quote:
Op donderdag 4 augustus 2011 09:50 schreef Truthfinder7 het volgende:Hier ging het allemaal om, Terral heeft duidelijk het volste vertrouwen in deze amateur astronoom.
Liegt deze man (dokter) of heeft hij poep in zijn ogen?
En zijn er ook infrarood foto`s beschikbaar van en om Elenin (NASA) ?
Het gaat dus om iets wat achter Elenin aan komt, volgens deze amateur astronoom, kijk en oordeel zelf maar.
Ik heb het filmpje bekeken Truthfinder, wat ik jammer vind is de overheersende 'doem' muziek. Er wordt in feite opgeroepen om te vluchten naar een veilige plek voor Elenin, in het filmpje worden 'bewijzen' gepresenteerd die de komst van iets wat achter Elenin aan zou komen, moeten bevestigen. Dit zou dan een bruine dwerg zijn, of in ieder geval een donkere planeet. Veel van deze bewijzen zijn al eerder genoemd (maar zoals je zegt, dit is waar het in eerste instantie om ging). Wetenschappelijk gezien zijn deze zeker niet sterk, maar gezien de context hier in TRU, vond ik het leuk om bepaalde zaken nog eens wat verder uit te werken, die in het filmpje naar voren komen. Er worden een aantal zaken herhaald die al eerder in dit onderwerp genoemd zijn, zie het als een samenvatting
Deze zaken vond ik opmerkelijk:
- Het licht wat gebogen wordt in Regulus (vanaf 2:40 en 5:15).
Wat veroorzaakt dit? Het ziet er wel raar uit, zou het een bewerkte video zijn of is dit authentiek materiaal?
- De manen die er om heen zouden draaien (vanaf 05:05)
Als je die plaatjes ziet, lijkt het er inderdaad op dat iets er in een baan omheen draait, zouden dit manen kunnen zijn? Het zijn wel weer stills, dus makkelijk te bewerken.
De storm op Saturnus, vanaf 09:44:
![storm_saturnus.jpg]()
Deze zou in verband staan met Elenin die toen langskwam. Maar als Elenin een komeet is, dan kan deze natuurlijk niet de oorzaak zijn hiervan. Ook is dit de 6e keer dat zo'n grote storm is waargenomen sinds 1876, en Elenin komt pas de eerste keer langs.
Saturnus Storm. Wat wel weer interessant is, is dat dit de krachtigste storm is, die ooit is waargenomen op Saturnus. Dit komt natuurlijk ook, omdat men nu voor het eerst met infrarood camera's etc. de storm bestudeerd.
Saturnus zelf, die verder gedraaid zou zijn, en de manen van Saturnus, die beïnvloed zouden zijn door Elenin, vanaf 10:09 in het filmpje.
Hier nog een extra filmpje over de manen van Saturnus (waarschuwing, zet je geluid zacht vanwege 'spannende' kutmuziek):
Wat interessant is aan Saturnus, is dat hier geen duidelijke wetenschappelijke verklaring voor te vinden is. Ik heb geen wetenschappelijke informatie kunnen vinden over waarom deze storm nu is opgestoken, of waarom de manen scheuren vertonen. Interessant aan de manen is dat deze water/ijs naar buiten spuiten (water=leven?) maar dat heeft verder niets met Elenin te maken.
Het volgende komt ook naar voren, maar is al eerder genoemd. Toch blijf ik het opmerkelijk vinden:
- WISE infrarood telescoop die is uitgeschakeld door NASA begin dit jaar. Volgens NASA omdat de koelvloeistof op is. Dit vind ik twijfelachtig, de temperatuur in de ruimte is -273 graden celsius. De enige opwarming vindt plaats door infraroodstralen van de zon, maar de telescoop is, net zoals satellieten, voorzien van een spiegelende laag om deze stralen te reflecteren. WISE is iets langer dan een jaar actief geweest, en dan zou alle koelvloeistof al op zijn? Ik kan me niet voorstellen dat er in een jaar $320 miljoen dollar wordt afgeschreven op een telescoop (de werkelijke kosten zullen nog hoger zijn, lancering e.d.), zelfs niet bij de NASA.
quote:
In addition to spotting asteroids and comets, the $320 million space telescope is designed to detect the faint glow of distant objects, such as strangely cool brown dwarf stars.
WISE telescoop uitgeschakeld- De NASA Buzzroom die gesloten is na discussie over Elenin. Die discussie ontstond naar aanleiding van een filmpje wat daar gepost is door NASA zelf (of in ieder geval iemand die informatie naar de Buzzroom kon uploaden). Wat interessant is aan het filmpje, is dat de allignment Elenin-Aarde-Zon-(Mercurius bijna) invloed zou kunnen hebben op Elenin.
Vanaf 1:40 het filmpje zoals het gepost is in de Buzzroom.
Buzzroom NASA De room is gesloten, volgens NASA voor verbetering. Dat duurt al weer 4 maanden.
-De recente waarschuwing van NASA om klaar te zijn voor aankomende rampen.
NASA emergency preparedness-Stereo B telescoop die dagelijkst versteld wordt om Elenin in beeld te krijgen. Dit is de eerste keer dat dit gedaan wordt voor een komeet, terwijl er veel spectaculairdere kometen langs zijn gekomen in de afgelopen jaren.
-Als laatste nog de discussie of leven mogelijk zou zijn in de buurt van brown dwarfs (aangezien in het filmpje wordt uitgegaan van een bruine dwerg). Dit zou mogelijk kunnen zijn:
http://www.centauri-dreams.org/?p=13058Dat waren de punten die ik interessant vond aan het filmpje.
Er was ook een bepaald stuk, wat naar mijn mening niets met Elenin, of wat er achter aan zou komen, te maken hebben.
- De 'rookpluimen' vanaf 7:45. In het filmpje wordt gezegd dat het stoom zou zijn (geiseractiviteiten, vulkaanactiviteiten) wat zou komen door Elenin of de volger van Elenin. Maar wat je ziet is niet ongewoon, ik heb zelf een aantal jaren in Californië gewoond, en wat je hier ziet is slecht weer wat ontstaat in de bergen door de koude lucht. Het zijn volgens mij geen vulkaandampen, maar mist die ontstaat in de bergen door koude luchtstromen die over de verwarmde berggrond heen gaat. Dit kan snel gebeuren, binnen een half uur kan het weer daar omslaan. De temperatuur daalt dan ook zo maar tien graden. Omdat het zo snel is afgespeeld, lijkt het op rook die opstijgt, maar het is volgens mij mist. In het filmpje zie je ook dat het slecht weer wordt, het begint te regenen en er komt een storm aan. Op 08:49 zie je het voor de camera ontstaan.
Goed, Elenin blijf ik interessant vinden, en dan met name vanuit TRU oogpunt. Dan zou Elenin of wat daar achter komt, iets zijn wat het leven zoals wij dat nu kennen beëindigen. Dat vind ik een interessante discussie, vooral als men kijkt naar bijv. de maya kalender en naar uitgestorven beschavingen. Dan zou Elenin iets zijn wat eens in de zoveel keer langskomt, als men kijkt naar overblijfselen van oude beschavingen, zou het kunnen dat we daar voor gewaarschuwd worden.
Let wel, bovenstaande informatie is dus puur voor
TRU speculatie. Het feit dat de NASA geheimzinnig doet (WISE uitgeschakeld, Stereo B observeert Elenin, Buzzroom dicht n.a.v. discussie Elenin, NASA emergency preparedness) en de berichten rondom Saturnus, blijven leuk voer voor de speculatie rondom Elenin en alles daar om heen.
Als 'bonus' nog een filmpje, met tekens die in verband zouden staan met Elenin of iets wat er achter aan komt.
Wetenschappelijk gezien zijn we natuurlijk snel klaar: Elenin is een komeet, en verder is er niets aan de hand. De wetenschappelijke discussie staat hier:
W&T Elenin Dit betekend natuurlijk niet dat je niet hoeft te reageren als je het niet eens bent met wat er gemeld wordt, maar ik persoonlijk zou het leuk vinden als het een beetje TRU blijft