Ik ben al blij als andere mensen dat zeggen want zelf durf ik dat hier niet meer te roepenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:51 schreef flugeltje het volgende:
Orea, ik weet dat je zelf geen enkele hoop meer hebt, maar ook bij mij hangt heel stiekem het Leonieke verhaal nog een beetje in m'n achterhoofd...
Hey DV, fijn dat je nu serieus genomen wordt. Jouw traject lijkt nu dus wel op dat van mijn zus. Enige verschil is dat zij nu voor de tweede keer geopereerd wordt en dat ze nu i.v.m. grote cystes chemisch 3 maanden in de overgang wordt gebracht. Daarna mag ze aan de IVF. In Belgie, want NL had aangegeven dat er zoveel endometriose e.d. was dat ze het liever niet doen en ze hebben haar dus naar Belgie doorverwezen. Heel veel suc6 met de operatie.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:02 schreef droomvrouwtje het volgende:
LB ik wist al dat het ernstig zou zijn, daar had ik me ook op ingesteld. Het was nu ook alleen maar zichtbaarder voor me, het was gewoon duidelijk te zien op de echo. Op dit moment leken mijn baarmoeder en eierstokken een vaste klomp weefsel. Het zien van de beelden geeft me eigenlijk meer een soort van rust, in die zin dat alle klachten die ik ondertussen heb en het niet zwanger raken gewoon heel verklaarbaar is nu.
Rustig, soort niemandsland nu.quote:
Dit. Precies. Hoop houden!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:20 schreef Kolonia het volgende:
Mijsje.![]()
Hoe k*t het nu ook is, er komt een dag dat het het allemaal waard is, echt waar.
Geniet van je vakantie!
Hopelijk de laatste met z'n tweetjes ipv z'n drietjes (of viertjes).
Het kan per keer verschillen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:43 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn vriend heeft gisteren de huisarts gebeld, maar hij moet nog een keer een sample afleveren, want het zat op het randje van goed / niet goedNu dus maar even duimen dat dat eenmalig was...
dat lijkt me ook lastig LB, ik heb dat zelf nooit gehad, omdat ik al bijna meteen wist dat spontaan/natuurlijk niet kon.. dus wij hebben het nooit verplicht hoeven doen...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:08 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, ook daar speelde de stress ons wat parten...Op zich wel, maar niet optimaal denk ik.
Ik vind het best moeilijk om er niet dwingend mee om te gaan, hebben jullie daar wel eens last van gehad? Het laatste dat ik namelijk wil, is dat het een verplichting gaat zijn, waar mijn vriend alleen nog maar gestresster van wordt.
Zodra de laatste hier weg is sluiten we dit topic-er mag gewoon niemand meer bij!!!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:51 schreef miss_sly het volgende:
sproeteke, ik duim ervoor dat deze emmy uitgroeit tot nog zo'n leuk sproetekind
voor iedereen eenhet blijft een rottopic. Ik hoop echt de dag mee te maken dat het geen bestaansrecht meer heeft en alle meiden hier hun zo gewenste kindje(s) hebben!
Zo herkenbaarquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:20 schreef LadyBlack het volgende:
Bah, en nu heb ik van 2 vriendinnen de uitslag + foto's van de 20-weken echo gezien en ben ik toch weer best sip![]()
Ik ga dit weekend de keuken maar verbouwen ofzoafleiding!
Als ik het goed begrepen heb is het een studie naar het voorkomen (dus in de zin van zo min mogelijk) van tweelingen bij de behandeling van niet verklaarbare of milde mannelijke onvruchtbaarheid. Je komt blind in één van drie groepen terecht, of het normale traject met eerst iui zonder en vervolgens met hormonen of ivf binnen de eigen cyclus of een volwaardig ivf traject waarbij er nooit meer dan één embryo teruggeplaatst wordt. Bij de laatste krijg je als "tegenprestatie" een eventuele vierde ivf-ronde van het zkh vergoed.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:20 schreef sproet-je het volgende:
Ophelia, wat is de IneS studie? (of heb je dat al een keer uitgelegd...). Spannend in ieder geval.
Isla is echt een soort Klazien uut Zalk!quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:20 schreef sproet-je het volgende:
PZE, fijn dat er nu een datum is! Isla raadde mij aan om tarwekiemolietabletten te gaan slikken, dat is goed voor je baarmoeder. Vaak doen ze dat na de terugplaatsing, ik ben er direct mee begonnen en heb nog nooit zo'n dik slijmvlies gehad, google er maar eens op.
Waarom eigenlijk?quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik twijfel nog moet ik zeggen, ik heb wat moeite met het idee van het stilleggen van mijn eigen cyclus wanneer het ivf zou worden.
Mja, is moeilijk uit te leggen merk ik nu ik het "op papier" wil zetten. Het is meer een gevoel denk ik, het is zo'n vertrouwd iets zeg maar. Alles bijelkaar heb ik misschien twee jaar hormonale anticonceptie gebruikt, verder dus altijd gewoon mijn eigen cyclus. Ik weet gewoon precies wat ik wanneer kan verwachten, welke dagen ik me goed voel, welke minder e.d.. Ik neem daar liever geen afscheid van als niet zeker is dat het nodig is. Aan de andere kant geeft ivf natuurlijk wel de hoogste kansen per poging en kan het best zijn dat we in een hele andere groep terechtkomen als we mee doen.quote:
Nee maar het wordt volgens mij ook niet als ivf in rekening gebracht bij de verzekering. Het wordt buiten deze studie ook nog niet gedaan overigens.quote:Krijg je bij IVF binnen de eigen cyclus (ik wist niet dat ze dat deden) ook een vierde IVF?
Want met maar een eitje worden je kansen per IVF natuurlijk wel kleiner.
Aan de andere kant is IVF natuurlijk wel veel ingrijpender dan IUI.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Mja, is moeilijk uit te leggen merk ik nu ik het "op papier" wil zetten. Het is meer een gevoel denk ik, het is zo'n vertrouwd iets zeg maar. Alles bijelkaar heb ik misschien twee jaar hormonale anticonceptie gebruikt, verder dus altijd gewoon mijn eigen cyclus. Ik weet gewoon precies wat ik wanneer kan verwachten, welke dagen ik me goed voel, welke minder e.d.. Ik neem daar liever geen afscheid van als niet zeker is dat het nodig is. Aan de andere kant geeft ivf natuurlijk wel de hoogste kansen per poging en kan het best zijn dat we in een hele andere groep terechtkomen als we mee doen.
Ah, dat scheelt natuurlijk.quote:Nee maar het wordt volgens mij ook niet als ivf in rekening gebracht bij de verzekering. Het wordt buiten deze studie ook nog niet gedaan overigens.
Ja, dat ingrijpende sowieso natuurlijk. Dat is ook iets wat me dwars zit. Een reden was en is niet te vinden misschien ook wel daarom dat ik steeds een sprankje hoop hou dat het ineens wel lukt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:16 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Aan de andere kant is IVF natuurlijk wel veel ingrijpender dan IUI.
Wat is ook alweer de reden dat jullie in de MMM zitten?
Is er reden om aan te nemen dat IUI geen resultaat zal geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sproet pmde mij al dat ze ook nog visolie neemt, die was ik even vergeten, en die hoort ook in het rijtje vitamines thuis (niet alleen voor het innestelen, maar voor algehele gezondheid om zwanger te raken. Wel even opletten: omega 3=visolie omega 6=o.a teunisbloemolie en omega 9=o.a lijnzaadolie (er zijn meerdere olieën die omega 6 en 9 zijn) Deze kun je allemaal gebruiken, tot de ovulatie, daarna mag je geen teunisbloemolie meer gebruiken, dit kan het innestelen van een vruchtje in de weg staan. Dus stap over op alleen 3 als je 3-6-9 gebruikte. Hier meer over visolie en vruchtbaarheid: http://www.cbn.com/health/naturalhealth/drsears_fertility.aspx
B6 is ook voor vruchtbaarheid, invloed op hormoonhuishouding, meer baarmoederslijm en beter baarmoederbedje; http://www.naturallyknock(...)ity-with-vitamin-b6/
Bcomplex voor algehele vruchtbaarheid: http://www.herbs2000.com/disorders/infertility_f.htm
Vitamine D ook: http://natural-fertility-info.com/fertility-vitamin-d.html
Nou natuurlijk kun je wel veel meer slikken, zoals alle kruiden die worden genoemd, maar ik heb me gehouden aan de vitamines, (en dat was nogal wat-je moet er maar zin in hebben) dus nog één keer;
Etos zwanger worden pillen
Vit B6
Vit B complex
Vit E
Vit C
Vit D
Visolie
Extra Foliumzuur (1 tabletje, in de Etos pillen zit ook al foliumzuur maar volgens Amerikaanse maatstaven is dat te weinig en mag je het dubbele nemen voor vruchtbaarheid en innesteling)
Ik heb wel alle etiketten bekeken en uitgerekend of ik niet boven de dagelijkse hoeveelheid kwam (kun je ook opzoeken:http://www.vitamine-info.(...)ineralen-op-een-rij/) maar in de B-complex zat niet genoeg B6 en in de multi van Etos zat niet genoeg B en D, en die hebben we echt nodig voor de vruchtbaarheid dames!)
Als je ook Tarwekiemolie gebruikt kun je vitamine E weg laten.
Ok als ik vervelend word met al die info moeten jullie het maar laten weten hoor...En je kunt me altijd pm-en als je een vraag hebt.
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
Ik neem dus wel zoveel, het overschot plas je sowieso uit... Moet er wel bijzeggen dat ik niet de allerslankste ben en het aantal mg per kg lichaamsgewicht daardoor niet overdreven veel af zal wijken van de dames met een lager gewicht...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:07 schreef prinseszondererwt het volgende:
Even over foliumzuur... ik slik nu puur mama multivitamine. Daar zit al 400 mg (200% van de adh) in, zou ik dan nog een extra tabletje moeten nemen? Lijkt me zoveel om 400% van de adh te nemen...
En ik denk dat iedereen zo zijn "eigen recept" heeft.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:38 schreef flugeltje het volgende:
Voor wat betreft de asperine, dat neem ik deze ronde ook niet. Toch lijkt het erop dat ik een plakkertje te pakken heb. (al weten we dat volgende week natuurlijk echt pas zeker) Zou aan de dubbele hoeveelheid foliumzuur kunnen liggen die ik slik. Ik slik de vitaminen van het kruidvat en daarnaast dus nog een los pilletje foliumzuur, dat deed ik ten tijde van Willem ook (naast de asperine)
Hoeft natuurlijk helemaal niets te zeggen, maar lijkt er hier dus ook inderdaad op dat het wellicht niet aan de asperine gelegen heeft dat Willem bleef plakken...
Dat precies dus, heel veel dingen zijn niet aantoonbaar gemaakt door middel van onderzoek, maar blijken bij sommige mensen dus wel effect te hebben. Ik wist niet of het de aspirine of de extra foliumzuur of een combi van beide was dat Willem bleef plakken (5e zwangerschap) maar het was zo. Nu lijk ik een plakkertje te hebben met alleen extra foliumzuur, wellicht zit 't 'm dan toch daarin voor mij...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:03 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
En ik denk dat iedereen zo zijn "eigen recept" heeft.
Na 5 miskramen dacht ik bij de 6de zwangerschap "ik gooi er wat asperine in" en verdomd deze bleef plakken.![]()
Maar zelf ben ik meer van, je moet maar het goede eitje, goede zaadcel en het goede tijdstip tegenkomen.
Dit alléén bij onverklaarbare uitblijvende zwangerschappen he (wat bij mij het geval was), begrijp me niet verkeerd
+1quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:17 schreef klumsy het volgende:
Sproetje, ik hoop echt voor een plakkertje dit keer!
Duimen draaien hier ook door... dat het gewoon goed mogen komen!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:57 schreef sproet-je het volgende:
Ben ik weer.. alles nog goed. Ik kan gewoon niet geloven dat het goed zal blijven gaan, ik kan ook nog helemaal niet blij, stom he! Ik heb er zo naar uit gekeken en dan door dat stomme bruinverlies is al mijn vertrouwen weg.
Wanneer zou zo'n zwangerschapsindicator naar 2-3 weken kunnen gaan? Maandag (dat was nod dag) zei hij 1-2 weken, als hij nou door zou gaan naar 2-3 kan ik er ook een beetje vertrouwen in krijgen. Maar die testen zijn nogal duur dus om ze nou elke dag te doen lijkt me ook een beetje to much.
quote:Op donderdag 1 september 2011 09:01 schreef sproet-je het volgende:
Allemaal bedankt voor de felicitaties!!! <3
Pze had jij gister niet een tp??!!
Sorry dat ik met je mooie woorden aan de haal ga maar: +1!quote:Op donderdag 1 september 2011 22:16 schreef Vlindur het volgende:
Lieve Incantrix en lief mijsje, jullie zijn me beiden lief, een virtuele kus voor jullie nu. Een knuffel hoop ik jullie beiden binnenkort (weer) te geven.
* stuurt wat plakhormonen richting Oreaquote:Op vrijdag 2 september 2011 10:02 schreef Orea het volgende:
PZE, ik duim keihard voor je! Kom samen op de bank zitten met je straks..!
Andere dames![]()
Hier om half 2 weer pupo.. weer beide embryootjes goed ontdooit... daaraan ligt het niet, maar dat plakken..
DAT! Precies dat! De zus van mijn man is wel zoquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:46 schreef UsurPia het volgende:
Simpel voorbeeld: wij ergeren ons bijvoorbeeld aan mensen/stellen die het hebben / "nemen" van een kind maar vanzelfsprekend vinden. Overigens staat nemen hier bewust tussen aanhalingstekens omdat ik van mening ben dat je een kind niet neemt, maar krijgt (maar dat terzijde). Wij hebben dan wellicht de ouderwetse opvatting dat als je een kind krijgt, je je leven daarop moet aanpassen. Zaken als uit eten met z'n tweetjes of naar bioscoop zit er dan gewoon een tijdje niet meer in. En als het kind dan oud genoeg is kan het dan wel eens een keer gaan logeren bij opa & oma, maar niet bij elke poep of scheet wegbrengen "omdat dat handiger is". Juist omdat het nu bij ons meer moeite kost, wordt die frustratie groter.
mja... ik neem die van mij eigenlijk overal mee naar toequote:Op vrijdag 2 september 2011 14:24 schreef Tally het volgende:
[..]
DAT! Precies dat! De zus van mijn man is wel zo
Vanavond gaan de kinderen naar mijn schoonouders.. En waarom? Dan kunnen ze morgen eens uitslapen
Is ook een makkelijk en heerlijk kind die van jou. Die KAN je ook overal mee naar toe nemenquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
mja... ik neem die van mij eigenlijk overal mee naar toeDus ook uit eten...
Als je eens uit eten gaat ja. Mijn schoonzus brengt ze 3 keer in de maand een weekend weg. Maar dit is inderdaad een discussie die hier niet hoortquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:29 schreef flugeltje het volgende:
Oeh deze discussie ga ik maar niet voeren, ik breng Willem ook nogal makkelijk weg wat dat betreft. Hij is er zelf ook zo makkelijk in dus dat maakt dat het niet zoveel moeite kost om die stap te nemen... Als we uit eten gaan vind ie dat niet leuk, bij oma logeren is het einde.... Keus is dan vrij simpel.
Enfin; ik ben er van overtuigd dat iedereen op z'n eigen manier het beste voor z'n kind wil
LOLquote:DAT! Precies dat! De zus van mijn man is wel zo
Vanavond gaan de kinderen naar mijn schoonouders.. En waarom? Dan kunnen ze morgen eens uitslapen
Zelf een topic knutselen uiteraard.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:05 schreef UsurPia het volgende:
[..]
LOLIk ben blij dat ik niet de enige ben met deze frustratie
(welk topic kan ik wel gebruiken om dat te ventileren?)
Ik duim met je mee...quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:26 schreef Orea het volgende:
Ik heb een mooie 7 cellige en een mooie 8 cellige embryo in mijn buik! Nu mijn steen opzoeken, broeden en heel hard duimen...
ik duim en brand-kaarsen meequote:Op vrijdag 2 september 2011 15:26 schreef Orea het volgende:
Ik heb een mooie 7 cellige en een mooie 8 cellige embryo in mijn buik! Nu mijn steen opzoeken, broeden en heel hard duimen...
een 'mam'pak voor jouquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:26 schreef Orea het volgende:
Zal heeeeel hard voor je duimen lieverdquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:26 schreef Orea het volgende:
quote:
Woensdag begin ik met spuiten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:50 schreef IslaBonita het volgende:
Koloon, alles ok hier en ik ben de afgelopen week wel ontploft ja.Al durven onbekenden niets te zeggen, ik zie ze wel staren naar mn pensje. Durf bijna geen patatje meer te eten in het openbaar haha. Oh ik gun jullie allemaal zo'n pensje!!!
![]()
![]()
Wanneer begint je IVFcyclus ook alweer? Ben t even kwijt...
Ja hadden we het al heel snel over. Hubbie ziet/zag alleen dat medisch trajcet niet zitten. Maar sprak daarom nooit hardop over een tweede. Gister voor het eerst. En doet me onwijs goed.quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:52 schreef prinseszondererwt het volgende:
Woensdag al Koloon! You go girl.
Spannend Tally. Hadden jullie het al over een tweede gehad samen? Wel heel leuk iig.
Ja, inderdaad heel erg zin in!quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:18 schreef IslaBonita het volgende:
Oh woensdag al!!!!Wat spannend! Beetje "zin" in? Klinkt stom, maar had ik wel. Had het gevoel van "er gaat nu eindelijk iets gebeuren"!
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep.quote:Op maandag 5 september 2011 17:37 schreef Orea het volgende:
Ben je nu al ongesteld PZE? Zelfs met utrogestan?
Dit was de laatste cryo van de eerste ivf.quote:Op maandag 5 september 2011 17:45 schreef Orea het volgende:
gewoon kut dit! Hoeveel cryo's heb je nog? Of was dit de laatste?
Godver...quote:Op maandag 5 september 2011 17:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Nou, zelfs blasto-emmy vond het niet gezellig bij mij de buik. Helaas.
En dat bewijst maar weer dat het in elk ziekenhuis weer even anders gaat.quote:Op maandag 5 september 2011 20:49 schreef Orea het volgende:
Nee hoor Koloon, ze laten gewoon even zien hoe je de vloeistof opzuigt/bereidt etc, en hoe je het beste kunt prikken.. wellicht oefenen met prikken in een sinaasappel ofzo
Ik zat al lezende te bedenken hoe ik het onder woorden zou brengen, maar jij (en Inca) doen het al voor me. Rest mij dus alleen : dat dus!quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:31 schreef Kolonia het volgende:
Misschien is het ook niet de verantwoordelijkheid van de afdeling voortplantingsgeneeskunde om de verkrampingsproblemen van je vrouw op te lossen?
Misschien moeten jullie dat zelf doen d.m.v. therapie, een sexuoloog, ademhalingsoefening e.d.?
Ja, ik meld me. 3 x lang 1 x kort. Leek in opbrengst hetzelfde te worden maar er was of verkeerd gemeten bij het korte protocol toen ik eenmaal voor de punctie op de tafel lag bleken de eitjes al gesprongen of ze waren dus nog niet groot genoeg en had men de wandjes gemist tussen de verschillende eitjes. Maar het aantal follikels was steeds ongeveer gelijk.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weer dank voor alle lieve woorden.
Vraagje: heeft iemand hier ervaring met het lange en het korte protocol qua opbrengst en kwaliteit? Ik deed vorige keer lang en ze stellen nu kort voor. Lastige keuze, ik zou dan morgenvroeg al voor de echo moeten en 's avonds al gaan spuiten... Had ik geen rekening mee gehouden. Iemand tips/ervaring?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |