abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100454381
http://en.wikipedia.org/wiki/Comet
Nogmaals mijn vraag, wanneer ontstaat er een coma? als de komeet dicht genoeg bij de zon komt toch? Toen hij ontdekt werd had hij al een coma van zo`n 80.000 km, was hij toen dicht genoeg bij de zon om zo`n grote coma te hebben? Kan natuurlijk ook zijn dat planeten (gasreuzen) dit ook kunnen veroorzaken, iets waar ik dus niet zeker van ben.

Goeie @Bankfurt, ik denk dat je gelijk hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Truthfinder7 op 08-08-2011 11:05:43 ]
pi_100454962
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comet
Nogmaals mijn vraag, wanneer ontstaat er een coma? als de komeet dicht genoeg bij de zon komt toch? Toen hij ontdekt werd had hij al een coma van zo`n 80.000 km, was hij toen dicht genoeg bij de zon om zo`n grote coma te hebben? Kan natuurlijk ook zijn dat planeten (gasreuzen) dit ook kunnen veroorzaken, iets waar ik dus niet zeker van ben.

Goeie @Bankfurt, ik denk dat je gelijk hebt.
truth hier kan je meer lezen over coma's : http://www.sterrenkunde.nl/index/encyclopedie/kometen.html
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:21:24 #253
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_100455341
http://www.scribd.com/doc/60725711/60666838-Nib

Documentje over een 'hemellichaam', voor het gemak 'Nibiru' genoemd, die achter Elenin aan zou komen, met 3.34 x de massa van Jupiter.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_100455532
quote:
[off-topic] ff tussendoor ...
Op deze site staat een link naar een artikel over de recente lancering van de NASA-sonde Juno naar Jupiter ...
met volgend detail :

quote:
De lancering had plaats vanaf de basis van NASA in Cape Canaveral in de zuidelijke staat Florida.

Aan boord zijn drie 2,5 centimeter grote Lego-poppetjes die de oppergod Jupiter en zijn vrouw Juno, en de Italiaanse geleerde Galileo Galilei - ontdekker van de vier grootste Jupitermanen - voorstellen.

http://www.nu.nl/wetensch(...)nderweg-jupiter.html
8)7
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_100455632
Ik bedoel ook dat een coma zeer ijl is hoe konden ze deze coma dan zien van zo`n grote afstand? dit is iets wat ik maar niet kan begrijpen.
pi_100456815
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:30 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik bedoel ook dat een coma zeer ijl is hoe konden ze deze coma dan zien van zo`n grote afstand? dit is iets wat ik maar niet kan begrijpen.
Omdat je het nog wel gewoon kunt waarnemen (in bijvoorbeeld infra-rood). Het is misschien ijl, maar vooralsnog minder ijl dan het heelal zelf.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_100457096
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:07 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Omdat je het nog wel gewoon kunt waarnemen (in bijvoorbeeld infra-rood). Het is misschien ijl, maar vooralsnog minder ijl dan het heelal zelf.
Er zijn geen infrarood beelden van Elenin of wel?
Het kan zo zijn dat het zichtbaar is door weerkaatsing van de zon.
Maar ik lees overal dat een coma alleen ontstaat als een komeet dicht genoeg bij de zon komt,
en mijn vraag is hoe dicht bij de zon? En kunnen we een berekening maken hoe groot deze komeet is aan de hand van de coma`s grote toen hij werd ontdekt? (als hij al niet eerder werd ontdekt)
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:26:28 #258
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_100457386
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:27 schreef UncleScorp het volgende:
[off-topic] ff tussendoor ...
Op deze site staat een link naar een artikel over de recente lancering van de NASA-sonde Juno naar Jupiter ...
met volgend detail :

[..]

8)7
& niet van plastic maar van aluminium. Speciaal gemaakt voor 'maar' $5000,- per stuk.

Maar waarom die : 8)7 ?

quote:
De keuze voor de drie figuren is logisch. Galileo ontdekte de vier manen rondom Jupiter. Het zou uiteindelijk leiden tot het eerste wetenschappelijke bewijs dat niet de aarde, maar de zon in het midden van het zonnestelsel stond.

Ook de keuze voor Jupiter en Juno is logisch. Jupiter naar de planeet. En Juno naar de ruimtesonde die Jupiter gaat bestuderen. De keuze is heel symbolisch. Volgens de mythen verborg Jupiter zich achter een laken bestaande uit wolken. Juno – zijn vrouw – was de enige die met behulp van een vergrootglas in staat was om de ware Jupiter waar te nemen. En laat de planeet Jupiter nu ook in nevelen gehuld zijn. Ruimtesonde Juno gaat proberen een glimp van de planeet op te vangen.
Ik vind het wel wat hebben. :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_100457923
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:26 schreef R0N1N het volgende:
& niet van plastic maar van aluminium. Speciaal gemaakt voor 'maar' $5000,- per stuk.

Maar waarom die : 8)7 ?

Ik vind het wel wat hebben. :P
hehe ... ik heb idd ff getwijfeld welke smiley ik erbij zou zetten ;)
Maar waarom Lego figuurtjes ?
Vanwege de release van Lego StarWars ? :p
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_100460241
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:30 schreef Truthfinder7 het volgende:
Dat is ook heel wonderlijk, maar toch is het zo. De deeltjes in de coma worden weerkaatst door de zon. In het begin is de coma nog klein en moeilijk te zien, maar je ziet op foto's dat het een klein pluizig bolletje is. Op sommige foto's zie je de coma niet, dat komt dan door de positie van de komeet. Kometen hebben soms staarten van miljoenen kilometers, dat is ook amper te bevatten maar toch is het waar.

Zodra een komeet binnen het bereik van een de/een zon komt (dus vanaf het moment dat hij ons zonnestelsel binnenkomt) begint zich een coma te vormen. In het begin is deze nog klein, maar hij wordt allengs groter naarmate de komeet dichter bij de zon komt. De coma gaat uiteindelijk voor het grootste deel over in de staart.

Of de coma van komeet Elenin bij ontdekking al 80.000 km was, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik dacht dat dat iets later was, maar ik kan me vergissen.

quote:
En kunnen we een berekening maken hoe groot deze komeet is aan de hand van de coma`s grote toen hij werd ontdekt? (als hij al niet eerder werd ontdekt)
Dat kan maar het hoeft niet, de grootte van een komeet kan ook berekend worden zonder informatie over de coma.

[ Bericht 15% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 14:42:47 ]
pi_100460686
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:07 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ik bedoel dat "Elenin" wellicht allang werd gevolgd door de NASA c.s.. bijvoorbeeld als object in de Kuiper Gordel nog ruim voordat die in december 2010 "officieel" bekend mocht worden voor het publiek, en dus dat de ontdekking er van door de amateur astronoom een staged event is, om de werkelijke publieke aandacht in goede banen te leiden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuipergordel

Vooral dit:

http://www.nu.nl/wetensch(...)in-kuipergordel.html

Dus wellicht is "Elenin" al bekend tenminste sedert juni 2010 bij de NASA, of nog veel eerder.
Als NASA zoiets zou "stagen" zouden ze wel heel erg van het padje zijn.

Overigens is komeet Elenin niet afkomstig uit de Kuipergordel.
pi_100461241
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:01 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Als NASA zoiets zou "stagen" zouden ze wel heel erg van het padje zijn.
Ach ja, wat riep NASA ook alweer. ..." een kleine stap voor een mens, een grote stap voor de mensheid".

quote:
Overigens is komeet Elenin niet afkomstig uit de Kuipergordel.
Oh, hoe komt dat ding dan zo dicht bij ons ?

Het zal toch op zijn minst de KG moeten hebben gepasseerd, is het niet ?
pi_100462144
Gezien zijn baan veronderstelt men dat hij afkomstig is uit de Oortwolk. Het gebeurt wel vaker dat kometen uit de Oortwolk ons zonnestelsel bezoeken. Kometen uit de Oortwolk beschrijven doorgaans een zeer langgerekte, zelfs parabolische baan en komen vaak niet meer terug in ons zonnestelsel, doordat hun baan hyperbolisch wordt. Soms wordt hun baan beïnvloed en veranderd door de de grote planeten in ons zonnestelsel. Leonid Elenin heeft berekend dat dit met komeet Elenin ook is gebeurd. De geschatte omlooptijd van komeet Elenin bedraagt ongeveer 11.000 jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 15:17:55 ]
pi_100463343
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:17 schreef Bankfurt het volgende:
(...)
Het zal toch op zijn minst de KG moeten hebben gepasseerd, is het niet ?
Ik passeer elke dag het NS-station maar dat betekent niet dat ik daar geboren ben.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:21 schreef R0N1N het volgende:
http://www.scribd.com/doc/60725711/60666838-Nib

Documentje over een 'hemellichaam', voor het gemak 'Nibiru' genoemd, die achter Elenin aan zou komen, met 3.34 x de massa van Jupiter.
O ja, van die meneer die meteen al in de eerste regel van het voorwoord beweert dat de zwaartekracht niet bestaat. Dan zijn we toch meteen klaar lijkt me, zoiets komt niet meer goed.

[ Bericht 21% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 15:27:22 ]
pi_100463978
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:40 schreef AVerstraten het volgende:
Gezien zijn baan veronderstelt men dat hij afkomstig is uit de Oortwolk. Het gebeurt wel vaker dat kometen uit de Oortwolk ons zonnestelsel bezoeken. Kometen uit de Oortwolk beschrijven doorgaans een zeer langgerekte, zelfs parabolische baan en komen vaak niet meer terug in ons zonnestelsel, doordat hun baan hyperbolisch wordt. Soms wordt hun baan beïnvloed en veranderd door de de grote planeten in ons zonnestelsel. Leonid Elenin heeft berekend dat dit met komeet Elenin ook is gebeurd. De geschatte omlooptijd van komeet Elenin bedraagt ongeveer 11.000 jaar.
Je ontwijkt waar het om gaat.

"Object Elenin" was dus tijdelijk in de Kuiper Gordel, al dan niet passerend.

Beetje vreemd dat Elinin pas in december 2010 door een amateur wordt ontdekt terwijl in juni 2010 opeens van alles in de KG te voorschijn komt door betere telescopen.
pi_100465350
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Je ontwijkt waar het om gaat.

"Object Elenin" was dus tijdelijk in de Kuiper Gordel, al dan niet passerend.

Ik ontwijk helemaal niks.

"Object Elenin" is ook tijdelijk in ons zonnestelsel, passerend.

Op grond van de baangegevens kon bepaald worden dat Elenin rond 1991 ons zonnestelsel binnenkwam. Hoe lang zou NASA hun ontdekking van "Object Elenin" geheim gehouden hebben denk je?

quote:
Beetje vreemd dat Elinin pas in december 2010 door een amateur wordt ontdekt terwijl in juni 2010 opeens van alles in de KG te voorschijn komt door betere telescopen.
Hoezo?

En waarom het vreemd is dat er meer tevoorschijn komt als er betere telescopen zijn begrijp ik ook niet. Het zou juist vreemd zijn als dat niet zo was. Met een betere bril zie je toch ook meer?

[ Bericht 8% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 16:25:12 ]
pi_100466237
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:07 schreef AVerstraten het volgende:

[..] Hoezo?

En waarom het vreemd is dat er meer tevoorschijn komt als er betere telescopen zijn begrijp ik ook niet. Het zou juist vreemd zijn als dat niet zo was. Met een betere bril zie je toch ook meer?

Ja, dat bedoelde ik toch ?

Heb je dit wel gelezen ?

Waarom registreren die nieuwe geavanceerde telescopen dan "Elinin" NIET in juni 2010 en waarom kan zo'n eerste beste amateurastronoom een Rus, meneer Elenin, dit WEL registreren in december 2010 en NB claimen als zijnde zijn ontdekking ????????

Heel simpel:

Waar ligt de Kuiper gordel ?

Waar was object/komeet Elenin in december 2010 ?
pi_100467060
Is de hele Kuipergordel al in kaart gebracht?
pi_100467351
Als het zo is dat NASA deze komeet al eerder had gespot dan is de naam Leonid Elenin wel heel toevallig! ten tweede mijn vrouw komt van oorsprong uit Rusland, zij heeft gestudeerd op de hogere universiteit te Moskou. Zij zegt dat zijn pas fake lijkt, nu is het zo dat wij al meer dan 15 jaar getrouwd zijn en dat de passen die ze toen (zo`n 20 jaar geleden) hadden er waarschijnlijk anders uitzagen.
ten 3e toevallig zijn de infrarood satellieten buiten werking volgens NASA, zo zijn er nog veel meer toevalligheden te noemen.
pi_100467651
NASA hééft dat onbeduidende komeetje niet eerder gespot, hoe vaak moet ik dat nog zeggen.

Waarom wil je per se dat er een complot is? Waarom kun je niet accepteren dat het een gewone komeet is en verder niets?
pi_100468010
Mijn eerdere post niet vergeten? lijkt het iets op dit?http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=407
@AVerstraten ik weet nog niet wat ik moet geloven, ik zit nog in tweestrijd :-/
Ook over de coma van Elenin heb ik nog geen bevredigend antwoord gekregen.
En dat een komeet een coma heeft zodra hij in ons zonestelsel terecht komt snap ik wel maar 80.000 km? En dan nog die toevalligheden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Truthfinder7 op 08-08-2011 17:16:55 ]
pi_100468467
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:28 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik toch ?

Heb je dit wel gelezen ?

Waarom registreren die nieuwe geavanceerde telescopen dan "Elinin" NIET in juni 2010 en waarom kan zo'n eerste beste amateurastronoom een Rus, meneer Elenin, dit WEL registreren in december 2010 en NB claimen als zijnde zijn ontdekking ????????

Heel simpel:

Waar ligt de Kuiper gordel ?

Waar was object/komeet Elenin in december 2010 ?
Wat in dat opzicht nog meer interessant is, is een bericht op de blog die van Leonid Elenin zou zijn. Op 2 april 2010 staat dit bericht:

quote:
The MPC has issued the new statement in MPC 69147. From now there is no point in submitting two-night discoveries, as they won’t be given priority over one-night discoveries received earlier by the MPC. As we can see, MPC gain an advantage to large sky surveys, and number of amateur discoveries will be reduced drastically.
Met andere worden, de kans dat een amateur astronoom iets ontdekt (die kans was al erg klein) is vanaf toen enorm afgenomen.
Toch vind Leonid Elenin al in december zijn komeet, terwijl hij pas vanaf 14 april met zijn nieuwe telescoop bezig was. Toavallig he :)
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:02 schreef AVerstraten het volgende:
NASA hééft dat onbeduidende komeetje niet eerder gespot, hoe vaak moet ik dat nog zeggen.

Waarom wil je per se dat er een complot is? Waarom kun je niet accepteren dat het een gewone komeet is en verder niets?
Waarom accepteer jij niet dat we hier in truth bezig zijn, en alle toevalligheden hier dus met elkaar in verband staan, en achter elke link een complot schuilt? Jij geeft nu zelf weer aan dat NASA de komeet onbeduidend vind, dat strookt niet met het feit dat NASA de stereo B telescoop voor het eerst voor een komeet versteld, en het aantal JPL observaties komt ook niet echt overeen met dat van een 'onbeduidende komeet'. Als NASA de komeet, of wat het is, eerder heeft ontdekt, dan is het voor de hand liggend dat ze het via een verzonnen personage als Leonid Elenin downplayen, zodra amateur astronomen het object waar kunnen nemen. Jij bent er van overtuigd dat de NASA dat object niet eerder waargenomen heeft, maar je kunt dat nooit 100% zeker weten :)

Het verhaal over deze komeet is juist zo interessant, vanwege de talloze toevalligheden die er mee samen hangen. Hoe denk je dat dit verhaal ontstaan is? Prima als jij er niet in gelooft, maar waarom wil je ons er per sé van overtuigen dat het niet iets anders kan zijn? Volgens mij is er al lang voldoende wetenschappelijk bewijs geleverd dat Elenin een komeet is. Maar door de toevalligheden ontstaan er speculaties, wordt er in complotten gedacht en is niets meer wat het lijkt. Maar daarvoor zijn we dan ook in TRU :)
pi_100468801
Ik zei niet dat NASA de komeet oninteressant vindt, ik zei dat het een gewone komeet was.

Jullie zien inderdaad overal een complot achter maar dat heeft met de werkelijkheid van deze komeet helemaal niks te maken.
quote:
waarom wil je ons er per sé van overtuigen dat het niet iets anders kan zijn?
Waarom willen jullie de mensen er per se van overtuigen dat het om iets onheilspellends gaat? Waarom er is in TRU nooit eens aandacht voor de schoonheid en wonderbaarlijkheid van het heelal?

Maar goed, geloof vooral wat je geloven wil.
pi_100469625
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:29 schreef AVerstraten het volgende:
Ik zei niet dat NASA de komeet oninteressant vindt, ik zei dat het een gewone komeet was.

Jullie zien inderdaad overal een complot achter maar dat heeft met de werkelijkheid van deze komeet helemaal niks te maken.

[..]

Waarom willen jullie de mensen er per se van overtuigen dat het om iets onheilspellends gaat? Waarom er is in TRU nooit eens aandacht voor de schoonheid en wonderbaarlijkheid van het heelal?

Maar goed, geloof vooral wat je geloven wil.
Het gaat mij er niet om, om iets onheilspellendst aan te kondigen. Ik hoop ook, dat iedereen die hier meeleest, zich niet te veel laat meeslepen door alle spannende verhalen rondom Elenin! Het gaat mij er meer om, om de toevalligheden die samen gaan met deze komeet, uit te werken. Dat vind ik interessant, je kunt niet ontkennen dat er zó veel opmerkelijke zaken zijn rondom deze komeet.

Daarom is dit filmpje bijvoorbeeld interessant:

Wordt gewoon op een rustige manier wat toevalligheden rond Elenin uitgewerkt. Heb je die al bekeken? En zo ja, wat vind jij daarvan?

Ik waardeer je nuchtere kijk op deze zaak, en je kennis over het heelal. Je hebt een aantal zaken hier al goed kunnen verklaren en kunnen debunken. Maar in TRU schuilt er nu eenmaal achter elke deur een nieuw complot! :) En er hangen nog zoveel dingen samen met deze komeet, elke dag worden er bijna nieuwe toevalligheden ontdekt, dat ik niet verwacht dat de hype rond Elenin over is, totdat deze voorbij is gevlogen.

quote:
Inderdaad, WTF. Is dat nou hetzelfde object waarover Elenin mailt met NASA, of zijn het twee verschillende zaken, die toevallig hetzelfde nr. hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')