Hoop het ook. Zij zitten lekker te BBQen, terwijl ik een auto en aanhangwagen heb moeten legen in de stromende regen. Inmiddels is het weer mooi weer, maar ik voel me dankzij die regen niet meer zo lekker nu.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:40 schreef SuperWeber het volgende:
Iedereen zit bij Gripper thuis op de meet...
Ik hoop dat de BBQ een beetje smaakt...
Waar ga je rijden Marurk?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:28 schreef Marurk het volgende:
Ik had een rustdag vandaag. Morgen koers: 126 km in een kleine drie uurtjes...
Vanavond dus flink koolhydraten stapelen.
Onder de juiste omstandigheden juist wel. Hoge velgen zijn aerodynamisch gezien voordelig. Alleen bij veel wind zijn hoge velgen minder voordelig...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:48 schreef jpjedi het volgende:
Zojuist was wk triatlon op tv. Waarom rijden ze daar met hoge carbon velgen? Daar is toch geen voordeel uit te halen in een Triatlon?
Waar was dat? Wil ik graag zien.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:48 schreef jpjedi het volgende:
Zojuist was wk triatlon op tv. Waarom rijden ze daar met hoge carbon velgen? Daar is toch geen voordeel uit te halen in een Triatlon?
Studio sportquote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:55 schreef Pritt het volgende:
[..]
Waar was dat? Wil ik graag zien.
Opzich rijden die hoge velgen natuurlijk "veel" gemakkelijker dus zo onlogisch is het niet.
Hoe hard denk je dat die mensen rijden?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:09 schreef jpjedi het volgende:
Bij tijdrit snap ik het maar bij het duw en trekwerk van een triatlon en met die wind van vandaag..
Sowieso hoge velgen hebben pas aerodynamisch voordelig effect bij >40km/hr toch?
Het fietsgedeelte tijdens een triathlon is hetzelfde idee als een tijdrit (bij de meeste triathlons mag je ook niet stayeren). Die gasten fietsen echt ruim boven de 40, ik heb de beelden niet gezien, maar vandaag stond er niet heel veel wind toch?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:09 schreef jpjedi het volgende:
Bij tijdrit snap ik het maar bij het duw en trekwerk van een triatlon en met die wind van vandaag..
Sowieso hoge velgen hebben pas aerodynamisch voordelig effect bij >40km/hr toch?
http://www.zitvlees.nl/quote:Op zondag 10 juli 2011 13:33 schreef jorryvs het volgende:
Hi, ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben, zo niet dan hoor ik het wel
Ik heb een vraag. Ik fiets inmiddels een jaartje of twee recreatief, maar naar mijn smaak ga ik nog niet genoeg vooruit. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die goeie tips hebben voor mijn situatie.. Een paar belangrijke zaken:
- Ik kan (planningstechnisch) twee keer per week fietsen, twee keer 2,5 uur
- Ik ben 32 jaar, weeg 99,5 en ben 1,78
- Ik heb een fietscomputer met hartslagmeter
Hoe kan ik het beste rijden om vooruitgang te boeken? Is dat uberhaupt mogelijk met twee keer per week fietsen? Ik heb gisteren voor het eerst 50KM met de hartslagmeter gefietst, op 85% van m'n maximale hartslag (berekend door fietscomputer) dat beviel op zich wel, maar is dat de beste manier van trainen?
Ik hoop dat m'n vraag gericht genoeg is en dat jullie tips voor me hebben!
Wat voor vooruitgang doel jij precies op in dit geval? Gewichtverlies? Hogere gemiddelde snelheden? Langere afstanden?quote:Op zondag 10 juli 2011 13:33 schreef jorryvs het volgende:
Hi, ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben, zo niet dan hoor ik het wel
Ik heb een vraag. Ik fiets inmiddels een jaartje of twee recreatief, maar naar mijn smaak ga ik nog niet genoeg vooruit. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die goeie tips hebben voor mijn situatie.. Een paar belangrijke zaken:
- Ik kan (planningstechnisch) twee keer per week fietsen, twee keer 2,5 uur
- Ik ben 32 jaar, weeg 99,5 en ben 1,78
- Ik heb een fietscomputer met hartslagmeter
Hoe kan ik het beste rijden om vooruitgang te boeken? Is dat uberhaupt mogelijk met twee keer per week fietsen? Ik heb gisteren voor het eerst 50KM met de hartslagmeter gefietst, op 85% van m'n maximale hartslag (berekend door fietscomputer) dat beviel op zich wel, maar is dat de beste manier van trainen?
Ik hoop dat m'n vraag gericht genoeg is en dat jullie tips voor me hebben!
En, wie waren de sterkste?quote:Op zondag 10 juli 2011 11:12 schreef Oksel het volgende:
Was leuke meet..![]()
We maakten ons nog even zorgen over Captain, die moest afhaken na 40km, en ging 'direct' naar huis. Toen wij na 110km terugkwamen was 'ie d'r nog steeds niet..![]()
![]()
Uiteindelijk met een groep die redelijk aan elkaar gewaagd was gefietst. 't Weer begon redelijk, toen regen, toen droog. Wel de hele tijd op een nat wegdek gereden. Met de BBQ echter weer topweer. Paste goed bij een top-BBQ![]()
![]()
Heuvelop zag de verschillen pas echt goed overigens..
Uhhm.. ben ff z'n naam kwijt, vent van 72kg op een Giant. En heel soms Gripper. Fietsmaat van Gripper zat er ook vaak wel aardig bij. Ik zat met klimmen meestal in de middenmoot, of kon heel soms (bij de korte klimmetjes) Gripper bij houden.quote:
Je vergist je, ik rijd op een Cannondale en weeg 84quote:Op zondag 10 juli 2011 20:00 schreef Oksel het volgende:
[..]
Uhhm.. ben ff z'n naam kwijt, vent van 72kg op een Giant.
Dat is gewoon heel veel heuveltraining doen. Stel dat je 2x per week 100km fietst op het vlakke, je lichaam went daaraan. Uiteindelijk zul je heuveltraining erbij gaan doen, en zal je lichaam erg hard naar z'n max gaan. Het enige dat je daar tegen kan doen is heuveltraining, heuveltraining, heuveltraining, en had ik al gezegd dat je heuveltraining moet doen? Je lichaam moet wennen aan de intensiteit. In het begin ga je niet zo hard, langzaamaan zal het beter gaan. Je lichaam zal minder hard naar z'n max gaan, en je zal uiteindelijk sneller naar boven gaan (want je zit minder snel aan je max).quote:Op zondag 10 juli 2011 21:44 schreef jorryvs het volgende:
@Narcotical, @Freddeh: Bedankt voor jullie reactie alvastafvallen gaat momenteel prima, daar helpt fietsen natuurlijk bij, maar dat is niet hoe ik vooruit wil gaan. Ik kan me voorstellen dat ik met dezelfde intensiteit (x% van max hartslag) steeds betere resultaten boek. Ik denk dan vooralsnog met name aan een hogere gemiddelde snelheid. Als ik nu berg opwaarts fiets, zit ik in notime aan die 85% en moet ik daarna heel rustig naar boven...(bijvoorbeeld). Maakt dat het wat duidelijker?
Dat is de Rosier, erg mooi inderdaad, afdaling heb ik naar de andere kant genomen.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:27 schreef cafca het volgende:
Je kunt daar overal mooi fietsen, zowel op de MTB als op de racefiets
Als je van Stavelot naar Spa rijdt, heb je een leuke klim, en een schitteremde afdaling naar Spa toe.
Ik rijd op een Koga.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:00 schreef Oksel het volgende:
[..]
Uhhm.. ben ff z'n naam kwijt, vent van 72kg op een Giant. En heel soms Gripper. Fietsmaat van Gripper zat er ook vaak wel aardig bij. Ik zat met klimmen meestal in de middenmoot, of kon heel soms (bij de korte klimmetjes) Gripper bij houden.
Ik vind 2x 2.5 uur per week trainen erg weinig om progressie te boeken. Als je zegt iets van 100 kg te wegen bij 1.78 ben je waarschijnlijk toch iets te zwaar. (ik neem gemakshalve aan dat je geen bodybuilder bent)quote:Op zondag 10 juli 2011 21:53 schreef jorryvs het volgende:
@Freddeh: ok.. duidelijk, volgens mij moet ik heuveltraining gaan doenEn hoe kijk jij aan tegen fietsen op dat percentage hartslag? Normaliter ging ik gewoon overal maximaal, maar dat resulteerde er vaak in dat ik eerder stuk ging. Nu houdt ik het veel beter vol, maar ga ik gewoon.....een stuk langzamer... gaat dat met veel fietsen steeds wat beter? Of moet je de belasting qua % daar steeds op aanpassen?
Een duurtraining is eigenlijk gewoon een lange tocht op een relatief lage hartslag (zeg voor het gemak niet hoger dan 75% van je max). En met "lang" zou ik zeggen: minimaal 100 km. Maar werk hier niet al te snel naar toe.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:31 schreef jorryvs het volgende:
[..]
Een paar duurtrainingen per maand... waar denk je dan aan? 1 keer zou wel moeten lukken (heb eigen bedrijf en gezinnetje, dus tijd is idd spaarzaam...
Bedankt alvast!
Met die lage hartslag zit je in de vetverbrandingszone. Je traint je lichaam dan vet te verbranden in plaats van koolhydraten. Hierdoor ga je efficiënter met de beschikbare brandstoffen om waardoor je een bepaald tempo kan volhouden met "minder" energie.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:44 schreef jorryvs het volgende:
@Maruk: ok duidelijk. dat betekend dat ik niet zo heel hard zal rijdenik rijd nu vaak rond de 50 km, dus dat is inderdaad een stuk langer... ik zal dat wel gaan opbouwen de komende weken (5 km per week erbij??). Wat is het voordeel van die lage hartslag precies?
Voor intervaltraining kan je bijv. simpele blokjes doen onder, boven of rond je omslagpunt. Het omslagpunt kan je uitrekenen aan de hand van formules of zelf uitvogelen tijdens trainen. Het is de maximale hartslag die je langer vol kan houden zonder te "verzuren". Als je conditie verbetert zal je omslagpunt hoger worden.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:31 schreef jorryvs het volgende:
@ Kaasplankje: je formuleert het erg netjesIk ben met 108 op de fiets gestapt MET extra spaken en stevige wielen
Ik was heel veel te zwaar en ben nu nog steeds te zwaar. Er moet in ieder geval nog 10 kilo af. En dan ben ik nog zwaar, maar ik weet niet of meer haalbaar is... Ik ga er ook vanuit dat dat behoorlijk zal schelen.
Voor wat betreft de intervaltraining, kan je daar iets meer toelichting op geven? En ook op welke wijze de hartslag/belasting hierin een plekje moet/kan krijgen.
Een paar duurtrainingen per maand... waar denk je dan aan? 1 keer zou wel moeten lukken (heb eigen bedrijf en gezinnetje, dus tijd is idd spaarzaam...
Bedankt alvast!
Ik heb een auto van de zaak en een tankpas. Dus ik krijg geen reiskostenvergoeding. Behalve dat zou ik ruim anderhalf uur onderweg zijn met het OV, terwijl ik met de auto nu in 40min thuis ben of op kantoor. Schept wel mogelijkheden voor de avonden overigens, en ik hoef er niet zo vroeg uit danquote:Op maandag 11 juli 2011 09:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kun je niet met de trein naar je werk Freddeh? Dan kun je het gewoon per dag bekijken, hoef je niet per se de volgende dag weer met de auto terug.
Lekker weer idd vandaag. Misschien maar iets eerder naar huis zodat ik vanavond een rondje over de 100 km kan maken. De rest van de week ziet er nogal wisselvallig uit, hopelijk valt t mee.
Kun je niet je fiets achterin de auto gooien, 's-avonds op de fiets naar huis, en 's-morgens op de fiets naar het werk?quote:Op maandag 11 juli 2011 09:27 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb een auto van de zaak en een tankpas. Dus ik krijg geen reiskostenvergoeding. Behalve dat zou ik ruim anderhalf uur onderweg zijn met het OV, terwijl ik met de auto nu in 40min thuis ben of op kantoor. Schept wel mogelijkheden voor de avonden overigens, en ik hoef er niet zo vroeg uit dan
Hej Cap,quote:
Is goed, volgend jaar heb ik er eentje in de aanbieding in Appelschaquote:Op maandag 11 juli 2011 10:20 schreef jackson het volgende:
Willen jullie die meet niet meer zo dichtbij plannen, straks voel ik nog behoefte om mee te gaan. Klinkt weer als een gezellig dagje mannen en natuurlijk vrouwen. Weer was perfect
Ik ben ook erg blij dat ik gegaan ben, en heb me best vermaakt! Maar ik was wat dromerig op de fiets...had gisteren en vandaag totaal geen spierpijn, dus ik weet dat ik niet op het maximum zat qua lichamelijke inspanningquote:Op maandag 11 juli 2011 10:12 schreef Gripper het volgende:
Maar je hebt toch maar mooi weer een paar uur, zelfs met een zonnetje erbij, je hoofd leeg kunnen maken, dat is altijd goed![]()
waarschijnlijk aan het einde net iets minder km's dan wij, de omweg vanaf Wijk naar Houten (rechte lijn langs het kanaal gevolg?) kost je ongeveer 10 km. Maar wij hebben dan weer een rondje extra gedaan bij Rhenen, jij zal net boven de 100 gekomen zijn. Volgende keer nog wat viaductsprintjes inbouwen voor de broodnodige spierpijnquote:Op maandag 11 juli 2011 10:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Meer kms dan als ik de Lek was gevolgd, dat zeker! Had m'n teller thuis laten liggen, dus ik weet het niet zeker...
Kan wel, maar heb niet de kans gehad daar voorbereidingen voor te treffen. Ik ga sowieso niet morgen met een rugzak vol kleding en handdoeken etc naar het werk fietsen, vind ik 50km toch iets te ver voor.quote:Op maandag 11 juli 2011 09:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Kun je niet je fiets achterin de auto gooien, 's-avonds op de fiets naar huis, en 's-morgens op de fiets naar het werk?
Dat is van fietsafstand van mijn huisquote:Op maandag 11 juli 2011 10:26 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Is goed, volgend jaar heb ik er eentje in de aanbieding in Appelscha
Groningen is ook fietsafstand vanaf Appelschaquote:
Net boven Heerenveen, ik weet niet of dat uitkomt?quote:Op maandag 11 juli 2011 13:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Groningen is ook fietsafstand vanaf Appelscha
Waar woon je? Behoefte aan 1 of 2 fietsmaatjes volgend jaar?
Hahaquote:Op maandag 11 juli 2011 13:42 schreef sciter het volgende:
Moet ik wel eerst even trainen om jullie bij te kunnen houden
Ik heb misschien ook nog maar zo'n 500 kilometer gereden sinds de keer dat ik begon, waarvan 280 op mijn oude Koga Miyata en de rest op de look.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
HahaJe hebt echt een overtrokken beeld van mij. Korte samenvatting: 94kg, 1.83m, nog geen 1000km op de teller in 2011. Ik denk dat je mij en m'n zwager wel bijhoudt hoor
Dat gemiddelde is bijna sneller dan die van mij hoorquote:Op maandag 11 juli 2011 13:50 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik heb misschien ook nog maar zo'n 500 kilometer gereden sinds de keer dat ik begon, waarvan 280 op mijn oude Koga Miyata en de rest op de look.
Ben wel 1,90 en 75kg maar probleem is meer mijn conditie, ik heb een lage gemiddelde snelheid (27-31 km/u)
Bijna sneller is dat "ongeveer hetzelfde" ?quote:Op maandag 11 juli 2011 13:56 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat gemiddelde is bijna sneller dan die van mij hoor
quote:Op maandag 11 juli 2011 13:57 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Bijna sneller is dat "ongeveer hetzelfde" ?
Bij fiets meets ben je toch altijd samen uit samen thuis, niemand probeert een ander helemaal kapot te rijden hoor.quote:
Volgende keer weeg ik ook 72 kiloquote:Op maandag 11 juli 2011 14:27 schreef Pritt het volgende:
Volgende keer weet ik waar het einde van die berg is dan ben je kansloos.
quote:Op maandag 11 juli 2011 14:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij fiets meets ben je toch altijd samen uit samen thuis, niemand probeert een ander helemaal kapot te rijden hoor.![]()
..
..
..
..
..
..
behalve dan misschien voor bonuspunten op heuveltopjes, plaatsnaambord sprintjes, of een spandoek voor een lokale wielerronde wat ineens boven de weg hangt
Had je geen zonnebril op?quote:Op maandag 11 juli 2011 17:24 schreef Snuf. het volgende:
Verschrikkelijk zeg, ik was vergeten een hooikoorts pilletje te nemen en daar kwam ik na 10 KM achter, dus toen nog 20 Km weggetrapt maar het was echt drama. Ik heb in 20 KM wel 40 keer geniesd en zoveel last van mijn ogen
Volgende keer ga ik ook mee, en weeg ik 66kg.quote:
Jawel, vandaar dat ik eerst ook geen last van had maar toen kwam er toch uiteindelijk een beetje lucht achter mijn bril en ik kreeg gelijk lastquote:
Zolang ik gewoon een pilletje inneem niks aan de hand maar nu was ik het vergetenquote:Op maandag 11 juli 2011 18:04 schreef Freddeh het volgende:
Ben benieuwd hoe het mij afgaat dan vanavond. Ben sinds dit jaar ook redelijk ernstig hooikoorts patient...
Redneckquote:Op maandag 11 juli 2011 18:16 schreef Yankee het volgende:
ach gut, de diva's hebben weer ergens last van
Ik haalde gisteren een oude man in op een aardig steile heuvel naar een brug, hij haalde mij op de brug wel weer in omdat ik kapot was. Krijg ik daar punten voor?quote:Op maandag 11 juli 2011 14:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij fiets meets ben je toch altijd samen uit samen thuis, niemand probeert een ander helemaal kapot te rijden hoor.![]()
..
..
..
..
..
..
behalve dan misschien voor bonuspunten op heuveltopjes, plaatsnaambord sprintjes, of een spandoek voor een lokale wielerronde wat ineens boven de weg hangt
Zet de volgende keer dan ook een skibril op!quote:Op maandag 11 juli 2011 18:00 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Jawel, vandaar dat ik eerst ook geen last van had maar toen kwam er toch uiteindelijk een beetje lucht achter mijn bril en ik kreeg gelijk last
Niet te dure banden.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:31 schreef ruutvanelk het volgende:
Hallo allemaal,
ik heb als nieuweling een vraag over het vervangen van mijn buitenbanden. Ik heb een oude racefiets met daarop Mavic MA40 velgen (622x22c). Nu kan ik alleen tube banden hiervoor vinden (maar zijn die niet een beetje uit de tijd).
Kan iemand me advies geven welke banden ik het beste kan nemen (en die het waard zijn op een oude fiets te leggen)
Ik ken iemand die die fiets heeft, hij is er erg tevreden over!quote:Op maandag 11 juli 2011 19:44 schreef hoijan het volgende:
hallo ik heb wil binnenkort een nieuwe racefiets kopen en heb deze fiets in gedachten http://www.izibike.nl/pro(...)Leggera_Ultegra_2011 is dit een aanrader of is het niks?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |