abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100419904
En de opwarming van Saturnus dan?
Die bestaat uit ongeveer 93 procent waterstof, helium en methaan en ammoniak en de atmosfeer is dus gasvormig naar het centrum toe wordt hij meer vloeibaar, ergo: wanneer een hemel lichaam
zoals de veronderstelde komeet Elenin uit super massief ijzer zou bestaan i.p.v ijs en rotsachtig materiaal, dan zou dat kunnen betekenen dat zo`n tot nog toe onbekende komeet als Elenin ten eerste een grote massa zou kunnen hebben (waardoor dus gravitatie werking op andere planeten waar hij langs zou scheren zou kunnen ontstaan) dan heb je ten tweede dat zo`n komeet tevens een zeer sterk magnetisch veld zou moeten bezitten. Daardoor zou zo`n dergelijke komeet als Elenin, wel degelijk door die 2 eigenschappen als voornoemd de kernen van de planeten in ons zonestelsel kunnen opwarmen. Bovendien zou hij zelfs het magnetische veld van de zon kunnen beïnvloeden.
Elenin kan ook een fragment zijn van een ontplofte supernova.(de ijzeren kern) Maar dit is puur hypothetisch,

[ Bericht 1% gewijzigd door Truthfinder7 op 07-08-2011 13:31:57 ]
pi_100421623
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
En de opwarming van Saturnus dan?
Die bestaat uit ongeveer 93 procent waterstof, helium en methaan en ammoniak en de atmosfeer is dus gasvormig naar het centrum toe wordt hij meer vloeibaar, ergo: wanneer een hemel lichaam
zoals de veronderstelde komeet Elenin uit super massief ijzer zou bestaan i.p.v ijs en rotsachtig materiaal, dan zou dat kunnen betekenen dat zo`n tot nog toe onbekende komeet als Elenin ten eerste een grote massa zou kunnen hebben (waardoor dus gravitatie werking op andere planeten waar hij langs zou scheren zou kunnen ontstaan) dan heb je ten tweede dat zo`n komeet tevens een zeer sterk magnetisch veld zou moeten bezitten. Daardoor zou zo`n dergelijke komeet als Elenin, wel degelijk door die 2 eigenschappen als voornoemd de kernen van de planeten in ons zonestelsel kunnen opwarmen. Bovendien zou hij zelfs het magnetische veld van de zon kunnen beïnvloeden.
Er is mij niets bekend van opwarming van Saturnus. Heb je daar bronnen voor?

Uit niets blijkt dat Elenin een zeer sterke of zelfs maar geringe gravitatiewerking heeft op andere planeten. Het tegenovergestelde is juist het geval: de baan van Elenin lijkt te zijn beïnvloed door de grote gasreuzen in ons zonnestelsel, waardoor het nu een lang-periodieke komeet is.
Kometen hebben geen magnetisch veld, ook Elenin niet.
quote:
Elenin kan ook een fragment zijn van een ontplofte supernova.(de ijzeren kern) Maar dit is puur hypothetisch,
Dat is inderdaad extreem hypothetisch.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:16:52 #203
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_100422073
Opwarming van alle planeten in ons zonnestelsel, sinds 2000
Wederom al een tijd aan de gang als ik dit filmpje mag geloven. Geen link naar Elenin.
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:17:26 #204
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100424366
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:06 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Waar komt toch die speciale aandacht voor komeet Elenin vandaan? Elk jaar trekken talloze kometen door ons zonnestelsel, waarvan velen veel dichter bij de aarde komen dan Elenin - ik noem alleen maar even komeet Honda-Mrkos-Pajdusakova en komeet Garradd, maar er zijn er veel meer. Daar horen we helemaal niets over, die hebben blijkbaar geen enkele invloed. Kan iemand mij uitleggen waarom Elenin zou bijzonder zou zijn?

[..]

Nee, dat is van geen enkele invloed voor de aarde. Op het perigeum is de afstand tot de aarde van deze komeet bijna 34 miljoen km "horizontaal" en 4 miljoen km. "verticaal" (de baan van de komeet ligt 4 miljoen km. boven die van de aarde). Ter vergelijking: komeet Honda passeert op een afstand van zo'n 8 miljoen km. Hij doet dit inmiddels voor de 11e keer en de aarde heeft daarvan nog nooit enige schade ondervonden. Ik begrijp totaal niet waarom zoveel mensen denken dat komeet Elenin dan wel gevaarlijk zou zijn. Er is geen enkele aanleiding om dat te veronderstellen.
Dat wist ik niet.
Maar inderdaad wat Scrummie al aangeeft, het is gehuld in mysterie, passeert in de korte eindtelling van de mayakalender. Het is vind ik, een bijzondere tijd.. en ja, er word aandacht aangegeven, terecht of niet, ik vind het wel leuk om het een beetje te volgen.
The truth was in here.
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:19:04 #205
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100424413
Neemt niet weg dat ik je kennis van zaken over astroiden enzo erg waardeer hoor AVerstraten! Enig nuchterheid en duidelijkheid is welkom wat mij betreft.
The truth was in here.
pi_100426078
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:16 schreef Bill_E het volgende:
Opwarming van alle planeten in ons zonnestelsel, sinds 2000
Wederom al een tijd aan de gang als ik dit filmpje mag geloven. Geen link naar Elenin.
David Wilcock doet heel veel beweringen maar levert daarvoor geen enkel bewijs. Er is niets dat er op wijst dat er sprake is van een opwarming van ons zonnestelsel. Daar komt bij dat hij veel dingen zegt waaruit blijkt dat hij niet weet waar hij over praat.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 07-08-2011 16:20:17 ]
pi_100427092
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:05 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

David Wilcock doet heel veel beweringen maar levert daarvoor geen enkel bewijs. Er is niets dat er op wijst dat er sprake is van een opwarming van ons zonnestelsel. Daar komt bij dat hij veel dingen zegt waaruit blijkt dat hij niet weet waar hij over praat.
Wat voor dingen? er wel eens bij stil gestaan dat andere mensen niet helemaal op hun achterhoofd gevallen kunnen zijn?
pi_100427124
quote:

[..]

Volgens mij is dat bewijs er wel, de NASA heeft hier onderzoek naar gedaan. Vooralsnog wordt de toenemende activiteit van de zon verantwoordelijk gehouden voor de totale opwarming van ons zonnestelsel. LINK LINK 2 Daardoor ontstaat dus ook 'global warming' op aarde, de mens heeft hier veel minder invloed op dan sommige instanties ons willen laten geloven.

Nog even over Leonid Elenin, de ontdekker van de komeet Elenin. Hij werkt hier HIER daar is ook zijn foto te zien. Wat raar is, is dat bij de lijst van ontdekkingen van dat instituut, Leonid Elenin niet vermeld wordt: Ontdekkingen

Hier de verschillende Leonids naast elkaar:

Ik vind ze persoonlijk wel erg veel op elkaar lijken. Ik kan niet zeggen of het dezelfde personen zijn, of dat ze een body double gebruiken om de geruchten rond Elenin te debunken. Als bepaalde instanties veel eerder wisten dat er wat aan kwam, dan hadden ze iemand als Leonid Elenin nodig om de ontdekking van een 'komeet' te doen vanaf het punt dat het object zichtbaar zou zijn voor amateur astronomen. Ik vind dit wel ver gezocht, eerlijk gezegd, maar het is een mogelijkheid dat de Leonid Elenin die te zien is in het filmpje (interview) een verzonnen persoon is.

In het interview komt de tekst dwars door het beeld, waardoor vaak zijn gezicht niet volledig zichtbaar is. Normaal komt ondertiteling aan de onderkant van het scherm;

En als je kijkt naar zijn ID, wat hij in het interview laat zien, lijkt het in 5 minuten in elkaar geflanst.

Hij draagt op de foto van zijn ID zelfs dezelfde blouse als tijdens het interview. Maar, als er bepaalde invloedrijke instanties achter de cover up van Elenin zitten, dan zou je eigenlijk wel verwachten dat ze dit wat professioneler zouden doen. Dus, bovenstaande vind ik wel opvallend, maar nog niet voldoende bewijs dat Leonid Elenin een fake is, die gebruikt word om Elenin te debunken.

De naam Elenin is wel interessant:

quote:
ELENIN - Nine Eleven backwards

9/11/11 - closest approach of this comet to the Sun

11/9/11 - first ever US wide coordinated emergency broadcast
Notice the Release date of June(6) 9 11 and the Release number of 11-099

Right click this guys photo and the file name is 4911 - (for 911)

Daddy Bush announced New World Order on 9-11-90

11 years later we had 9/11/01 - twin towers
Veel toevalligheden dus. Maar zoals iemand hier al zei, als de komeet Pinda had geheten, hadden er dan andere, toevallige overeenkomsten, bij die naam gevonden kunnen worden? Veel van bovenstaande informatie heb ik van abovetopsecret, wel grappig om een keer door te lezen. Abovetopsecret

Het volgende vind ik ook wel interessant. De baan van Elenin zou te zien zijn op een Zwitsers bankbiljet. Doet me denken aan de dollarbiljetten, waarop de twin-towers in brand staan als je ze op een bepaalde manier vouwt:

Hoeft verder niets te betekenen natuurlijk, toevallig is het wel :)

Verder is er nog een theorie, dat de aarde een tweeling ster zou hebben. Dit zou dan een bruine dwerg zijn. HIER staat een interessant verhaal erover. Dan zou Elenin de voorbode zijn van een kometen regen, die ontstaat wanneer de bruine dwerg broer van de zon door de oort cloud heen dendert en een zooi kometen katapulteert.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:12:34 #209
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_100427137
quote:

[..]

Mja ik zeg niet dat ik het filmpje geloof, maar als er al verhalen zijn dat er een opwarming is dan is dit al veel ouder dan Elenin. Dat bedoelde ik meer. Verder vond ik zijn verhaal wel leuk, alleen vond ik sommige "bewijs" foto's wel vaag..
pi_100427213
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:11 schreef Leonell het volgende:

[..]

Het volgende vind ik ook wel interessant. De baan van Elenin zou te zien zijn op een Zwitsers bankbiljet. Doet me denken aan de dollarbiljetten, waarop de twin-towers in brand staan als je ze op een bepaalde manier vouwt:

Hoeft verder niets te betekenen natuurlijk, toevallig is het wel :)
Het is niet toevallig want het is de baan van Elenin niet, het is de komeet Halley.

Op het biljet is verder te zien een waterturbine die door Euler is bedacht, alsmede het zonnestelsel zoals dat tijdens het leven van Euler bekend was, met de baan van de komeet Halley er in verwerkt. Euler heeft veel werk verricht met betrekking tot het in kaart brengen van de bewegingen van kometen en hij heeft zich ook uitgebreid beziggehouden met de komeet Halley, wiens baan hij in kaart gebracht heeft. Als eerbetoon aan Euler is daarom de baan van Halley in de afbeelding opgenomen. Oplettende kijkertjes zullen zien dat de planeten Uranus en Neptunus ontbreken in de afbeelding. Uranus werd pas kort voor Euler's dood ontdekt en Euler zelf heeft dat niet meer meegekregen, Neptunus werd pas na Euler's dood ontdekt.

Er klopt nog meer niet:

1. Die meneer beweert dat de tekening op het 10-franc biljet precies overeenkomt met de stand van de planeten & komeet Elenin zoals weergegeven in het schema van NASA. Maar in het schema van NASA staan Jupiter en Saturnus op een andere plaats dan op de tekening op het bankbiljet - hij zegt dit nota bene zelf!
2. Wat je op het bankbiljet ziet is niet de hemel op 26 september 2011. De afbeelding op bankbiljet is gebaseerd op een schema van het toen bekende zonnestelsel plus de komeet Halley, getekend door Euler zelf, in een brief aan de jonge Duitse prinses Sophie Charlotte von Brandenburg-Schwedt. Euler heeft haar 234 brieven geschreven waarin hij een diepgaand overzicht geeft van de op dat moment bekende kennis. De brieven zijn verzameld in een boek dat nog steeds te krijgen is. De makers van het bankbiljet hebben de tekening van Euler gebruikt als basis voor hun afbeelding.

Informatie over het bankbiljet via deze link van de Zwitserse Munt: http://www.euler-2007.ch/doc/F13.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 07-08-2011 19:46:55 ]
pi_100427553
@Leonell,

In je eerste link staat dit:
quote:
Although the inferred increase of solar irradiance in 24 years, about 0.1 percent, is not enough to cause notable climate change, the trend would be important if maintained for a century or more.
Dat is toch nauwelijks een bewijs te noemen voor de opwarming het zonnestelsel lijkt me.
In je andere link staat helemaal niets over opwarming van het zonnestelsel, het hele artikel heeft uitsluitend betrekking op de opwarming van de aarde.
Hier vind je een overzicht van de stand van de kennis op dit moment m.b.t. de beweerde opwarming van het zonnestelsel:
http://www.skepticalscien(...)tem-intermediate.htm
pi_100428076
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:12 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Mja ik zeg niet dat ik het filmpje geloof, maar als er al verhalen zijn dat er een opwarming is dan is dit al veel ouder dan Elenin. Dat bedoelde ik meer. Verder vond ik zijn verhaal wel leuk, alleen vond ik sommige "bewijs" foto's wel vaag..
Wilcock toont foto's van Neptunus waaruit zou blijken dat de helderheid van Neptunus toeneemt en de planeet warmer wordt, maar dat NASA geen idee heeft hoe dit komt. Het is juist dat wij dit waarnemen en NASA weet heel goed hoe dit komt, want het begint zomer te worden op Neptunus. En dat blijft het nog een hele tijd, want een jaar op Neptunus duurt bijna 165 aardjaren.

Wilcock beweert verder dat Jupiter vanaf 2000 in tien jaar tijd 18 graden warmer zal worden als gevolg van een algehele opwarming van ons zonnestelsel. Als dat werkelijk zo is, zou de aarde allang verbrand moeten zijn want de aarde staat veel dichter bij de zon dan Jupiter (Jupiter staat ongeveer 780 miljoen km van de zon, de aarde ongeveer 150 miljoen km).
Als "bewijs" voor deze opwarming van Jupiter als gevolg van algehele opwarming van het zonnestelsel citeert Wilcock een wetenschapper, natuurkundige Simon Marcus. Maar prof. Marcus heeft nooit beweerd dat opwarming van het zonnestelsel de oorzaak is van de temperatuurstijging van Jupiter. Hij zegt dat de door hem voorspelde temperatuurstijging (van 10 graden celcius en niet van 18 graden zoals Wilcock beweert) een onderdeel is van normale en regelmatige (elke 70 jaar) klimaatcycli op Jupiter: http://scienceray.com/biology/ecology/climate-change-on-jupiter/

Wilcock beweert ook dat Mercurius in korte tijd een magnetosfeer heeft ontwikkeld: toen Mariner in de jaren '70 de planeet bezocht, zou er geen magnetosfeer zijn waargenomen, maar toen Messenger de planeet bezocht in 2008 zou deze een magnetosfeer hebben ontwikkeld. Maar Mariner heeft wel degelijk waargenomen dat Mercurius een magnetosfeer heeft, Messenger heeft daar alleen meer informatie over kunnen geven dankzij verbeterde technieken. Het was tenslotte bijna 30 jaar later!

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 07-08-2011 18:46:16 ]
pi_100431199
Ik krijg hier een steeds sterker wordend 'Mohammed Saeed al-Sahaf' gevoel van..
pi_100431590
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:29 schreef Maron het volgende:
Wat bedoel je daarmee?
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:21:49 #217
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_100433317
quote:

Edit :

Goed filmpje basst2005

@AVerstraten
Ik wil er helemaal niet op ingaan of het wel of niet waar is, ik wil ermee aantonen dat verhalen over opwarming al jaren de ronde doen. Ver voor Elenin dus.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bill_E op 07-08-2011 20:34:28 ]
pi_100434226
@Bill_E
quote:
ik wil ermee aantonen dat verhalen over opwarming al jaren de ronde doen. Ver voor Elenin dus.
Dat klopt. :)
pi_100434382
quote:

[..]

Arrogantie ten top!!!
Volgens mij is de verhitting (dus niet alleen de opwarming) van Saturnus vrij recent.
Ook is het zo dat (als ik het goed heb) deze verhitting plaats vond ongeveer met de tijd dat Elenin langs raasde.
pi_100434413
quote:
Nogal een smakeloze vergelijking als je het mij vraagt.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:47:26 #221
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_100434631
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:42 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Arrogantie ten top!!!
Volgens mij is de verhitting (dus niet alleen de opwarming) van Saturnus vrij recent.
Ook is het zo dat (als ik het goed heb) deze verhitting plaats vond ongeveer met de tijd dat Elenin langs raasde.
Ok, prima. Maar wat is dan je bron van deze claim? Welk onderzoek ? Welke info ?
pi_100434806
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:42 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Arrogantie ten top!!!
Hoezo arrogant? Ik onderbouw alles met controleerbare informatie, wat je van Wilcock niet kunt zeggen.

Ik heb geen enkele informatie kunnen vinden over opwarming van Saturnus, als gevolg van opwarming van het zonnestelsel of door andere oorzaken. Wat dat betreft sluit ik me aan bij Bill_E en vraag je om de bron voor deze bewering te leveren.

Wat ik weet is dat er een zware storm gaande is op Saturnus, die voor het eerst werd waargenomen in december 2010 door ruimtesonde Cassini. De storm was toen al een tijd gaande. Het is tot nu toe de zesde storm die op Saturnus is waargenomen, de laatste was in 1990.

Het is niet zo dat Saturnus in zijn geheel warmer is, het is met name de top van de vortex (draaikolk) op de zuidpool die warmer is dan verwacht, zelfs gezien het feit dat de zuidpool van de planeet de laatste 15 jaar continu door de zon beschenen wordt. Cassini gaat daarom zowel de zuidpool als de noordpool van de planeet nader onderzoeken.

[ Bericht 9% gewijzigd door AVerstraten op 07-08-2011 21:29:51 ]
pi_100435430
quote:
Hee, interessant.

Ik dacht namelijk aan Minister-President Hendrikus Colijn: "ga maar rustig slapen".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrikus_Colijn

:)
pi_100437958
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:31 schreef AVerstraten het volgende:
@Leonell,

In je eerste link staat dit:

[..]

Dat is toch nauwelijks een bewijs te noemen voor de opwarming het zonnestelsel lijkt me.
In je andere link staat helemaal niets over opwarming van het zonnestelsel, het hele artikel heeft uitsluitend betrekking op de opwarming van de aarde.
Hier vind je een overzicht van de stand van de kennis op dit moment m.b.t. de beweerde opwarming van het zonnestelsel:
http://www.skepticalscien(...)tem-intermediate.htm
Nou, uit dat onderzoek blijkt dat in de gemeten tijd er een trend is in de toenemende zonneactiviteit en opwarming daardoor. Het is minimaal, dat ben ik met je eens, maar het neemt wel toe. Uit de tweede link blijkt dat de aarde opwarmt door de zon. Dan worden andere planeten toch ook opgewarmd?
Als je jouw link leest, dan zie je dat de stellingen die daar gepresenteerd worden, in de comments onder dat artikel al stevig bekritiseerd worden, met wetenschappelijke bronnen.
Ik heb hier nog een link over de zon en opwarming van het zonnestelsel: Livescience daar zie je ook dat een groep wetenschappers de zon verantwoordelijk houdt, en een andere groep van mening is dat dit niet kan. Er is blijkbaar geen eenduidig antwoord over te geven. Maar als ik bijvoorbeeld even aan Mars denk, daar is pasgeleden door de NASA over bevestigd, dat er stromend water is. Dat is pasgeleden ontdekt terwijl Mars al tijden geobserveerd wordt, misschien doordat Mars in de afgelopen tijd is opgewarmd, dat er stromend water is ontstaan?

Met betrekking tot de Zwitsere Frank, ik denk inderdaad dat het gewoon toevallig is, de baan van Halley lijkt veel op die van Elenin, op de manier waarop het uitgetekend is. Bedankt voor je informatie daarover.

quote:
Dit is zeker een interessant filmpje, een van de betere die ik tot nu toe met betrekking tot Elenin heb bekeken! Interessant dat de toevalligheden met de naam Leonid Elenin weer worden belicht, en de numerieke toevalligheden. Ook de interesse van de NASA, wat ik zelf ook opmerkelijk vind. Zoals ik al eerder heb vermeld, het feit dat NASA de stereo B telescoop voor het eerst versteld om een komeet te bekijken (een komeet die ze zelf steeds downplayen, als zijnde niet-interessant) vind ik nog steeds opmerkelijk. Net zoals het aantal observaties (2218 inmiddels). Deze zijn, in vergelijking met andere kometen, opmerkelijk veel.

In het kanaal van de uploader van bovenstaand filmpje staan nog meer interessante filmpjes: youtube channel

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:50 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Wat ik weet is dat er een zware storm gaande is op Saturnus, die voor het eerst werd waargenomen in december 2010 door ruimtesonde Cassini. De storm was toen al een tijd gaande. Het is tot nu toe de zesde storm die op Saturnus is waargenomen, de laatste was in 1990.
Is het dan niet juist opmerkelijk dat er nu al weer een storm op Saturnus woedt? Ik dacht dat die stormen eenmaal per Saturnus jaar (29,5 Aardjaren) voorkwamen. Dus dan zou de volgende storm pas ergens in 2019 moeten plaatsvinden? Of reken ik hier verkeerd?
pi_100442162
quote:
Er is blijkbaar geen eenduidig antwoord over te geven.
Dat zou Wilcock dus ook niet kunnen doen, maar hij doet het wel. Zijn bewering dat Jupiter in tien jaar tijd 18 graden warmer wordt raakt kant noch wal en hij voert nota bene als bron een wetenschapper op die iets heel anders zegt.

Ik denk dat je voor ogen moet houden dat er heel veel is wat we nog niet weten over de planeten in ons zonnestelsel. Over de klimaatontwikkeling op onze eigen aarde zijn nog heel veel vragen en dan zouden we wel exact alle ins en outs weten van klimaatontwikkelingen van de planeten?

quote:
Uit de tweede link blijkt dat de aarde opwarmt door de zon. Dan worden andere planeten toch ook opgewarmd?
Raar is dan weer dat er ook wordt gezegd dat de gemiddelde activiteit van de zon de laatste 50 jaar is afgenomen. Maar goed, gesteld dat de aarde opwarmt door de zon, om hoeveel graden gaat het dan? Schattingen spreken van een temperatuurstijging van 1,1 °C tot 6,4 °C tussen 1990 en 2100. Hoeveel zou dat dan zijn voor bijvoorbeeld Jupiter, Saturnus, Uranus, Pluto?
quote:
Is het dan niet juist opmerkelijk dat er nu al weer een storm op Saturnus woedt?
Ik weet niet hoe opmerkelijk dat is en of er nu iets heel bijzonders aan de hand is, verder onderzoek zal dat moeten uitwijzen.

Feit is dat er veel te weinig betrouwbare informatie beschikbaar is om te kunnen stellen dat er sprake is van opwarming van het gehele zonnestelsel (door de zon).

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 07-08-2011 23:12:38 ]
pi_100443507
Ik check net jpl van nasa en volgens dat ding is elenin in de baan van venus bijna en dichtbij de aarde. Zouden we niet al wat moeten zien met het blote oog als het ee dwergster was ter grootte van jupiter en wat voelen op aaarde?
pi_100446609
quote:
Mooie link Truthfinder7 ! ^O^

Schitterend !!

Hahaha, die zogenaamde "komeet" "Elinin" was wellicht allang bekend bij de NASA.

Welterusten, idd heeeeel toepasselijk 8-)
pi_100447997
Het kunnen gewoon afgebrokkelde stukken zijn toch?
Die blijven namelijk ook gewoon in dezelfde baan als Elenin en zullen ons nooit raken. Hij zegt in dat filmpje dat ze met dezelfde snelheid als Elenin gaan, dus lijkt mij dat het gewoon stukken komeet zijn of wat dan ook.
Nog steeds geen gevaar voor ons:).
pi_100451216
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:28 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Mooie link Truthfinder7 ! ^O^

Schitterend !!

Hahaha, die zogenaamde "komeet" "Elinin" was wellicht allang bekend bij de NASA.

Welterusten, idd heeeeel toepasselijk 8-)
ROTFL!!!! Ja, wat je daar op de foto ziet om Elenin heen is inderdaad al heeeeeeeel lang bekend bij NASA - bij iedereen trouwens die regelmatig iets verder kijkt dan alleen naar YouTubefilmpjes. Heel vermakelijk dit, bedankt voor het plaatsen! :D

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 07:33:51 ]
pi_100451223
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:09 schreef Footsoldier het volgende:
Het kunnen gewoon afgebrokkelde stukken zijn toch?
Die blijven namelijk ook gewoon in dezelfde baan als Elenin en zullen ons nooit raken. Hij zegt in dat filmpje dat ze met dezelfde snelheid als Elenin gaan, dus lijkt mij dat het gewoon stukken komeet zijn of wat dan ook.
Nog steeds geen gevaar voor ons:).
Er is inderdaad geen enkel gevaar te duchten van de objecten op de foto's, daar heb je helemaal gelijk in.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 07:35:30 ]
pi_100451554
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 07:08 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

ROTFL!!!! Ja, wat je daar op de foto ziet om Elenin heen is inderdaad al heeeeeeeel lang bekend bij NASA - bij iedereen trouwens die regelmatig iets verder kijkt dan alleen naar YouTubefilmpjes. Heel vermakelijk dit, bedankt voor het plaatsen! :D
Laat maar zien...
Je spreekt jezelf tegen, ook heel vermakelijk!

[ Bericht 1% gewijzigd door Truthfinder7 op 08-08-2011 08:35:57 ]
pi_100451675
@Truthfinder

Waarom ga je zelf niet eens op zoek om uit te vinden wat die bewegende objecten zouden kunnen zijn?

Ik zal je wat tips geven: ze bevinden tussen de banen van Mars en Jupiter. Soms komt er eentje buiten die baan en kan dan dicht in de buurt van de aarde komen. Reden voor NASA en andere hemelspeurende instanties om dat goed in de gaten te houden. Ze komen in alle formaten voor, van kleine kruimels tot flinke rotsblokken. De meeste zijn te klein om vanaf de aarde waargenomen te kunnen worden. Hoeveel het er precies zijn weten we niet, wel dat er waarschijnlijk behoorlijk veel zijn. Er worden regelmatig nieuwe ontdekt en die krijgen dan weer keurig netjes een nummer/naam en worden, met alle relevante informatie, bijgeschreven in het betreffende register. Dat geldt ook voor de objecten die in je fimpje te zien zijn.

De rest mag je zelf opzoeken. Veel plezier!

Oh, en hoezo spreek ik mezelf tegen?

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 08:45:18 ]
pi_100451736
Weten we niet? heb jij soms iets te maken met de staat (NASA)?
Er zit niets om Elenin heen, had jij gezegd.
pi_100451751
Ik begrijp je vraag niet, sorry.
pi_100451768
Dan zeg je weten ze niet.
pi_100451779
Wat weten ze niet?? Wat bedoel je?
pi_100451789
. Hoeveel het er precies zijn weten we niet,

Om deze zin gaat het.
pi_100451826
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:43 schreef Truthfinder7 het volgende:
Weten we niet? heb jij soms iets te maken met de staat (NASA)?
Er zit niets om Elenin heen, had jij gezegd.
In reactie op speculaties dat er Elenin eigenlijk een bruine dwerg/Niburu is met planeten om zich heen, of dat het wordt gevolgd door een vloot ruimteschepen, heb ik gezegd dat er niks achter Elenin zit.
quote:
. Hoeveel het er precies zijn weten we niet,
Nee, dat weten we ook niet. Wel dat er een heleboel zijn, maar hoeveel precies weten we niet. Ze hebben trouwens helemaal niks met Elenin te maken. De komeet heeft de baan van een aantal van hen gekruist en men wist al dat dit zou gebeuren toen de baan van Elenin in kaart gebracht was. Die meneer van dat YouTubefilmpje weet het duidelijk niet, anders had hij dat fimpje niet gemaakt (hoop ik dan toch).

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 08:56:41 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:57:00 #241
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100451890
The truth was in here.
pi_100451910
We gaan door de staart van Elenin. Het lijkt mij duidelijk dat deze kometen (of wat het ook zijn) mee komen. Is het dan niet mogelijk dat deze dingen (kometen) de aarde gaan raken?
Lijkt het niet op dit?...
Het lijkt mij dat we dat dan al gezien moeten hebben, maar ik ben nog niet zeker.
pi_100452056
quote:
Het is nogal flauw van mij om het niet te zeggen, dus vooruit: op bovenstaand fimpje gaat het om deze dingen.
Ze komen overigens ook buiten ons zonnestelsel voor, zoals je hier kunt lezen.
Er is de afgelopen tientallen jaren al een flink aantal in kaart gebracht en omdat de baan van Elenin zich in hetzelfde gebied bevond, was duidelijk dat ze de baan van Elenin zouden kruisen.
Er is dus niets verontrustends of vreemds aan.

De aarde gaat niet door de staart van Elenin. Maar zelfs als dat wel zo zou zijn, zou dat geen probleem zijn. Komeetstaarten zijn zo verschrikkelijk ijl - er heerst een bijna totaal vacuüm - dat de aarde daarvan geen enkele schade zal ondervinden.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
We gaan door de staart van Elenin. Het lijkt mij duidelijk dat deze kometen (of wat het ook zijn) mee komen. Is het dan niet mogelijk dat deze dingen (kometen) de aarde gaan raken?
Lijkt het niet op dit?...
Het lijkt mij dat we dat dan al gezien moeten hebben, maar ik ben nog niet zeker.
Je hebt helemaal gelijk, zoiets valt met geen mogelijkheid over het hoofd te zien, een vreemde planeet met 4 manen in ons zonnestelsel hadden we allang gezien moeten hebben. En aangezien dat niet het geval is...

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 09:25:19 ]
pi_100452319
Gelezen, het 2e linkje vond ik nogal bizar! daar werd gevraagd hoe ze iets moeten debunken :-/
Maar ik kan niets vinden over wat Elenin met zich mee sleept. Het lijkt mij ook dat alleen iets met een behoorlijk grote aantrekkingskracht dit kan veroorzaken, heeft Elenin misschien deze eigenschappen? Of is Elenin aan het afbrokkelen?
pi_100452420
quote:
het 2e linkje vond ik nogal bizar! daar werd gevraagd hoe ze iets moeten debunken :-/
Ja, heel raar, nogal makkelijk ook. Laat die mevrouw eerst maar eens bewijzen dat het werkelijk om "Niburu" gaat met 4 manen.

Kometen hebben vrijwel geen zwaartekracht, ook Elenin niet. Voor zover bekend is Elenin niet aan het afbrokkelen. Kometen vallen overigens regelmatig uit elkaar. Maar Elenin is nog intact.

Even ter informatie: ik moet dadelijk weg en kan dan tot na de middag geen vragen meer beantwoorden.
pi_100452594
Ok Verstraten, maar je merkt dat ik opzoek ben naar bronnen die onafhankelijk zijn van de NASA,
want zoals je onderhand weet heb ik geen vertrouwen in NASA.
Dat heeft te maken met allerlei andere zaken waarvan ik 100 procent zeker ben dat ze ons niet de waarheid vertellen.
En dat ze (misschien wel terecht) op alle mogelijke manieren paniek willen voorkomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Truthfinder7 op 08-08-2011 09:46:12 ]
pi_100452907
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:40 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ok Verstraten, maar je merkt dat ik opzoek ben naar bronnen die onafhankelijk zijn van de NASA,
want zoals je onderhand weet heb ik geen vertrouwen in NASA.
Dat heeft te maken met allerlei andere zaken waarvan ik 100 procent zeker ben dat ze ons niet de waarheid vertellen.
En dat ze (misschien wel terecht) op alle mogelijke manieren paniek willen voorkomen.
Hoe het zit met de zwaartekracht is geen uitvinding van NASA, dat is gewoon wiskunde en natuurkunde, Newton heeft dat allemaal bewezen en toen bestond NASA nog niet.

Dat er zoiets als een asteroïdengordel bestaat is al begin 1800 ontdekt, helemaal los van NASA, want die was er toen nog niet.

En dat er zich geen bruine dwerg in ons zonnestelsel bevindt is iets wat iedereen met normale ogen zelf kan vaststellen. Ook daar hebben we NASA niet voor nodig.

Ben nu weg, tot later.
pi_100453120
Tot later
pi_100453145
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 07:08 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik bedoel dat "Elenin" wellicht allang werd gevolgd door de NASA c.s.. bijvoorbeeld als object in de Kuiper Gordel nog ruim voordat die in december 2010 "officieel" bekend mocht worden voor het publiek, en dus dat de ontdekking er van door de amateur astronoom een staged event is, om de werkelijke publieke aandacht in goede banen te leiden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuipergordel

Vooral dit:

http://www.nu.nl/wetensch(...)in-kuipergordel.html

Dus wellicht is "Elenin" al bekend tenminste sedert juni 2010 bij de NASA, of nog veel eerder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')