abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2011 @ 13:21:18 #101
19242 yavanna
Results may vary.
pi_99873521
Misschien al gepost, maar toch.

quote:
Ketil B. Stensrud

Anders Behring Breivik (32) was executing youths on Utøya for one and half hours until he 'ran out of ammunition [he was using both handguns and a semi-automatic rifle] and subsequently surrendered to Norwegian special forces late Friday afternoon.

The man charged with one of the world's most shocking massacres in recent history has explained to police that he wanted to change Norwegian politics through violence.

"He's stated that he went to Utøya [where 700 youths in the age of 15-25 were gathered] to give the Labour party a warning that 'doomsday would be imminent' unless the party changed its policies," said Geir Lippestad, the man's defense attorney.

"He wanted to hurt the Labour party and halt its recruitment in the worst possible way, referring to party members as marxists."

Lippestad says that Behring Breivik remained calmed and balanced throughout a 10 hour night of interrogation.

"I think he's realised what he's done, and he views himself as sane."

(VG's journalist asks Lippestad whether Behring Breivik feels remorse, a question to which Lippestad refuses to comment.)

When he was arrested he had no ammunition left in his weapon.

"He's told me that he surrendered to Delta [Norwegian special forces]."

Tomorrow will be the day of imprisonment prior to any trial, and Behring Breivik will be able to explain his actions further. Lippestad elaborates:

"He wanted to open doors [by committing these crimes]. He will explain the background of his actions and why he actually did it for media."

"He sits on a lot of hatred for many people, which incorporates most significant societal institutions."

Breivik's ambition was to radically change Norwegian society. He felt that he did not have any other alternatives to violence. He had previously tried to change it [society] through letters to newspapers, but they were refuted.

"He says that there was no other way. He had tried all possible alternatives.He felt that his actions were gruesome, but necessary," said Lippestad.

"He wanted to 'open doors
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zondag 24 juli 2011 @ 13:21:33 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_99873527
quote:
I ordered an ASE Utra CQB-QM silencer (cost was 800 Euro) for my semi automatic rifle in September 2010 and the supplier, Intersport Bogstadveien, told me it would arrive in early January 2011. In January, the supplier told me ASE had suddenly cancelled all private orders due to the fact that they had just received a large military order... I’m not going to take the chance with a regular non-auto silencer because it might overheat and explode during rapid fire, with the risk of destroying Gungnir. I was not able to find another supplier of semi automatic silencers that could be sent to my country directly from the supplier or by jetcarrier. The only bonus I guess is that by eliminating the silencer aspect allows me to order and equip a bayonet instead. So I guess; “Marxist on a stick” will soon become an exclusive Knights Templar Europe trademark:D.
trololol
wat een psycho.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_99873538
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat een regelrechte bullshit. Terorisme/radicalisme wordt nergens gedoogd, vanuit welke ideologie dan ook.
O, leuk.
pi_99873550
6 mensen gearresteerd ? Bron?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_99873558
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat een regelrechte bullshit. Terorisme/radicalisme wordt nergens gedoogd, vanuit welke ideologie dan ook.
Je kan zeggen wat je wil, maar rechts-extremisme ziet zich wel grotendeels vertegenwoordigd door de PVV. En nee, dan heb ik het niet over het neo-nazisme, want dat is weer een andere tak. En ja, dat is ondanks dat de PVV niet met rechts-extremisme geassocieerd wilt worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99873628
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:21 schreef speknek het volgende:

[..]

trololol
wat een psycho.
Gungnir zijn backup wapen was dat toch. :')
pi_99873668
Iedereen houdt van vergelijkingen, dus: dit is Europa`s Oklahoma. Zowel gezien de daad zelf, de dader, en gezien de onderliggende rechtse ideologie en de maatschappelijke positie daarvan.
pi_99873700
Ik ben wel benieuwd of het inderdaad een openbare trial wordt. Aan de ene kant wil de hele wereld horen wat hij te zeggen heeft, en heeft hij erom gevraagd (mag er dan geweigerd worden? Zal toch wel?), aan de andere kant wil je 'm niet nog meer publiciteit geven.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:25:59 #109
3542 Gia
User under construction
pi_99873701
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil, maar rechts-extremisme ziet zich wel grotendeels vertegenwoordigd door de PVV. En nee, dan heb ik het niet over het neo-nazisme, want dat is weer een andere tak. En ja, dat is ondanks dat de PVV niet met rechts-extremisme geassocieerd wilt worden.
Als iemand zo'n aanslag pleegt en roept: Ik doe dit voor Wilders, ik doe dit voor de PVV, is dan Wilders of de PVV verantwoordelijk?

Als iemand een aanslag pleegt en roept: Ik doe dit voor Allah, ik doe dit voor de Islam, is dan de Islam verantwoordelijk?
  zondag 24 juli 2011 @ 13:26:12 #110
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_99873713
quote:
Norway massacre: 6 arrests in Oslo, police trying to gain access to 2 chemical containers at address they have been searching- Sky News
pi_99873743
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Als iemand zo'n aanslag pleegt en roept: Ik doe dit voor Wilders, ik doe dit voor de PVV, is dan Wilders of de PVV verantwoordelijk?

Als iemand een aanslag pleegt en roept: Ik doe dit voor Allah, ik doe dit voor de Islam, is dan de Islam verantwoordelijk?
Ironisch genoeg roepen de meeste in het tweede geval 'ja', jij zelfs voorop.
pi_99873749
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:22 schreef De_Nuance het volgende:
http://nyheter24.se/nyhet(...)samband-med-dadet?up

Kunnen we achterhalen hoeveel munitie Breivik bij zich droeg vanuit het manifest?
pi_99873751
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Wilders of de PVV zijn niet verantwoordelijk. Maar de PVV trekt zulke types aan, al heeft de PVV naar eigen zeggen daar niks mee te maken.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:27:27 #114
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99873755
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zie de PVV totaal niet als een extremistische partij. Er zullen best raakvlakken zijn, ja. Maar zo zal een Volkert ook zich grotendeels vertegenwoordigd gevoeld hebben door GL. Ook maar wegzetten als extremistisch en stellen dat links terrorisme wordt gedoogd?

Erg gevaarlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 24 juli 2011 @ 13:28:36 #115
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99873794
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het inderdaad een openbare trial wordt. Aan de ene kant wil de hele wereld horen wat hij te zeggen heeft, en heeft hij erom gevraagd (mag er dan geweigerd worden? Zal toch wel?), aan de andere kant wil je 'm niet nog meer publiciteit geven.
Je zal wel moeten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 24 juli 2011 @ 13:28:38 #116
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_99873797
In het "openen van deuren" is hij wel geslaagd. Absoluut wereldnieuws.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_99873803
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wil hem juist wel publiciteit geven. Hij mag niet weggezet worden als een of andere zonderlinge psychopaat, als een incident. Laat hem maar zeggen wat hdm heeft gedreven.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:28:54 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_99873811
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef Monidique het volgende:
Iedereen houdt van vergelijkingen, dus: dit is Europa`s Oklahoma. Zowel gezien de daad zelf, de dader, en gezien de onderliggende rechtse ideologie en de maatschappelijke positie daarvan.
Ja ik vind het ook in alles lijken op Timothy McVeigh, met als verschil dat Anders het nog net wat beter uitgedacht lijkt te hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:29:53 #119
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99873849
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:22 schreef De_Nuance het volgende:
Reuters.
pi_99873861
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook in alles lijken op Timothy McVeigh, met als verschil dat Anders het nog net wat beter uitgedacht lijkt te hebben.
Al met al zal de impact van zijn daad op de loop van de geschiedenis klein zijn.

Wie heeft het nu nog over Timothy McVeigh, Jim Jones of welke andere individuele massamoordenaar?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:30:10 #121
3542 Gia
User under construction
pi_99873863
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:27 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee hoor, alleen als er feest gevierd wordt of begrip wordt getoond voor een aanslag als 911 of die in London, Madrid enz....

Maar ik geef niet de Islam daar zonder meer de schuld van.
pi_99873884
quote:

[..]

In de film Fitna heeft Geert duidelijk aangegeven dat de aanslag op 11-09-2001 veroorzaakt is door "de Islam". Iig vindt Geert het typisch Islam dat het tot dit soort terrorisme leidt. Als de aanslag in Noorwegen niets met Geert te maken heeft, heeft de aanslag van 11-09 ook niets met de Islam te maken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_99873909
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, alleen als er feest gevierd wordt of begrip wordt getoond voor een aanslag als 911 of die in London, Madrid enz....

'de islam' is niks.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:31:43 #124
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99873926
quote:

[..]

Er zit een cruciaal verschil tussen de koranen wilders.

In de koran wordt letterlijk opgeroepen tot geweld, wilders doet dit niet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_99873937
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:30 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Al met al zal de impact van zijn daad op de loop van de geschiedenis klein zijn.

Wie heeft het nu nog over Timothy McVeigh, Jim Jones of welke andere individuele massamoordenaar?
Jim Jones was een andere categorie. McVeigh is nog zeer bekend en heeft impact gehad.
pi_99873959
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:31 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Eh. Nee. Maar andere discussie, niet ontopic hier.
pi_99873984
Mag Anders zelf uitmaken of de rechtszaak openbaar wordt of niet?
  zondag 24 juli 2011 @ 13:33:08 #128
3542 Gia
User under construction
pi_99873998
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

In de film Fitna heeft Geert duidelijk aangegeven dat de aanslag op 11-09-2001 veroorzaakt is door "de Islam". Iig vindt Geert het typisch Islam dat het tot dit soort terrorisme leidt. Als de aanslag in Noorwegen niets met Geert te maken heeft, heeft de aanslag van 11-09 ook niets met de Islam te maken.
Iedere moslim roept toch ook dat 911 niets met de Islam te maken heeft!! Of denkt iedereen dat dit wel zo is?
pi_99874001
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:31 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Hij zegt alleen dat de we straten moeten terugveroveren en schoonmaken van haatbaarden en hoofddoekjes en dat van rassenrellen geen negatieve uitwerking hoeft uit te gaan.
pi_99874006
Gisteren was er een beetje discussie over de psychologische toestand van onze Noor, waar ik maar aandroeg dat ik totaal niet geloof dat hij een stoornis heeft.

Nu lees ik iets over Timothy McVeigh en daar staat iets wat ik dan hier ook wel van toepassing vind:

quote:
"Psychiatrist John Smith concluded that [McVeigh] was a decent person who had allowed rage to build up inside him to the point that he had lashed out in one terrible, violent act." – from a BBC story on McVeigh.[7] McVeigh's IQ was assessed at 126.
Ron Paul 2012
  zondag 24 juli 2011 @ 13:33:21 #131
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99874009
Als het niet ontopic is kan alle praat over pvv of links rechts hier gestaakt worden.
Wat toch ook de bedoeling was? Dus ik snap niet dat er nog steeds over wordt gepraat.
pi_99874013
quote:

[..]

Waar zijn eigenlijk de beelden van die feestvierende mensen nav 911? Ik heb ze nooit gezien. Heb je een link naar Youtube? Ik heb het forum van Elsevier.nl even nagelezen en daar staan weer aardig wat quotes over begrip voor deze Noor. Iig vinden ze het logisch dat sommigen zo reageren en dan schijnt "links" de schuld te moeten krijgen. Dus het is echt allemaal één pot nat.
pi_99874036
quote:

[..]

Lol...dat feest vieren gebeurt nu ook en dat wordt door PVV-ers net zo gebagetalliseerd als dat moslims dat deden bij 9/11. 1 pot nat....andere ideologie, maar hetzelfde fanatisme en agressie.
pi_99874068
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Iedere moslim roept toch ook dat 911 niets met de Islam te maken heeft!! Of denkt iedereen dat dit wel zo is?
Natuurlijk is de Islam een invloed geweest. En islamitische Wildersen die haatzaaien en roepen dat de Islam bedreigd wordt.
pi_99874076
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:33 schreef Supersoep het volgende:
Gisteren was er een beetje discussie over de psychologische toestand van onze Noor, waar ik maar aandroeg dat ik totaal niet geloof dat hij een stoornis heeft.

Nu lees ik iets over Timothy McVeigh en daar staat iets wat ik dan hier ook wel van toepassing vind:

[..]

Nou ja, delen van dat manifest komen toch wel erg paranoïde over. Ik ben in ieder geval benieuwd wat uit zijn onderzoek zou komen.
  FOK!fotograaf zondag 24 juli 2011 @ 13:35:00 #136
18921 freud
Who's John Galt?
pi_99874080
Linkje naar het compendium in de OP?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_99874084
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk is de Islam een invloed geweest. En islamitische Wildersen die haatzaaien en roepen dat de Islam bedreigd wordt.
Precies.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:35:15 #138
3542 Gia
User under construction
pi_99874095
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:33 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Hij zegt alleen dat de we straten moeten terugveroveren en schoonmaken van haatbaarden en hoofddoekjes en dat van rassenrellen geen negatieve uitwerking hoeft uit te gaan.
Er is hier totaal geen sprake van rassenrellen. Tenzij 'links' tegenwoordig een ras is.
pi_99874099
REUTERSFLASH twitterde op zondag 24-07-2011 om 13:28:22 Norwegian police detain several people in Oslo raid linked to shootings, bombings - local media reageer retweet
pi_99874110
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is hier totaal geen sprake van rassenrellen. Tenzij 'links' tegenwoordig een ras is.
...

Je mist het punt helemaal
pi_99874115
Het cruciale verschil tussen moslimterreur en dit soort terreur is dat dit soort gekken eenlingen zijn. Moslimterroristen werken juist zoveel mogelijk samen.

Vandaar ook dat dit terrorisme veel moeilijker te bestrijden is en heftige privacyschendingen tot gevolg gaat hebben.

In elk opzicht een van de domste (en helaas goed uitgevoerde) terreurdaden ooit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_99874143
quote:
6s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef El_Matador het volgende:
Het cruciale verschil tussen moslimterreur en dit soort terreur is dat dit soort gekken eenlingen zijn. Moslimterroristen werken juist zoveel mogelijk samen.

Vandaar ook dat dit terrorisme veel moeilijker te bestrijden is en heftige privacyschendingen tot gevolg gaat hebben.

In elk opzicht een van de domste (en helaas goed uitgevoerde) terreurdaden ooit.
Volg jij het nieuws nou echt niet?
Er staat zelfs in dit topic dat er meerdere arrestaties worden verricht momenteel.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:37:25 #143
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99874173
quote:

Ja ik vind de terreurdaad ook dom/raar.

Zoals iemand als al zei: als hij een moskee had aangevallen en dat een kettingreactie veroorzaakte dan heb je eerder de steun van de bevolking voor anti-islam acties. Nu is iedereen tegen hem.
pi_99874194
quote:

Bron?
Of heeft Maurice de Hont een enquete gehouden.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 13:38:08 #145
236264 crew  capricia
pi_99874208
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waar zijn eigenlijk de beelden van die feestvierende mensen nav 911? Ik heb ze nooit gezien. Heb je een link naar Youtube? Ik heb het forum van Elsevier.nl even nagelezen en daar staan weer aardig wat quotes over begrip voor deze Noor. Iig vinden ze het logisch dat sommigen zo reageren en dan schijnt "links" de schuld te moeten krijgen. Dus het is echt allemaal één pot nat.
Die feestvierende mensen waren volgens mij mensen in de bezette palestijnse gebieden. En wat mensen uit Irak. Staat me bij.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 13:38:30 #146
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99874234
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nou ja, delen van dat manifest komen toch wel erg paranoïde over. Ik ben in ieder geval benieuwd wat uit zijn onderzoek zou komen.
Juist niet toch. Hij hoopt met dat manifest een soort kettingreactie te veroorzaken in de toekomst. Enorm slim als je het mij vraagt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99874241
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Die feestvierende mensen waren volgens mij mensen in de bezette palestijnse gebieden. En wat mensen uit Irak. Staat me bij.
En in Ede.
pi_99874243
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:36 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Volg jij het nieuws nou echt niet?
Er staat zelfs in dit topic dat er meerdere arrestaties worden verricht momenteel.
Ik kan niet alles volgen nee, het is zo bizar veel.

En dat is een bewijs dat er een complete samenzwering gaande is? Of wordt Mariusz (Anders beste vriend, wat ik zo snel las in dat gigantische document) gewoon ff van zijn bed gelicht? ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  FOK!fotograaf zondag 24 juli 2011 @ 13:38:56 #149
18921 freud
Who's John Galt?
pi_99874257
quote:

Ik weet niet of je dit sec terrorisme kan noemen. Het doel was niet om angst te zaaien, maar aandacht te krijgen en zo zaken te veranderen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_99874285
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef tralalala het volgende:

[..]

En in Ede.
Maar zeer weinig op de 800.000 Nederlandse moslims in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')