Dat is voorwaarde als je een debat wilt aanvragenquote:
Dat, plus dat ze in Noorwegen niet ineens een aparte back to basic gevangenis of cel gaan maken voor een misdadiger.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:36 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Uh ja, en dan? Meneer heeft een flatscreen, maar zit nog steeds hopelijk voor de rest van zijn leven vast.
Als ik mocht kiezen, zou ik toch voor mijn vrijheid gaan in plaats van een flatscreen.
Als hij merkt dat niemand echt geintereseerd is in zijn verhaal dan gaat hij misschien realiseren dat hij best alleen staat (die paar verdwaalde medestanders daargelaten, maar dat zijn ook geen heldere lichten) en daar zijn conclusie uit trekt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij wacht nog op het showproces he, althans dat wil hij er van maken. Als dat éénmaal achter de rug is zal zijn doel voltooid zijn. Hij speculeerde ook al op ingeademde kankerverwekkende stoffen en dat hij daardoor dood zou gaan in de gevangenis.
Hij heeft dus al zeker met die optie gespeeld.
En zeggen dat hij krankzinnig is, is niet in het belang van de cliënt?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat je als advocaat wordt geacht om de belangen van je cliënt te allen tijden te dienen. Op het moment dat je dit niet meer doet, zoals eigenlijk nu het geval is (of het moet vooropgezet zijn), ben ik het er wel mee eens dat Anders beter een andere, 'onpartijdige', advocaat kan krijgen.
Huh? Dan heb je wel een heel vertekend beeld van het beroep advocaat. Maar nogmaals, misschien wil Anders wel voorkomen als krankzinnig. Maar dat lijkt me heel erg sterk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En zeggen dat hij krankzinnig is, is niet in het belang van de cliënt?
De cliënt zou best krankzinnig kunnen zijn, en heeft in dat geval iig geen belang bij een advocaat die dat niet ziet.
Laat ik het zo zeggen: als een cliënt idd krankzinnig is dan heeft hij er over het algemeen geen belang bij dat zijn advocaat dat niet zo ziet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Huh? Dan heb je wel een heel vertekend beeld van het beroep advocaat. Maar nogmaals, misschien wil Anders wel voorkomen als krankzinnig. Maar dat lijkt me heel erg sterk.
En ook al is hij het, dan is dat nog altijd niet aan de advocaat om dat naar buiten te brengen. Of zelfs al te beoordelen.
O jawel hoor, alles in het belang van de cliënt. Advocaten zijn beroepsleugenaars, dat weet de rechter ook wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: als een cliënt idd krankzinnig is dan heeft hij er over het algemeen geen belang bij dat zijn advocaat dat niet zo ziet.
Dan komt het er immers al snel op neer dat er 2 krankzinnigen voor de rechter staan, en dat doet de verdediging sowieso geen goed.
Ja natuurlijk, maar waarom zou nota bene zijn advocaat zich daarover uitlaten? Dat kunnen anderen toch prima beoordelen...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:11 schreef Leandra het volgende:
In deze lijkt het me niet het beschadigen van een cliënt als je hem krankzinnig noemt.
Het gaat er bij weinig mensen in dat je geen zieke geest zou hebben als je dit doet.
Ik denk dat de advocaat juist bewust heeft gezegd dat hij krankzinnig is, met medeweten van AB.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:01 schreef Caland het volgende:
Maar nogmaals, misschien wil Anders wel voorkomen als krankzinnig. Maar dat lijkt me heel erg sterk.
Ja, dat is dus de vraag. Wat mij betreft rijmt het ook totaal niet als je een manifest van 1500 pagina's uitgeeft, een aanslag ter promotie daarvan pleegt en dan wil overkomen als een krankzinnige psychopaat. Helemaal omdat hij ook doelbewust wou dat de media bij het proces was om zijn woord kwijt te kunnen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Ik denk dat de advocaat juist bewust heeft gezegd dat hij krankzinnig is, met medeweten van AB.
Advocaten weten nl. als geen ander wat ze wel en niet mogen zeggen. Hij heeft aangegeven hem te willen verdedigen dus het rijmt niet als hij hem nu beschadigd, of hij moet juist zo'n slecht gesprek hebben gehad met zijn cliënt dat hij hem niet meer wilt verdedigen en dan met dit soort uitspraken komt.
Dat dus....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dat is dus de vraag. Wat mij betreft rijmt het ook totaal niet als je een manifest van 1500 pagina's uitgeeft, een aanslag ter promotie daarvan pleegt en dan wil overkomen als een krankzinnige psychopaat. Helemaal omdat hij ook doelbewust wou dat de media bij het proces was om zijn woord kwijt te kunnen.
Och gut, krijgen we dat soort non-nieuwsitems weerquote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef Injetta het volgende:
RTL nieuws: kun je in Nederland makkelijk aan kunstmest komen??
Zieke geest: zeker, maar dusdanig ziek dat dit rijst tot het niveau van ontoerekeningsvatbaarheid? Wat mij betreft zeker niet. Hij weet exact wat hij heeft gedaan en dat dit slecht is. Hij heeft nota bene bijna 9 jaar zitten plannen en heeft tussen aanslag 1 en 2 minimaal 45 minuten gereisd. Alleen de koudste kikkers 'kunnen' dat. Oftewel, zijn daden zijn hem voor de volle 100% aan te rekenen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:11 schreef Leandra het volgende:
In deze lijkt het me niet het beschadigen van een cliënt als je hem krankzinnig noemt.
Het gaat er bij weinig mensen in dat je geen zieke geest zou hebben als je dit doet.
Oh dear.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef Injetta het volgende:
Precies... wat een onzin dit... Een man staat nu uit te leggen dat het heeeeel moeilijk is om er een bom van te maken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Och gut, krijgen we dat soort non-nieuwsitems weer
Hele goeie vraag.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef Injetta het volgende:
tegenstrijdig idd. Mocht de advocaat hem nog meer willen beschadigen dan vraag ik me af hoe de dader hier achter kan komen. Hij heeft er immers geen weet van omdat hij in isolement zit.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dat is dus de vraag. Wat mij betreft rijmt het ook totaal niet als je een manifest van 1500 pagina's uitgeeft, een aanslag ter promotie daarvan pleegt en dan wil overkomen als een krankzinnige psychopaat. Helemaal omdat hij ook doelbewust wou dat de media bij het proces was om zijn woord kwijt te kunnen.
Het is juist niet zo moeilijk, maar dat moet voor de kijkers niet teveel duidelijk worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:19 schreef Injetta het volgende:
[..]
Precies... wat een onzin dit... Een man staat nu uit te leggen dat het heeeeel moeilijk is om er een bom van te maken.
Dat gaf ik eerder ook al aan inderdaad, lijkt er eerder op alsof de advocaat een wit voetje bij de massa wilt halen. Uit angst voor de Noorse Henk en Ingrids die hem deelname aan een goed werkend rechtsproces kwalijk nemen. Hij weet ook wel dat zijn client helemaal niks van het alles doorkrijgt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:20 schreef eight het volgende:
[..]
tegenstrijdig idd. Mocht de advocaat hem nog meer willen beschadigen dan vraag ik me af hoe de dader hier achter kan komen. Hij heeft er immers geen weet van omdat hij in isolement zit.
wat noem jij niet moeilijk? Met wat diesel en kunstmest ben je er echt niet hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:20 schreef Specularium het volgende:
Het is juist niet zo moeilijk, maar dat moet voor de kijkers niet teveel duidelijk worden.
Normaal gesproken niet nee, maar ik sta nergens meer van te kijken in Noorwegen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:24 schreef LB06 het volgende:
De kans is echt heel klein dat een advocaat zomaar dergelijke uitspraken gaat doen zonder medeweten en goedkeuring van cliënt.
quote:Anonymous aast op manifest Breivik
Hackersgroep Anonymous wil het manifest van Anders Breivik, de dader van de aanslagen in Noorwegen, aanvallen. De groep wil het document dat op internet staat drastisch veranderen en dan verder verspreiden.
Anonymous wil zoveel valse documenten verspreiden dat ze het orgineel uiteindelijk ondersneeuwen. De hackers willen er zo voor zorgen dat niemand Breivik nog serieus neemt.
In het manifest beschrijft Breivik zijn ideologie. Hij zette het document op internet en verstuurde het voor de aanslagen naar Europese politici.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)manifest-breivik.xml
Dat is wel wat "krankzinnig" letterlijk betekent: zieke geest.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:19 schreef LB06 het volgende:
[..]
Zieke geest: zeker, maar dusdanig ziek dat dit rijst tot het niveau van ontoerekeningsvatbaarheid? Wat mij betreft zeker niet. Hij weet exact wat hij heeft gedaan en dat dit slecht is. Hij heeft nota bene bijna 9 jaar zitten plannen en heeft tussen aanslag 1 en 2 minimaal 45 minuten gereisd. Alleen de koudste kikkers 'kunnen' dat. Oftewel, zijn daden zijn hem voor de volle 100% aan te rekenen.
Volgens die redenering moeten we ook bijna alle moordernaars laten gaan, want je hebt toch een zieke geest als je zomaar iemand het leven ontneemt?
Maar goed, het kan natuurlijk zo zijn dat dit voorlopig de stratiegie is. Of in ieder geval om de media een beetje te bespelen. Ik sluit niet uit dat hij er niet mee zit als hij door een insanity plea eerder uit de gevangenis kan. Dan kan hij alleen maar eerder doen wat hij nodig acht.
Met benzine en kunstmest ben je er aardig, je hebt er alleen heel veel van nodig.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:23 schreef eight het volgende:
[..]
wat noem jij niet moeilijk? Met wat diesel en kunstmest ben je er echt niet hoor.
Met een tractor kom je er wel sneller.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:23 schreef eight het volgende:
[..]
wat noem jij niet moeilijk? Met wat diesel en kunstmest ben je er echt niet hoor.
Ik acht die hele gek een stuk intelligenter dan al die scriptkiddo's van anonquote:
Als het waar is dat de advocaat een band heeft met de labour partij is het al helemaal vreemd. Dadelijk heeft AB bewust voor deze advocaat gekozen om later te claimen dat hij geen eerlijk proces krijgt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:22 schreef Caland het volgende:
Dat gaf ik eerder ook al aan inderdaad, lijkt er eerder op alsof de advocaat een wit voetje bij de massa wilt halen. Uit angst voor de Noorse Henk en Ingrids die hem deelname aan een goed werkend rechtsproces kwalijk nemen. Hij weet ook wel dat zijn client helemaal niks van het alles doorkrijgt.
Die zijn sowieso al te laat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik acht die hele gek een stuk intelligenter dan al die scriptkiddo's van anon
Ook dat ja.quote:
Benzine en kunstmest is idd het grootste gedeelte van de bom. Als je in zijn manifest kijkt komt er nog heel wat bij kijken, volgens mij was hij na aanschaf van materialen er 21 dagen mee bezig geweest om de bom te bouwen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:26 schreef Staal het volgende:
Met benzine en kunstmest ben je er aardig, je hebt er alleen heel veel van nodig.
Op zich wel goed om te vertellen dat het moeilijk is alleen de lui die er naar op zoek zijn vinden bergen recepten op internet. Dus een beetje zinloos is het wel.
Dat constateert Joop, waar wordt gemeld dat Van Doorn gisteravond twitterde: “Noorse PvdA wil Israel bombarderen”. Hij linkt daarbij naar een samenzweringssite die zich richt tegen ‘De Nieuwe Wereldorde’.quote:Terwijl de wereld verbijsterd is over de massamoord op jongeren van de Noorse Arbeiderspartij, een zusterpartij van de PvdA, gaat het Haagse PVV-gemeenteraadslid Arnoud van Doorn op Twitter onverminderd door met bashen. Hij wordt daarbij niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Via twitter vatte @Politiq de kwestie nog eens samen om die te verhelderen.quote:Het gaat om te beginnen niet om ‘de Noorse PvdA’ maar om de Sosialistisk Venstreparti, een partij die meer lijkt op de Nederlandse SP. Het bewuste bericht dateert van 27 maart(!) en handelt over het partijcongres waar een motie werd ingediend tegen de bombardementen op Libië. Binnen de partij SV is grote weerstand tegen militair geweld. De motie stelde dat de acties de internationale geloofwaardigheid ondermijnen omdat er bij goedkeuring van de bombardementen dan ook actie ondernomen zou moeten worden tegen Israël als dat land Gaza aanvalt. De protestmotie is verworpen en de SV ging akkoord met de NAVO-acties tegen Khadaffi. Van een voorstel tot ‘bombarderen van Israël’ is geen moment sprake geweest. De ‘Noorse PvdA’, oftewel de Arbeiderpartiet, heeft er al helemaal niets mee te maken.
Zit wat in. En door de uitspraken van die advocaat krijg je het idee dat hij niet echt bezig is om hem eerlijk te verdedigen. Dan heeft AB meteen goede munitie zodat hij kan laten zien dat democraten niet zuiver zijn en dat een rechtssysteem daarop gebaseerd niet werkt. Koren op zijn molen. HIj weet ook wel dat hij de zwaarste straf gaat krijgen met wat voor advocaat dan ook. Dus dan een advocaat nemen om je duivelse plan verder uit te smeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:28 schreef eight het volgende:
[..]
Als het waar is dat de advocaat een band heeft met de labour partij is het al helemaal vreemd. Dadelijk heeft AB bewust voor deze advocaat gekozen om later te claimen dat hij geen eerlijk proces krijgt.
Precies, voor hem valt er niets meer te winnen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:36 schreef Injetta het volgende:
Zit wat in. En door de uitspraken van die advocaat krijg je het idee dat hij niet echt bezig is om hem eerlijk te verdedigen. Dan heeft AB meteen goede munitie zodat hij kan laten zien dat democraten niet zuiver zijn en dat een rechtssysteem daarop gebaseerd niet werkt. Koren op zijn molen. HIj weet ook wel dat hij de zwaarste straf gaat krijgen met wat voor advocaat dan ook. Dus dan een advocaat nemen om je duivelse plan verder uit te smeren.
Zijn wel meer fouten gemaakt hoor. Sowieso al het feit dat hij ongestoord dik een uur lang heeft kunnen jagen op kinderen, er geen helikopters waren die politieagenten konden vervoeren, in eerste instantie de politieboot zonk wegens overbelading (dit heeft de moordenaar weer meer tijd gegeven), Breivik die gisteren doodleuk vervoerd wordt met een ongeblindeerde wagen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:25 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik word echt een beetje misselijk van al die mensen die blaten dat het er in Noorwegen amateuristisch aan toe gaat. Omdat ze een nummer fout hadden. Vrij groot, maar een nummer. Dude. Iedereen was in shock, het was donker, er waren vermisten en onsamenhangende verklaringen van getuigen. Mensen die misschien op het eerste gezicht dood leken maar het niet waren. En in het belang van onderzoek beginnen ze zelden tot nooit meteen met het verwijderen van doden. Lagen de Alphen slachtoffers er ook niet een hele nacht? Hier moeten ze niet van een makkelijk begaanbare parkeerplaats, maar nota bene een klif afgeplukt worden. Ik vermoed dat ze dat nummer hebben bijgesteld zodra alle lichamen op het vatseland aangekomen waren. op een klein, rond eiland met zoveel bebouwing lijkt het me ook lastig tellen, en weet je niet altijd zeker of je iedereen al gehad hebt. Geef die mensen een fucking break, het is ook nieuw voor hen.
En al die internethelden hoor je niet over hoe briljant Oslo's centrum ontruimd werd, hoe iedereen perfect luisterde en de straten leeg waren terwijl de politie en het leger systematisch de straten afgingen op zoek naar meer explosieven, met gevaar voor eigen leven. En accuraat reageerden op meer bommeldingen.
Alsjeblieft zeg
Lijkt me niet eens zo'n hele vreemde gedachte inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:28 schreef eight het volgende:
[..]
Als het waar is dat de advocaat een band heeft met de labour partij is het al helemaal vreemd. Dadelijk heeft AB bewust voor deze advocaat gekozen om later te claimen dat hij geen eerlijk proces krijgt.
Het is een groot land, met weinig bewoners. Ik betwijfel of het gat hier een paar mijl verderop politie helicopters heeft. Als die al gebruikt worden hier, omdat iemand ons court house opgeblazen heeft, dan wordt het lastig. En dat is in de States waar voortdurend shit los gaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn wel meer fouten gemaakt hoor. Sowieso al het feit dat hij ongestoord dik een uur lang heeft kunnen jagen op kinderen, er geen helikopters waren die politieagenten konden vervoeren, in eerste instantie de politieboot zonk wegens overbelading (dit heeft de moordenaar weer meer tijd gegeven), Breivik die gisteren doodleuk vervoerd wordt met een ongeblindeerde wagen.
En inderdaad dan die foutieve telling.
Er wordt nergens beweert dat het hier in Nederland beter geregeld is. Ik denk aan de overval in juniop het geldtransportbedrijf in A'dam waar de verdachten doodleuk 150 km achtervolgt worden en vervolgens weten te ontkomen. Dat was ook een sterk staaltje amateurisme.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Het is een groot land, met weinig bewoners. Ik betwijfel of het gat hier een paar mijl verderop politie helicopters heeft. Als die al gebruikt worden hier, omdat iemand ons court house opgeblazen heeft, dan wordt het lastig.
dat met die helikopters is niet heel erg ongebruikelijk, het zijn surveillancehelikopters, die zitten volgebouwd met hightech spulletjes.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn wel meer fouten gemaakt hoor. Sowieso al het feit dat hij ongestoord dik een uur lang heeft kunnen jagen op kinderen, er geen helikopters waren die politieagenten konden vervoeren, in eerste instantie de politieboot zonk wegens overbelading (dit heeft de moordenaar weer meer tijd gegeven), Breivik die gisteren doodleuk vervoerd wordt met een ongeblindeerde wagen.
En inderdaad dan die foutieve telling. Het hele gebeuren komt gewoon nogal amateuristisch over. En nee, dat had ik niet beter gedaanMaar als dat je argument is kunnen we dit forum wel sluiten.
Wat vind jij dan wel professioneel? Heb je niet een beetje te hoge verwachtingen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:55 schreef eight het volgende:
[..]
Er wordt nergens beweert dat het hier in Nederland beter geregeld is. Ik denk aan de overval in juniop het geldtransportbedrijf in A'dam waar de verdachten doodleuk 150 km achtervolgt worden en vervolgens weten te ontkomen. Dat was ook een sterk staaltje amateurisme.
Vind ik ook wel, zeker als je in acht neemt dat iedereen volop bezig was met de aanslag in Oslo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |