abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99874288
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef Caland het volgende:

[..]

Juist niet toch. Hij hoopt met dat manifest een soort kettingreactie te veroorzaken in de toekomst. Enorm slim als je het mij vraagt.
Ik zeg niet dat hij niet slim is, ik zeg dat hij paranoïde overkomt, zeker als je de stukken over z'n moeder en zus leest.
pi_99874291
quote:
6s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef freud het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dit sec terrorisme kan noemen. Het doel was niet om angst te zaaien, maar aandacht te krijgen en zo zaken te veranderen.
En in zekere mate ook angst te zaaien om zo verandering te krijgen.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:40:26 #153
93664 waht
Mushir
pi_99874322
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Die feestvierende mensen waren volgens mij mensen in de bezette palestijnse gebieden. En wat mensen uit Irak. Staat me bij.
Een verwaarloosbaar aantal in ieder geval. Leuk gefilmd, dat wel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_99874333
quote:
6s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef freud het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dit sec terrorisme kan noemen. Het doel was niet om angst te zaaien, maar aandacht te krijgen en zo zaken te veranderen.
Het doel was niet angstzaaien??? :o

Jij denkt dat de bijeenkomsten van linkse politieke organisaties volledig zonder angst zullen verlopen?

Dat lijkt me sterk.

Dit lijkt me terrorisme uit het boekje:
- onschuldige slachtoffers
- zoveel mogelijk slachtoffers
- politiek/maatschappelijk motief
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 24 juli 2011 @ 13:40:42 #155
3542 Gia
User under construction
pi_99874334
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waar zijn eigenlijk de beelden van die feestvierende mensen nav 911? Ik heb ze nooit gezien. Heb je een link naar Youtube? Ik heb het forum van Elsevier.nl even nagelezen en daar staan weer aardig wat quotes over begrip voor deze Noor. Iig vinden ze het logisch dat sommigen zo reageren en dan schijnt "links" de schuld te moeten krijgen. Dus het is echt allemaal één pot nat.
Dergelijke beelden mogen ook echt wel op youtube blijven staan, denk je?
Er zijn toen beelden op het journaal geweest van feestvierende moslims in het midden-oosten.
En ook hier op Fok waren er moslims die het afschuwelijk vonden maar er wel begrip voor hebben.

Ik ben rechts, maar ik heb werkelijk 0,0 begrip voor moord. Nu niet en nooit niet. En ik weet zeker dat de meeste rechtsen zo denken. Zoals gelukkig ook de meeste moslims zo dachten na 911.

Maar hier wordt net gedaan alsof Wilder hier stiekem blij mee is. En dat is totaal onterecht.
  FOK!fotograaf zondag 24 juli 2011 @ 13:40:50 #156
18921 freud
Who's John Galt?
pi_99874341
quote:

[..]

Die feestvierende mensen waren volgens mij mensen in de bezette palestijnse gebieden. En wat mensen uit Irak. Staat me bij.
Alleen vergaten ze toen erbij te zeggen dat de journalisten altijd snoep meenemen, en dat het dus eigenlijk altijd feest is als die op een bepaalde manier langskomen. Het nieuws had die plekken amper bereikt toen er gefilmd werd, maar men had toen een bepaalde set beelden nodig. Mensen refereerden automatisch vanuit hun eigen plugged in leven, en namen aan dat het in een gebied met net stromend water ook direct bekend is.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_99874372
quote:

[..]

Er zijn anders veel misverstanden geweest over zgn "feestvierende moslims". Er was bv sprake van feestvierende moslims nav een trouwpartij. Zure Telegraaf-adepten zagen dit gelijk aan als een viering van de aanslagen.
Maar die feestvierende mensen wisten toen nog niets van de aanslagen. Logisch: want als je een trouwdag hebt ga je niet met een laptopje het gemeentehuis of kerk in om ieder kwartier nu.nl te volgen om te kijken wat er allemaal in de wereld gebeurt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_99874375
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Dergelijke beelden mogen ook echt wel op youtube blijven staan, denk je?
Er zijn toen beelden op het journaal geweest van feestvierende moslims in het midden-oosten.
En ook hier op Fok waren er moslims die het afschuwelijk vonden maar er wel begrip voor hebben.

Ik ben rechts, maar ik heb werkelijk 0,0 begrip voor moord. Nu niet en nooit niet. En ik weet zeker dat de meeste rechtsen zo denken. Zoals gelukkig ook de meeste moslims zo dachten na 911.

Maar hier wordt net gedaan alsof Wilder hier stiekem blij mee is. En dat is totaal onterecht.
Je moet je medeverantwoordelijk voelen. Links verketteren is de opstap naar moord, volgens de verlichte denkers hier. :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_99874376
Ja, de feestvierende mensen zijn echt totaal offtopic.
pi_99874380
De beelden van feestvierende Palestijnen waren toch nep?
  zondag 24 juli 2011 @ 13:42:08 #161
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_99874387
Dan is zijn doel mislukt.
Er is geen verdeeldheid gekomen, integendeel, het saamhorigheidsgevoel is alleen maar groter geworden.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  zondag 24 juli 2011 @ 13:42:24 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_99874398
Dit is een zuigend topic geworden :{
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_99874402
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Er zijn anders veel misverstanden geweest over zgn "feestvierende moslims". Er was bv sprake van feestvierende moslims nav een trouwpartij. Zure Telegraaf-adepten zagen dit gelijk aan als een viering van de aanslagen.
Maar die feestvierende mensen wisten toen nog niets van de aanslagen. Logisch: want als je een trouwdag hebt ga je niet met een laptopje het gemeentehuis of kerk in om ieder kwartier nu.nl te volgen om te kijken wat er allemaal in de wereld gebeurt.
quote:
6s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:40 schreef freud het volgende:

[..]

Alleen vergaten ze toen erbij te zeggen dat de journalisten altijd snoep meenemen, en dat het dus eigenlijk altijd feest is als die op een bepaalde manier langskomen. Het nieuws had die plekken amper bereikt toen er gefilmd werd, maar men had toen een bepaalde set beelden nodig. Mensen refereerden automatisch vanuit hun eigen plugged in leven, en namen aan dat het in een gebied met net stromend water ook direct bekend is.
"Het zijn net mensen" is een goed boek dat hierover meer uitleg geeft :).
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_99874407
Hallo Falco.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 24 juli 2011 @ 13:43:03 #165
3542 Gia
User under construction
pi_99874423
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:40 schreef waht het volgende:

[..]

Een verwaarloosbaar aantal in ieder geval. Leuk gefilmd, dat wel.
En nu is er een niet verwaarloosbaar aantal dat deze moordpartij toejuicht?

Kom op zeg!! Vrijwel niemand kan hier begrip voor hebben.
pi_99874430
Kunnen we het weer over het nieuwsfeit gaan hebben aub? Voor de 'diepgravende' analyses hebben we een ander topic.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_99874456
quote:

[..]

Lijkt mij sterk dat het in Irak gebeurde.
  FOK!fotograaf zondag 24 juli 2011 @ 13:43:56 #168
18921 freud
Who's John Galt?
pi_99874463
quote:
6s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het doel was niet angstzaaien??? :o

Jij denkt dat de bijeenkomsten van linkse politieke organisaties volledig zonder angst zullen verlopen?
De moorden daar waren hoofdzakelijk om nieuwe aanwas van die partij voor te zijn (lees zijn manifest anders even). De angst was zoals ik het las, niet het primaire doel.
quote:
Dat lijkt me sterk.

Dit lijkt me terrorisme uit het boekje:
- onschuldige slachtoffers
- zoveel mogelijk slachtoffers
- politiek/maatschappelijk motief
Terrorisme heeft uiteraard een doel, en je derde punt is dus iets te generiek om als kenmerk te gebruiken imo. Terrorisme heeft ook alleen zin als het een voortdurend karakter heeft. Eenmalige acties hebben het effect niet van verandering door angst. Zijn manifest roept op voor mensen om zijn voorbeeld te volgen. Dat hij hier op inzet, geeft aan hoe zijn wereldbeeld in elkaar zit.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 24 juli 2011 @ 13:44:00 #169
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99874469
quote:
6s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je moet je medeverantwoordelijk voelen. Links verketteren is de opstap naar moord, volgens de verlichte denkers hier. :')
Werkt ook de andere kant op. Snap dat echt niet, extremisme/terrorisme is altijd fout. Daarin moet je totaal geen onderscheid willen maken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99874470
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:43 schreef Gia het volgende:

[..]

En nu is er een niet verwaarloosbaar aantal dat deze moordpartij toejuicht?

Kom op zeg!! Vrijwel niemand kan hier begrip voor hebben.
Er is hier een paar delen geleden een forum gepost waar men zich zeer positief uitliet over de daad van Breivik.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99874485
Is er nog een speciale nieuwsuitzending ingelast ofzo hierover? ik kijk eigenlijk amper tv
Lambo of Rekt
pi_99874496
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:42 schreef Falco het volgende:
Dit is een zuigend topic geworden :{
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:43 schreef marcodej het volgende:
Kunnen we het weer over het nieuwsfeit gaan hebben aub?
A - waarom? Mogen achtergronden niet meer?
B - als je dat zelf vindt, dan ben je toch een ongelooflijke droeftoeter als je dan niet zelf het "goede" voorbeeld geeft?

:')

Lees en praat mee, of niet.

Het is zo simpel.

pi_99874505
Hier wat plaatjes over de huidige gebeurtenissen!

pi_99874506
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:44 schreef EggsTC het volgende:
Is er nog een speciale nieuwsuitzending ingelast ofzo hierover? ik kijk eigenlijk amper tv
Nu niet meer denk ik, afgelopen dagen bijna elk uur...
pi_99874526
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:44 schreef EggsTC het volgende:
nee, NLse TV zuigt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')