quote:Een deel van het dak van het stadion van FC Twente is ingestort. Er liggen nog mensen onder het puin.
Onduidelijk is of er mensen gewond zijn geraakt bij het ongeluk. De politie bevestigt dat er 'iets gaande is' bij de Grolsch Veste maar kan nog niet bevestigen dat het om een ingestort dak gaat.
Inderdaad. Ik wilde een grap plaatsen, maar het leek me niet echt gepastquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wut, als er gewonden zijn is het niet meer leuk om grappen te maken
Nee alleen een nieuwe gedeelte, geen nieuw stadion.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:28 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja, is het nieuwe stadion in aanbouw.
O ok. Las het als dat er een nieuw stadion werd gebouwd. Mijn fout.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:35 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee alleen een nieuwe gedeelte, geen nieuw stadion.
OT:
Sterkte aan de mensen onder het puin....
Daar is niets geforceerd aan.... nu oprotten jij.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Niet zo geforceerd politiek correct doen
bronquote:Gewonden bij ingestort dak Grolsch Veste
ENSCHEDE - In de Grolsch Veste is het dak van de uitbreiding van het stadion zojuist ingestort. Twee steunbalken begaven het. Er zijnden meerdere slachtoffers zijn die onder de bouwmaterialen zijnbedolve. Hulpdiensten zijn iwel onderweg.
Er is een kraan tegen een steunbalk aangereden waardoor deze is gebroken.....volgens een getuige ter plekke....quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:31 schreef Spouwerranger het volgende:
nu.nl heeft het ook ontdekt. Blijkbaar hebben twee steunbalken het begeven.
http://www.nu.nl/binnenla(...)wente-ingestort.html
NOU INDERDAAD, JE ZAL ER MAAR LIGGEN. Kuthoer.twitter:lisjemeid twitterde op donderdag 07-07-2011 om 12:41:15Omg! Je zou maar onder het dak van de grolsch veste liggen!! reageer retweet
Ik last het ook al in het andere topicquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Er is een kraan tegen een steunbalk aangereden waardoor deze is gebroken.....volgens een getuige ter plekke....
Nee, of die reacties van: Dak ingestort LOOOOOOLquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:42 schreef Caland het volgende:
Waar ik dan wel altijd een beetje treurig van word zijn dit soort reacties:NOU INDERDAAD, JE ZAL ER MAAR LIGGEN. Kuthoer.twitter:lisjemeid twitterde op donderdag 07-07-2011 om 12:41:15Omg! Je zou maar onder het dak van de grolsch veste liggen!! reageer retweet
Het is wachten op de analyse van Jan van Halst die met lijnen en pijlen aangeeft wat er mis gingquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Er is een kraan tegen een steunbalk aangereden waardoor deze is gebroken.....volgens een getuige ter plekke....
Man stel je niet zo aanquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Leuke grap als er ws. doden zijn gevallen...
Dit stadion mist duidelijk Gogme.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het is wachten op de analyse van Jan van Halst die met lijnen en pijlen aangeeft wat er mis ging
Dat valt ook nog maar te bezien natuurlijk.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:43 schreef Morpheus2002 het volgende:
Laat opmerkingen als "het zullen wel Poolse bouwvakkers zijn" achterwege. Het gaat hier om mensenlevens.
Het zullen wel Nederlandse menselijke bouwvakkers zijnquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:43 schreef Morpheus2002 het volgende:
Laat opmerkingen als "het zullen wel Poolse bouwvakkers zijn" achterwege. Het gaat hier om mensenlevens.
Overdrijven is ook een vak. Het kan ook allemaal wel mee vallen. Allemaal speculatiesquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:43 schreef Morpheus2002 het volgende:
Klopt, dus zeker niet doen zolang dat niet duidelijk is.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat valt ook nog maar te bezien natuurlijk.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:46 schreef Caland het volgende:
Op Twente.nl hadden ze in ieder geval een erg vooruitziende blik:
[ afbeelding ]
Ik bedoelde het niet van: "dan maakt het niet uit", maar van "verklaart dat er iemand met een kraan er tegen aan is gereden"quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:43 schreef Morpheus2002 het volgende:
Oke ik las het idd in de 1ste contextquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet van: "dan maakt het niet uit", maar van "verklaart dat er iemand met een kraan er tegen aan is gereden"
Zouden er kranen rond rijden tijdens de wedstrijd?quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:48 schreef benx het volgende:
voor het zelfde geld had er een wedstrijd gaande geweest
En dan mag je geen grapjes meer maken?quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:48 schreef Cara het volgende:
Om die reacties kan ik idd wel kwaad worden.
Grapjes zijn leuk, maar er is nog helemala niets bekend over de slachtoffers.
Voor hetzelfde geld liggen er 5 man dood onder het puin.
Beetje erg kort dag of niet?quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En dan mag je geen grapjes meer maken?
Klopt want dat is zeer ongepast zolang we niet weten hoe het met de slachtoffers is.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nieuw beleid op fok?quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Klopt want dat is zeer ongepast zolang we niet weten hoe het met de slachtoffers is.
Ga ik wel vanuit, puinruimen is het enige wat ze nog kunnen doen in die krappe 4 weken.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:51 schreef Smoofie het volgende:
Nu is maar de vraag of ze het kunnen fixen voordat de competitie begint.
Nee, nu is de vraag hoe het met de slachtoffers is en hoeveel het er zijn...quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:51 schreef Smoofie het volgende:
Nu is maar de vraag of ze het kunnen fixen voordat de competitie begint.
Je hebt het begrepen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mag ik er morgen dan wel grapjes over maken?quote:
Geen beleid, gewoon de situatie.quote:
quote:
Nee dan ben ik nog in rouw.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mag ik er morgen dan wel grapjes over maken?
Uhm, ook ja? Dat is al 50x voorbij gekomen, ik stel een andere vraag. En nu?quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:52 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, nu is de vraag hoe het met de slachtoffers is en hoeveel het er zijn...
Ok, dus zodra weten of er een of meerdere doden zijn dan trek ik mijn lolbroek aan.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Klopt want dat is zeer ongepast zolang we niet weten hoe het met de slachtoffers is.
Nu niks.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:53 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Uhm, ook ja? Dat is al 50x voorbij gekomen, ik stel een andere vraag. En nu?
Mochten er doden en/of zwaargewonden zijn dan is het nog steeds ongepast om grappen te maken, dat weet je zelf ook wel. Doe je het wel dan weet je de consequentie ook.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ok, dus zodra weten of er een of meerdere doden zijn dan trek ik mijn lolbroek aan.
VI.nlquote:Inmiddels is de selectie ingelicht. De spelers, die in Zeeland verblijven voor een trainingskamp, reageerden met grote verslagenheid op het nieuws. Voorzitter Joop Munsterman keerde onmiddellijk terug naar Enschede, toen hij het nieuws vernam.
Je moet inderdaad wel weten of je je grappen in het enkel- of meervoud moet maken.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ok, dus zodra weten of er een of meerdere doden zijn dan trek ik mijn lolbroek aan.
'De spelers reageerden met grote verslagenheid op het nieuws'quote:
Dan vindt jij dat ongepast.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:55 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Mochten er doden en/of zwaargewonden zijn dan is het nog steeds ongepast om grappen te maken, dat weet je zelf ook wel. Doe je het wel dan weet je de consequentie ook.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je moet inderdaad wel weten of je je grappen in het enkel- of meervoud moet maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who motivates the motivator?
De 'dat is er één van tempo-team' bewaar ik liever even ja.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je moet inderdaad wel weten of je je grappen in het enkel- of meervoud moet maken.
Dat lijkt me wat voorbarig. Je weet helemaal niet wat het effect van de verminderde stadioncapaciteit op de spelerssalarissen is.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:56 schreef Caland het volgende:
[..]
'De spelers reageerden met grote verslagenheid op het nieuws'
Yeah rightWie schrijft in godsnaam dat soort flauwekul.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:56 schreef Spouwerranger het volgende:
Slechte grapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
Als je grappen maakte op 9/11 over 9/11 ben je gewoonquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:57 schreef Urquhart het volgende:
Ach, die grappen krijg je altijd en zeker als je er tegenin gaat lok je dat alleen maar uit. Direct na 11 september 2001 ken ik nog wel de nodige topics herinneren hier op Fok
Idd, die gast moet maken dat hij wegkomt daar, stel dat het verder naar beneden schuiftquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:58 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Zie een bouwvakker gewoon rustig daaronder staan.
Klopt maar laat ik nu moderator hier zijn. Ik haal echt niet alles weg maar sommige dingen gaan me te ver en die edit ook. Simpel genoeg lijkt me.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan vindt jij dat ongepast.
Dat is wat anders dat het daadwerkelijk ongepast zou zijn.
Teeeringquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:58 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Hij lijkt zich niet heel erg bewust van de situatie zo te zien.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Idd, die gast moet maken dat hij wegkomt daar, stel dat het verder naar beneden schuift
Volgens mij valt het allemaal wel mee.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:58 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dit is wel het 'voetbal' gedeelte, hier gelden andere regels, hier wensen we doorgaans elkaar kanker toe omdat we voor verschillende clubs zijn en gaan we tijdens of na de wedstrijd met elkaar op de vuist. Dan moet een grapje over een bouwvakkertje ook wel kunnen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Klopt maar laat ik nu moderator hier zijn. Ik haal echt niet alles weg maar sommige dingen gaan me te ver en die edit ook. Simpel genoeg lijkt me.
Dat zijn wel meerdere bouwvakkers niet.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij lijkt zich niet heel erg bewust van de situatie zo te zien.
Dit dusquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens mij valt het allemaal wel mee.
Het dakt is niet volledig ingeklapt tot tegen de tribune aan zo te zien op de foto.
Gast, chill out.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:00 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dit is wel het 'voetbal' gedeelte, hier gelden andere regels, hier wensen we doorgaans elkaar kanker toe omdat we voor verschillende clubs zijn en gaan we tijdens of na de wedstrijd met elkaar op de vuist. Dan moet een grapje over een bouwvakkertje ook wel kunnen.
Lekkere bouwbegeleiding trouwensquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:58 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:00 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dit is wel het 'voetbal' gedeelte, hier gelden andere regels, hier wensen we doorgaans elkaar kanker toe omdat we voor verschillende clubs zijn en gaan we tijdens of na de wedstrijd met elkaar op de vuist. Dan moet een grapje over een bouwvakkertje ook wel kunnen.
Deze ontzettend domme opmerking lees ik nu al voor de zoveelste keerquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Hoe erg het ook is, is het een geluk bij een ongeluk dat het in de zomerstop gebeurt is en niet tijdens een wedstrijd.
Er kan veel in VBL, maar dan wel tot het toelaatbare.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:00 schreef DrDentz het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:00 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ook dat 'NK' ervoor, Nederlands Kampioen Bouwbegeleidingquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lekkere bouwbegeleiding trouwens
Dat reclamebord eronderquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:58 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Van wat er nu bekend is, was er niets mis met de constructie, maar een menselijke fout. Dus dit slaat nergens op.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Hoe erg het ook is, is het een geluk bij een ongeluk dat het in de zomerstop gebeurt is en niet tijdens een wedstrijd.
Edit mijn eerste reactie in dit topic dan ff terug.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:01 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]Nogmaals, opmerkingen rechtstreeks op mogelijk (dodelijke) slachtoffers laat ik niet staan. De rest wel hoor, zoals je wel kunt zien.
Of tegen het stadion aan?quote:
Dat bord rechtsonder: 'Scoren in de wijk'quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:58 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
wat is daar grappig aan?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat bord rechtsonder: 'Scoren in de wijk'![]()
Eerder dat andere reclamebordquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat bord rechtsonder: 'Scoren in de wijk'![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:04 schreef zatoichi het volgende:
Over drie weken wordt er bij mij thuis een nieuwe trap geplaatst; even controleren of dat niet dezelfde bouwers zijn
Je zit toch niet op het dak?quote:
Die hele overkapping is dus naar beneden geflikkerd.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was om half 12, toch de nodige mensen aan het werk op de bewuste tribune..
Hopelijk zijn ze na de botsing gelijk weggegaan daar.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was om half 12, toch de nodige mensen aan het werk op de bewuste tribune..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:08 schreef OeJ het volgende:
DAKAANBOUW MET KORTING HO HOHOHOHO!Waarom moest ik lachen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
Tsja, ik heb er de ballen verstand niet van, maar als zo'n kraan zorgt voor een bepaalde ondersteuning kan het met een botsing snel gaan natuurlijk. Soort domino-effect.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:12 schreef TheVulture het volgende:
Dat een zo'n kraan de hele constructie naar beneden laat flikkeren
Zoiets is nog in aanbouw en als het een steunbalk is geweest, ja, dan hoeft er maar eentje een klap te krijgen en dan gaat de hele constructie.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:12 schreef TheVulture het volgende:
CL voorronde van Twente zal wel weer in het gelredome worden gespeeld dan, neem ik aan. Of in het abe lenstra.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:13 schreef planethugo het volgende:
Vak Puinhoop
hopen dat het meevalt kwa gewonden.
zal wel flinke vertraging op gaan lopen, denk dat de competitieplanner van de knvb nerveus wordt
Want? Dit is vrij snel op te ruimen zo te zien. Dat het niet afkomt is een tweede..quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:14 schreef Caland het volgende:
[..]
CL voorronde van Twente zal wel weer in het gelredome worden gespeel dan, neem ik aan.
Als ie een van de steunbalken raakt is het gauw over ja.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:12 schreef TheVulture het volgende:
Je kunt bouwen en spelen tegelijk. Gewoon stadion voor een deel afsluiten, deed Werder Bremen ook.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want? Dit is vrij snel op te ruimen zo te zien. Dat het niet afkomt is een tweede..
In de regio op het moment ook wel bekend als Slecht Te Pas Bouw.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:17 schreef napoleonfour het volgende:
Aannemer Te Pas Bouw wil nog niet reageren op het instorten van het dak.
Het zou pas echt grappig zijn als de staalconstructie van Te Onpas BV kwam.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:17 schreef napoleonfour het volgende:
Aannemer Te Pas Bouw wil nog niet reageren op het instorten van het dak. De staalconstructie is van Voortman Staalbouw BV uit Rijssen. Ook dat bedrijf wil nog niet reageren.
Honden van de Pers weer hoor. Gelijk de bedrijven bij de naam noemen.
tjonge als die lui het hebben over een wipeout survival course XXL dan doen ze het ook gelijk goed he!quote:
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:19 schreef Tumble het volgende:
[..]
tjonge als die lui het hebben over een wipeout survival course XXL dan doen ze het ook gelijk goed he!
Werk jij er ?quote:
Ik ben benieuwd of men ook zo overdreven reageerde wanneer hetzelfde in een Afrikaans land was gebeurd. Waarschijnlijk niet, iets met hypocritisme.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:48 schreef Cara het volgende:
Om die reacties kan ik idd wel kwaad worden.
Grapjes zijn leuk, maar er is nog helemala niets bekend over de slachtoffers.
Voor hetzelfde geld liggen er 5 man dood onder het puin.
Als een rietconstructie naar beneden valt zijn er ook over het algemeen geen gewonden.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:22 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of men ook zo overdreven reageerde wanneer hetzelfde in een Afrikaans land was gebeurd. Waarschijnlijk niet, iets met hypocritisme.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Als een rietconstructie naar beneden valt zijn er ook over het algemeen geen gewonden.
Sowieso is het geen grappen maken over een situatiequote:Op donderdag 7 juli 2011 13:22 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of men ook zo overdreven reageerde wanneer hetzelfde in een Afrikaans land was gebeurd. Waarschijnlijk niet, iets met hypocritisme.
Dit is gewoon dichterbij, zo werkt dat nou een keer.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:22 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat hoor ik niet graagquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:30 schreef Morpheus2002 het volgende:
Er is een trauma helikopter geland op het veld.
Ik vind het erger voor de mensen die eronder liggen, twente kan mij geen klote moer schelenquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:25 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat hoor ik niet graagWat erg voor F.C Twente en iedereen die er mee te maken heeft[ afbeelding ]
Geruchten mogen hier toch ook best gepost worden?quote:
Interessant doenerijquote:
Alleen als je een zoon van Wilma Nanninga bent.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geruchten mogen hier toch ook best gepost worden?
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:29 schreef zatoichi het volgende:
Seizoenskaarten verkoop FC Twente een succes; op één zijde zijn alle stoelen al gevuld.
twitter:LucienBaard twitterde op donderdag 07-07-2011 om 13:22:11Laatste stand van zaken drama Grolsch Veste http://bit.ly/np0QE9 Zeker 12 gewonden, bouwvakkers spreken van 2 doden -ONBEVESTIGD!!! reageer retweet
quote:Update 13:18
De politie heeft gemeld dat de situatie vele malen erger is dan aanvankelijk werd verwacht.
Er zijn tientallen mensen onder het puin gekomen en enkelen verkeren in kritieke toestand. Tevens wordt er gemeld dat er twee doden zijn gevallen bij het drama.
Bron: soccernews.nl
Daarom typte ik ook (Dat hoor ik niet graag) toen iemand hier zei een trauma helikopter ..Bedoelde de mensen ja.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:26 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik vind het erger voor de mensen die eronder liggen, twente kan mij geen klote moer schelen
Zal wel het nieuwe uitvak worden dan.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:33 schreef zatoichi het volgende:
Lekker luguber ook als je straks op je stoeltje zit waar een van die bouwvakkers in is gestorven...
Opvallend.quote:Overigens is het nabijgelegen gebouw van Callcenter Cendris ontruimd. Alle medewerkers van het center moesten hun werkplek verlaten. Het gaat om meer dan 100 mensen.
Eerste beelden?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:35 schreef Caland het volgende:
En er is bewegend beeld: http://www.rtl.nl/xl/#/u/0a010942-37b6-446f-b2c8-cd2f9af0d958/
Silverlight
quote:Enschede FM praatte met Jan Bruins, de speaker van FC Twente. "Het doet me denken aan de vuurwerkramp. Toen zag je ook allemaal van die politieauto's overal. Het is hetzelfde gevoel."
"Ik was gisteren nog met een helm op op de bouw om te kijken naar de vorderingen. Toen keek nog omhoog en dacht nog: zo'n dak moet het maar houden."
Bruins had met ooggetuigen gesproken die vanuit de kantoren tegenover het stadion het dak naar beneden zagen komen. "Het is begonnen bij de videowall in het midden van het stuk. Die kwam naar beneden en toen boog de rest als luciferhoutjes om en kwam alles naar beneden. Stalen balken van toch wel een halve meter breed."
Waarom er dan weer een aannemer met voor- en achternaam moet worden benoemd is mij een raadselquote:Dak stadion FC Twente ingestort
ENSCHEDE (ANP) - Een deel van het dak van De Grolsch Veste, het stadion van FC Twente, is donderdag rond 12 uur ingestort. Bij het instorten zijn meerdere mensen gewond geraakt, al is nog niet duidelijk om hoeveel mensen het gaat en hoe ernstig de verwondingen zijn.
De mensen liggen nog onder het puin. Politie, brandweer en hulpverleningsdiensten zetten groot materiaal in om de slachtoffers te bevrijden. Het traumateam van het Medisch Spectrum Twente staat klaar om de gewonden op te vangen.
Het ingestorte stuk is een dakconstructie in aanbouw aan de korte zijde van het stadion. De rest van het stadion, dat wordt uitgebreid naar 30.000 zitplaatsen, is intact. Projectleider Ben Veenbrink van Stadium Consultancy, die namens FC Twente opdrachtgever is van het project, was nog niet voor commentaar bereikbaar.
Volgens ooggetuigen staan er bij het stadion 20 tot 25 ambulances en zo'n tien brandweerwagens. Op het veld in het stadion is een traumahelikopter geland.
Het treinverkeer van en naar Enschede wordt vooralsnog niet beïnvloed door de instorting in het stadion van FC Twente. De spoorlijn loopt vlak langs het stadion. Naast stadion De Grolsch Veste bevindt zich ook een station, Drienerlo.
Reclamequote:Op donderdag 7 juli 2011 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:
http://www.rtl.nl/xl/#/u/0a010942-37b6-446f-b2c8-cd2f9af0d958/
Beelden.
Worden er in elk geval minder mensen vandaag telefonisch lastig gevallenquote:
Het enige wat beweegt is de presentatrice..quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:35 schreef Caland het volgende:
En er is bewegend beeld: http://www.rtl.nl/xl/#/u/0a010942-37b6-446f-b2c8-cd2f9af0d958/
Silverlight
quote:"Ik was gisteren nog met een helm op op de bouw om te kijken naar de vorderingen. Toen keek nog omhoog en dacht nog: zo'n dak moet het maar houden."
Inderdaad. Alleen wat plaatjes en hetzelfde lulverhaal die op nu.nl staatquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:40 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Het enige wat beweegt is de presentatrice..
Ja, of 'het is een beetje hetzelfde als de vuurwerkramp'quote:
Ik snap dat wel hoor, het geluid van al die ambulances en politie, ik kreeg ook weer dat beklemmende gevoelquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, of 'het is een beetje hetzelfde als de vuurwerkramp'
Maar dan zonder vuurwerk.
Nou ja het is ook een calamiteit, maar echt niet van de omvang en impact van de vuurwerkramp.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:43 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik snap dat wel hoor, het geluid van al die ambulances en politie, ik kreeg ook weer dat beklemmende gevoel
Vuurwerkramp was dit maar dan x10 toch, qua ambulances en dergelijke.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:43 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik snap dat wel hoor, het geluid van al die ambulances en politie, ik kreeg ook weer dat beklemmende gevoel
Dure grap voor de belastingbetaler dusquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Vuurwerkramp was dit maar dan x10 toch, qua ambulances en dergelijke.
Ze kapen tegenwoordig ook alles he. De boefjes.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:44 schreef Rickazio het volgende:
Ik heb op Twitter gelezen dat Al-Qaida er mogelijk achter zit!
Ja, of 'dak Grolsch Veste maar met 1 beugel bevestigd'quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:45 schreef S0nic het volgende:
Na Janssen zijn er nog meer steunpilaren weggevallen bij Twente blijkbaar..
Las ik net ergens
Ik las ook ergens dat Kluivert de kraan heeft bestuurd.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:45 schreef S0nic het volgende:
Na Janssen zijn er nog meer steunpilaren weggevallen bij Twente blijkbaar..
Las ik net ergens
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:45 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Ze kapen tegenwoordig ook alles he. De boefjes.
Haha, of ze hebben gwn uit de Oost-blok mensen aan het werk gezetquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, of 'dak Grolsch Veste maar met 1 beugel bevestigd'
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:47 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ik las ook ergens dat Kluivert de kraan heeft bestuurd.
omgquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:47 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:47 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen maar een groot gedeelte van het dak dat naar beneden is gevallen op de tribune.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:50 schreef Rickazio het volgende:
[ afbeelding ]
Op foto van AD lijkt het wel mee te vallen
Je ziet een compleet dak over de vakken eronder liggen, dat noem ik niet echt meevallen..quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:50 schreef Rickazio het volgende:
[ afbeelding ]
De Telegraaf is er natuurlijk voor het belangrijkere nieuws:quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:49 schreef Paul-89 het volgende:
Zelfs de telegraaf () rept nog niet over mogelijke doden, normaal zijn die toch wel van het suggereren.
quote:Grolsch Veste wereldnieuws
AMSTERDAM - De instorting van het dak van het FC Twente nieuwbouwstadion de Grolsch Veste in Enschede is donderdag binnen korte tijd wereldnieuws geworden.
Op Twitter is 'Grolsch Veste' een trending topic. Vanover de hele wereld spreken twitteraars hun afschuw uit over de ravage in Enschede. Verschillende Amerikaanse en Britse media, zoals sportzender ESPN en The Guardian, doen verslag van het ongeluk.
Ja joh. Klein ongelukje maar. De bezem erover heen en klaar. Waar praten we eigenlijk?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:50 schreef Rickazio het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik continu ambulances hoor, denk ik aan mijn werk; maar ja misschien is dat ook wel logisch als je in een ziekenhuis werkt...quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:45 schreef Mama_Mia het volgende:
Oh dat klopt, vuurwerkramp was vele malen groter, maar het gevoel blijft hetzelfde hoor, als je al die ambulances hoort
Dat is de Telegraf, die leven van sensatienieuwsquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:53 schreef YazooW het volgende:
Word er zo doodziek van dat elke keer als er wat groots gebeurd er dan spectaculair gedaan moet worden door de diverse Nederlandse media dat ook de buitenlandse media erover berichten. Zo van: kijk ons landje dan populair zijn in het buitenland!1!!1!11!!
Mooie krant he die Televaag?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:53 schreef YazooW het volgende:
Word er zo doodziek van dat elke keer als er wat groots gebeurd er dan spectaculair gedaan moet worden door de diverse Nederlandse media dat ook de buitenlandse media erover berichten. Zo van: kijk ons landje dan populair zijn in het buitenland!1!!1!11!!
Nog erger is dat volk wat daarzo reageert genaamd Gerrit, Mies en Anitaquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:53 schreef YazooW het volgende:
Is ook ongeveer het principe waar nieuws op gebaseerd is, lijkt me zo.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:53 schreef YazooW het volgende:
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:58 schreef Lily1987 het volgende:
Minimaal 1 dode aldus TV Oost. Lijkwagen gearriveerd.
Hoor het net op de radio, de RIT is ook gearriveerd.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:58 schreef Lily1987 het volgende:
Minimaal 1 dode aldus TV Oost. Lijkwagen gearriveerd.
Zucht...quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:01 schreef TLC het volgende:
Het is totaal geen troost voor niemand maar gelukkig is dit niet gebeurd tijdens een wedstrijd.
Echt he. Begin nogal moe te worden van mensen die het topic of iets verder niet lezen en lekker alles 16 keer herhalenquote:
Wat is daar te zuchten aan jongetje, vertel eens.quote:
En bovendien is het ook nog eens een debiele conclusie. Tijdens wedstrijden was die tribune namelijk gewoon af en rijden er geen kranen rondquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:04 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Echt he. Begin nogal moe te worden van mensen die het topic of iets verder niet lezen en lekker alles 16 keer herhalen
Oh ja, er is natuurlijk ook nooit wat gebeurd tijdens voetbalwedstrijden.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:04 schreef Caland het volgende:
[..]
En bovendien is het ook nog eens een debiele conclusie. Tijdens wedstrijden was die tribune namelijk gewoon af en rijden er geen kranen rond
Dat komt er ook nog eens bij inderdaad.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:04 schreef Caland het volgende:
[..]
En bovendien is het ook nog eens een debiele conclusie. Tijdens wedstrijden was die tribune namelijk gewoon af en rijden er geen kranen rond
Inderdaad, in de huidige stadions kan zoiets gewoonweg niet gebeuren.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:06 schreef TLC het volgende:
[..]
Oh ja, er is natuurlijk ook nooit wat gebeurd tijdens voetbalwedstrijden.
die kindjes zien voor het eerst een camera , laat ze lekker daar zwaaien in dat gehuchtquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:07 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Mensen die daar dan dom gaan staan gaan zwaaien richting de camera.
Inderdaadquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:07 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Mensen die daar dan dom gaan staan gaan zwaaien richting de camera.
Tja vakantietijden hequote:Op donderdag 7 juli 2011 14:07 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Mensen die daar dan dom gaan staan zwaaien richting de camera.
Persoonlijk drama doet het nou eenmaal vaak goed om het verhaal 'body' te geven. Zie daarvoor ook de lijkenwagen in beeld, in plaats van alleen de tekst 'x-aantal gewonden en doden'.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:08 schreef Rickazio het volgende:
BREAKING NIEWS
Een bloedneus! Een bloedneus! Een bloedneusss!!
[ afbeelding ]
Ohja, de leuzen. Er zal wel weer iets creatiefs bedacht worden dit seizoen. Eigenlijk nogal treurig dat supporters dit doen, mja..quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:07 schreef Kabolter het volgende:
Nou dat wordt dus elke wedstrijd van FC Twente de kraker van Peter Koelewijn horen met als variant op de tekst: 'Ga onder dat dak staan.. "
Was al blij dat die vuurwerkgeluiden de afgelopen tijd wat minder te horen waren.
Ik denk dat het wel gaat meevallen, al zullen er altijd een paar idioten tussen zitten inderdaad.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:11 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Ohja, de leuzen. Er zal wel weer iets creatiefs bedacht worden dit seizoen. Eigenlijk nogal treurig dat supporters dit doen, mja..
Ik denk het nietquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:11 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel gaat meevallen, al zullen er altijd een paar idioten tussen zitten inderdaad.
Aanklagen die boelquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:13 schreef napoleonfour het volgende:
Nos doet niet eens aan bronvermelding.
Opgaan in de massa zorgt er toch vaak weer voor dat er meer mensen aan meedoen dan dat normaal zou gebeuren. Waarbij het wedstrijdbeeld ook bepalend kan zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:11 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel gaat meevallen, al zullen er altijd een paar idioten tussen zitten inderdaad.
Mensen die verwachten dat je eerst het hele topic gaat lezen voordat je een eerste reactie plaatstquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:04 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Echt he. Begin nogal moe te worden van mensen die het topic of iets verder niet lezen en lekker alles 16 keer herhalen
Nee inderdaad. Grappen over mensen die permanent invalide worden zijn prima, maar doden zijn een stap te ver.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:13 schreef Tha_Duck het volgende:
Bah een dooie schijnt. Ik neem mijn grapje van eerder in het topic terug. Gewonden prima, maar dooien wil ik geen grapjes over maken. Sorry.
Prima, kerel. Troll lekker verder.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:14 schreef TLC het volgende:
[..]
Mensen die verwachten dat je eerst het hele topic gaat lezen voordat je een eerste reactie plaatst, nou speciaal voor jou ; gelukkig is het tenminste niet tijdens een wedstrijd gebeurt.
Het is ook een keer gebeurt bij een wedstrijd van SC Bastia op Corsica, toen stierven er een aantal.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:13 schreef MrVanBraun het volgende:
Dat dit kan in Nederland.
In Brazilie dit dan wtf
Auw
Verzekering of verhaal halen bij de aannemer, lijkt mij.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:17 schreef Caland het volgende:
Kan Twente nog wel eens veel geld gaan kosten, of is dat ook op kosten van de gemeente?
Je hebt natuurlijk ook bouwverzekeringen e.d. Weet niet precies hoe dit dan in zulke situaties in zijn werk gaat.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:17 schreef Caland het volgende:
Kan Twente nog wel eens veel geld gaan kosten, of is dat ook op kosten van de gemeente?
Nee, ze zoeken net als Feyenoord al externe geldschieters.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:17 schreef Caland het volgende:
Ja ok, maar als het een constructiefout was gaat het onderzoek nog heel lang duren en dus blijft die tribune wel een tijdje gesloten. Vertragingen, gemiste inkomsten kaartverkoop etc.Weet niet zo goed hoe het daar mee zit.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:19 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook bouwverzekeringen e.d. Weet niet precies hoe dit dan in zulke situaties in zijn werk gaat.
deze is ZO grappig.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:19 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Nee, ze zoeken net als Feyenoord al externe geldschieters.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:13 schreef Tha_Duck het volgende:
Bah een dooie schijnt. Ik neem mijn grapje van eerder in het topic terug. Gewonden prima, maar dooien wil ik geen grapjes over maken. Sorry.
Ja, dat is ook weer zo, maar las ik niet ergens dat een kraanwagen tegen de constructie reed, waardoor deze het begaf?quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja ok, maar als het een constructiefout was gaat het onderzoek nog heel lang duren en dus blijft die tribune wel een tijdje gesloten. Vertragingen, gemiste inkomsten kaartverkoop etc.Weet niet zo goed hoe het daar mee zit.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:13 schreef Tha_Duck het volgende:
Die muziek eronderquote:
daar kijkt geen hond naar, journaal 24 welquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:25 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
En op http://www.rtvoost.nl/tv/live.aspx
Dat klopt. Maar ook dan is het weer de vraag in hoeverre zo'n constructie het hoort te begeven als je tegen een steunbalk aanrijdt. Het lijkt me dat bij dergelijke bouwwerkzaamheden er altijd een soort van backup moet zijn voor dat soort situaties.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:24 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook weer zo, maar las ik niet ergens dat een kraanwagen tegen de constructie reed, waardoor deze het begaf?
Daarom staat dit ook in VBL en niet in NWSquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:27 schreef MrVanBraun het volgende:
Is het niet eerder Breaking nieuws dat de koffie een kwart duurder word
Dat lijkt me stug...quote:@Journaal
Stadion zou 30.000 extra zitplaatsen moeten krijgen
Plus dat het gewoon niet waar is. De koffie is een kwart duurder GEWORDEN en wordt niet een kwart duurder.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:27 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Daarom staat dit ook in VBL en niet in NWS
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |