Ja. Of je werkt of niet maakt niet uit als je de kans krijgt...hebberigheid is niet aan werk gebonden, dat zie je ook bij deze rellen in Engeland.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Allemaal gepleegd door individualistische hardwerkende Nederlanders...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat literatuur die jouw mening kan onderbouwen. Je bent echt vastberaden in je geloof in liberalisme en individualisme.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onzin, je kan niet "doorslaan" in individualisme.
De mens is een kuddedier dat prima zelf zijn kudde kan kiezen. Daar hebben we nauwelijks overheden voor nodig hoor.
En ik heb het met eigen ogen níet zien gebeuren. Dus dit schiet lekker op zo.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb het met eigen ogen gezien.
Mee eens, daar kan ik mij ook kapot om schamen:quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:42 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Klopt, maar toch schaam ik me vaak ook aan nederlandse jeugd.
Gelukkigquote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:15 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Daarnaast hebben we altijd ons allen herder de Jezus nog
Je polariseert gewoon een beetjequote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:15 schreef De_Nuance het volgende:
He maar ik ben een beetje tegengas aan het geven dat hebben jullie wel door hé.
Ben het niet per se eens met dingen die ik net heb gezegd.
Ik weet niet of je het zo moet noemen. Maar ik vraag me af of dat liberalisme en individualisme echt wel zo heilig is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je polariseert gewoon een beetje
Naah... dat denk ik niet hoor ik ben er ook wel eens geweest en lui die hardhandig een club uit worden gegooid zie je vaak ja.. zo ook de nodige vechtpartijen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat gebeurt echt wekelijks zo niet dagelijks in die badplaatsen hoor, dat is echt niet iets van deze tijd.
Voor mij wel. In de basis moet iedereen vrij zijn om zijn eigen weg te gaan. Zoals je zelf al zegt is de mens een kuddedier - veel mensen zoeken daarom ook uit zichzelf weer de collectiviteit op. Alleen doen we dat in andere vormen, dan we voorheen deden. Collectiviteit is niet verdwenen, het manifesteert zich slechts anders.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:17 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het zo moet noemen. Maar ik vraag me af of dat liberalisme en individualisme echt wel zo heilig is.
Stukjes die anderen erover schrijven zijn leuk als referentie, maar boeit me niet zo.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:16 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat literatuur die jouw mening kan onderbouwen. Je bent echt vastberaden in je geloof in liberalisme en individualisme.
Jawel.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef Boosbaard het volgende:
Onderstaande is absoluut niet normaal voor een zonnige feestbestemming.
Ik heb het meegemaakt in Italie en Spanje, ook met charges. En dan spreken we over 2-3 jaar terug.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Naah... dat denk ik niet hoor ik ben er ook wel eens geweest en lui die hardhandig een club uit worden gegooid zie je vaak ja.. zo ook de nodige vechtpartijen.
Onderstaande is absoluut niet normaal voor een zonnige feestbestemming.
"Zo’n 400 jongeren raakten dinsdag al slaags met agenten. Een deel van de jeugd bekogelde hen met flessen. De politie heeft de toeristen beschoten met rubberkogels. Er werd één arrestatie verricht."
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef djenneke het volgende:
Het grootste probleem is dat veel jongeren (en steeds meer ouderen trouwens ook) een tragisch gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Mensen steeds egocentrischer worden en er geen enkele sprake meer is van sociale controle of discipline.
Uiteraard chargeer ik, maar ik zie het wel steeds meer.
Individualisme is daarin zeker geen oplossing. Daarvan krijgen we alleen maar een samenleving die nog egocentrischer is. Waarbij verantwoordelijkheidsgevoel eindigt bij de eigen voordeur.
Typisch dat zo'n voorbeeld uit Gouda alle aandacht krijgt, terwijl overal door het land kickboksen voor... kansenjongeren wordt gesubsidieerd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:21 schreef El_Matador het volgende:
Nee, kickbokslesjes, daar wordt het allemaal beter van. Het zou om te lachen moeten zijn, maar het is dieptriest. Ik schaam me dood voor die Goudase PvdA-burgemeester. Donder op uit de politiek, wereldvreemde idioot.
Maar dagelijks/wekelijks dat lijkt me niet realistisch ? Dat het overigens daar vaker op dergelijke manier raak is had ik niet verwacht.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het meegemaakt in Italie en Spanje, ook met charges. En dan spreken we over 2-3 jaar terug.
Gratis.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef MrJones het volgende:
[..]
Typisch dat zo'n voorbeeld uit Gouda alle aandacht krijgt, terwijl overal door het land kickboksen voor... kansenjongeren wordt gesubsidieerd.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:24 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Maar dagelijks/wekelijks dat lijkt me niet realistisch ? Dat het overigens daar vaker op dergelijke manier raak is had ik niet verwacht.
Er is niet zoveel nodig om de guardia civil erbij te halen hoor. In die week in Spanje 2 keer gezien.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:24 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Maar dagelijks/wekelijks dat lijkt me niet realistisch ? Dat het overigens daar vaker op dergelijke manier raak is had ik niet verwacht.
De hogere klassen pakken ook wat ze pakken kunnen.. ze krijgen het verkeerde voorbeeld van eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef keesjeislief het volgende:
Het probleem is niet zo zeer een gebrek aan collectivisme maar een gebrek aan gezamenlijkheid. Niemand voelt zich verantwoordelijk voor de maatschappij als geheel, dat geldt zowel voor de middenklasse en hoger die de onderklasse laat verrotten en continu afbranden door het allemaal op eigen verantwoordelijkheid te schuiven, als voor die onderklasse die vervolgens pakt wat ze kunnen pakken tijdens zulke rellen.
Niets voor ze doen en ze de grond intrappen is het recept voor toekomstige problemen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gratis.
Een bijstandsmoeder die haar kind naar tennis wil, kan dat niet betalen, maar zodra de knaapjes crimineel worden, mogen ze gratis op les waar ze nog MEER schade mee kunnen aanrichten.
Heel slim.
En de tegenbewegingen die op gang zijn gekomen in Engeland? Is dat geen gezamenlijkheid?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef keesjeislief het volgende:
Het probleem is niet zo zeer een gebrek aan collectivisme maar een gebrek aan gezamenlijkheid. Niemand voelt zich verantwoordelijk voor de maatschappij als geheel, dat geldt zowel voor de middenklasse en hoger die de onderklasse laat verrotten en continu afbranden door het allemaal op eigen verantwoordelijkheid te schuiven, als voor die onderklasse die vervolgens pakt wat ze kunnen pakken tijdens zulke rellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |