abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100593215
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Allemaal gepleegd door individualistische hardwerkende Nederlanders... _O-
Ja. Of je werkt of niet maakt niet uit als je de kans krijgt...hebberigheid is niet aan werk gebonden, dat zie je ook bij deze rellen in Engeland.
pi_100593218
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onzin, je kan niet "doorslaan" in individualisme.

De mens is een kuddedier dat prima zelf zijn kudde kan kiezen. Daar hebben we nauwelijks overheden voor nodig hoor. ;)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat literatuur die jouw mening kan onderbouwen. Je bent echt vastberaden in je geloof in liberalisme en individualisme.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100593221
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:14 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb het met eigen ogen gezien. :{w
En ik heb het met eigen ogen níet zien gebeuren. Dus dit schiet lekker op zo.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:16:17 #104
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100593226
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:42 schreef Boosbaard het volgende:

[..]

Klopt, maar toch schaam ik me vaak ook aan nederlandse jeugd.
Mee eens, daar kan ik mij ook kapot om schamen:

do 11 aug 2011, 10:28
Nederlanders opgepakt bij rellen Lloret

LLORET DE MAR - De politie in de Noord-Spaanse badplaats Lloret de Mar is donderdagochtend vroeg slaags geraakt met honderden jonge toeristen op de stoep van een grote discotheek. Tijdens de 3 uur durende veldslag zijn 20 relschoppers aangehouden, onder wie twee Nederlanders.

VIDEO: http://www.telegraaf.nl/s/10352442

Heftige beelden Lloret
Dat berichtte het Spaanse dagblad El País. De onrust ontstond, toen in de discotheek de stroom uitviel tijdens een optreden van een bekende dj. Dankzij de inzet van een noodaggregaat kon het feest worden vervolgd, maar de airconditioning bleef uit. In de club, genaamd Megadisco Colossos, waren op dat moment circa 1800 mensen.

De temperaturen in de discotheek liepen hoog op, waarop het personeel de nooduitgangen openzette, zodat oververhitte feestgangers buiten op adem konden komen. Tegelijk blokkeerde de politie de ingangen om te voorkomen dat nog meer jongeren naar binnen konden gaan. Dat leidde tot opstootjes, die escaleerden, toen de politie versterking liet komen.

De jongeren bekogelden de ordediensten met flessen en andere projectielen. Ook gooiden zij ramen in en staken zij vuilcontainers in brand. Onder de arrestanten zijn, behalve de 2 Nederlanders, ook 13 Fransen, 3 Duitsers en Zwitsers en 1 Sloveen. Alle verdachten zijn tussen 18 en 22 jaar oud.

Harder optreden
De politie van de Spaanse badplaats Lloret de Mar gaat harder optreden tegen rellende jongeren.

Na het uitgaan zoeken jongeren regelmatig ruzie met agenten. Volgens de politie is dat elke zomer zo, maar dit jaar is de overlast veel erger. Franse en Italiaanse jongeren zouden speciaal naar de badplaats afreizen om er te vechten.

De overheid wil discotheken volgend seizoen eerder sluiten en verbieden dat mensen in hun auto overnachten.

Zo’n 400 jongeren raakten dinsdag al slaags met agenten. Een deel van de jeugd bekogelde hen met flessen. De politie heeft de toeristen beschoten met rubberkogels. Er werd één arrestatie verricht.

Bron: Telegraaf.nl
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_100593243
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:15 schreef Boosbaard het volgende:

[..]

Daarnaast hebben we altijd ons allen herder de Jezus nog :)
Gelukkig
pi_100593251
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:15 schreef De_Nuance het volgende:
He maar ik ben een beetje tegengas aan het geven dat hebben jullie wel door hé.
Ben het niet per se eens met dingen die ik net heb gezegd.
Je polariseert gewoon een beetje :)
pi_100593280
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je polariseert gewoon een beetje :)
Ik weet niet of je het zo moet noemen. Maar ik vraag me af of dat liberalisme en individualisme echt wel zo heilig is.
pi_100593364
Kijk ik denk wellicht dat de brave Nederlanders van nu op middelbare leeftijd die zich zelf liberaal noemen eigenlijk uit een protestante strenge opvoeding komen en dat van hun ouders hebben meegekregen.

En dat bij de nieuwe generatie deze strenge morele opvoeding langzaam verdwijnt en dat er een egoïstisch individualisme overblijft.

Is dit nu heel verkeerd gedacht?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:19:38 #109
353023 Boosbaard
Quod mihi non nocet, me firmat
pi_100593385
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat gebeurt echt wekelijks zo niet dagelijks in die badplaatsen hoor, dat is echt niet iets van deze tijd.
Naah... dat denk ik niet hoor ik ben er ook wel eens geweest en lui die hardhandig een club uit worden gegooid zie je vaak ja.. zo ook de nodige vechtpartijen.

Onderstaande is absoluut niet normaal voor een zonnige feestbestemming.

"Zo’n 400 jongeren raakten dinsdag al slaags met agenten. Een deel van de jeugd bekogelde hen met flessen. De politie heeft de toeristen beschoten met rubberkogels. Er werd één arrestatie verricht."
pi_100593400
Het grootste probleem is dat veel jongeren (en steeds meer ouderen trouwens ook) een tragisch gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

Mensen steeds egocentrischer worden en er geen enkele sprake meer is van sociale controle of discipline.

Uiteraard chargeer ik, maar ik zie het wel steeds meer.

Individualisme is daarin zeker geen oplossing. Daarvan krijgen we alleen maar een samenleving die nog egocentrischer is. Waarbij verantwoordelijkheidsgevoel eindigt bij de eigen voordeur.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_100593406
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:17 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het zo moet noemen. Maar ik vraag me af of dat liberalisme en individualisme echt wel zo heilig is.
Voor mij wel. In de basis moet iedereen vrij zijn om zijn eigen weg te gaan. Zoals je zelf al zegt is de mens een kuddedier - veel mensen zoeken daarom ook uit zichzelf weer de collectiviteit op. Alleen doen we dat in andere vormen, dan we voorheen deden. Collectiviteit is niet verdwenen, het manifesteert zich slechts anders.
pi_100593452
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:16 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat literatuur die jouw mening kan onderbouwen. Je bent echt vastberaden in je geloof in liberalisme en individualisme.
Stukjes die anderen erover schrijven zijn leuk als referentie, maar boeit me niet zo.

Je teveel op boeken en teksten concentreren zorgt voor verlies van oog op de realiteit. Dat zie je dan ook bij religieuze gemeenschappen.

Ik ben meer van de persoonlijke gesprekken wereldwijd, waar ik een rotsvast vertrouwen in de kracht van de mens en niet zijn zwakheid heb gekregen ja.

Het verzinnen van excuses voor hun gedrag en het aanbevelen van nog meer knuffelprojectjes voor deze gasten heeft totaal geen zin.

Het enige wat ze een les bijbrengt is het aloude liberale gezegde: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, bezorg dat ook een ander niet".

Pluk ze financieel kaal om hun jatkunsten en ze zien es in wat de waarde van dingen is. :W

Nee, kickbokslesjes, daar wordt het allemaal beter van. Het zou om te lachen moeten zijn, maar het is dieptriest. Ik schaam me dood voor die Goudase PvdA-burgemeester. Donder op uit de politiek, wereldvreemde idioot.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100593460
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef Boosbaard het volgende:
Jawel.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G8F828VN

(2004)
pi_100593480
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef Boosbaard het volgende:

[..]

Naah... dat denk ik niet hoor ik ben er ook wel eens geweest en lui die hardhandig een club uit worden gegooid zie je vaak ja.. zo ook de nodige vechtpartijen.

"Zo’n 400 jongeren raakten dinsdag al slaags met agenten. Een deel van de jeugd bekogelde hen met flessen. De politie heeft de toeristen beschoten met rubberkogels. Er werd één arrestatie verricht."
Ik heb het meegemaakt in Italie en Spanje, ook met charges. En dan spreken we over 2-3 jaar terug.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:22:13 #115
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100593493
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef djenneke het volgende:
Het grootste probleem is dat veel jongeren (en steeds meer ouderen trouwens ook) een tragisch gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

Mensen steeds egocentrischer worden en er geen enkele sprake meer is van sociale controle of discipline.

Uiteraard chargeer ik, maar ik zie het wel steeds meer.

Individualisme is daarin zeker geen oplossing. Daarvan krijgen we alleen maar een samenleving die nog egocentrischer is. Waarbij verantwoordelijkheidsgevoel eindigt bij de eigen voordeur.
Helemaal mee eens!
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_100593530
Tottenham - Everton gaat ook niet door lees ik net
pi_100593543
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:21 schreef El_Matador het volgende:

Nee, kickbokslesjes, daar wordt het allemaal beter van. Het zou om te lachen moeten zijn, maar het is dieptriest. Ik schaam me dood voor die Goudase PvdA-burgemeester. Donder op uit de politiek, wereldvreemde idioot.
Typisch dat zo'n voorbeeld uit Gouda alle aandacht krijgt, terwijl overal door het land kickboksen voor... kansenjongeren wordt gesubsidieerd.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:23:52 #118
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_100593557
Het probleem is niet zo zeer een gebrek aan collectivisme maar een gebrek aan gezamenlijkheid. Niemand voelt zich verantwoordelijk voor de maatschappij als geheel, dat geldt zowel voor de middenklasse en hoger die de onderklasse laat verrotten en continu afbranden door het allemaal op eigen verantwoordelijkheid te schuiven, als voor die onderklasse die vervolgens pakt wat ze kunnen pakken tijdens zulke rellen.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:24:58 #119
353023 Boosbaard
pi_100593599
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik heb het meegemaakt in Italie en Spanje, ook met charges. En dan spreken we over 2-3 jaar terug.
Maar dagelijks/wekelijks dat lijkt me niet realistisch ? Dat het overigens daar vaker op dergelijke manier raak is had ik niet verwacht.
pi_100593632
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef MrJones het volgende:

[..]

Typisch dat zo'n voorbeeld uit Gouda alle aandacht krijgt, terwijl overal door het land kickboksen voor... kansenjongeren wordt gesubsidieerd.
Gratis.

Een bijstandsmoeder die haar kind naar tennis wil, kan dat niet betalen, maar zodra de knaapjes crimineel worden, mogen ze gratis op les waar ze nog MEER schade mee kunnen aanrichten.

Heel slim.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_100593664
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:24 schreef Boosbaard het volgende:

[..]

Maar dagelijks/wekelijks dat lijkt me niet realistisch ? Dat het overigens daar vaker op dergelijke manier raak is had ik niet verwacht.
:o _O-

Nooit 10.000en jongeren vol drank en testosteron en oestrogeen bij elkaar gezien?

pi_100593672
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:24 schreef Boosbaard het volgende:

[..]

Er is niet zoveel nodig om de guardia civil erbij te halen hoor. In die week in Spanje 2 keer gezien.

Discotheken stromen leeg, mensen gaan onderling knokken, politie erbij en mensen beginnen vervelend te doen tegen politie. Bam, gelijk schoonvegen door van die Turtles. Het is echt gelijk rammen hoor in die badplaatsen, zero tolerance.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:27:37 #123
353023 Boosbaard
pi_100593701
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef keesjeislief het volgende:
Het probleem is niet zo zeer een gebrek aan collectivisme maar een gebrek aan gezamenlijkheid. Niemand voelt zich verantwoordelijk voor de maatschappij als geheel, dat geldt zowel voor de middenklasse en hoger die de onderklasse laat verrotten en continu afbranden door het allemaal op eigen verantwoordelijkheid te schuiven, als voor die onderklasse die vervolgens pakt wat ze kunnen pakken tijdens zulke rellen.
De hogere klassen pakken ook wat ze pakken kunnen.. ze krijgen het verkeerde voorbeeld van eigen verantwoordelijkheid.

NRC schreef het volgende:

"De deskundigen wijzen op de voorbeelden die deze jongeren krijgen uit de 'officiële maatschappij':

bankiers die roekeloos omgingen met andermans geld, palementsleden die sjoemelden met hun declaraties, politieagenten die zich lieten omkopen door journalisten en politici die zich lieten fêteren door een rijke mediamagnaat. Niet dat de relschoppers het zo welsprekend zullen uitdrukken. Dit is geen georganiseerd protest tegen de autoriteiten of de overheid, zoals eerdere studentenrellen."
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:27:40 #124
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_100593706
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gratis.

Een bijstandsmoeder die haar kind naar tennis wil, kan dat niet betalen, maar zodra de knaapjes crimineel worden, mogen ze gratis op les waar ze nog MEER schade mee kunnen aanrichten.

Heel slim.
Niets voor ze doen en ze de grond intrappen is het recept voor toekomstige problemen.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_100593709
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef keesjeislief het volgende:
En de tegenbewegingen die op gang zijn gekomen in Engeland? Is dat geen gezamenlijkheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')