Hoop het ook. Zij zitten lekker te BBQen, terwijl ik een auto en aanhangwagen heb moeten legen in de stromende regen. Inmiddels is het weer mooi weer, maar ik voel me dankzij die regen niet meer zo lekker nu.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:40 schreef SuperWeber het volgende:
Iedereen zit bij Gripper thuis op de meet...
Ik hoop dat de BBQ een beetje smaakt...
Waar ga je rijden Marurk?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:28 schreef Marurk het volgende:
Ik had een rustdag vandaag. Morgen koers: 126 km in een kleine drie uurtjes...
Vanavond dus flink koolhydraten stapelen.
Onder de juiste omstandigheden juist wel. Hoge velgen zijn aerodynamisch gezien voordelig. Alleen bij veel wind zijn hoge velgen minder voordelig...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:48 schreef jpjedi het volgende:
Zojuist was wk triatlon op tv. Waarom rijden ze daar met hoge carbon velgen? Daar is toch geen voordeel uit te halen in een Triatlon?
Waar was dat? Wil ik graag zien.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:48 schreef jpjedi het volgende:
Zojuist was wk triatlon op tv. Waarom rijden ze daar met hoge carbon velgen? Daar is toch geen voordeel uit te halen in een Triatlon?
Studio sportquote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:55 schreef Pritt het volgende:
[..]
Waar was dat? Wil ik graag zien.
Opzich rijden die hoge velgen natuurlijk "veel" gemakkelijker dus zo onlogisch is het niet.
Hoe hard denk je dat die mensen rijden?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:09 schreef jpjedi het volgende:
Bij tijdrit snap ik het maar bij het duw en trekwerk van een triatlon en met die wind van vandaag..
Sowieso hoge velgen hebben pas aerodynamisch voordelig effect bij >40km/hr toch?
Het fietsgedeelte tijdens een triathlon is hetzelfde idee als een tijdrit (bij de meeste triathlons mag je ook niet stayeren). Die gasten fietsen echt ruim boven de 40, ik heb de beelden niet gezien, maar vandaag stond er niet heel veel wind toch?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:09 schreef jpjedi het volgende:
Bij tijdrit snap ik het maar bij het duw en trekwerk van een triatlon en met die wind van vandaag..
Sowieso hoge velgen hebben pas aerodynamisch voordelig effect bij >40km/hr toch?
http://www.zitvlees.nl/quote:Op zondag 10 juli 2011 13:33 schreef jorryvs het volgende:
Hi, ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben, zo niet dan hoor ik het wel
Ik heb een vraag. Ik fiets inmiddels een jaartje of twee recreatief, maar naar mijn smaak ga ik nog niet genoeg vooruit. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die goeie tips hebben voor mijn situatie.. Een paar belangrijke zaken:
- Ik kan (planningstechnisch) twee keer per week fietsen, twee keer 2,5 uur
- Ik ben 32 jaar, weeg 99,5 en ben 1,78
- Ik heb een fietscomputer met hartslagmeter
Hoe kan ik het beste rijden om vooruitgang te boeken? Is dat uberhaupt mogelijk met twee keer per week fietsen? Ik heb gisteren voor het eerst 50KM met de hartslagmeter gefietst, op 85% van m'n maximale hartslag (berekend door fietscomputer) dat beviel op zich wel, maar is dat de beste manier van trainen?
Ik hoop dat m'n vraag gericht genoeg is en dat jullie tips voor me hebben!
Wat voor vooruitgang doel jij precies op in dit geval? Gewichtverlies? Hogere gemiddelde snelheden? Langere afstanden?quote:Op zondag 10 juli 2011 13:33 schreef jorryvs het volgende:
Hi, ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben, zo niet dan hoor ik het wel
Ik heb een vraag. Ik fiets inmiddels een jaartje of twee recreatief, maar naar mijn smaak ga ik nog niet genoeg vooruit. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die goeie tips hebben voor mijn situatie.. Een paar belangrijke zaken:
- Ik kan (planningstechnisch) twee keer per week fietsen, twee keer 2,5 uur
- Ik ben 32 jaar, weeg 99,5 en ben 1,78
- Ik heb een fietscomputer met hartslagmeter
Hoe kan ik het beste rijden om vooruitgang te boeken? Is dat uberhaupt mogelijk met twee keer per week fietsen? Ik heb gisteren voor het eerst 50KM met de hartslagmeter gefietst, op 85% van m'n maximale hartslag (berekend door fietscomputer) dat beviel op zich wel, maar is dat de beste manier van trainen?
Ik hoop dat m'n vraag gericht genoeg is en dat jullie tips voor me hebben!
En, wie waren de sterkste?quote:Op zondag 10 juli 2011 11:12 schreef Oksel het volgende:
Was leuke meet..![]()
We maakten ons nog even zorgen over Captain, die moest afhaken na 40km, en ging 'direct' naar huis. Toen wij na 110km terugkwamen was 'ie d'r nog steeds niet..![]()
![]()
Uiteindelijk met een groep die redelijk aan elkaar gewaagd was gefietst. 't Weer begon redelijk, toen regen, toen droog. Wel de hele tijd op een nat wegdek gereden. Met de BBQ echter weer topweer. Paste goed bij een top-BBQ![]()
![]()
Heuvelop zag de verschillen pas echt goed overigens..
Uhhm.. ben ff z'n naam kwijt, vent van 72kg op een Giant. En heel soms Gripper. Fietsmaat van Gripper zat er ook vaak wel aardig bij. Ik zat met klimmen meestal in de middenmoot, of kon heel soms (bij de korte klimmetjes) Gripper bij houden.quote:
Je vergist je, ik rijd op een Cannondale en weeg 84quote:Op zondag 10 juli 2011 20:00 schreef Oksel het volgende:
[..]
Uhhm.. ben ff z'n naam kwijt, vent van 72kg op een Giant.
Dat is gewoon heel veel heuveltraining doen. Stel dat je 2x per week 100km fietst op het vlakke, je lichaam went daaraan. Uiteindelijk zul je heuveltraining erbij gaan doen, en zal je lichaam erg hard naar z'n max gaan. Het enige dat je daar tegen kan doen is heuveltraining, heuveltraining, heuveltraining, en had ik al gezegd dat je heuveltraining moet doen? Je lichaam moet wennen aan de intensiteit. In het begin ga je niet zo hard, langzaamaan zal het beter gaan. Je lichaam zal minder hard naar z'n max gaan, en je zal uiteindelijk sneller naar boven gaan (want je zit minder snel aan je max).quote:Op zondag 10 juli 2011 21:44 schreef jorryvs het volgende:
@Narcotical, @Freddeh: Bedankt voor jullie reactie alvastafvallen gaat momenteel prima, daar helpt fietsen natuurlijk bij, maar dat is niet hoe ik vooruit wil gaan. Ik kan me voorstellen dat ik met dezelfde intensiteit (x% van max hartslag) steeds betere resultaten boek. Ik denk dan vooralsnog met name aan een hogere gemiddelde snelheid. Als ik nu berg opwaarts fiets, zit ik in notime aan die 85% en moet ik daarna heel rustig naar boven...(bijvoorbeeld). Maakt dat het wat duidelijker?
Dat is de Rosier, erg mooi inderdaad, afdaling heb ik naar de andere kant genomen.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:27 schreef cafca het volgende:
Je kunt daar overal mooi fietsen, zowel op de MTB als op de racefiets
Als je van Stavelot naar Spa rijdt, heb je een leuke klim, en een schitteremde afdaling naar Spa toe.
Ik rijd op een Koga.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:00 schreef Oksel het volgende:
[..]
Uhhm.. ben ff z'n naam kwijt, vent van 72kg op een Giant. En heel soms Gripper. Fietsmaat van Gripper zat er ook vaak wel aardig bij. Ik zat met klimmen meestal in de middenmoot, of kon heel soms (bij de korte klimmetjes) Gripper bij houden.
Ik vind 2x 2.5 uur per week trainen erg weinig om progressie te boeken. Als je zegt iets van 100 kg te wegen bij 1.78 ben je waarschijnlijk toch iets te zwaar. (ik neem gemakshalve aan dat je geen bodybuilder bent)quote:Op zondag 10 juli 2011 21:53 schreef jorryvs het volgende:
@Freddeh: ok.. duidelijk, volgens mij moet ik heuveltraining gaan doenEn hoe kijk jij aan tegen fietsen op dat percentage hartslag? Normaliter ging ik gewoon overal maximaal, maar dat resulteerde er vaak in dat ik eerder stuk ging. Nu houdt ik het veel beter vol, maar ga ik gewoon.....een stuk langzamer... gaat dat met veel fietsen steeds wat beter? Of moet je de belasting qua % daar steeds op aanpassen?
Een duurtraining is eigenlijk gewoon een lange tocht op een relatief lage hartslag (zeg voor het gemak niet hoger dan 75% van je max). En met "lang" zou ik zeggen: minimaal 100 km. Maar werk hier niet al te snel naar toe.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:31 schreef jorryvs het volgende:
[..]
Een paar duurtrainingen per maand... waar denk je dan aan? 1 keer zou wel moeten lukken (heb eigen bedrijf en gezinnetje, dus tijd is idd spaarzaam...
Bedankt alvast!
Met die lage hartslag zit je in de vetverbrandingszone. Je traint je lichaam dan vet te verbranden in plaats van koolhydraten. Hierdoor ga je efficiënter met de beschikbare brandstoffen om waardoor je een bepaald tempo kan volhouden met "minder" energie.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:44 schreef jorryvs het volgende:
@Maruk: ok duidelijk. dat betekend dat ik niet zo heel hard zal rijdenik rijd nu vaak rond de 50 km, dus dat is inderdaad een stuk langer... ik zal dat wel gaan opbouwen de komende weken (5 km per week erbij??). Wat is het voordeel van die lage hartslag precies?
Voor intervaltraining kan je bijv. simpele blokjes doen onder, boven of rond je omslagpunt. Het omslagpunt kan je uitrekenen aan de hand van formules of zelf uitvogelen tijdens trainen. Het is de maximale hartslag die je langer vol kan houden zonder te "verzuren". Als je conditie verbetert zal je omslagpunt hoger worden.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:31 schreef jorryvs het volgende:
@ Kaasplankje: je formuleert het erg netjesIk ben met 108 op de fiets gestapt MET extra spaken en stevige wielen
Ik was heel veel te zwaar en ben nu nog steeds te zwaar. Er moet in ieder geval nog 10 kilo af. En dan ben ik nog zwaar, maar ik weet niet of meer haalbaar is... Ik ga er ook vanuit dat dat behoorlijk zal schelen.
Voor wat betreft de intervaltraining, kan je daar iets meer toelichting op geven? En ook op welke wijze de hartslag/belasting hierin een plekje moet/kan krijgen.
Een paar duurtrainingen per maand... waar denk je dan aan? 1 keer zou wel moeten lukken (heb eigen bedrijf en gezinnetje, dus tijd is idd spaarzaam...
Bedankt alvast!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |