nee, dat filmpje is door iemand gemaakt die niet snapt hoe het allemaal werkt]quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Deel 7 alweer!
Game on!![]()
Wel met enige onderbouwing graag en zonder gescheld, want daar word ik niet blij vanIk ben heel gevoelig
De eerste duit in het zakje:
Geen idee of het iets merkwaardigs aanduidt, voor mij ziet het eruit als een dvd die in de zon wordt gespiegeld
Ja, deze uitleg zocht ik Xdquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:50 schreef AVerstraten het volgende:
Dat is de planeet Venus, opname gemaakt met het digitale observatorium SOHO. Hier ook een opname van Venus: http://sohowww.nascom.nasa.gov/hotshots/2004_06_08/c3.gif
Het SOHO observatorium bevindt zich in de ruimte en observeert de zon en verschijnselen op de zon zoals corona's, zonnewind enz. De zonneschijf zelf is bij deze opnames afgedekt omdat er anders zoveel overbelichting zou ontstaan dat je niets meer ziet. SOHO heeft ook apparaten aan boord waarbij de zonneschijf zelf wordt bestudeerd door een filter.
Venus is het helderste object aan onze hemel op de zon na. De strepen aan de zijkant van de planeet worden veroorzaakt door overlopende pixels. Een pixel kan een maximale hoeveelheid licht opnemen. Je kunt een pixel vergelijken met een emmer. Als er meer licht invalt dan de pixel kan verwerken, loop het teveel aan licht over naar naastgelegen pixels die nog niet "vol" zijn. Net zoals het water uit een emmer die overloopt. Dat verklaart de strepen.
Dat is nog niet precies bekend. Naarmate een komeet dichter bij de zon komt, wordt de staart (of staarten, want kometen hebben vaak meerdere staarten) groter. Nog even afwachten dus en hopen dat het een mooie show wordt.quote:Alleen de kern? Wat is de doorsnede van de hele komeet dan?
Ah, dank.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:50 schreef AVerstraten het volgende:
Dat is de planeet Venus, opname gemaakt met het digitale observatorium SOHO. Hier ook een opname van Venus: http://sohowww.nascom.nasa.gov/hotshots/2004_06_08/c3.gif
Het SOHO observatorium bevindt zich in de ruimte en observeert de zon en verschijnselen op de zon zoals corona's, zonnewind enz. De zonneschijf zelf is bij deze opnames afgedekt omdat er anders zoveel overbelichting zou ontstaan dat je niets meer ziet. SOHO heeft ook apparaten aan boord waarbij de zonneschijf zelf wordt bestudeerd door een filter.
De maan toch?quote:Venus is het helderste object aan onze hemel op de zon na.
Je bedoelt het oplossend vermogen van de betreffende telescoop?quote:De strepen aan de zijkant van de planeet worden veroorzaakt door overlopende pixels. Een pixel kan een maximale hoeveelheid licht opnemen. Je kunt een pixel vergelijken met een emmer. Als er meer licht invalt dan de pixel kan verwerken, loop het teveel aan licht over naar naastgelegen pixels die nog niet "vol" zijn. Net zoals het water uit een emmer die overloopt. Dat verklaart de strepen.
Nee okee, maar ik dacht gelet op de omschrijving dat de kern van de komeet 5 km was en dan vraag ik me af wat er nog meer omheen zit en hoe groot dat dan is. Los van de staarten veroorzaakt door gas en zonnewind idd.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:56 schreef AVerstraten het volgende:
@vogeltjesdans
[..]
Dat is nog niet precies bekend. Naarmate een komeet dichter bij de zon komt, wordt de staart (of staarten, want kometen hebben vaak meerdere staarten) groter. Nog even afwachten dus en hopen dat het een mooie show wordt.
Ja, excuus, ik bedoelde van de planeten in ons zonnestelsel.quote:De maan toch?
De strepen zijn een onvermijdelijk bij-effect van de gebruikte soort camera's.quote:Een voordeel van een CCD is dat deze veel lichtgevoeliger is dan de in conventionele camera's gebruikte film. Daarom worden CCD's veel gebruikt bij astronomie. Wat bij film uren zou kosten om te registreren, kan door middel van een CCD in een paar minuten worden vastgelegd. Een bijverschijnsel van het principe van de CCD is hier wel dat als een heldere ster in beeld staat deze tijdens het transport van het beeld ook nog de condensatortjes ontlaadt, wat dan als een lichte streep in het uiteindelijke beeld te zien is.
De kern van een komeet bestaat uit ijs en gruis. Om de kern heen zit vaak een gaswolk die coma genoemd wordt. Deze wordt afgebroken onder invloed van het zonlicht. Op wikipedia wordt het allemaal in detail uitgelegd.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee okee, maar ik dacht gelet op de omschrijving dat de kern van de komeet 5 km was en dan vraag ik me af wat er nog meer omheen zit en hoe groot dat dan is. Los van de staarten veroorzaakt door gas en zonnewind idd.
Even een side-step ... dit is in feite ook de technologie die wordt toegepast bij digitale camera's. Deze technologie is in eerste instantie ontwikkeld voor telescopen; dankzij astronomie beschikken we nu dus over digitale foto camera'squote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:10 schreef AVerstraten het volgende:
@vogeltjesdans
[..]
Ja, excuus, ik bedoelde van de planeten in ons zonnestelsel.
Er worden digitale camera's gebruikt door de SOHO-telescopen, CCD's ofwel charged coupled devices. In het Nederlands heet dat ladinggekoppeld element(en). Hoe dat allemaal werkt staat hier uitgelegd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Charge-coupled_device Daar staat onder ander dit (onder het kopje voor- en nadelen):
[..]
De strepen zijn een onvermijdelijk bij-effect van de gebruikte soort camera's.
Geen idee?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:14 schreef StateOfMind het volgende:
Waarom is deze topicreeks nog niet 'verreekst'?
Als het goed is moeten modjes die mogelijkheid hebben.quote:
Nee, Summers heeft het gedaan. Ik was er eventjes te lui voorquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als het goed is moeten modjes die mogelijkheid hebben.
edit: Het is je gelukt zie ik!
Alles wijst er op dat de komeet Elenin afkomstig is uit de Oortwolk.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:53 schreef Bankfurt het volgende:
Is het bekend waar het object "Elenin" vandaan komt ?
bijv. uit welk sterrenstelsel ?
Summers is de stille kracht van TRUquote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, Summers heeft het gedaan. Ik was er eventjes te lui voor
Dat is niet juist.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:02 schreef Bastard het volgende:
Ik las ergens dat Elinin uit de hoek kwam van Orion? Waar "vermoedelijk buitenaards leven zou zijn als het al zou bestaan" ?(...)
Mwa, als je in Woerden zit en iets komt uit de hoek van Leiden kan het ook uit Alphen komen hequote:
Wat is er precies niet juist, dat het daar vandaan komt of dat er "als er leven zou bestaan buiten onszelf om dat het daar vandaan zou kunnen komen" ?quote:
Op het internet staan filmjes en foto's van het sterrenbeeld Orion, waarbij de ster Betelgeuze (die rood van kleur is) wordt aangewezen als Elenin. Misschien dat daar de veronderstelling van Bastard vandaan komt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:50 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Mwa, als je in Woerden zit en iets komt uit de hoek van Leiden kan het ook uit Alphen komen he
Het is niet juist dat komeet Elenin uit Orion afkomstig is. Dat er buitenaards leven "in Orion" is, daarvan is mij niets bekend. Het sterrenbeeld Orion bestaat - zoals eigenlijk alle sterrenbeelden - uit hemellichamen die naar het schijnt bij elkaar in de buurt staan en bij elkaar lijken te horen, maar die in werkelijkheid ver van elkaar vandaan staan en geen relatie hebben.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat is er precies niet juist, dat het daar vandaan komt of dat er "als er leven zou bestaan buiten onszelf om dat het daar vandaan zou kunnen komen" ?
I know, het is gezichtsbedrog want zijn eigenlijk meerdere sterren dicht bijelkaar .quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Het is niet juist dat komeet Elenin uit Orion afkomstig is. Dat er buitenaards leven "in Orion" is, daarvan is mij niets bekend. Het sterrenbeeld Orion bestaat - zoals eigenlijk alle sterrenbeelden - uit hemellichamen die naar het schijnt bij elkaar in de buurt staan en bij elkaar lijken te horen, maar die in werkelijkheid ver van elkaar vandaan staan en geen relatie hebben.
Ik zeg ook niet dat het daar is "als ze het verwachten zou het daar vandaan kunnen komen"quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:16 schreef AVerstraten het volgende:
Dat er wellicht leven mogelijk is in de orionnevel, is natuurlijk nog wel iets anders dan dat het er al is en al helemáál in de vorm van hoogontwikkelde mensachtige wezens. Ik heb ook gelezen dat het aantal waargenomen zuurstofmoleculen een stuk lager lag dan de onderzoekers op grond van hun berekeningen verwachtten. Naar een verklaring daarvoor wordt gezocht.
Dichtbij elkaar is ook relatief hequote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
I know, het is gezichtsbedrog want zijn eigenlijk meerdere sterren dicht bijelkaar .
http://www.faqt.nl/recent/leven-in-orion-sterrenbeeld-mogelijk/
Ja Gijs, ik weet het! Het is niet alsof je je arm uitstrekt en een andere ster pakt daar.. maar "die hoek" van onze hemel, dat gedeelte daar *omcirkelende beweging maakt op google-sky-map*quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:32 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Dichtbij elkaar is ook relatief heDe sterren in het sterrenbeeld zelf (7) verschillen op de minste afstand al veel meer dan de afstand tussen onze zon en de dichtstbijzijnde ster (wat, uit mijn hoofd, iets van 4 lichtjaar is). Bij Orion zitten de de 2 dichtstbijzijnde ongeveer 50 lichtjaar uit elkaar.
En dan nog, tis maar uit welke hoek je er naar kijkt en welke naam je het geeft he.
'orion' ... pffff...
Volgens "onze" natuurwetten is het mogelijk zonder zuurstof te leven; op aarde zijn bacteriën en zelfs meercellige organismen die zonder zuurstof kunnen leven.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het daar is "als ze het verwachten zou het daar vandaan kunnen komen"
Maar ik vind zuurstofmoleculen niet perse een teken dat er leven zou moeten wezen.. wij kennen leven zoals wij vinden dat het zou moeten bestaan, bepaalde bouwstoffen heb je als voorwaarde dan nodig. Maar wie weet, gelden ergens anders, andere natuurwetten die tegen de onze in gaan.. zou kunnen, geen zekerheid.
Anyways.. Elenin, boeiend verhaal wel.
Gijsquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja Gijs, ik weet het! Het is niet alsof je je arm uitstrekt en een andere ster pakt daar.. maar "die hoek" van onze hemel, dat gedeelte daar *omcirkelende beweging maakt op google-sky-map*
Ja ik weet wat je bedoelt, maar het is inderdaad die richting op kijken. Kun je nagaan hoeveel space er omheen nog is hequote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:43 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
GijsHet is als zeggen dat je vanuit Alphen naar Berlijn kijkt en dan Sidney, Australie er maar even bijpakt omdat het ook in die richting zit
Het heeft NIETS met elkaar te makenWe hebben het een coole naam gegeven
Hier is de eerste foto: http://stereo.gsfc.nasa.gov/gallery/item.php?id=selects&iid=154quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:00 schreef boempa het volgende:
NASA gaat Elenin de komende tijd volgen:
http://stereo.gsfc.nasa.gov/gallery/item.php?id=selects&iid=154
Dus dat mysterie lijkt ook opgelostquote:(...)We don't receive beacon mode data, however, if the spacecraft high gain antenna isn't pointed at the earth; roll the spacecraft sufficiently far from nominal, and the antenna points.... somewhere else.
Dus nog heel even afwachten totdat Elenin dichterbij is, voor de meer spectaculairdere beelden.quote:It's not much to look at, but our resident comet expert at the SECCHI Principal Investigator institution says the comet community believes this is a "gassy" object, and will show a longer tail as it gets closer to the Sun.
Ik vind het ook allemaal fascinerend en reuze-interessant hoor AV..als Elenin nou maar is wat wij denken dat hij is, en niet té dichtbij komt, dan vind ik het prima dat hij even langskomt..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:45 schreef AVerstraten het volgende:
Ach, ik ben hier ook al blij mee. Gewoon het idee dat zo'n ding al ik weet niet hoe lang door die enorme ruimte zweeft en nou bij ons is aangeland, dat vind ik gewoon geweldig, bijna niet te bevatten. Zo wonderlijk en fascinerend allemaal, ik raak er nooit op uitgekeken en over uitgedacht wat zich allemaal in de ruimte afspeelt.
Komeet Hale-Boppquote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:09 schreef princem het volgende:
Zijn dr spectaculaire fotos van andere kometen om een idee te krijgen?
Goed, uit die richting of sfeer, dat wil ik best aannemen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:47 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Alles wijst er op dat de komeet Elenin afkomstig is uit de Oortwolk.
Wat bedoel je precies met dat de komeet "er al veel eerder was" - veel eerder dan wanneer?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:34 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Goed, uit die richting of sfeer, dat wil ik best aannemen.
Het lijkt mij veel aannemelijker dat het object er al veel eerder was, ergens heel ver hier vandaan komt, dan de Oortwolk doorkruist heeft (misschien daarin heeft gepauzeerd !) en dan in dit zonnestelsel voorbijraast.
Het is inderdaad ook heel wonderlijk...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:45 schreef AVerstraten het volgende:
Ach, ik ben hier ook al blij mee. Gewoon het idee dat zo'n ding al ik weet niet hoe lang door die enorme ruimte zweeft en nou bij ons is aangeland, dat vind ik gewoon geweldig, bijna niet te bevatten. Zo wonderlijk en fascinerend allemaal, ik raak er nooit op uitgekeken en over uitgedacht wat zich allemaal in de ruimte afspeelt.
Er gaat binnenkort (2014) een ruimtesonde op een komeet landen, die gaat allerlei tests doen om meer informatie te verkrijgen over de samenstelling en daarmee mogelijk ook ouderdom en herkomst van de komeet. Maar of die sonde ook de vervolgreis van de komeet gaat filmen weet ik eerlijk gezegd niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het is inderdaad ook heel wonderlijk...
Wat ik mij nog bedacht, hoe tof zou het niet wezen als we op het moment dat hij voorbij komt, er een camera aan vast kunnen plakken zodat hij op de vervolgreis ons van verre opname's kan voorzien!
Of die meneer liegt of dat hij poep in zijn ogen heeft zou ik niet weten, maar het is overduidelijk dat hij geen idee heeft waar hij over praat. Er komt niets achter Elenin aan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:50 schreef Truthfinder7 het volgende:
Hier ging het allemaal om, Terral heeft duidelijk het volste vertrouwen in deze amateur astronoom.
Liegt deze man (dokter) of heeft hij poep in zijn ogen?
En zijn er ook infrarood foto`s beschikbaar van en om Elenin (NASA) ?
Het gaat dus om iets wat achter Elenin aan komt, volgens deze amateur astronoom, kijk en oordeel zelf maar.
hij keek de verkeerde kant uit ?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:58 schreef AVerstraten het volgende:
Er komt niets achter Elenin aan. Wat er in het filmpje wordt beweerd, is volkomen onjuist, er klopt helemaal niets van.
Ik vermoed dat hij helemaal niet gekeken heeft maar wat foto's van anderen achter elkaar heeft geplakt in de hoop dat hij daarmee zijn verhaal kan onderbouwen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
hij keek de verkeerde kant uit ?
Dit ook hequote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:00 schreef Maron het volgende:
De zon begint ineens ook goed los te gaan..http://www.spaceweather.com/
quote:"The size and broiling movement of these sunspots just boggles the mind," he says. "You could fit every planet in the solar system with all of the known asteroids neatly inside the largest group...wow!"
Die meneer in dat filmpje beweert dat hij het enorme object dat achter Elenin aankomt, plus de "planeten" die het omcirkelen, waarneemt op foto's. Hij wijst ze nota bene aan. Waarom zouden anderen dat dan alleen maar kunnen waarnemen met infrarood? Heeft hij andere ogen dan wij?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:45 schreef Truthfinder7 het volgende:
Goed kijken en luisteren naar dat filmpje dan snap je wat ik bedoel.
Misschien een hele mooie telescoop?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:09 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Die meneer in dat filmpje beweert dat hij het enorme object dat achter Elenin aankomt, plus de "planeten" die het omcirkelen, waarneemt op foto's. Hij wijst ze nota bene aan. Waarom zouden anderen dat dan alleen maar kunnen waarnemen met infrarood? Heeft hij andere ogen dan wij?
Je mag melden wat je wil. En ik meld dat ik daarover niet voor de zoveelste keer hier in discussie ga. Als dat niet mag dan hoor ik het wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:17 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ja het topic draait natuurlijk alleen om jou he?
Ik ben gewoon niet overtuigd, mag ik dat hier niet melden dan?
Ik kan wel lachen om jullie twee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:27 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Je mag melden wat je wil. En ik meld dat ik daarover niet voor de zoveelste keer hier in discussie ga. Als dat niet mag dan hoor ik het wel.
Zeg ik ergens dat ik zit te wachten op alleen jou antwoorden?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:27 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Je mag melden wat je wil. En ik meld dat ik daarover niet voor de zoveelste keer hier in discussie ga. Als dat niet mag dan hoor ik het wel.
Al bestond; maar in een ander sterrenstelsel, en hier naar toe "geschoten" is.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:12 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met dat de komeet "er al veel eerder was" - veel eerder dan wanneer?
De Kuiper gordel is toch ook niet omstreden ?quote:Hoewel het bestaan van de Oortwolk als reservoir van kometen door de meeste astronomen voor juist wordt aangenomen, is het mogelijke bestaan ervan niet geheel onomstreden.
Ik heb niet de indruk dat het bestaan van de Kuipergordel zeer omstreden is.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:43 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Al bestond; maar in een ander sterrenstelsel, en hier naar toe "geschoten" is.
[..]
De Kuiper gordel is toch ook niet omstreden ?
Ben je bekend met de bijzondere waarnemingen in de Kuiper gordel sinds 2005 ? en vooral sinds 2007 ?
Volgens mij is dit toch het hoogtepunt in het elfjarige cyclus van de verhoogde zonneactiviteit?quote:
broeikaseffect is de oorzaak.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:35 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.scribd.com/doc(...)-in-het-zonnestelsel
Deze is ook interessant, kan wel spreken over opwarming van ons zonnestelsel.
Ik kan de site niet openen maar veranderingen in ons zonnestelsel gaan we verklaren met het zogezegde broeikaseffect op Aarde ?quote:
Ja dat doen we op aarde toch ook?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik kan de site niet openen maar veranderingen in ons zonnestelsel gaan we verklaren met het zogezegde broeikaseffect op Aarde ?
Lijkt me heel stug, jou niet?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik kan de site niet openen maar veranderingen in ons zonnestelsel gaan we verklaren met het zogezegde broeikaseffect op Aarde ?
Het broeikas effect op aarde komt door de hoeveelheid CO2 en aanverwante gassen in onze atmosfeer. Die van andere planeten in ons zonnestelsel is ofwel anders van samenstelling, ofwel volledig afwezig. Het broeikas effect is dus lokaal bepaald en niet unaniem door het hele zonnestelsel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:13 schreef knight18 het volgende:
[..]
Ja dat doen we op aarde toch ook?
Ontheemde Zielen Ontwaken 171 Veranderingen in het zonnestelsel Onbekend bij het grote publiek, maar zeker bij organisaties als NASA, is dat dequote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hier gaat het om...
Ik heb het filmpje bekeken Truthfinder, wat ik jammer vind is de overheersende 'doem' muziek. Er wordt in feite opgeroepen om te vluchten naar een veilige plek voor Elenin, in het filmpje worden 'bewijzen' gepresenteerd die de komst van iets wat achter Elenin aan zou komen, moeten bevestigen. Dit zou dan een bruine dwerg zijn, of in ieder geval een donkere planeet. Veel van deze bewijzen zijn al eerder genoemd (maar zoals je zegt, dit is waar het in eerste instantie om ging). Wetenschappelijk gezien zijn deze zeker niet sterk, maar gezien de context hier in TRU, vond ik het leuk om bepaalde zaken nog eens wat verder uit te werken, die in het filmpje naar voren komen. Er worden een aantal zaken herhaald die al eerder in dit onderwerp genoemd zijn, zie het als een samenvattingquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:50 schreef Truthfinder7 het volgende:
Hier ging het allemaal om, Terral heeft duidelijk het volste vertrouwen in deze amateur astronoom.
Liegt deze man (dokter) of heeft hij poep in zijn ogen?
En zijn er ook infrarood foto`s beschikbaar van en om Elenin (NASA) ?
Het gaat dus om iets wat achter Elenin aan komt, volgens deze amateur astronoom, kijk en oordeel zelf maar.
WISE telescoop uitgeschakeldquote:In addition to spotting asteroids and comets, the $320 million space telescope is designed to detect the faint glow of distant objects, such as strangely cool brown dwarf stars.
Wat ga je doen als er straks in zeg, september, oktober helemaal niks gebeurt? Verder alsof Elenin nooit bestaan heeft? Op zoek naar een nieuwe doomsday theorie?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
@Leonell vergeet niet de fake Leonid Elenin! (ook verdacht)
Ik zelf speculeer er ook op los hierEen ding is zeker dat voor ons wat dit betreft niets zeker is!
Ik gok op de suggesties die jij al geeft. Net als ik overigens. Iets mis mee?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:24 schreef BertDeGroot het volgende:
[..]
Wat ga je doen als er straks in zeg, september, oktober helemaal niks gebeurt? Verder alsof Elenin nooit bestaan heeft? Op zoek naar een nieuwe doomsday theorie?
Edit : niet persoonlijk worden en ontopic graagquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik gok op de suggesties die jij al geeft. Net als ik overigens. Iets mis mee?
