abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100385379
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:38 schreef Truthfinder7 het volgende:
Dus 40.000 km, ikzelf denk dat het om een misverstand gaat bij die Russen (ik hoop het ook)
Dat is zeker een misverstand. Leonid Elenin heeft meteen een berekende schatting gemaakt van de omvang van de kern en kwam toen op 3 tot 4 km doorsnee. Dat is naderhand steeds weer bevestigd. Laten we een flinke foutmarge hanteren en uitgaan van 4 tot 6 km. Maar meer is het zeker niet.

Ik ben wel benieuwd welke Russen dat gezegd hebben, dat zijn dan wel oenen.
pi_100385391
Naarmate hij dichterbij de zon komt hoe groter de coma, maar hij was toen al zo groot!
Dus vandaar de vraag.
pi_100385405
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:40 schreef Truthfinder7 het volgende:
Naarmate hij dichterbij de zon komt hoe groter de coma, maar hij was toen al zo groot!
Dus vandaar de vraag.
Wat bedoel je met "toen"? Eind vorig jaar?
pi_100385406
Begin niet over Leonid Elenin want die geloof ik persoonlijk niet.
pi_100385427
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:41 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "toen"? Eind vorig jaar?
Ja zal die tijd geweest zijn, heb ik geen notitie van gemaakt.
pi_100385568
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Begin niet over Leonid Elenin want die geloof ik persoonlijk niet.
Als je hem niet gelooft, moet je daar argumenten voor hebben, bijvoorbeeld dat zijn berekeningen niet kloppen en wat het dan wel zou moeten zijn.

Berekeningen op basis van de baan en de snelheid wijzen uit dat de komeet al vanaf 1991 in ons zonnestelsel verblijft; tijd zat om een coma te vormen dus.
pi_100385644
Goed de foto`s vergelijken met de echte Leonid Elenin en van de fake, let vooral op de moedervlek.
Het is voor mij duidelijk dat degene die zich uitgeeft voor L.E niet de gene is die op de foto aangeduid is als de ware L.E.
pi_100385686
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:56 schreef Truthfinder7 het volgende:
Goed de foto`s vergelijken met de echte Leonid Elenin en van de fake, let vooral op de moedervlek.
Het is voor mij duidelijk dat degene die zich uitgeeft voor L.E niet de gene is die op de foto aangeduid is als de ware L.E.
Daar hou ik me niet mee bezig, mensen zien er zo vaak heel verschillend uit op foto's, als dat een criterium is kan bijna iedereen wel fake zijn. Ik ben gericht op de inhoud van wat hij zegt en daar is tot nu toe helemaal niets op aan te merken.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 06-08-2011 15:24:23 ]
pi_100385723
Dit is er een van die aantoont dat het zo is.
pi_100385739
En zeg niet dat ik alles klakkeloos aanneem wat ze op het net zetten.
pi_100385820
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:02 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik heb de originele uitzending gezien. Ik ga niet in discussie over de "echte" dan wel de "neppe" Leonid Elenin.

De informatie die tot nu toe is verstrekt door Leonid Elenin is inhoudelijk volkomen correct.
pi_100385822
Als hij had gezegd dat hij namens Leonid Elenin sprak was hij geloofwaardig geweest, wat mij betreft.
pi_100385856
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:02 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik doe mijn best je vragen te beantwoorden. Ik begrijp je opmerking dan ook niet.
pi_100385908
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als hij had gezegd dat hij namens Leonid Elenin sprak was hij geloofwaardig geweest, wat mij betreft.
Eh... en wat is er met Leonid Elenin gebeurd volgens jou?
pi_100385929
Maar terug naar de coma, kan het zo zijn dat hij laten we zeggen 6 maanden geleden geen coma kon hebben van 80.000 km? of is dat heel normaal dat zijn coma toen al zo groot was omdat de zwaartekracht van deze komeet zeer gering is?
pi_100385937
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:12 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Eh... en wat is er met Leonid Elenin gebeurd volgens jou?
Geen idee.
pi_100386035
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:13 schreef Truthfinder7 het volgende:
of is dat heel normaal dat zijn coma toen al zo groot was omdat de zwaartekracht van deze komeet zeer gering is?
Dat is normaal. Overigens is de coma van een komeet op die afstand niet exact aan te geven, het blijft een gefundeerde schatting.

[ Bericht 9% gewijzigd door AVerstraten op 06-08-2011 11:23:25 ]
pi_100386189
Waren of zijn er meer kometen op die afstand met zo`n grote coma gespot?
Sorry, maar ik wil het gewoon weten ;-)
pi_100386280
En Averstraten ga jij kijken als hij zichtbaar is? Ik ben reuze benieuwd! Ik zal die bevriende amateur astronoom ook vragen of hij een kijkje neemt met helder weer.
pi_100386401
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:26 schreef Truthfinder7 het volgende:
Waren of zijn er meer kometen op die afstand met zo`n grote coma gespot?
Sorry, maar ik wil het gewoon weten ;-)
Veel groter zelfs, zoals de coma van Hale-Bopp, maar dat was dan ook wel de grootste die ooit is waargenomen. Toen Hale-Bopp al dicht bij de zon was, was zijn coma nog bijna 3 miljoen km in diameter! http://www.astronomycafe.net/qadir/q2298.html

Zoals ook in het artikeltje staat is de omvang van de coma gerelateerd aan de grootte van de kern van de komeet. Omdat de kern van Elenin niet zo groot is, is zijn coma ook niet zo groot. Hale-Bopp had een grote kern, dus ook een grotere coma. Ook de afstand tot de zon is bepalend voor de grootte van de coma.

En natuurlijk ga ik kijken!

[ Bericht 7% gewijzigd door AVerstraten op 06-08-2011 11:43:39 ]
pi_100386518
Ja toen Hale-Bopp dicht bij de zon was klopt! Maar even kijken op welke afstand Elenin was in december vorig jaar of januari dit jaar in verhouding met de zon.
pi_100386977
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:44 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ja toen Hale-Bopp dicht bij de zon was klopt! Maar even kijken op welke afstand Elenin was in december vorig jaar of januari dit jaar in verhouding met de zon.
Nee, toen Hale-Bopp verder van de zon af stond was zijn coma ook al heel groot.

Zoals ik al zei, een coma van 80.000 km is zeker niet ongewoon. Hoe verder van de zon, hoe kleiner de coma. De huidige diameter van de coma van Elenin wordt geschat op ongeveer 200.000 km.
pi_100387624
quote:
Als hij namens een zogenaamd niet-bestaande Leonid Elenin had beweerd dat de komeet eigenlijk een bruine dwergster is, had je hem geloofd, terwijl dat klinkklare onzin is. Maar als hij als zichzelf zegt dat het om een vrij kleine komeet gaat die ons geen enkele schade kan berokkenen weet je zeker dat hij liegt, terwijl dat volkomen correct is.

Dat gaat mij boven de pet.
pi_100388697
quote:
Dan zou ik het niet geloven :'). Iemand die op elenin lijkt spreekt namens elenin XD.
pi_100388736
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 12:29 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Als hij namens een zogenaamd niet-bestaande Leonid Elenin had beweerd dat de komeet eigenlijk een bruine dwergster is, had je hem geloofd, terwijl dat klinkklare onzin is. Maar als hij als zichzelf zegt dat het om een vrij kleine komeet gaat die ons geen enkele schade kan berokkenen weet je zeker dat hij liegt, terwijl dat volkomen correct is.

Dat gaat mij boven de pet.
Het gaat er mij niet om wat hij zegt, het gaat er mij om dat hij zich uitgeeft voor iemand die hij niet zelf is.
Dat maakt hem voor mij ongeloofwaardig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')