Er is mij niets bekend van opwarming van Saturnus. Heb je daar bronnen voor?quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
En de opwarming van Saturnus dan?
Die bestaat uit ongeveer 93 procent waterstof, helium en methaan en ammoniak en de atmosfeer is dus gasvormig naar het centrum toe wordt hij meer vloeibaar, ergo: wanneer een hemel lichaam
zoals de veronderstelde komeet Elenin uit super massief ijzer zou bestaan i.p.v ijs en rotsachtig materiaal, dan zou dat kunnen betekenen dat zo`n tot nog toe onbekende komeet als Elenin ten eerste een grote massa zou kunnen hebben (waardoor dus gravitatie werking op andere planeten waar hij langs zou scheren zou kunnen ontstaan) dan heb je ten tweede dat zo`n komeet tevens een zeer sterk magnetisch veld zou moeten bezitten. Daardoor zou zo`n dergelijke komeet als Elenin, wel degelijk door die 2 eigenschappen als voornoemd de kernen van de planeten in ons zonestelsel kunnen opwarmen. Bovendien zou hij zelfs het magnetische veld van de zon kunnen beïnvloeden.
Dat is inderdaad extreem hypothetisch.quote:Elenin kan ook een fragment zijn van een ontplofte supernova.(de ijzeren kern) Maar dit is puur hypothetisch,
Dat wist ik niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:06 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Waar komt toch die speciale aandacht voor komeet Elenin vandaan? Elk jaar trekken talloze kometen door ons zonnestelsel, waarvan velen veel dichter bij de aarde komen dan Elenin - ik noem alleen maar even komeet Honda-Mrkos-Pajdusakova en komeet Garradd, maar er zijn er veel meer. Daar horen we helemaal niets over, die hebben blijkbaar geen enkele invloed. Kan iemand mij uitleggen waarom Elenin zou bijzonder zou zijn?
[..]
Nee, dat is van geen enkele invloed voor de aarde. Op het perigeum is de afstand tot de aarde van deze komeet bijna 34 miljoen km "horizontaal" en 4 miljoen km. "verticaal" (de baan van de komeet ligt 4 miljoen km. boven die van de aarde). Ter vergelijking: komeet Honda passeert op een afstand van zo'n 8 miljoen km. Hij doet dit inmiddels voor de 11e keer en de aarde heeft daarvan nog nooit enige schade ondervonden. Ik begrijp totaal niet waarom zoveel mensen denken dat komeet Elenin dan wel gevaarlijk zou zijn. Er is geen enkele aanleiding om dat te veronderstellen.
David Wilcock doet heel veel beweringen maar levert daarvoor geen enkel bewijs. Er is niets dat er op wijst dat er sprake is van een opwarming van ons zonnestelsel. Daar komt bij dat hij veel dingen zegt waaruit blijkt dat hij niet weet waar hij over praat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:16 schreef Bill_E het volgende:
Opwarming van alle planeten in ons zonnestelsel, sinds 2000
Wederom al een tijd aan de gang als ik dit filmpje mag geloven. Geen link naar Elenin.
Wat voor dingen? er wel eens bij stil gestaan dat andere mensen niet helemaal op hun achterhoofd gevallen kunnen zijn?quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
David Wilcock doet heel veel beweringen maar levert daarvoor geen enkel bewijs. Er is niets dat er op wijst dat er sprake is van een opwarming van ons zonnestelsel. Daar komt bij dat hij veel dingen zegt waaruit blijkt dat hij niet weet waar hij over praat.
Volgens mij is dat bewijs er wel, de NASA heeft hier onderzoek naar gedaan. Vooralsnog wordt de toenemende activiteit van de zon verantwoordelijk gehouden voor de totale opwarming van ons zonnestelsel. LINK LINK 2 Daardoor ontstaat dus ook 'global warming' op aarde, de mens heeft hier veel minder invloed op dan sommige instanties ons willen laten geloven.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
David Wilcock doet heel veel beweringen maar levert daarvoor geen enkel bewijs. Er is niets dat er op wijst dat er sprake is van een opwarming van ons zonnestelsel. Daar komt bij dat hij veel dingen zegt waaruit blijkt dat hij niet weet waar hij over praat.
Veel toevalligheden dus. Maar zoals iemand hier al zei, als de komeet Pinda had geheten, hadden er dan andere, toevallige overeenkomsten, bij die naam gevonden kunnen worden? Veel van bovenstaande informatie heb ik van abovetopsecret, wel grappig om een keer door te lezen. Abovetopsecretquote:ELENIN - Nine Eleven backwards
9/11/11 - closest approach of this comet to the Sun
11/9/11 - first ever US wide coordinated emergency broadcast
Notice the Release date of June(6) 9 11 and the Release number of 11-099
Right click this guys photo and the file name is 4911 - (for 911)
Daddy Bush announced New World Order on 9-11-90
11 years later we had 9/11/01 - twin towers
Mja ik zeg niet dat ik het filmpje geloof, maar als er al verhalen zijn dat er een opwarming is dan is dit al veel ouder dan Elenin. Dat bedoelde ik meer. Verder vond ik zijn verhaal wel leuk, alleen vond ik sommige "bewijs" foto's wel vaag..quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Het is niet toevallig want het is de baan van Elenin niet, het is de komeet Halley.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:11 schreef Leonell het volgende:
[..]
Het volgende vind ik ook wel interessant. De baan van Elenin zou te zien zijn op een Zwitsers bankbiljet. Doet me denken aan de dollarbiljetten, waarop de twin-towers in brand staan als je ze op een bepaalde manier vouwt:
Hoeft verder niets te betekenen natuurlijk, toevallig is het wel![]()
Dat is toch nauwelijks een bewijs te noemen voor de opwarming het zonnestelsel lijkt me.quote:Although the inferred increase of solar irradiance in 24 years, about 0.1 percent, is not enough to cause notable climate change, the trend would be important if maintained for a century or more.
Wilcock toont foto's van Neptunus waaruit zou blijken dat de helderheid van Neptunus toeneemt en de planeet warmer wordt, maar dat NASA geen idee heeft hoe dit komt. Het is juist dat wij dit waarnemen en NASA weet heel goed hoe dit komt, want het begint zomer te worden op Neptunus. En dat blijft het nog een hele tijd, want een jaar op Neptunus duurt bijna 165 aardjaren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:12 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Mja ik zeg niet dat ik het filmpje geloof, maar als er al verhalen zijn dat er een opwarming is dan is dit al veel ouder dan Elenin. Dat bedoelde ik meer. Verder vond ik zijn verhaal wel leuk, alleen vond ik sommige "bewijs" foto's wel vaag..
Wat bedoel je daarmee?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:29 schreef Maron het volgende:
Ik krijg hier een steeds sterker wordend 'Mohammed Saeed al-Sahaf' gevoel van..
quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:29 schreef Maron het volgende:
Dat klopt.quote:ik wil ermee aantonen dat verhalen over opwarming al jaren de ronde doen. Ver voor Elenin dus.
Arrogantie ten top!!!quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nogal een smakeloze vergelijking als je het mij vraagt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:29 schreef Maron het volgende:
Ok, prima. Maar wat is dan je bron van deze claim? Welk onderzoek ? Welke info ?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:42 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Arrogantie ten top!!!
Volgens mij is de verhitting (dus niet alleen de opwarming) van Saturnus vrij recent.
Ook is het zo dat (als ik het goed heb) deze verhitting plaats vond ongeveer met de tijd dat Elenin langs raasde.
Hoezo arrogant? Ik onderbouw alles met controleerbare informatie, wat je van Wilcock niet kunt zeggen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:42 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Arrogantie ten top!!!
Volgens mij is de verhitting (dus niet alleen de opwarming) van Saturnus vrij recent.
Ook is het zo dat (als ik het goed heb) deze verhitting plaats vond ongeveer met de tijd dat Elenin langs raasde.
Hee, interessant.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:29 schreef Maron het volgende:
Nou, uit dat onderzoek blijkt dat in de gemeten tijd er een trend is in de toenemende zonneactiviteit en opwarming daardoor. Het is minimaal, dat ben ik met je eens, maar het neemt wel toe. Uit de tweede link blijkt dat de aarde opwarmt door de zon. Dan worden andere planeten toch ook opgewarmd?quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:31 schreef AVerstraten het volgende:
@Leonell,
In je eerste link staat dit:
[..]
Dat is toch nauwelijks een bewijs te noemen voor de opwarming het zonnestelsel lijkt me.
In je andere link staat helemaal niets over opwarming van het zonnestelsel, het hele artikel heeft uitsluitend betrekking op de opwarming van de aarde.
Hier vind je een overzicht van de stand van de kennis op dit moment m.b.t. de beweerde opwarming van het zonnestelsel:
http://www.skepticalscien(...)tem-intermediate.htm
Dit is zeker een interessant filmpje, een van de betere die ik tot nu toe met betrekking tot Elenin heb bekeken! Interessant dat de toevalligheden met de naam Leonid Elenin weer worden belicht, en de numerieke toevalligheden. Ook de interesse van de NASA, wat ik zelf ook opmerkelijk vind. Zoals ik al eerder heb vermeld, het feit dat NASA de stereo B telescoop voor het eerst versteld om een komeet te bekijken (een komeet die ze zelf steeds downplayen, als zijnde niet-interessant) vind ik nog steeds opmerkelijk. Net zoals het aantal observaties (2218 inmiddels). Deze zijn, in vergelijking met andere kometen, opmerkelijk veel.quote:
Is het dan niet juist opmerkelijk dat er nu al weer een storm op Saturnus woedt? Ik dacht dat die stormen eenmaal per Saturnus jaar (29,5 Aardjaren) voorkwamen. Dus dan zou de volgende storm pas ergens in 2019 moeten plaatsvinden? Of reken ik hier verkeerd?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:50 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wat ik weet is dat er een zware storm gaande is op Saturnus, die voor het eerst werd waargenomen in december 2010 door ruimtesonde Cassini. De storm was toen al een tijd gaande. Het is tot nu toe de zesde storm die op Saturnus is waargenomen, de laatste was in 1990.
Dat zou Wilcock dus ook niet kunnen doen, maar hij doet het wel. Zijn bewering dat Jupiter in tien jaar tijd 18 graden warmer wordt raakt kant noch wal en hij voert nota bene als bron een wetenschapper op die iets heel anders zegt.quote:Er is blijkbaar geen eenduidig antwoord over te geven.
Raar is dan weer dat er ook wordt gezegd dat de gemiddelde activiteit van de zon de laatste 50 jaar is afgenomen. Maar goed, gesteld dat de aarde opwarmt door de zon, om hoeveel graden gaat het dan? Schattingen spreken van een temperatuurstijging van 1,1 °C tot 6,4 °C tussen 1990 en 2100. Hoeveel zou dat dan zijn voor bijvoorbeeld Jupiter, Saturnus, Uranus, Pluto?quote:Uit de tweede link blijkt dat de aarde opwarmt door de zon. Dan worden andere planeten toch ook opgewarmd?
Ik weet niet hoe opmerkelijk dat is en of er nu iets heel bijzonders aan de hand is, verder onderzoek zal dat moeten uitwijzen.quote:Is het dan niet juist opmerkelijk dat er nu al weer een storm op Saturnus woedt?
leuk zie alleen maar stippen.quote:
Mooie link Truthfinder7 !quote:
ROTFL!!!! Ja, wat je daar op de foto ziet om Elenin heen is inderdaad al heeeeeeeel lang bekend bij NASA - bij iedereen trouwens die regelmatig iets verder kijkt dan alleen naar YouTubefilmpjes. Heel vermakelijk dit, bedankt voor het plaatsen!quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:28 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Mooie link Truthfinder7 !![]()
Schitterend !!
Hahaha, die zogenaamde "komeet" "Elinin" was wellicht allang bekend bij de NASA.
Welterusten, idd heeeeel toepasselijk
Er is inderdaad geen enkel gevaar te duchten van de objecten op de foto's, daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op maandag 8 augustus 2011 01:09 schreef Footsoldier het volgende:
Het kunnen gewoon afgebrokkelde stukken zijn toch?
Die blijven namelijk ook gewoon in dezelfde baan als Elenin en zullen ons nooit raken. Hij zegt in dat filmpje dat ze met dezelfde snelheid als Elenin gaan, dus lijkt mij dat het gewoon stukken komeet zijn of wat dan ook.
Nog steeds geen gevaar voor ons:).
Laat maar zien...quote:Op maandag 8 augustus 2011 07:08 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
ROTFL!!!! Ja, wat je daar op de foto ziet om Elenin heen is inderdaad al heeeeeeeel lang bekend bij NASA - bij iedereen trouwens die regelmatig iets verder kijkt dan alleen naar YouTubefilmpjes. Heel vermakelijk dit, bedankt voor het plaatsen!
In reactie op speculaties dat er Elenin eigenlijk een bruine dwerg/Niburu is met planeten om zich heen, of dat het wordt gevolgd door een vloot ruimteschepen, heb ik gezegd dat er niks achter Elenin zit.quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:43 schreef Truthfinder7 het volgende:
Weten we niet? heb jij soms iets te maken met de staat (NASA)?
Er zit niets om Elenin heen, had jij gezegd.
Nee, dat weten we ook niet. Wel dat er een heleboel zijn, maar hoeveel precies weten we niet. Ze hebben trouwens helemaal niks met Elenin te maken. De komeet heeft de baan van een aantal van hen gekruist en men wist al dat dit zou gebeuren toen de baan van Elenin in kaart gebracht was. Die meneer van dat YouTubefilmpje weet het duidelijk niet, anders had hij dat fimpje niet gemaakt (hoop ik dan toch).quote:. Hoeveel het er precies zijn weten we niet,
Het is nogal flauw van mij om het niet te zeggen, dus vooruit: op bovenstaand fimpje gaat het om deze dingen.quote:
Je hebt helemaal gelijk, zoiets valt met geen mogelijkheid over het hoofd te zien, een vreemde planeet met 4 manen in ons zonnestelsel hadden we allang gezien moeten hebben. En aangezien dat niet het geval is...quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
We gaan door de staart van Elenin. Het lijkt mij duidelijk dat deze kometen (of wat het ook zijn) mee komen. Is het dan niet mogelijk dat deze dingen (kometen) de aarde gaan raken?
Lijkt het niet op dit?...
Het lijkt mij dat we dat dan al gezien moeten hebben, maar ik ben nog niet zeker.
Ja, heel raar, nogal makkelijk ook. Laat die mevrouw eerst maar eens bewijzen dat het werkelijk om "Niburu" gaat met 4 manen.quote:het 2e linkje vond ik nogal bizar! daar werd gevraagd hoe ze iets moeten debunken :-/
Hoe het zit met de zwaartekracht is geen uitvinding van NASA, dat is gewoon wiskunde en natuurkunde, Newton heeft dat allemaal bewezen en toen bestond NASA nog niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:40 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ok Verstraten, maar je merkt dat ik opzoek ben naar bronnen die onafhankelijk zijn van de NASA,
want zoals je onderhand weet heb ik geen vertrouwen in NASA.
Dat heeft te maken met allerlei andere zaken waarvan ik 100 procent zeker ben dat ze ons niet de waarheid vertellen.
En dat ze (misschien wel terecht) op alle mogelijke manieren paniek willen voorkomen.
Ik bedoel dat "Elenin" wellicht allang werd gevolgd door de NASA c.s.. bijvoorbeeld als object in de Kuiper Gordel nog ruim voordat die in december 2010 "officieel" bekend mocht worden voor het publiek, en dus dat de ontdekking er van door de amateur astronoom een staged event is, om de werkelijke publieke aandacht in goede banen te leiden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 07:08 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
ROTFL!!!! Ja, wat je daar op de foto ziet om Elenin heen is inderdaad al heeeeeeeel lang bekend bij NASA - bij iedereen trouwens die regelmatig iets verder kijkt dan alleen naar YouTubefilmpjes. Heel vermakelijk dit, bedankt voor het plaatsen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |