abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101490463
Voortvloeiend uit een post in een ander topic lanceer ik bij deze het "ik erger me aan andere ouders" topic.

Mijn vrouw en ik ergeren ons aan mensen/stellen die het hebben / "nemen" van een kind maar vanzelfsprekend vinden. Nemen staat hier bewust tussen aanhalingstekens omdat ik van mening ben dat je een kind niet neemt, maar krijgt (maar dat terzijde). Deze ouders, veelal mensen in de directe omgeving, gaan zo achteloos met het kind om dat wij ons afvragen waarom ze uberhaupt een voortplantingsdrang hebben gehad.

Voorbeeld:
Wij hebben dan wellicht de ouderwetse opvatting dat als je een kind krijgt, je je leven daarop moet aanpassen. Zaken als uit eten met z'n tweetjes of naar bioscoop zit er dan gewoon een tijdje niet meer in. En als het kind dan oud genoeg is kan het dan wel eens een keer gaan logeren bij opa & oma, maar niet bij elke poep of scheet wegbrengen "omdat dat handiger is".

In mijn directe omgeving kan ik als voorbeeld noemen:
- Iedere keer als je om boodschappen gaat je kind wegbrengen naar bijv. opa en oma, want anders is het niet handig;
- Op het moment dat je gaat "verhuizen" (lees: dozen inpakken) je kind wegbrengen voor 2 (!!) weken (terwijl het kind in kwestie net 1 is geworden, dus die kun je makkelijk in een box kwijt);
- Full time blijven werken en je kind 's ochtends vroeg (rond 5:00) wakker maken om naar de oppas-opa-en-oma te brengen om het vervolgens 's avonds rond 19:00 op te halen en dan nog quality time te hebben waardoor het kind (van net 3) rond 21:30 ook nog eens keer op bed ligt en dan gek vinden dat er geen land mee te bezeilen valt..

Er zijn vast meer mensen met irritaties; Brand los :)

[ Bericht 0% gewijzigd door UsurPia op 02-09-2011 15:52:32 ]
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:33:21 #2
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_101490847
irriteren = ergeren
My mama didn't raise no fool
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:36:26 #3
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101490954
Ik erger me aan mensen die zo graag voor anderen willen bepalen hoe ze moeten opvoeden of wat opvoeden inhoudt... ;)

Onze Willem gaat 3 dagen per week naar de opvang, gaat lekker logeren bij oma als wij uit eten willen en heeft regelmatig een avondje oppas omdat wij zo nodig naar het Theater willen. Ja ik heb gekozen voor kinderen en onze Willem is voor mij een enorme verrijking van m'n leven. Ik ben alleen geen leuke mama als ik te lang thuiszit, dus werk ik 4 dagen per week bij de baas en af en toe ook eens een avondje aan m'n relatie door lekker met het vriendje ouderwets een avondje te 'daten' iets wat we vooraf bewust hebben afgesproken omdat we niet wilden dat we elkaar zouden verliezen in de eerste jaren. (zoals we in onze omgeving nog wel eens zien gebeuren)

Vooralsnog moet iedereen de opvoeding doen op een manier waar hij/zij zich het meest gelukkig bij voelt, zolang het kind er geen last van heeft kan heel veel. Willem vind het heerlijk om te logeren of bij het kinderdagverblijf rond te banjeren. Iedereen vaart er wel bij en dat is toch het belangrijkste zou je zo zeggen....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:40:32 #4
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_101491084
Je ergert je aan en je vindt iets irritant.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2011 @ 15:44:35 #5
43556 miss_dynastie
pi_101491214
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:23 schreef UsurPia het volgende:
Deze ouders, veelal mensen in de directe omgeving, gaan zo achteloos met het kind om dat wij ons afvragen waarom ze uberhaupt een voortplantingsdrang hebben gehad.

Voorbeeld:
Wij hebben dan wellicht de ouderwetse opvatting dat als je een kind krijgt, je je leven daarop moet aanpassen. Zaken als uit eten met z'n tweetjes of naar bioscoop zit er dan gewoon een tijdje niet meer in. En als het kind dan oud genoeg is kan het dan wel eens een keer gaan logeren bij opa & oma, maar niet bij elke poep of scheet wegbrengen "omdat dat handiger is".
Achteloos? En dan noem je als voorbeeld naar de bioscoop gaan of een keer uit eten terwijl er voor oppas gezorgd is? Ik vraag me af of je dan de werkelijke betekenis van dat woord wel kent!

quote:
In mijn directe omgeving kan ik als voorbeeld noemen:
- Op het moment dat je gaat "verhuizen" (lees: dozen inpakken) je kind wegbrengen voor 2 (!!) weken (terwijl het kind in kwestie net 1 is geworden, dus die kun je makkelijk in een box kwijt);
Ik zou zeggen: succes met een eenjarige in een box houden én je hele inboedel verhuizen :D :')
pi_101491284
Goed topic. Ik was zelf ook zo'n sleutelkind. Toppunt was dat m'n ouders twee weken op vakantie gingen zonder ons. Een dagje naar oma vond ik niet zo erg, maar twee weken gaan je echt tegenzitten.
1 voordeel, ik weet iig hoe het niet moet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 september 2011 @ 15:46:52 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101491306
TS heeft geen kinderen?

Anyway, ik ben nog veel erger hoor... ik bracht mijn dochter niet naar opa en oma, ik bracht de babyfoon naar de buren.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_101491578
Ts zou zich mateloos ergeren aan ons als ouders :o
Onze kinderen waren ook bijna 2 weken weg tijdens de verhuizing. En die slapen ook vaak bij opa en oma omdat wij een avond weg willen. En als ik alleen boodschappen moet doen gaat de jongste ook niet mee. Die laat ik liever bij opa en oma spelen dan dat ik hem mee moet nemen waar ie een uur de hele winkel bij elkaar krijst. En als we gezellig de stad in gaan breng ik hem ook alweer weg. Want ja hij vind het niks aan en ik vind het niks aan als hij het niks aan vind. Opa en oma blij want die vinden het gezellig, kind blij die hoeft niet mee en papa en mama blij want die kunnen lekker met zijn tweeen.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Je leven stopt niet als je een kind hebt, of bijna 3 :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_101491635
UsurPia, ik snap waar je vandaan komt gezien de tnt onvervulde kinderwens. Maar oordeel niet te hard over andere ouders als je er zelf nog geen ervaring mee hebt. Soms is de situatie nu eenmaal zo dat je de zorg voor je kind even niet kan garanderen (zoals in het verhuisgeval). Dan 10x keer liever even je kind 'uitbesteden' aan anderen waar ze wel 100% aandacht krijgen.
pi_101491711
Oh he maar ik werk dan weer niet ;)
pi_101491802
Ik denk dat een kind het meest gebaad is bij ouders die gelukkig zijn en dit ook doorgeven aan hun kind. Als dat betekent dat er meer gewerkt wordt of dat de ouders ook af en toe iets samen ondernemen dan lijkt me dat gezond.

Maar goed, ik heb mezelf behoorlijk geergerd aan ouders zijn op zaterdagochtend met jengelende kinden in de AH rondwandelen en dan met kinderwagens alle paden blokkeren. Als je allebei fulltime werkt en eigenlijk alleen de zaterdag hebt om boodschappen te doen dan is dat erg irritant (hetzelfde geldt trouwens ook voor bejaarden, en als ik toch bezig ben, zaterdagochtend is ook niet het juiste moment om met een groep verstandelijk gehandicapten boodschappen te gaan doen).

Maar goed, misschien piep ik volgend jaar ook wel anders.

Verder sluit ik me aan bij octopussy die het veel beter heeft verwoord.
pi_101491947
Ik snap TS best.
In onze familie hebben wij ook zo'n "geval".
Papa werkt 5 dagen moeders werkt er 3 en de 2 dagen dat ze thuis is probeert ze de kinderen ook nog vaak te "dumpen".
Bijna elk weekend (en dan heb ik het over 3/4 weken achter elkaar) slapen de kinderen bij Opa en Oma. Omdat ze uit eten willen, willen stappen of willen uitslapen.

Nu snap ik dat je leven niet over is als je kinderen hebt, dat van ons gaat ook gewoon door en wij doen ook zat leuke dingen. Maar sommige dingen kan je best minderen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101491990
Wij hebben inderdaad nog geen kinderen omdat we momenteel daarvoor bij een gynaecoloog rondbanjeren.

De frustratie die wij ervaren valt ook niet met één voorbeeld van een paar zinnen uit te leggen, maar is eerder een accumulatie van voorvallen. Het voorbeeld van het kind 2 weken wegbrengen was, in onze ogen, onzinnig omdat er op dat moment genoeg alternatieven waren aangeboden en omdat het niet nodig was om het gelijk voor 2 weken ergens onder te brengen (omdat het verhuizen naar tijdelijk onderkomen binnen 2 dagen gedaan was).
Met hetzelfde kind vlak na (en daarmee bedoel ik enkele uren) ontslag van een operatie aan keelamandelen zonder jasje / dasje over straat gaan lijkt me niet verstandig.
Met een kind wat problemen heeft met de reflux en zodoende alles onderkotst lijkt het me ook niet handig om daar ruw mee te stoeien en ondersteboven te houden.
Zo maar enkele voorbeelden.. Ter verduidelijking, ik heb het hier met name ook over kinderen van 3 jaar en jonger.

Kijk, dat je je kind "af en toe" eens wegbrengt, daar kan me prima in vinden en zeker in een geval als een verhuizing. Maar voor de boodschappen?

Ik begrijp ook best dat je leven niet stopt op het moment dat je kinderen krijgt en dat je op gegeven moment toch ook "een momentje voor jezelf" wilt hebben, maar dan denk ik toch eerder dat je daar over na had moeten denken voordat je tot copulatie over ging.

Maar wellicht denk ik er te zwaar over en is het misschien wel jaloezie...
pi_101492005
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:00 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat een kind het meest gebaad is bij ouders die gelukkig zijn en dit ook doorgeven aan hun kind. Als dat betekent dat er meer gewerkt wordt of dat de ouders ook af en toe iets samen ondernemen dan lijkt me dat gezond.

Maar goed, ik heb mezelf behoorlijk geergerd aan ouders zijn op zaterdagochtend met jengelende kinden in de AH rondwandelen en dan met kinderwagens alle paden blokkeren. Als je allebei fulltime werkt en eigenlijk alleen de zaterdag hebt om boodschappen te doen dan is dat erg irritant (hetzelfde geldt trouwens ook voor bejaarden, en als ik toch bezig ben, zaterdagochtend is ook niet het juiste moment om met een groep verstandelijk gehandicapten boodschappen te gaan doen).

Maar goed, misschien piep ik volgend jaar ook wel anders.

Verder sluit ik me aan bij octopussy die het veel beter heeft verwoord.
Ook bejaarden en verstandelijk gehandicapten hebben op zaterdag weekend boodschappen nodig ;)
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:05:30 #15
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_101492034
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_101492043
wij deden toen we alleen Evie nog hadden regelmatig doordeweeks na het eten boodschappen en dan ging Evie gewoon mee... niks geen gejengel. gewoon in het karretje; en af en toe iets in de handen geven, laten helpen dingen op de band leggen. (afleiding werkt hier altijd goed).
Moeten nog eens kijken hoe we het nu gaan doen, nu er 2 zijn. Tot dusver doet T nu de boodschappen samen met Evie en Liene en ik blijven thuis.

en uit eten, dat wordt hoognodig weer eens tijd.. pas 1 keer gedaan, Evie uit logeren omdat wij een avondje samen wilden .. en dat is inmiddels alweer ruim 1,5 jaar geleden...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101492060
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:04 schreef Tally het volgende:

[..]

Ook bejaarden en verstandelijk gehandicapten hebben op zaterdag weekend boodschappen nodig ;)
die hebben de rest van de week de tijd terwijl de rest van fulltime werkend Nederland voor hun uitkering zorgt :P
pi_101492084
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

die hebben de rest van de week de tijd terwijl de rest van fulltime werkend Nederland voor hun uitkering zorgt :P
Die gehandicapten kunnen ook best werken. :)
  Moderator vrijdag 2 september 2011 @ 16:06:55 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_101492095
Ik heb zelf geen kinderen, maar waar ik me aan erger zijn ouders die hun kinderen maar hun gang laten gaan, van die kinderen die keihard schreeuwen, bleren, alles vastpakken in de supermarkt bijvoorbeeld en moeder die er niets van zegt.

Wat ik laatst toevallig hoorde in de AH was een moeder die tegen haar kind zei: ja ik heb je het beloofd (ging om een boekje), maar je krijgt het toch niet. Ik dacht bij mijzelf: dat kun je toch niet maken tegenover een kind? Dat kind janken natuurlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:07:36 #20
144006 chacama
Ondernemend!
pi_101492122
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:55 schreef octopussy het volgende:
UsurPia, ik snap waar je vandaan komt gezien de tnt onvervulde kinderwens. Maar oordeel niet te hard over andere ouders als je er zelf nog geen ervaring mee hebt. Soms is de situatie nu eenmaal zo dat je de zorg voor je kind even niet kan garanderen (zoals in het verhuisgeval). Dan 10x keer liever even je kind 'uitbesteden' aan anderen waar ze wel 100% aandacht krijgen.
Dit in combinatie met: als je als ouders tijd met elkaar doorbrengt zonder kinderen, ben je vaak voor je eigen gevoel ook leukere ouders. Door tijd aan jezelf en je relatie te besteden, is de relatie vaak sterker.

beetje late reactie, maar was aan het werk met een klein meisje naast me.....
pi_101492138
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:06 schreef Karina het volgende:
Ik heb zelf geen kinderen, maar waar ik me aan erger zijn ouders die hun kinderen maar hun gang laten gaan, van die kinderen die keihard schreeuwen, bleren, alles vastpakken in de supermarkt bijvoorbeeld en moeder die er niets van zegt.

Wat ik laatst toevallig hoorde in de AH was een moeder die tegen haar kind zei: ja ik heb je het beloofd (ging om een boekje), maar je krijgt het toch niet. Ik dacht bij mijzelf: dat kun je toch niet maken tegenover een kind? Dat kind janken natuurlijk.
Of van die ouders die alles goed vinden bij een ander thuis. Zitten overal aan. Je hebt ze al een paar keer gewaarschuwd en Pa en Ma kijken er niet naar om. :')
pi_101492189
UserPia, ik kan je voor een heel groot deel volgen hoor, zeker in die mate die je beschrijft. Maar is het ook niet zo dat de frustratie juist zo groot is omdat het jullie (nog) niet gegund is om zelf kinderen te krijgen? Dat je zelf de kans niet hebt om het anders te doen?
pi_101492228
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:06 schreef Tally het volgende:

[..]

Die gehandicapten kunnen ook best werken. :)
deze niet hoor..... :N
ik vind het goed dat ze het doen hoor maar ik denk dat er wel betere momenten voor zijn dan op een drukke zaterdag
pi_101492267
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:08 schreef Tally het volgende:

[..]

Of van die ouders die alles goed vinden bij een ander thuis. Zitten overal aan. Je hebt ze al een paar keer gewaarschuwd en Pa en Ma kijken er niet naar om. :')
ja, die ouders vinden dan dat de gastvrouw de regels maar moet bepalen terwijl je zelf wacht tot de ouders ingrijpen. Herkenbaar......
pi_101492279
UP. Kinderen weg brengen omdat je boodschappen moet doen is echt niet vreemd hoor. Kijk die kleine van BJ die vind het allemaal wel best. Dus dan neem je je kleine gewoon mee. Die van ons. Phff.. Die krijg ik alleen al niet in het karretje. Lukt dat perongeluk een keer schreeuwt ie me de hele toko bij elkaar. Afleiden helpt niet. Als ik hem laat lopen gaat ie me er steeds vandoor. Nee dan is het heel simpel en gaat ie ff een uurtje naar oma. Als we met zijn tweeen, mijn vriend en ik, boodschappen doen gaat ie wel gewoon mee. Dan doet de een boodchappen en speelt de ander ondertussen met de kleine!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')