Nee, ik beweer niet dat er iets mis mee is. Maar uit psychologisch oogpunt vind ik het wel interessant. Ik vraag me oprecht af waarom mensen het nodig hebben in dit soort verhalen te geloven. Normaal zou je verwachten dat na 500 mislukte doomsday profetieën men er wel de brui aan geeft, maar het tegendeel lijkt waar te zijn. Het consequent niet uitkomen van deze einde-van-de-wereld-verhalen heeft dus geen enkele invloed op het geloof erin en dat vind ik bijzonder.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik gok op de suggesties die jij al geeft. Net als ik overigens. Iets mis mee?
Nee hoor, ik vermaak me er gewoon meequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:46 schreef knight18 het volgende:
[..]
Je houdt jezelf alleen maar voor de gek op deze manier.
Dit is de eerste keer dat ik in iets wat het einde van onze samenleving kan betekenen geloofd heb! en nog twijfel`s heb. Ik hoop dat dit tevens ook gelijk de laatste keer isquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:24 schreef BertDeGroot het volgende:
[..]
Wat ga je doen als er straks in zeg, september, oktober helemaal niks gebeurt? Verder alsof Elenin nooit bestaan heeft? Op zoek naar een nieuwe doomsday theorie?
Dat is ook zo, als er wel wat gebeurt hoor!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:24 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik in iets wat het einde van onze samenleving kan betekenen geloofd heb! en nog twijfel`s heb. Ik hoop dat dit tevens ook gelijk de laatste keer is(als er niets gebeurt)
2012 was toch al weggewuifd? Dat het 2 eeuwen later is? Of is dat weer bijgesteld?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:18 schreef Footsoldier het volgende:
Wat ik me wel is afvraag is dat wanneer er eind 2012 niks gebeurd en dan ook echt helemaal niks wat ze dan gaan verzinnen als excuses. En dan bedoel ik de mensen die er echt veel tijd in hebben gestoken, lezingen erover hebben gegeven, boeken erover hebben geschreven over de maya's. Tot die tijd kunnen ze natuurlijk erover doorgaan wat ze willen, en hoe ze het vertellen het klinkt allemaal heel logisch maar goed ik geloof er niet in totdat ik het zie.
Ik blijf het leuk vinden dat er een keer wat gebeurd daar boven ons in het heelal wat wij gewoon voorbij kunnen zien komen.
Vanaf welke hoeveelheid kilometer vanaf de aarde word zo'n komeet als Elenin wel bedreigend? Is 3 miljoen km bijvoorbeeld gevaarlijk(ik weet dat dat hier niet het geval is maar stel dat dat een keer gebeurd)? Of moet die daarvoor echt instorten op de aarde?
Ligt eraan welke geloofsstroming je daarin aanhangtquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:32 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
2012 was toch al weggewuifd? Dat het 2 eeuwen later is? Of is dat weer bijgesteld?
Ja, oké, maar als er dus niets in het jaar 2012 gebeurt, dan zeggen ze 'tja, het was toch 2212' en is er niets aan de hand en weer afwachten en uitstellen etc.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:36 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ligt eraan welke geloofsstroming je daarin aanhangt
Dit is fake, of enkel ter illustratie toegevoegd. Je kan dat zo met Photoshop doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:02 schreef Leonell het volgende:
[..]
- Het licht wat gebogen wordt in Regulus (vanaf 2:40 en 5:15).
Wat veroorzaakt dit? Het ziet er wel raar uit, zou het een bewerkte video zijn of is dit authentiek materiaal?
Ik vermoed dat dit om het koelelement van de feitelijke camera is. Deze worden enorm warm. Is dus een redelijk verklaarbaar iets.. Zo'n camera zit natuurlijk ingebouwd en kan niet genieten van de buiten temperatuur.quote:[..]
Het volgende komt ook naar voren, maar is al eerder genoemd. Toch blijf ik het opmerkelijk vinden:
- WISE infrarood telescoop die is uitgeschakeld door NASA begin dit jaar. Volgens NASA omdat de koelvloeistof op is. Dit vind ik twijfelachtig, de temperatuur in de ruimte is -273 graden celsius. De enige opwarming vindt plaats door infraroodstralen van de zon, maar de telescoop is, net zoals satellieten, voorzien van een spiegelende laag om deze stralen te reflecteren. WISE is iets langer dan een jaar actief geweest, en dan zou alle koelvloeistof al op zijn? Ik kan me niet voorstellen dat er in een jaar $320 miljoen dollar wordt afgeschreven op een telescoop (de werkelijke kosten zullen nog hoger zijn, lancering e.d.), zelfs niet bij de NASA.
[..]
We zijn hier toch wel in TRU heh. Want hoe komt dat geld op? Wel toevallig dat er nu een crisis aan de gang is, en het geld op is, precies als Elenin eraankomt.quote:
Je hebt gelijk, de crisis is een hoax, om Elenin te verbloemen..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:33 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
We zijn hier toch wel in TRU heh. Want hoe komt dat geld op? Wel toevallig dat er nu een crisis aan de gang is, en het geld op is, precies als Elenin eraankomt.
Oh gelukkig, dan hoef ik me geen zorgen meer te maken over mijn pensioen!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:44 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, de crisis is een hoax, om Elenin te verbloemen..
De aandelen ten behoeve van jouw pensioen zijn belegd in de fondsen voor de steun aan Griekenland AVerstraten..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:49 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Oh gelukkig, dan hoef ik me geen zorgen meer te maken over mijn pensioen!
Ach verdammie..de mijne trouwensquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:58 schreef Maron het volgende:
[..]
De aandelen ten behoeve van jouw pensioen zijn belegd in de fondsen voor de steun aan Griekenland AVerstraten..
Het zou zó druk worden bij 'het kruis' dat er een gigantische file zou ontstaan zodat het meerendeel van de 'zondaars' niet meer op tijd zou zijn om haar/zijn zonden te belijden..quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:30 schreef naatje_1 het volgende:
Nu heb ik een vraagje voor jullie: wat als elenin inderdaad een voorspeller is van het bijbelse einde van de wereld? Zouden jullie dan niet met zijn honderden naar het kruis toe hollen om jullie zonden te belijden? Ik las in topic nummer 1 dat je niet bang hoeft te zijn, want je kunt er niets tegen doen, maar wat als je er dus wel iets tegen kan doen?
Maar er ontstaat geen enorme file, want er zijn genoeg kruisen. Bovendien zijn het alleen de ingewijde believers op FOK! die deel zullen nemen aan deze opwekking.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:37 schreef Maron het volgende:
[..]
Het zou zó druk worden bij 'het kruis' dat er een gigantische file zou ontstaan zodat het meerendeel van de 'zondaars' niet meer op tijd zou zijn om haar/zijn zonden te belijden..
quote:
SPOILER: de vraagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie zeiden net dat het een hoax is. En nou weer niet?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:01 schreef Maron het volgende:
[..]
Ach verdammie..de mijne trouwensook..
Naatje pet..;(
Dat is zeker een misverstand. Leonid Elenin heeft meteen een berekende schatting gemaakt van de omvang van de kern en kwam toen op 3 tot 4 km doorsnee. Dat is naderhand steeds weer bevestigd. Laten we een flinke foutmarge hanteren en uitgaan van 4 tot 6 km. Maar meer is het zeker niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:38 schreef Truthfinder7 het volgende:
Dus 40.000 km, ikzelf denk dat het om een misverstand gaat bij die Russen (ik hoop het ook)
Wat bedoel je met "toen"? Eind vorig jaar?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:40 schreef Truthfinder7 het volgende:
Naarmate hij dichterbij de zon komt hoe groter de coma, maar hij was toen al zo groot!
Dus vandaar de vraag.
Ja zal die tijd geweest zijn, heb ik geen notitie van gemaakt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:41 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "toen"? Eind vorig jaar?
Als je hem niet gelooft, moet je daar argumenten voor hebben, bijvoorbeeld dat zijn berekeningen niet kloppen en wat het dan wel zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Begin niet over Leonid Elenin want die geloof ik persoonlijk niet.
Daar hou ik me niet mee bezig, mensen zien er zo vaak heel verschillend uit op foto's, als dat een criterium is kan bijna iedereen wel fake zijn. Ik ben gericht op de inhoud van wat hij zegt en daar is tot nu toe helemaal niets op aan te merken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:56 schreef Truthfinder7 het volgende:
Goed de foto`s vergelijken met de echte Leonid Elenin en van de fake, let vooral op de moedervlek.
Het is voor mij duidelijk dat degene die zich uitgeeft voor L.E niet de gene is die op de foto aangeduid is als de ware L.E.
Ik heb de originele uitzending gezien. Ik ga niet in discussie over de "echte" dan wel de "neppe" Leonid Elenin.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:02 schreef Truthfinder7 het volgende:
En zeg niet dat ik alles klakkeloos aanneem wat ze op het net zetten.
Ik doe mijn best je vragen te beantwoorden. Ik begrijp je opmerking dan ook niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:02 schreef Truthfinder7 het volgende:
En zeg niet dat ik alles klakkeloos aanneem wat ze op het net zetten.
Eh... en wat is er met Leonid Elenin gebeurd volgens jou?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als hij had gezegd dat hij namens Leonid Elenin sprak was hij geloofwaardig geweest, wat mij betreft.
Geen idee.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:12 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Eh... en wat is er met Leonid Elenin gebeurd volgens jou?
Dat is normaal. Overigens is de coma van een komeet op die afstand niet exact aan te geven, het blijft een gefundeerde schatting.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:13 schreef Truthfinder7 het volgende:
of is dat heel normaal dat zijn coma toen al zo groot was omdat de zwaartekracht van deze komeet zeer gering is?
Veel groter zelfs, zoals de coma van Hale-Bopp, maar dat was dan ook wel de grootste die ooit is waargenomen. Toen Hale-Bopp al dicht bij de zon was, was zijn coma nog bijna 3 miljoen km in diameter! http://www.astronomycafe.net/qadir/q2298.htmlquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:26 schreef Truthfinder7 het volgende:
Waren of zijn er meer kometen op die afstand met zo`n grote coma gespot?
Sorry, maar ik wil het gewoon weten ;-)
Nee, toen Hale-Bopp verder van de zon af stond was zijn coma ook al heel groot.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:44 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ja toen Hale-Bopp dicht bij de zon was klopt! Maar even kijken op welke afstand Elenin was in december vorig jaar of januari dit jaar in verhouding met de zon.
Als hij namens een zogenaamd niet-bestaande Leonid Elenin had beweerd dat de komeet eigenlijk een bruine dwergster is, had je hem geloofd, terwijl dat klinkklare onzin is. Maar als hij als zichzelf zegt dat het om een vrij kleine komeet gaat die ons geen enkele schade kan berokkenen weet je zeker dat hij liegt, terwijl dat volkomen correct is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als hij had gezegd dat hij namens Leonid Elenin sprak was hij geloofwaardig geweest, wat mij betreft.
Dan zou ik het niet gelovenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
Het gaat er mij niet om wat hij zegt, het gaat er mij om dat hij zich uitgeeft voor iemand die hij niet zelf is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:29 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als hij namens een zogenaamd niet-bestaande Leonid Elenin had beweerd dat de komeet eigenlijk een bruine dwergster is, had je hem geloofd, terwijl dat klinkklare onzin is. Maar als hij als zichzelf zegt dat het om een vrij kleine komeet gaat die ons geen enkele schade kan berokkenen weet je zeker dat hij liegt, terwijl dat volkomen correct is.
Dat gaat mij boven de pet.
Als je goed kijkt zie dat haarinplant, wenkbrauwen, mond, kin en neus identiek zijn. Ook de stand van de oren is identiek. Op de foto knijpt hij met zijn ogen, in de documentaire niet. Dat de moedervlekjes op de foto niet te zien zijn, is niet zo vreemd, de foto is van verderaf genomen en het betreffende deel van het gezicht is minder belicht. Er zit 4 jaar tussen de foto (die dateert van 2007) en de documentaire, die dateert van 2011. De foto is inderdaad met enige zorg genomen zo te zien, terwijl in de documentaire geen enkele moeite is gedaan om hem enigszins flatteus over te laten komen, om te beginnen is er sprake van flinke overbelichting en zijn de opnames behoorlijk onscherp.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:30 schreef Scrummie het volgende:
Op basis van dat filmpje geloof je niet dat het hemzelf is? Kom op, dat is wel erg kort door de bocht. Ik sta ook op 100 verschillende foto's, en 100 keer anders. Als iemand mij niet kent, in het echt, en ik laat ze 2 foto's zien waar een paar maand tussen zit, kunnen ze ook dingen vinden die net niet op elkaar lijken waardoor mensen gaan zeggen dat ik niet ik ben. Heeft met zoveel factoren te maken; lichtinval, je kan een paar kilo's erbij krijgen in een paar weken, je haar is net gedaan, je hebt je geschoren, wie weet heeft ie voor dat interview make up op door een visagiste, allerlei dingen waardoor hij er net wat anders uit kan zien, en dan word op internet gelijk gezegt dat hij niet de echte is.
In 2007 had komeet 17P/Holmes op een gegeven moment een coma van 1.4 miljoen km, wat groter is dan de zon. De coma van Elenin is daarmee vergeleken minimaal.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:26 schreef Truthfinder7 het volgende:
Waren of zijn er meer kometen op die afstand met zo`n grote coma gespot?
Sorry, maar ik wil het gewoon weten ;-)
Feit ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:43 schreef Bill_E het volgende:
Truthfinder7 je kunt je post ook editen, je vervuilt het topic. En je verliest de kern van het verhaal ontzettend uit het oog. Zoals Averstappen al terecht opmerkte kun je honderde verschillen ontdekken in foto's van 1 persoon... Feit is dat er een komeet is.
@Truthfinder7,quote:Wie die ontdekt heeft doet niet echt terzaken. Al bestaat die persoon geeneens.
Ik kan de details niet meer terugvinden, want deze topic buttons geven problemen met doorklikken en versie 6 kan ik niet vinden;quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:09 schreef Truthfinder7 het volgende:
@Bankfurt, wat wil je weten?
Ik heb veel onderzoek gedaan naar ufo`s ook veel getuige gesproken.
Ik zelf heb ook een disc vormig apparaat gezien, dus ik sta nergens raar van te kijken.
En als er verschillende wetenschappers beweren dat er een signaal van Elenin afkomt vind ik dat ook aannemelijk en geloofwaardig, in ieder geval de moeite waard te onderzoeken, voorspelling van de Blue Kachina? Niets is onmogelijk in dit universum tot het tegendeel bewezen is!
Luister, de komeet is ondertussen al zo dicht bij dat er duidelijke foto's zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:23 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Feit ?![]()
Daar ben ik niet zo zeker van;
Nope.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:55 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Luister, de komeet is ondertussen al zo dicht bij dat er duidelijke foto's zijn.
Wat ik in iedergeval uit kan sluiten is dat het een dwergster is.
Ook is zijn baan nog steeds normaal. Dus aandrijving is ook geen sprake van op dit moment.
Welk materiaal het ook is, steen, staal, ijs, whatever met de beschikbare info is het gewoon te kwalificeren als een komeet.
Waar slaat dat op ? Ik schrijf nergens dat Truthfinder7 niet mag spreken ? Ik doe geen wel eens nietus? Dat ben jij.. Ik kom met argumenten en alles wat jij er op te zeggen hebt is "nope"quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:02 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nope.
en laat Truthfinder7 s.v.p. aan het woord, voordat dit topic weer ondersneeuwt in welles-nietus.
Onderbouw deze zin AUB. Sneller? Is de frequentie hoog? Is er een geavanceerde codering ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
Het signaal gaat ook vele malen sneller dan de snelste signalen die wij (de mens) kunnen genereren, volgens deze wetenschappers.
quote:In November 1996 amateur astronomer Chuck Shramek of Houston, Texas took a CCD image of the comet, which showed a fuzzy, slightly elongated object nearby. When his computer sky-viewing program did not identify the star, Shramek called the Art Bell radio program Coast to Coast AM to announce that he had discovered a "Saturn-like object" following Hale–Bopp. UFO enthusiasts, such as remote viewing proponent Courtney Brown, soon concluded that there was an alien spacecraft following the comet. Several astronomers, including Alan Hale, claimed the object was simply an 8.5-magnitude star, SAO141894, which did not appear on Shramek's computer program because the user preferences were set incorrectly. Later, Art Bell even claimed to have obtained an image of the object from an anonymous astrophysicist who was about to confirm its discovery. However, astronomers Olivier Hainaut and David J. Tholen of the University of Hawaii stated that the alleged photo was an altered copy of one of their own comet images.
A few months later, in March 1997, the cult Heaven's Gate committed mass suicide with the intention of teleporting to a spaceship they believed was following the comet.
Ok, alvast bedankt voor je antwoord; ik ben er behoorlijk tevreden mee; mooie suggestie trouwens w.b.t. portalen en zwarte gaten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
@Bankfurt, nee dat signaal is nooit eerder waargenomen. Het signaal gaat ook vele malen sneller dan de snelste signalen die wij (de mens) kunnen genereren, volgens deze wetenschappers.
Over die zwarte gaten had ik het over die grote ufo`s bij de zon dat ze de zon`s zwaarte kracht mogelijk gebruiken om dat te genereren of een portaal naar een andere dimensie of een soort stroom versnelling.Dat is mijn eigen theorie.
Dat vraag ik me ook af, NASA staat onder strenge controle van het leger en de staat.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:45 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ok, alvast bedankt voor je antwoord; ik ben er behoorlijk tevreden mee; mooie suggestie trouwens w.b.t. portalen en zwarte gaten.
Verder: een niet zo afgezaagd antwoord zoals de meesten hier, omdat "Elenin" volgens MSM zomaar (kiekeboe) uit de Oortgordel lijkt te komen of beter: springen of naar ons toe gekatapult, en ons zonnestelsel naderde; alsof NASA dat niet eerder weet en een amateurastronoom (of puppet) het plotseling moest gaan ontdekken.
ik vraag me af of de NASA en andere "overheidsdiensten" niet allang van "Elenin" wisten voor de "officiele ontdekkingsdatum".
Sorry, wat moet ik reageren dan ? Ik wil je echt niet negeren, maar ik kan weinig melden nu.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:47 schreef Bill_E het volgende:
Bankfurt, waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn bericht?
Nouja ik zeg dat het een feit is dat elenin een komeet is, jij bent er niet zeker van. Kom met argumenten om dit te onderbouwen. Dan komen we ergens..quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Sorry, wat moet ik reageren dan ? Ik wil je echt niet negeren, maar ik kan weinig melden nu.
Ik ben nog pas in de orienterende fase, en ik was deel 6 kwijt.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:39 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie dat haarinplant, wenkbrauwen, mond, kin en neus identiek zijn. Ook de stand van de oren is identiek. Op de foto knijpt hij met zijn ogen, in de documentaire niet. Dat de moedervlekjes op de foto niet te zien zijn, is niet zo vreemd, de foto is van verderaf genomen en het betreffende deel van het gezicht is minder belicht. Er zit 4 jaar tussen de foto (die dateert van 2007) en de documentaire, die dateert van 2011. De foto is inderdaad met enige zorg genomen zo te zien, terwijl in de documentaire geen enkele moeite is gedaan om hem enigszins flatteus over te laten komen, om te beginnen is er sprake van flinke overbelichting en zijn de opnames behoorlijk onscherp.
Ik vind de aantijging dat Leonid Elenin "nep" is, persoonlijk te belachelijk voor woorden en ik heb sterk de indruk dat dit alleen maar wordt gebruikt als smoes om wat hij zegt zonder meer van tafel te kunnen vegen zonder op de inhoud ervan in te gaan. Een enorm zwaktebod vind ik.
The Phoenix lights op 13 maart 1997 werden door zoveel mensen waargenomen in 5 verschillende steden omdat mensen naar komeet Hale-Bopp wilden kijken die toen zichtbaar zou zijnquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:44 schreef AVerstraten het volgende:
Precies dezelfde verhalen werden verteld over komeet Hale-Bopp:
[..]
Heb je hier meer info over? Signalen in de ruimte bestaan uit electromagnetische golven en die gaan (standaard) met de lichtsnelheid. Niet langzamer maar ook niet sneller. In welke vorm is dit dan sneller?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
@Bankfurt, nee dat signaal is nooit eerder waargenomen. Het signaal gaat ook vele malen sneller dan de snelste signalen die wij (de mens) kunnen genereren, volgens deze wetenschappers.
Je theorie doet me denken aan dat "slingshot" effect wat ze gebruiken in Star Trek: the Voyage Home. Daar laten ze de Enterprise ook een rondje rond de zon slingeren, om zo terug in de tijd te kunnen reizen.quote:Over die zwarte gaten had ik het over die grote ufo`s bij de zon dat ze de zon`s zwaarte kracht mogelijk gebruiken om dat te genereren of een portaal naar een andere dimensie of een soort stroom versnelling.Dat is mijn eigen theorie.
Linkje boven jequote:Op zondag 7 augustus 2011 11:12 schreef Bill_E het volgende:
Truthfinder7 er wordt nu al drie keer gevraagd of je meer info over je signalen hebt.. Deze vragen negeer je gewoon. Wat mijn betreft omdat je maar wat zegt, en inhoudelijk er niets van weet..
Er wordt dus beweerd dat de signalen sneller door de ruimte bewegen dat radiosignalen. Nu snap ik wat je bedoelt. Maar er wordt niet gezegd wat voor signalen het zijn of op welke frequentie. Ook vraag ik me af hoe je dat kan concluderen dat ze sneller zijn dan normale signalen.quote:The main conference organizer, Kerry Cassidy, revealed that a number of anonymous whistleblowers had revealed that Elenin is a piloted spacecraft, and in fact was being trailed by a fleet of spacecraft. Hoagland claims that he has been confidentially told similarly by other whistleblowers of the artificial nature of Elenin. Dr Joseph Farrell agreed and claimed that Elenin was either an artificial object (controlled spacecraft) or a natural object placed in an artificial orbit. In probably the most significant observation of the conference, Hoagland claimed that Elenin was likely an “active torsion field generator.”
A torsion field describes the influence a spinning object exerts on its environment. In the case of a slowly spinning stationary gyroscope, for example, the torsion field has been observed to be almost zero. However, for moving gyroscopes rotating at velocities above 20,000 RPM, the torsion field has been observed to have a number of interesting properties. Russian scientists have been the leaders in the study of torsion fields. The most revolutionary results so far reveal that torsion fields impact on gravity and travel faster than electromagnetic radiation or radio signals. Professor Nikolai Kozyrev, a Russian pioneer in the study of torsion fields, experimentally confirmed that torsion fields travel at least 109 times the speed of light.
quote:Russian scientists have been the leaders in the study of torsion fields. The most revolutionary results so far reveal that torsion fields impact on gravity and travel faster than electromagnetic radiation or radio signals. Professor Nikolai Kozyrev, a Russian pioneer in the study of torsion fields, experimentally confirmed that torsion fields travel at least 109 times the speed of light.
Het Russische onderzoek met betrekking tot het torsionveld heeft nog nooit enig bewijs geleverd voor het bestaan van torsionsignalen die sneller gaan dan het licht. Van (Russisch) onderzoek hiernaar is vanaf het begin keer op keer ondubbelzinnig aangetoond dat het op bedrog berust.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:20 schreef Bill_E het volgende:
Sorry niet gezien dat het daar in stond.
[..]
Er wordt dus beweerd dat de signalen sneller door de ruimte bewegen dat radiosignalen. Nu snap ik wat je bedoelt. Maar er wordt niet gezegd wat voor signalen het zijn of op welke frequentie. Ook vraag ik me af hoe je dat kan concluderen dat ze sneller zijn dan normale signalen.
Geeft niet, ik had je gequote omdat ik je daarin 100% gelijk gaf, maar het forum deed wat moeilijk en ik zie dat nu pasquote:Op zondag 7 augustus 2011 00:04 schreef AVerstraten het volgende:
@Scrummie
Mijn bovenstaande reactie was eigenlijk bedoeld voor Truthfinder. Was een beetje onduidelijk van mij, excuus.
Post jij dan eens iets interessant`s, het enige wat jij doet is alles proberen te ontwrichten en kritiek leveren. Ik wil alleen aangeven dat ik daar niet zo veel zin meer in heb.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:41 schreef Bill_E het volgende:
Dus als ik het goed begrijp dat is een discussie alleen maar nuttig als we het allemaal met elkaar eens zijn? Jij geeft een link, ik quote daaruit en stel een kritische vraag over iets wat ik niet snap in de hoop dat iemand anders dit wel begrijpt. En jij ziet dat alsof ik je post af kraak.
Dit is een openbaar forum, discussie is gezond. Als je niet wil dat je posten afgekraakt worden kom met onderbouwingen en bronnen, en hang niet het slachtoffer uit..
26 oktober, wat je noemt een close callquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:55 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Luister, de komeet is ondertussen al zo dicht bij dat er duidelijke foto's zijn.
Wat ik in iedergeval uit kan sluiten is dat het een dwergster is.
Ook is zijn baan nog steeds normaal. Dus aandrijving is ook geen sprake van op dit moment.
Welk materiaal het ook is, steen, staal, ijs, whatever met de beschikbare info is het gewoon te kwalificeren als een komeet.
Het ding is momenteel even dicht bij de zon als de aarde.
Dichter bij de zon als de aarde.
Of wist je dat niet ?
[ afbeelding ]
Waar komt toch die speciale aandacht voor komeet Elenin vandaan? Elk jaar trekken talloze kometen door ons zonnestelsel, waarvan velen veel dichter bij de aarde komen dan Elenin - ik noem alleen maar even komeet Honda-Mrkos-Pajdusakova en komeet Garradd, maar er zijn er veel meer. Daar horen we helemaal niets over, die hebben blijkbaar geen enkele invloed. Kan iemand mij uitleggen waarom Elenin zou bijzonder zou zijn?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
26 oktober, wat je noemt een close call
Ben erg benieuwd of zoiets nog verder van invloed zou kunnen wezen voor de aarde.
Nee, dat is van geen enkele invloed voor de aarde. Op het perigeum is de afstand tot de aarde van deze komeet bijna 34 miljoen km "horizontaal" en 4 miljoen km. "verticaal" (de baan van de komeet ligt 4 miljoen km. boven die van de aarde). Ter vergelijking: komeet Honda passeert op een afstand van zo'n 8 miljoen km. Hij doet dit inmiddels voor de 11e keer en de aarde heeft daarvan nog nooit enige schade ondervonden. Ik begrijp totaal niet waarom zoveel mensen denken dat komeet Elenin dan wel gevaarlijk zou zijn. Er is geen enkele aanleiding om dat te veronderstellen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
26 oktober, wat je noemt een close call
Ben erg benieuwd of zoiets nog verder van invloed zou kunnen wezen voor de aarde.
Als jij Elenin niet interessant vindt snap ik niet waarom je hier zo veel tijd aan besteedtquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:06 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Waar komt toch die speciale aandacht voor komeet Elenin vandaan? Elk jaar trekken talloze kometen door ons zonnestelsel, waarvan velen veel dichter bij de aarde komen dan Elenin - ik noem alleen maar even komeet Honda-Mrkos-Pajdusakova en komeet Garradd, maar er zijn er veel meer. Daar horen we helemaal niets over, die hebben blijkbaar geen enkele invloed. Kan iemand mij uitleggen waarom Elenin zou bijzonder zou zijn?
Omdat er in het begin nogal wat onzekerheden waren, veel toevalligheden. Ik denk vooral dat er in het begin veel mysterie om hing omdat er en weinig bekend was, Google een zwart vlak had op die coordinaten, en men ELE zag, de afkorting voor een alles uitroeiend event wat bekendheid had gekregen door de film Deep Impact. Men is daarop verder gaan zoeken en vond allerlei toevalligheden wat het nog meer mysterieus maakte.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:06 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Waar komt toch die speciale aandacht voor komeet Elenin vandaan? Elk jaar trekken talloze kometen door ons zonnestelsel, waarvan velen veel dichter bij de aarde komen dan Elenin - ik noem alleen maar even komeet Honda-Mrkos-Pajdusakova en komeet Garradd, maar er zijn er veel meer. Daar horen we helemaal niets over, die hebben blijkbaar geen enkele invloed. Kan iemand mij uitleggen waarom Elenin zou bijzonder zou zijn?
Ik zeg niet dat ik Elenin niet interessant vindt. Ik verbaas me erover dat alle aandacht naar komeet Elenin uitgaat terwijl er veel meer kometen zijn die dit jaar door ons zonnestelsel trekken. Ik begrijp niet waarom Elenin de enige komeet is waarvan door sommigen gedacht wordt dat hij een bedreiging voor de aarde vormt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:12 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Als jij Elenin niet interessant vindt snap ik niet waarom je hier zo veel tijd aan besteedt
Mensen letten op alles wat nu gebeurd .quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:16 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik Elenin niet interessant vindt. Ik verbaas me erover dat alle aandacht naar komeet Elenin uitgaat terwijl er veel meer kometen zijn die dit jaar door ons zonnestelsel trekken. Ik begrijp niet waarom Elenin de enige komeet is waarvan door sommigen gedacht wordt dat hij een bedreiging voor de aarde vormt.
Zou dat niet zijn: mensen letten nu op alles waarvan ze dénken/geloven dat het gebeurt?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:19 schreef Summers het volgende:
[..]
Mensen letten op alles wat nu gebeurd .
Okee, bedankt!quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geeft niet, ik had je gequote omdat ik je daarin 100% gelijk gaf, maar het forum deed wat moeilijk en ik zie dat nu pas
Er is mij niets bekend van opwarming van Saturnus. Heb je daar bronnen voor?quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
En de opwarming van Saturnus dan?
Die bestaat uit ongeveer 93 procent waterstof, helium en methaan en ammoniak en de atmosfeer is dus gasvormig naar het centrum toe wordt hij meer vloeibaar, ergo: wanneer een hemel lichaam
zoals de veronderstelde komeet Elenin uit super massief ijzer zou bestaan i.p.v ijs en rotsachtig materiaal, dan zou dat kunnen betekenen dat zo`n tot nog toe onbekende komeet als Elenin ten eerste een grote massa zou kunnen hebben (waardoor dus gravitatie werking op andere planeten waar hij langs zou scheren zou kunnen ontstaan) dan heb je ten tweede dat zo`n komeet tevens een zeer sterk magnetisch veld zou moeten bezitten. Daardoor zou zo`n dergelijke komeet als Elenin, wel degelijk door die 2 eigenschappen als voornoemd de kernen van de planeten in ons zonestelsel kunnen opwarmen. Bovendien zou hij zelfs het magnetische veld van de zon kunnen beïnvloeden.
Dat is inderdaad extreem hypothetisch.quote:Elenin kan ook een fragment zijn van een ontplofte supernova.(de ijzeren kern) Maar dit is puur hypothetisch,
Dat wist ik niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:06 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat is van geen enkele invloed voor de aarde. Op het perigeum is de afstand tot de aarde van deze komeet bijna 34 miljoen km "horizontaal" en 4 miljoen km. "verticaal" (de baan van de komeet ligt 4 miljoen km. boven die van de aarde). Ter vergelijking: komeet Honda passeert op een afstand van zo'n 8 miljoen km. Hij doet dit inmiddels voor de 11e keer en de aarde heeft daarvan nog nooit enige schade ondervonden. Ik begrijp totaal niet waarom zoveel mensen denken dat komeet Elenin dan wel gevaarlijk zou zijn. Er is geen enkele aanleiding om dat te veronderstellen.
David Wilcock doet heel veel beweringen maar levert daarvoor geen enkel bewijs. Er is niets dat er op wijst dat er sprake is van een opwarming van ons zonnestelsel. Daar komt bij dat hij veel dingen zegt waaruit blijkt dat hij niet weet waar hij over praat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:16 schreef Bill_E het volgende:
Opwarming van alle planeten in ons zonnestelsel, sinds 2000
Wederom al een tijd aan de gang als ik dit filmpje mag geloven. Geen link naar Elenin.
Wat voor dingen? er wel eens bij stil gestaan dat andere mensen niet helemaal op hun achterhoofd gevallen kunnen zijn?quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
David Wilcock doet heel veel beweringen maar levert daarvoor geen enkel bewijs. Er is niets dat er op wijst dat er sprake is van een opwarming van ons zonnestelsel. Daar komt bij dat hij veel dingen zegt waaruit blijkt dat hij niet weet waar hij over praat.
Volgens mij is dat bewijs er wel, de NASA heeft hier onderzoek naar gedaan. Vooralsnog wordt de toenemende activiteit van de zon verantwoordelijk gehouden voor de totale opwarming van ons zonnestelsel. LINK LINK 2 Daardoor ontstaat dus ook 'global warming' op aarde, de mens heeft hier veel minder invloed op dan sommige instanties ons willen laten geloven.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
David Wilcock doet heel veel beweringen maar levert daarvoor geen enkel bewijs. Er is niets dat er op wijst dat er sprake is van een opwarming van ons zonnestelsel. Daar komt bij dat hij veel dingen zegt waaruit blijkt dat hij niet weet waar hij over praat.
Veel toevalligheden dus. Maar zoals iemand hier al zei, als de komeet Pinda had geheten, hadden er dan andere, toevallige overeenkomsten, bij die naam gevonden kunnen worden? Veel van bovenstaande informatie heb ik van abovetopsecret, wel grappig om een keer door te lezen. Abovetopsecretquote:ELENIN - Nine Eleven backwards
9/11/11 - closest approach of this comet to the Sun
11/9/11 - first ever US wide coordinated emergency broadcast
Notice the Release date of June(6) 9 11 and the Release number of 11-099
Right click this guys photo and the file name is 4911 - (for 911)
Daddy Bush announced New World Order on 9-11-90
11 years later we had 9/11/01 - twin towers
Mja ik zeg niet dat ik het filmpje geloof, maar als er al verhalen zijn dat er een opwarming is dan is dit al veel ouder dan Elenin. Dat bedoelde ik meer. Verder vond ik zijn verhaal wel leuk, alleen vond ik sommige "bewijs" foto's wel vaag..quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Het is niet toevallig want het is de baan van Elenin niet, het is de komeet Halley.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:11 schreef Leonell het volgende:
[..]
Het volgende vind ik ook wel interessant. De baan van Elenin zou te zien zijn op een Zwitsers bankbiljet. Doet me denken aan de dollarbiljetten, waarop de twin-towers in brand staan als je ze op een bepaalde manier vouwt:
Hoeft verder niets te betekenen natuurlijk, toevallig is het wel![]()
Dat is toch nauwelijks een bewijs te noemen voor de opwarming het zonnestelsel lijkt me.quote:Although the inferred increase of solar irradiance in 24 years, about 0.1 percent, is not enough to cause notable climate change, the trend would be important if maintained for a century or more.
Wilcock toont foto's van Neptunus waaruit zou blijken dat de helderheid van Neptunus toeneemt en de planeet warmer wordt, maar dat NASA geen idee heeft hoe dit komt. Het is juist dat wij dit waarnemen en NASA weet heel goed hoe dit komt, want het begint zomer te worden op Neptunus. En dat blijft het nog een hele tijd, want een jaar op Neptunus duurt bijna 165 aardjaren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:12 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Mja ik zeg niet dat ik het filmpje geloof, maar als er al verhalen zijn dat er een opwarming is dan is dit al veel ouder dan Elenin. Dat bedoelde ik meer. Verder vond ik zijn verhaal wel leuk, alleen vond ik sommige "bewijs" foto's wel vaag..
Wat bedoel je daarmee?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:29 schreef Maron het volgende:
Ik krijg hier een steeds sterker wordend 'Mohammed Saeed al-Sahaf' gevoel van..
quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:29 schreef Maron het volgende:
Dat klopt.quote:ik wil ermee aantonen dat verhalen over opwarming al jaren de ronde doen. Ver voor Elenin dus.
Arrogantie ten top!!!quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nogal een smakeloze vergelijking als je het mij vraagt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:29 schreef Maron het volgende:
Ok, prima. Maar wat is dan je bron van deze claim? Welk onderzoek ? Welke info ?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:42 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Arrogantie ten top!!!
Volgens mij is de verhitting (dus niet alleen de opwarming) van Saturnus vrij recent.
Ook is het zo dat (als ik het goed heb) deze verhitting plaats vond ongeveer met de tijd dat Elenin langs raasde.
Hoezo arrogant? Ik onderbouw alles met controleerbare informatie, wat je van Wilcock niet kunt zeggen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:42 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Arrogantie ten top!!!
Volgens mij is de verhitting (dus niet alleen de opwarming) van Saturnus vrij recent.
Ook is het zo dat (als ik het goed heb) deze verhitting plaats vond ongeveer met de tijd dat Elenin langs raasde.
Hee, interessant.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:29 schreef Maron het volgende:
Nou, uit dat onderzoek blijkt dat in de gemeten tijd er een trend is in de toenemende zonneactiviteit en opwarming daardoor. Het is minimaal, dat ben ik met je eens, maar het neemt wel toe. Uit de tweede link blijkt dat de aarde opwarmt door de zon. Dan worden andere planeten toch ook opgewarmd?quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:31 schreef AVerstraten het volgende:
@Leonell,
In je eerste link staat dit:
[..]
Dat is toch nauwelijks een bewijs te noemen voor de opwarming het zonnestelsel lijkt me.
In je andere link staat helemaal niets over opwarming van het zonnestelsel, het hele artikel heeft uitsluitend betrekking op de opwarming van de aarde.
Hier vind je een overzicht van de stand van de kennis op dit moment m.b.t. de beweerde opwarming van het zonnestelsel:
http://www.skepticalscien(...)tem-intermediate.htm
Dit is zeker een interessant filmpje, een van de betere die ik tot nu toe met betrekking tot Elenin heb bekeken! Interessant dat de toevalligheden met de naam Leonid Elenin weer worden belicht, en de numerieke toevalligheden. Ook de interesse van de NASA, wat ik zelf ook opmerkelijk vind. Zoals ik al eerder heb vermeld, het feit dat NASA de stereo B telescoop voor het eerst versteld om een komeet te bekijken (een komeet die ze zelf steeds downplayen, als zijnde niet-interessant) vind ik nog steeds opmerkelijk. Net zoals het aantal observaties (2218 inmiddels). Deze zijn, in vergelijking met andere kometen, opmerkelijk veel.quote:
Is het dan niet juist opmerkelijk dat er nu al weer een storm op Saturnus woedt? Ik dacht dat die stormen eenmaal per Saturnus jaar (29,5 Aardjaren) voorkwamen. Dus dan zou de volgende storm pas ergens in 2019 moeten plaatsvinden? Of reken ik hier verkeerd?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:50 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wat ik weet is dat er een zware storm gaande is op Saturnus, die voor het eerst werd waargenomen in december 2010 door ruimtesonde Cassini. De storm was toen al een tijd gaande. Het is tot nu toe de zesde storm die op Saturnus is waargenomen, de laatste was in 1990.
Dat zou Wilcock dus ook niet kunnen doen, maar hij doet het wel. Zijn bewering dat Jupiter in tien jaar tijd 18 graden warmer wordt raakt kant noch wal en hij voert nota bene als bron een wetenschapper op die iets heel anders zegt.quote:Er is blijkbaar geen eenduidig antwoord over te geven.
Raar is dan weer dat er ook wordt gezegd dat de gemiddelde activiteit van de zon de laatste 50 jaar is afgenomen. Maar goed, gesteld dat de aarde opwarmt door de zon, om hoeveel graden gaat het dan? Schattingen spreken van een temperatuurstijging van 1,1 °C tot 6,4 °C tussen 1990 en 2100. Hoeveel zou dat dan zijn voor bijvoorbeeld Jupiter, Saturnus, Uranus, Pluto?quote:Uit de tweede link blijkt dat de aarde opwarmt door de zon. Dan worden andere planeten toch ook opgewarmd?
Ik weet niet hoe opmerkelijk dat is en of er nu iets heel bijzonders aan de hand is, verder onderzoek zal dat moeten uitwijzen.quote:Is het dan niet juist opmerkelijk dat er nu al weer een storm op Saturnus woedt?
leuk zie alleen maar stippen.quote:
Mooie link Truthfinder7 !quote:
ROTFL!!!! Ja, wat je daar op de foto ziet om Elenin heen is inderdaad al heeeeeeeel lang bekend bij NASA - bij iedereen trouwens die regelmatig iets verder kijkt dan alleen naar YouTubefilmpjes. Heel vermakelijk dit, bedankt voor het plaatsen!quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:28 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Mooie link Truthfinder7 !![]()
Schitterend !!
Hahaha, die zogenaamde "komeet" "Elinin" was wellicht allang bekend bij de NASA.
Welterusten, idd heeeeel toepasselijk
Er is inderdaad geen enkel gevaar te duchten van de objecten op de foto's, daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op maandag 8 augustus 2011 01:09 schreef Footsoldier het volgende:
Het kunnen gewoon afgebrokkelde stukken zijn toch?
Die blijven namelijk ook gewoon in dezelfde baan als Elenin en zullen ons nooit raken. Hij zegt in dat filmpje dat ze met dezelfde snelheid als Elenin gaan, dus lijkt mij dat het gewoon stukken komeet zijn of wat dan ook.
Nog steeds geen gevaar voor ons:).
Laat maar zien...quote:Op maandag 8 augustus 2011 07:08 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
ROTFL!!!! Ja, wat je daar op de foto ziet om Elenin heen is inderdaad al heeeeeeeel lang bekend bij NASA - bij iedereen trouwens die regelmatig iets verder kijkt dan alleen naar YouTubefilmpjes. Heel vermakelijk dit, bedankt voor het plaatsen!
In reactie op speculaties dat er Elenin eigenlijk een bruine dwerg/Niburu is met planeten om zich heen, of dat het wordt gevolgd door een vloot ruimteschepen, heb ik gezegd dat er niks achter Elenin zit.quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:43 schreef Truthfinder7 het volgende:
Weten we niet? heb jij soms iets te maken met de staat (NASA)?
Er zit niets om Elenin heen, had jij gezegd.
Nee, dat weten we ook niet. Wel dat er een heleboel zijn, maar hoeveel precies weten we niet. Ze hebben trouwens helemaal niks met Elenin te maken. De komeet heeft de baan van een aantal van hen gekruist en men wist al dat dit zou gebeuren toen de baan van Elenin in kaart gebracht was. Die meneer van dat YouTubefilmpje weet het duidelijk niet, anders had hij dat fimpje niet gemaakt (hoop ik dan toch).quote:. Hoeveel het er precies zijn weten we niet,
Het is nogal flauw van mij om het niet te zeggen, dus vooruit: op bovenstaand fimpje gaat het om deze dingen.quote:
Je hebt helemaal gelijk, zoiets valt met geen mogelijkheid over het hoofd te zien, een vreemde planeet met 4 manen in ons zonnestelsel hadden we allang gezien moeten hebben. En aangezien dat niet het geval is...quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
We gaan door de staart van Elenin. Het lijkt mij duidelijk dat deze kometen (of wat het ook zijn) mee komen. Is het dan niet mogelijk dat deze dingen (kometen) de aarde gaan raken?
Lijkt het niet op dit?...
Het lijkt mij dat we dat dan al gezien moeten hebben, maar ik ben nog niet zeker.
Ja, heel raar, nogal makkelijk ook. Laat die mevrouw eerst maar eens bewijzen dat het werkelijk om "Niburu" gaat met 4 manen.quote:het 2e linkje vond ik nogal bizar! daar werd gevraagd hoe ze iets moeten debunken :-/
Hoe het zit met de zwaartekracht is geen uitvinding van NASA, dat is gewoon wiskunde en natuurkunde, Newton heeft dat allemaal bewezen en toen bestond NASA nog niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:40 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ok Verstraten, maar je merkt dat ik opzoek ben naar bronnen die onafhankelijk zijn van de NASA,
want zoals je onderhand weet heb ik geen vertrouwen in NASA.
Dat heeft te maken met allerlei andere zaken waarvan ik 100 procent zeker ben dat ze ons niet de waarheid vertellen.
En dat ze (misschien wel terecht) op alle mogelijke manieren paniek willen voorkomen.
Ik bedoel dat "Elenin" wellicht allang werd gevolgd door de NASA c.s.. bijvoorbeeld als object in de Kuiper Gordel nog ruim voordat die in december 2010 "officieel" bekend mocht worden voor het publiek, en dus dat de ontdekking er van door de amateur astronoom een staged event is, om de werkelijke publieke aandacht in goede banen te leiden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 07:08 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
ROTFL!!!! Ja, wat je daar op de foto ziet om Elenin heen is inderdaad al heeeeeeeel lang bekend bij NASA - bij iedereen trouwens die regelmatig iets verder kijkt dan alleen naar YouTubefilmpjes. Heel vermakelijk dit, bedankt voor het plaatsen!
truth hier kan je meer lezen over coma's : http://www.sterrenkunde.nl/index/encyclopedie/kometen.htmlquote:Op maandag 8 augustus 2011 10:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comet
Nogmaals mijn vraag, wanneer ontstaat er een coma? als de komeet dicht genoeg bij de zon komt toch? Toen hij ontdekt werd had hij al een coma van zo`n 80.000 km, was hij toen dicht genoeg bij de zon om zo`n grote coma te hebben? Kan natuurlijk ook zijn dat planeten (gasreuzen) dit ook kunnen veroorzaken, iets waar ik dus niet zeker van ben.
Goeie @Bankfurt, ik denk dat je gelijk hebt.
[off-topic] ff tussendoor ...quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:07 schreef Bankfurt het volgende:
Vooral dit:
http://www.nu.nl/wetensch(...)in-kuipergordel.html
quote:De lancering had plaats vanaf de basis van NASA in Cape Canaveral in de zuidelijke staat Florida.
Aan boord zijn drie 2,5 centimeter grote Lego-poppetjes die de oppergod Jupiter en zijn vrouw Juno, en de Italiaanse geleerde Galileo Galilei - ontdekker van de vier grootste Jupitermanen - voorstellen.
http://www.nu.nl/wetensch(...)nderweg-jupiter.html
Omdat je het nog wel gewoon kunt waarnemen (in bijvoorbeeld infra-rood). Het is misschien ijl, maar vooralsnog minder ijl dan het heelal zelf.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:30 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik bedoel ook dat een coma zeer ijl is hoe konden ze deze coma dan zien van zo`n grote afstand? dit is iets wat ik maar niet kan begrijpen.
Er zijn geen infrarood beelden van Elenin of wel?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:07 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Omdat je het nog wel gewoon kunt waarnemen (in bijvoorbeeld infra-rood). Het is misschien ijl, maar vooralsnog minder ijl dan het heelal zelf.
& niet van plastic maar van aluminium. Speciaal gemaakt voor 'maar' $5000,- per stuk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:27 schreef UncleScorp het volgende:
[off-topic] ff tussendoor ...
Op deze site staat een link naar een artikel over de recente lancering van de NASA-sonde Juno naar Jupiter ...
met volgend detail :
[..]
Ik vind het wel wat hebben.quote:De keuze voor de drie figuren is logisch. Galileo ontdekte de vier manen rondom Jupiter. Het zou uiteindelijk leiden tot het eerste wetenschappelijke bewijs dat niet de aarde, maar de zon in het midden van het zonnestelsel stond.
Ook de keuze voor Jupiter en Juno is logisch. Jupiter naar de planeet. En Juno naar de ruimtesonde die Jupiter gaat bestuderen. De keuze is heel symbolisch. Volgens de mythen verborg Jupiter zich achter een laken bestaande uit wolken. Juno – zijn vrouw – was de enige die met behulp van een vergrootglas in staat was om de ware Jupiter waar te nemen. En laat de planeet Jupiter nu ook in nevelen gehuld zijn. Ruimtesonde Juno gaat proberen een glimp van de planeet op te vangen.
hehe ... ik heb idd ff getwijfeld welke smiley ik erbij zou zettenquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:26 schreef R0N1N het volgende:
& niet van plastic maar van aluminium. Speciaal gemaakt voor 'maar' $5000,- per stuk.
Maar waarom die :?
Ik vind het wel wat hebben.
Dat is ook heel wonderlijk, maar toch is het zo. De deeltjes in de coma worden weerkaatst door de zon. In het begin is de coma nog klein en moeilijk te zien, maar je ziet op foto's dat het een klein pluizig bolletje is. Op sommige foto's zie je de coma niet, dat komt dan door de positie van de komeet. Kometen hebben soms staarten van miljoenen kilometers, dat is ook amper te bevatten maar toch is het waar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:30 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik bedoel ook dat een coma zeer ijl is hoe konden ze deze coma dan zien van zo`n grote afstand? dit is iets wat ik maar niet kan begrijpen.
Dat kan maar het hoeft niet, de grootte van een komeet kan ook berekend worden zonder informatie over de coma.quote:En kunnen we een berekening maken hoe groot deze komeet is aan de hand van de coma`s grote toen hij werd ontdekt? (als hij al niet eerder werd ontdekt)
Als NASA zoiets zou "stagen" zouden ze wel heel erg van het padje zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:07 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik bedoel dat "Elenin" wellicht allang werd gevolgd door de NASA c.s.. bijvoorbeeld als object in de Kuiper Gordel nog ruim voordat die in december 2010 "officieel" bekend mocht worden voor het publiek, en dus dat de ontdekking er van door de amateur astronoom een staged event is, om de werkelijke publieke aandacht in goede banen te leiden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuipergordel
Vooral dit:
Dus wellicht is "Elenin" al bekend tenminste sedert juni 2010 bij de NASA, of nog veel eerder.
Ach ja, wat riep NASA ook alweer. ..." een kleine stap voor een mens, een grote stap voor de mensheid".quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:01 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als NASA zoiets zou "stagen" zouden ze wel heel erg van het padje zijn.
Oh, hoe komt dat ding dan zo dicht bij ons ?quote:Overigens is komeet Elenin niet afkomstig uit de Kuipergordel.
Ik passeer elke dag het NS-station maar dat betekent niet dat ik daar geboren ben.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:17 schreef Bankfurt het volgende:
(...)
Het zal toch op zijn minst de KG moeten hebben gepasseerd, is het niet ?
O ja, van die meneer die meteen al in de eerste regel van het voorwoord beweert dat de zwaartekracht niet bestaat. Dan zijn we toch meteen klaar lijkt me, zoiets komt niet meer goed.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:21 schreef R0N1N het volgende:
http://www.scribd.com/doc/60725711/60666838-Nib
Documentje over een 'hemellichaam', voor het gemak 'Nibiru' genoemd, die achter Elenin aan zou komen, met 3.34 x de massa van Jupiter.
Je ontwijkt waar het om gaat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:40 schreef AVerstraten het volgende:
Gezien zijn baan veronderstelt men dat hij afkomstig is uit de Oortwolk. Het gebeurt wel vaker dat kometen uit de Oortwolk ons zonnestelsel bezoeken. Kometen uit de Oortwolk beschrijven doorgaans een zeer langgerekte, zelfs parabolische baan en komen vaak niet meer terug in ons zonnestelsel, doordat hun baan hyperbolisch wordt. Soms wordt hun baan beïnvloed en veranderd door de de grote planeten in ons zonnestelsel. Leonid Elenin heeft berekend dat dit met komeet Elenin ook is gebeurd. De geschatte omlooptijd van komeet Elenin bedraagt ongeveer 11.000 jaar.
Ik ontwijk helemaal niks.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je ontwijkt waar het om gaat.
"Object Elenin" was dus tijdelijk in de Kuiper Gordel, al dan niet passerend.
Hoezo?quote:Beetje vreemd dat Elinin pas in december 2010 door een amateur wordt ontdekt terwijl in juni 2010 opeens van alles in de KG te voorschijn komt door betere telescopen.
Ja, dat bedoelde ik toch ?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:07 schreef AVerstraten het volgende:
[..] Hoezo?
En waarom het vreemd is dat er meer tevoorschijn komt als er betere telescopen zijn begrijp ik ook niet. Het zou juist vreemd zijn als dat niet zo was. Met een betere bril zie je toch ook meer?
Wat in dat opzicht nog meer interessant is, is een bericht op de blog die van Leonid Elenin zou zijn. Op 2 april 2010 staat dit bericht:quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:28 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik toch ?
Heb je dit wel gelezen ?
Waarom registreren die nieuwe geavanceerde telescopen dan "Elinin" NIET in juni 2010 en waarom kan zo'n eerste beste amateurastronoom een Rus, meneer Elenin, dit WEL registreren in december 2010 en NB claimen als zijnde zijn ontdekking ????????
Heel simpel:
Waar ligt de Kuiper gordel ?
Waar was object/komeet Elenin in december 2010 ?
Met andere worden, de kans dat een amateur astronoom iets ontdekt (die kans was al erg klein) is vanaf toen enorm afgenomen.quote:The MPC has issued the new statement in MPC 69147. From now there is no point in submitting two-night discoveries, as they won’t be given priority over one-night discoveries received earlier by the MPC. As we can see, MPC gain an advantage to large sky surveys, and number of amateur discoveries will be reduced drastically.
Waarom accepteer jij niet dat we hier in truth bezig zijn, en alle toevalligheden hier dus met elkaar in verband staan, en achter elke link een complot schuilt? Jij geeft nu zelf weer aan dat NASA de komeet onbeduidend vind, dat strookt niet met het feit dat NASA de stereo B telescoop voor het eerst voor een komeet versteld, en het aantal JPL observaties komt ook niet echt overeen met dat van een 'onbeduidende komeet'. Als NASA de komeet, of wat het is, eerder heeft ontdekt, dan is het voor de hand liggend dat ze het via een verzonnen personage als Leonid Elenin downplayen, zodra amateur astronomen het object waar kunnen nemen. Jij bent er van overtuigd dat de NASA dat object niet eerder waargenomen heeft, maar je kunt dat nooit 100% zeker wetenquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:02 schreef AVerstraten het volgende:
NASA hééft dat onbeduidende komeetje niet eerder gespot, hoe vaak moet ik dat nog zeggen.
Waarom wil je per se dat er een complot is? Waarom kun je niet accepteren dat het een gewone komeet is en verder niets?
Waarom willen jullie de mensen er per se van overtuigen dat het om iets onheilspellends gaat? Waarom er is in TRU nooit eens aandacht voor de schoonheid en wonderbaarlijkheid van het heelal?quote:waarom wil je ons er per sé van overtuigen dat het niet iets anders kan zijn?
Het gaat mij er niet om, om iets onheilspellendst aan te kondigen. Ik hoop ook, dat iedereen die hier meeleest, zich niet te veel laat meeslepen door alle spannende verhalen rondom Elenin! Het gaat mij er meer om, om de toevalligheden die samen gaan met deze komeet, uit te werken. Dat vind ik interessant, je kunt niet ontkennen dat er zó veel opmerkelijke zaken zijn rondom deze komeet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:29 schreef AVerstraten het volgende:
Ik zei niet dat NASA de komeet oninteressant vindt, ik zei dat het een gewone komeet was.
Jullie zien inderdaad overal een complot achter maar dat heeft met de werkelijkheid van deze komeet helemaal niks te maken.
[..]
Waarom willen jullie de mensen er per se van overtuigen dat het om iets onheilspellends gaat? Waarom er is in TRU nooit eens aandacht voor de schoonheid en wonderbaarlijkheid van het heelal?
Maar goed, geloof vooral wat je geloven wil.
Inderdaad, WTF. Is dat nou hetzelfde object waarover Elenin mailt met NASA, of zijn het twee verschillende zaken, die toevallig hetzelfde nr. hebben?quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:29 schreef Truthfinder7 het volgende:
Hahaha ja wtf?? http://www.disclose.tv/ac(...)TF_____Comet_Elenin/
Ik vermoed dat het documentje zo gelinkt is omdat de naam Elenin er in voorkomt. En ik denk dat het gaat over de andere komeet die Elenin ontdekt heeft - omdat de naam Molotov er in staat. Hij heeft de tweede komeet samen met I. Molotov ontdekt. Ik moest heel lang nadenken en snap eigenlijk nog niet wat hier nou zo bijzonder aan is.quote:Inderdaad, WTF. Is dat nou hetzelfde object waarover Elenin mailt met NASA, of zijn het twee verschillende zaken, die toevallig hetzelfde nr. hebben?
Zover was ik niet, ik constateerde alleen rare tegenstrijdigheden of ik stelde een kritische vraag m.b.t. de ontdekking van Elenin.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:29 schreef AVerstraten het volgende:
Ik zei niet dat NASA de komeet oninteressant vindt, ik zei dat het een gewone komeet was.
Jullie zien inderdaad overal een complot achter maar dat heeft met de werkelijkheid van deze komeet helemaal niks te maken.
Ik heb nergens iets geschreven over onheilspellende zaken m.b.t. dit topic.quote:[..]
Waarom willen jullie de mensen er per se van overtuigen dat het om iets onheilspellends gaat? Waarom er is in TRU nooit eens aandacht voor de schoonheid en wonderbaarlijkheid van het heelal?
Ik legde hooguit wat feiten naast en elkaar en stelde een paar simpele vragen, dacht ik.quote:Maar goed, geloof vooral wat je geloven wil.
Nou, lijkt me wel leuk om een 2e komeet te noemen naar Molotov;quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:18 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het documentje zo gelinkt is omdat de naam Elenin er in voorkomt. En ik denk dat het gaat over de andere komeet die Elenin ontdekt heeft - omdat de naam Molotov er in staat. Hij heeft de tweede komeet samen met I. Molotov ontdekt. Ik moest heel lang nadenken en snap eigenlijk nog niet wat hier nou zo bijzonder aan is.
Wat me wel opvalt is dat zoveel mensen ervan overtuigd zijn dat toeval niet bestaat. Maar toevallig bestaat het wel.
Voor mij zijn het niet meer dan een aantal toevalligheden. Een geheime, bijzondere, niet-toevallige betekenis daarin wordt alleen gezien door diegenen die al overtuigd waren van de realiteit en de waarheid van een geheime, bijzondere, niet-toevallige betekenis. Voor mensen zoals ik blijven het niet meer dan toevalligheden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:51 schreef Leonell het volgende:
Daarom is dit filmpje bijvoorbeeld interessant:
Wordt gewoon op een rustige manier wat toevalligheden rond Elenin uitgewerkt. Heb je die al bekeken? En zo ja, wat vind jij daarvan?
Ik werd 13 jaar op vrijdag de 13de om 13.13 uurquote:
Ach, daar gaat het dappere kleine ding.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:33 schreef basst2005 het volgende:
Een paar nieuwe filmpjes van Elenin, gemaakt door de STEREO B satelliet:
http://sungrazer.nrl.navy(...)nin_6aug2011_hi1.mov
http://sungrazer.nrl.navy(...)enin_1to5aug2011.mov
Ik ben geboren op 25 maart, de datum waarop mijn ouders 4 jaar eerder trouwden en mijn vader is overleden op 25 maart. Zo heeft iedereen wel dit soort dingen te vertellen denk ik. Het leven hangt nou eenmaal van toevalligheden aan elkaar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:29 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ik werd 13 jaar op vrijdag de 13de om 13.13 uurEr bestaan wel meer aparte toevalligheden.
Goeie vondst, ff geprobeerd. En het is gewoon te downloaden en werkt. Heb een vreemd kruis in google earth..quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:29 schreef Truthfinder7 het volgende:
Hahaha ja wtf?? http://www.disclose.tv/ac(...)TF_____Comet_Elenin/
Hoort inderdaad bij Mars, hij kan dit plaatje niet vinden en toont daarom het rode kruis:quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:38 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Goeie vondst, ff geprobeerd. En het is gewoon te downloaden en werkt. Heb een vreemd kruis in google earth..
Maar zo vreemd is het niet.. Het kruis wordt gegenereerd omdat hij het plaatje niet kan vinden wat er hoort te staan :
<name>11133.jpg</name>
<Icon><href>11133.jpg</href></Icon>
<LatLonAltBox><north>56.25</north><south>45</south><east>180</east><west>168.75</west></LatLonAltBox>
Ook zal hij bij mars horen..
En de rest staat hier wel verklaard :
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread737750/pg1
Ok helder, dat ook weer opgelostquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:38 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Goeie vondst, ff geprobeerd. En het is gewoon te downloaden en werkt. Heb een vreemd kruis in google earth..
Maar zo vreemd is het niet.. Het kruis wordt gegenereerd omdat hij het plaatje niet kan vinden wat er hoort te staan :
<name>11133.jpg</name>
<Icon><href>11133.jpg</href></Icon>
<LatLonAltBox><north>56.25</north><south>45</south><east>180</east><west>168.75</west></LatLonAltBox>
Ook zal hij bij mars horen..
En de rest staat hier wel verklaard :
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread737750/pg1
Ik denk dat men zich onderhand wel zou kunnen afvragen waarom de "trollen" zo graag gebruikmaken van Google en dergelijke in plaats van zelf de blik omhoog te richten of informatie te geven die afkomstig van sites/blogs van ervaren (amateur)astronomen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:54 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ok helder, dat ook weer opgelost
Die verdomde trollen weten je toch wel op de verkeerde weg te zetten.
Deze zocht ik, hier staat wat het Russische observatorium zegt http://ireport.cnn.com/docs/DOC-640370
We hebben het al eerder gehad over de kans voor amateurastronomen om kometen te ontdekken. Dat die kans kleiner is dan voorheen, is toen ook al vastgesteld. Maar kleiner betetekent niet: geheel afwezig. Het betekent evenmin dat de ontdekking van een komeet (door iemand die elke vrije avond de hemel afspeurt) per definitie verdacht is en duidt op een complot.quote:Wat in dat opzicht nog meer interessant is, is een bericht op de blog die van Leonid Elenin zou zijn. Op 2 april 2010 staat dit bericht:
"The MPC has issued the new statement in MPC 69147. From now there is no point in submitting two-night discoveries, as they won’t be given priority over one-night discoveries received earlier by the MPC. As we can see, MPC gain an advantage to large sky surveys, and number of amateur discoveries will be reduced drastically."
Met andere worden, de kans dat een amateur astronoom iets ontdekt (die kans was al erg klein) is vanaf toen enorm afgenomen.
In juni 2010 - en dus ook daarna - bevond komeet Elenin zich al heel lang niet meer in de Kuipergordel.quote:Waarom registreren die nieuwe geavanceerde telescopen dan "Elinin" NIET in juni 2010 en waarom kan zo'n eerste beste amateurastronoom een Rus, meneer Elenin, dit WEL registreren in december 2010 en NB claimen als zijnde zijn ontdekking ????????
Heel simpel:
Waar ligt de Kuiper gordel ?
Waar was object/komeet Elenin in december 2010 ?
Ja, ik ken het allemaal.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:52 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, deze al gelezen? http://ireport.cnn.com/docs/DOC-640370
En dit????
Washington Post
Mystery Heavenly Body Discovered
31-Dec-1983
A heavenly body possibly as large as the giant planet Jupiter and possibly so close to Earth that it would be part of this solar system has been found in the direction of the constellation Orion by an orbiting telescope aboard the U.S. infrared astronomical satellite. So mysterious is the object that astronomers do not know if it is a planet, a giant comet, a nearby protostar that never got hot enough to become a star, a distant galaxy so young that it is still in the process of forming its first stars, or a galaxy so shrouded in dust that none of the light cast by its stars ever gets through. All I can tell you is that we dont know what it is, Dr. Gerry Neugebauer, IRAS chief scientist for Californias Jet Propulsion Laboratory and director of the Palomar Observatory for the California Institute of Technology, said in an interview.
Van dezelfde bron...
"Non-vetted" wil zeggen:quote:The stories in this section are not edited, fact-checked or screened before they post. Only ones marked 'CNN iReport' have been vetted by CNN.
Ik laat dat artikel daarom voor wat het is.quote:The label “Not vetted by CNN” lets you know that this story hasn’t been both checked and cleared by a CNN editor.
Verder lezen via deze link: http://www.badastronomy.com/bad/misc/planetx/science.html#irasquote:The IRAS Incident
Many people, including Mr. Hazlewood, claim that NASA actually sighted Planet X in 1983, and it was reported in the Washington Post! The article claims that two scientists named Neugebauer and Houck used the Infrared Astronomy Satellite (called IRAS) and found a Jupiter-sized object a few billion kilometers out from the Sun. (...)
Ja, op sommige opnames is te zien dat zich een staart aan het vormen is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:28 schreef Truthfinder7 het volgende:
Is de staart van Elenin al zichtbaar? (...)
Nou, dan was het dus des te makkelijker voor NASA c.s. om "Elenin" al te hebben ontdekt, dus VOOR december 2010.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:18 schreef AVerstraten het volgende:
@Bankfurt
[..]
In juni 2010 - en dus ook daarna - bevond komeet Elenin zich al heel lang niet meer in de Kuipergordel.
Raar, door de zwaartekracht zou die allang met Elenin versmolten moeten zijn en zo niet, er om heen moeten draaien. In welk geval we hem opgemerkt zouden moeten hebben.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:21 schreef R0N1N het volgende:
http://www.scribd.com/doc/60725711/60666838-Nib
Documentje over een 'hemellichaam', voor het gemak 'Nibiru' genoemd, die achter Elenin aan zou komen, met 3.34 x de massa van Jupiter.
Zie dit filmpje:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:28 schreef Truthfinder7 het volgende:
Is de staart van Elenin al zichtbaar? (heel belangrijk)
Een klein staartje is ook een staart.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:46 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://sydneystargazers.c(...)f-comet-elenin-july/
Vrijwel geen staart te zien!
Een heel klein staartje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |