Hoop het ook. Zij zitten lekker te BBQen, terwijl ik een auto en aanhangwagen heb moeten legen in de stromende regen. Inmiddels is het weer mooi weer, maar ik voel me dankzij die regen niet meer zo lekker nu.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:40 schreef SuperWeber het volgende:
Iedereen zit bij Gripper thuis op de meet...
Ik hoop dat de BBQ een beetje smaakt...
Waar ga je rijden Marurk?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:28 schreef Marurk het volgende:
Ik had een rustdag vandaag. Morgen koers: 126 km in een kleine drie uurtjes...
Vanavond dus flink koolhydraten stapelen.
Onder de juiste omstandigheden juist wel. Hoge velgen zijn aerodynamisch gezien voordelig. Alleen bij veel wind zijn hoge velgen minder voordelig...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:48 schreef jpjedi het volgende:
Zojuist was wk triatlon op tv. Waarom rijden ze daar met hoge carbon velgen? Daar is toch geen voordeel uit te halen in een Triatlon?
Waar was dat? Wil ik graag zien.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:48 schreef jpjedi het volgende:
Zojuist was wk triatlon op tv. Waarom rijden ze daar met hoge carbon velgen? Daar is toch geen voordeel uit te halen in een Triatlon?
Studio sportquote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:55 schreef Pritt het volgende:
[..]
Waar was dat? Wil ik graag zien.
Opzich rijden die hoge velgen natuurlijk "veel" gemakkelijker dus zo onlogisch is het niet.
Hoe hard denk je dat die mensen rijden?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:09 schreef jpjedi het volgende:
Bij tijdrit snap ik het maar bij het duw en trekwerk van een triatlon en met die wind van vandaag..
Sowieso hoge velgen hebben pas aerodynamisch voordelig effect bij >40km/hr toch?
Het fietsgedeelte tijdens een triathlon is hetzelfde idee als een tijdrit (bij de meeste triathlons mag je ook niet stayeren). Die gasten fietsen echt ruim boven de 40, ik heb de beelden niet gezien, maar vandaag stond er niet heel veel wind toch?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:09 schreef jpjedi het volgende:
Bij tijdrit snap ik het maar bij het duw en trekwerk van een triatlon en met die wind van vandaag..
Sowieso hoge velgen hebben pas aerodynamisch voordelig effect bij >40km/hr toch?
http://www.zitvlees.nl/quote:Op zondag 10 juli 2011 13:33 schreef jorryvs het volgende:
Hi, ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben, zo niet dan hoor ik het wel
Ik heb een vraag. Ik fiets inmiddels een jaartje of twee recreatief, maar naar mijn smaak ga ik nog niet genoeg vooruit. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die goeie tips hebben voor mijn situatie.. Een paar belangrijke zaken:
- Ik kan (planningstechnisch) twee keer per week fietsen, twee keer 2,5 uur
- Ik ben 32 jaar, weeg 99,5 en ben 1,78
- Ik heb een fietscomputer met hartslagmeter
Hoe kan ik het beste rijden om vooruitgang te boeken? Is dat uberhaupt mogelijk met twee keer per week fietsen? Ik heb gisteren voor het eerst 50KM met de hartslagmeter gefietst, op 85% van m'n maximale hartslag (berekend door fietscomputer) dat beviel op zich wel, maar is dat de beste manier van trainen?
Ik hoop dat m'n vraag gericht genoeg is en dat jullie tips voor me hebben!
Wat voor vooruitgang doel jij precies op in dit geval? Gewichtverlies? Hogere gemiddelde snelheden? Langere afstanden?quote:Op zondag 10 juli 2011 13:33 schreef jorryvs het volgende:
Hi, ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben, zo niet dan hoor ik het wel
Ik heb een vraag. Ik fiets inmiddels een jaartje of twee recreatief, maar naar mijn smaak ga ik nog niet genoeg vooruit. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die goeie tips hebben voor mijn situatie.. Een paar belangrijke zaken:
- Ik kan (planningstechnisch) twee keer per week fietsen, twee keer 2,5 uur
- Ik ben 32 jaar, weeg 99,5 en ben 1,78
- Ik heb een fietscomputer met hartslagmeter
Hoe kan ik het beste rijden om vooruitgang te boeken? Is dat uberhaupt mogelijk met twee keer per week fietsen? Ik heb gisteren voor het eerst 50KM met de hartslagmeter gefietst, op 85% van m'n maximale hartslag (berekend door fietscomputer) dat beviel op zich wel, maar is dat de beste manier van trainen?
Ik hoop dat m'n vraag gericht genoeg is en dat jullie tips voor me hebben!
En, wie waren de sterkste?quote:Op zondag 10 juli 2011 11:12 schreef Oksel het volgende:
Was leuke meet..![]()
We maakten ons nog even zorgen over Captain, die moest afhaken na 40km, en ging 'direct' naar huis. Toen wij na 110km terugkwamen was 'ie d'r nog steeds niet..![]()
![]()
Uiteindelijk met een groep die redelijk aan elkaar gewaagd was gefietst. 't Weer begon redelijk, toen regen, toen droog. Wel de hele tijd op een nat wegdek gereden. Met de BBQ echter weer topweer. Paste goed bij een top-BBQ![]()
![]()
Heuvelop zag de verschillen pas echt goed overigens..
Uhhm.. ben ff z'n naam kwijt, vent van 72kg op een Giant. En heel soms Gripper. Fietsmaat van Gripper zat er ook vaak wel aardig bij. Ik zat met klimmen meestal in de middenmoot, of kon heel soms (bij de korte klimmetjes) Gripper bij houden.quote:
Je vergist je, ik rijd op een Cannondale en weeg 84quote:Op zondag 10 juli 2011 20:00 schreef Oksel het volgende:
[..]
Uhhm.. ben ff z'n naam kwijt, vent van 72kg op een Giant.
Dat is gewoon heel veel heuveltraining doen. Stel dat je 2x per week 100km fietst op het vlakke, je lichaam went daaraan. Uiteindelijk zul je heuveltraining erbij gaan doen, en zal je lichaam erg hard naar z'n max gaan. Het enige dat je daar tegen kan doen is heuveltraining, heuveltraining, heuveltraining, en had ik al gezegd dat je heuveltraining moet doen? Je lichaam moet wennen aan de intensiteit. In het begin ga je niet zo hard, langzaamaan zal het beter gaan. Je lichaam zal minder hard naar z'n max gaan, en je zal uiteindelijk sneller naar boven gaan (want je zit minder snel aan je max).quote:Op zondag 10 juli 2011 21:44 schreef jorryvs het volgende:
@Narcotical, @Freddeh: Bedankt voor jullie reactie alvastafvallen gaat momenteel prima, daar helpt fietsen natuurlijk bij, maar dat is niet hoe ik vooruit wil gaan. Ik kan me voorstellen dat ik met dezelfde intensiteit (x% van max hartslag) steeds betere resultaten boek. Ik denk dan vooralsnog met name aan een hogere gemiddelde snelheid. Als ik nu berg opwaarts fiets, zit ik in notime aan die 85% en moet ik daarna heel rustig naar boven...(bijvoorbeeld). Maakt dat het wat duidelijker?
Dat is de Rosier, erg mooi inderdaad, afdaling heb ik naar de andere kant genomen.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:27 schreef cafca het volgende:
Je kunt daar overal mooi fietsen, zowel op de MTB als op de racefiets
Als je van Stavelot naar Spa rijdt, heb je een leuke klim, en een schitteremde afdaling naar Spa toe.
Ik rijd op een Koga.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:00 schreef Oksel het volgende:
[..]
Uhhm.. ben ff z'n naam kwijt, vent van 72kg op een Giant. En heel soms Gripper. Fietsmaat van Gripper zat er ook vaak wel aardig bij. Ik zat met klimmen meestal in de middenmoot, of kon heel soms (bij de korte klimmetjes) Gripper bij houden.
Ik vind 2x 2.5 uur per week trainen erg weinig om progressie te boeken. Als je zegt iets van 100 kg te wegen bij 1.78 ben je waarschijnlijk toch iets te zwaar. (ik neem gemakshalve aan dat je geen bodybuilder bent)quote:Op zondag 10 juli 2011 21:53 schreef jorryvs het volgende:
@Freddeh: ok.. duidelijk, volgens mij moet ik heuveltraining gaan doenEn hoe kijk jij aan tegen fietsen op dat percentage hartslag? Normaliter ging ik gewoon overal maximaal, maar dat resulteerde er vaak in dat ik eerder stuk ging. Nu houdt ik het veel beter vol, maar ga ik gewoon.....een stuk langzamer... gaat dat met veel fietsen steeds wat beter? Of moet je de belasting qua % daar steeds op aanpassen?
Een duurtraining is eigenlijk gewoon een lange tocht op een relatief lage hartslag (zeg voor het gemak niet hoger dan 75% van je max). En met "lang" zou ik zeggen: minimaal 100 km. Maar werk hier niet al te snel naar toe.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:31 schreef jorryvs het volgende:
[..]
Een paar duurtrainingen per maand... waar denk je dan aan? 1 keer zou wel moeten lukken (heb eigen bedrijf en gezinnetje, dus tijd is idd spaarzaam...
Bedankt alvast!
Met die lage hartslag zit je in de vetverbrandingszone. Je traint je lichaam dan vet te verbranden in plaats van koolhydraten. Hierdoor ga je efficiënter met de beschikbare brandstoffen om waardoor je een bepaald tempo kan volhouden met "minder" energie.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:44 schreef jorryvs het volgende:
@Maruk: ok duidelijk. dat betekend dat ik niet zo heel hard zal rijdenik rijd nu vaak rond de 50 km, dus dat is inderdaad een stuk langer... ik zal dat wel gaan opbouwen de komende weken (5 km per week erbij??). Wat is het voordeel van die lage hartslag precies?
Voor intervaltraining kan je bijv. simpele blokjes doen onder, boven of rond je omslagpunt. Het omslagpunt kan je uitrekenen aan de hand van formules of zelf uitvogelen tijdens trainen. Het is de maximale hartslag die je langer vol kan houden zonder te "verzuren". Als je conditie verbetert zal je omslagpunt hoger worden.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:31 schreef jorryvs het volgende:
@ Kaasplankje: je formuleert het erg netjesIk ben met 108 op de fiets gestapt MET extra spaken en stevige wielen
Ik was heel veel te zwaar en ben nu nog steeds te zwaar. Er moet in ieder geval nog 10 kilo af. En dan ben ik nog zwaar, maar ik weet niet of meer haalbaar is... Ik ga er ook vanuit dat dat behoorlijk zal schelen.
Voor wat betreft de intervaltraining, kan je daar iets meer toelichting op geven? En ook op welke wijze de hartslag/belasting hierin een plekje moet/kan krijgen.
Een paar duurtrainingen per maand... waar denk je dan aan? 1 keer zou wel moeten lukken (heb eigen bedrijf en gezinnetje, dus tijd is idd spaarzaam...
Bedankt alvast!
Ik heb een auto van de zaak en een tankpas. Dus ik krijg geen reiskostenvergoeding. Behalve dat zou ik ruim anderhalf uur onderweg zijn met het OV, terwijl ik met de auto nu in 40min thuis ben of op kantoor. Schept wel mogelijkheden voor de avonden overigens, en ik hoef er niet zo vroeg uit danquote:Op maandag 11 juli 2011 09:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kun je niet met de trein naar je werk Freddeh? Dan kun je het gewoon per dag bekijken, hoef je niet per se de volgende dag weer met de auto terug.
Lekker weer idd vandaag. Misschien maar iets eerder naar huis zodat ik vanavond een rondje over de 100 km kan maken. De rest van de week ziet er nogal wisselvallig uit, hopelijk valt t mee.
Kun je niet je fiets achterin de auto gooien, 's-avonds op de fiets naar huis, en 's-morgens op de fiets naar het werk?quote:Op maandag 11 juli 2011 09:27 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb een auto van de zaak en een tankpas. Dus ik krijg geen reiskostenvergoeding. Behalve dat zou ik ruim anderhalf uur onderweg zijn met het OV, terwijl ik met de auto nu in 40min thuis ben of op kantoor. Schept wel mogelijkheden voor de avonden overigens, en ik hoef er niet zo vroeg uit dan
Hej Cap,quote:
Is goed, volgend jaar heb ik er eentje in de aanbieding in Appelschaquote:Op maandag 11 juli 2011 10:20 schreef jackson het volgende:
Willen jullie die meet niet meer zo dichtbij plannen, straks voel ik nog behoefte om mee te gaan. Klinkt weer als een gezellig dagje mannen en natuurlijk vrouwen. Weer was perfect
Ik ben ook erg blij dat ik gegaan ben, en heb me best vermaakt! Maar ik was wat dromerig op de fiets...had gisteren en vandaag totaal geen spierpijn, dus ik weet dat ik niet op het maximum zat qua lichamelijke inspanningquote:Op maandag 11 juli 2011 10:12 schreef Gripper het volgende:
Maar je hebt toch maar mooi weer een paar uur, zelfs met een zonnetje erbij, je hoofd leeg kunnen maken, dat is altijd goed![]()
waarschijnlijk aan het einde net iets minder km's dan wij, de omweg vanaf Wijk naar Houten (rechte lijn langs het kanaal gevolg?) kost je ongeveer 10 km. Maar wij hebben dan weer een rondje extra gedaan bij Rhenen, jij zal net boven de 100 gekomen zijn. Volgende keer nog wat viaductsprintjes inbouwen voor de broodnodige spierpijnquote:Op maandag 11 juli 2011 10:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Meer kms dan als ik de Lek was gevolgd, dat zeker! Had m'n teller thuis laten liggen, dus ik weet het niet zeker...
Kan wel, maar heb niet de kans gehad daar voorbereidingen voor te treffen. Ik ga sowieso niet morgen met een rugzak vol kleding en handdoeken etc naar het werk fietsen, vind ik 50km toch iets te ver voor.quote:Op maandag 11 juli 2011 09:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Kun je niet je fiets achterin de auto gooien, 's-avonds op de fiets naar huis, en 's-morgens op de fiets naar het werk?
Dat is van fietsafstand van mijn huisquote:Op maandag 11 juli 2011 10:26 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Is goed, volgend jaar heb ik er eentje in de aanbieding in Appelscha
Groningen is ook fietsafstand vanaf Appelschaquote:
Net boven Heerenveen, ik weet niet of dat uitkomt?quote:Op maandag 11 juli 2011 13:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Groningen is ook fietsafstand vanaf Appelscha
Waar woon je? Behoefte aan 1 of 2 fietsmaatjes volgend jaar?
Hahaquote:Op maandag 11 juli 2011 13:42 schreef sciter het volgende:
Moet ik wel eerst even trainen om jullie bij te kunnen houden
Ik heb misschien ook nog maar zo'n 500 kilometer gereden sinds de keer dat ik begon, waarvan 280 op mijn oude Koga Miyata en de rest op de look.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
HahaJe hebt echt een overtrokken beeld van mij. Korte samenvatting: 94kg, 1.83m, nog geen 1000km op de teller in 2011. Ik denk dat je mij en m'n zwager wel bijhoudt hoor
Dat gemiddelde is bijna sneller dan die van mij hoorquote:Op maandag 11 juli 2011 13:50 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik heb misschien ook nog maar zo'n 500 kilometer gereden sinds de keer dat ik begon, waarvan 280 op mijn oude Koga Miyata en de rest op de look.
Ben wel 1,90 en 75kg maar probleem is meer mijn conditie, ik heb een lage gemiddelde snelheid (27-31 km/u)
Bijna sneller is dat "ongeveer hetzelfde" ?quote:Op maandag 11 juli 2011 13:56 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat gemiddelde is bijna sneller dan die van mij hoor
quote:Op maandag 11 juli 2011 13:57 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Bijna sneller is dat "ongeveer hetzelfde" ?
Bij fiets meets ben je toch altijd samen uit samen thuis, niemand probeert een ander helemaal kapot te rijden hoor.quote:
Volgende keer weeg ik ook 72 kiloquote:Op maandag 11 juli 2011 14:27 schreef Pritt het volgende:
Volgende keer weet ik waar het einde van die berg is dan ben je kansloos.
quote:Op maandag 11 juli 2011 14:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij fiets meets ben je toch altijd samen uit samen thuis, niemand probeert een ander helemaal kapot te rijden hoor.![]()
..
..
..
..
..
..
behalve dan misschien voor bonuspunten op heuveltopjes, plaatsnaambord sprintjes, of een spandoek voor een lokale wielerronde wat ineens boven de weg hangt
Had je geen zonnebril op?quote:Op maandag 11 juli 2011 17:24 schreef Snuf. het volgende:
Verschrikkelijk zeg, ik was vergeten een hooikoorts pilletje te nemen en daar kwam ik na 10 KM achter, dus toen nog 20 Km weggetrapt maar het was echt drama. Ik heb in 20 KM wel 40 keer geniesd en zoveel last van mijn ogen
Volgende keer ga ik ook mee, en weeg ik 66kg.quote:
Jawel, vandaar dat ik eerst ook geen last van had maar toen kwam er toch uiteindelijk een beetje lucht achter mijn bril en ik kreeg gelijk lastquote:
Zolang ik gewoon een pilletje inneem niks aan de hand maar nu was ik het vergetenquote:Op maandag 11 juli 2011 18:04 schreef Freddeh het volgende:
Ben benieuwd hoe het mij afgaat dan vanavond. Ben sinds dit jaar ook redelijk ernstig hooikoorts patient...
Redneckquote:Op maandag 11 juli 2011 18:16 schreef Yankee het volgende:
ach gut, de diva's hebben weer ergens last van
Ik haalde gisteren een oude man in op een aardig steile heuvel naar een brug, hij haalde mij op de brug wel weer in omdat ik kapot was. Krijg ik daar punten voor?quote:Op maandag 11 juli 2011 14:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij fiets meets ben je toch altijd samen uit samen thuis, niemand probeert een ander helemaal kapot te rijden hoor.![]()
..
..
..
..
..
..
behalve dan misschien voor bonuspunten op heuveltopjes, plaatsnaambord sprintjes, of een spandoek voor een lokale wielerronde wat ineens boven de weg hangt
Zet de volgende keer dan ook een skibril op!quote:Op maandag 11 juli 2011 18:00 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Jawel, vandaar dat ik eerst ook geen last van had maar toen kwam er toch uiteindelijk een beetje lucht achter mijn bril en ik kreeg gelijk last
Niet te dure banden.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:31 schreef ruutvanelk het volgende:
Hallo allemaal,
ik heb als nieuweling een vraag over het vervangen van mijn buitenbanden. Ik heb een oude racefiets met daarop Mavic MA40 velgen (622x22c). Nu kan ik alleen tube banden hiervoor vinden (maar zijn die niet een beetje uit de tijd).
Kan iemand me advies geven welke banden ik het beste kan nemen (en die het waard zijn op een oude fiets te leggen)
Ik ken iemand die die fiets heeft, hij is er erg tevreden over!quote:Op maandag 11 juli 2011 19:44 schreef hoijan het volgende:
hallo ik heb wil binnenkort een nieuwe racefiets kopen en heb deze fiets in gedachten http://www.izibike.nl/pro(...)Leggera_Ultegra_2011 is dit een aanrader of is het niks?
Nou ja het irritante is dat ik niet altijd een pilletje in hoef te nemen, de ene dag gaat het prima zonder en de andere dag MOET ik er echt 1 hebben.. Hierdoor vergeet ik het nog wel eensquote:Op maandag 11 juli 2011 19:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zet de volgende keer dan ook een skibril op!
Maar overigens sterkte, want ik kan me voorstellen dat deze allergie heel hinderlijk is. Ze zeggen dat je er overheen groeit.
Nee nee, biefstukken.. Die mogen niet meerquote:Op maandag 11 juli 2011 19:05 schreef cafca het volgende:
Dat pilletjes innemen voor het fietsen.....dat mag toch niet meer?
Denk dat Hoogerland er wel mee weg komt morgen als ie een paar pilletjes slikt. Die heeft het bijna net zo erg als Snuf als ik dat zo hoor.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:10 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Nee nee, biefstukken.. Die mogen niet meer. Over pilletjes is niks gezegt
Eiwitten zijn toch de minst efficiente energiedragers.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:10 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Nee nee, biefstukken.. Die mogen niet meer. Over pilletjes is niks gezegt
Beetje goedkope wielen (wel goede) ivm frame/afmontage, desalniettemin ziet het er goed uit. Ik zou zeggen doen.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:44 schreef hoijan het volgende:
hallo ik heb wil binnenkort een nieuwe racefiets kopen en heb deze fiets in gedachten http://www.izibike.nl/pro(...)Leggera_Ultegra_2011 is dit een aanrader of is het niks?
Ik stapte laatst thuis van mijn fiets en hoorde een zzzzzzzzzzzzzzzzzz-geluid, dacht even aan een lekke band, maar dat bleek niet het geval. Binnen voelde ik iets kriebelen in mijn fietsshirt, rits open....komt en een hommel uit!quote:Op maandag 11 juli 2011 21:28 schreef Snuf. het volgende:
Ik ben ook een beetje allergisch voor wespen en zulks, werd ik een tijdje terug gestoken omdat er een hommel in mijn helm kwam toen ik keihard van de dijk afreedDat deed zo'n pijn.
Maar goed genoeg negatieve verhalen
Jep ik pas ook een wesp in mijn shirt, ik schrok me echt dood maar godzijdank werd ik niet gestokenquote:Op maandag 11 juli 2011 21:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik stapte laatst thuis van mijn fiets en hoorde een zzzzzzzzzzzzzzzzzz-geluid, dacht even aan een lekke band, maar dat bleek niet het geval. Binnen voelde ik iets kriebelen in mijn fietsshirt, rits open....komt en een hommel uit!
Fulcrum wielenquote:Op maandag 11 juli 2011 22:34 schreef kikoooooo het volgende:
Waar monteren jullie je fietsbel? Op t stuur ziet dat er toch niet uit? Ik krijg steeds vaker ruzie met bejaarden en andere tourfietsers als ik schreeuw 'pas dr op'. Als ik voorbij ga zeg ik dan dankjewel, maar 9 van de 10 schreeuwen of ik geen bel heb
Nee die heb ik dus niet.
Zijn er speciale bellen die er niet zo mallotig uitzien?
Op mijn stuurstangdieverticaallooptofhijookheet. Gewoon een kleintje met een harde PING. Werkt perfect.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:34 schreef kikoooooo het volgende:
Waar monteren jullie je fietsbel? Op t stuur ziet dat er toch niet uit? Ik krijg steeds vaker ruzie met bejaarden en andere tourfietsers als ik schreeuw 'pas dr op'. Als ik voorbij ga zeg ik dan dankjewel, maar 9 van de 10 schreeuwen of ik geen bel heb
Nee die heb ik dus niet.
Zijn er speciale bellen die er niet zo mallotig uitzien?
Bij mij kwam er een dikke strontvlieg uit mijn helm vliegen toen ik zondag thuiskwam.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik stapte laatst thuis van mijn fiets en hoorde een zzzzzzzzzzzzzzzzzz-geluid, dacht even aan een lekke band, maar dat bleek niet het geval. Binnen voelde ik iets kriebelen in mijn fietsshirt, rits open....komt en een hommel uit!
http://www.velo-motion.co(...)t-Clincher-2010.htmlquote:Op maandag 11 juli 2011 19:05 schreef Pritt het volgende:
Hey eentwee, wat was precies die goedkope Duitse webshop waar ik mijn Fulcrums kon kopen?
OPROTTEN IK KOM ERAAN! IK KOM IK KOM ERAAN!quote:Op maandag 11 juli 2011 22:38 schreef kaasplankje het volgende:
Geen bel op mijn koersfiets, ik roep wel "bel"
quote:Op maandag 11 juli 2011 22:38 schreef kaasplankje het volgende:
Geen bel op mijn koersfiets, ik roep wel "bel"
Ik dank u zeer!quote:Op maandag 11 juli 2011 22:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
http://www.velo-motion.co(...)t-Clincher-2010.html
http://www.fashionforcycl(...)mpa-zonda-zwart.html
misschien ook wel leuk: R1 voor 490¤ http://www.fashionforcycling.be/promoties.html
Eurus kun je ook wel voor dat bedrag vinden
Ik roep ''tringeling''. Als het bejaarden zijn zeg ik ook nogeens ''Dank u'', want bejaarden vinden mij altijd een leuke beleefde jongeman dan en dan krijg ik geen ruzie.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:38 schreef kaasplankje het volgende:
Geen bel op mijn koersfiets, ik roep wel "bel"
F*ckz***, heb er dik 20 euro voor betaald laatst!quote:Op maandag 11 juli 2011 23:19 schreef eentwee het volgende:
[..] Daar heb je ook gele schoenplaatjes voor 9,95¤
Ik stond ook op het punt er 24 euro voor neer te tikken totdat eentwee mij zaterdag waarschuwde.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:39 schreef Marurk het volgende:
[..]
F*ckz***, heb er dik 20 euro voor betaald laatst!
Das meer John dubbel-Dquote:Op maandag 11 juli 2011 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
OPROTTEN IK KOM ERAAN! IK KOM IK KOM ERAAN!
Alternatiefje:quote:
Ik zeg altijd "dank u" of ook nog eens "goedemorgen/middag/avond". Wie weet krik ik daarmee het imago van de wielrenners nog eens op.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:17 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik roep ''tringeling''. Als het bejaarden zijn zeg ik ook nogeens ''Dank u'', want bejaarden vinden mij altijd een leuke beleefde jongeman dan en dan krijg ik geen ruzie.
Ow dus dat is dan normaal als je een nieuw zadel hebt dat je pijn aan je zitbotjes hebt? Ik ben een zadel aan het testen deze: http://www.ismzadel.nl/co(...)ieme-race-zadel.html en ik voel mijn zitbotjes behoorlijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:15 schreef Freddeh het volgende:
Mooie foto Oksel!(Mooi pakje ook
)
Zo, net terug van 30km ofzo. 70 Minuten gefietst, dus zoiets zal het wel zijn, geen zin om het exact na te kijken. Eerste rit op m'n Ritchey Pro Biomax zadeltje, en hij doet écht pijn. Maar dit keer niet m'n perineum. Ik heb eindelijk eens pijn aan m'n zitbotjes, waar het pijn hóórt te doen wanneer je een passend zadel koopt. Ik klaag niet langer over m'n perineum.
Maar nu douchen.
Oh en Oksel, die ammoniakgeur... Ik heb hem ook hoor
Waarom schakel je dan niet zwaarder als je dat fijner vindt?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:00 schreef fokvragen het volgende:
Ik vraag me af of mijn beredenatie klopt..
Hoe kan het dat ik het zwaarder vind om voor de wind met hoog cadans te fietsen dan te stoempen tegen de wind in. Conditie is nog slecht.
Of dit iddquote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:00 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Waarom schakel je dan niet zwaarder als je dat fijner vindt?
Ja ik denk ook dat ik nog moeite heb met het hoge cadans maar dat komt vanzelf.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:01 schreef Narcotical het volgende:
Je verhaal van kracht vs conditie kan ik me niet helemaal in vinden.
Wat betreft het minder zwaar hebben in de wind dan anderen, dat herken ik wel.. Ik ken ook een ventje die in de cat. veertjes valt qua gewicht en als ik met hem tegen de wind in fiets dan staat hij bijna geparkeerd terwijl ik nog redelijk tempo kan houden. Zodra we wind mee hebben moet ik behoorlijk aanzetten om zijn wiel te houden.
Denk niet dat het echt te maken heeft met kracht vs conditie.. Waarschijnlijk heb je gewoon moeite met de hoge cadans, meer niet.. Gewoon op hoge cadans blijven rijden en je went er vanzelf aan.
[..]
Of dit idd. Het is niet verplicht om met een koffiemolentje te rijden
Wat weet jij van homoforums?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk soms, dat er op menig homoforum minder over mannengereedschap gesproken wordt dan hier...
Denk dat ik die tijd achter me ga laten hoor, als jij het niet al te erg vindtquote:
Vals krengquote:
Hoeveel km heb jij erop zitten? Dat zadel, niet je ballen...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik kijk het nog wel even aan met het zadel maar idd ik voel nu mijn zitbotjes.
Mijn velletje is er niet af na 1x wedstrijd en 1x trainen en ik heb nog geen ballen.
Nu dus even afwachten hoe het gaat.
Zondag een lange wedstrijd in de regen, de ultieme test.
Als je het niets vindt mag je er gewoon overheen lezen hoor. Dit is recreatief wielrennen, en daarin wordt besproken... tja... wat er ten tafel komt. Toevallig wéér zadelsquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:16 schreef SuperWeber het volgende:
Zeg, gaan jullie nu weer topics lang ouwehoeren over zadels en ander geneuzel...
Als je de daad bij het woord kan voegen, en waar kan maken dat je hem er over 150km uit rijdt op een (voor hem) goede dag.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:22 schreef nodisch18 het volgende:
Gisteren trouwens lekker kort rondje getrapt. De teller gaf 32,6 aan over een dikke 45km. Solo
Wanneer kun je spreken over okseliaanse gemiddeldes?![]()
*rubbing it in*quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:19 schreef nodisch18 het volgende:
Als de meeste hier net zo zouden fietsen als lullen dan stond in Parijs het podium vol Nederlanders!
Hier ben ik het wel een beetje mee eens ja. Ik zit soms halve topics over onzin te lezen. Als je wilt praten over blessures moet er misschien maar een apart topic voor aangemaakt worden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:16 schreef SuperWeber het volgende:
Zeg, gaan jullie nu weer topics lang ouwehoeren over zadels en ander geneuzel...
Ik bracht de kapitein netjes terug naar het peloton. Is ook belangrijk, had stiekem de hoop de de kapitein in de sprint het af zou kunnen makenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:33 schreef Oksel het volgende:
![]()
Ja Nodisch, wanneer fiets je me er uit?Ik heb je weinig op kop gezien..
Goed bezigquote:Op maandag 11 juli 2011 20:15 schreef Freddeh het volgende:
Oh en Oksel, die ammoniakgeur... Ik heb hem ook hoor
Ja, het was dan ook sarcastischquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:51 schreef nodisch18 het volgende:
Die ammoniaklucht wordt toch veroorzaakt door de verbranding van eiwitten...? Dat is toch dé bouwstof voor spieren? Verbranding van eiwitten lijkt mij daarmee toch funest voor de spieropbouw?
Wat moet je eigenlijk doen om dit te voorkomen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:55 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Goed bezig? Ammoniak geur tijdens het sporten is juist niet goed.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:55 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Goed bezig? Ammoniak geur tijdens het sporten is juist niet goed.
Voldoende suikers + vetten eten, lijkt mequote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:56 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Wat moet je eigenlijk doen om dit te voorkomen?
Komt er in het kort op neer dat het lichaam een te kort aan koolhydraten heeft om te verbranden en overgaat in het verbranden van eiwitten (spieren). Eiwitten is veel lastiger voor het lichaam om te verbranden. Je bent dus eigenlijk bezig met spierafbraak.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:56 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Wat moet je eigenlijk doen om dit te voorkomen?
Mooi plaatje. Het lijkt echter of je in de kelder bent begonnen en op je dak bent geeindigd. Hoe nauwkeurig zijn die hoogteverschillen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:22 schreef nodisch18 het volgende:
Gisteren trouwens lekker kort rondje getrapt. De teller gaf 32,6 aan over een dikke 45km. Solo
Wanneer kun je spreken over okseliaanse gemiddeldes?![]()
Suikers kan je sowieso wel uit je dieet laten. Koolhydraten zou ik als duursporter niet op bezuinigen. Je verbruikt genoeg tijdens het sporten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:10 schreef Freddeh het volgende:
Fokvragen, thanks! Interessante info om te lezen.
Wel bijzonder overigens, want ik heb meer dan genoeg lichaamsvet, maar aan de andere kant ben ik geminderd in koolhydraten en suikers, en eiwitten heb ik vermeerderd in mijn eten.
Volstrekt onnauwkeurig!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:09 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mooi plaatje. Het lijkt echter of je in de kelder bent begonnen en op je dak bent geeindigd. Hoe nauwkeurig zijn die hoogteverschillen?
Wielomtrek op 2155 mm zetten.
Je lichaam heeft alles nodig voor een goede voeding. Het een sluit het ander niet uit.quote:
Prima, maar ik heb het dan ook over de mensen die ammoniak ruiken. Voor je gevoel kan het goed gaan zoals jij het doet. Maar intern kan het altijd beter. Toen ik bij de provinciale selectie reed in mijn juniorentijd hadden we een voedingschema in de juiste verhoudingen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:32 schreef Oksel het volgende:
Ik eet op dit moment veel minder koolhydraten omdat ik wat lichter wil worden. En dat gaat prima.
Ja hoor, schroefdraad is hetzelfde en geeft dus geen problemen bij montage.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:54 schreef SuperWeber het volgende:
Mijn zwager komt binnenkort over en wil graag een stukje fietsen. Nu heeft hij al een paar mtb (SPD) schoenen. Kan ik mtb pedalen zonder problemen monteren op een racefiets? Of past dat allemaal weer net niet?
Kijk dat zijn de betere berichten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja hoor, schroefdraad is hetzelfde en geeft dus geen problemen bij montage.
Die van mij ook niet. Zijn ze bijna nooit. Over die pedalen wel overigensquote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:19 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kijk dat zijn de betere berichten.
Btw, je mag wat mij betreft rustig over je zitvlees discussieren, mijn opmerking was niet echt serieus bedoeld...
Lekkere boxspringquote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:22 schreef Oksel het volgende:
Training start in bed.
[ afbeelding ]
Vandaag bezorgd..![]()
![]()
![]()
150 nog maar en niet in 1x dus moet nog even door testen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:07 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Vals kreng
[..]
Hoeveel km heb jij erop zitten? Dat zadel, niet je ballen...
Dat is onzin, dit is toch een recreatief wielrennen topic, hier wordt alles besproken, onderdelen, fietsen, accesoires, blessures, sportvoeding, etc.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:28 schreef Pritt het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel een beetje mee eens ja. Ik zit soms halve topics over onzin te lezen. Als je wilt praten over blessures moet er misschien maar een apart topic voor aangemaakt worden.
Mooi ook met die gekleurde kussentjes?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:22 schreef Oksel het volgende:
Training start in bed.
[ afbeelding ]
Vandaag bezorgd..![]()
![]()
![]()
Daar is weinig onzin aan. Ik vind 25 topics gepraat over een zadel en een derde bal overdreven.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat is onzin, dit is toch een recreatief wielrennen topic, hier wordt alles besproken, onderdelen, fietsen, accesoires, blessures, sportvoeding, etc.
Ik heb het geen 25 topics lang gehad over m'n derde bal. Ook heb ik lang niet in elk topic wat geroepen over m'n zadel. En ja, áls iemand het daar over heeft gehad ben ik dat geweestquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:01 schreef Pritt het volgende:
[..]
Daar is weinig onzin aan. Ik vind 25 topics gepraat over een zadel en een derde bal overdreven.
Welles! Gisteren nog 30km gereden. Eerste rit op m'n nieuwe za... Ohnee, ander onderwerp!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:56 schreef Oksel het volgende:
Misschien iets over fietsen? Ohnee, dat doe je niet..
Ik snap jullie punt heel goed, maar laat ik het heel even toelichten van mijn kant. Sinds ik begon met fietsen heb ik ontzettende last van m'n onderkant gehad (en als je netjes terugleest zul je zien dat het nooit over m'n kont ging...). Uiteindelijk heb ik de keus gemaakt om op een Brooks over te stappen, de pijn verdween maar werd vervangen door een andere pijn. Al bijna 4 jaar is wielrennen voor mij verbonden aan ontzettende pijn en zwelling van mijn perineum. Hoe groot is de kans dat dat mijn brein niet de link daartussen legt, en het voor mij altijd weer terug komt bij pijn en zadels?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:16 schreef cafca het volgende:
Ja, laten we het ergens anders over hebben dan over de kont van Freddeh
Dan lees je daar overheen ja jullie posten ook altijd die zogenaamde wielerbabes ja dan denk ik ook van als ik een wielerhunk post vinden jullie dat ook niet leuk ja dn lees ik daar maar overheen, zou je ook kunnen doen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:01 schreef Pritt het volgende:
[..]
Daar is weinig onzin aan. Ik vind 25 topics gepraat over een zadel en een derde bal overdreven.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:51 schreef nodisch18 het volgende:
Ik heb anders al in geen tijden meer wielerbabes voorbij zien komen!
Ben ik niet helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:44 schreef Oksel het volgende:
Het is absoluut niet de ideale voeding om hard op te fietsen, dat is zeker. En inderdaad, als je ammonia ruikt verbrand je spier. Niet echt gezond. Moet je meer eiwitten eten. Eiwitshakes, etc.
Die is zooo Gaafquote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nieuw shirtje besteld:
[ afbeelding ]
Heldquote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nieuw shirtje besteld:
[ afbeelding ]
Ritchey Pro Biomaxquote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die onderste is weinig mis mee wat mij betreft, qua achterstel, zou er best wel eens achter willen fietsen. Wat afleidng voor als je helemaal stuk zit en nog niet thuis bent is altijd welkom!![]()
Maare, welk zadel heb je nou Fred, naam en foto? Ik blok elk zadel behalve een Brooks automatisch uit m'n waarnemingen, dus ik heb er niet op gelet.
Was beetje ondergesneeuwd in het damesgeweldquote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:14 schreef Narcotical het volgende:
Morgen naar de FM om smeerspul te halen voor mn ketting. WD40 was goed spul toch of heb ik dat nou verkeerd?
Ik zoek iig iets dat goed smeert en niet plakt enzo en wat er niet uitziet als van dat zwarte pek
Op je handen gaan zitten en voelen waar je zitbotjes zitten. Dan door iemand anders de afstand tussen je vingers laten opmeten. The poor man's bike fitting systemquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:04 schreef Narcotical het volgende:
Ik weet dat dit onderwerp gevoelig ligt in dit topic (), maar hoe had je je ook alweer precies opgemeten Fred? Wellicht handig voor mij om even te onthouden, kan ik even checken of mijn zadel de juiste breedte heeft..
. Als je bang bent voor commentaren mag het ook via de PM hoor
Tevens:
[..]
Was beetje ondergesneeuwd in het damesgeweld
Soigné!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:19 schreef fokvragen het volgende:
Nieuwe schoenen, zitten als pantoffels:
[ afbeelding ]
knap lelijk, no offencequote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:19 schreef fokvragen het volgende:
Nieuwe schoenen, zitten als pantoffels:
[ afbeelding ]
Ze horen niet als pantoffels te zitten. Tamelijk slecht voor de krachtoverbrenging.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:19 schreef fokvragen het volgende:
Nieuwe schoenen, zitten als pantoffels:
[ afbeelding ]
Ja, zie je bij meerdere merken terug. Denk dat S-Works er redelijk consequent in is bij z'n modellen. Denk dat het prima werkt, brengt de spanning denk ik behoorlijk gelijkmatig over.quote:
Scheuren ze dan niet door het leer enzo heen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja, zie je bij meerdere merken terug. Denk dat S-Works er redelijk consequent in is bij z'n modellen. Denk dat het prima werkt, brengt de spanning denk ik behoorlijk gelijkmatig over.
Lijkt me niet. Zal toch wel aan gedacht zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Scheuren ze dan niet door het leer enzo heen?
SCHEURT HET DAN NIET DOOR HET LEER DAN WEL KUNSTSTOF OMDAT ER EEN PUNTBELASTING ONTSTAAT OP DE UITERSTE PUNTEN WAARDOOR JE INSCHEURING KRIJGT?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:03 schreef Oksel het volgende:
Je kan ze maar een keer gebruiken, zijn wegwerpschoenen.
Tering, wat een domme vragen stellen sommige mensen. NATUURLIJK SCHEURT HET NIET DOOR HET LEER. Het zit namelijk niet in het leer, maar in kunststof.
waarom?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:14 schreef Patroon het volgende:
Lol @ reacties![]()
Ik reageer even met mijn nieuwe account.
Ik zie er de voordelen wel van hoor, en ik vind ze er eigenlijk wel goed uit zien. Denk niet dat ze passen bij m'n nieuwe outfitje, maar dat is wat anders, ze zullen ook nog wel iets in andere kleuren hebbenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:14 schreef Patroon het volgende:
Lol @ reacties![]()
Ik reageer even met mijn nieuwe account.
Of het mooi is is natuurlijk persoonlijk. Zelf vind ik ze wel erg mooi en strak eruit zien. Ik heb ze gekocht omdat deze schoenen ver weg het beste zitten vergeleken met alle andere merken die ik heb gekocht (ja ik wilde zelf ook liever wat goedkoper). Doordat ik een platte wreef heb en korte voeten kwam ik al snel op deze schoenen uit. Bij de andere schoenen moest ik het klitterband maximaal strak doen om niet te schuiven. Ik heb bij deze schoenen geen drukpunten en ze zitten als gegoten om mijn voeten heen. Het is net of heb ik geen schoenen aan doordat de druk gelijk wordt verdeeld. Je kan ze met kleine klikjes strakker en ruimer zetten, erg gedoseerd. Dat is met klitterband wel anders, die moet je eerst losmaken en dan opnieuw vasttrekken, minder nauwkeurig dus. Vooral handig wanneer de voeten uitzetten tijdens het fietsen.
Bijkomend voordeel is dat Specialized heeft uitgevonden dat door de afwikkeling van de voeten de knieen altijd iets naar binnen knikken bij lopen en fietsen, dit zorgt bij het lopen voor demping. Maar bij fietsen werkt dat tegen je. Daardoor loopt de zool 1,5 graden naar buiten zodat de knieen recht blijven in lijn met de heupen.
Tot slot nog een foto
[ afbeelding ]
Niet de wielrenkont die ik wil zien..quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:14 schreef Patroon het volgende:
Lol @ reacties![]()
Ik reageer even met mijn nieuwe account.
Of het mooi is is natuurlijk persoonlijk. Zelf vind ik ze wel erg mooi en strak eruit zien. Ik heb ze gekocht omdat deze schoenen ver weg het beste zitten vergeleken met alle andere merken die ik heb gepast (ja ik wilde zelf ook liever wat goedkoper). Doordat ik een platte wreef heb en korte voeten kwam ik al snel op deze schoenen uit. Bij de andere schoenen moest ik het klitterband maximaal strak doen om niet te schuiven. Ik heb bij deze schoenen geen drukpunten en ze zitten als gegoten om mijn voeten heen. Het is net of heb ik geen schoenen aan doordat de druk gelijk wordt verdeeld. Je kan ze met kleine klikjes strakker en ruimer zetten, erg gedoseerd. Dat is met klitterband wel anders, die moet je eerst losmaken en dan opnieuw vasttrekken, minder nauwkeurig dus. Vooral handig wanneer de voeten uitzetten tijdens het fietsen.
Bijkomend voordeel is dat Specialized heeft uitgevonden dat door de afwikkeling van de voeten de knieen altijd iets naar binnen knikken bij lopen en fietsen, dit zorgt bij het lopen voor demping. Maar bij fietsen werkt dat tegen je. Daardoor loopt de zool 1,5 graden naar buiten zodat de knieen recht blijven in lijn met de heupen.
Tot slot nog een foto
[ afbeelding ]
NEE. VAST NIET. ANDERS ZOUDEN ZE DE SCHOEN NIET VERKOPEN.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
SCHEURT HET DAN NIET DOOR HET LEER DAN WEL KUNSTSTOF OMDAT ER EEN PUNTBELASTING ONTSTAAT OP DE UITERSTE PUNTEN WAARDOOR JE INSCHEURING KRIJGT?
Lol, te bedenken dat Specialized schoenen verkoopt die inscheuren..zou goed zijn voor de naamquote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
NEE. VAST NIET. ANDERS ZOUDEN ZE DE SCHOEN NIET VERKOPEN.
Mooie websitequote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:08 schreef jpjedi het volgende:
Ik ga hier afspraak maken. http://www.meetcentrum.be/ hij doet ook veel profs.
Fiets, schoenen, kleding mee
Niet ok? Ik vind het wel duidelijk hoor.quote:
Wat kost dat?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Niet ok? Ik vind het wel duidelijk hoor.
Maar de site vind ik niet zo belangrijk, die man is een fenomeen.
100 euro en de volgende keren 15 euro. Bij nieuwe schoenen kan je ze met plaatjes opsturen en dan stelt hij die gratis.quote:
Dat is niet gek! Helaas is het wel de andere kant van de wereld voor mij.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:03 schreef jpjedi het volgende:
[..]
100 euro en de volgende keren 15 euro. Bij nieuwe schoenen kan je ze met plaatjes opsturen en dan stelt hij die gratis.
Waarom ga je dan in Australië wonen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is niet gek! Helaas is het wel de andere kant van de wereld voor mij.
Netjes, wat wegen die dingen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:08 schreef OlivierV het volgende:
Vandaag zijn mijn nieuwe wielen bezorgd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De stickers ga ik waarschijnlijk nog wel verwijderen; de naam van de wielen staat me niet zo aan.
De set weegt 1860 gr. Voorheen reed ik om de ultieme bagger van Shimano: de WHR-500. Deze zijn geloof ik lichter, en de velg is zelfs hoger.quote:
Fotootje? Doe maar in mn inbox, anders krijgen we weer commentaar ivm topicvervuilingquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Zo. Fiets schoongemaakt en de pomp erop.
En meteen maar die lelijke reflectoren erafgehaald.
Nee...volgens mij is het gewoon carbon look. Zou carbon wel voldoende beschermen bij een crash?quote:
Niet minder dan een kunststof shell...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee...volgens mij is het gewoon carbon look. Zou carbon wel voldoende beschermen bij een crash?
Ik rij ook op WHR-500 en bij mij geven ze nog geen krimp.. Heb ik dan toevallig een goed setje getroffen of overdrijft iedereen het?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:11 schreef OlivierV het volgende:
[..]
De set weegt 1860 gr. Voorheen reed ik om de ultieme bagger van Shimano: de WHR-500. Deze zijn geloof ik lichter, en de velg is zelfs hoger.
Bwuh. Camera in tas, verkeerde lens erop. Te donker. Zit net weer.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:12 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Fotootje? Doe maar in mn inbox, anders krijgen we weer commentaar ivm topicvervuiling
Hoeft ook niet meteen natuurlijk..quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bwuh. Camera in tas, verkeerde lens erop. Te donker. Zit net weer.
Maar ik ga er binnenkort 1 maken voor je! Dat is het minste wat ik kan doen.
Hoe moet ik die normaal zetten? Wat is er abnormaal aan?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:12 schreef Yankee het volgende:
Die stickers zou ik inderdaad maar verwijderenEn zet je stuur dan ook even normaal
Welke helmen zijn van Carbon? Spreekt me wel aanquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Niet minder dan een kunststof shell...
Ik wist niet beter, maar de naven van deze set zijn al een stuk beter.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:13 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik rij ook op WHR-500 en bij mij geven ze nog geen krimp.. Heb ik dan toevallig een goed setje getroffen of overdrijft iedereen het?
Heb er wel eens een gezien ergens, maar weet niet welk merk en type dat was helaasquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Welke helmen zijn van Carbon? Spreekt me wel aan
Ik heb in de winkel al diverse gepast maar ben er nog niet echt uit. Giro en Bell zitten niet. Specialized zijn mij te rond. De BBB Fenix zat nog het beste.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:15 schreef Yankee het volgende:
[..]
Al gepast? Dat zou ik zelf eerst even doen. Lijkt me wel een stoer helmpje
Je hoofd zet uit tijdens het sportenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb in de winkel al diverse gepast maar ben er nog niet echt uit. Giro en Bell zitten niet. Specialized zijn mij te rond. De BBB Fenix zat nog het beste.
[ afbeelding ]
Die Selev wil ik bestellen via internet. Mijn hoofd is 58cm dus zou net een M kunnen =54-58. L is 58-62 dus lijkt me wat ruim.
Als het niet goed zit dan stuur ik hem gewoon terug.
Bedenk me net dat de M van BBB (54-58) ook goed zit waarbij ik het klik ding achter op mijn hoofd zelf nog wat strakker moet doen, dus ruimte over. Moet dus wel lukken, anders stuur ik hem terugquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je hoofd zet uit tijdens het sportenDaarnaast kan je makkelijk schuimpjes enzo bijvoegen. Weghalen gaat niet echt.
Op de foto lijkt je stuur 'omhoog gedraaid', ik zou hem dus wat naar beneden draaien. Gevolg is dan waarschijnlijk wel dat wanneer je de shifters niet verplaatst je ook een iets andere zit krijgt. Anders gezegd, je komt dan minder als een toerder op je fiets te zitten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:14 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Hoe moet ik die normaal zetten? Wat is er abnormaal aan?
Ik heb zelf ook die wielen en al die reacties op het internet zijn enorm overdreven. Alleen met afdalen merk ik echt dat ze tekort komen, daar voelde ik mij wel onveilig. Daarom komt er bij mij binnenkort dus een nieuwe set.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:13 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik rij ook op WHR-500 en bij mij geven ze nog geen krimp.. Heb ik dan toevallig een goed setje getroffen of overdrijft iedereen het?
Inderdaad, viel mij ook op. Hoogte stel je met de stuurpen en niet met je stuurbocht.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Op de foto lijkt je stuur 'omhoog gedraaid', ik zou hem dus wat naar beneden draaien. Gevolg is dan waarschijnlijk wel dat wanneer je de shifters niet verplaatst je ook een iets andere zit krijgt. Anders gezegd, je komt dan minder als een toerder op je fiets te zitten.
Er zit bij mij voor volgend voorjaar ook een nieuw setje in de planning hoor, daar niet van.. Maar heb gewoon het idee dat deze wielen prima zijn.. Overigens ben ik er nog niet harder mee gegaan dan een 50 km/u.. Hoger durfde ik niet ivm de verhalen op internetquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:27 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook die wielen en al die reacties op het internet zijn enorm overdreven. Alleen met afdalen merk ik echt dat ze tekort komen, daar voelde ik mij wel onveilig. Daarom komt er bij mij binnenkort dus een nieuwe set.
OlivierV, zit jij toevallig op fiets.nl?
Prima gewicht toch?! Als je echt licht wilt ben je al snel de hoofdprijs kwijt, kan ik uit ervaring melden. Vraag me ook af of je veel merkt van lichte wielen, zou eigenlijk eens zwaardere moeten monteren om het te ervaren, of nog lichtere.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:11 schreef OlivierV het volgende:
[..]
De set weegt 1860 gr. Voorheen reed ik om de ultieme bagger van Shimano: de WHR-500. Deze zijn geloof ik lichter, en de velg is zelfs hoger.
Op mijn hele oude Dura-Ace wielen die ik destijds bij een 2e-hands fiets had gekregen kon ik zonder problemen 80km/h de berg af, maar met deze WHR-500 dus maar rond de 65. Eigenlijk absurd als je denkt dat er 15 jaar verschil tussen de wielen zat.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:30 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Er zit bij mij voor volgend voorjaar ook een nieuw setje in de planning hoor, daar niet van.. Maar heb gewoon het idee dat deze wielen prima zijn.. Overigens ben ik er nog niet harder mee gegaan dan een 50 km/u.. Hoger durfde ik niet ivm de verhalen op internet
Wacht. 80 km/uur? Welke berg?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:35 schreef Pritt het volgende:
[..]
Op mijn hele oude Dura-Ace wielen die ik destijds bij een 2e-hands fiets had gekregen kon ik zonder problemen 80km/h de berg af, maar met deze WHR-500 dus maar rond de 65. Eigenlijk absurd als je denkt dat er 15 jaar verschil tussen de wielen zat.
Goede wielen maken echt wel verschil. En banden ook niet te vergeten. Als Pritt z'n R3'tjes heeft moet-ie maar eens een licentie gaan aanvragen (of heb je die al?)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:30 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Er zit bij mij voor volgend voorjaar ook een nieuw setje in de planning hoor, daar niet van.. Maar heb gewoon het idee dat deze wielen prima zijn.. Overigens ben ik er nog niet harder mee gegaan dan een 50 km/u.. Hoger durfde ik niet ivm de verhalen op internet
Ik kan uit ervaring vertellen dat het gewicht merkbaar is bij het aanzetten na een bocht. Dus bijvoorbeeld bij criteriums kan je er echt last van hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:33 schreef jackson het volgende:
[..]
Prima gewicht toch?! Als je echt licht wilt ben je al snel de hoofdprijs kwijt, kan ik uit ervaring melden. Vraag me ook af of je veel merkt van lichte wielen, zou eigenlijk eens zwaardere moeten monteren om het te ervaren, of nog lichtere.
Bekend verhaal, mijn vorige fiets werd ook tricky boven de 65. Verwacht eind augustus geen problemen met 80-90 af te dalen met mijn huidige fiets.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:35 schreef Pritt het volgende:
[..]
Op mijn hele oude Dura-Ace wielen die ik destijds bij een 2e-hands fiets had gekregen kon ik zonder problemen 80km/h de berg af, maar met deze WHR-500 dus maar rond de 65. Eigenlijk absurd als je denkt dat er 15 jaar verschil tussen de wielen zat.
Dus wat raad je me aan ipv die WH-R500's met Michelin prut?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Goede wielen maken echt wel verschil. En banden ook niet te vergeten. Als Pritt z'n R3'tjes heeft moet-ie maar eens een licentie gaan aanvragen (of heb je die al?)
Op die WHR-500 kon ik in de afdaling met moeite boven de 65 komen, terwijl dat in een goede sprint met een beetje wind mee op het vlakke ook moet lukken. Met die typhus-wielen lijkt de rolweerstand al een stuk minder.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:27 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook die wielen en al die reacties op het internet zijn enorm overdreven. Alleen met afdalen merk ik echt dat ze tekort komen, daar voelde ik mij wel onveilig. Daarom komt er bij mij binnenkort dus een nieuwe set.
OlivierV, zit jij toevallig op fiets.nl?
De rolweerstand zit in je band. Niet in je velg. Voor zover ik weet. En ik doe iets met techniek.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:43 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Op die WHR-500 kon ik in de afdaling met moeite boven de 65 komen, terwijl dat in een goede sprint met een beetje wind mee op het vlakke ook moet lukken. Met die typhus-wielen lijkt de rolweerstand al een stuk minder.
Ik zit trouwens zeer sporadisch ook op fiets.nl.
Correct, ook al kunnen de naven natuurlijk wel extra weerstand leveren.. Valt alleen technisch gezien niet onder rolweerstandquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De rolweerstand zit in je band. Niet in je velg. Voor zover ik weet. En ik doe iets met techniek.
Dan heb ik het verkeerde woord gebruikt. Ik heb ervaren dat de naven van de typhus-wielen soepeler en langer draaien dan die van de WHR-500.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De rolweerstand zit in je band. Niet in je velg. Voor zover ik weet. En ik doe iets met techniek.
Correct.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Correct, ook al kunnen de naven natuurlijk wel extra weerstand leveren.. Valt alleen technisch gezien niet onder rolweerstand
Dat komt dan door de lagering? Of is die nog hetzelfde? Het zou ook kunnen dat je ze strakker/losser hebt. Of door de nieuwigheid. Naarmate het materiaal slijt gaat het zwaarder lopen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:46 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Dan heb ik het verkeerde woord gebruikt. Ik heb ervaren dat de naven van de typhus-wielen soepeler en langer draaien dan die van de WHR-500.
Ik heb nog wel íets opgestoken bij natuurkundequote:
Maar je banden zorgen toch niet voor meer of minder weerstand in je naven? Maar de juiste banden (minder grip als het wegdek/weer het toelaat) zorgt voor een hoop minder weerstand.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:50 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik heb nog wel íets opgestoken bij natuurkunde. Overigens kan ik me niet voorstellen dat de weerstand in naven opweegt tegen het verschil in rolweerstand tussen goede en prutbanden..
Ik bedoelde te zeggen dat ik denk dat het verschil in weerstand tussen goede en slechtere naven (wanneer er dezelfde banden op de wielen zit) wss relatief klein is ten opzichte van het verschil in rolweerstand tussen goede en slechte banden (wanneer er dezelfde naven in hangenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar je banden zorgen toch niet voor meer of minder weerstand in je naven? Maar de juiste banden (minder grip als het wegdek/weer het toelaat) zorgt voor een hoop minder weerstand.
Maargoed. Ik ga dit even uitwerken aan de binnenkant van mijn ogen. Tot morgen.
Daar krijg je echt geen spijt van. Vind dat zelf geweldige wielenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:46 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb mijn EA70's omgeruild voor Dura Ace c24 en ben er erg tevreden mee! Wilde voor c35 gaan omdat dat goed oogt maar dat is gewoon minder relaxed bij zijwind.
Je hebt me op het idee gebracht. Ging eerst voor Mavic maar die Dura Ace wielen zijn een betere keuze. Zover geen spijt al heb ik nog niet gedaald.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Daar krijg je echt geen spijt van. Vind dat zelf geweldige wielen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |