quote:Langere straf Breivik is mogelijk
De Noorse justitie overweegt om Anders Breivik te vervolgen voor misdaden tegen de menselijkheid. Daardoor kan hij een hogere straf krijgen. Dat meldt de krant Aftenposten.
Breivik wordt verdacht van terrorisme. De maximumstraf die hij daarvoor kan krijgen is 21 jaar. Voor misdaden tegen de menselijkheid zou hij maximaal 30 jaar kunnen krijgen.
Die tenlastelegging is sinds 2008 mogelijk in de Noorse wet. De politie sluit een nieuwe aanklacht tegen Breivik niet uit, maar houdt het voorlopig op terrorisme.
quote:Italiaanse Europarlementarier: Ideeën Breivik volkomen gezond
De Italiaanse Europarlementariër Borghezio heeft voor een nieuwe rel gezorgd door de ideeën van de Noorse terrorist Breivik 'ten diepste gezond' te noemen.
De politicus van de Lega Nord was gisteravond op de radio vol lof over diens 'nee' tegen de multiculturele samenleving.
Borghezio hekelde de Europese besluiteloosheid ten aanzien van de 'islamitische invasie', waartegen moet worden opgetreden zoals in de middeleeuwen door de Tempeliers, kruisridders die ook een voorbeeld van Breivik zijn.
In mei baarde Borghezio al opzien door de voormalige Bosnisch-Servische legerleider Ratko Mladic na zijn arrestatie een 'patriot' te noemen. 'De Serviërs hadden de oprukkende islam in Europa kunnen stoppen, maar men heeft ze dat niet laten doen', aldus Borghezio toen, die zei dat hij Mladic in Scheveningen wilde gaan bezoeken. Critici noemden Borghezio dinsdag het Europarlement onwaardig. (ANP/Redactie)
quote:'Breivik verwachtte neergeschoten te worden'
OSLO - De 32-jarige Anders Behring Breivik, de dader van het bloedbad van afgelopen vrijdag in Oslo, dacht dat hij neergeschoten zou worden toen hij naar de rechtbank werd vervoerd.
Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen de Noorse omroep NRK. "Hij heeft meerdere keren gezegd dat hij verwachtte neergeschoten te worden", aldus advocaat Geir Lippestad.
Breivik werd maandag voor de eerste keer gehoord door de rechter. Een aantal Noren reageerden hun woede af op het voertuig waarmee hij werd overgebracht.
quote:Arrestatie in Polen om aanslag Oslo
AMSTERDAM - De politie in Polen heeft een man gearresteerd die in verband wordt gebracht met de bomaanslag in Oslo van afgelopen vrijdag. Dat heeft de Noorse publieke omroep NRK maandag op basis van Poolse media gemeld.
quote:Breivik voorgeleid achter gesloten deuren
Anders Breivik, die vrijdag in Noorwegen 93 mensen doodde, is voorgeleid aan een Noorse rechter. Rechter Kim Heger heeft besloten om de zitting achter gesloten deuren te laten plaatsvinden na een verzoek van het Openbaar Ministerie.
Het is niet duidelijk wat voor kleding Breivik aan heeft. Hij zou van plan zijn om in een Tempeliers-achtig uniform te verschijnen.
Rechtszaken vinden in Noorwegen meestal plaats achter gesloten deuren, maar dat hoeft niet. Breivik had om een openbare zitting gevraagd zodat hij aan de hele wereldpers kon uitleggen waarom hij tot zijn daad is gekomen.
Maar de rechter ging niet in op dat verzoek. Het OM had een zitting achter gesloten deuren gevraagd om juist te voorkomen dat Breivik een platform zou krijgen voor de verspreiding van zijn ideologie.
Opluchting
Verslaggever Jeroen Wollaars zei dat er in Noorwegen met opluchting is gereageerd op het besluit van de rechter. "Breivik wordt inmiddels gehaat in Noorwegen. Het besluit van de rechter is met applaus ontvangen", aldus Wollaars.
Breivik heeft bekend de aanslagen te hebben gepleegd. Hij ziet er echter geen misdaad in.
De rechter moet vandaag beslissen over verlenging van het voorarrest. Dat kan hij voor maximaal acht weken doen. Daarna moet er opnieuw besloten worden over verlenging.
De rechter moet ook beslissen over de voorwaarden van de verlenging. Zo kan worden bepaald dat Breivik afgezien van zijn advocaat niemand mag spreken en geen nieuws mag zien of kranten mag lezen.
Medisch onderzoek
Op een later moment zal hij medisch worden onderzocht. Volgens Noorse juristen begint het eigenlijke proces mogelijk pas over een jaar.
De langste gevangenisstraf die in Noorwegen kan worden opgelegd is 21 jaar. Als een rechtbank oordeelt dat de veroordeelde dan nog een gevaar is voor zijn omgeving, kan dat met steeds vijf jaar worden verlengd.
quote:Dodental aanslagen Noorwegen mogelijk omlaag
AMSTERDAM – Het dodental als gevolg van de aanslagen in Noorwegen vorige week vrijdag wordt mogelijk naar beneden bijgesteld. Dit heeft de Noorse politie maandag laten weten, zo meldt persbureau Reuters.
Het officiële dodenaantal van de aanslagen staat momenteel op 93. De politie ging er tot nu toe vanuit dat op het eiland Utoya minstens 86 jongeren omkwamen, maar het gaat waarschijnlijk om minder doden.
De 32-jarige Anders Behring Breivik is vooralsnog de enige verdachte van de bloedige aanslagen.
Breivik werd vrijdag aangehouden op Utoya, kort nadat hij daar met vuurwapens een bloedbad had aangericht bij een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij.
Kort voor de schietpartij was bij het kantoor van premier Jens Stoltenberg in Oslo, ruim 30 kilometer verderop, een autobom ontploft. Daarbij vielen zeker zeven doden.
Precies ik had eerst ook mijn twijfels, maar toen ik daar bij stil stond... snapte ik het wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vind ik ook wel, zeker als je in acht neemt dat iedereen volop bezig was met de aanslag in Oslo.
Ik vind dat ik normale verwachtingen heb. We hebben het wel over professionals die op zulke zaken getraind zijn. Als je dan die knullige fouten zien (totaal verkeerd dodental, zinkende boot) dan krab ik wel achter mijn oren ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:59 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Wat vind jij dan wel professioneel? Heb je niet een beetje te hoge verwachtingen?
quote:Breivik blaast Tempelorde nieuw leven in
Een Tempelier in gevecht» Een Tempelier in gevecht
Toegevoegd: maandag 25 jul 2011, 16:33
Update: maandag 25 jul 2011, 22:56
"We hebben maar een paar decennia om een behoorlijke verzetsbeweging op te zetten, voordat onze grote steden demografisch worden overspoeld door moslims." Het is een van de waarschuwingen die Anders Breivik in zijn manifest heeft opgenomen.
De dader van de aanslagen in Oslo en Utøya, waarbij tot nu toe 76 doden vielen, is bang voor de islamisering van Europa. Hij ziet in de immigratie van moslims naar West-Europese landen een groot gevaar.
Het derde hoofdstuk van Breiviks manifest (.pdf) gaat over de strijd die gevoerd zou moeten worden. In een disclaimer aan het begin van het hoofdstuk schrijft hij dat alles wat volgt fictie is. "Het hele boek 3 beschrijft een hypothetische reactie op een waargenomen bedreiging." Daarom is het niet duidelijk in hoeverre de door Breivik genoemde gebeurtenissen en standpunten echt zijn.
Tempeliers
Individuen moeten opstaan om als moderne kruisvaarders Europa te redden van het islamitische spook. Bij een dergelijke West-Europese verzetsbeweging denkt Breivik aan een nieuwe Orde van de Tempeliers (Tempelorde), genoemd naar de machtigste en rijkste kruisvaardersorde uit de Middeleeuwen.
Hij gebruikt de Latijnse naam Pauperes commilitones Christi Templique Solomonici (PCCTS). Letterlijk betekent dat de arme ridders van Christus en de tempel van Salomo.
In 2002 wordt die nieuwe Orde van de Tempeliers ook daadwerkelijk opgericht. In Londen zijn acht Tempeliers samengekomen, waaronder Breivik en een nog onbekende Nederlander. De laatste wordt omschreven als een Nederlandse christelijke agnost.
Oorlog
Volgens Breivik is een van de belangrijkste doelen van de orde om de politieke en militaire macht af te pakken van de West-Europese multiculturalistische regimes. Wanneer dat is gelukt, moeten die verraders berecht, veroordeeld en gestraft worden.
"De tijd om te praten is voorbij. We hebben vrede een kans gegeven. De tijd voor gewapend verzet is gekomen. De Tempeliers verklaren hierbij preventief de oorlog aan de cultureel marxistische / multiculturalistische regimes van West-Europa. De oorlog moet gevoerd worden om de voortdurende islamitische invasie/kolonisatie af te weren, te verslaan of te verzwakken."
Redding
Afgelopen vrijdag zette Breivik zijn woorden om in daden. Bij zijn eerste voorgeleiding voor de rechtbank in Oslo zei hij dat hij met zijn terreurdaden de Arbeiderspartij zo hard mogelijk heeft willen treffen.
Volgens de 32-jarige Noor is de regeringspartij verantwoordelijk voor de grote toestroom van moslims. Breivik zei volgens de rechter dat hij Noorwegen en West-Europa met zijn acties wilde redden.
dat ligt niet aan hen, dat ligt aan het feit dat er geen boot berekend op een zwaar beladen SWAT team daar in de vijver van een vakantie eiland lag. En dat verkeerd dodental is echt niet per se knullig, zoals ik al zei.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:08 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind dat ik normale verwachtingen heb. We hebben het wel over professionals die op zulke zaken getraind zijn. Als je dan die knullige fouten zien (totaal verkeerd dodental, zinkende boot) dan krab ik wel achter mijn oren ja.
Het kan toch echt niet aan de boot liggenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:12 schreef Puntenslijpsel het volgende:
dat ligt niet aan hen, dat ligt aan het feit dat er geen boot berekend op een zwaar beladen SWAT team daar in de vijver van een vakantie eiland lag. En dat verkeerd dodental is echt niet per se knullig, zoals ik al zei.
Wat had je dan evrwacht?
absoluutquote:
Texel heeft zijn eigen politiequote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:04 schreef Caland het volgende:
Nou, ik hoop dat als zoiets op Texel gebeurt de politie er snellerZijn ook richtlijnen voor.
moet nietquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:19 schreef eight het volgende:
[..]
Het kan toch echt niet aan de boot liggen![]()
Verder is het is donker en chaotisch dus alle reden om juist geen uitspraken over het dodental te doen.
Natuurlijk is kritiek geven het gemakkelijkste wat er is, maar je moet toegeven dat hun acties alleszins overtuigen.
quote:Volgend jaar weer politiek kamp op Utøya
OSLO - De jonge sociaaldemocraten in Noorwegen willen ondanks het bloedbad van vrijdag op het eilandje Utøya het jaarlijkse politieke zomerkamp daar blijven opslaan.
Foto: ANP
''Onder deze omstandigheden sturen wij een duidelijke boodschap: we laten ons niet van Utøya afhouden'', zei de voorzitter van de jongerenorganisatie, Eskil Pedersen, dinsdag.
Anders Behring Breivik schoot vrijdag op Utøya op alles wat bewoog. 68 mensen overleefden het niet. Ook kwamen acht mensen om door een autobom die hij in Oslo had laten ontploffen.
Jawel toch? De hele politiemacht zit in, of is op weg naar, Oslo vanwege die explosie en mogelijke nieuwe targets. Je verwacht niet dat diezelfde bomber huis gaat houden op een eilandje. Dus toen duidelijk was dat die paniek telefoontjes en twitters echt serieuze shit was, zijn ze met man en macht met een SWAT team en politemacht naar dat eiland gegaan.quote:
Ach, men dempt de put als het kalf verdronken is. Het zal wel blauw zien van de politie dan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:22 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dapper. Ik ben benieuwd hoeveel er werkelijk durven.
Ja. En totaal onnodig, dit gebeurt gewoon niet nog een keer.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:24 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ach, men dempt de put als het kalf verdronken is. Het zal wel blauw zien van de politie dan.
Dat hoop ik wel ja. Er zijn genoeg gekken op de wereld.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:24 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ach, men dempt de put als het kalf verdronken is. Het zal wel blauw zien van de politie dan.
Daarnaast kan het aangegeven gewicht altijd overschreden worden, hier zit namelijk een marge in.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:21 schreef sp3c het volgende:
enige waar ik vraagtekens bij zet is dat bootje, de bootdriver weet toch hoeveel gewicht er op kan voor het begint te zinken![]()
Nou waar anders dan aanquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:19 schreef eight het volgende:
[..]
Het kan toch echt niet aan de boot liggen![]()
Verder is het is donker en chaotisch dus alle reden om juist geen uitspraken over het dodental te doen.
Natuurlijk is kritiek geven het gemakkelijkste wat er is, maar je moet toegeven dat hun acties alleszins overtuigen.
Dan blijft nog wel voor hun de associatie met de moordpartij.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:24 schreef Urquhart het volgende:
[..]
quote:Politie vreest zelfmoordpoging Breivik
OSLO - Anders Behring Breivik, de dader van de dubbele terreuraanslag van vrijdag in Noorwegen, staat onder permanent toezicht om te voorkomen dat hij een poging tot zelfdoding onderneemt.
Foto: AFP
Dat meldde een woordvoerder van de politie in Oslo dinsdag tegen de Noorse tv-zender TV2.
De zegsman deed geen mededelingen over de locatie van het detentiecentrum waar Breivik verblijft. De verdachte van 76 moorden verblijft de komende twee maanden in voorlopige hechtenis. Het is onduidelijk wanneer zijn proces begint.
Lijkt me sterk, anders was dat op eiland wel gebeurt. Na het proces is de kans denk ik wel veel groter.quote:
Ja dat strookt ook met wat ik al dacht...quote:
quote:
Die hebben allemaal staan springen denk je? Of hadden ze hun wapens op de kant moeten laten liggen? Dat was wel heel professioneel van ze geweestquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:31 schreef eight het volgende:
[..]
![]()
Aan de mensen die aan boord gaan natuurlijk!
Ik denk dat je zelfs nog wel wat tijd hebt als je in het centrum van Amsterdam een bom laat ontploffen en een half uurtje later bij de ArenA wat vuurwapens gaat testen. Maar een uur vrij rondlopen zit er dan niet in.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
absoluut
[..]
Texel heeft zijn eigen politie
bovendien stuur je er niet Jaap de wijkagent te fiets op af natuurlijk, als er een AT van het vaste land moet komen dan ga je de 60 minuten ook niet redden vrees ik, zeker niet als er in Den Helder een bom is ontploft
dat is hypothetisch trouwens ... realistisch gezien zullen er dan wel mariniers van de kazerne op texel zelf opgetrommelt worden trouwens (mits ze die niet wegbezuinigen)
Ja dat denk ik ook jaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:34 schreef Light het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelfs nog wel wat tijd hebt als je in het centrum van Amsterdam een bom laat ontploffen en een half uurtje later bij de ArenA wat vuurwapens gaat testen. Maar een uur vrij rondlopen zit er dan niet in.
Waarschijnlijk doet hij dat niet. In zijn manifest staat dat hij zelfmoord haat en dat het een grote zonde is.quote:
En alles wat daar in staat is 100% waarquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:41 schreef Ulpianus het volgende:
Waarschijnlijk doet hij dat niet. In zijn manifest staat dat hij zelfmoord haat en dat het een grote zonde is.
Wel zijn eigen overtuigingen. Hij handelt ernaar...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En alles wat daar in staat is 100% waar
Kom op zeg, ieder voertuig heeft een bepaalde specificatie.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:33 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Die hebben allemaal staan springen denk je? Of hadden ze hun wapens op de kant moeten laten liggen? Dat was wel heel professioneel van ze geweest
Mag toch hopen van niet inderdaad. Een half uur lijkt me toch echt het absolute maximum bij schietpartijen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:34 schreef Light het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelfs nog wel wat tijd hebt als je in het centrum van Amsterdam een bom laat ontploffen en een half uurtje later bij de ArenA wat vuurwapens gaat testen. Maar een uur vrij rondlopen zit er dan niet in.
Dus dan wat, hadden ze met zijn vieren moeten gaan? Ze wilden er zo snel mogenlijk heen, de middelen waren er (nog) niet, ze probeerden het toch, juist omdat ze wilden helpenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:42 schreef eight het volgende:
[..]
Kom op zeg, ieder voertuig heeft een bepaalde specificatie.
Diegenen die hem overbeladen zijn de schuldigen als hij zinkt, logisch toch?
En jij denkt dat er binnen een half uur na de eerste melding een compleet AT ter plaatse is?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet inderdaad. Een half uur lijkt me toch echt het absolute maximum bij schietpartijen.
Dat proberen heeft de moordenaar wel meer tijd gegeven.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:47 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Dus dan wat, hadden ze met zijn vieren moeten gaan? Ze wilden er zo snel mogenlijk heen, de middelen waren er (nog) niet, ze probeerden het toch, juist omdat ze wilden helpen
neuh ze konden net zo goed blijven proberen tot de betere middelen er waren in plaats van op de kant staan toekijkenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat proberen heeft de moordenaar wel meer tijd gegeven.
Of het gewoon in 1 keer goed doen. Worden ze toch ook voor betaald?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:49 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
neuh ze konden net zo goed blijven proberen tot de betere middelen er waren in plaats van op de kant staan toekijken
Waarom heeft hij zichzelf niet opgeofferd bij zijn terreurdaad? Staat ook in zijn manifest....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wel zijn eigen overtuigingen. Hij handelt ernaar...
Ik mag toch hopen dat als iemand zijn magazijn ergens leegschiet hij toch wel binnen een half uur de eerste politieagent tegenkomt, ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En jij denkt dat er binnen een half uur na de eerste melding een compleet AT ter plaatse is?
560 ongeveerquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:30 schreef EggsTC het volgende:
Hoeveel mensen zaten er totaal op dat eiland?
ja HOE dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Of het gewoon in 1 keer goed doen. Worden ze toch ook voor betaald?
Ja, dan maar met minder mensen. Vraag me wel af waar de bestuurder van die boot was, hij weet nl. wat het laadgewicht is.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:47 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Dus dan wat, hadden ze met zijn vieren moeten gaan? Ze wilden er zo snel mogenlijk heen, de middelen waren er (nog) niet, ze probeerden het toch, juist omdat ze wilden helpen
Door minder mensen op de boot te laden.quote:
Er zullen vast wel snel agenten ter plaatse zijn geweest, maar die zijn ongewapend en moeten dus wachten op een AT. En die zijn er echt niet binnen 30 minuten na de eerste melding.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat als iemand zijn magazijn ergens leegschiet hij toch wel binnen een half uur de eerste politieagent tegenkomt, ja.
Man, zelfs de filmploegen waren er in dit geval eerder
vreemd dat daar eerst een Noors verzoek voor moet komenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:58 schreef Darklight het volgende:
Geen onderzoek naar Nederlandse link Anders Breivik
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)link-anders-breivik/
Nou ja .. als ze alleen dat ene zinnetje uit dat manifest hebben dan hebben ze niet heel veel om op te bouwen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:59 schreef eight het volgende:
[..]
vreemd dat daar eerst een Noors verzoek voor moet komen
mooi toch, is het onderzoek snel afgerond.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:00 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nou ja .. als ze alleen dat ene zinnetje uit dat manifest hebben dan hebben ze niet heel veel om op te bouwen.
Daarnaast hebben ze het al druk genoeg met telefoontaps.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:00 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nou ja .. als ze alleen dat ene zinnetje uit dat manifest hebben dan hebben ze niet heel veel om op te bouwen.
En dan met een half AT aankomen, terwijl je geen idee hebt wat de situatie is?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Door minder mensen op de boot te laden.![]()
Die waren er (nog) niet.quote:Of met meerdere bootjes varen.
De richtlijnen in Nederland (voor zover die er zijn) kun je niet een-op-een kopieeren naar Noorwegen. Het land is iets uitgestrekter dan Nederland.quote:Maar daar zal wel nog flink onderzoek naar gedaan worden. Lijkt me heel sterk dat in Noorwegen de richtlijn een uur is.
Is rustig zinken een beter idee?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:06 schreef Light het volgende:
En dan met een half AT aankomen, terwijl je geen idee hebt wat de situatie is?
Gisteren riep je nog dat het de NATO was die er achter zat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:11 schreef Salvad0R het volgende:
Wat me opvalt is dat de figuren die in het begin van deze reeks bij voorbaat "moslims" en "de islam" al hadden veroordeeld nu opeens in afwezigheid schitteren. Niet dat ik het hun kwalijk neem dat ze nu niet meer posten, deze gebeurtenissen zijn bedoeld om mensen in gedachtengoed en groepering te verdelen en te beheersen.
Zo had je de hele fuckin' fossiele mainstream media waaronder het AD, de Volkskrant, NRC, die voordat er ook maar enige feiten op tafel lagen de schuld legden bij "Ansar al-Jihad al-Alami"..
Verdeel en heers, don't fall for it. De daders achter de gebeurtenissen in Oslo zijn individuele idioten. Elke poging om de misdadige keuzes van Breivik te projecteren op een groep met een bepaalde overtuiging is propaganda.
Normaal gesproken zit ie in TRU, daar hoef je niet consistent te zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gisteren riep je nog dat het de NATO was die er achter zat.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:11 schreef Salvad0R het volgende:
Wat me opvalt is dat de figuren die in het begin van deze reeks bij voorbaat "moslims" en "de islam" al hadden veroordeeld nu opeens in afwezigheid schitteren. Niet dat ik het hun kwalijk neem dat ze nu niet meer posten, deze gebeurtenissen zijn bedoeld om mensen in gedachtengoed en groepering te verdelen en te beheersen.
Zo had je de hele fuckin' fossiele mainstream media waaronder het AD, de Volkskrant, NRC, die voordat er ook maar enige feiten op tafel lagen de schuld legden bij "Ansar al-Jihad al-Alami"..
Verdeel en heers, don't fall for it. De daders achter de gebeurtenissen in Oslo zijn individuele idioten. Elke poging om de misdadige keuzes van Breivik te projecteren op een groep met een bepaalde overtuiging is propaganda.
Volgens mij een terroristische organisatie.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:15 schreef Monidique het volgende:
De NAVO is een groep individuele idioten...
Ken ik niet. Ik kom niet verder dan 40+ en daar heb je een goed excuus (ouderdom) om niet consistent te hoeven zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Normaal gesproken zit ie in TRU, daar hoef je niet consistent te zijn.
Wie denk je dat belang heeft bij het verdelen en beheersen van mensen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gisteren riep je nog dat het de NATO was die er achter zat.
Joh, kun je even terug gaan naar BNW in plaats van hier onzin uit te kramen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:17 schreef Salvad0R het volgende:
Wie denk je dat belang heeft bij het verdelen en beheersen van mensen?
Heus wel NATO als krijgsmacht van de internationale financiële instanties.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:17 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wie denk je dat belang heeft bij het verdelen en beheersen van mensen?
Heus wel NATO als krijgsmacht van de internationale financiële instanties.
Ja, het verbaast mij ook dat het tempo er na 4 dagen nog zo in zit...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:18 schreef maartena het volgende:
Ik hou de snelheid van deze topics niet meer bij....
quote:'Hij pakte zijn wapen en richtte op de meisjes in ons groepje'
OSLO - De 18-jarige Herman Holmøy Heggertveit is ternauwernood ontsnapt aan de kogels van Anders Behring Breivik op het Noorse eiland Utøya. De jongen stond oog in oog met de man die veel van zijn vrienden in koelen bloede vermoordde.
"Op een gegeven moment die vrijdagmiddag op het eiland hoorden we geweervuur. Samen met een groepje vrienden probeerden we ons te verstoppen bij het strand. We zagen een politieman aan komen lopen. In eerste instantie waren we opgelucht toen we hem zagen. Hij liep rustig naar ons toe, en toen hij op vier of vijf meter afstand van ons stond, vroeg hij of alles goed was", vertelt Herman tegen de Noorse krant Dagbladet.
Herman vertelde de als politieagent verklede Breivik dat hij de dader niet had gezien, maar dat hij wel geweerschoten had gehoord. 'Ik zag dat hij niet echt op me leek te reageren, ik voelde dat er iets raars aan de hand was. Hij had een vreemde, afwezige blik in zijn ogen. Het volgende moment pakte hij plotseling zijn wapen en richtte het op een aantal van de meisjes in ons groepje.'
Herman aarzelde geen moment en besefte dat in het water springen zijn enige uitweg was. Andere jongeren volgden zijn voorbeeld. Herman dacht dat hij veilig was in het water, maar het zwemmen was moeilijk omdat hij regenkleding droeg.
"Toen ik in het water sprong hoorde ik de schoten. Ik zwom zo hard ik kon. Toen ik omkeek, zag ik Brevik staan, mijn vrienden en vriendinnen lagen al op de grond. Hij keek naar de lichamen en schoot nog een paar keer. Blijkbaar bewogen ze nog. Ook zag ik een jonge jongen voor hem staan. Hij leek in gesprek te zijn met Breivik. Ik draaide me om en zwom snel verder. Toen hoorde ik weer een schot."
Uiteindelijk werd Herman, net als andere overlevenden, gered door iemand in een boot. Hij probeert de tragedie te verwerken, maar zal de gebeurtenissen de rest van zijn leven moeten meedragen.
Wat een onzin, dat van die target op meisjes. Dat met die jonge jongen komt overeen met een ander verhaal dat ik gelezen hebquote:
Ik heb het ook al eerder in een ooggetuige verslag gelezen, dat hij eerst de mooiste meisjes dood schoot.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:33 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Wat een onzin, dat van die target op meisjes. Dat met die jonge jongen komt overeen met een ander verhaal dat ik gelezen heb
subjectief.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb het ook al eerder in een ooggetuige verslag gelezen, dat hij eerst de mooiste meisjes dood schoot.
denk nou niet dat hij daar mee bezig was. en mooi is ook maar objectiefquote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb het ook al eerder in een ooggetuige verslag gelezen, dat hij eerst de mooiste meisjes dood schoot.
Als de hele lijst slachtoffers bekend is dan wordt dat vanzelf duidelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is in 1 van de topics een lijstje gepost (incl. pics) van de overleden jongens en meiden en daar was niet een specifieke verdeling in te herkennen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb ik ook gelezen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
preciesquote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er is in 1 van de topics een lijstje gepost (incl. pics) van de overleden jongens en meiden en daar was niet een specifieke verdeling in te herkennen.
Moederskindje past ook mooi in dat rijtje.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb ik ook gelezen.
Past helemaal in het beeld van de domme autist die het niet kan verkroppen dat hij geen vrouwen kan krijgen, zich daarom opsluit in een gamewereld en studeerkamer en de wereld op steeds ziekere wijze gaat beschouwen.
Een doorsnee fokker?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb ik ook gelezen.
Past helemaal in het beeld van de domme autist die het niet kan verkroppen dat hij geen vrouwen kan krijgen, zich daarom opsluit in een gamewereld en studeerkamer en de wereld op steeds ziekere wijze gaat beschouwen.
Het was een andere ooggetuige die dat vertelde. Natuurlijk moet je die verslagen met een korrel zout nemen vanwege de enorme trauma's die die mensen ondergaan, maar het past in het beeld van Anders. Teleurgesteld in alles (niet in de laatste plaats zichzelf, wat ie met drugs en vals narcisme trachtte te verbloemen) en vooral in het feit dat ie geen mooie rechtse Noorse vrouw kon krijgen die hem 10 kinderen kon schenken om het aandeel moslims in Noorwegen te laten dalen...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er is in 1 van de topics een lijstje gepost (incl. pics) van de overleden jongens en meiden en daar was niet een specifieke verdeling in te herkennen.
Heb je een link naar die lijst?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zover wil ik niet gaan, maar elementen van dat soort autisme vind je hier ook genoeg terug ja.quote:
Jep. Papa ging ervandoor toen ie 1 jaar oud was.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Moederskindje past ook mooi in dat rijtje.
Uit een bemiddelde familie, tijd teveel en op zoek naar kicks.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jep. Papa ging ervandoor toen ie 1 jaar oud was.
Zoals elke jongere, lijkt me.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Uit een bemiddelde familie, tijd teveel en op zoek naar kicks.
Samenraapsel hersenspinsels van een gewelddadige autist klinkt inderdaad een stuk beter.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Tot vorige week hoorde ik het woordje manifest 1 keer per jaar, en nog per ongeluk ook. Moet je nou eens kijken.
Demoniseren was ook zo'n modewoord.²
Hier een stuk of 20 namen met foto's waarvan bevestigd zijn dat ze overleden zijn:quote:
Poeh, zo komt het nog dichter bij he.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hier een stuk of 20 namen met foto's waarvan bevestigd zijn dat ze overleden zijn:
http://news.sky.com/skynews/Article/201107116037474
Die Irakese was wel bloedmooi.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hier een stuk of 20 namen met foto's waarvan bevestigd zijn dat ze overleden zijn:
Hoezo bevestigd dat ze overleden zijn? Wel waarschijnlijk, maar bij heel veel van die foto's zie ik staan dat ze vermist zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:52 schreef Kingstown het volgende:
Mijn familie uit Denemarken waren bevriend met hun familie, heel erg ditquote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Irakese was wel bloedmooi.
En er woonde gewoon iemand op dat eilandje! Wow.
Als man, kijkende naar een groep mensen, haal ik ook geheel automatisch eerst de mooiste vrouwen eruit..... ik denk dat dat meer instinctief is.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:35 schreef Isabeau het volgende:
Gecondoleerd man.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:01 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Mijn familie uit Denemarken waren bevriend met hun familie, heel erg dit.
Die zou ik dan toch echt wel sparen eigenlijk. Zeker als je Anders' zieke wereldbeeld volgt. Mooie blonde Noorse vrouwen die de genenpoel van het land wat kunnen opkrikken met al die tientallen miljoenen (quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Als man, kijkende naar een groep mensen, haal ik ook geheel automatisch eerst de mooiste vrouwen eruit..... ik denk dat dat meer instinctief is.
ze zijn ingestapt het bootje maakte wat water en toen hield de motor ermee op, dan heb je geen andere keuze om uit te stappen en te wachten op een ander bootjequote:
Zit inderdaad groot aantal vermisten tussen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoezo bevestigd dat ze overleden zijn? Wel waarschijnlijk, maar bij heel veel van die foto's zie ik staan dat ze vermist zijn.
Lekkere wijven bij de socialen is marketing technisch minder handig. Ik vind zijn keuze wel logisch gezien het profiel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die zou ik dan toch echt wel sparen eigenlijk. Zeker als je Anders' zieke wereldbeeld volgt. Mooie blonde Noorse vrouwen die de genenpoel van het land wat kunnen opkrikken met al die tientallen miljoenen () moslims in Oslo...
Je durft als ouders dan vast geen hoop te hebben, maar toch...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zit inderdaad groot aantal vermisten tussen.
Maar dat zijn linkse mooie vrouwen, die dus vast met moslims het bed in duiken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die zou ik dan toch echt wel sparen eigenlijk. Zeker als je Anders' zieke wereldbeeld volgt. Mooie blonde Noorse vrouwen die de genenpoel van het land wat kunnen opkrikken met al die tientallen miljoenen () moslims in Oslo...
Ik zou een nachtje met een mooie blonde Noorse vrouw en een doorgeprikt condoom toch slimmer vinden dan een killing spree, maar goed, we gaan niet weer die discussie aanquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:08 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar dat zijn linkse mooie vrouwen, die dus vast met moslims het bed in duiken.
Volgens Anders.
Slecht scheren deden ze ook allebeiquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je durft als ouders dan vast geen hoop te hebben, maar toch...
Deze link al gezien? http://www.thedaily.com/p(...)ay-manifesto-graphi/
Link nog niet maar feit dat het manifest veel creatief knip en plakwerk bevat wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je durft als ouders dan vast geen hoop te hebben, maar toch...![]()
Je gaat er nu wel van uit dat hij ze in bed kon krijgenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou een nachtje met een mooie blonde Noorse vrouw en een doorgeprikt condoom toch slimmer vinden dan een killing spree
Ach, netjes is het niet, maar promoveren doet ie sowieso niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Link nog niet maar feit dat het manifest veel creatief knip en plakwerk bevat wel.
Dit meen je niet? Wat bezielt die girls?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ironisch genoeg zijn er NU vast honderden dames die graag hun benen voor deze man willen spreiden.
In het manifest beschrijft hij ookdat hij vaak dames in one night stands wist te manipulerenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je gaat er nu wel van uit dat hij ze in bed kon krijgenVolgens het manifest moest hij hoertjes huren (en had hij daar morele "seks voor het huwelijk" problemen mee).
Ironisch genoeg zijn er NU vast honderden dames die graag hun benen voor deze man willen spreiden.
Laten we het er op houden dat ik niet alles wat hij aan "feiten" over zichzelf deelt even serieus neem.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:17 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
In het manifest beschrijft hij ookdat hij vaak dames in one night stands wist te manipuleren
Genoeg vrouwen die veroordeelde seriemoordenaars aanbidden. Daar kan deze knakker ook wel bij.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit meen je niet? Wat bezielt die girls?²
Wat overdrijven is 'm inderdaad niet vreemd.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:18 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat ik niet alles wat hij aan "feiten" over zichzelf deelt even serieus neem.
In films zie je dat vaak ja. In het echt dus ook? Is daar een psychologische term voor? Het ...-complex of zo?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:20 schreef waht het volgende:
[..]
Genoeg vrouwen die veroordeelde seriemoordenaars aanbidden. Daar kan deze knakker ook wel bij.
En wat bezielt ze? Doe eens een gok.
Hij claimed ook maar de helft zelf geschreven te hebben. En wat maakt copy/pasten uit als je het eens bent met de stelling/tekst die er staat?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je durft als ouders dan vast geen hoop te hebben, maar toch...
Of daar een term voor is weet ik niet. Wel weet ik dat zeker de misdadigers die veel in het nieuws zijn gekomen ladingen fanmail krijgen van vrouwen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:21 schreef Gulo het volgende:
[..]
In films zie je dat vaak ja. In het echt dus ook? Is daar een psychologische term voor? Het ...-complex of zo?
Ja, op www.spreekillers.ch staan ook borden vol comments van vrouwen die z'n baby willen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:21 schreef Gulo het volgende:
[..]
In films zie je dat vaak ja. In het echt dus ook? Is daar een psychologische term voor? Het ...-complex of zo?
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybristophiliaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:21 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hij had shitloads aan drugs, dat had dan ook nog wel gelukt. En als narcistische autist had ie makkelijke slachtoffers uit kunnen zoeken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je gaat er nu wel van uit dat hij ze in bed kon krijgenVolgens het manifest moest hij hoertjes huren (en had hij daar morele "seks voor het huwelijk" problemen mee).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij had shitloads aan drugs, dat had dan ook nog wel gelukt. En als narcistische autist had ie makkelijke slachtoffers uit kunnen zoeken.
Ja, dat wel. Van die waanzinnige extreemrechtse lelijke Blut und Boden-mokkels.Jeuh, wat een onzin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor de info. Echt bizar dit.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:25 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybristophilia
Meer detail: http://hubpages.com/hub/psyhparaphilia
dat is ook best wel engquote:I think what he wanted to accomplish was noble, however his approach in killing fellow Christians was unholy. Sadly, this was the only way to grab people’s attention, too bad he couldn’t have framed muslims for it. For now he will be seen as the villain but one day he will be seen as the hero, these are all relative to the events that will take place in the future. He gave up his soul to save his fellow Christians and for that I say he is the hero.
En dat beschuldigt mij van "onzin" vertellen.quote:
Wat is er eng aan een troll?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat beschuldigt mij van "onzin" vertellen.
Als je het bekijkt vanuit hun middeleeuwse ogen, klopt het wat hij zegt. Alleen leven we 900 jaar later op het moment.quote:
Die "troll" (kwamen die niet uit Noorwegen?quote:
Het is erg simpel om zulke dingen op internet te verkondigen, elke boerenlul kan dat tegenwoordig.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:57 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als je het bekijkt vanuit hun middeleeuwse ogen, klopt het wat hij zegt. Alleen leven we 900 jaar later op het moment.
Zijn mening hoor je hier in NL toch al veel langer dan in Noorwegen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die "troll" (kwamen die niet uit Noorwegen?) niet, maar zijn mening wel.
nou , het afknallen van linkse communistens was mischien niet helemaal gepast, waarom geen moslims, dat was mijn interpetratie van zijn commentquote:
Die snapt duidelijk het verhaal van Anders niet dan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:03 schreef Gorgrealis het volgende:
[..]
nou , het afknallen van linkse communistens was mischien niet helemaal gepast, waarom geen moslims, dat was mijn interpetratie van zijn comment
Dat verandert de stelling niet ofzoquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is erg simpel om zulke dingen op internet te verkondigen, elke boerenlul kan dat tegenwoordig.
Ik neem aan van niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:25 schreef Crack_ het volgende:
Holyshit, dat zijn nog veel vermisten. Maar zijn die dan bij die 68 meegeteld of niet?
Jeetjequote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:26 schreef banaantjeEE het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110726_133
quote:Julie: Ik hou van jullie, ook al gedraag ik me niet altijd even goed.
Ik ben inmiddels ook de tel kwijt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:25 schreef Crack_ het volgende:
Holyshit, dat zijn nog veel vermisten. Maar zijn die dan bij die 68 meegeteld of niet?
Mja stel ze zijn er niet bij geteld, ik hoop natuurlijk dat ze leven maarja..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels ook de tel kwijt.
Holyshit, dat ze zegt de politie is er.. dat moet hem dan wel zijn geweestquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:26 schreef banaantjeEE het volgende:
De sms-berichten tussen een moeder en haar dochter op Utoya
Wel een hele slimme moeder die zorgt voor rust in die paniek daar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:26 schreef banaantjeEE het volgende:
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij had shitloads aan drugs, dat had dan ook nog wel gelukt. En als narcistische autist had ie makkelijke slachtoffers uit kunnen zoeken.
Ja, dat wel. Van die waanzinnige extreemrechtse lelijke Blut und Boden-mokkels.Dat hij drugs gebruikte, hoorde ik eerder. Welke drugs nam hij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, een journalist heeft nog bij 'm in de klas gezeten en die heeft daarover zijn verhaal gedaan.quote:
Zou kunnen. Obsessief, tunnelvisie,maar toch redelijk intelligent..quote:
18.15 uurquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:34 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Holyshit, dat ze zegt de politie is er.. dat moet hem dan wel zijn geweest
Autist wordt echt misbruikt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:42 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zou kunnen. Obsessief, tunnelvisie,maar toch redelijk intelligent..
Maar laat de psychiaters dat maar bepalen.
Ik neem aan dat je een vermist iemand niet met het aantal slachtoffers meerekend.quote:
Ah okee, vroeg het me alleen af omdat het hier soms voorbij komt als een feit ofzo.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:42 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zou kunnen. Obsessief, tunnelvisie,maar toch redelijk intelligent..
Maar laat de psychiaters dat maar bepalen.
Ja, dat lijkt mij ook wel maar ik vind het idee dat dat dodenaantal alsnog veel hoger kan worden echt shit.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:45 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een vermist iemand niet met het aantal slachtoffers meerekend.
Straks duikt die persoon opeens op, en dan kan je weer terug gaan tellen.
Sorry dat zie ik toch wat anders, weliswaar heeft iedereen autistische neigingen, iemand met autisme zou nooit zoiets kunnen plannen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:46 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Autisme is een spectrum he. Van Rain Man tot de verstrooide professor.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Sorry dat zie ik toch wat anders, weliswaar heeft iedereen autische neigingen, iemand met autisme zou nooit zoiets kunnen plannen.
Mee eens. Hoewel een psychiater met gemak iemand kan bestempelen als autist/ ziekte van asperger.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
Sorry dat zie ik toch wat anders, weliswaar heeft iedereen autische neigingen, iemand met autisme zou nooit zoiets kunnen plannen.
Tsja. De medische definitie is toch echt een breed spectrum. En iemand met Asperger of HFA is prima tot dit soort plannen in staat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Sorry dat zie ik toch wat anders, weliswaar heeft iedereen autistische neigingen, iemand met autisme zou nooit zoiets kunnen plannen.
En alle drukke kinderen aan van die drugs. Luie ouders.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:53 schreef eight het volgende:
Autisme is idd een breed begrip dat steeds vaker gebruikt wordt. Net als dat elk kind dat druk is tegenwoordig ADHD heeft.
Mja zoals eerder werd gezegd, ligt er aan welke vorm van autisme.. dat is zo breed.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Omdat die geen links en rechts kennen.
Een verwend moederskindje die doordraaide op zijn hersenspinsels.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:56 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Mja zoals eerder werd gezegd, ligt er aan welke vorm van autisme.. dat is zo breed.
Maar goed, we zullen zien..
quote:Lid Front National geschorst na pleidooi voor Breivik
Jacques Coutela, een lid van de extreemrechtse Franse partij Front national, is door zijn eigen partij geschorst nadat hij op zijn blog de verdediging had opgenomen van Anders Behring Breivik, de Noorse terrorist die vorige vrijdag 76 mensen doodde. Coutela is op non-actief gezet tot hij voor de voor disciplinaire zaken en sancties bevoegde partijcommissie verschijnt, zegt Steeve Briois, secretaris-generaal van de FN.
Op zijn blog had Coutela een - vandaag verwijderde - tekst gezet onder de titel 'de valies of de doodskist', waarin Breivik wordt omschreven als een verzetsstrijder, een icoon, de eerste verdediger van het Westen en zelfs een tweede Karel Martel (de Karolinger die in 732 de Arabieren in de pan hakte tijdens de Slag bij Poitiers, nvdr).
De antiracismebeweging Mrap diende vandaag klacht in tegen de FN-politicus wegens aanzetten tot rassenhaat. Volgens Coutela heeft hij de tekst zelf niet geschreven, maar "op het internet gevonden en op mijn blog gepost".
http://www.hln.be/hln/nl/(...)i-voor-Breivik.dhtml
Donder toch op, een autist heeft geen vrienden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:00 schreef Fredo55 het volgende:
Autisme is een breed begrip inderdaad, 3 jaar geleden kreeg ik ook die diagnose.
Vrijwel niemand in mijn vriendengroep weet het, aan de buitenkant merk je het ook niet.
Whut, nee niks verheerlijken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:04 schreef Gorgrealis het volgende:
Nu kunnen jullie het wel alllemaal een beetje verheerlijken wat die Breivki gedaan heeft, maar zo tof is dat niet hoor
Ik neem aan dat je op stormfront of het PVV forum wilde posten, maar per ongeluk Fok! koos ?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:04 schreef Gorgrealis het volgende:
Nu kunnen jullie het wel alllemaal een beetje verheerlijken wat die Breivki gedaan heeft, maar zo tof is dat niet hoor
En toch verdient zo iemand meer respect dan degenen die stilletjes wel met Breivik sympathiseren maar publiekelijk heel hard afstand nemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lid Front National geschorst na pleidooi voor Breivik
Ik ben ervoor om zijn maffe daad te bekijken en dat PR van zijn hand als propaganda aan de kant te schuiven.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:04 schreef Gorgrealis het volgende:
Nee, want de kans bestaat dat die stille persoon zich later nog bedenkt en realiseert wat voor sukkel hij is. Als die FN-politicus zich bedenkt is het al te laat, hij heeft het al gezegd.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En toch verdient zo iemand meer respect dan degenen die stilletjes wel met Breivik sympathiseren maar publiekelijk heel hard afstand nemen.
Ik hoop dat ie die menselijkdingens shit krijgt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:10 schreef eight het volgende:
Ik hoop niet dat er bij AB een vorm van autisme wordt geconstateerd. Dan pleit dit dadelijk ook nog voor een lagere straf.
Hypocrieten zijn de basis van onze maatschappij.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En toch verdient zo iemand meer respect dan degenen die stilletjes wel met Breivik sympathiseren maar publiekelijk heel hard afstand nemen.
Mjah, ik heb liever mensen die openlijk zeggen wat ze vinden, ondanks de consequenties, dan mensen waarbij je maar mag raden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:10 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nee, want de kans bestaat dat die stille persoon zich later nog bedenkt en realiseert wat voor sukkel hij is. Als die FN-politicus zich bedenkt is het al te laat, hij heeft het al gezegd.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:07 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op stormfront of het PVV forum wilde posten, maar per ongeluk Fok! koos ?
Wat een verschrikking! Ik kreeg er zelf tranen van in de ogen bij het lezen van die sms-jesquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:26 schreef banaantjeEE het volgende:
Dit dus. Hoogtijd dat er gedragsregels komen voor de media.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:17 schreef hydroven het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)orisme-linkten.dhtml
Een terecht punt van de VNer, al was het ook wel zo dat een of ander clubje met "Jihad" ofzo in de naam de aanslag in eerste instantie opeiste.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:17 schreef hydroven het volgende:
Op zich was 't dat wel maar dan van de andere kant.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:17 schreef hydroven het volgende:
Maar dat is juist vreemd, zijn er groeperingen die standaard willekeurig aanslagen opeisen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Een terecht punt van de VNer, al was het ook wel zo dat een of ander clubje met "Jihad" ofzo in de naam de aanslag in eerste instantie opeiste.
Zeker wel. Iemand met Asperger kan dat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Sorry dat zie ik toch wat anders, weliswaar heeft iedereen autistische neigingen, iemand met autisme zou nooit zoiets kunnen plannen.
Ja natuurlijk, alles voor de aandacht. Wie had er nou ooit van die club die het eerst opeiste gehoord? Juist, niemandquote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:22 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Maar dat is juist vreemd, zijn er groeperingen die standaard willekeurig aanslagen opeisen?
Of heeft iemand weer eens iets verkeerd vertaald uit het Arabisch.
NY Times kwam als eerste met dat verhaal over het opeisen door een Moslimclub. (incl. reactie van een "deskundige"quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:22 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Maar dat is juist vreemd, zijn er groeperingen die standaard willekeurig aanslagen opeisen?
Die zijn inderdaad zeer indringend, nog steeds respect voor die moeder die haar dochter serieus goede adviezen en ook rust gaf.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat een verschrikking! Ik kreeg er zelf tranen van in de ogen bij het lezen van die sms-jes
Als er ergens een bom afgaat staan er diverse groepen klaar om zonder moeite te doen dat op te eisen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:22 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Anders had geen Asperger. Uit alles blijkt dat het een sociaal ingesteld persoon was en goed in staat om contacten te leggen. Iets wat iemand met asperger ontbeert dat. Wat wel interessant is is het niveau van detail dat hij hanteert in zijn beschrijvingen. Toch geloof ik niet dat hij enige vorm van autisme had.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:23 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Zeker wel. Iemand met Asperger kan dat.
Mij lijkt het ook onwaarschijnlijk. Het niveau van detail kun je ook koppelen aan zijn gedrevenheid.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:30 schreef Thomas B. het volgende:
Anders had geen Asperger. Uit alles blijkt dat het een sociaal ingesteld persoon was en goed in staat om contacten te leggen. Iets wat iemand met asperger ontbeert dat. Wat wel interessant is is het niveau van detail dat hij hanteert in zijn beschrijvingen. Toch geloof ik niet dat hij enige vorm van autisme had.
Een slimme schizofreen ook.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:23 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Zeker wel. Iemand met Asperger kan dat.
Zal best, maar er werd gesteld dat iemand die autistisch is dit niet kan doen. Ik zie iemand met Asperger dit wel doen. Ondanks dat ie wel wat problemen zal hebben, maar die hebben ze altijd in elke situatie.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:30 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Anders had geen Asperger. Uit alles blijkt dat het een sociaal ingesteld persoon was en goed in staat om contacten te leggen. Iets wat iemand met asperger ontbeert dat. Wat wel interessant is is het niveau van detail dat hij hanteert in zijn beschrijvingen. Toch geloof ik niet dat hij enige vorm van autisme had.
Precies. Bij autisten leidt het eerder tot bijvoorbeeld het dwangmatig omgaan met cijfers oid.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:33 schreef eight het volgende:
[..]
Mij lijkt het ook onwaarschijnlijk. Het niveau van detail kun je ook koppelen aan zijn gedrevenheid.
Autisme is zo breed dat je dat eigenlijk sowieso niet kunt stellen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:34 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Zal best, maar er werd gesteld dat iemand die autistisch is dit niet kan doen. Ik zie iemand met Asperger dit wel doen. Ondanks dat ie wel wat problemen zal hebben, maar die hebben ze altijd in elke situatie.
Men zou degeen die deze verklaring "ontdekte" en wereldkundig maakte moeten onderzoeken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:22 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
quote:A terror group, Ansar al-Jihad al-Alami, or the Helpers of the Global Jihad, issued a statement claiming responsibility for the attack, according to Will McCants, a terrorism analyst at C.N.A., a research institute that studies terrorism.
Iedereen is autist de 1 wat meer dan een ander.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:36 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Autisme is zo breed dat je dat eigenlijk sowieso niet kunt stellen.
Heb je nog nieuws PP?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Iedereen is autist de 1 wat meer dan een ander.
Begrijpelijk maar dit soort gekken als AB zijn juist de vriendelijkste mensen als je niet binnen zn vizier staat. Waarschijnlijk de aardigste buurman die je kan treffen bij wijze van spreken. Je ziet het niet, dat is het enge.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef eight het volgende:
Wat je nu merkt is dat mensen AB willen labellen met een of andere aandoening. Alleen een afwijkende gedachte is niet voldoende voor de meesten. Het is ook best confronterend dat hij zomaar je buurman of goede vriend had kunnen zijn, zeker gezien de reacties vd mensen in zijn directe omgeving die nooit iets hebben opgemerkt.
Als leek noem ik hem zo. Hij zal vast aan autisme grenzende persoonlijkheidsstoornissen hebben.quote:
Hier ben ik het volledig mee eens.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Iedereen is autist de 1 wat meer dan een ander.
Als leek denk ik dan weer dat jij dol op asperges bent.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als leek noem ik hem zo. Hij zal vast aan autisme grenzende persoonlijkheidsstoornissen hebben.
Wat een onzin. Bij zo'n grote aanslag is het toch volkomen logisch om eerst aan het meest verbreide Europese terrorisme tot op het moment te denken?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:17 schreef hydroven het volgende:
Welke kenmerken van autisme vind jij op hem van toepassing dan? Behalve een grote verbeelding in zijn probleemoplossingsproces zie ik het eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als leek noem ik hem zo. Hij zal vast aan autisme grenzende persoonlijkheidsstoornissen hebben.
Dat mag. Die vrijheid heb je. Net zoals ik de vrijheid heb Anders een autist te noemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als leek denk ik dan weer dat jij dol op asperges bent.
Viel me ook op. Ze blijft heel rationeel terwijl 99% van de mensen op zo'n moment niet meer zouden weten waar ze het zoeken moesten. En je gaat dingen erdoor zo relativeren. Zo zit ik nu te bedenken wat het meest schokkende is wat ik ooit naar m'n moeder heb ge'smst. Ik kom niet verder dan: "Ma, ik heb net een deukje in je auto gereden."quote:
Van mij mag je maar de realiteit zit toch wat anders inelkaar.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat mag. Die vrijheid heb je. Net zoals ik de vrijheid heb Anders een autist te noemen.
Mag je blij om zijn, maar je kan niet zeggen dat je enige hardheid hebt opgebouwd. Nogmaals wees er blij om.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Viel me ook op. Ze blijft heel rationeel terwijl 99% van de mensen op zo'n moment niet meer zouden weten waar ze het zoeken moesten. En je gaat dingen erdoor zo relativeren. Zo zit ik nu te bedenken wat het meest schokkende is wat ik ooit naar m'n moeder heb ge'smst. Ik kom niet verder dan: "Ma, ik heb net een deukje in je auto gereden."
Ze zal ook niet geweten hebben waar ze het moest zoeken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:05 schreef Thomas B. het volgende:
Viel me ook op. Ze blijft heel rationeel terwijl 99% van de mensen op zo'n moment niet meer zouden weten waar ze het zoeken moesten.
Zeg, doe eens normaal.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Donder toch op, een autist heeft geen vrienden.
Het is toch de fundamentele taak van de media om zo "objectief" mogelijk te zijn. Als het nieuws heet van de naald is, mag je geen al te snelle conclusies maken en moet je verder te kijken dan je neus lang is.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een onzin. Bij zo'n grote aanslag is het toch volkomen logisch om eerst aan het meest verbreide Europese terrorisme tot op het moment te denken?
Spijkers, laag water.
Alsof normale moslims beledigd (VN, vrijheid van religie, dat soort lui) worden als je deze terreurdaad in eerste instantie aan Al Qaeda linkt.
Om toch nog maar even Moslims erbij te halen. Mensen uit Scandinavië zijn natuurlijk wel ongeveeer de meest verstandige mensen ter wereld. Rationeel, geen heisa schoppen. Wat dacht je als een Palestijnse moeder dr dochter zo aan de telefoon zou hebben. Zonder waardeoordeel te hebben, zou het een grote hysterische bedoening zijn geweest waarschijnlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Viel me ook op. Ze blijft heel rationeel terwijl 99% van de mensen op zo'n moment niet meer zouden weten waar ze het zoeken moesten. En je gaat dingen erdoor zo relativeren. Zo zit ik nu te bedenken wat het meest schokkende is wat ik ooit naar m'n moeder heb ge'smst. Ik kom niet verder dan: "Ma, ik heb net een deukje in je auto gereden."
Het is juist de bedoeling dat ze dicht bij elkaar zitten, zodat elk mens door de psychiater in een hokje kan worden gestopt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Die psyschische diagnoses zitten zo dicht bij elkaar dat ze makkelijk te verwarren zijn.²
Ik denk dat die Palestijnse dochter ook wel wat meer terreur gewend zou zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:18 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Om toch nog maar even Moslims erbij te halen. Mensen uit Scandinavië zijn natuurlijk wel ongeveeer de meest verstandige mensen ter wereld. Rationeel, geen heisa schoppen. Wat dacht je als een Palestijnse moeder dr dochter zo aan de telefoon zou hebben. Zonder waardeoordeel te hebben, zou het een grote hysterische bedoening zijn geweest waarschijnlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Ja, maar je kunt het dus makkelijk "fout" hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:20 schreef eight het volgende:
[..]
Het is juist de bedoeling dat ze dicht bij elkaar zitten, zodat elk mens door de psychiater in een hokje kan worden gestopt.
Goed, telefoongesprek dan, SMS is een slecht voorbeeld.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Net alsof je "aaaaaaaaaaa" gaat zitten texten.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat die Palestijnse dochter ook wel wat meer terreur gewend zou zijn.Die beginnen al met janken voordat de raket er is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker, maar "fout" is het in principe toch al. Dat er altijd een diagnose (lees:stoornis) gesteld kan worden is louter vanwege commerciële redenen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, maar je kunt het dus makkelijk "fout" hebben.²
Vogelpoep.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:21 schreef vosss het volgende:
Ja hoi.
Heb ik de afgelopen anderhalve dag nog iets gemist?
Was het varkensmest? Of toch koeienmest?
In een land die hier niet op berekend is.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:24 schreef El_Matador het volgende:
Het is wel ironisch te noemen dat Anders "gelijk" had met zijn opmerking over het "zwakke laffe linkse Noorwegen".
Hij heeft 1,5 uur lang (volgens sommige verslagen iets korter, maar in ieder geval achterlijk lang) zijn gang kunnen gaan met zijn wapentuig omdat er zo weinig ordetroepen paraat stonden.
Hij was ook de 1e mafkees daar.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:24 schreef El_Matador het volgende:
Het is wel ironisch te noemen dat Anders "gelijk" had met zijn opmerking over het "zwakke laffe linkse Noorwegen".
Hij heeft 1,5 uur lang (volgens sommige verslagen iets korter, maar in ieder geval achterlijk lang) zijn gang kunnen gaan met zijn wapentuig omdat er zo weinig ordetroepen paraat stonden.
Die = dat.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:26 schreef eight het volgende:
[..]
In een land die hier niet op berekend is.
Precies het punt dat Anders wilde maken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:26 schreef eight het volgende:
[..]
Vast niet. Wel de eerste die daadwerkelijk uitvoerde wat hij bedacht.quote:
Er loopt een man rond te schieten op een eiland. Eigenlijk maakt ie het je heel makkelijk. Hij kan er zelf niet meer vandoor. Zijn ze in Montana wel berekend op zon tafereel, lijkt me ook niet.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:26 schreef eight het volgende:
[..]
Of juist niet.... misschien moest dit gebeuren, zo'n grote aanslag.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:26 schreef eight het volgende:
[..]
Zou het een complot zijn? Steeds in een ander land een nieuwe.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
In Europa is het te vaak de eerste mafkees de laatste jaren.
Eh, nee. Er zijn een boel mafkezen geweest in Europa. Althans, als je terroristen bedoelt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
In Europa is het te vaak de eerste mafkees de laatste jaren.
Hij maakt het juist moeilijk vanwege de lastige bereikbaar voor de politie.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:28 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Er loopt een man rond te schieten op een eiland. Eigenlijk maakt ie het je heel makkelijk. Hij kan er zelf niet meer vandoor. Zijn ze in Montana wel berekend op zon tafereel, lijkt me ook niet.
Een soort Europees Michael Moore 9/11-verhaal?quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zou het een complot zijn? Steeds in een ander land een nieuwe.
Ik zou zeggen: tijd voor een dutje.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:31 schreef eight het volgende:
[..]
Hij maakt het juist moeilijk vanwege de lastige bereikbaar voor de politie.
Dit soort maatregelen treffen ons allemaal. Bovendien blijft het lastig dit soort stille terroristen te pakken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:29 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Of juist niet.... misschien moest dit gebeuren, zo'n grote aanslag.
Nu kunnen we ons in de toekomst voorbereiden op dit soort mensen, naast al-quaida en andere die alleen maar bedoeld zijn om angst te kweken.
Overheden weten veel meer... ik vertrouw niemand, overheid, politici, tv media etc.
Daar geloof ik helemaal niks van. Onder Palestijnse moeders heb je ook die 1% die hiertoe in staat zou zijn. Die rationaliteit die volgens jou zogenaamd per defintie aan Scandinaviers toegedicht is kun je dan ook niet hardmaken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:18 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Om toch nog maar even Moslims erbij te halen. Mensen uit Scandinavië zijn natuurlijk wel ongeveeer de meest verstandige mensen ter wereld. Rationeel, geen heisa schoppen. Wat dacht je als een Palestijnse moeder dr dochter zo aan de telefoon zou hebben. Zonder waardeoordeel te hebben, zou het een grote hysterische bedoening zijn geweest waarschijnlijk.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: tijd voor een dutje.
Je komt niet echt lekker meer uit je woorden.
Dat water oversteken is een obstakel, maar de politie stond niet anderhalf uur aan de overkant.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:31 schreef eight het volgende:
[..]
Die waren toch amateuristisch bezig?quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:31 schreef eight het volgende:
[..]
Ach kom. Er is niets racistisch of raars aan om te stellen dat Noren ietwat rationeler met elkaar omgaan dan Palestijnen, Brazilianen of Macedoniers.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:33 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niks van. Onder Palestijnse moeders heb je ook die 1% die hiertoe in staat zou zijn. Die rationaliteit die volgens jou zogenaamd per defintie aan Scandinaviers toegedicht is kun je dan ook niet hardmaken.
Morgen weer fris verder.quote:
alleen het oversteken heeft minstens 25 min. geduurd.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:33 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat water oversteken is een obstakel, maar de politie stond niet anderhalf uur aan de overkant.
En jij denkt dat 1 % van de moeders hiertoe in staat zou zijn. Onzin, als die moeder gek werd ging ze niet meer smsen. smsen is een uitstekende manier om koel een conversatie te houden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:33 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niks van. Onder Palestijnse moeders heb je ook die 1% die hiertoe in staat zou zijn. Die rationaliteit die volgens jou zogenaamd per defintie aan Scandinaviers toegedicht is kun je dan ook niet hardmaken.
Zo is het.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ach kom. Er is niets racistisch of raars aan om te stellen dat Noren ietwat rationeler met elkaar omgaan dan Palestijnen, Brazilianen of Macedoniers.
Ik heb het niet over raciscme. Ik heb het over een niet-onderbouwde generalisatie. Steker nog, je zou het ook om kunnen draaien. Palestijnen zijn veel meer gewend aan dergelijk drama dat ze er misschien juist wel rationeler om zouden gaan dan de gemiddelde westerling.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ach kom. Er is niets racistisch of raars aan om te stellen dat Noren ietwat rationeler met elkaar omgaan dan Palestijnen, Brazilianen of Macedoniers.
Normaal haat ik sms maar hier was het handiger dan bellen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:35 schreef Lagrinta het volgende:
smsen is een uitstekende manier om koel een conversatie te houden.
Kan ook goed zeker.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:37 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik heb het niet over raciscme. Ik heb het over een niet-onderbouwde generalisatie. Steker nog, je zou het ook om kunnen draaien. Palestijnen zijn veel meer gewend aan dergelijk drama dat ze er misschien juist wel rationeler om zouden gaan dan de gemiddelde westerling.
Dan ken jij of te weinig Noren of heb je een heel vreemd beeld van Palestijnen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:37 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik heb het niet over raciscme. Ik heb het over een niet-onderbouwde generalisatie. Steker nog, je zou het ook om kunnen draaien. Palestijnen zijn veel meer gewend aan dergelijk drama dat ze er misschien juist wel rationeler om zouden gaan dan de gemiddelde westerling.
Live whatsappen vanaf het Wolfenstein3D-eiland. Welkom in de 21e eeuw.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Normaal haat ik sms maar hier was het handiger dan bellen.
En de Apaches zaten net in Afghanistan.quote:
He, als we toch aan het generaliseren zijnquote:Op woensdag 27 juli 2011 00:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan ken jij of te weinig Noren of heb je een heel vreemd beeld van Palestijnen.
En dat jij het niet over racisme had, weet ik. Ik vermeldde het nog even voor de zekerheid.
Dat zegt niemand.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:42 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
He, als we toch aan het generaliseren zijn
Vind het alleen nogal raar om te stellen dat Palestijnen niet rationeel kunnen zijn in een noodsituatie en Scandinaviers wel.
Er is wel een verschil, Palestijnen zoeken meteen een camera op en Noren lopen verbaasd rond.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:42 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Vind het alleen nogal raar om te stellen dat Palestijnen niet rationeel kunnen zijn in een noodsituatie en Scandinaviers wel.
Het woordje 'te' zag je misschien over het hoofd.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:30 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Eh, nee. Er zijn een boel mafkezen geweest in Europa. Althans, als je terroristen bedoelt.
Ja, mijn probleem schuilt dus in dat "eenmaal". Ik ga niet zomaar van iets uit omdat het logisch klinkt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zegt niemand.
Noren zijn nou eenmaal een rationeel volk en andere volken (al dan niet door officiele landsgrenzen gescheiden) zijn dat nou eenmaal minder.
Sja, hier kan ik niks mee. Wat wil je zeggen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er is wel een verschil, Palestijnen zoeken meteen een camera op en Noren lopen verbaasd rond.
Opvliegers komen ook sneller voor bij mensen van rond de evenaar.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom voel ik me ook zo thuis in Spanje en andere warme landen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Opvliegers komen ook sneller voor bij mensen van rond de evenaar.
Meditarinese mentaliteit ofzo, weet niet precies hoe je dat spelt.
Palestijnen zijn het gewend, Noren niet.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:48 schreef Thomas B. het volgende:
Sja, hier kan ik niks mee. Wat wil je zeggen?
Als je burgerdoelen kunt gebruiken als bunker ben je behoorlijk rationeel bezig.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:42 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zo te lezen hebben de terroristen jou het meest geraakt. Dat je de media wellicht niet vertrouwd snap ik. Maar als je niemand meer vertrouwd kan je net zo goed de samenleving opdoeken. Een beetje vertrouwen is nodig in deze wereld. En of de overheden echt zoveel meer weten. Het is voor veel mensen juist een geruststellend idee dat overheden oppermachtig zijn achter de schermen. Maar ik denk juist dat dat vies tegenvalt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:29 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Of juist niet.... misschien moest dit gebeuren, zo'n grote aanslag.
Nu kunnen we ons in de toekomst voorbereiden op dit soort mensen, naast al-quaida en andere die alleen maar bedoeld zijn om angst te kweken.
Overheden weten veel meer... ik vertrouw niemand, overheid, politici, tv media etc.
Mediterrane.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom voel ik me ook zo thuis in Spanje en andere warme landen.
Mediterraanse.
Temperament is altijd goed. Het ontkennen daarvan wekt temperament op.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom voel ik me ook zo thuis in Spanje en andere warme landen.
Mediterraanse.
Generaliseren, moet je eens horen. Anders kan je wel ophouden met discusseren. Duitse auto's zijn degelijk, ja hohoho dat kan je niet zeggen blablabla. Generaliseren is goed voor discussies.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:42 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Als je echt in dat gebied zelf stond is het laatste waar je aan denkt dat je gaan filmen. Als je al niet half bewusteloos op de grond ligt. Van sommige mensen was weinig meer over, laat staan van hun mobiel mochten ze op dat moment aan het filmen zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:52 schreef Mercer het volgende:
Waarom is er nergens een video van dichtbij op het moment dat de bom ontploft? Een straat verder, of 2 straten. Vreemd dat daar niets van naar buiten komt.
Genoeg beveiligingscamera's in de buurt lijkt me of zijn die weggeblazen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:52 schreef Mercer het volgende:
Waarom is er nergens een video van dichtbij op het moment dat de bom ontploft? Een straat verder, of 2 straten. Vreemd dat daar niets van naar buiten komt.
Het zou goed kunnen dat je gelijk hebt. Toch keurt de spellingscontrole het goed. Is een Mediterraanse een vrouw uit Mediterrane landen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Mediterrane.![]()
Mediterraanse is zoiets als 'allochtoonse'.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Temperament is altijd goed. Het ontkennen daarvan wekt temperament op.
Mensen moeten maar eerlijker worden, zoals de PVDA bijvoorbeeld.
Ook al zijn ze weggeblazen, de footage wordt meestal ergens anders opgenomen en moet je gewoon kunnen bekijken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Genoeg beveiligingscamera's in de buurt lijkt me of zijn die weggeblazen?
Sommige beelden zijn al vrijgegeven. Beelden waarop de dader te zien is. De rest zal ook wel snel volgen nadat het onderzoek is afgerond.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ook al zijn ze weggeblazen, de footage wordt meestal ergens anders opgenomen en moet je gewoon kunnen bekijken.
Ja wellicht.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen dat je gelijk hebt. Toch keurt de spellingscontrole het goed. Is een Mediterraanse een vrouw uit Mediterrane landen?
Beelden waarop de dader te zien is?quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sommige beelden zijn al vrijgegeven. Beelden waarop de dader te zien is. De rest zal ook wel snel volgen nadat het onderzoek is afgerond.
Welke beelden zijn dat? Ik zat er ff naast.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sommige beelden zijn al vrijgegeven. Beelden waarop de dader te zien is. De rest zal ook wel snel volgen nadat het onderzoek is afgerond.
Tapa's.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:00 schreef Specularium het volgende:
http://www.mediterranescorner.nl/
Kijk dit dan.
Geen paradox, ik doel op struisvogelgedrag.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar eigenlijk snap ik niets van je post. Het eerste is een bizarre paradox, het tweede gewoon een keiharde leugen.
Ja precies, een aantal camera's moet toch echt beelden hebben. Ik heb daar niets van voorbij zien komen nog.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Genoeg beveiligingscamera's in de buurt lijkt me of zijn die weggeblazen?
Ja, ik snapte het. Maar het was inderdaad nogal 01:00derig geformuleerd.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Geen paradox, ik doel op struisvogelgedrag.
Dat tweede is omdat het ook al 01:00 is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |