Dit is fake, of enkel ter illustratie toegevoegd. Je kan dat zo met Photoshop doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:02 schreef Leonell het volgende:
[..]
- Het licht wat gebogen wordt in Regulus (vanaf 2:40 en 5:15).
Wat veroorzaakt dit? Het ziet er wel raar uit, zou het een bewerkte video zijn of is dit authentiek materiaal?
Ik vermoed dat dit om het koelelement van de feitelijke camera is. Deze worden enorm warm. Is dus een redelijk verklaarbaar iets.. Zo'n camera zit natuurlijk ingebouwd en kan niet genieten van de buiten temperatuur.quote:[..]
Het volgende komt ook naar voren, maar is al eerder genoemd. Toch blijf ik het opmerkelijk vinden:
- WISE infrarood telescoop die is uitgeschakeld door NASA begin dit jaar. Volgens NASA omdat de koelvloeistof op is. Dit vind ik twijfelachtig, de temperatuur in de ruimte is -273 graden celsius. De enige opwarming vindt plaats door infraroodstralen van de zon, maar de telescoop is, net zoals satellieten, voorzien van een spiegelende laag om deze stralen te reflecteren. WISE is iets langer dan een jaar actief geweest, en dan zou alle koelvloeistof al op zijn? Ik kan me niet voorstellen dat er in een jaar $320 miljoen dollar wordt afgeschreven op een telescoop (de werkelijke kosten zullen nog hoger zijn, lancering e.d.), zelfs niet bij de NASA.
[..]
We zijn hier toch wel in TRU heh. Want hoe komt dat geld op? Wel toevallig dat er nu een crisis aan de gang is, en het geld op is, precies als Elenin eraankomt.quote:
Je hebt gelijk, de crisis is een hoax, om Elenin te verbloemen..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:33 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
We zijn hier toch wel in TRU heh. Want hoe komt dat geld op? Wel toevallig dat er nu een crisis aan de gang is, en het geld op is, precies als Elenin eraankomt.
Oh gelukkig, dan hoef ik me geen zorgen meer te maken over mijn pensioen!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:44 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, de crisis is een hoax, om Elenin te verbloemen..
De aandelen ten behoeve van jouw pensioen zijn belegd in de fondsen voor de steun aan Griekenland AVerstraten..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:49 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Oh gelukkig, dan hoef ik me geen zorgen meer te maken over mijn pensioen!
Ach verdammie..de mijne trouwensquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:58 schreef Maron het volgende:
[..]
De aandelen ten behoeve van jouw pensioen zijn belegd in de fondsen voor de steun aan Griekenland AVerstraten..
Het zou zó druk worden bij 'het kruis' dat er een gigantische file zou ontstaan zodat het meerendeel van de 'zondaars' niet meer op tijd zou zijn om haar/zijn zonden te belijden..quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:30 schreef naatje_1 het volgende:
Nu heb ik een vraagje voor jullie: wat als elenin inderdaad een voorspeller is van het bijbelse einde van de wereld? Zouden jullie dan niet met zijn honderden naar het kruis toe hollen om jullie zonden te belijden? Ik las in topic nummer 1 dat je niet bang hoeft te zijn, want je kunt er niets tegen doen, maar wat als je er dus wel iets tegen kan doen?
Maar er ontstaat geen enorme file, want er zijn genoeg kruisen. Bovendien zijn het alleen de ingewijde believers op FOK! die deel zullen nemen aan deze opwekking.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:37 schreef Maron het volgende:
[..]
Het zou zó druk worden bij 'het kruis' dat er een gigantische file zou ontstaan zodat het meerendeel van de 'zondaars' niet meer op tijd zou zijn om haar/zijn zonden te belijden..
quote:
SPOILER: de vraagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie zeiden net dat het een hoax is. En nou weer niet?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:01 schreef Maron het volgende:
[..]
Ach verdammie..de mijne trouwensook..
Naatje pet..;(
Dat is zeker een misverstand. Leonid Elenin heeft meteen een berekende schatting gemaakt van de omvang van de kern en kwam toen op 3 tot 4 km doorsnee. Dat is naderhand steeds weer bevestigd. Laten we een flinke foutmarge hanteren en uitgaan van 4 tot 6 km. Maar meer is het zeker niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:38 schreef Truthfinder7 het volgende:
Dus 40.000 km, ikzelf denk dat het om een misverstand gaat bij die Russen (ik hoop het ook)
Wat bedoel je met "toen"? Eind vorig jaar?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:40 schreef Truthfinder7 het volgende:
Naarmate hij dichterbij de zon komt hoe groter de coma, maar hij was toen al zo groot!
Dus vandaar de vraag.
Ja zal die tijd geweest zijn, heb ik geen notitie van gemaakt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:41 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "toen"? Eind vorig jaar?
Als je hem niet gelooft, moet je daar argumenten voor hebben, bijvoorbeeld dat zijn berekeningen niet kloppen en wat het dan wel zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Begin niet over Leonid Elenin want die geloof ik persoonlijk niet.
Daar hou ik me niet mee bezig, mensen zien er zo vaak heel verschillend uit op foto's, als dat een criterium is kan bijna iedereen wel fake zijn. Ik ben gericht op de inhoud van wat hij zegt en daar is tot nu toe helemaal niets op aan te merken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:56 schreef Truthfinder7 het volgende:
Goed de foto`s vergelijken met de echte Leonid Elenin en van de fake, let vooral op de moedervlek.
Het is voor mij duidelijk dat degene die zich uitgeeft voor L.E niet de gene is die op de foto aangeduid is als de ware L.E.
Ik heb de originele uitzending gezien. Ik ga niet in discussie over de "echte" dan wel de "neppe" Leonid Elenin.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:02 schreef Truthfinder7 het volgende:
En zeg niet dat ik alles klakkeloos aanneem wat ze op het net zetten.
Ik doe mijn best je vragen te beantwoorden. Ik begrijp je opmerking dan ook niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:02 schreef Truthfinder7 het volgende:
En zeg niet dat ik alles klakkeloos aanneem wat ze op het net zetten.
Eh... en wat is er met Leonid Elenin gebeurd volgens jou?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als hij had gezegd dat hij namens Leonid Elenin sprak was hij geloofwaardig geweest, wat mij betreft.
Geen idee.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:12 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Eh... en wat is er met Leonid Elenin gebeurd volgens jou?
Dat is normaal. Overigens is de coma van een komeet op die afstand niet exact aan te geven, het blijft een gefundeerde schatting.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:13 schreef Truthfinder7 het volgende:
of is dat heel normaal dat zijn coma toen al zo groot was omdat de zwaartekracht van deze komeet zeer gering is?
Veel groter zelfs, zoals de coma van Hale-Bopp, maar dat was dan ook wel de grootste die ooit is waargenomen. Toen Hale-Bopp al dicht bij de zon was, was zijn coma nog bijna 3 miljoen km in diameter! http://www.astronomycafe.net/qadir/q2298.htmlquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:26 schreef Truthfinder7 het volgende:
Waren of zijn er meer kometen op die afstand met zo`n grote coma gespot?
Sorry, maar ik wil het gewoon weten ;-)
Nee, toen Hale-Bopp verder van de zon af stond was zijn coma ook al heel groot.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:44 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ja toen Hale-Bopp dicht bij de zon was klopt! Maar even kijken op welke afstand Elenin was in december vorig jaar of januari dit jaar in verhouding met de zon.
Als hij namens een zogenaamd niet-bestaande Leonid Elenin had beweerd dat de komeet eigenlijk een bruine dwergster is, had je hem geloofd, terwijl dat klinkklare onzin is. Maar als hij als zichzelf zegt dat het om een vrij kleine komeet gaat die ons geen enkele schade kan berokkenen weet je zeker dat hij liegt, terwijl dat volkomen correct is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als hij had gezegd dat hij namens Leonid Elenin sprak was hij geloofwaardig geweest, wat mij betreft.
Dan zou ik het niet gelovenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
Het gaat er mij niet om wat hij zegt, het gaat er mij om dat hij zich uitgeeft voor iemand die hij niet zelf is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:29 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als hij namens een zogenaamd niet-bestaande Leonid Elenin had beweerd dat de komeet eigenlijk een bruine dwergster is, had je hem geloofd, terwijl dat klinkklare onzin is. Maar als hij als zichzelf zegt dat het om een vrij kleine komeet gaat die ons geen enkele schade kan berokkenen weet je zeker dat hij liegt, terwijl dat volkomen correct is.
Dat gaat mij boven de pet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |