Achteloos? En dan noem je als voorbeeld naar de bioscoop gaan of een keer uit eten terwijl er voor oppas gezorgd is? Ik vraag me af of je dan de werkelijke betekenis van dat woord wel kent!quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:23 schreef UsurPia het volgende:
Deze ouders, veelal mensen in de directe omgeving, gaan zo achteloos met het kind om dat wij ons afvragen waarom ze uberhaupt een voortplantingsdrang hebben gehad.
Voorbeeld:
Wij hebben dan wellicht de ouderwetse opvatting dat als je een kind krijgt, je je leven daarop moet aanpassen. Zaken als uit eten met z'n tweetjes of naar bioscoop zit er dan gewoon een tijdje niet meer in. En als het kind dan oud genoeg is kan het dan wel eens een keer gaan logeren bij opa & oma, maar niet bij elke poep of scheet wegbrengen "omdat dat handiger is".
Ik zou zeggen: succes met een eenjarige in een box houden én je hele inboedel verhuizenquote:In mijn directe omgeving kan ik als voorbeeld noemen:
- Op het moment dat je gaat "verhuizen" (lees: dozen inpakken) je kind wegbrengen voor 2 (!!) weken (terwijl het kind in kwestie net 1 is geworden, dus die kun je makkelijk in een box kwijt);
Ook bejaarden en verstandelijk gehandicapten hebben op zaterdag weekend boodschappen nodigquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:00 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat een kind het meest gebaad is bij ouders die gelukkig zijn en dit ook doorgeven aan hun kind. Als dat betekent dat er meer gewerkt wordt of dat de ouders ook af en toe iets samen ondernemen dan lijkt me dat gezond.
Maar goed, ik heb mezelf behoorlijk geergerd aan ouders zijn op zaterdagochtend met jengelende kinden in de AH rondwandelen en dan met kinderwagens alle paden blokkeren. Als je allebei fulltime werkt en eigenlijk alleen de zaterdag hebt om boodschappen te doen dan is dat erg irritant (hetzelfde geldt trouwens ook voor bejaarden, en als ik toch bezig ben, zaterdagochtend is ook niet het juiste moment om met een groep verstandelijk gehandicapten boodschappen te gaan doen).
Maar goed, misschien piep ik volgend jaar ook wel anders.
Verder sluit ik me aan bij octopussy die het veel beter heeft verwoord.
die hebben de rest van de week de tijd terwijl de rest van fulltime werkend Nederland voor hun uitkering zorgtquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Ook bejaarden en verstandelijk gehandicapten hebben op zaterdag weekend boodschappen nodig
Die gehandicapten kunnen ook best werken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
die hebben de rest van de week de tijd terwijl de rest van fulltime werkend Nederland voor hun uitkering zorgt
Dit in combinatie met: als je als ouders tijd met elkaar doorbrengt zonder kinderen, ben je vaak voor je eigen gevoel ook leukere ouders. Door tijd aan jezelf en je relatie te besteden, is de relatie vaak sterker.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:55 schreef octopussy het volgende:
UsurPia, ik snap waar je vandaan komt gezien de tnt onvervulde kinderwens. Maar oordeel niet te hard over andere ouders als je er zelf nog geen ervaring mee hebt. Soms is de situatie nu eenmaal zo dat je de zorg voor je kind even niet kan garanderen (zoals in het verhuisgeval). Dan 10x keer liever even je kind 'uitbesteden' aan anderen waar ze wel 100% aandacht krijgen.
Of van die ouders die alles goed vinden bij een ander thuis. Zitten overal aan. Je hebt ze al een paar keer gewaarschuwd en Pa en Ma kijken er niet naar om.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:06 schreef Karina het volgende:
Ik heb zelf geen kinderen, maar waar ik me aan erger zijn ouders die hun kinderen maar hun gang laten gaan, van die kinderen die keihard schreeuwen, bleren, alles vastpakken in de supermarkt bijvoorbeeld en moeder die er niets van zegt.
Wat ik laatst toevallig hoorde in de AH was een moeder die tegen haar kind zei: ja ik heb je het beloofd (ging om een boekje), maar je krijgt het toch niet. Ik dacht bij mijzelf: dat kun je toch niet maken tegenover een kind? Dat kind janken natuurlijk.
deze niet hoor.....quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:06 schreef Tally het volgende:
[..]
Die gehandicapten kunnen ook best werken.![]()
ja, die ouders vinden dan dat de gastvrouw de regels maar moet bepalen terwijl je zelf wacht tot de ouders ingrijpen. Herkenbaar......quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:08 schreef Tally het volgende:
[..]
Of van die ouders die alles goed vinden bij een ander thuis. Zitten overal aan. Je hebt ze al een paar keer gewaarschuwd en Pa en Ma kijken er niet naar om.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |