abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101077349
Spannend Sproet-je.
Ik ga voor je duimen dat het raak is.
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik twijfel nog moet ik zeggen, ik heb wat moeite met het idee van het stilleggen van mijn eigen cyclus wanneer het ivf zou worden.
Waarom eigenlijk?

Krijg je bij IVF binnen de eigen cyclus (ik wist niet dat ze dat deden) ook een vierde IVF?
Want met maar een eitje worden je kansen per IVF natuurlijk wel kleiner.
pi_101086974
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:24 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?

Mja, is moeilijk uit te leggen merk ik nu ik het "op papier" wil zetten. Het is meer een gevoel denk ik, het is zo'n vertrouwd iets zeg maar. Alles bijelkaar heb ik misschien twee jaar hormonale anticonceptie gebruikt, verder dus altijd gewoon mijn eigen cyclus. Ik weet gewoon precies wat ik wanneer kan verwachten, welke dagen ik me goed voel, welke minder e.d.. Ik neem daar liever geen afscheid van als niet zeker is dat het nodig is. Aan de andere kant geeft ivf natuurlijk wel de hoogste kansen per poging en kan het best zijn dat we in een hele andere groep terechtkomen als we mee doen.

quote:
Krijg je bij IVF binnen de eigen cyclus (ik wist niet dat ze dat deden) ook een vierde IVF?
Want met maar een eitje worden je kansen per IVF natuurlijk wel kleiner.
Nee maar het wordt volgens mij ook niet als ivf in rekening gebracht bij de verzekering. Het wordt buiten deze studie ook nog niet gedaan overigens.
pi_101088284
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:43 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Mja, is moeilijk uit te leggen merk ik nu ik het "op papier" wil zetten. Het is meer een gevoel denk ik, het is zo'n vertrouwd iets zeg maar. Alles bijelkaar heb ik misschien twee jaar hormonale anticonceptie gebruikt, verder dus altijd gewoon mijn eigen cyclus. Ik weet gewoon precies wat ik wanneer kan verwachten, welke dagen ik me goed voel, welke minder e.d.. Ik neem daar liever geen afscheid van als niet zeker is dat het nodig is. Aan de andere kant geeft ivf natuurlijk wel de hoogste kansen per poging en kan het best zijn dat we in een hele andere groep terechtkomen als we mee doen.
Aan de andere kant is IVF natuurlijk wel veel ingrijpender dan IUI.
Wat is ook alweer de reden dat jullie in de MMM zitten?
Is er reden om aan te nemen dat IUI geen resultaat zal geven?

quote:
Nee maar het wordt volgens mij ook niet als ivf in rekening gebracht bij de verzekering. Het wordt buiten deze studie ook nog niet gedaan overigens.
Ah, dat scheelt natuurlijk. :)
pi_101089217
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:16 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Aan de andere kant is IVF natuurlijk wel veel ingrijpender dan IUI.
Wat is ook alweer de reden dat jullie in de MMM zitten?
Is er reden om aan te nemen dat IUI geen resultaat zal geven?

Ja, dat ingrijpende sowieso natuurlijk. Dat is ook iets wat me dwars zit. Een reden was en is niet te vinden misschien ook wel daarom dat ik steeds een sprankje hoop hou dat het ineens wel lukt.
pi_101092328
Sproet, ik heb de capsules meteen gekocht vandaag. Dank! :*
pi_101097310
De tip over tarewekiemolietabletten heb ik hier ook genoteerd.
Nu het daar toch over gaat: zijn er adviezen vanuit het zh over extra vitamines ed? Foliumzuur weet ik, tarwekiem staat op mijn boodschappenlijstje. Verder?
Donderdagmiddag intake bij de ferti poli. Dan zal ik er ook eens naar vragen.

En hopelijk zijn we allemaal snel weg bij dit topic!!
Met een meidenkwartet
pi_101098359
Moeilijke keus Ophelia, ik hoop dat een gesprek meer duidelijkheid maakt zodat je een goede keus kan maken.

Iedereen aan de tarwekiemtabletten!! Ik gebruik ook vit B (een hoge dosering) en Etos zwanger worden tabletten. Eigenlijk moeten we Isla even roepen want zij weet er veel meer van.

Verder gaat het hier nog prima, last van mijn buik *check* zere borsten *check* lichte misselijkheid *check*. Ik kan mij volgens mij ook misselijk denken dus ik probeer maar rustig te blijven....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_101098735
Spannend sproet!

Hier geen adviezen van het zkh over vitaminen. Vitamine B? B12? Of de hele hap?

Mijsje, lukt het onder je steen? :*
pi_101105748
Klazien uut Zalk is gearriveerd! :s) ;)

Nou Sproet en LB ik voel me gevleid, maar ik weet heus niet alles, al heb ik de twee en een half jaar dat ik probeerde zwanger te raken zoveel gelezen en opgezocht...in de hoop dat ik iets zou vinden waardoor het "natuurlijk" lukte...helaas...we hadden toch de MMM nodig. Maar goed, ik heb wel, voor zover mogelijk, alle omstandigheden zo optimaal mogelijk gemaakt om het embryo in te laten nestelen. Maar zeker weten of het uberhaupt geholpen heeft...dat weet ik natuurlijk niet. Het is altijd een combi van een goed embryo, goede omstandigheden (o.a goed baarmoederbedje, optimale gezondheid etc) en een flinke dosis geluk.

Onder de spoiler de PM die ik aan Sproet stuurde met tips voor het bevorderen van de innesteling na TP (even onder een spoiler omdat het zo'n lap tekst is)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sproet pmde mij al dat ze ook nog visolie neemt, die was ik even vergeten, en die hoort ook in het rijtje vitamines thuis (niet alleen voor het innestelen, maar voor algehele gezondheid om zwanger te raken. Wel even opletten: omega 3=visolie omega 6=o.a teunisbloemolie en omega 9=o.a lijnzaadolie (er zijn meerdere olieën die omega 6 en 9 zijn) Deze kun je allemaal gebruiken, tot de ovulatie, daarna mag je geen teunisbloemolie meer gebruiken, dit kan het innestelen van een vruchtje in de weg staan. Dus stap over op alleen 3 als je 3-6-9 gebruikte. Hier meer over visolie en vruchtbaarheid: http://www.cbn.com/health/naturalhealth/drsears_fertility.aspx

B6 is ook voor vruchtbaarheid, invloed op hormoonhuishouding, meer baarmoederslijm en beter baarmoederbedje; http://www.naturallyknock(...)ity-with-vitamin-b6/

Bcomplex voor algehele vruchtbaarheid: http://www.herbs2000.com/disorders/infertility_f.htm

Vitamine D ook: http://natural-fertility-info.com/fertility-vitamin-d.html

Nou natuurlijk kun je wel veel meer slikken, zoals alle kruiden die worden genoemd, maar ik heb me gehouden aan de vitamines, (en dat was nogal wat-je moet er maar zin in hebben) dus nog één keer;
Etos zwanger worden pillen
Vit B6
Vit B complex
Vit E
Vit C
Vit D
Visolie
Extra Foliumzuur (1 tabletje, in de Etos pillen zit ook al foliumzuur maar volgens Amerikaanse maatstaven is dat te weinig en mag je het dubbele nemen voor vruchtbaarheid en innesteling)

Ik heb wel alle etiketten bekeken en uitgerekend of ik niet boven de dagelijkse hoeveelheid kwam (kun je ook opzoeken:http://www.vitamine-info.(...)ineralen-op-een-rij/) maar in de B-complex zat niet genoeg B6 en in de multi van Etos zat niet genoeg B en D, en die hebben we echt nodig voor de vruchtbaarheid dames!)
Als je ook Tarwekiemolie gebruikt kun je vitamine E weg laten.

Ok als ik vervelend word met al die info moeten jullie het maar laten weten hoor... :@ En je kunt me altijd pm-en als je een vraag hebt.
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:37:45 #85
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_101106247
Isla _O_ Ik ga het ff opslaan ergens, er staan voor mij geloof ik ook wel interessante dingen bij :) En mijn gyn zei dat aspirine ook in het geval van herhaalde mk's geen verschil maakt, dat is in een recente studie gebleken zei ze.

Sproet! Ik duim!! *O*
3!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:44:35 #86
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101106665
Isla :*
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:46:23 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_101110364
Klazien FTW *O*

Ik vind het juist fantastisch dat je dat allemaal hebt uitgezocht en het dan ook nog voor ons uitschrijft _O_
pi_101116732
Isla, wauw! :*
pi_101118180
Dank dames! :@

Hier nog wat over Foliumzuur en vruchtbaarheid:
http://www.dailymail.co.u(...)fertility-women.html

Incantrix, bedankt voor de extra info over de aspirine.
Ik kan me herinneren dat er hier een paar weken geleden een discussie was over PCOS, in die artikelen staat ook aardig wat info over tekorten aan bepaalde vitamines in relatie tot PCOS.

Ik heb zomaar wat info van internet geplukt hoor, je kunt per vitamine op "fertility" of "infertility" zoeken en dan kom je veel info tegen.
Er zijn vast wat dingen die ik nog vergeten ben, dus vul me asjeblieft aan en corrigeer me als ik iets heb geschreven dat niet klopt.

Als er nog dames zijn die de kwaliteit van hun eitjes willen verbeteren (als je denkt of weet dat het daar aan ligt) heb ik ook nog tips. Daar heb je wel drie maanden voor nodig (dus als je nu midden in een IVF cyclus zit heeft het niet zoveel zin) Eitjes rijpen net als zaadjes drie maanden. Verder ben ik met een vriendin bij wie de IVF maar niet wil lukken bezig uit te zoeken wat er nog meer wordt geprobeerd, in Amerika zijn ze dus bezig met het Estrogen Priming Protocol (kennen ze in NL nog niet) waar veel succes mee wordt geboekt. Mijn vriendin heeft haar ziekenhuis al zo ver gekregen dat ze dat wel willen uit proberen. Als iemand daar iets over wilt weten, PM me maar. (je kunt ook zelf googlen hoor, het is wel te vinden op internet) Dat is vooral voor vrouwen die ondanks een hoge dosis hormonen maar weinig eitjes aanmaken in een IVF cyclus. Als je eitjes niet of niet goed worden bevrucht kun je proberen de kwaliteit van je eitjes te verbeteren. Dat noemen ze de CCRM cocktail. Ik heb daar ook de info over. Ook weet ik alle vitamines die de man zou moeten gebruiken mocht het zaad minder kwaliteit zijn, dus zoals ik al zei, PM maar!

Ik neem die moeite omdat ik zo graag wil dat het jullie lukt dames! Ik weet echt niet of het helpt, maar het valt te proberen! Ik heb mijn vent ook allerlei vitamines laten nemen, dat heeft ie trouw gedaan, en toch is zijn zaad niet verbeterd. Al heb ik verhalen gelezen van dames bij wie dat wel was gebeurd (bij de man dus) en die dus natuurlijk zwanger zijn geraakt, uiteindelijk. Ik zal jullie eerlijk zeggen dat we daar veel geld aan uit hebben gegeven. Ik heb er geen spijt van, maar ik wil jullie wel waarschuwen. Zorg dat de kosten binnen de perken blijven. Die vitamines voor de vrouw kun je los kopen bij Etos en Kruidvat, en dan vallen de prijzen erg mee. Maar specifieke dingen voor de man én speciale vruchtbaarheidsvitamines (Fertilaid bijv) daar zit alles in en hoef je dus maar twee pillen per dag te slikken, maar dat is wel onwijs duur!
(koop ook geen Prenatal pillen van Solgar, ik heb de hele lijst vitamines die daar in zitten vergeleken met de Etos pillen, in de Etos pillen zit meer van álle vitamines en ze zijn ook nog eens veel goedkoper!!!) :*
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_101121211
Isla, super dank je wel voor alle informatie. ZO fijn!!
Ik ga vanmiddag bij de Etos langs!

En morgen hoor ik wat ons traject gaat worden. Vorige keer ben ik eerst een jaar aan Clomid geweest voordat de kijkoperatie kwam en daarna IUI. Uit de tweede poging is mijn dochter geboren, nu 4 jaar geleden. Ik hoop dat we nu meteen door kunnen naar IUI.
Met een meidenkwartet
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:38:43 #91
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101121432
Voor wat betreft de asperine, dat neem ik deze ronde ook niet. Toch lijkt het erop dat ik een plakkertje te pakken heb. (al weten we dat volgende week natuurlijk echt pas zeker) Zou aan de dubbele hoeveelheid foliumzuur kunnen liggen die ik slik. Ik slik de vitaminen van het kruidvat en daarnaast dus nog een los pilletje foliumzuur, dat deed ik ten tijde van Willem ook (naast de asperine)

Hoeft natuurlijk helemaal niets te zeggen, maar lijkt er hier dus ook inderdaad op dat het wellicht niet aan de asperine gelegen heeft dat Willem bleef plakken...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:36:36 #92
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_101123237
In Nijmegen kregen we een hoge dosis (500 mg) foliumzuur voorgeschreven. En dat is het enige wat ik heb geslikt bij de IVF/ICSI. Wij hadden daarbij ook een plakker (1 van de 2).

Flugel: super dat je zo snel weer een plakkertje hebt. Duim voor een goede echo!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:43:26 #93
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_101125736
wauw isla wat een informatie _O_

Ik heb maar even vluchtig bijgelezen, las dat sproetje PUPO is spannend Hoe voel je??

PZE zit weer in een nieuwe ronde

Verder ben ik wat afwezig, leef een beetje onder een steen wat dit topic betreft. Merk dat nu pas alles een plaatstje krijgt en het een echte eye opener is, achteraf gezien vallen ineens heel veel puzzelstukjes op zijn plaats wat betreft klachten die ik toch al enige jaren heb. En het besef wat er nog gaat komen, komt nu ook pas binnen. Als er iemand naar vraagt hoe het me gaat doe ik me verhaal en zeg goed, als ik het vertel heb ik soms echt het idee dat ik het niet over mezelf heb. Ondertussen ben ik hard aan het aftellen naar de vakantie. Even lekker met mijn mannetje bijkomen en energie op doen voor wat komen gaat..

Ik denk aan jullie allemaal en hoop echt van harte we allemaal snel doorkunnen naar Z&G :*
Be happy with the little things in life
pi_101130985
Even over foliumzuur... ik slik nu puur mama multivitamine. Daar zit al 400 mg (200% van de adh) in, zou ik dan nog een extra tabletje moeten nemen? Lijkt me zoveel om 400% van de adh te nemen...
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:39:05 #95
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101132210
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:07 schreef prinseszondererwt het volgende:
Even over foliumzuur... ik slik nu puur mama multivitamine. Daar zit al 400 mg (200% van de adh) in, zou ik dan nog een extra tabletje moeten nemen? Lijkt me zoveel om 400% van de adh te nemen...
Ik neem dus wel zoveel, het overschot plas je sowieso uit... Moet er wel bijzeggen dat ik niet de allerslankste ben en het aantal mg per kg lichaamsgewicht daardoor niet overdreven veel af zal wijken van de dames met een lager gewicht...

Dat is sowieso wel vaker een probleem met vitaminen en mineralen en dergelijke, de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is altijd op een gemiddeld gewicht berekend terwijl je als je wat zwaarder bent natuurlijk meer massa hebt om van vitaminen te voorzien.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:03:48 #96
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101133186
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:38 schreef flugeltje het volgende:
Voor wat betreft de asperine, dat neem ik deze ronde ook niet. Toch lijkt het erop dat ik een plakkertje te pakken heb. (al weten we dat volgende week natuurlijk echt pas zeker) Zou aan de dubbele hoeveelheid foliumzuur kunnen liggen die ik slik. Ik slik de vitaminen van het kruidvat en daarnaast dus nog een los pilletje foliumzuur, dat deed ik ten tijde van Willem ook (naast de asperine)

Hoeft natuurlijk helemaal niets te zeggen, maar lijkt er hier dus ook inderdaad op dat het wellicht niet aan de asperine gelegen heeft dat Willem bleef plakken...
En ik denk dat iedereen zo zijn "eigen recept" heeft.
Na 5 miskramen dacht ik bij de 6de zwangerschap "ik gooi er wat asperine in" en verdomd deze bleef plakken. ;)

Maar zelf ben ik meer van, je moet maar het goede eitje, goede zaadcel en het goede tijdstip tegenkomen.
Dit alléén bij onverklaarbare uitblijvende zwangerschappen he (wat bij mij het geval was), begrijp me niet verkeerd ;)
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:23:38 #97
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101133964
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:03 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

En ik denk dat iedereen zo zijn "eigen recept" heeft.
Na 5 miskramen dacht ik bij de 6de zwangerschap "ik gooi er wat asperine in" en verdomd deze bleef plakken. ;)

Maar zelf ben ik meer van, je moet maar het goede eitje, goede zaadcel en het goede tijdstip tegenkomen.
Dit alléén bij onverklaarbare uitblijvende zwangerschappen he (wat bij mij het geval was), begrijp me niet verkeerd ;)
Dat precies dus, heel veel dingen zijn niet aantoonbaar gemaakt door middel van onderzoek, maar blijken bij sommige mensen dus wel effect te hebben. Ik wist niet of het de aspirine of de extra foliumzuur of een combi van beide was dat Willem bleef plakken (5e zwangerschap) maar het was zo. Nu lijk ik een plakkertje te hebben met alleen extra foliumzuur, wellicht zit 't 'm dan toch daarin voor mij...
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:40:58 #98
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_101136614
Geweldig Fluugs, jij hebt je portie gewoon al gehad, deze moet gewoon blijven plakken!

TJ, is het met jou ok verder? (sorry, Z&G lukt me niet om bij te houden op het moment.)

Isla, voor je nadere info ga ik vnvnd even zitten.. Thnx :*

DV, ik moest nog aan je denken, maar vergat het te posten.. Gewoon onder je steen gaan zitten als je dat nodig hebt, het is zo al heftig genoeg. Een dikke :* van mij meissie..

Op dit moment slik ik alleen een enkele dosis foliumzuur, ik kan me er nog niet toe zetten na te denken over zwanger worden-pillen, dubbele doses foliumzuur en meer van zulks. Ik woon ook nog een beetje onder een steen op het moment, wat heel fok betreft. Na een paar weken overspannen thuisgeweest te zijn kom ik er niet echt meer in, ofzo. Nouja, best.. Maar ik duim nog steeds voor jullie, lieverds :*
3!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:43:06 #99
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_101136683
Inca :* Lekker rustig aan doen en gun je zelf de tijd *knuffel*
Be happy with the little things in life
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:44:25 #100
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101136722
Het gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten he? Ik heb destijds ook een hele poos thuisgezeten. Je komt er wel bovenop meis, neem je tijd :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')