abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100592840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:02 schreef MrJones het volgende:
De preventieve werking van hogere straffen, naming & shaming en CCTV lijkt nogal marginaal voor mensen die niets te verliezen hebben. Sterker nog, blijkbaar zelfs voor mensen die heel veel te verliezen hebben.
Volgens mij is het meer zo dat die figuren pas de gevolgen gaan overzien als ze door de gerechtelijke molen zijn gegaan ipv vooraf. Dat krijg je met dat domme kuddegedrag.

Zo'n gozer die nu met een plasma TV onder z'n arm opgepakt wordt denkt over 4 jaar als hij nergens een baan kan krijgen van kut, dat was toch niet zo handig :') Maar dan is het al te laat, en juist door dat naming and shaming zal er niet veel overblijven dan toch weer de criminaliteit in te gaan. Je hebt dan namelijk echt helemaal niets meer te verliezen.

Gister ook op TV dat echt het merendeel van de veroordeelden first offenders waren. Daarom vind ik het ook zo gevaarlijk om al die namen te publiceren. Op de lange termijn gaat dat alleen averechts werken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100592849
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:04 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Hm misschien omdat de collectivieit weg is uit de samenleving? Geen groepsdruk of schaamtecultuur meer. Teveel de nadruk op individu ?
_O-

:N :N :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100592901
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:04 schreef De_Nuance het volgende:

Kijk in bijvoorbeeld Japan is het de andere kant op doorgeslagen (veel zelfmoordbijvoorbeeld). Maar hoe zij omgingen met die tsunami ramp. Allemaal netjes in de rij. Niemand plundert. Daar is ook wat voor te zeggen.
En als we in individualistisch Nederland een ramp meemaken, dan plunderen we de boel plat?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:08:57 #79
353023 Boosbaard
Quod mihi non nocet, me firmat
pi_100592927
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:50 schreef MrJones het volgende:

[..]

Precies. En in Antwerpen gaat het om drugsdealers vs. winkeliers. Oftewel: geen verband.
Maar toch gaat men meteen massaal rellend de straat op ? Nu blijkbaar ook in Lloret een veldslag tussen jongeren en politie, het gebeurt wel steeds makkelijker allemaal..niet ?

Veldslag politie en jongeren in Lloret de Mar
Laatste update: 11 augustus 2011 11:32 info
BARCELONA - De politie in de Noord-Spaanse badplaats Lloret de Mar is donderdagochtend vroeg slaags geraakt met honderden jonge toeristen op de stoep van een grote discotheek.

Foto: AFP Tijdens de 3 uur durende veldslag zijn 20 relschoppers aangehouden, onder wie twee Nederlanders.

Dat berichtte het Spaanse dagblad El País donderdag. De onrust ontstond, toen in de discotheek de stroom uitviel tijdens een optreden van een bekende dj.

Op dat moment waren in de uitgaansgelegenheid ongeveer 1800 mensen.

De temperaturen in de discotheek liepen hoog op, waarop het personeel de nooduitgangen openzette, zodat oververhitte feestgangers buiten op adem konden komen.

Tegelijk blokkeerde de politie de ingangen om te voorkomen dat nog meer jongeren naar binnen konden gaan. Dat leidde tot opstootjes, die escaleerden, toen de politie versterking liet komen.

Brand

De jongeren bekogelden de ordediensten met flessen en andere projectielen. Ook gooiden zij ramen in en staken zij vuilcontainers in brand. Onder de arrestanten zijn, behalve de 2 Nederlanders, ook 13 Fransen, 3 Duitsers en Zwitsers en 1 Sloveen. Alle verdachten zijn tussen 18 en 22 jaar oud.

De politie in Lloret de Mar heeft vaker de handen vol aan de vele tienduizenden, veelal jonge, toeristen die jaarlijks neerstrijken in de populaire kustplaats aan de Costa Brava.

Vooral 's nachts veroorzaken dronken vakantiegangers veel overlast. Eerder deze week waren er ook al rellen waarbij tientallen jongeren betrokken waren.
pi_100592949
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:08 schreef MrJones het volgende:

[..]

En als we in individualistisch Nederland een ramp meemaken, dan plunderen we de boel plat?
Ja...zeker weten.
Als de stroom vannacht uitvalt ergens in een stad is een half uur later de juwelier leeggeroofd.
pi_100592983
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:08 schreef Boosbaard het volgende:

[..]

Maar toch gaat men meteen massaal rellend de straat op ? Nu blijkbaar ook in Lloret een veldslag tussen jongeren en politie, het gebeurt wel steeds makkelijker allemaal..niet ?

Nee.
pi_100592995
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:08 schreef Boosbaard het volgende:

[..]

Veldslag politie en jongeren in Lloret de Mar
Laatste update: 11 augustus 2011 11:32 info
BARCELONA - De politie in de Noord-Spaanse badplaats Lloret de Mar is donderdagochtend vroeg slaags geraakt met honderden jonge toeristen op de stoep van een grote discotheek.

Foto: AFP Tijdens de 3 uur durende veldslag zijn 20 relschoppers aangehouden, onder wie twee Nederlanders.

Dat berichtte het Spaanse dagblad El País donderdag. De onrust ontstond, toen in de discotheek de stroom uitviel tijdens een optreden van een bekende dj.

Op dat moment waren in de uitgaansgelegenheid ongeveer 1800 mensen.

De temperaturen in de discotheek liepen hoog op, waarop het personeel de nooduitgangen openzette, zodat oververhitte feestgangers buiten op adem konden komen.

Tegelijk blokkeerde de politie de ingangen om te voorkomen dat nog meer jongeren naar binnen konden gaan. Dat leidde tot opstootjes, die escaleerden, toen de politie versterking liet komen.

Brand

De jongeren bekogelden de ordediensten met flessen en andere projectielen. Ook gooiden zij ramen in en staken zij vuilcontainers in brand. Onder de arrestanten zijn, behalve de 2 Nederlanders, ook 13 Fransen, 3 Duitsers en Zwitsers en 1 Sloveen. Alle verdachten zijn tussen 18 en 22 jaar oud.

De politie in Lloret de Mar heeft vaker de handen vol aan de vele tienduizenden, veelal jonge, toeristen die jaarlijks neerstrijken in de populaire kustplaats aan de Costa Brava.

Vooral 's nachts veroorzaken dronken vakantiegangers veel overlast. Eerder deze week waren er ook al rellen waarbij tientallen jongeren betrokken waren.
Dat gebeurt echt wekelijks zo niet dagelijks in die badplaatsen hoor, dat is echt niet iets van deze tijd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100592999
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:10 schreef MrJones het volgende:

[..]

Nee.
Mediabiasing.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_100593006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:09 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja...zeker weten.
Als de stroom vannacht uitvalt ergens in een stad is een half uur later de juwelier leeggeroofd.
:')

Loos gelul. Kom met voorbeelden.
pi_100593029
Tottenham - Everton afgelast dit weekend.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100593054
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:09 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja...zeker weten.
Allemaal gepleegd door individualistische hardwerkende Nederlanders... _O-

pi_100593061
quote:
MANCHESTER - De Britse politie is een onderzoek gestart naar een groep agenten die zijn gefilmd terwijl ze inslaan op een relschopper.
Van dat toffe filmpje, hopelijk wordt de groep niet herkend.
pi_100593066
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O-

:N :N :N
Je kan wel wat tegengas gebruiken hoor.

Liberalisme en individualisme kan ook doorslaan. Je ontkent namelijk de realiteit van de mens. Die is een kuddedier.

Vergelijk eens de plunderingen in New Orleans (Katrina) met de reactie van de Japanners.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100593091
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:11 schreef Caland het volgende:
Tottenham - Everton afgelast dit weekend.
Ik dacht dat die nog bezig was. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_100593121
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:12 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Liberalisme en individualisme kan ook doorslaan. Je ontkent namelijk de realiteit van de mens. Die is een kuddedier.

Vergelijk eens de plunderingen in New Orleans (Katrina) met de reactie van de Japanners.
http://www.nu.nl/buitenla(...)euvelt-in-japan.html
pi_100593131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:08 schreef MrJones het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik hoop het niet.

Ik denk de oudere generaties niet per se, maar de jongere die heel hun leven met deze manier van leven zijn opgegroeid en redelijk percentage wel het een en ander gaan plunderen.
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 12:14:09 #92
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_100593141
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat gebeurt echt wekelijks zo niet dagelijks in die badplaatsen hoor, dat is echt niet iets van deze tijd.
Idd. Maar ik je verzekeren, rennen voor onze vrienden van de Guardia Civil doe je niet voor je plezier ;)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_100593146
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:12 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Onzin, je kan niet "doorslaan" in individualisme.

De mens is een kuddedier dat prima zelf zijn kudde kan kiezen. Daar hebben we nauwelijks overheden voor nodig hoor. ;)

pi_100593148
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:12 schreef tralalala het volgende:

[..]

Van dat toffe filmpje, hopelijk wordt de groep niet herkend.
En dan nog viel het allemaal wel mee toch.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100593156
quote:
Ja er zijn altijd uitzonderingen en beschaving is een dun laagje.
pi_100593165
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:11 schreef MrJones het volgende:

[..]

:')

Loos gelul. Kom met voorbeelden.
Ik heb het met eigen ogen gezien. :{w
pi_100593173
He maar ik ben een beetje tegengas aan het geven dat hebben jullie wel door hé.
Ben het niet per se eens met dingen die ik net heb gezegd.
pi_100593178
quote:
Incidenteel en omdat mensen geen eten hebben. Valt dus allemaal nog wel mee.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_100593195
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:14 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ja er zijn altijd uitzonderingen en beschaving is een dun laagje.
Dan heb ik liever het individualisme (nee: persoonlijke vrijheid) met zijn onvolkomendheden, dan het opgedrongen collectivisme.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:15:41 #100
353023 Boosbaard
Quod mihi non nocet, me firmat
pi_100593200
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onzin, je kan niet "doorslaan" in individualisme.

De mens is een kuddedier dat prima zelf zijn kudde kan kiezen. Daar hebben we nauwelijks overheden voor nodig hoor. ;)
Daarnaast hebben we altijd ons aller herder de Jezus nog :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')