quote:Dodental aanslagen Noorwegen naar 91
OSLO - Een schutter heeft vrijdag op het eilandje Utoya, in een meer ten noordwesten van de Noorse hoofdstad Oslo, zeker 84 mensen doodgeschoten. Bij een bomaansag in Oslo vielen nog eens zeven doden.
De slachtoffers op Utoya zijn overwegend tieners en jongeren in de leeftijd van 14 tot 25 jaar. De Noorse politie verhoogde zaterdag het dodental van 10 naar 84.
Een zegsman van de politie zei dat rekening wordt gehouden met het oplopen van het dodental. In het water rond Utoya zoekt de politie naar nog meer mogelijke slachtoffers.
De aanval op het jeugdkamp van de sociaaldemocratische partij op Utoya heeft ''een catastrofale omvang'', aldus politiechef Oystein Maeland. Hij vreesde dat het dodental nog iets hoger kan uitvallen om er ook ernstig gewonde slachtoffers zijn.
De Noorse koning Harald V heeft zaterdag de aanslagen ''een niet te vatten tragedie'' genoemd en zei dat het belangrijk is dat de mensen bij elkaar blijven en elkaar steunen.
Grote bom
De dader kwam aan het eind van de middag en anderhalf tot 2 uur nadat er in het centrum van Oslo een grote bom was ontploft, naar het jeugdkamp verkleed als politieagent. Hij zei de veiligheid te komen controleren en schoot vervolgens op de aanwezigen.
Er waren naar schatting 560 jongeren aanwezig op het kleine eilandje. De schutter is aangehouden. Het zou gaan om een 32-jarige Noor uit de hoofdstad Oslo met rechts-extremistische ideeën.
Autobom
Bij de aanslag met een autobom in de hoofdstad verloren zeven mensen het leven. Aangenomen wordt dat de schutter op Utoya ook verantwoordelijk is voor de aanslag in Oslo. Daar werd het kantoor van de sociaaldemocratische premier Jens Stoltenberg zwaar beschadigd, net als de ministeries van Financiën en van Olie. Het vreedzame Noorwegen werd diep geschokt door de aanslagen.
De premier dook enige tijd onder en militairen zetten straten af in Oslo uit vrees voor meer ontploffingen.
Internationale organisaties
Tal van commentatoren wijdden aanvankelijk uit over welke islamitische groepen hier verantwoordelijk voor konden zijn, maar Stoltenberg liet relatief snel weten dat hij niet dacht dat ''de aanslagen verband hielden met internationale terroristische organisaties, maar dat ze eerder het werk van een gek leken te zijn''.
quote:Op zondag 24 juli 2011 12:50 schreef Tamashii het volgende:
EggsTC!
Wat ik me nou afvraag, hoe is hij daar terecht gekomen? Deed hij mee net als al die andere, of deed hij de hele tijd alsof hij politie was.
Woorden schijnen net zo gevaarlijk te zijn als kogels, als je triest links moet geloven.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:55 schreef FoolWithMokey het volgende:
Toen ik vandaag wakker werd, gokt ik erop dat nummer 40 al uit zou zijn, maar jullie hebben mij teleurgesteld.
Ik weet niet of ik het wel wil zien, maar misschien een linkje hier of anders even in DM....quote:Op zondag 24 juli 2011 12:54 schreef G.R.S. het volgende:
Nog net een schokkende foto op 4chan gezien. Damn, foto van wel erg dichtbij. *bibber*
Dan zou het een slowchat moeten zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:55 schreef FoolWithMokey het volgende:
Toen ik vandaag wakker werd, gokt ik erop dat nummer 40 al uit zou zijn, maar jullie hebben mij teleurgesteld.
Logisch, zo'n beetje alles wat ze nu doen is direct of indirect aan de dreiging te koppelen.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:54 schreef Notenkast het volgende:
http://nyheter24.se/nyhet(...)samband-med-dadet?up
"Gewapende politie-inval in Oslo - gekoppeld aan bomaanslag"
Link in spoiler?quote:Op zondag 24 juli 2011 12:54 schreef G.R.S. het volgende:
Nog net een schokkende foto op 4chan gezien. Damn, foto van wel erg dichtbij. *bibber*
De kracht van woorden kunnen erg gevaarlijk zijn in bepaalde gevallen. Als men blijft herhalen dat iets slecht is, gaat men dat ook vanzelf geloven.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Woorden schijnen net zo gevaarlijk te zijn als kogels, als je triest links moet geloven.
Constant haat en angstzaaien heeft nou eenmaal gevolgen. Helemaal als het gebaseerd is op etniciteit en religie. De geschiedenis bewijst dit.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Woorden schijnen net zo gevaarlijk te zijn als kogels, als je triest links moet geloven.
Dat is dan wel lief van hemquote:"Ik heb altijd van Nederland gehouden", zegt hij ook. "Het zou erg jammer zijn als dat eens zo grote land, dat zo veel tijd en energie heeft gestoken in het bevechten van de zee, wordt vernietigd door een vloedgolf van sharia barbarij."
Is volgens mij nog steeds niet duidelijk. Hier wordt het bijvoorbeeld ontkend.quote:
@nu.nlquote:Gewapende Noorse politiemensen zijn zondag een operatie in de hoofdstad Oslo begonnen.
De actie houdt verband met de aanslagen van vrijdag in Oslo en op een eiland ten noordwesten van de stad. Dat heeft een politiewoordvoerder laten weten.
De gewapende politie-actie vindt volgens een politiewoordvoerder plaats in een voorstad ten noordoosten van het centrum van de hoofdstad, nabij snelweg E4 naar vliegveld Gardermoen en het noorden van het land.
Op 100 tot 350 meter van het adres van de inval is de gevechtsschool van de Noorse strijdkrachten gevestigd.
Bij de aanslagen op het eilandje Utoya en in Oslo kwamen vrijdag in totaal zeker 92 mensen om en vielen 97 gewonden. Een 32-jarige verdachte van de aanslagen is vrijdag aangehouden. Hij heeft bekend dat hij heeft geschoten en dat hij achter de bomaanslag zat.
Das gewoon Wilbers napraten. Hoewel ik dat niet mag zeggen in dit topique.quote:
Zijn moeder wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:58 schreef yavanna het volgende:
Zijn vader heeft volgens de krant Verdens Gang, gezegd al sinds 1995 geen contact meer met hem te hebben.
Da's toch een beetje 'wij van wc-eend'..quote:Op zondag 24 juli 2011 12:59 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Is volgens mij nog steeds niet duidelijk. Hier wordt het bijvoorbeeld ontkend.
hou toch eens op johquote:Op zondag 24 juli 2011 12:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
MAar die had gnoeroe en was dus geestelijk afgetakeld...quote:Op zondag 24 juli 2011 13:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zijn moeder wel.
Zal ze echt niks gemerkt hebben van de activiteiten van haar zoon? Je kent je kind toch door en door?
Past wel helemaal in de PR-strategie uit zijn manifest.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:58 schreef yavanna het volgende:
Breivik zou om een openbare zitting hebben gevraagd, maandag.
Over die tsunami? Mensen die volslagen paranoïde zijn misschien.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Stiekem is iedereen het wel een beetje met hem eens.
De mensen die geloven in een tsunami van Islamisering ja. Maar die zijn wat mij betreft ook niet helemaal 100%.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet mogelijk in deze vrij beladen reeks.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Das gewoon Wilbers napraten. Hoewel ik dat niet mag zeggen in dit topique.
Behoorlijk knap dat die nog van het eiland af wist te komen dan.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:01 schreef Paul het volgende:
Wel raar dat de mensen van het eiland over een 2e schutter hadden. Terwijl die nooit is gevonden.
Dat zie je volgens mij wel vaker, dat mensen in hun verwarring er zeker van zijn dat er een tweede schutter is. Misschien deed hij het wel expres, even steeds een pruik op en af doen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:01 schreef Paul het volgende:
Wel raar dat de mensen van het eiland over een 2e schutter hadden. Terwijl die nooit is gevonden.
Leg uit.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Van Trouw:quote:Op zondag 24 juli 2011 13:01 schreef Paul het volgende:
Klinkt mij meer als een echo die over het eiland heen kaatst.quote:Roset vertelde hoe de schutter voortdurend probeerde slachtoffers uit het bos te lokken om ze daarna te vermoorden. Hij is er overigens van overtuigd dat er twee daders waren. 'Ik weet zeker dat er vanuit twee verschillende plaatsen op het eiland werd geschoten op hetzelfde moment', zei hij.
Staat er nu niet meer tussen volgens mijquote:Op zondag 24 juli 2011 12:54 schreef G.R.S. het volgende:
Ik weet niet zeker of de foto al geplaatst is. En als het te schokkend is; gewoon verwijderen mods!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Kan" "Bepaalde gevallen".quote:Op zondag 24 juli 2011 12:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De kracht van woorden kunnen erg gevaarlijk zijn in bepaalde gevallen. Als men blijft herhalen dat iets slecht is, gaat men dat ook vanzelf geloven.
Ja. En hij is per boat naar dat eiland gevaren, na zich eerst gelegitimeerd te hebben. Die kerel die dat toeliet weet toch wel of er ook nog andere (oudere) personen naar dat eiland zijn toegevaren?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:03 schreef speknek het volgende:
Klinkt mij meer als een echo die over het eiland heen kaatst.
quote:Op zondag 24 juli 2011 13:03 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of de foto al geplaatst is. En als het te schokkend is; gewoon verwijderen mods!
SchokkendWel schokkend maar niet heel erg schokkend, ik had erger verwacht op 4chan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien istie wel dood.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. En hij is per boat naar dat eiland gevaren, na zich eerst gelegitimeerd te hebben. Die kerel die dat toeliet weet toch wel of er ook nog andere (oudere) personen naar dat eiland zijn toegevaren?
Het begint veel kleiner, het bewaren van de eigen Nederlandse cultuur.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De mensen die geloven in een tsunami van Islamisering ja. Maar die zijn wat mij betreft ook niet helemaal 100%.
Misschien dat er toch explosieven zijn afgegaan waardoor het leek of er meerdere schutters waren?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:01 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of de foto al geplaatst is. En als het te schokkend is; gewoon verwijderen mods!
SchokkendZeer triest natuurlijk maar valt mee hoe schokkend het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
Ik had ook ergere foto's verwacht op 4chan.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wel schokkend maar niet heel erg schokkend, ik had erger verwacht op 4chan.
[..]
SchokkendEn eronder: Images you'll also enjoySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fucking hell..
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Een gevolg van diverse factoren ja.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het begint veel kleiner, het bewaren van de eigen Nederlandse cultuur.
Die massale Wildersaanhang is ook maar een gevolg.
"Huilhuil, ik ben een arm slachtoffer en zo bang, redt mij"quote:Op zondag 24 juli 2011 13:02 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Behoorlijk knap dat die nog van het eiland af wist te komen dan.
Nja, je hebt genoeg mensen hier die het als schokkend ervarenquote:Op zondag 24 juli 2011 13:05 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Zeer triest natuurlijk maar valt mee hoe schokkend het is.
Bij die troep die daar staat valt alles mee.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:05 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik had ook ergere foto's verwacht op 4chan.
Heel veel mensen kunnen niet relativeren en die zullen dus gewoon zieke motivaties hebben, ingegeven door woorden die wettelijk op het randje zijn en op allerlei wijzen te interpreteren zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:03 schreef El_Matador het volgende:
"Kan" "Bepaalde gevallen".
Waar ligt dat aan denk je? De zieke motivaties van een dader, of de woorden die iedereen kan horen en iedereen kan relativeren?
Ik pleit daar al sinds jaar en dag voor.quote:Dus morgen ga je actief pleiten voor het verbieden van "haatzaaiende" imams, of is zoveel daadkracht bij jouw overtuigingen niet aan de orde?
Dat dacht ik eerst ook, maar daarna las ik dat tieners die tweede schutter ook anders beschreven met zwarte kleren en een beetje dik.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:03 schreef speknek het volgende:
Klinkt mij meer als een echo die over het eiland heen kaatst.
Nee precies, vandaar; spoiler!quote:Op zondag 24 juli 2011 13:06 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Nja, je hebt genoeg mensen hier die het als schokkend ervaren
Klinkt als de persoon die op die foto's te zien was. Hij zou met een mes gelopen hebben oid. Politie zou uitgaan van 1 dader op het eiland, zo melden diverse media althans.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar daarna las ik dat tieners die tweede schutter ook anders beschreven met zwarte kleren en een beetje dik.
quote:Breaking a flank is a dangerous move. However, keep in mind that they will not expect you to rush them aggressively (go for head shots) so you have the element of surprise. Let’s call this strategy: “Thrust of the Martyr” due to the severity and critical circumstances of the attack. It is a lethal move where either you or your opponent(s) will die or get injured. Based on your strengths and their weaknesses you will have a success rate of aprox. 75% if facing 2 agents (scenario 1). Against 4 agents this will however drop to 30-45% (scenario 2) even taken your conviction and superior armour and firepower into account. If you allow them enough time to deploy 1-2 snipers in either scenario you will not likely get out of the situation alive, survival rate of less than 20%. Under normal circumstances, you will however only face 2 police officers (2 per car) which should allow you to neutralise both quite easily. In any case, surrender is not an option. You either break free or die in the attempt.
Ik denk dat zo,n beetje iedere geheime dienst dat 'levenswerk' aan doorlezen isquote:Op zondag 24 juli 2011 12:58 schreef Specularium het volgende:
Vraag me af of de AIVD nu ook overuren draait.
Zal wel.
Ik kom daar anders nooitquote:Op zondag 24 juli 2011 13:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bij die troep die daar staat valt alles mee.
Klopt. Maar je moet in deze situatie alles overwegen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:06 schreef El_Matador het volgende:
Een 2e dader is alleen aangekaart door jongeren die volledig in paniek en trauma waren, omdat ze schoten hoorden op andere plekken op het eilandje.
Dat lijkt me geen hard bewijs. Die jongeren waren zo getraumatiseerd als wat en kunnen nooit helder inschatten hoeveel daders er zijn.
Ja, volgens mij waren er ooggetuigen van de tweede schutter. Er is in ieder geval een signalement uitgegeven.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar daarna las ik dat tieners die tweede schutter ook anders beschreven met zwarte kleren en een beetje dik.
Dat is natuurlijk zo subjectief als de neten. En dat blijkt ook uit de enorme weerstand vanuit het andere politieke spectrum.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het begint veel kleiner, het bewaren van de eigen Nederlandse cultuur.
Die massale Wildersaanhang is ook maar een gevolg.
Tja, kanker van de samenleving. Mensen met gebrekkig beoordelingsvermogen en ontbrekende sociale omgeving om ze in het gareel te meppen. Gelukkig zijn de meeste te kansloos om zo gemotiveerd te zijn als meneer Behvrik (of hoe die ook heet).quote:Op zondag 24 juli 2011 13:00 schreef Supersoep het volgende:
Weet je, het probleem met dat manifest is dat het enorm tot de verbeelding gaat spreken tot veel mensen. Vooral al de lone wolfs die we nu al hebben. Het is, als je eenmaal het pseudo-intellectuele voorbij bent, op zo'n manier geschreven dat het mensen aantrekt. Vooral diegenen die al minder gevoelig zijn voor slachtpartijen. Hij heeft het over medailles, een orde van tempeliers, een eigen custom-made harnas genaamd "Loki Armour"![]()
Daar ga je helaas mensen mee overtuigen. Daarin verschilt het ook wel met het manifest van de Unabomber, dat enkel een intellectuel ideologisch betoog was.
Blijkbaar valt dat gelukkig mee, want dit is de eerste en enige aanslag in 10 jaar "anti-islampolitiek".quote:Op zondag 24 juli 2011 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel veel mensen kunnen niet relativeren en die zullen dus gewoon zieke motivaties hebben, ingegeven door woorden die wettelijk op het randje zijn en op allerlei wijzen te interpreteren zijn.
Jammer.quote:Ik pleit daar al sinds jaar en dag voor.
Die vent bekijkt alles wiskundig, alles wordt afgewogen in percentages van slagen.quote:
Maar goed, er werd hierboven ook al aangegeven dat die dan ook naar het eiland moest zijn gebracht. Misschien al veel eerder dan de dader (die eerst nog een bommetjesklus had in Oslo)?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:07 schreef Notenkast het volgende:
Ja, volgens mij waren er ooggetuigen van de tweede schutter. Er is in ieder geval een signalement uitgegeven.
Hij praat alsof hij een raid aan het voorbereiden is in WoW.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die vent bekijkt alles wiskundig, alles wordt afgewogen in percentages van slagen.
Moslimterroristen of rechtse terroristen, weinig verschil. Ik vind ze even gevaarlijk, met het verschil dat moslimextremisme niet gedoogd wordt door de politiek.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:08 schreef waht het volgende:
[..]
Die stakkers zijn wat mij betreft een veel groter gevaar voor de samenleving dan moslimterroristen ooit zullen zijn.
Volgens het signalement droeg de tweede schutter ook een automatisch vuurwapen op z'n rug. Grote kans dat hij dus ook het nodige materieel had. En het zou idd niet te veel moeite zijn om dat ergens te dumpen en in het water te springen om zo van het eiland af te komen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar goed, er werd hierboven ook al aangegeven dat die dan ook naar het eiland moest zijn gebracht. Misschien al veel eerder dan de dader (die eerst nog een bommetjesklus had in Oslo)?
Hij heeft zich toch juist wel overgegevenquote:Op zondag 24 juli 2011 13:07 schreef EggsTC het volgende:
[..]
. In any case, surrender is not an option. You either break free or die in the attempt.
De cijfers zijn alleen nonsens, omdat ze nergens op gebaseerd zijn. Net zoals hij fantaseerde dat hij in een supergeheime ridderorde zat, zit hij hier te fantaseren dat ie Jason Bourne is. Toch, wel snugger om te bedenken dat de gemiddelde politieauto twee mensen heeft (aan de andere kant zullen ze eerder een arrestatiebus sturen in zo'n geval).quote:Op zondag 24 juli 2011 13:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die vent bekijkt alles wiskundig, alles wordt afgewogen in percentages van slagen.
Hij had geen kogels meer. Dan heeft het weinig zin om terug te vechten.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hij heeft zich toch juist wel overgegeven
Hij had na 2 uur Call of Duty genoeg, denk ik.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar zullen veel mensen het niet met je eens zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:08 schreef El_Matador het volgende:
Blijkbaar valt dat gelukkig mee, want dit is de eerste en enige aanslag in 10 jaar "anti-islampolitiek".
Een nog engere situatie is als die domme massa (zoals nu ook in Nederland) groter en groter lijkt te worden. Dus kennelijk is je werkwijze, alles maar kunnen roepen, ook niet de juiste. Zoals je al zei, is het roepen al 10 jaar aan de gang. Allerlei Pat Condell's, Wildersjes, Pemela'tjes, Ayaantjes. Kracht van herhaling. Ik vind het dan niet vreemd dat er figuren rondlopen die deze herhalingen echt, vanuit de grond van hun hart, als leidraad nemen om dit soort acties te plegen. Want ja, ze voelen zich echt bedreigd.quote:En wat wil je dan? De domme massa die niet kan relativeren als maatstaf nemen om uitspraken van anderen te verbieden? Enge situatie.
Ik gun ze hun gedachtekronkels, maar laat die gedachtekronkels ook voor wat het is. Een podium geven voor gestoorde gekken vind ik wat minder geslaagd.quote:Jammer.
Ik gun ze hun zegje.
Eigenlijk maar 1 met een vertakking. Het verloochenen van de eigen cultuur en het mede daardoor krampachtig tolereren van allerlei ellende om maar geen ruzie te krijgen met minderheden.quote:
Denk eerder dat het advies voor mensen die in zijn voetsporen willen treden was, dan voor zichzelf.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat zijn plan was. Helemaal omdat hij nu om een openbare zitting heeft gevraagd.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat de moslimterrorist beter tijdens z'n voorbereidingen te signaleren is dan een islamofobe terrorist. Puur om praktische redenen zoals uiterlijk en achtergrond.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Moslimterroristen of rechtse terroristen, weinig verschil. Ik vind ze even gevaarlijk, met het verschil dat moslimextremisme niet gedoogd wordt door de politiek.
Dus Wilders is feitelijk het symbool van de slachtofferrol die "de autochtoon" aanneemt. Daar zijn we mooi klaar mee.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Eigenlijk maar 1 met een vertakking. Het verloochenen van de eigen cultuur en het mede daardoor krampachtig tolereren van allerlei ellende om maar geen ruzie te krijgen met minderheden.
Want voor je het weet komt die racismekaart weer langs. Dat is men inmiddels wel zat aan beide kanten van het politieke spectrum.
Zet je je eigen volk in de hoek krijg je Wilders vanzelf. Daarom is hij het gevolg.
En rechtse terroristen natuurlijk welquote:Op zondag 24 juli 2011 13:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Moslimterroristen of rechtse terroristen, weinig verschil. Ik vind ze even gevaarlijk, met het verschil dat moslimextremisme niet gedoogd wordt door de politiek.
Noorse explosieve opruimingsdienst is er al mee bezig.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:15 schreef menesis het volgende:
In de achtertuin van de personen die net zijn opgepakt staan 2 grote chemische containers
Hij beschrijft hier mogelijke scenario's als hij klem gereden zou worden door politie.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die weerstand komt vooral door zijn bewoording. De hardheid, botheid, selectieve verontwaardiging.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo subjectief als de neten. En dat blijkt ook uit de enorme weerstand vanuit het andere politieke spectrum.
Wel, er zit een ideologische bondgenoot van Anders in de Nederlandse regering, dus ja, rechts-extremisme wordt gedoogd. Ophitsende haatretoriek is gewoon een mening in het maatschappelijk debat.quote:
Roem. Ja..quote:Op zondag 24 juli 2011 13:14 schreef Supersoep het volgende:
Niemand gaat ooit de slachtoffers kennen, maar deze man heeft nu eeuwige roem.
Oneerlijk he.
Op dat eilandje ?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:17 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Hij beschrijft hier mogelijke scenario's als hij klem gereden zou worden door politie.
Dan ben je of erg naief of niet op de hoogte van de politieke situatie van Nederland. Dat mensen er niet meer over praten, of inhoudelijk weerstand bieden, heeft meer te maken met het feit dat je a) geen weerstand kan bieden jegens fantasieverhalen en b) het uitgekauwde uitspraken zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die weerstand komt vooral door zijn bewoording. De hardheid, botheid, selectieve verontwaardiging.
Inhoudelijke weerstand is er niet zo veel. Tenminste, het valt me erg mee.
Hij beschrijft het niet alleen voor zichzelf, ook voor mensen die dit soort dingen gaan plannen. Dat is duidelijk merkbaar aan de manier van schrijven. Een soort van terroristen handleiding..quote:
Wat een regelrechte bullshit. Terorisme/radicalisme wordt nergens gedoogd, vanuit welke ideologie dan ook.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, er zit een ideologische bondgenoot van Anders in de Nederlandse regering, dus ja, rechts-extremisme wordt gedoogd. Ophitsende haatretoriek is gewoon een mening in het maatschappelijk debat.
quote:Ketil B. Stensrud
Anders Behring Breivik (32) was executing youths on Utøya for one and half hours until he 'ran out of ammunition [he was using both handguns and a semi-automatic rifle] and subsequently surrendered to Norwegian special forces late Friday afternoon.
The man charged with one of the world's most shocking massacres in recent history has explained to police that he wanted to change Norwegian politics through violence.
"He's stated that he went to Utøya [where 700 youths in the age of 15-25 were gathered] to give the Labour party a warning that 'doomsday would be imminent' unless the party changed its policies," said Geir Lippestad, the man's defense attorney.
"He wanted to hurt the Labour party and halt its recruitment in the worst possible way, referring to party members as marxists."
Lippestad says that Behring Breivik remained calmed and balanced throughout a 10 hour night of interrogation.
"I think he's realised what he's done, and he views himself as sane."
(VG's journalist asks Lippestad whether Behring Breivik feels remorse, a question to which Lippestad refuses to comment.)
When he was arrested he had no ammunition left in his weapon.
"He's told me that he surrendered to Delta [Norwegian special forces]."
Tomorrow will be the day of imprisonment prior to any trial, and Behring Breivik will be able to explain his actions further. Lippestad elaborates:
"He wanted to open doors [by committing these crimes]. He will explain the background of his actions and why he actually did it for media."
"He sits on a lot of hatred for many people, which incorporates most significant societal institutions."
Breivik's ambition was to radically change Norwegian society. He felt that he did not have any other alternatives to violence. He had previously tried to change it [society] through letters to newspapers, but they were refuted.
"He says that there was no other way. He had tried all possible alternatives.He felt that his actions were gruesome, but necessary," said Lippestad.
"He wanted to 'open doors
trolololquote:I ordered an ASE Utra CQB-QM silencer (cost was 800 Euro) for my semi automatic rifle in September 2010 and the supplier, Intersport Bogstadveien, told me it would arrive in early January 2011. In January, the supplier told me ASE had suddenly cancelled all private orders due to the fact that they had just received a large military order... I’m not going to take the chance with a regular non-auto silencer because it might overheat and explode during rapid fire, with the risk of destroying Gungnir. I was not able to find another supplier of semi automatic silencers that could be sent to my country directly from the supplier or by jetcarrier. The only bonus I guess is that by eliminating the silencer aspect allows me to order and equip a bayonet instead. So I guess; “Marxist on a stick” will soon become an exclusive Knights Templar Europe trademark:D.
O, leuk.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat een regelrechte bullshit. Terorisme/radicalisme wordt nergens gedoogd, vanuit welke ideologie dan ook.
Je kan zeggen wat je wil, maar rechts-extremisme ziet zich wel grotendeels vertegenwoordigd door de PVV. En nee, dan heb ik het niet over het neo-nazisme, want dat is weer een andere tak. En ja, dat is ondanks dat de PVV niet met rechts-extremisme geassocieerd wilt worden.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat een regelrechte bullshit. Terorisme/radicalisme wordt nergens gedoogd, vanuit welke ideologie dan ook.
Als iemand zo'n aanslag pleegt en roept: Ik doe dit voor Wilders, ik doe dit voor de PVV, is dan Wilders of de PVV verantwoordelijk?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar rechts-extremisme ziet zich wel grotendeels vertegenwoordigd door de PVV. En nee, dan heb ik het niet over het neo-nazisme, want dat is weer een andere tak. En ja, dat is ondanks dat de PVV niet met rechts-extremisme geassocieerd wilt worden.
quote:Norway massacre: 6 arrests in Oslo, police trying to gain access to 2 chemical containers at address they have been searching- Sky News
Ironisch genoeg roepen de meeste in het tweede geval 'ja', jij zelfs voorop.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Als iemand zo'n aanslag pleegt en roept: Ik doe dit voor Wilders, ik doe dit voor de PVV, is dan Wilders of de PVV verantwoordelijk?
Als iemand een aanslag pleegt en roept: Ik doe dit voor Allah, ik doe dit voor de Islam, is dan de Islam verantwoordelijk?
http://nyheter24.se/nyhet(...)samband-med-dadet?upquote:
Wilders of de PVV zijn niet verantwoordelijk. Maar de PVV trekt zulke types aan, al heeft de PVV naar eigen zeggen daar niks mee te maken.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Als iemand zo'n aanslag pleegt en roept: Ik doe dit voor Wilders, ik doe dit voor de PVV, is dan Wilders of de PVV verantwoordelijk?
Als iemand een aanslag pleegt en roept: Ik doe dit voor Allah, ik doe dit voor de Islam, is dan de Islam verantwoordelijk?
Ik zie de PVV totaal niet als een extremistische partij. Er zullen best raakvlakken zijn, ja. Maar zo zal een Volkert ook zich grotendeels vertegenwoordigd gevoeld hebben door GL. Ook maar wegzetten als extremistisch en stellen dat links terrorisme wordt gedoogd?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar rechts-extremisme ziet zich wel grotendeels vertegenwoordigd door de PVV. En nee, dan heb ik het niet over het neo-nazisme, want dat is weer een andere tak. En ja, dat is ondanks dat de PVV niet met rechts-extremisme geassocieerd wilt worden.
Je zal wel moeten.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het inderdaad een openbare trial wordt. Aan de ene kant wil de hele wereld horen wat hij te zeggen heeft, en heeft hij erom gevraagd (mag er dan geweigerd worden? Zal toch wel?), aan de andere kant wil je 'm niet nog meer publiciteit geven.
Ik wil hem juist wel publiciteit geven. Hij mag niet weggezet worden als een of andere zonderlinge psychopaat, als een incident. Laat hem maar zeggen wat hdm heeft gedreven.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het inderdaad een openbare trial wordt. Aan de ene kant wil de hele wereld horen wat hij te zeggen heeft, en heeft hij erom gevraagd (mag er dan geweigerd worden? Zal toch wel?), aan de andere kant wil je 'm niet nog meer publiciteit geven.
Ja ik vind het ook in alles lijken op Timothy McVeigh, met als verschil dat Anders het nog net wat beter uitgedacht lijkt te hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef Monidique het volgende:
Iedereen houdt van vergelijkingen, dus: dit is Europa`s Oklahoma. Zowel gezien de daad zelf, de dader, en gezien de onderliggende rechtse ideologie en de maatschappelijke positie daarvan.
Al met al zal de impact van zijn daad op de loop van de geschiedenis klein zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook in alles lijken op Timothy McVeigh, met als verschil dat Anders het nog net wat beter uitgedacht lijkt te hebben.
Nee hoor, alleen als er feest gevierd wordt of begrip wordt getoond voor een aanslag als 911 of die in London, Madrid enz....quote:Op zondag 24 juli 2011 13:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ironisch genoeg roepen de meeste in het tweede geval 'ja', jij zelfs voorop.
In de film Fitna heeft Geert duidelijk aangegeven dat de aanslag op 11-09-2001 veroorzaakt is door "de Islam". Iig vindt Geert het typisch Islam dat het tot dit soort terrorisme leidt. Als de aanslag in Noorwegen niets met Geert te maken heeft, heeft de aanslag van 11-09 ook niets met de Islam te maken.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
'de islam' is niks.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen als er feest gevierd wordt of begrip wordt getoond voor een aanslag als 911 of die in London, Madrid enz....
Maar ik geef niet de Islam daar zonder meer de schuld van.
Er zit een cruciaal verschil tussen de koranen wilders.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jim Jones was een andere categorie. McVeigh is nog zeer bekend en heeft impact gehad.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:30 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Al met al zal de impact van zijn daad op de loop van de geschiedenis klein zijn.
Wie heeft het nu nog over Timothy McVeigh, Jim Jones of welke andere individuele massamoordenaar?
Eh. Nee. Maar andere discussie, niet ontopic hier.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Er zit een cruciaal verschil tussen de koranen wilders.
In de koran wordt letterlijk opgeroepen tot geweld, wilders doet dit niet.
Iedere moslim roept toch ook dat 911 niets met de Islam te maken heeft!! Of denkt iedereen dat dit wel zo is?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
In de film Fitna heeft Geert duidelijk aangegeven dat de aanslag op 11-09-2001 veroorzaakt is door "de Islam". Iig vindt Geert het typisch Islam dat het tot dit soort terrorisme leidt. Als de aanslag in Noorwegen niets met Geert te maken heeft, heeft de aanslag van 11-09 ook niets met de Islam te maken.
Hij zegt alleen dat de we straten moeten terugveroveren en schoonmaken van haatbaarden en hoofddoekjes en dat van rassenrellen geen negatieve uitwerking hoeft uit te gaan.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Er zit een cruciaal verschil tussen de koranen wilders.
In de koran wordt letterlijk opgeroepen tot geweld, wilders doet dit niet.
quote:"Psychiatrist John Smith concluded that [McVeigh] was a decent person who had allowed rage to build up inside him to the point that he had lashed out in one terrible, violent act." – from a BBC story on McVeigh.[7] McVeigh's IQ was assessed at 126.
Waar zijn eigenlijk de beelden van die feestvierende mensen nav 911? Ik heb ze nooit gezien. Heb je een link naar Youtube? Ik heb het forum van Elsevier.nl even nagelezen en daar staan weer aardig wat quotes over begrip voor deze Noor. Iig vinden ze het logisch dat sommigen zo reageren en dan schijnt "links" de schuld te moeten krijgen. Dus het is echt allemaal één pot nat.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen als er feest gevierd wordt of begrip wordt getoond voor een aanslag als 911 of die in London, Madrid enz....
Lol...dat feest vieren gebeurt nu ook en dat wordt door PVV-ers net zo gebagetalliseerd als dat moslims dat deden bij 9/11. 1 pot nat....andere ideologie, maar hetzelfde fanatisme en agressie.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Natuurlijk is de Islam een invloed geweest. En islamitische Wildersen die haatzaaien en roepen dat de Islam bedreigd wordt.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Iedere moslim roept toch ook dat 911 niets met de Islam te maken heeft!! Of denkt iedereen dat dit wel zo is?
Nou ja, delen van dat manifest komen toch wel erg paranoïde over. Ik ben in ieder geval benieuwd wat uit zijn onderzoek zou komen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:33 schreef Supersoep het volgende:
Gisteren was er een beetje discussie over de psychologische toestand van onze Noor, waar ik maar aandroeg dat ik totaal niet geloof dat hij een stoornis heeft.
Nu lees ik iets over Timothy McVeigh en daar staat iets wat ik dan hier ook wel van toepassing vind:
[..]
Precies.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk is de Islam een invloed geweest. En islamitische Wildersen die haatzaaien en roepen dat de Islam bedreigd wordt.
Er is hier totaal geen sprake van rassenrellen. Tenzij 'links' tegenwoordig een ras is.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:33 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Hij zegt alleen dat de we straten moeten terugveroveren en schoonmaken van haatbaarden en hoofddoekjes en dat van rassenrellen geen negatieve uitwerking hoeft uit te gaan.
twitter:REUTERSFLASH twitterde op zondag 24-07-2011 om 13:28:22Norwegian police detain several people in Oslo raid linked to shootings, bombings - local media reageer retweet
...quote:Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is hier totaal geen sprake van rassenrellen. Tenzij 'links' tegenwoordig een ras is.
Volg jij het nieuws nou echt niet?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef El_Matador het volgende:
Het cruciale verschil tussen moslimterreur en dit soort terreur is dat dit soort gekken eenlingen zijn. Moslimterroristen werken juist zoveel mogelijk samen.
Vandaar ook dat dit terrorisme veel moeilijker te bestrijden is en heftige privacyschendingen tot gevolg gaat hebben.
In elk opzicht een van de domste (en helaas goed uitgevoerde) terreurdaden ooit.
Ja ik vind de terreurdaad ook dom/raar.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef El_Matador het volgende:
Het cruciale verschil tussen moslimterreur en dit soort terreur is dat dit soort gekken eenlingen zijn. Moslimterroristen werken juist zoveel mogelijk samen.
Vandaar ook dat dit terrorisme veel moeilijker te bestrijden is en heftige privacyschendingen tot gevolg gaat hebben.
In elk opzicht een van de domste (en helaas goed uitgevoerde) terreurdaden ooit.
Bron?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef El_Matador het volgende:
Die feestvierende mensen waren volgens mij mensen in de bezette palestijnse gebieden. En wat mensen uit Irak. Staat me bij.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waar zijn eigenlijk de beelden van die feestvierende mensen nav 911? Ik heb ze nooit gezien. Heb je een link naar Youtube? Ik heb het forum van Elsevier.nl even nagelezen en daar staan weer aardig wat quotes over begrip voor deze Noor. Iig vinden ze het logisch dat sommigen zo reageren en dan schijnt "links" de schuld te moeten krijgen. Dus het is echt allemaal één pot nat.
Juist niet toch. Hij hoopt met dat manifest een soort kettingreactie te veroorzaken in de toekomst. Enorm slim als je het mij vraagt.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou ja, delen van dat manifest komen toch wel erg paranoïde over. Ik ben in ieder geval benieuwd wat uit zijn onderzoek zou komen.
En in Ede.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Die feestvierende mensen waren volgens mij mensen in de bezette palestijnse gebieden. En wat mensen uit Irak. Staat me bij.
Ik kan niet alles volgen nee, het is zo bizar veel.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:36 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Volg jij het nieuws nou echt niet?
Er staat zelfs in dit topic dat er meerdere arrestaties worden verricht momenteel.
Ik weet niet of je dit sec terrorisme kan noemen. Het doel was niet om angst te zaaien, maar aandacht te krijgen en zo zaken te veranderen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef El_Matador het volgende:
Maar zeer weinig op de 800.000 Nederlandse moslims in ieder geval.quote:
Ik zeg niet dat hij niet slim is, ik zeg dat hij paranoïde overkomt, zeker als je de stukken over z'n moeder en zus leest.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist niet toch. Hij hoopt met dat manifest een soort kettingreactie te veroorzaken in de toekomst. Enorm slim als je het mij vraagt.
En in zekere mate ook angst te zaaien om zo verandering te krijgen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef freud het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit sec terrorisme kan noemen. Het doel was niet om angst te zaaien, maar aandacht te krijgen en zo zaken te veranderen.
Een verwaarloosbaar aantal in ieder geval. Leuk gefilmd, dat wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Die feestvierende mensen waren volgens mij mensen in de bezette palestijnse gebieden. En wat mensen uit Irak. Staat me bij.
Het doel was niet angstzaaien???quote:Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef freud het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit sec terrorisme kan noemen. Het doel was niet om angst te zaaien, maar aandacht te krijgen en zo zaken te veranderen.
Dergelijke beelden mogen ook echt wel op youtube blijven staan, denk je?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waar zijn eigenlijk de beelden van die feestvierende mensen nav 911? Ik heb ze nooit gezien. Heb je een link naar Youtube? Ik heb het forum van Elsevier.nl even nagelezen en daar staan weer aardig wat quotes over begrip voor deze Noor. Iig vinden ze het logisch dat sommigen zo reageren en dan schijnt "links" de schuld te moeten krijgen. Dus het is echt allemaal één pot nat.
Alleen vergaten ze toen erbij te zeggen dat de journalisten altijd snoep meenemen, en dat het dus eigenlijk altijd feest is als die op een bepaalde manier langskomen. Het nieuws had die plekken amper bereikt toen er gefilmd werd, maar men had toen een bepaalde set beelden nodig. Mensen refereerden automatisch vanuit hun eigen plugged in leven, en namen aan dat het in een gebied met net stromend water ook direct bekend is.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn anders veel misverstanden geweest over zgn "feestvierende moslims". Er was bv sprake van feestvierende moslims nav een trouwpartij. Zure Telegraaf-adepten zagen dit gelijk aan als een viering van de aanslagen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Je moet je medeverantwoordelijk voelen. Links verketteren is de opstap naar moord, volgens de verlichte denkers hier.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Dergelijke beelden mogen ook echt wel op youtube blijven staan, denk je?
Er zijn toen beelden op het journaal geweest van feestvierende moslims in het midden-oosten.
En ook hier op Fok waren er moslims die het afschuwelijk vonden maar er wel begrip voor hebben.
Ik ben rechts, maar ik heb werkelijk 0,0 begrip voor moord. Nu niet en nooit niet. En ik weet zeker dat de meeste rechtsen zo denken. Zoals gelukkig ook de meeste moslims zo dachten na 911.
Maar hier wordt net gedaan alsof Wilder hier stiekem blij mee is. En dat is totaal onterecht.
quote:Op zondag 24 juli 2011 13:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er zijn anders veel misverstanden geweest over zgn "feestvierende moslims". Er was bv sprake van feestvierende moslims nav een trouwpartij. Zure Telegraaf-adepten zagen dit gelijk aan als een viering van de aanslagen.
Maar die feestvierende mensen wisten toen nog niets van de aanslagen. Logisch: want als je een trouwdag hebt ga je niet met een laptopje het gemeentehuis of kerk in om ieder kwartier nu.nl te volgen om te kijken wat er allemaal in de wereld gebeurt.
"Het zijn net mensen" is een goed boek dat hierover meer uitleg geeftquote:Op zondag 24 juli 2011 13:40 schreef freud het volgende:
[..]
Alleen vergaten ze toen erbij te zeggen dat de journalisten altijd snoep meenemen, en dat het dus eigenlijk altijd feest is als die op een bepaalde manier langskomen. Het nieuws had die plekken amper bereikt toen er gefilmd werd, maar men had toen een bepaalde set beelden nodig. Mensen refereerden automatisch vanuit hun eigen plugged in leven, en namen aan dat het in een gebied met net stromend water ook direct bekend is.
En nu is er een niet verwaarloosbaar aantal dat deze moordpartij toejuicht?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:40 schreef waht het volgende:
[..]
Een verwaarloosbaar aantal in ieder geval. Leuk gefilmd, dat wel.
Lijkt mij sterk dat het in Irak gebeurde.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef capricia het volgende:
[..]
De moorden daar waren hoofdzakelijk om nieuwe aanwas van die partij voor te zijn (lees zijn manifest anders even). De angst was zoals ik het las, niet het primaire doel.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het doel was niet angstzaaien???
Jij denkt dat de bijeenkomsten van linkse politieke organisaties volledig zonder angst zullen verlopen?
Terrorisme heeft uiteraard een doel, en je derde punt is dus iets te generiek om als kenmerk te gebruiken imo. Terrorisme heeft ook alleen zin als het een voortdurend karakter heeft. Eenmalige acties hebben het effect niet van verandering door angst. Zijn manifest roept op voor mensen om zijn voorbeeld te volgen. Dat hij hier op inzet, geeft aan hoe zijn wereldbeeld in elkaar zit.quote:Dat lijkt me sterk.
Dit lijkt me terrorisme uit het boekje:
- onschuldige slachtoffers
- zoveel mogelijk slachtoffers
- politiek/maatschappelijk motief
Werkt ook de andere kant op. Snap dat echt niet, extremisme/terrorisme is altijd fout. Daarin moet je totaal geen onderscheid willen maken.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je moet je medeverantwoordelijk voelen. Links verketteren is de opstap naar moord, volgens de verlichte denkers hier.
Er is hier een paar delen geleden een forum gepost waar men zich zeer positief uitliet over de daad van Breivik.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
En nu is er een niet verwaarloosbaar aantal dat deze moordpartij toejuicht?
Kom op zeg!! Vrijwel niemand kan hier begrip voor hebben.
quote:
A - waarom? Mogen achtergronden niet meer?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:43 schreef marcodej het volgende:
Kunnen we het weer over het nieuwsfeit gaan hebben aub?
Nu niet meer denk ik, afgelopen dagen bijna elk uur...quote:Op zondag 24 juli 2011 13:44 schreef EggsTC het volgende:
Is er nog een speciale nieuwsuitzending ingelast ofzo hierover? ik kijk eigenlijk amper tv
nee, NLse TV zuigt.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:44 schreef EggsTC het volgende:
Is er nog een speciale nieuwsuitzending ingelast ofzo hierover? ik kijk eigenlijk amper tv
Wat is rechts demoniseren dan? Is dat niet aanzetten tot moord?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je moet je medeverantwoordelijk voelen. Links verketteren is de opstap naar moord, volgens de verlichte denkers hier.
Omdat hij die bescherming zelf heeft aangevraagd. Het is helaas wel nodig.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is rechts demoniseren dan? Is dat niet aanzetten tot moord?
Waarom moet Wilders eigenlijk beschermd worden? Maar dat wil links niet inzien hè? Nee, dat is gewoon helemaal zijn eigen schuld. Had hij maar niet rechts moeten zijn. Dan vraag je er ook om.
Ik vraag me af hoe deze arrestaties in verband staan met Breivik. Wellicht een leverancier van het 1 of ander?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:44 schreef menesis het volgende:
Hier wat plaatjes over de huidige gebeurtenissen!
[
Een klein aantal ja, het verschil is dat als die lui in mijn land wonen dat erger is dan als ze aan de andere kant van de wereld zouden wonen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
En nu is er een niet verwaarloosbaar aantal dat deze moordpartij toejuicht?
Kom op zeg!! Vrijwel niemand kan hier begrip voor hebben.
Oh, aan de andere kant heb je die jankerds ook. "Ze hebben Pim vermoord", "Melkert moordenaar!", dat soort idioterie.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom moet Wilders eigenlijk beschermd worden? Maar dat wil links niet inzien hè? Nee, dat is gewoon helemaal zijn eigen schuld. Had hij maar niet rechts moeten zijn. Dan vraag je er ook om.
Meid, je bent hysterisch aan het raaskallen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:45 schreef Gia het volgende:
[..]
De Knights Templars is niet zomaar een groepering ofzo... dat komt uit de jaren 1100 en wordt hedendaags nog voortgezet door christelijke "strijders" zoals deze gast.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Nu zal iedereen die een verkeerde scheet laat in Noorwegen wel even een bezoekje krijgen van de plisie, maar het lijkt me toch iets te toevallig dat ze op mensen uitkomen met chemische containers in de achtertuin.
Ben benieuwd, want als er meer mensen meewerken, is het niet zo gek dat Anders er zo rustig onder is. Voor hetzelfde geld is hij ervan overtuigd dat het allemaal wordt voortgezet.
Dat niet alleen, het is ook nog eens verschrikkelijk off topic.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Meid, je bent hysterisch aan het raaskallen.
Che Guevara schoot zonder pardon mensen dood die niet aan zijn vieze spelletjes wilden meedoen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Er is hier een paar delen geleden een forum gepost waar men zich zeer positief uitliet over de daad van Breivik.
De tempeliers bestaan niet meer ironisch vernietigt door Christenquote:Op zondag 24 juli 2011 13:48 schreef EggsTC het volgende:
[..]
De Knights Templars is niet zomaar een groepering ofzo... dat komt uit de jaren 1100 en wordt hedendaags nog voortgezet door christelijke "strijders" zoals deze gast.
Volgens mij gaat het hier om een groepje internethelden die zich de "Knights Templars" noemen omdat ze dat stoer vinden klinken.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:48 schreef EggsTC het volgende:
[..]
De Knights Templars is niet zomaar een groepering ofzo... dat komt uit de jaren 1100 en wordt hedendaags nog voortgezet door christelijke "strijders" zoals deze gast.
Wat een triest soort revanchisme zeg, allemachtig.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Che Guevara schoot zonder pardon mensen dood die niet aan zijn vieze spelletjes wilden meedoen.
Die vent wordt nog steeds breed gedragen door een groot deel van links en prijkt op T-shirts en andere merchandising.
Dat zou bij Anders ook nog wel kunnen gebeuren.
Oh en Wilders hier de schuld van geven is zeker niet offtopic?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:43 schreef marcodej het volgende:
Kunnen we het weer over het nieuwsfeit gaan hebben aub? Voor de 'diepgravende' analyses hebben we een ander topic.
Gillende keukenmeiden steken we pas aan op 31-12-2011.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:45 schreef Gia het volgende:
[..]
behoorlijk foute vergelijking als je weet waar Che Guevara voor vochtquote:Op zondag 24 juli 2011 13:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Che Guevara schoot zonder pardon mensen dood die niet aan zijn vieze spelletjes wilden meedoen.
Die vent wordt nog steeds breed gedragen door een groot deel van links en prijkt op T-shirts en andere merchandising.
Dat zou bij Anders ook nog wel kunnen gebeuren.
zuchtquote:Op zondag 24 juli 2011 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh en Wilders hier de schuld van geven is zeker niet offtopic?
Dat mag wel, maar daar mag je dan niet op reageren?
Wie geeft Wilders hier direct de schuld van precies?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 juli 2011 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Hai, alles chill?quote:
Daar hóef je niet op te reageren.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is puur Romanticisme. Heldhaftige Europese krijgers die Europa beschermen tegen moslims en sociaaldemocraten.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:48 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Mij geeft het alleen maar aan dat er een groep mensen bestaat die dezelfde politieke opvattingen heeft. Het feit dat Wilders het doel (weg met de Islam uit Europa) via de politiek en via de democratie probeert te verwezelijken, spreekt voor hem.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar we hoeven ons inmiddels toch niet meer te schamen dat hij zich ideologisch gezien erg aangetrokken voelde tot Wilders en zijn partij? En deze vraag kent een retorisch karakter wat mij betreft.
Ofschoon Wilders uiter-aard niet direct verantwoordelijk is voor deze massamoord, wel heeft hij de rol van trigger vervult.²
quote:Op zondag 24 juli 2011 13:49 schreef Doler12 het volgende:
[..]
De tempeliers bestaan niet meer ironisch vernietigt door Christen
quote:Op zondag 24 juli 2011 13:49 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier om een groepje internethelden die zich de "Knights Templars" noemen omdat ze dat stoer vinden klinken.
quote:Officially endorsed by the Catholic Church around 1129, the Order became a favored charity throughout Christendom, and grew rapidly in membership and power. Templar knights, in their distinctive white mantles with a red cross, were among the most skilled fighting units of the Crusades
In zijn filmpje, in het eerste shot van het filmpje, zie je 2 symbolen welke staan voor Knights Templar.quote:April/May 2002
I am the Norwegian delegate to the founding meeting in London, England and ordinated as the 8th Justiciar Knight for the PCCTS, Knights Templar Europe. I joined the session after visiting one of the initial facilitators, a Serbian Crusader Commander and war hero, in Monrovia, Liberia. Certain long term tasks are delegated and I am one of two who are asked to create a compendium based on the information I have acquired from the other founders during our sessions. Our primary objective is to develop PCCTS, Knights Templar into becoming the foremost conservative revolutionary movement in Western Europe the next few decades. This in relation to developing a new type of European nationalism referred to as Crusader Nationalism. This new political denomination of nationalism will become the foremost counterweight to National Socialism and other cultural conservative political denominations, on the cultural right wing. Everyone is using code names; mine is Sigurd (the Crusader) while my assigned mentor is referred to as Richard (the Lionhearted). I believe Im the youngest one here.
Zeg, er was toch een apart topic voor de eventuele aanleidingen van dit alles? Kunnen de huisvrouwtjes daar niet naartoe verkassen? Kunnen we het hier weer over actuele zaken hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is puur Romanticisme. Heldhaftige Europese krijgers die Europa beschermen tegen moslims en sociaaldemocraten.
Een betere samenleving?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:50 schreef SplashO het volgende:
[..]
behoorlijk foute vergelijking als je weet waar Che Guevara voor vocht
O.a. Mutant. Door de ideeën van Wilders is deze man tot deze daad gekomen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:50 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Wie geeft Wilders hier direct de schuld van precies?
Wel vreemd, zoiets is ondenkbaar in Turkije terwijl Maleisië en Turkije niet veel verschillen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:53 schreef speknek het volgende:
Ik was anderhalve week geleden op een plaatselijke markt in het meest kosmopoliete gedeelte van Maleisie. Daar hadden ze ook een mooi schrijntje gemaakt voor Osama Bin Laden, met wat foto's van hem en z'n mooiste terreurdaad. Let wel, Maleisie is een van de meest gematigde moslimlanden. Deze man gaat ook heel veel aanhangers hier krijgen, dat weet je gewoon.
In NL bepaalt de rechter dat, en ik zie qua rechtssysteem niet veel verschil tussen Noorwegen en NL, maar ik ken Noorwegen niet echt goed.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Mag Anders nou een open hoorzitting geweigerd worden of niet, weet iemand dat?
Ik keur het ook nergens goed toch? Het komt wel daar vandaan, dat is alles wat ik zeg.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is puur Romanticisme. Heldhaftige Europese krijgers die Europa beschermen tegen moslims en sociaaldemocraten.
Er zijn altijd gekken zijn die dit soort dingen zullen produceren. Of het nou om winst gaat of om hun held te aanbidden.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:53 schreef speknek het volgende:
Ik was anderhalve week geleden op een plaatselijke markt in het meest kosmopoliete gedeelte van Maleisie. Daar hadden ze ook een mooi schrijntje gemaakt voor Osama Bin Laden, met wat foto's van hem en z'n mooiste terreurdaad. Let wel, Maleisie is een van de meest gematigde moslimlanden. Deze man gaat ook heel veel aanhangers hier krijgen, dat weet je gewoon.
Juist daarom een extreem goede vergelijking. Wat maakt het uit waar je voor vecht? Als je ongewapende onschuldigen doodschiet ben je een foute teringlijer.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:50 schreef SplashO het volgende:
[..]
behoorlijk foute vergelijking als je weet waar Che Guevara voor vocht
Mja, maar niet zo openbaar.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:53 schreef speknek het volgende:
Maar vooralsnog weten we toch helemaal niet of hij daadwerkelijk deel uitmaakte van een groep? Hij kan zoveel roepen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:52 schreef EggsTC het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
In zijn filmpje, in het eerste shot van het filmpje, zie je 2 symbolen welke staan voor Knights Templar.
Groepje internethelden..lekkere internethelden met 92 doden. [ afbeelding ]
Mwah, iemand die rond de 90 kinderen doodschiet zal nooit veel aanhangers hier krijgen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:53 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat er wel een essentieel verschil is toch, deze man heeft niet geschoten in een moskee maar op voornamelijk Noorse kinderen. Dus de aanhang zal minder zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:53 schreef speknek het volgende:
Nou dit heeft geen zin, zelfs de mod gaat speculeren en doet mee aan de islam-extreem rechts discussiequote:Op zondag 24 juli 2011 13:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg, er was toch een apart topic voor de eventuele aanleidingen van dit alles? Kunnen de huisvrouwtjes daar niet naartoe verkassen? Kunnen we het hier weer over actuele zaken hebben.
Mag Anders nou een open hoorzitting geweigerd worden of niet, weet iemand dat?
Wilders en de PVV hebben niks te maken met deze terreurdaad en dat snapt iedereen. Andersom gezien heeft de schutter zich laten inspireren door verschillende anti-islam partijen of personen waaronder dus Wilders en de PVV.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
O.a. Mutant. Door de ideeën van Wilders is deze man tot deze daad gekomen.
Verder is er een quote geplaatst waar Wilders oproept tot het terugveroveren van ons land, de straten schoonvegen. Dergelijke opmerkingen zouden bijgedragen hebben tot deze moord.
Verder wordt er doodleuk beweerd dat Wilders er stiekem blij mee is, maar dat niet hardop kan zeggen.
Niemand mag weten welke groep dat is en wie daar in zitten, ze zouden liever hebben dat het uberhaupt niet bekend is dat het nog bestaat. Zijn actie is wel kenmerkend ervoor.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar vooralsnog weten we toch helemaal niet of hij daadwerkelijk deel uitmaakte van een groep? Hij kan zoveel roepen.
Deze actie van hem is echt alles behalve dom. Het zit erg slim in elkaar. De actie op zich niet eens, maar in combinatie met het manifest wel. Er zijn in Europa erg veel mensen die er (bijna) dezelfde politieke denkbeelden op nahouden. Hij probeert daar op deze manier gebruik van te maken, wetende dat er altijd een paar zullen zijn die hem als absolute held gaan zien en gaan kopieren wat hij in dat manifest heeft staan. Wat je dan hebt is een soort terroristische organisatie zonder dat je er een goed zicht op hebt. Levensgevaarlijk!quote:Op zondag 24 juli 2011 13:37 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja ik vind de terreurdaad ook dom/raar.
Zoals iemand als al zei: als hij een moskee had aangevallen en dat een kettingreactie veroorzaakte dan heb je eerder de steun van de bevolking voor anti-islam acties. Nu is iedereen tegen hem.
Gewoon een paar blogs en internetfora in de gaten houden , dit soort dingen moeten van te voren tegen te houden zijn, net als andere aanslagen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Deze actie van hem is echt alles behalve dom. Het zit erg slim in elkaar. De actie op zich niet eens, maar in combinatie met het manifest wel. Er zijn in Europa erg veel mensen die er (bijna) dezelfde politieke denkbeelden op nahouden. Hij probeert daar op deze manier gebruik van te maken, wetende dat er altijd een paar zullen zijn die hem als absolute held gaan zien en gaan kopieren wat hij in dat manifest heeft staan. Wat je dan hebt is een soort terroristische organisatie zonder dat je er een goed zicht op hebt. Levensgevaarlijk!
Deze man weet precies waar hij mee bezig is, helaas.
Nogmaals wat wint hij hiermee? Hij wint hier zeker niet de algemene opinie mee.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Deze actie van hem is echt alles behalve dom. Het zit erg slim in elkaar. De actie op zich niet eens, maar in combinatie met het manifest wel. Er zijn in Europa erg veel mensen die er (bijna) dezelfde politieke denkbeelden op nahouden. Hij probeert daar op deze manier gebruik van te maken, wetende dat er altijd een paar zullen zijn die hem als absolute held gaan zien en gaan kopieren wat hij in dat manifest heeft staan. Wat je dan hebt is een soort terroristische organisatie zonder dat je er een goed zicht op hebt. Levensgevaarlijk!
Deze man weet precies waar hij mee bezig is, helaas.
Zijn daad was niet gericht tegen de islam, maar tegen de socialisten, z'n aanhang zul je dus eerder gaan vinden bij libertariers, net zoals Timothy McVeigh.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:55 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een essentieel verschil is toch, deze man heeft niet geschoten in een moskee maar op voornamelijk Noorse kinderen. Dus de aanhang zal minder zijn.
Waarom wordt er dan beweerd dat Wilders dit eigenlijk wel toejuicht, maar dit niet hardop kan zeggen?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:56 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Wilders en de PVV hebben niks te maken met deze terreurdaad en dat snapt iedereen. Andersom gezien heeft de schutter zich laten inspireren door verschillende anti-islam partijen of personen waaronder dus Wilders en de PVV.
Dat is nog maar de vraag. Er zullen zeker andere gekken zijn die zich in Breivik's plannen kunnen vinden. De hamvraag is nu of er al daadwerkelijk een organisatie bestaat. Zo niet denk ik dat ie er ook niet gaat komen. Ga er maar vanuit dat verschillende overheidsinstellingen nu het internet aan het afspeuren zijn naar gelijkdenkende mensen die zich wellicht kunnen gaan organiseren.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:53 schreef speknek het volgende:
Jij bent echt een meestertroll, dat moet ik je nageven.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb nu dit filmpje gezien:
http://www.dumpert.nl/med(...)of_independence.html
Je kunt mij meer vertellen, maar deze boy is meer dan alleen licht beïnvloed door Wilders. Wilders had dit zelf kunnen maken.²
Die gast zelf zegt in het document dat mensen als wilders het maar beter eerst kunnen veroordelen om hun imago niet te schaden.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom wordt er dan beweerd dat Wilders dit eigenlijk wel toejuicht, maar dit niet hardop kan zeggen?
Oh nee, in Oost Europa kun je genoeg Nazi souveniers krijgen. Of loop eens een Oostenrijkse kerk binnen waar oude SS helden herdacht worden.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, iemand die rond de 90 kinderen doodschiet zal nooit veel aanhangers hier krijgen.
Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen Turkse dorpjes te vinden zijn waar de fans van Bin Laden >50% zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:54 schreef De_Nuance het volgende:
Wel vreemd, zoiets is ondenkbaar in Turkije terwijl Maleisië en Turkije niet veel verschillen.
Hij was allang bezig voordat wilders met zn harde uitspraken in de picture kwam, z'n voorbereiding duurde 9 jaar, vanaf 2002.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kunt mij meer vertellen, maar deze boy is meer dan alleen licht beïnvloed door Wilders. Wilders had dit zelf kunnen maken.²
Als hier iemand bij een partijbijeenkomst van de Jonge Socialisten rond gaat knallen of dat doet op een willekeurige middelbare school, dan zal er in het eerste geval meer aanhang zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:55 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een essentieel verschil is toch, deze man heeft niet geschoten in een moskee maar op voornamelijk Noorse kinderen. Dus de aanhang zal minder zijn.
Gquote:Op zondag 24 juli 2011 13:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom wordt er dan beweerd dat Wilders dit eigenlijk wel toejuicht, maar dit niet hardop kan zeggen?
Er is helemaal geen organisatie nodig, dat is vrijdag nou juist gebleken.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:59 schreef Notenkast het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Er zullen zeker andere gekken zijn die zich in Breivik's plannen kunnen vinden. De hamvraag is nu of er al daadwerkelijk een organisatie bestaat. Zo niet denk ik dat ie er ook niet gaat komen. Ga er maar vanuit dat verschillende overheidsinstellingen nu het internet aan het afspeuren zijn naar gelijkdenkende mensen die zich wellicht kunnen gaan organiseren.
Ik heb dat niet gelezen en al had ik dat gedaan, dat is voor mij niet serieus te nemen. Ik kan je vraag dus niet beantwoorden aangezien ik niet weet of kan weten waarom de poster zo'n bewering doet.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Vraag dat aan de persoon die dat beweert..quote:Op zondag 24 juli 2011 13:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Wilders was lang niet de eerste die dit soort dingen riep en ook niet de enige.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is heel moeilijk tegen te houden. Of je moet naar een absolute controlestaat toe willen,met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:57 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Gewoon een paar blogs en internetfora in de gaten houden , dit soort dingen moeten van te voren tegen te houden zijn, net als andere aanslagen.
Ja maar het probleem is juist (voor de dader) dat iedereen hem haat, en iedereen zal andere extreem rechtse aanslagen ook veroordelen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Er is enkel 1 probleem. Dit soort daden werken vaak als een soort kettingreactie met soortgelijke acties opeenvolgend tot gevolg. Ik houd mijn hart vast.
Ja.²
Dat blijkt in de praktijk toch net iets ingewikkelder te zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:57 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Gewoon een paar blogs en internetfora in de gaten houden , dit soort dingen moeten van te voren tegen te houden zijn, net als andere aanslagen.
Dat gaat inderdaad te ver, net als het bagatelliseren van zijn ideologische invloed op deze krankzinnige.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:00 schreef EggsTC het volgende:
En ja, hij was fan van wilders maar om nu wilders aan te wijzen als medeplichtig gaat een beetje ver.
Daar reageerde ik dus ook op. Maar dan krijg ik te horen dat ik offtopic ben.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Vraag dat aan de persoon die dat beweert..
En dat Theo van Gogh vanaf nu nóg meer in één adem met Geert Wilders genoemd zal worden ...quote:Op zondag 24 juli 2011 14:01 schreef speknek het volgende:
Ergens wel een beetje sneu voor Hirsi Ali dat ze nu zeker nooit meer de nobelprijs voor de vrede kan krijgen.
Oh, en dus veroordeelt Wilders dit alleen maar om zijn imago niet te schaden?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:59 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Die gast zelf zegt in het document dat mensen als wilders het maar beter eerst kunnen veroordelen om hun imago niet te schaden.
Het ging in die quote om Nederland he. Niet over het zwaar achtergestelde Oostblokquote:Op zondag 24 juli 2011 13:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Oh nee, in Oost Europa kun je genoeg Nazi souveniers krijgen. Of loop eens een Oostenrijkse kerk binnen waar oude SS helden herdacht worden.
Mee eens, de hele stijl van het filmpje en dan nog maar niet te spreken van de inhoud.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Denk je echt dat Wilders de enige (laat staan de eerste) is die er een dergelijke ideologie op nahoudt? Hoe beperkt is je wereldbeeld dan wel niet?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat gaat inderdaad te ver, net als het bagatelliseren van zijn ideologische invloed op deze krankzinnige.²
Ik zeg alleen wat er in het document staat en wat iemand dus hier gepost zou hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, en dus veroordeelt Wilders dit alleen maar om zijn imago niet te schaden?
Wilders doet dat omdat die gast dit zegt.
Right.
Jezus christus te paard, we wéten dat je met je hoofd de dikke darm van Wilders schoon zou willen likken. Rustig nou maar, en ga terug naar het onderwerp waar het over zou moéten gaan hier.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, en dus veroordeelt Wilders dit alleen maar om zijn imago niet te schaden?
Wilders doet dat omdat die gast dit zegt.
Right.
Vond het filmpje wel beter in elkaar gezet dan Fitna 2. Dat dan weer wel..quote:Op zondag 24 juli 2011 14:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Mee eens, de hele stijl van het filmpje en dan nog maar niet te spreken van de inhoud.
Huh welke muziek zit hier achter..... iemand een idee ?!quote:Op zondag 24 juli 2011 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Wilders loopt als een arrogante entiteit door het binnenhof zichzelf superieur wanend t.o.v. de rest van de bevolking. Hij komt met erg veel weg. Natuurlijk zal deze houding als een ware trigger (kunnen) werken op de krankzinnigen des werelds, zeker als je ideologisch gezien dezelfde school volgt.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:01 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Wilders was lang niet de eerste die dit soort dingen riep en ook niet de enige.
In Nederland is het zo, wat je niet ziet is er niet. Corruptie is niet zichtbaar hier, maar het is nog veel geraffineerder. Er zijn zeer veel mensen met sympathie voor Hitler, ook in NL.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Het ging in die quote om Nederland he. Niet over het zwaar achtergestelde Oostblok
Kan er niet veel over vinden.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:04 schreef deedeetee het volgende:
En hoe zit 't nu met de nieuwe arrestaties in Oslo ? Ik hoorde iets over mensen die in hun onderbroek naar het politiebusje werden meegenomen ?
http://www.radio1.nl/cont(...)oslo?autostart=60988
Iemand die hier al wat meer over ontdekt heeft ?
Hoezo? Wil je het ook gebruiken voor een filmpje?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Huh welke muziek zit hier achter..... iemand een idee ?!
Die profielen heeft hij beide op 17 juli aangemaakt, dus dat klopt wel ja.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:04 schreef WebHawkjuh het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat dat facebookprofiel en die twitterpagina, alsmede zijn andere uitingen (manifest buiten beschouwing latende) op internet het beeld wat we van hem hebben zo perfect aansterkt, dat ik het gevoel begin te krijgen dat hij deze dingen expres online heeft gezet met de kennis dat wij, wereldbevolking het nu zouden lezen.
Ik denk inderdaad dat hij heel bewust is geweest in wat hij online heeft achtergelaten, maar met gedegen onderzoek moet feit van fictie wel te onderscheiden zijn door politie en justitie.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:04 schreef WebHawkjuh het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat dat facebookprofiel en die twitterpagina, alsmede zijn andere uitingen (manifest buiten beschouwing latende) op internet het beeld wat we van hem hebben zo perfect aansterkt, dat ik het gevoel begin te krijgen dat hij deze dingen expres online heeft gezet met de kennis dat wij, wereldbevolking het nu zouden lezen. Gezien zijn perfecte voorbereiding van alles, zal zijn 'online presence' ook opzettelijk neergezet zijn. Dat wetende, wie zegt dat hij daarin niet ook dingen heeft verdraaid, net als in de verhalen naar zijn voormalig sociale omgeving? Zomaar iets om over na te denken.
Ich habe es nicht .... laat maar zitten.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wilders loopt als een arrogante entiteit door het binnenhof zichzelf superieur wanend t.o.v. de rest van de bevolking. Hij komt met erg veel weg. Natuurlijk zal deze houding als een ware trigger (kunnen) werken op de krankzinnigen des werelds, zeker als je ideologisch gezien dezelfde school volgt.
Gaan we dit ontkennen?²
Hij gelooft echt in iets, anders maak je geen document van 1500 pagina's waarin je precies alles uitlegt tot in detail.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:04 schreef WebHawkjuh het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat dat facebookprofiel en die twitterpagina, alsmede zijn andere uitingen (manifest buiten beschouwing latende) op internet het beeld wat we van hem hebben zo perfect aansterkt, dat ik het gevoel begin te krijgen dat hij deze dingen expres online heeft gezet met de kennis dat wij, wereldbevolking het nu zouden lezen. Gezien zijn perfecte voorbereiding van alles, zal zijn 'online presence' ook opzettelijk neergezet zijn. Dat wetende, wie zegt dat hij daarin niet ook dingen heeft verdraaid, net als in de verhalen naar zijn voormalig sociale omgeving? Zomaar iets om over na te denken.
Z'n foto's zijn ook echt professionele shoots enzo,quote:Op zondag 24 juli 2011 14:06 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat hij heel bewust is geweest in wat hij online heeft achtergelaten, maar met gedegen onderzoek moet feit van fictie wel te onderscheiden zijn door politie en justitie.
Reductio ad Hitlerum.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:06 schreef deedeetee het volgende:
Grrr dat gezeik over Wilders, wat mankeert jullie toch ?
Ik liet het document buiten beschouwing, omdat ik daarbij niet weet of het zijn bedoeling was dat dat publiekelijk leesbaar zou zijn. Weet iemand hier toevallig waar het online stond?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Hij gelooft echt in iets, anders maak je geen document van 1500 pagina's waarin je precies alles uitlegt tot in detail.
Wellicht verdraaiingen ja, maar ik denk niet dat er heel erg veel onzin in staat. (vanuit zijn oogpunt bekeken dan)
Dat zal wel, ja. Maar zeer veel is gewoon belachelijk gesteld. Net alsof deze massamoord en hoop draagvlak hier zou krijgen.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:05 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
In Nederland is het zo, wat je niet ziet is er niet. Corruptie is niet zichtbaar hier, maar het is nog veel geraffineerder. Er zijn zeer veel mensen met sympathie voor Hitler, ook in NL.
Nee, absoluut niet. Maar Wilders is relevanter dan ooit, omdat:quote:Op zondag 24 juli 2011 14:03 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Denk je echt dat Wilders de enige (laat staan de eerste) is die er een dergelijke ideologie op nahoudt? Hoe beperkt is je wereldbeeld dan wel niet?
Hij heeft het geemaild naar allemaal politici .. ik denk dat het wel publiekelijk moest zijn ja.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:07 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Ik liet het document buiten beschouwing, omdat ik daarbij niet weet of het zijn bedoeling was dat dat publiekelijk leesbaar zou zijn. Weet iemand hier toevallig waar het online stond?
Nou ja, hij heeft het onder andere aan tig mensen verstuurd the day before, dus het was absoluut z'n bedoeling om het openbaar te maken.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:07 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Ik liet het document buiten beschouwing, omdat ik daarbij niet weet of het zijn bedoeling was dat dat publiekelijk leesbaar zou zijn. Weet iemand hier toevallig waar het online stond?
Tuurlijk is het marginaal, maar meer dan je zou willen.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zal wel, ja. Maar zeer veel is gewoon belachelijk gesteld. Net alsof deze massamoord en hoop draagvlak hier zou krijgen.Ga naar BNW ofzo
Hij heeft het naar zo'n 3000 mensen gemaild, waar één het online heeft gezet.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:07 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Dan wel ja. Is hier een bron voor? (Ik weet alleen dat 't hier op fok is verschenen, verder heb ik misschien onder een steen gelegen)quote:Op zondag 24 juli 2011 14:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hij heeft het geemaild naar allemaal politici .. ik denk dat het wel publiekelijk moest zijn ja.
Waarschijnlijk gewoon genomen met een timer gezien hoe dichtbij ze zijn genomen. Daarna netjes uitgeknipt in photoshop en er een witte achtergrond achter geplakt.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:07 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Z'n foto's zijn ook echt professionele shoots enzo,
Als we niet oppassen inderdaad van dezelfde school. Ik houd mijn hart vast. Wederom.quote:
Wel opvallend dat hij het in het manifest over Lacoste heeft en op die foto's ook iets van Lacoste draagt.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:09 schreef Notenkast het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon genomen met een timer gezien hoe dichtbij ze zijn genomen. Daarna netjes uitgeknipt in photoshop en er een witte achtergrond achter geplakt.
1 is al meer dan je zou willen. Dan blijft het dus nog steeds niet verontrustend.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:08 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Tuurlijk is het marginaal, maar meer dan je zou willen.
Het enige wat we kunnen stellen is dat die 2 (Wilders en deze Noor) dezelfde politieke stroming aanhangen, en dat er nog veel meer mensen zijn die dat doen.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wilders loopt als een arrogante entiteit door het binnenhof zichzelf superieur wanend t.o.v. de rest van de bevolking. Hij komt met erg veel weg. Natuurlijk zal deze houding als een ware trigger (kunnen) werken op de krankzinnigen des werelds, zeker als je ideologisch gezien dezelfde school volgt.
Gaan we dit ontkennen?²
Er zijn gewoon veel overeenkomstenquote:Op zondag 24 juli 2011 14:06 schreef deedeetee het volgende:
Grrr dat gezeik over Wilders, wat mankeert jullie toch ?
Precies, hij was dus niet slim genoeg. Wat dat aan gaat laat hij dezelfde steekjes vallen als zijn idool.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:09 schreef AnaalFaBtje het volgende:
Als die gast echt in ''het Wildersdom'' geloofde,om het zo maar even te noemen.
Had hij beter kunnen zeggen dat hij een moslim was toch? Kregen die weer negatieve aandacht.
Nu gaat alle negatieve aandacht naar Wilders.
Ja, Nederland is maar een klein landje in deze wereld. En Wilders is echt niet de enige in die ideologische school, zeker niet internationaal gezien. Als je echt denkt dat Wilders veel invloed heeft in het buitenland, ben je gewoon dom. Meer kan ik er niet van maken.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Gaan we dit ontkennen?²
Heb je die pagina wel gelezen? Kuttroll.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als we niet oppassen inderdaad van dezelfde school. Ik houd mijn hart vast. Wederom.²
Het zijn in ieder geval geen dronkenindekroeg-foto's. Mên, hij heeft wel echt z'n best gedaan om zichzelf bijna godlike te maken. Al het menselijke wat hij doet, muziek luisteren, games spelen, geeft hij in z'n manifest een duidelijk doel.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:09 schreef Notenkast het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon genomen met een timer gezien hoe dichtbij ze zijn genomen. Daarna netjes uitgeknipt in photoshop en er een witte achtergrond achter geplakt.
Ehm, nee.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:09 schreef AnaalFaBtje het volgende:
Had hij beter kunnen zeggen dat hij een moslim was toch? Kregen die weer negatieve aandacht.
Elke kans om wilders zwart te maken is er 1 he.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:10 schreef Disorder het volgende:
Waarom heeft iedereen het steeds over Wilders? Wilders heeft geen 80+ mensen doodgeschoten en gepoogd een gebouw plat te leggen. Het zit sommigen wel erg hoog. Dat offtopic geblaat steeds..
Maar hij wil en held en martelaar zijn van de joods-christelijke cultuur. Zijn ego is ook belangrijk het dient niet alleen 'de zaak'quote:Op zondag 24 juli 2011 14:09 schreef AnaalFaBtje het volgende:
Het werd gepost op een forum waar hij vaak kwam en het kwam in nieuwsgroepen.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:07 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Hij is toch Wildersaanhanger? Oké,het is niet Geert zijn schuld,dat weet ik.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:10 schreef Disorder het volgende:
Waarom heeft iedereen het steeds over Wilders? Wilders heeft geen 80+ mensen doodgeschoten en gepoogd een gebouw plat te leggen. Het zit sommigen wel erg hoog. Dat offtopic geblaat steeds..
Dat zegt niemand. Het is aan de andere kant interessant om te zien hoe de schutter zich heeft laten inspireren.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:10 schreef Disorder het volgende:
Ja, en?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:11 schreef AnaalFaBtje het volgende:
[..]
Hij is toch Wildersaanhanger? Oké,het is niet Geert zijn schuld,dat weet ik.
Jammer dat daar niemand aan de bel trokquote:Op zondag 24 juli 2011 14:10 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het werd gepost op een forum waar hij vaak kwam en het kwam in nieuwsgroepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |