Pffft, dat is vooralsnog een hele opluchting Sproet.
Fijn dat je volgende week weer een echo hebt en ik hoop dat die gewoon weer hartstikke goed is.
@UsurPia: kan het niet zijn dat de gyn zei "dan doen we het toch niet" omdat zo'n samenlevingstest relatief omstreden is en niet zoveel zegt?
Bij jullie beiden lijkt alles prima ok en de kans is groot dat het dan toch
1. IUI in eigen cyclus gaat worden
2. dat er nog even gewacht wordt omdat jullie jong zijn of
3. dat de eierstokken en baarmoedermond van je vrouw verder worden onderzocht.
Ik kan me voorstellen dat hij daarom dacht maar beter niet te forceren.
Verwachten jullie uberhaupt niet teveel van de gyn / het ziekenhuis?
Voortplantingsproblemen zijn lopendebandwerk en ze kunnen geen wonderen verrichten, zwanger worden blijft een wonder van de natuur en kan maar ten dele geforceerd worden.
En dan nog -met IVF e.d.- lukt het maar gedeeltelijk.
Misschien is het ook niet de verantwoordelijkheid van de afdeling voortplantingsgeneeskunde om de verkrampingsproblemen van je vrouw op te lossen?
Misschien moeten jullie dat zelf doen d.m.v. therapie, een sexuoloog, ademhalingsoefening e.d.?
Ik zeg dat niet om lullig te doen hoor, maar het lijkt me een probleem dat in principe los staat van de fertiliteitsproblemen en dus niet hún probleem.
Ik denk dat het voor jullie gemoedsrust enorm zou schelen om wat relaxter en minder vijandig te zijn. Plus dat het bij elk ander ziekenhuis en elke andere gyn mogelijk precies zo gaat. Ze hebben nu eenmaal beperkte tijd en middelen, en kunnen (nog) geen wonderen verrichten. quote:
Op maandag 5 september 2011 20:49 schreef Orea het volgende:Nee hoor Koloon, ze laten gewoon even zien hoe je de vloeistof opzuigt/bereidt etc, en hoe je het beste kunt prikken.. wellicht oefenen met prikken in een sinaasappel ofzo

En dat bewijst maar weer dat het in elk ziekenhuis weer even anders gaat.

Ik had dus de hele santenkraam aan pillen en vloeistoffen wel mee moeten nemen.

Ze gaan dat nu ook communiceren aan de cliënten.
Prikken was niet eng en doet geen pijn.