politieagenten die zich lieten omkopen door journalisten en politici die zich lieten fêteren door een rijke mediamagnaat. Niet dat de relschoppers het zo welsprekend zullen uitdrukken. Dit is geen georganiseerd protest tegen de autoriteiten of de overheid, zoals eerdere studentenrellen."
Als je toch subsidie overquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:27 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Niets voor ze doen en ze de grond intrappen is het recept voor toekomstige problemen.
Zeker wel, het is juist het bewijs van de kracht van gezamenlijkheid, maar geldt te beperkt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:27 schreef MrJones het volgende:
[..]
En de tegenbewegingen die op gang zijn gekomen in Engeland? Is dat geen gezamenlijkheid?
Met sociale zekerheid koop je sociale onrust af. Zo simpel is het ja.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je toch subsidie overhebt, kun je ze beter wat anders aanleren, vind je zelf niet?
Niets mis met lessen vechtsport.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je toch subsidie overhebt, kun je ze beter wat anders aanleren, vind je zelf niet?
Maar het geeft aan dat dat gevoel van gezamenlijkheid wel degelijk bestaat, in tegenstelling tot wat er werd beweerd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:30 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Zeker wel, het is juist het bewijs van de kracht van gezamenlijkheid, maar geldt te beperkt.
Vooral geweld stimuleren, lekker linkse drol van me.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Met sociale zekerheid koop je sociale onrust af. Zo simpel is het ja.
Als jij denkt dat iedereen zichzelf wat aan kan leren, droom dan vooral verder, want er zal _altijd_ een arme sociale onderklasse blijven...hoe je de maatschappij ook inricht.
Aan gewelddadige klootzakjes wel.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:31 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Niets mis met lessen vechtsport.
Nee, maar geef ze dan ook gratis aan de goede burgers.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:31 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Voor de goede burgers wordt opera gesubsidieerd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:33 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nee, maar geef ze dan ook gratis aan de goede burgers.
If you give peanuts you get monkeys.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vooral geweld stimuleren, lekker linkse drol van me.
Educatie, prima. Iedereen kan iets leren. Al is het maar op een knopje drukken in de fabriek. Heb je ze wel es ontmoet?
Mwah...misschien zou je ze schaakles kunnen geven? Leren ze ipv hun vuisten hun hersens te gebruiken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:31 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Over het algemeen worden dit soort kickbokslessen gecombineerd met 'maatschappelijke lessen' door degene die de kickbokslessen geeft. Onder het motto: ze aanspreken op een manier die ze begrijpen cq. respecteren. Of het werkt, ik weet het niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah...misschien zou je ze schaakles kunnen geven? Leren ze ipv hun vuisten hun hersens te gebruiken.
Juist. Zo leer je op een goede manier je agressie te kanaliseren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:42 schreef De_Nuance het volgende:
Karate is juist discipline en het beheersen van je agressie.
Ik wil geen operaquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:36 schreef MrJones het volgende:
[..]
Voor de goede burgers wordt opera gesubsidieerd.
Tuurlijk werkt dat niet. Dovemansoren. Pomp er maar lekker geld in. Maar ondertussen wordt iets echt heel simpels vergeten: Niks kan dit soort gasten ook maar iets schelen, behalve geld, status en ik, ik ik.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:43 schreef MrJones het volgende:
[..]
Over het algemeen worden dit soort kickbokslessen gecombineerd met 'maatschappelijke lessen' door degene die de kickbokslessen geeft. Onder het motto: ze aanspreken op een manier die ze begrijpen cq. respecteren. Of het werkt, ik weet het niet.
Waarom, als er een positief effect is aan te tonen (en ik zeg als), zou je het niet doen? Beleid hoort gericht te zijn op effecten, niet op het pleasen van onderbuikgevoelens. Dus werkt het (aantoonbaar): prima. Werk het niet: stoppen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Tuurlijk werkt dat niet. Dovemansoren. Pomp er maar lekker geld in. Maar ondertussen wordt iets echt heel simpels vergeten: Niks kan dit soort gasten ook maar iets schelen, behalve geld, status en ik, ik ik.
Dat is ook het voorbeeld wat we met z'n allen geven...geld en ikke, ikke, ikke...meer telt er ook niet meer in onze maatschappij.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Tuurlijk werkt dat niet. Dovemansoren. Pomp er maar lekker geld in. Maar ondertussen wordt iets echt heel simpels vergeten: Niks kan dit soort gasten ook maar iets schelen, behalve geld, status en ik, ik ik.
Gegeven dat het ook een lange termijn effect heeft, prima.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:52 schreef MrJones het volgende:
[..]
Waarom, als er een positief effect is aan te tonen (en ik zeg als), zou je het niet doen? Beleid hoort gericht te zijn op effecten, niet op het pleasen van onderbuikgevoelens. Dus werkt het (aantoonbaar): prima. Werk het niet: stoppen.
Oei, nu maak je wel een denkfout!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah...misschien zou je ze schaakles kunnen geven? Leren ze ipv hun vuisten hun hersens te gebruiken.
Evident. Alleen het vervelende is dat je het eerst zult moeten proberen, voordat je daar iets zinnigs over kunt zeggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:54 schreef djenneke het volgende:
[..]
Gegeven dat het ook een lange termijn effect heeft, prima.
Ik gebruik mijn bugatti veyron toch ook niet ?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Instant messaging services will be reviewed. "We are working with the Police, the intelligence services and industry to look at whether it would be right to stop people communicating via these websites and services when we know they are plotting violence, disorder and criminality," he said.
• The police will have new powers to order people to remove facemasks. "On facemasks, currently [the police] can only remove these in a specific geographical location and for a limited time," Cameron said. "So I can announce today that we are going to give the police the discretion to remove face coverings under any circumstances where there is reasonable suspicion that they are related to criminal activity."
• Curfew powers will be reviewed. "On dealing with crowds, we are also looking at the use of existing dispersal powers and whether any wider power of curfew is necessary," he said.
• Sentencing powers will be kept under review to ensure that the courts have the powers they need.
• Individuals and companies will get compensation for damage caused by rioting. "On repairing the damages, I can confirm that any individual, homeowner or business that has suffered damage to or loss of their buildings or property as a result of rioting, can seek compensation under the Riot Damages Act, even if uninsured," he said.
• The police will receive "the funds they need to meet the cost of any legitimate aims".
• The government will set up a £20m fund to help high street firms affected by the rioting. Businesses affected will be able to defer tax payments.
• The government will allow councils to grant business rate relief. Whitehall will fund three quarters of the cost of such schemes.
• Gang injunctions will be extended across the whole of the UK.
• A ministerial group will prepare a programme of action on gang culture. It will report in October. People like Bill Bratton, the American police chief, will be consulted.
Onzin. In essentie zijn het over het algemeen nog steeds mensen die net zo graag algemeen gerespecteerd willen worden en een comfortabel leventje willen opbouwen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ze zullen wrs. inzage krijgen in messenger services als er rellen zijn (of die verwacht worden)...alles in de naam van veiligheid he...dat zijn we al tijden mee bezig...en "het volk" doet en wil het zelf, want dat voelt zich bedreigd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:34 schreef Caland het volgende:
Hoe willen ze die messenger services dan gaan verbieden, internet ook maar gaan verbieden? Wat een hysterische onzin zeg.
Totdat het weer doorslaat zoals in Nederland al het geval is en het volk zich bedreigd voelt door de overheid ivm het schenden van privacy.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ze zullen wrs. inzage krijgen in messenger services als er rellen zijn (of die verwacht worden)...alles in de naam van veiligheid he...dat zijn we al tijden mee bezig...en "het volk" doet en wil het zelf, want dat voelt zich bedreigd.
Inderdaad nogal belachelijk. Net zoals het met scheve ogen bekijken van die Blackberry messaging. Bange oude mannen die helemaal niets van technologie begrepen hebben en denken dat ze communicatie kunnen belemmeren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:34 schreef Caland het volgende:
Hoe willen ze die messenger services dan gaan verbieden, internet ook maar gaan verbieden? Wat een hysterische onzin zeg.
Jazeker. Ze hebben alleen maar een dagje vrij genomen van hun respectabele baantje of studie of school om een extra televisietje te kunnen scoren. Liever zouden ze dit hebben verdiend met keihard werken of studeren. Zij kunnen er immers ook niets aan doen, dat dat respectabele baantje te weinig salaris oplevert, scholieren of studentjes te weinig verdienen om de broodnodige Ipad2 te kunnen aanschaffen. Dan MOETEN ze wel. De arme snufferds... zo onbegrepen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:36 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Onzin. In essentie zijn het over het algemeen nog steeds mensen die net zo graag algemeen gerespecteerd willen worden en een comfortabel leventje willen opbouwen.
Uiteindelijk zullen ze toch daar voor kiezen, want klagen over de overheid vanachter je pc met een comfortabel leventje is nog altijd beter, dan een stel rellende kiddo voor de deur te hebben staan die je bedreigen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Totdat het weer doorslaat zoals in Nederland al het geval is en het volk zich bedreigd voelt door de overheid ivm het schenden van privacy.
Erg makkelijke one-liner. Het is een feit denk ik dat verschillende vormen van social media zowel positief als negatief kunnen worden gebruikt. Dat zagen we bij de 'revoluties' in Iran, Egypte en Syrië, maar dat zien we ook hier in Engeland. De snelle manier waarop groepen elkaar kunnen informeren om toe te slaan, lijken me een ligitieme reden van zorg.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:40 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Bange oude mannen die helemaal niets van technologie begrepen hebben en er bang voor zijn..
Sorry maar het is nogal dom en kortzichtig om al die looters te zien als een homogene groep onmensen zonder enig besef.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:41 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jazeker. Ze hebben alleen maar een dagje vrij genomen van hun respectabele baantje of studie of school om een extra televisietje te kunnen scoren. Liever zouden ze dit hebben verdiend met keihard werken of studeren. Zij kunnen er immers ook niets aan doen, dat dat respectabele baantje te weinig salaris oplevert, scholieren of studentjes te weinig verdienen om de broodnodige Ipad2 te kunnen aanschaffen. Dan MOETEN ze wel. De arme snufferds... zo onbegrepen.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:42 schreef Caland het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)len_in_engeland.html
Ik moest lachen
quote:Cameron said he would encourage people to shop their neighbours if they have mysteriously acquired a new plasma TV screen.
Dumpert loopt tegenwoordig wel erg achter zeg. Je kunt beter op FOK! zitten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:42 schreef Caland het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)len_in_engeland.html
Ik moest lachen
Proberen de vooruitgang tegen te werken of in te perken is kansloos. Feit is dat die mogelijkheden er zijn en gebruikt worden. Het is slechts een hulpmiddel, als dat er niet was geweest hadden looters wel op andere manieren gecommuniceerd. Dat hulpmiddel aanwijzen als een substantieel deel van het probleem is niet realistisch.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:42 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Erg makkelijke one-liner. Het is een feit denk ik dat verschillende vormen van social media zowel positief als negatief kunnen worden gebruikt. Dat zagen we bij de 'revoluties' in Iran, Egypte en Syrië, maar dat zien we ook hier in Engeland. De snelle manier waarop groepen elkaar kunnen informeren om toe te slaan, lijken me een ligitieme reden van zorg.
quote:They are essentially wild beasts. I use that phrase advisedly, because it seems appropriate to young people bereft of the discipline that might make them employable; of the conscience that distinguishes between right and wrong.
They respond only to instinctive animal impulses — to eat and drink, have sex, seize or destroy the accessible property of others.
Ik geloof niet in homogene groepen. Ik geloof wel in groepsdynamica; mensenmassa's zijn geneigd zich van iedere persoonlijke verantwoordelijkheid te ontdoen. Bijna op het kinderlijke "ja, maar zij doen het ook" af. Daar hoef je geen onmens voor te zijn, maar dat beweer ik ook nergens.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:42 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Sorry maar het is nogal dom en kortzichtig om al die looters te zien als een homogene groep onmensen zonder enig besef.
Welke/waar?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:47 schreef friekin_ het volgende:
Ik zat een documentaire te kijken, gemaakt voor alle rellen. Het is nog een wonder dat Newcastle niet mee doet. Belachelijk hoog percentage werkloosheid, een boel mensen die onder de armoede grens leven.
quote:Back in the Commons, Conor Burns, a Conservative, asks Cameron to scrap the Human Rights Act.
Cameron says that he talked about human rights concerns because, over the last few days, people have questioned whether the police are able to publish photographs of riot suspects. He wanted to assure them that they could. As for the HRA, Cameron says that the government has plans to reform it.
Dat is theorie, maar zo werkt het dus niet in de praktijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:48 schreef djenneke het volgende:
Wel beweer ik dat mensen met een gezond verstand en fatsoenlijke opvoeding dit soort daden niet pleegt.
Mensen in Wembley opsluiten gaat hem nog een stapje te ver.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:50 schreef De_Nuance het volgende:
O god Cameron is 'bereid het leger in te zetten' , wat een debiel zeg.
HopelIjk is het voor de bühne
quote:He also ruled out locking up thousands of rioters in Wembley stadium. Sir Peter Tapsell said that when thousands of demonstrators descended on Washington to protest about the Vietnam war, they were held en masse in a Washington stadium. Cameron said he would prefer to see Wembley used for sport.
Oh, ik geloof ook wel dat een ieder in bepaalde omstandigheden gekke dingen zou kunnen doen hoor. Daar heb ik geen illusies over.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is theorie, maar zo werkt het dus niet in de praktijk.
In je eerste alinea leg je al uit waarom je tweede alinea niet klopt. De geschiedenis barst van de treurige egoistische/onmenselijke daden van massa's/groepen mensen/maatschappijen waar geen enkel fatsoenlijk mens aan zou doen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik geloof niet in homogene groepen. Ik geloof wel in groepsdynamica; mensenmassa's zijn geneigd zich van iedere persoonlijke verantwoordelijkheid te ontdoen. Bijna op het kinderlijke "ja, maar zij doen het ook" af. Daar hoef je geen onmens voor te zijn, maar dat beweer ik ook nergens.
Wel beweer ik dat mensen met een gezond verstand en fatsoenlijke opvoeding dit soort daden niet pleegt.
Ik ben je een post voor. Ik denk dat ieder mens in staat is tot afschuwelijke daden. Maar ik ben ook van mening dat de situatie zoals die afgelopen week is geweest in Engeland, normale, fatsoenlijk opgevoede mensen niet zou uitnodigen tot hetgeen nu gebeurd is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:53 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
In je eerste alinea leg je al uit waarom je tweede alinea niet klopt. De geschiedenis barst van de treurige egoistische/onmenselijke daden van massa's/groepen mensen/maatschappijen waar geen enkel fatsoenlijk mens aan zou doen.
Net zoals geen enkele fatsoenlijke Nederlander ooit een Jood zou verraden aan de Duitsers? Of net zoals een fatsoenlijke werknemer van een bank nooit teveel risico zou nemen met het gespaarde geld van hun klanten?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:55 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben je een post voor. Ik denk dat ieder mens in staat is tot afschuwelijke daden. Maar ik ben ook van mening dat de situatie zoals die afgelopen week is geweest in Engeland, normale, fatsoenlijk opgevoede mensen niet zou uitnodigen tot hetgeen nu gebeurd is.
Wat begrijp jij niet aan de zin "Ik denk dat ieder mens in staat is tot afschuwelijke daden."?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:58 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Net zoals geen enkele fatsoenlijke Nederlander ooit een Jood zou verraden aan de Duitsers? Of net zoals een fatsoenlijke werknemer van een bank nooit teveel risico zou nemen met het gespaarde geld van hun klanten?
Mensen zijn hebberig en ook goed opgeleide, fatsoenlijke burgers zijn dat en als mensen de kans krijgen, dan zal een groot deel dat aanpakken...en 1 op straat en de ander door te frauderen, belasting op te lichten of zichzelf op een andere manier onrechtmatig te verrijken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:52 schreef djenneke het volgende:
[..]
Oh, ik geloof ook wel dat een ieder in bepaalde omstandigheden gekke dingen zou kunnen doen hoor. Daar heb ik geen illusies over.
Waarom blijf jij volhouden dat bij de looters geen normale fatsoenlijk opgevoede mensen kunnen zitten terwijl er talloze voorbeelden zijn van normale fatsoenlijk opgevoede mensen die, al dan niet in een groep, wandaden begaan?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:58 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan de zin "Ik denk dat ieder mens in staat is tot afschuwelijke daden."?
Omdat de omstandigheden zoals die nu waren/zijn zich daar niet voor leenden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:00 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Waarom blijf jij volhouden dat bij de looters geen normale fatsoenlijk opgevoede mensen kunnen zitten terwijl er talloze voorbeelden zijn van normale fatsoenlijk opgevoede mensen die, al dan niet in een groep, wandaden begaan?
Absoluut. Écht fatsoenlijke mensen natuurlijk niet. Maar die zijn behoorlijk zeldzaam.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mensen zijn hebberig en ook goed opgeleide, fatsoenlijke burgers zijn dat en als mensen de kans krijgen, dan zal een groot deel dat aanpakken...en 1 op straat en de ander door te frauderen, belasting op te lichten of zichzelf op een andere manier onrechtmatig te verrijken.
quote:They are essentially wild beasts. I use that phrase advisedly, because it seems appropriate to young people bereft of the discipline that might make them employable; of the conscience that distinguishes between right and wrong.
They respond only to instinctive animal impulses — to eat and drink, have sex, seize or destroy the accessible property of others.
quote:The point is, ladies and gentleman, that greed, for lack of a better word, is good. Greed is right, greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms; greed for life, for money, for love, knowledge has marked the upward surge of mankind.
Mss moet je definiëren wat je verstaat onder "goede opleiding".quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Omdat de omstandigheden zoals die nu waren/zijn zich daar niet voor leenden.
quote:In another case, a university graduate, who had been pursuing a career in social work, pleaded guilty to theft during the London riots at this court this morning, after handing herself into police on Wednesday. Natasha Reid, 24, of Rosemary Avenue, Enfield, was in McDonalds on Sunday night when she saw looters ransacking the area and decided to join in.
Hoezo geen opleiding?quote:Marouane Rouhi, A 21-year-old law student is, was one of the 16 and was charged with violent disorder over the attack on Les Bijou Lebanese restaurant and a nearby cafe in Lodge Road. His defence solicitor, Jim Kelly, said he was arrested near the violence but he was on his way to a nearby mosque at the time and had not taken part in the attack. Rouhi did not indicate a plea and was bailed to return to Highbury Corner Magistrates Court on August 18.
We discussiëren al tien jaar over 11 september, dus we hebben nog even te gaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
Het is nu toch rustig?
De rellen zijn over, move along.
Ik heb het nergens over opleiding gehad. Inderdaad, hebberigheid omdat het kan.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mss moet je definiëren wat je verstaat onder "goede opleiding".
Even een paar voorbeelden die net voorbij komen:
[..]
[..]
Hoezo geen opleiding?
Gewoon hebberigheid...omdat het kan!
Meneer de politie agent begon. Camera man ging er in mee maar kalmeerde. Politie agent begon weer. Als ze zich iedere dag zo gedragen tegen de zwarte bevolking daar kan ik me wel voorstellen dat je er genoeg van krijgt.quote:
Als je er even over nadenkt moet je meteen toegeven dat je zo'n stelling nooit kunt volhouden omdat je helemaal niet weet wat die omstandigheden nu zijn en hoe die vergelijken met omstandigheden in andere situaties natuurlijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Omdat de omstandigheden zoals die nu waren/zijn zich daar niet voor leenden.
Sorry mijn fout...je gebruikte idd gezond verstand, ik vertaalde dat onterecht naar goede opleiding.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:05 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over opleiding gehad. Inderdaad, hebberigheid omdat het kan.
Agent begon wellicht met blokken zicht, maar de manier waarop de cameraman daarna tegen oom agent tekeer gaat getuigt ook niet van erg veel fatsoen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Meneer de politie agent begon. Camera man ging er in mee maar kalmeerde. Politie agent begon weer. Als ze zich iedere dag zo gedragen tegen de zwarte bevolking daar kan ik me wel voorstellen dat je er genoeg van krijgt.
Ik heb er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, inderdaad. Gelukkig weet ik wel wat fatsoen is. Meedoen aan de rellen, zoals die nu waren, horen daar zeker niet bij. Dat kan ik blijven volhouden tot in het einde der dagen. Daar heb ik niet eens wetenschappelijk onderzoek voor nodig.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:07 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Als je er even over nadenkt moet je meteen toegeven dat je zo'n stelling nooit kunt volhouden omdat je helemaal niet weet wat die omstandigheden nu zijn en hoe die vergelijken met omstandigheden in andere situaties natuurlijk.
het is pas over als het vannacht rustig isquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
Het is nu toch rustig?
De rellen zijn over, move along.
Dat laatste is ook een verklaring voor het wraakzuchtige geblaat van sommigen. Cynisch dat zij de looters verwijten primitief te reageren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:07 schreef De_Nuance het volgende:
Wij mensen doen al sinds we bestaan dingen die op het eerste gezicht in tegenspraak lijken met de evolutie.
Het feit dat we evolutie nu begrijpen betekent juist dat we er geen slaaf meer van hoeven te zijn.
Tevens is het voor je eigen overleving beter om in een harmonieuze groep te leven, onderzoek onder apen bevestigt dat.
En dan John Stuart Mill aanhalen als wijze man en tegelijk de Liberalen de schuld gevenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)utalised-youths.html
[..]
Zucht. Logische discussie is te lastig voor je blijkbaar.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:08 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik heb er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, inderdaad. Gelukkig weet ik wel wat fatsoen is. Meedoen aan de rellen, zoals die nu waren, horen daar zeker niet bij. Dat kan ik blijven volhouden tot in het einde der dagen. Daar heb ik niet eens wetenschappelijk onderzoek voor nodig.
Dramaqueen, je wil bewust niet begrijpen wat ik zeg en eindigt met een ad hominem. Nee, jouw wijze van discussiëren is ver verheven boven de mijne.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:11 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Zucht. Logische discussie is te lastig voor je blijkbaar..
Ik snap wel wat djenneke bedoelt, alleen is dat heel erg theoretisch. De realiteit is anders.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:11 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Zucht. Logische discussie is te lastig voor je blijkbaar..
Tja, als het volgens socialisten goed gaat, komt dat door de mooie eenheid die de mens is. Bij fouten zijn het individuen. Als het volgens liberalen goed gaat, komt dat door individuele schoonheid en bij fouten door groepsgedrag. Democratie is gewoon verneukt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:11 schreef MrJones het volgende:
Wat ik altijd leuk vind in dit soort discussies is dat met enige regelmaat socialisten beginnen te roepen dat we mensen als individu moeten bekijken, terwijl liberalen in termen van groepen praten.
Socialisten en liberalen lullen ook alleen maar in hun eigen straatje als het ze uitkomt...zoals bijna iedereen en daarom kun je er donder op zeggen, dat het tzt weer mis gaat.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:11 schreef MrJones het volgende:
Wat ik altijd leuk vind in dit soort discussies is dat met enige regelmaat socialisten beginnen te roepen dat we mensen als individu moeten bekijken, terwijl liberalen in termen van groepen praten.
Dat valt toch wel mee?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik snap wel wat djenneke bedoelt, alleen is dat heel erg theoretisch. De realiteit is anders.
Beetje een academische- versus straat discussie.
djenneke lult zichzelf vast en gaat dan met haar voetje op de grond staan stampen. Best hoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik snap wel wat djenneke bedoelt, alleen is dat heel erg theoretisch. De realiteit is anders.
Beetje een academische- versus straat discussie.
Misschien niet maar oom agent zocht gewoon naar een reden om hem te pakken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:08 schreef MrJones het volgende:
[..]
Agent begon wellicht met blokken zicht, maar de manier waarop de cameraman daarna tegen oom agent tekeer gaat getuigt ook niet van erg veel fatsoen.
quote:
En nog een ad hominem.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:16 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
djenneke lult zichzelf vast en gaat dan met haar voetje op de grond staan stampen. Best hoor..
Je mag zeggen wat je wilt...no problem lijkt me, maar dit is natuurlijk iets anders als een groep van 200 hooligans die de boel afbreekt. Dit zijn mensen uit alle sociale lagen en van alle leeftijden en het zijn er zoveel, dat je dat niet simpel af kan doen als straattuig imo.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee?
We weten allemaal dat deze rellen voornamelijk werden gepleegd door straattuig. Ik begrijp echt niet zo goed, waarom ik dat niet zou mogen zeggen? Dat moet echt eerst worden bewezen door een of ander onderzoek?
quote:
Boehoe, boehoe, zielige neger heeft niets gedaan en politieagenten waren toevallig blank. Moet wel racisme zijn. Laten we alles stelen wat los en vast ziet. Boehoe! Boehoe!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Misschien niet maar oom agent zocht gewoon naar een reden om hem te pakken.
En met zo'n instelling voorkomen we de volgende rel!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Boehoe, boehoe, zielige neger heeft niets gedaan en politieagenten waren toevallig blank. Moet wel racisme zijn. Laten we alles stelen wat los en vast ziet. Boehoe! Boehoe!
Die gast met die camera is toch ook lekker irritant aan het doen. Snap wel dat de agenten een lik op stuk beleid hanteren deze dagen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En met zo'n instelling voorkomen we de volgende rel!
Beide is natuurlijk waar. Het is belangerijk dat individuen niet wegvallen en hun rechten zijn gewaardborgd, maar je kunt beleid meestal alleen op groepen toepassen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:11 schreef MrJones het volgende:
Als dat zo is kun je dat vast aantonen?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:18 schreef djenneke het volgende:
[..]
En nog een ad hominem.
Jouw bewering zijn net zo goed los zand, meneer.
Het is belachelijk gedrag van die agent natuurlijk, of de tegenpartij nu blank of zwart is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Boehoe, boehoe, zielige neger heeft niets gedaan en politieagenten waren toevallig blank. Moet wel racisme zijn. Laten we alles stelen wat los en vast ziet. Boehoe! Boehoe!
Ik kan het bericht niet meer terugvinden, maar er was een nieuwsbericht dat in ieder geval de breakdown van de leeftijden weergaf van de arrestanten. Wat betreft leeftijd viel op dat veruit de meeste daders tussen de 20-30 waren, daarna misschien nog wat tieners.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je mag zeggen wat je wilt...no problem lijkt me, maar dit is natuurlijk iets anders als een groep van 200 hooligans die de boel afbreekt. Dit zijn mensen uit alle sociale lagen en van alle leeftijden en het zijn er zoveel, dat je dat niet simpel af kan doen als straattuig imo.
Als er een overzichtelijke groep van straattuig is, dan is de conclusie wat makkelijker, maar dit is te massaal en te divers om het daarmee af te doen.
Niet iedereen is geinteresseerd in voorkomen....met vingers wijzen is veel interessanter.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En met zo'n instelling voorkomen we de volgende rel!
Gezag komt niet met een uniform. Je ziet nou allerlei figuren waaronder Cameron klagen over het feit dat grote groepen het gezag niet respecteren, terwijl hij zelf er ook maar meteen een loopje mee neemt door te roepen dat wetten even niet van toepassing zijn. Anderen staan weer namens het gekwetste gezag te applaudiseren voor agenten die fietsers in elkaar rossen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:08 schreef MrJones het volgende:
[..]
Agent begon wellicht met blokken zicht, maar de manier waarop de cameraman daarna tegen oom agent tekeer gaat getuigt ook niet van erg veel fatsoen.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:25 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Als dat zo is kun je dat vast aantonen?
[..]
Het is belachelijk gedrag van die agent natuurlijk, of de tegenpartij nu blank of zwart is.
Als die gast niet zo dramaqueen overdreven reageert als de politieagent op hem af komt is er niks aan de hand. Die 'toe-eigening' van rechten zonder na te denken lijkt me zelfs een kern van dit probleem. De cameraman is er duidelijk op uit lekker te escaleren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Die gast met die camera is toch ook lekker irritant aan het doen. Snap wel dat de agenten een lik op stuk beleid hanteren deze dagen.
Dat is vrij normaal in drukbevolkte steden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:29 schreef friekin_ het volgende:
Ik moet trouwens bekennen. Ik was een maand terug in London. Niemand gaat daar aan de kant voor een ambulance met sirene. Daar hebben we ons nog over staan verbazen.
Het is gewoon lekker irriteren van agenten ja, dan moet je ook niet zo raar staan op te kijken als je een beetje hardhandig gefouilleerd wordt. Die gast heeft daarna waarschijnlijk ook gewoon weer door mogen lopen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:29 schreef kingmob het volgende:
[..]
Als die gast niet zo dramaqueen overdreven reageert als de politieagent op hem af komt is er niks aan de hand. Die 'toe-eigening' van rechten zonder na te denken lijkt me zelfs een kern van dit probleem. De cameraman is er duidelijk op uit lekker te escaleren.
Dat staat er niet djenneke.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:27 schreef djenneke het volgende:
[..]Ik moet jouw beweringen aan gaan tonen?
Dat heb ik niet beweerd.quote:Ehm, nee. Toon jij maar aan dat het gewoon 50/50 is, voor wat betreft sociale status.
Slaap lekker met je Grote Gelijk!quote:Ik ga niet eens mijn best doen om te bewijzen dat het niet zo is. Ik heb wel wat leukers te doen.
Hij stond stil en hield zijn bek voordat oom agent hem kwam pesten. Toen hij zijn mond weer hield kwam oom agent terug om hem weer in de zeik te nemen. Dat is geen lik op stuk beleid dat is gewoon irritant willen zijn en onderdeel van de redenen dat politie auto's en bureaus uitgebrand zijn. Politiek roept wel dat de rellers hun gedrag moeten veranderen maar je mag verwachten dat verantwoordelijke volwassenen dan ook moeten kunnen in deze situatie.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Die gast met die camera is toch ook lekker irritant aan het doen. Snap wel dat de agenten een lik op stuk beleid hanteren deze dagen.
Klopt, dat nieuwsbericht had ik gepost vanochtend.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik kan het bericht niet meer terugvinden, maar er was een nieuwsbericht dat in ieder geval de breakdown van de leeftijden weergaf van de arrestanten. Wat betreft leeftijd viel op dat veruit de meeste daders tussen de 20-30 waren, daarna misschien nog wat tieners.
De plaatsen waar het gebeurde, waren niet de allerbeste buurten, ook geen toeval.
Maar goed, zoals gezegd, dat is niet onderzocht verder, maar ook gezien de beelden, wel mijn mening. Ik kan er prima naast zitten hoor. Ik ben geen autoriteit en claim die ook niet te zijn op dit gebied.
Het is cruciaal voor het aanzien van het gezag dat een agent daarmee om kan gaan zonder z'n macht te misbruiken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is gewoon lekker irriteren van agenten ja, dan moet je ook niet zo raar staan op te kijken als je een beetje hardhandig gefouilleerd wordt. Die gast heeft daarna waarschijnlijk ook gewoon weer door mogen lopen.
Hebben ze ook niet. Althans het is nog niet volledig gevormd. En het probleem is dat er ook niets aan wordt gedaan om het te vormen. In mijn klas op het VWO zat er iemand die voor het laatst op de basisschool een boek had gelezen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:33 schreef Kingstown het volgende:
Dat leeftijd en leefomgeving een grote rol speelt, helemaal mee eens, maar ik zie de koppeling naar gezond verstand niet direct, tenzij je wilt betogen dat jongeren grotendeels geen gezond verstand hebben.
Wat een kutinstelling. Dus je meot maar alles kunnen zeggen of doen tegen agenten? Kankerhomo roepen mag ook zeker? Daar moet die agent maar mee om leren gaan?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:33 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het is cruciaal voor het aanzien van het gezag dat een agent daar mee om kan gaan zonder z'n macht te misbruiken.
Ze hebben in die stad meer dan een miljoen cctv camera's hangen. Als je al mag irriteren na gefilmd te worden door 1 camera dan mogen de relschoppers die een miljoen keer erger gepest worden vast wel de politie pesten?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is gewoon lekker irriteren van agenten ja, dan moet je ook niet zo raar staan op te kijken als je een beetje hardhandig gefouilleerd wordt. Die gast heeft daarna waarschijnlijk ook gewoon weer door mogen lopen.
Het is wat mij betreft cruciaal voor het gezag dat een dergelijke grote bek niet gepikt wordt. Dat zie je toch ook in Nederland, hier kan je alles zeggen tegen die gasten joh. Juist daarom is er steeds minder gezag voor de politie en worden ze als kneuzen gezien.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:33 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het is cruciaal voor het aanzien van het gezag dat een agent daar mee om kan gaan zonder z'n macht te misbruiken.
Ik vind het raar.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is vrij normaal in drukbevolkte steden.
Oké, maar wat kun/wil je daaraan doen? Je kunt moeilijk alle jongeren preventief op gaan sluiten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hebben ze ook niet. Althans het is nog niet volledig gevormd. En het probleem is dat er ook niets aan wordt gedaan om het te vormen. In mijn klas op het VWO zat er iemand die voor het laatst op de basisschool een boek had gelezen.
Ja want die relschoppers proberen de boel te handhaven.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze hebben in die stad meer dan een miljoen cctv camera's hangen. Als je al mag irriteren na gefilmd te worden door 1 camera dan mogen de relschoppers die een miljoen keer erger gepest worden vast wel de politie pesten?
Kun je ook niets meer aan doen. Dit is grotendeels een verloren generatie, gevormd door spelletjes, electronica en een volledig gebrek aan respect voor ouderen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Oké, maar wat kun/wil je daaraan doen? Je kunt moeilijk alle jongeren preventief op gaan sluiten.(Zou wel 80% aan kleine criminaliteit schelen)
Dat zijn meestal de landen waar jij en ik niet willen wonen en waar we met z'n allen heel hard boe tegen roepen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:35 schreef Caland het volgende:
In elk ander land waar de politie wel wordt gerespecteerd had die gast al 5 knuppelslagen in z'n nek gehad.
Duitsland?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat zijn meestal de landen waar jij en ik niet willen wonen en waar we met z'n allen heel hard boe tegen roepen.
Ik liep laatst een rondje buiten op straat, en toen bleek het best mee te vallen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vind je het gek dat deze kutmaatschappij volledig verneukt is?
Ja, poe, landen waar mensen nog respect hebben. Gekkigheid.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat zijn meestal de landen waar jij en ik niet willen wonen en waar we met z'n allen heel hard boe tegen roepen.
Het is cruciaal voor de politie dat ze zich niet als kleine kleuters gedragen die zich betrapt voelen op iets wat niet mag. Als ze zich niet schaamden voor hun gedrag had die vent gewoon mogen filmen. Als jij je als een kleuter gedraagt op straat krijg je ook een grote bek maar als je een mooi uniformpje hebt gekregen van vadertje staat dan verdien je respect? Respect krijg je door boeven op te pakken, niet door omstanders die alleen maar toekijken te treiteren, en ook niet door je clown uniform.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft cruciaal voor het gezag dat een dergelijke grote bek niet gepikt wordt. Dat zie je toch ook in Nederland, hier kan je alles zeggen tegen die gasten joh. Juist daarom is er steeds minder gezag voor de politie en worden ze als kneuzen gezien.
Bekijk voor de gein eens dit filmpje:
In elk ander land waar de politie wel wordt gerespecteerd had die gast al 5 knuppelslagen in z'n nek gehad.
Want dat is de maatschappij, een rondje om in een dorp.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:39 schreef MrJones het volgende:
[..]
Ik liep laatst een rondje buiten op straat, en toen bleek het best mee te vallen.
Die agent wil hem beletten te filmen, daar heeft hij de bevoegdheid niet voor. Agent houdt zich als hoeder van de wet zelf niet aan de wet en provoceert, en gebruikt daarna illegaal geweld tegen de filmer, omdat hij een slecht humeur heeft of zo.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:29 schreef kingmob het volgende:
[..]
Als die gast niet zo dramaqueen overdreven reageert als de politieagent op hem af komt is er niks aan de hand. Die 'toe-eigening' van rechten zonder na te denken lijkt me zelfs een kern van dit probleem. De cameraman is er duidelijk op uit lekker te escaleren.
Het gaat niet om inperken of tegenwerken, maar op anticiperen. Het zijn nieuwe manieren waarop groepsgedrag wordt gestuurd en beïnvloed. Toen de telefoon een populair communicatiemiddel werd, bleven de veiligheidsdiensten zich vast ook niet concentreren op communicatie per telegram.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:45 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Proberen de vooruitgang tegen te werken of in te perken is kansloos. Feit is dat die mogelijkheden er zijn en gebruikt worden. Het is slechts een hulpmiddel, als dat er niet was geweest hadden looters wel op andere manieren gecommuniceerd. Dat hulpmiddel aanwijzen als een substantieel deel van het probleem is niet realistisch.
quote:
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is cruciaal voor de politie dat ze zich niet als kleine kleuters gedragen die zich betrapt voelen op iets wat niet mag. Als ze zich niet schaamden voor hun gedrag had die vent gewoon mogen filmen. Als jij je als een kleuter gedraagt op straat krijg je ook een grote bek maar als je een mooi uniformpje hebt gekregen van vadertje staat dan verdien je respect? Respect krijg je door boeven op te pakken, niet door omstanders die alleen maar toekijken te treiteren, en ook niet door je clown uniform.
Waar zeg ik dat die relschoppers handhaven? Doen deze clowns van de politie toch ook niet? Heb het alleen maar over irriteren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja want die relschoppers proberen de boel te handhaven.Ze zijn precies gelijk aan de politie. Politie = relschoppers in uniform. Flikker toch op man.
Gast, stel je niet aan.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Want dat is de maatschappij, een rondje om in een dorp.
Niet alles, en elke situatie is anders natuurlijk. In dit filmpje vond ik deze agent dat filmende kereltje onnodig provoceren. Dat moet je gewoon niet doen als agent, je hebt veel macht en door deze arrogant en/of ongepast te gebruiken veroorzaak je wrevelingen, wraakgevoelens en wantrouwen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat een kutinstelling. Dus je meot maar alles kunnen zeggen of doen tegen agenten? Kankerhomo roepen mag ook zeker? Daar moet die agent maar mee om leren gaan?
Gerespecteerd worden is niet hetzelfde als gevreesd worden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft cruciaal voor het gezag dat een dergelijke grote bek niet gepikt wordt. Dat zie je toch ook in Nederland, hier kan je alles zeggen tegen die gasten joh. Juist daarom is er steeds minder gezag voor de politie en worden ze als kneuzen gezien.
Het beeld wat velen van ons hebben van DL komt ook niet overeen met de werkelijkheid.quote:
De politie die zijn bevoegdheid om je staande te houden misbruikt om je te dwingen mee te werken aan hun televisieshowtje. Nee, dat is goed voor het gezag van de politie.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit argument hoorde ik 10 jaar geleden ook alquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik hoor je nog wel over een paar jaar.
Oh nee, dan heb ik niets gezegd. Ze zeiden het tien jaar geleden al. Poe, conclusive evidence. Darn!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dit argument hoorde ik 10 jaar geleden ook al
Stel je niet zo aan.
Vertel, wat gaat me allemaal overkomen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik hoor je nog wel over een paar jaar.
quote:Ryan Kelly, 20, was jailed for six months after he admitted looting £3,500 worth of cigarettes from a Birmingham newsagent.
Justinder Douglas, 24, admitted stealing almost £5,000 worth of perfume from House of Fraser on Wednesday and was remanded in custody until September, when he will be sentenced at Birmingham crown court.
Ik bedoel maar.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Oh nee, dan heb ik niets gezegd. Ze zeiden het tien jaar geleden al. Poe, conclusive evidence. Darn!
Klopt, als ik maar gewoon heel hard ga dromen dat het allemaal perfect is, is het perfect.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:43 schreef MrJones het volgende:
[..]
Vertel, wat gaat me allemaal overkomen.
Die doemdenkerij van je, daar kunnen we als maatschappij ook prima zonder.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Klopt, als ik maar gewoon heel hard ga dromen dat het allemaal perfect is, is het perfect.Bedankt voor de tip.
Ah, niet zulke negatieve smileys gebruiken. Daar kunnen we prima zonder op dit forum.quote:
Niemand word gedwongen mee te doen aan hun TV show.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De politie die zijn bevoegdheid om je staande te houden misbruikt om je te dwingen mee te werken aan hun televisieshowtje. Nee, dat is goed voor het gezag van de politie.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ah, niet zulke negatieve smileys gebruiken. Daar kunnen we prima zonder op dit forum.
quote:
quote:
Vind ik ook. Ik span de regenboog vast.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Voelt meteen beter op 't forum.
Te lui om langdurig te rellen, die negerts.quote:Er is ook een positief punt. Dat we hier nu met z'n allen kunnen zeuren om een videootje van iemand die gefouilleerd wordt, betekent dat het rustig is in Engeland.
Jawel hoor. Genoeg mensen die aangeven dat die camera moet opdonderen, maar de politie misbruikt zijn bevoegdheid om je te dwingen gefilmd te worden. En dan kan dat onderkruipsel van SBS je ook nog even verkeershufter of aso van de week noemen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Niemand word gedwongen mee te doen aan hun TV show.
Als je oprotten zegt tegen een complete tv ploeg dan komt meneer agent je kalmeren en zegt dat je normaal moet doen en op tv komt die kleine kabouter op zijn doos vertellen dat je stom bent. MAAR OWEE ALS JE DE POLITIE LASTIG VALT MET EEN MOBIELTJE!!!!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel hoor. Genoeg mensen die aangeven dat die camera moet opdonderen, maar de politie misbruikt zijn bevoegdheid om je te dwingen gefilmd te worden. En dan kan dat onderkruipsel van SBS je ook nog even verkeershufter of aso van de week noemen.
Volgens mij kan ik dat net zo goed tegen jou zeggen. Ik beweer helemaal nergens gelijk te hebben. Sterker nog, ik geef aan dat ik geen autoriteit beweer te zijn, of niks. Ik geef slechts mijn mening dat de daders geen fatsoenlijke opvoeding hebben genoten. Met nog als disclaimer dat ieder mens tot slechte daden in staat is. Vervolgens moet ik dit van jou gaan onderbouwen, terwijl ik al aangeef dit niet te kunnen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:31 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Dat staat er niet djenneke.
[..]
Dat heb ik niet beweerd.
[..]
Slaap lekker met je Grote Gelijk!
Je vergeet fatsoenlijke opvoeding. Gezond verstand én fatsoenlijke opvoeding dus.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt, dat nieuwsbericht had ik gepost vanochtend.
Het waren idd grotendeels twintigers en late teens, maar dat heb je bij elke rel...net een stuk gelezen over een massale vechtpartij in Lloret en dat waren ook allemaal 18-22 jarigen
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-in-lloret-mar.html
Dat leeftijd en leefomgeving een grote rol speelt, helemaal mee eens, maar ik zie de koppeling naar gezond verstand niet direct, tenzij je wilt betogen dat jongeren grotendeels geen gezond verstand hebben.
Als jij aangeeft dat het beeldmateriaal waar jij op staat niet uitgezonden mag worden mag het niet uitgezonden worden. Dan kunnen ze wel door filmen, dat is geen probleem. Maar dan doe je niet mee met hun TV show.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel hoor. Genoeg mensen die aangeven dat die camera moet opdonderen, maar de politie misbruikt zijn bevoegdheid om je te dwingen gefilmd te worden. En dan kan dat onderkruipsel van SBS je ook nog even verkeershufter of aso van de week noemen.
Jongeren denken dat je in een grote groep makkelijk met dingen weg kan komen en dat kan ook. Ze hebben dus wel verstand alleen de normen en waarden niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:05 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je vergeet fatsoenlijke opvoeding. Gezond verstand én fatsoenlijke opvoeding dus.
quote:Outside the Commons, a 68-year-old man left critically ill after he was attacked by rioters has been named by police. He is Richard Mannington Bowes, and was set upon as he tried to stamp out a fire during riots in Ealing, west London. He remains in a critical condition in hospital today after suffering serious head injuries on Monday night.
Nee, dan wordt je "onherkenbaar gemaakt", zodat alleen je familie, je vrienden, je buren en je collega's tot 20 jaar terug je herkennen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:07 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als jij aangeeft dat het beeldmateriaal waar jij op staat niet uitgezonden mag worden mag het niet uitgezonden worden. Dan kunnen ze wel door filmen, dat is geen probleem. Maar dan doe je niet mee met hun TV show.
quote:An 11-year-old girl charged with criminal damage following disturbances in Nottingham, one of the youngest people charged in connection with the riots, has been given a nine-month referral order by magistrates.
According to the Press Association, the girl appeared before a court in the city this morning where she admitted the offence, and a charge of attempted criminal damage. She was arrested on Tuesday evening after smashing windows at a New Look store in the city and attempting to break windows at a Flannels store at around 11.30pm.
She was with a group of around 15 others at the time, a police spokeswoman said.
A referral order means that the offender is expected to agree a "contract" with a youth offender panel. The young person is supervised by a member of the youth offending team and has to attend further panel meetings during the term of the order.
Tja, maar opvoeding tegenwoordig stelt weinig voor. Goed dat huiselijk geweld wordt aangepakt, maar neveneffect is dus wel dat ouders zelfs voor een corrigerende tik genaaid kunnen worden. En zo komt de macht te liggen bij de kinderen die eerst nog moeten leren wat goed en wat slecht is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:05 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je vergeet fatsoenlijke opvoeding. Gezond verstand én fatsoenlijke opvoeding dus.
Het mag vanuit journalistiek belang alsnog uitgezonden worden als je stem en gezicht onherkenbaar zijn gemaakt. Ben je alsnog herkend (door bijv. je auto) en schaad dit je belangen kan je alsnog (civiel) procederen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dan wordt je "onherkenbaar gemaakt", zodat alleen je familie, je vrienden, je buren en je collega's tot 20 jaar terug je herkennen.
quote:Natasha Reed, an aspiring social worker from Edmonton, admitted stealing a JVC television worth £299.99 from a Comet store on Saturday night.
quote:Laura Johnson, 19, appeared at Bexleyheath Magistrates Court charged in connection with the theft of £5,000-worth of goods from a Comet store in Charlton, south London.
Johnson, an English and Italian student at the University of Exeter, is the daughter of successful businessman Robert Johnson, a director of a several high-profile companies.
quote:Law student charged with violent disorder is 21 yr old Marouane Rouhi.
Z'n naam staat op het internet, uiteraard is z'n carrière voorbij.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:48 schreef Ugjerke het volgende:
Zo, heeft die law student z'n carriere even verneukt. Die mag wel wat anders gaan verzinnen nu. Of heb je in het VK niet iets als een 'verklaring omtrend goed gedrag'?
'violent disorder' klinkt niet meteen als iets wat je je hele leven achtervolgt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:48 schreef Ugjerke het volgende:
Zo, heeft die law student z'n carriere even verneukt. Die mag wel wat anders gaan verzinnen nu. Of heb je in het VK niet iets als een 'verklaring omtrend goed gedrag'?
Iemands naam googlen voor job interview en je bent de lul.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
'violent disorder' klinkt niet meteen als iets wat je je hele leven achtervolgt.
Jij zou hem nog aannemen?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
'violent disorder' klinkt niet meteen als iets wat je je hele leven achtervolgt.
Wel als je een rechtenstudie volgt en in recht je carriere wil maken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als vormgever of administratief medewerker misschien wel, als juridisch medewerker of advocaat niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij zou hem nog aannemen?
Joepie.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:41 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het mag vanuit journalistiek belang alsnog uitgezonden worden als je stem en gezicht onherkenbaar zijn gemaakt. Ben je alsnog herkend (door bijv. je auto) en schaad dit je belangen kan je alsnog (civiel) procederen.
Het kost u zus en zoveel geld als u dit niet uitzendt, dus doe maar niet. Zoiets?quote:Maar meestal kun je met een simpele brief ze er wel van overtuigen dat het niet uitgezonden word.
Ze doen niet eens een serieuze poging. Maar daar zijn het reclameblokverkopers voor. Het probleem is dat de politie hiervoor de hoer speelt en daartoe bevoegdheden misbruikt die daarvoor niet gegeven zijn. Op straat mag je filmen, en als je niet gefilmd wil worden loop je weg of rij je weg. Maar als de politie je een stopbevel heeft gegeven dan mag je niet wegrijden, en degene die je komt filmen hebben ze zelf meegenomen op de achterbank.quote:Het is heel moeilijk om als productiemaatschappij 100% te garanderen dat iemand niet herkenbaar is.
Nou. Lijkt me duidelijk wie dát is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:59 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
Police released an image of a man suspected of attacking a 68-year-old in Ealing on Monday night
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:03 schreef MrJones het volgende:
[..]
Nou. Lijkt me duidelijk wie dát is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |