Nja, je hebt genoeg mensen hier die het als schokkend ervarenquote:Op zondag 24 juli 2011 13:05 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Zeer triest natuurlijk maar valt mee hoe schokkend het is.
Bij die troep die daar staat valt alles mee.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:05 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik had ook ergere foto's verwacht op 4chan.
Heel veel mensen kunnen niet relativeren en die zullen dus gewoon zieke motivaties hebben, ingegeven door woorden die wettelijk op het randje zijn en op allerlei wijzen te interpreteren zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:03 schreef El_Matador het volgende:
"Kan" "Bepaalde gevallen".
Waar ligt dat aan denk je? De zieke motivaties van een dader, of de woorden die iedereen kan horen en iedereen kan relativeren?
Ik pleit daar al sinds jaar en dag voor.quote:Dus morgen ga je actief pleiten voor het verbieden van "haatzaaiende" imams, of is zoveel daadkracht bij jouw overtuigingen niet aan de orde?
Dat dacht ik eerst ook, maar daarna las ik dat tieners die tweede schutter ook anders beschreven met zwarte kleren en een beetje dik.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:03 schreef speknek het volgende:
Klinkt mij meer als een echo die over het eiland heen kaatst.
Nee precies, vandaar; spoiler!quote:Op zondag 24 juli 2011 13:06 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Nja, je hebt genoeg mensen hier die het als schokkend ervaren
Klinkt als de persoon die op die foto's te zien was. Hij zou met een mes gelopen hebben oid. Politie zou uitgaan van 1 dader op het eiland, zo melden diverse media althans.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar daarna las ik dat tieners die tweede schutter ook anders beschreven met zwarte kleren en een beetje dik.
quote:Breaking a flank is a dangerous move. However, keep in mind that they will not expect you to rush them aggressively (go for head shots) so you have the element of surprise. Let’s call this strategy: “Thrust of the Martyr” due to the severity and critical circumstances of the attack. It is a lethal move where either you or your opponent(s) will die or get injured. Based on your strengths and their weaknesses you will have a success rate of aprox. 75% if facing 2 agents (scenario 1). Against 4 agents this will however drop to 30-45% (scenario 2) even taken your conviction and superior armour and firepower into account. If you allow them enough time to deploy 1-2 snipers in either scenario you will not likely get out of the situation alive, survival rate of less than 20%. Under normal circumstances, you will however only face 2 police officers (2 per car) which should allow you to neutralise both quite easily. In any case, surrender is not an option. You either break free or die in the attempt.
Ik denk dat zo,n beetje iedere geheime dienst dat 'levenswerk' aan doorlezen isquote:Op zondag 24 juli 2011 12:58 schreef Specularium het volgende:
Vraag me af of de AIVD nu ook overuren draait.
Zal wel.
Ik kom daar anders nooitquote:Op zondag 24 juli 2011 13:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bij die troep die daar staat valt alles mee.
Klopt. Maar je moet in deze situatie alles overwegen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:06 schreef El_Matador het volgende:
Een 2e dader is alleen aangekaart door jongeren die volledig in paniek en trauma waren, omdat ze schoten hoorden op andere plekken op het eilandje.
Dat lijkt me geen hard bewijs. Die jongeren waren zo getraumatiseerd als wat en kunnen nooit helder inschatten hoeveel daders er zijn.
Ja, volgens mij waren er ooggetuigen van de tweede schutter. Er is in ieder geval een signalement uitgegeven.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar daarna las ik dat tieners die tweede schutter ook anders beschreven met zwarte kleren en een beetje dik.
Dat is natuurlijk zo subjectief als de neten. En dat blijkt ook uit de enorme weerstand vanuit het andere politieke spectrum.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het begint veel kleiner, het bewaren van de eigen Nederlandse cultuur.
Die massale Wildersaanhang is ook maar een gevolg.
Tja, kanker van de samenleving. Mensen met gebrekkig beoordelingsvermogen en ontbrekende sociale omgeving om ze in het gareel te meppen. Gelukkig zijn de meeste te kansloos om zo gemotiveerd te zijn als meneer Behvrik (of hoe die ook heet).quote:Op zondag 24 juli 2011 13:00 schreef Supersoep het volgende:
Weet je, het probleem met dat manifest is dat het enorm tot de verbeelding gaat spreken tot veel mensen. Vooral al de lone wolfs die we nu al hebben. Het is, als je eenmaal het pseudo-intellectuele voorbij bent, op zo'n manier geschreven dat het mensen aantrekt. Vooral diegenen die al minder gevoelig zijn voor slachtpartijen. Hij heeft het over medailles, een orde van tempeliers, een eigen custom-made harnas genaamd "Loki Armour"![]()
Daar ga je helaas mensen mee overtuigen. Daarin verschilt het ook wel met het manifest van de Unabomber, dat enkel een intellectuel ideologisch betoog was.
Blijkbaar valt dat gelukkig mee, want dit is de eerste en enige aanslag in 10 jaar "anti-islampolitiek".quote:Op zondag 24 juli 2011 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel veel mensen kunnen niet relativeren en die zullen dus gewoon zieke motivaties hebben, ingegeven door woorden die wettelijk op het randje zijn en op allerlei wijzen te interpreteren zijn.
Jammer.quote:Ik pleit daar al sinds jaar en dag voor.
Die vent bekijkt alles wiskundig, alles wordt afgewogen in percentages van slagen.quote:
Maar goed, er werd hierboven ook al aangegeven dat die dan ook naar het eiland moest zijn gebracht. Misschien al veel eerder dan de dader (die eerst nog een bommetjesklus had in Oslo)?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:07 schreef Notenkast het volgende:
Ja, volgens mij waren er ooggetuigen van de tweede schutter. Er is in ieder geval een signalement uitgegeven.
Hij praat alsof hij een raid aan het voorbereiden is in WoW.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die vent bekijkt alles wiskundig, alles wordt afgewogen in percentages van slagen.
Moslimterroristen of rechtse terroristen, weinig verschil. Ik vind ze even gevaarlijk, met het verschil dat moslimextremisme niet gedoogd wordt door de politiek.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:08 schreef waht het volgende:
[..]
Die stakkers zijn wat mij betreft een veel groter gevaar voor de samenleving dan moslimterroristen ooit zullen zijn.
Volgens het signalement droeg de tweede schutter ook een automatisch vuurwapen op z'n rug. Grote kans dat hij dus ook het nodige materieel had. En het zou idd niet te veel moeite zijn om dat ergens te dumpen en in het water te springen om zo van het eiland af te komen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar goed, er werd hierboven ook al aangegeven dat die dan ook naar het eiland moest zijn gebracht. Misschien al veel eerder dan de dader (die eerst nog een bommetjesklus had in Oslo)?
Hij heeft zich toch juist wel overgegevenquote:Op zondag 24 juli 2011 13:07 schreef EggsTC het volgende:
[..]
. In any case, surrender is not an option. You either break free or die in the attempt.
De cijfers zijn alleen nonsens, omdat ze nergens op gebaseerd zijn. Net zoals hij fantaseerde dat hij in een supergeheime ridderorde zat, zit hij hier te fantaseren dat ie Jason Bourne is. Toch, wel snugger om te bedenken dat de gemiddelde politieauto twee mensen heeft (aan de andere kant zullen ze eerder een arrestatiebus sturen in zo'n geval).quote:Op zondag 24 juli 2011 13:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die vent bekijkt alles wiskundig, alles wordt afgewogen in percentages van slagen.
Hij had geen kogels meer. Dan heeft het weinig zin om terug te vechten.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hij heeft zich toch juist wel overgegeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |