abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99872470
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!'ers
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!kers

Noot van de mods:
Dit is een mooie discussie, dat willen we graag zo houden en daarom graag geen extreme uitlatingen. Dit is uitdrukkelijk ook geen discussie over Geert Wilders of de PVV, ook al heeft de schutter aangegeven daarmee te sympathiseren. Dan blijft het leuk voor iedereen ^O^
Over BNW ja of nee:

Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaan
En er is ook al vaker gezegd dat degenen die willen speculeren en/of motieven van de dader willen bespreken een tweede topic hier in NWS kunnen aanmaken

Voor [Noorwegen] Aanslagen: de analyse

[Noorwegen] Aanslagen: de analyse

Na de explosie

Voor de explosie

quote:
Dodental aanslagen Noorwegen naar 91

OSLO - Een schutter heeft vrijdag op het eilandje Utoya, in een meer ten noordwesten van de Noorse hoofdstad Oslo, zeker 84 mensen doodgeschoten. Bij een bomaansag in Oslo vielen nog eens zeven doden.

De slachtoffers op Utoya zijn overwegend tieners en jongeren in de leeftijd van 14 tot 25 jaar. De Noorse politie verhoogde zaterdag het dodental van 10 naar 84.

Een zegsman van de politie zei dat rekening wordt gehouden met het oplopen van het dodental. In het water rond Utoya zoekt de politie naar nog meer mogelijke slachtoffers.

De aanval op het jeugdkamp van de sociaaldemocratische partij op Utoya heeft ''een catastrofale omvang'', aldus politiechef Oystein Maeland. Hij vreesde dat het dodental nog iets hoger kan uitvallen om er ook ernstig gewonde slachtoffers zijn.

De Noorse koning Harald V heeft zaterdag de aanslagen ''een niet te vatten tragedie'' genoemd en zei dat het belangrijk is dat de mensen bij elkaar blijven en elkaar steunen.

Grote bom

De dader kwam aan het eind van de middag en anderhalf tot 2 uur nadat er in het centrum van Oslo een grote bom was ontploft, naar het jeugdkamp verkleed als politieagent. Hij zei de veiligheid te komen controleren en schoot vervolgens op de aanwezigen.

Er waren naar schatting 560 jongeren aanwezig op het kleine eilandje. De schutter is aangehouden. Het zou gaan om een 32-jarige Noor uit de hoofdstad Oslo met rechts-extremistische ideeën.

Autobom

Bij de aanslag met een autobom in de hoofdstad verloren zeven mensen het leven. Aangenomen wordt dat de schutter op Utoya ook verantwoordelijk is voor de aanslag in Oslo. Daar werd het kantoor van de sociaaldemocratische premier Jens Stoltenberg zwaar beschadigd, net als de ministeries van Financiën en van Olie. Het vreedzame Noorwegen werd diep geschokt door de aanslagen.

De premier dook enige tijd onder en militairen zetten straten af in Oslo uit vrees voor meer ontploffingen.

Internationale organisaties

Tal van commentatoren wijdden aanvankelijk uit over welke islamitische groepen hier verantwoordelijk voor konden zijn, maar Stoltenberg liet relatief snel weten dat hij niet dacht dat ''de aanslagen verband hielden met internationale terroristische organisaties, maar dat ze eerder het werk van een gek leken te zijn''.

Links / Livestreams
http://nrk.no/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
Aanslagen in beeld
Dossier: Bloedbad Oslo

Zie ook voor laatste nieuws en updates
Zeker tachtig doden op Noors eiland

Deze meneer deed het allemaal:

Lambo of Rekt
pi_99872499
EggsTC! O+

Wat ik me nou afvraag, hoe is hij daar terecht gekomen? Deed hij mee net als al die andere, of deed hij de hele tijd alsof hij politie was.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_99872530
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:50 schreef Tamashii het volgende:
EggsTC! O+

Wat ik me nou afvraag, hoe is hij daar terecht gekomen? Deed hij mee net als al die andere, of deed hij de hele tijd alsof hij politie was.
^)
Lambo of Rekt
pi_99872602
http://nyheter24.se/nyhet(...)samband-med-dadet?up

"Gewapende politie-inval in Oslo - gekoppeld aan bomaanslag"
pi_99872612
Nog net een schokkende foto op 4chan gezien. Damn, foto van wel erg dichtbij. *bibber*
  zondag 24 juli 2011 @ 12:55:12 #7
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_99872620
Toen ik vandaag wakker werd, gokt ik erop dat nummer 40 al uit zou zijn, maar jullie hebben mij teleurgesteld.
Sisco Certified
pi_99872663
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:55 schreef FoolWithMokey het volgende:
Toen ik vandaag wakker werd, gokt ik erop dat nummer 40 al uit zou zijn, maar jullie hebben mij teleurgesteld.
Woorden schijnen net zo gevaarlijk te zijn als kogels, als je triest links moet geloven. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_99872668
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:54 schreef G.R.S. het volgende:
Nog net een schokkende foto op 4chan gezien. Damn, foto van wel erg dichtbij. *bibber*
Ik weet niet of ik het wel wil zien, maar misschien een linkje hier of anders even in DM....
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_99872678
Is Fjordman Breivik?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99872679
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:55 schreef FoolWithMokey het volgende:
Dan zou het een slowchat moeten zijn.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_99872686
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:54 schreef Notenkast het volgende:
http://nyheter24.se/nyhet(...)samband-med-dadet?up

"Gewapende politie-inval in Oslo - gekoppeld aan bomaanslag"
Logisch, zo'n beetje alles wat ze nu doen is direct of indirect aan de dreiging te koppelen.
pi_99872690
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:54 schreef G.R.S. het volgende:
Link in spoiler?
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_99872694
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Woorden schijnen net zo gevaarlijk te zijn als kogels, als je triest links moet geloven. ;)
De kracht van woorden kunnen erg gevaarlijk zijn in bepaalde gevallen. Als men blijft herhalen dat iets slecht is, gaat men dat ook vanzelf geloven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99872699
quote:

[..]

Constant haat en angstzaaien heeft nou eenmaal gevolgen. Helemaal als het gebaseerd is op etniciteit en religie. De geschiedenis bewijst dit.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_99872701
Vraag me af of de AIVD nu ook overuren draait.

Zal wel.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:58:29 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_99872702
quote:
"Ik heb altijd van Nederland gehouden", zegt hij ook. "Het zou erg jammer zijn als dat eens zo grote land, dat zo veel tijd en energie heeft gestoken in het bevechten van de zee, wordt vernietigd door een vloedgolf van sharia barbarij."
Dat is dan wel lief van hem O+.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:58:48 #18
19242 yavanna
Results may vary.
pi_99872711
Breivik zou om een openbare zitting hebben gevraagd, maandag.

Zijn vader heeft volgens de krant Verdens Gang, gezegd al sinds 1995 geen contact meer met hem te hebben.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zondag 24 juli 2011 @ 12:59:27 #19
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_99872728
quote:
5s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:57 schreef Klaudias het volgende:
Is Fjordman Breivik?
Is volgens mij nog steeds niet duidelijk. Hier wordt het bijvoorbeeld ontkend.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_99872731
quote:
Gewapende Noorse politiemensen zijn zondag een operatie in de hoofdstad Oslo begonnen.

De actie houdt verband met de aanslagen van vrijdag in Oslo en op een eiland ten noordwesten van de stad. Dat heeft een politiewoordvoerder laten weten.

De gewapende politie-actie vindt volgens een politiewoordvoerder plaats in een voorstad ten noordoosten van het centrum van de hoofdstad, nabij snelweg E4 naar vliegveld Gardermoen en het noorden van het land.

Op 100 tot 350 meter van het adres van de inval is de gevechtsschool van de Noorse strijdkrachten gevestigd.

Bij de aanslagen op het eilandje Utoya en in Oslo kwamen vrijdag in totaal zeker 92 mensen om en vielen 97 gewonden. Een 32-jarige verdachte van de aanslagen is vrijdag aangehouden. Hij heeft bekend dat hij heeft geschoten en dat hij achter de bomaanslag zat.
@nu.nl
pi_99872739
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Stiekem is iedereen het wel een beetje met hem eens.
pi_99872747
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Das gewoon Wilbers napraten. Hoewel ik dat niet mag zeggen in dit topique.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 juli 2011 @ 13:00:04 #23
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_99872748
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:58 schreef yavanna het volgende:
Zijn vader heeft volgens de krant Verdens Gang, gezegd al sinds 1995 geen contact meer met hem te hebben.
Zijn moeder wel.

Zal ze echt niks gemerkt hebben van de activiteiten van haar zoon? Je kent je kind toch door en door?
How can I make this topic about me?
  zondag 24 juli 2011 @ 13:00:16 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_99872752
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:59 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Is volgens mij nog steeds niet duidelijk. Hier wordt het bijvoorbeeld ontkend.
Da's toch een beetje 'wij van wc-eend'..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 24 juli 2011 @ 13:00:19 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99872757
quote:

[..]

hou toch eens op joh :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_99872770
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:00 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zijn moeder wel.

Zal ze echt niks gemerkt hebben van de activiteiten van haar zoon? Je kent je kind toch door en door?
MAar die had gnoeroe en was dus geestelijk afgetakeld...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 24 juli 2011 @ 13:00:36 #27
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_99872771
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:58 schreef yavanna het volgende:
Breivik zou om een openbare zitting hebben gevraagd, maandag.
Past wel helemaal in de PR-strategie uit zijn manifest.

Wel wat onhandig dat hij daarin al schrijft over ontsnappen uit de gevangenis trouwens. :P
Wie dit leest is alfabeet.
pi_99872772
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:59 schreef Specularium het volgende:

[..]

Over die tsunami? Mensen die volslagen paranoïde zijn misschien.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99872773
Weet je, het probleem met dat manifest is dat het enorm tot de verbeelding gaat spreken tot veel mensen. Vooral al de lone wolfs die we nu al hebben. Het is, als je eenmaal het pseudo-intellectuele voorbij bent, op zo'n manier geschreven dat het mensen aantrekt. Vooral diegenen die al minder gevoelig zijn voor slachtpartijen. Hij heeft het over medailles, een orde van tempeliers, een eigen custom-made harnas genaamd "Loki Armour" :')

Daar ga je helaas mensen mee overtuigen. Daarin verschilt het ook wel met het manifest van de Unabomber, dat enkel een intellectuel ideologisch betoog was.
Ron Paul 2012
pi_99872776
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:59 schreef Specularium het volgende:

[..]

De mensen die geloven in een tsunami van Islamisering ja. Maar die zijn wat mij betreft ook niet helemaal 100%.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')