abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:44:33 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99967831
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar als een advocaat deze conclusie nu al trekt van zijn client, kan hij er beter maar stoppen en dat er een andere advocaat op wordt gezet.
Ik vind het echt heel raar dat een advocaat dit zegt over zijn client, of de client moet dit zelf al zo vinden.
Hoezo zou een advocaat niet mogen vinden dat zijn cliënt krankzinnig is en zou hij dat alleen met instemming van diezelfde cliënt mogen vinden?

Als hij door AB ingehuurd is en niet door het hof toegevoegd dan weet hij waarschijnlijk prima welke advocaat hij gevraagd heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:45:04 #242
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_99967845
quote:
Deze dude :')!!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:46:36 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99967894
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo zou een advocaat niet mogen vinden dat zijn cliënt krankzinnig is en zou hij dat alleen met instemming van diezelfde cliënt mogen vinden?
Omdat je als advocaat wordt geacht om de belangen van je cliënt te allen tijden te dienen. Op het moment dat je dit niet meer doet, zoals eigenlijk nu het geval is (of het moet vooropgezet zijn), ben ik het er wel mee eens dat Anders beter een andere, 'onpartijdige', advocaat kan krijgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:48:08 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99967940
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:24 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Waarom dan een aanslag op het kantoor van de premier? Waarom dan schieten op jongeren van de Arbeidspartij? Waarom een manifest van 1500 pagina's?
Omdat een simplistische verklaring beter te bevatten is voor sommige mensen, ook al moeten ze hem zelf verzinnen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:48:10 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99967943
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Deze dude :')!!
Waarom gaat hij niet net als iedereen gewoon op het internet haatberichtjes spreiden, ipv in de IRL-wereld een kaarsje te branden??
The End Times are wild
pi_99967951
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Mwah, ze zullen er in Noorwegen alles aan doen om hem niet te laten vermoorden in de gevangenis lijkt me.
Dat denk ik ook wel, maar het lijkt me nog onwaarschijnlijker dat hij zelfmoord gaat plegen aangezien hij zich gewoon liet oppakken.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:49:59 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99967992
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel, maar het lijkt me nog onwaarschijnlijker dat hij zelfmoord gaat plegen aangezien hij zich gewoon liet oppakken.
Hij wacht nog op het showproces he, althans dat wil hij er van maken. Als dat éénmaal achter de rug is zal zijn doel voltooid zijn. Hij speculeerde ook al op ingeademde kankerverwekkende stoffen en dat hij daardoor dood zou gaan in de gevangenis.

Hij heeft dus al zeker met die optie gespeeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99968024
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom gaat hij niet net als iedereen gewoon op het internet haatberichtjes spreiden, ipv in de IRL-wereld een kaarsje te branden??
Oldschoolhippie zonder interwebz en RTL7.
En drugsgebruiker met een voorliefde voor kaarsjes branden.
pi_99968063
quote:
GroenLinks wil debat over xenofobie

DEN HAAG - GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi heeft een debat aangevraagd met premier Mark Rutte en minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) over angst voor buitenlanders.

Aanleiding is de uitspraak van eurocommissaris voor Binnenlandse Zaken Cecilia Malmström dat te weinig Europese leiders zich verzetten tegen de 'xenofobe retoriek' van mensen als Anders Behring Breivik, de verdachte van de aanslagen in Noorwegen.
Hij wil in het debat aandacht voor de raakvlakken tussen de ideeën van Breivik en gedachten die in ons land leven, bijvoorbeeld in kringen en achterban van de PVV. Dibi vindt de afstand die PVV-leider Geert Wilders dinsdag nam van de aanslagen en de verdachte daarvan 'onvoldoende'.
De PVV heeft volgens hem een grote verantwoordelijkheid om 'de woede in Nederland te kanaliseren'.
Dibi ondernam actie vanaf zijn vakantieadres. Hij denkt dat hij genoeg medestanders krijgt voor het verzoek om een debat.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99968098
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:52 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Tofik Dibi en xenofobie rijmt.
pi_99968131
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:53 schreef Specularium het volgende:

[..]

Tofik Dibi en xenofobie rijmt.
Dat is voorwaarde als je een debat wilt aanvragen
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:56:34 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99968178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:36 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Uh ja, en dan? Meneer heeft een flatscreen, maar zit nog steeds hopelijk voor de rest van zijn leven vast.

Als ik mocht kiezen, zou ik toch voor mijn vrijheid gaan in plaats van een flatscreen.
Dat, plus dat ze in Noorwegen niet ineens een aparte back to basic gevangenis of cel gaan maken voor een misdadiger.

Dat men in de VS en UK nog wat achter loopt qua beschaving en de gevangenen erg sober huisvest wil niet zeggen dat dat in Noorwegen ook de standaard is, en met het lage Noorse criminaliteitscijfer zullen ze toch wel wat goed doen.

Dit is een beetje alsof men in hoogersnood Afrika verontwaardigd is dat onze VS en UK gevangenen 3 maal daags te eten krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:57:50 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99968215
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:49 schreef Caland het volgende:

[..]

Hij wacht nog op het showproces he, althans dat wil hij er van maken. Als dat éénmaal achter de rug is zal zijn doel voltooid zijn. Hij speculeerde ook al op ingeademde kankerverwekkende stoffen en dat hij daardoor dood zou gaan in de gevangenis.

Hij heeft dus al zeker met die optie gespeeld.
Als hij merkt dat niemand echt geintereseerd is in zijn verhaal dan gaat hij misschien realiseren dat hij best alleen staat (die paar verdwaalde medestanders daargelaten, maar dat zijn ook geen heldere lichten) en daar zijn conclusie uit trekt.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:59:54 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99968279
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:46 schreef Caland het volgende:

[..]

Omdat je als advocaat wordt geacht om de belangen van je cliënt te allen tijden te dienen. Op het moment dat je dit niet meer doet, zoals eigenlijk nu het geval is (of het moet vooropgezet zijn), ben ik het er wel mee eens dat Anders beter een andere, 'onpartijdige', advocaat kan krijgen.
En zeggen dat hij krankzinnig is, is niet in het belang van de cliënt?
De cliënt zou best krankzinnig kunnen zijn, en heeft in dat geval iig geen belang bij een advocaat die dat niet ziet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:01:39 #255
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99968339
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

En zeggen dat hij krankzinnig is, is niet in het belang van de cliënt?
De cliënt zou best krankzinnig kunnen zijn, en heeft in dat geval iig geen belang bij een advocaat die dat niet ziet.
Huh? Dan heb je wel een heel vertekend beeld van het beroep advocaat. Maar nogmaals, misschien wil Anders wel voorkomen als krankzinnig. Maar dat lijkt me heel erg sterk.

En ook al is hij het, dan is dat nog altijd niet aan de advocaat om dat naar buiten te brengen. Of zelfs al te beoordelen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:06:53 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99968476
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:01 schreef Caland het volgende:

[..]

Huh? Dan heb je wel een heel vertekend beeld van het beroep advocaat. Maar nogmaals, misschien wil Anders wel voorkomen als krankzinnig. Maar dat lijkt me heel erg sterk.

En ook al is hij het, dan is dat nog altijd niet aan de advocaat om dat naar buiten te brengen. Of zelfs al te beoordelen.
Laat ik het zo zeggen: als een cliënt idd krankzinnig is dan heeft hij er over het algemeen geen belang bij dat zijn advocaat dat niet zo ziet.

Dan komt het er immers al snel op neer dat er 2 krankzinnigen voor de rechter staan, en dat doet de verdediging sowieso geen goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:08:32 #257
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99968512
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: als een cliënt idd krankzinnig is dan heeft hij er over het algemeen geen belang bij dat zijn advocaat dat niet zo ziet.

Dan komt het er immers al snel op neer dat er 2 krankzinnigen voor de rechter staan, en dat doet de verdediging sowieso geen goed.
O jawel hoor, alles in het belang van de cliënt. Advocaten zijn beroepsleugenaars, dat weet de rechter ook wel.

Je cliënt ongewenst beschadigen in interviews voordat het proces ook maar begonnen is, dát doet de verdediging geen goed.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:11:20 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99968581
In deze lijkt het me niet het beschadigen van een cliënt als je hem krankzinnig noemt.

Het gaat er bij weinig mensen in dat je geen zieke geest zou hebben als je dit doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:11:37 #259
45206 Pietverdriet
pi_99968590
Tofu Didi wil een debat, waarom in godsnaam? Aandacht? Jeez, die lui in de kamer zijn al net zulke hersenloze kippen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:13:00 #260
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99968623
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:11 schreef Leandra het volgende:
In deze lijkt het me niet het beschadigen van een cliënt als je hem krankzinnig noemt.

Het gaat er bij weinig mensen in dat je geen zieke geest zou hebben als je dit doet.
Ja natuurlijk, maar waarom zou nota bene zijn advocaat zich daarover uitlaten? Dat kunnen anderen toch prima beoordelen...

Maargoed, de laatste dagen staan sowieso al bol van het algehele amateurisme in Noorwegen. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99968640
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:01 schreef Caland het volgende:

Maar nogmaals, misschien wil Anders wel voorkomen als krankzinnig. Maar dat lijkt me heel erg sterk.
Ik denk dat de advocaat juist bewust heeft gezegd dat hij krankzinnig is, met medeweten van AB.
Advocaten weten nl. als geen ander wat ze wel en niet mogen zeggen. Hij heeft aangegeven hem te willen verdedigen dus het rijmt niet als hij hem nu beschadigd, of hij moet juist zo'n slecht gesprek hebben gehad met zijn cliënt dat hij hem niet meer wilt verdedigen en dan met dit soort uitspraken komt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99968670
Het is sowieso raar dat zijn eigen advocaat zegt dat hij krankzinnig is. Dat past niet in het hele beeld dat naar voren komt. AB wil juist serieus genomen worden. Alles wat hij heeft gedaan wijst erop dat hijzelf in ieder geval overtuigd is dat zijn daden rationeel zijn.
Je schrijft toch geen manifest van 1500 pagina's en zet dat op internet omdat jezelf vindt dat je gek bent?
Die man vindt zichzelf vast een van de weinigen op deze wereld die niet gek is. In zijn geest zijn alle democraten en de moslims de gekken en gestoorden.

Dus.... ik kan me niet voorstellen dat hij wil dat zijn advocaat hem krankzinnig noemt. Maar hij weet dat waarschijnlijk niet eens aangezien ze hem blijkbaar ver gehouden hebben van elke nieuwsbron.

Wat ook heel raar is dat hij zelf een advocaat kiest die lid is van die partij die hij verafschuwt. Ben benieuwd hoe zijn brein dit heeft uitgedacht...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:15:14 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99968673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:13 schreef eight het volgende:

[..]

Ik denk dat de advocaat juist bewust heeft gezegd dat hij krankzinnig is, met medeweten van AB.
Advocaten weten nl. als geen ander wat ze wel en niet mogen zeggen. Hij heeft aangegeven hem te willen verdedigen dus het rijmt niet als hij hem nu beschadigd, of hij moet juist zo'n slecht gesprek hebben gehad met zijn cliënt dat hij hem niet meer wilt verdedigen en dan met dit soort uitspraken komt.
Ja, dat is dus de vraag. Wat mij betreft rijmt het ook totaal niet als je een manifest van 1500 pagina's uitgeeft, een aanslag ter promotie daarvan pleegt en dan wil overkomen als een krankzinnige psychopaat. Helemaal omdat hij ook doelbewust wou dat de media bij het proces was om zijn woord kwijt te kunnen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99968710
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja, dat is dus de vraag. Wat mij betreft rijmt het ook totaal niet als je een manifest van 1500 pagina's uitgeeft, een aanslag ter promotie daarvan pleegt en dan wil overkomen als een krankzinnige psychopaat. Helemaal omdat hij ook doelbewust wou dat de media bij het proces was om zijn woord kwijt te kunnen.
Dat dus....

Als je je ideeën wil verspreiden, dan heb je er niks aan als ze denken dat je gek bent.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_99968715
Iemand plaatste in dit topic de opmerking dat ABB expres een advocaat heeft gekozen die van de partij is van dat jeugdkamp. Misschien ziet ABB het als een sadistisch spelletje of zo. :{
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99968731
RTL nieuws: kun je in Nederland makkelijk aan kunstmest komen??
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:18:57 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99968743
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef Injetta het volgende:
Och gut, krijgen we dat soort non-nieuwsitems weer :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99968755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:11 schreef Leandra het volgende:

Zieke geest: zeker, maar dusdanig ziek dat dit rijst tot het niveau van ontoerekeningsvatbaarheid? Wat mij betreft zeker niet. Hij weet exact wat hij heeft gedaan en dat dit slecht is. Hij heeft nota bene bijna 9 jaar zitten plannen en heeft tussen aanslag 1 en 2 minimaal 45 minuten gereisd. Alleen de koudste kikkers 'kunnen' dat. Oftewel, zijn daden zijn hem voor de volle 100% aan te rekenen.

Volgens die redenering moeten we ook bijna alle moordernaars laten gaan, want je hebt toch een zieke geest als je zomaar iemand het leven ontneemt?

Maar goed, het kan natuurlijk zo zijn dat dit voorlopig de stratiegie is. Of in ieder geval om de media een beetje te bespelen. Ik sluit niet uit dat hij er niet mee zit als hij door een insanity plea eerder uit de gevangenis kan. Dan kan hij alleen maar eerder doen wat hij nodig acht.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:19:45 #269
45206 Pietverdriet
pi_99968758
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef Injetta het volgende:
Oh dear.
Diepgravende vaderlandse hoernalistiek
pi_99968759
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef Caland het volgende:

[..]

Och gut, krijgen we dat soort non-nieuwsitems weer :')
Precies... wat een onzin dit... Een man staat nu uit te leggen dat het heeeeel moeilijk is om er een bom van te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')