Pos. | Rijder | Team | Punten |
1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 161 |
2 | Jenson Button | McLaren | 101 |
3 | Mark Webber | Red Bull | 94 |
4 | Lewis Hamilton | McLaren | 85 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | 69 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 32 |
7 | Vitaly Petrov | Renault | 31 |
8 | Nick Heidfeld | Renault | 29 |
9 | Nico Rosberg | Mercedes Grand Prix | 26 |
10 | Michael Schumacher | Mercedes Grand Prix | 26 |
11 | Kamui Kobayashi | Sauber | 25 |
12 | Adrian Sutil | Force India F1 | 8 |
13 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 8 |
14 | Jaime Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 4 |
15 | Rubens Barrichello | Williams | 4 |
16 | Paul di Resta | Force India F1 | 2 |
17 | Sergio Perez | Sauber | 2 |
18 | Pastor Maldonado | Williams | 0 |
19 | Pedro de la Rosa | Sauber | 0 |
20 | Jarno Trulli | Team Lotus | 0 |
21 | Vitantonio Liuzzi | HRT F1 Team | 0 |
22 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 0 |
23 | Jerome d` Ambrosio | Virgin Racing | 0 |
24 | Narain Karthikeyan | HRT F1 Team | 0 |
25 | Timo Glock | Virgin Racing | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | Red Bull | 255 |
2 | McLaren | 186 |
3 | Ferrari | 101 |
4 | Renault | 60 |
5 | Mercedes Grand Prix | 52 |
6 | Sauber | 27 |
7 | Scuderia Toro Rosso | 12 |
8 | Force India F1 | 10 |
9 | Williams | 4 |
10 | Team Lotus | 0 |
11 | HRT F1 Team | 0 |
12 | Virgin Racing | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 25 juni | 13.55-15.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Europa - Kwalificatie |
Zo 26 juni | 13.00-13.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Europa - Pre-show |
Zo 26 juni | 13.55-16.10 uur | RTL GP: Formule 1 - Europa - Race |
Datum | Tijd | Programma |
Za 25 juni | 13.10-15.15 uur | BBC1: Formule 1 - Europa - Kwalificatie |
Zo 26 juni | 13.10-16.00 uur | BBC1: Formule 1 - Europa - Race |
Zo 26 juni | 20.00-20.45 uur | BBC3: Formule 1 - Europa - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 20 °C | 29 °C | 0 % | zonnig |
Zaterdag | 20 °C | 31 °C | 0 % | zonnig |
Zondag | 21 °C | 31 °C | 0 % | zonnig |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Ja ik heb het gezienquote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:52 schreef JohnB52 het volgende:
Dat wist ik niet...
Zie : Formule 1 Grand Prix van Europa 2011 #8
Bakkie erbijquote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:16 schreef Tarado het volgende:
Goedemorgen, daar gaan we weer!![]()
Om 10 uur FP1
http://www.vipbox.tv/watc(...)ix---practice-1.html
Ik kijk ookquote:
Sutil wsl. wel: kan ie 's voor Di Resta starten dit weekendquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zal di Resta blij mee zijn, nou ja schade valt mee
Oh, PM me dan voortaan ff: dan kun je in mijn afwezigheid mijn account wel ff lenen voor een portie broodnodige Alonso kritiek tijdens een racequote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:53 schreef vosss het volgende:
Zo. Ik kan deze race weer niet live kijken. En de vorige race wel, maar toen had ik een onterechte ban!
Nee die Indiaan Chandhok reed in zijn plaats maar die zie ik ook niet staan (versnellingsbak problemen)quote:
Chandok reed idd, maar geen tijd geklokt ivm versnellingsbak problemen. Alleen een out en inlap.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee die Indiaan Chandhok reed in zijn plaats maar die zie ik ook niet staan (versnellingsbak problemen)
Whehehe dat klinkt als een goed planquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oh, PM me dan voortaan ff: dan kun je in mijn afwezigheid mijn account wel ff lenen voor een portie broodnodige Alonso kritiek tijdens een race
Zonder jullie heeft Jenson hem uitgeschakeldquote:
Vingertje kapotquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:30 schreef vosss het volgende:
WTF ik zie nu pas dat Vettel op P16 staat?!
Had die problemen of iets?!
Racepace met volle tank aan het testen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:30 schreef vosss het volgende:
WTF ik zie nu pas dat Vettel op P16 staat?!
Had die problemen of iets?!
Met engels commentaar warempelquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
voor straks 14uur FP2
http://www.vipbox.tv/watc(...)ix---practice-2.html
ik las ergens anders dat de ECU instellingen voor silverstone zijn getest.. dan kunnen ze evt wel een probleem hebben, volgens mij hoeft williams bv niks aan te passen..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:42 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Racepace met volle tank aan het testen.
O kan ook wel hoor, ik gokte maar wat. Maar VT1 is in ieder geval totaal niet representatief geweest, deze VT wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:27 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
ik las ergens anders dat de ECU instellingen voor silverstone zijn getest.. dan kunnen ze evt wel een probleem hebben, volgens mij hoeft williams bv niks aan te passen..
Inderdaad. Ik snap dat werkelijk niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:21 schreef Burnie88 het volgende:
Ja dat is echt belachelijk. Ik wil er best 20 dollar voor betalen voor een heel seizoen.. Formule 1 kan er zoveel meer uit halen, die livetiming kan ook veel uitgebreider e.d. En zelf kiezen bij wie je onboard wil kijken e.d.
Ik gebruik zelf BlackVPN, werkt prima (voor BBC stream). Met een referral code (bijv deze: ACTQVJSquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:21 schreef Burnie88 het volgende:
Ja dat is echt belachelijk. Ik wil er best 20 dollar voor betalen voor een heel seizoen.. Formule 1 kan er zoveel meer uit halen, die livetiming kan ook veel uitgebreider e.d. En zelf kiezen bij wie je onboard wil kijken e.d.
Dat is wel netjes ja, maar dat kijk je dan via televisie zeker? Want dat kan ik weer niet ontvangen..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:31 schreef hermanf het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf BlackVPN, werkt prima (voor BBC stream). Met een referral code (bijv deze: ACTQVJS) 5 euro voor 3 maanden. (krijg dan zelf ook weer 2 weken extra vertel ik er netjes bij). Je kunt op de site van de BBC trouwens tijdens de race ook verschillende streams zien. Bij de race van Monaco was dit bijvoorbeeld o.a. een onboard cam op de wagen van Hamilton.
Nee via de BBC f1 site. Maar dan moet je dus wel een VPN/Proxy hebben anders kom je daar niet op.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:34 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Dat is wel netjes ja, maar dat kijk je dan via televisie zeker? Want dat kan ik weer niet ontvangen..
Lijkt me sterk. Voor zover ik weet gebruikten ze de agressieve instellingen alleen in Q3, waardoor ze flink uitliepen op de rest. Zonder die instellingen zouden ze iets minder voor liggen, maar nog steeds met de besten meedoen, zoals ze altijd in Q1 en Q2 doen. Waarschijnlijk gebruiken ze die agressieve instellingen helemaal niet meer, omdat ze die niet meer tussen Q1 en race mogen veranderen (waarmee de kwalificatie settings in feite verbannen worden) en krijgen we in de kwalificatie al een reëler beeld van de racepace van alle teams.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:27 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
ik las ergens anders dat de ECU instellingen voor silverstone zijn getest.. dan kunnen ze evt wel een probleem hebben, volgens mij hoeft williams bv niks aan te passen..
klikquote:Adrian’s looking at racing yachts with that far away look in his eye. We have a truckie ready with a dart gun if he makes a run for it…
Schumacher verwacht al geen wonderen in elk gevalquote:Michael Schumacher houdt geen rekening met een podiumfinish. Hij noteerde weliswaar de vierde tijd in de tweede trainingssessie in Valencia, maar hij heeft geen vertrouwen in lange runs.
Volgens hem is dat het zwakke punt van Mercedes. Toch was hij in Spanje ruim een halve seconde sneller dan teamgenoot Nico Rosberg. Dat doet de recordkampioen echter niets. Hij hoopt dat een van de topteams verzaakt, zodat Mercedes die plaatsen kan innemen.
“Vergeet het podium: daar zijn we niet snel genoeg voor”, vertelde Schumacher na afloop. “Ferrari is sterk en we staan achter McLaren en Red Bull Racing. Met geluk halen we een van die teams wellicht in. Met geluk. We zijn te langzaam voor een podiumfinish.”
“Ik denk niet dat we snel genoeg zijn”, vervolgde hij. “Mijn rondje zag er goed uit, maar dat hangt ook af van hoe de rondes van de concurrentie zijn. Ook zet ik mijn vraagtekens bij onze lange runs: meestal haken we dan een beetje af.”
Ook Rosberg had weinigs positiefs te melden over de prestaties van Mercedes. “Het begon vanochtend moeizaam. We verloren wat tijd vanwege wat mankementen aan de auto”, zei hij tegen Autosport. “Ik ben nog niet helemaal blij met de balans. Er zijn wat problemen met KERS. Ook zal het nieuwe engine mapping-reglement alles wat uitdagender gaan maken.”
Hopelijk werkt DRS goed op dit circuit.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:42 schreef kepler het volgende:
Ik ben benieuwd naar deze race, Valencia is meestal maar saai...
Ja dat is de enige mogelijkheid een saaie middag te voorkomenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:54 schreef Trystar het volgende:
[..]
Hopelijk werkt DRS goed op dit circuit.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 09:48 schreef Tarado het volgende:
Straks om 11uur FP3
http://www.vipbox.tv/watc(...)ix---practice-3.html
FP2 niet gekeken gisteren maar begreep dat het een beetje haperde, niet dat ik daar wat aan kan doen maar er zijn meerdere links beschikbaar alleen niet allemaal met BBC commentaar;
http://www.vipbox.tv/sports/motosport.html
ik zou het normaal gesproken met je eens zijn, maar ik heb hem in mijn manager inc een joker dus dubbele punten voor alles wat ie scoort.. dus dit weekend moet ie nog effe een keer winnenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:11 schreef Temlin het volgende:
Ik vind alles best zolang Vettel maar niet op het poduim komt
Link 1 doet het bij mij ook goedquote:Op zaterdag 25 juni 2011 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
Link 5 op Vipbox = Engels ... niet superkwaliteit maar gluurbaar
Er is de afgelopen 3 jaar welgeteld 4 keer ingehaald dacht ik.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:14 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een verschrikkelijk saai sfeerloos circuit is het toch ook trouwens![]()
mag van mij wel van de kalender af
Is dat inclusief Hamilton die de SC passeert?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:29 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Er is de afgelopen 3 jaar welgeteld 4 keer ingehaald dacht ik.
Spannend, zouden we morgen een inhaalactie te zien krijgen?
Met hoeveel inhaalacties ben je tevreden? Want teveel inhaalacties en iedereen begint weer te miepen over DRS.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:29 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Er is de afgelopen 3 jaar welgeteld 4 keer ingehaald dacht ik.
Spannend, zouden we morgen een inhaalactie te zien krijgen?
Op options toch?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:39 schreef Googolplexian het volgende:
Schumacher nu ook lekker snel bezig!
DRS is dan ook gewoon kut.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Met hoeveel inhaalacties ben je tevreden? Want teveel inhaalacties en iedereen begint weer te miepen over DRS.
Ik snap niet dat mensen DRS kut vindenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:41 schreef roelofjan het volgende:
[..]
DRS is dan ook gewoon kut.
Maar het is wel de enige manier waarop ingehaald kan worden op een circuit als Valencia.
Die zullen sneller zijn, maar Ferrari lijkt wel sneller dan McLaren en Button nu naar buiten om het tegendeel te bewijzenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:48 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Eerst maar eens kijken wat de Red Bulls doen op de options.
Inderdaad. Vind het niet echt erg dat de Trulli-train zo (gedeeltelijk) uit de dienstregeling is gehaald.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:48 schreef Googolplexian het volgende:
Het alternatief is treintjes van 10 auto's lang, de ultieme race-verpester ... dat mensen dat vergeten zijn van vorige jaren!
Vind ik ookquote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. Vind het niet echt erg dat de Trulli-train zo (gedeeltelijk) uit de dienstregeling is gehaald.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen DRS kut vindenAls je net zo snel bent als de auto waar je achter zit en inhaalt dan kan de volgende ronde de ingehaalde coureur het ook proberen. Als je langzamer bent als auto maar toch met DRS in kunt halen dan heeft de voorste coureur een fout gemaakt.
Het alternatief is treintjes van 10 auto's lang, de ultieme race-verpester ... dat mensen dat vergeten zijn van vorige jaren!
Ja, en? Racen gaat om snelheid én positie. We kunnen natuurlijk ook gewoon kijken wie het snelste is en die de prijs uitreiken, dan hoeven ze ook niet meer allemaal tegelijk de baan op en kunnen ze op veilige afstand van elkaar hun rondjes draaien, veel veiliger.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen DRS kut vindenAls je net zo snel bent als de auto waar je achter zit en inhaalt dan kan de volgende ronde de ingehaalde coureur het ook proberen. Als je langzamer bent als auto maar toch met DRS in kunt halen dan heeft de voorste coureur een fout gemaakt.
Heeft veel meer te maken met de banden. In Canada was DRS gewoon kut. Op sommige andere circuits compenseerde het aardig voor vuile wind, meer moet het ook echt niet doen.quote:Het alternatief is treintjes van 10 auto's lang, de ultieme race-verpester ... dat mensen dat vergeten zijn van vorige jaren!
Beter imo dan dat de snelste 30 ronden achter Trulli zit (edit ... samen met de rest van de top 10 en dat achterblijvers gewoon weer aansluiten).quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Racen gaat om snelheid én positie. We kunnen natuurlijk ook gewoon kijken wie het snelste is en die de prijs uitreiken, dan hoeven ze ook niet meer allemaal tegelijk de baan op en kunnen ze op veilige afstand van elkaar hun rondjes draaien, veel veiliger.
Huhquote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:48 schreef Meike26 het volgende:
KERS is in die zin gewoon nog steeds zo bizar, dat het "groen" moet lijken door opladen van rem-energie maar dat bij elke keer paseren van finishlijn het balkje weer op 100% staat !
Lijkt me een beetje zinloos om het hele nut van KERS af te laten hangen van hoe het grafiekje overkomt op de kijkerquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:15 schreef Meike26 het volgende:
Dat snap ik inderdaad niet, omdat ik wel vaker heb gezien dat een coureur op start/finish tot 2 keer toe zijn KERS kan gebruiken, vóór hij de lijn gepasseerd heeft en nadat dat gebeurt is ! Het is omdat coureurs maar een bepaald percentage mogen gebruiken per ronde.
Mij als kijker wekt het anders een heel andere indruk ! Ik wil dus zien dat een coureur zelf zijn KERS oplaadt ipv dat het op s/f lijn weer 100% is ! En hoelang hij er dan over doet om zijn KERS volledig op te laden, een rondje of 2 ?
Dat was al een stuk minder geweest met de huidige banden. Daarnaast is het voordeel van DRS in mijn ogen veel te groot op diverse circuits, waardoor het nauwelijks meer met inhalen te maken heeft en zo'n beetje elke vorm van strategie wegvalt uit de race.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beter imo dan dat de snelste 30 ronden achter Trulli zit (edit ... samen met de rest van de top 10 en dat achterblijvers gewoon weer aansluiten).
Maar met al die kritiek ben ik wel heel benieuwd hoe jij het probleem van niet-inhalen had opgelost ... Effe 5 jaar geen F1? Homologatie van aero?
Volgens mij is DRS juist een strategisch punt. Als jij 20 ronden voor het einde van de race een even snelle auto inhaalt met DRS weet ik zeker dat het strategische deel van het team op volle toeren aan het rekenen is hoe ze dat voordeel kunnen houden op de finish omdat de auto met het voordeel nu achter je rijdt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat was al een stuk minder geweest met de huidige banden. Daarnaast is het voordeel van DRS in mijn ogen veel te groot op diverse circuits, waardoor het nauwelijks meer met inhalen te maken heeft en zo'n beetje elke vorm van strategie wegvalt uit de race.
Godsamme nee hé.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:46 schreef wimderon het volgende:
Red Bull gaat van tijdens de race van stuur wisselen in de race om zo toch met een snelle mapping te kwalificeren?
[ afbeelding ]
Dat was ook niet ideaal, maar als je dan een inhaalmanoeuvre had stelde dat tenminste wat voor. Als je je niet kunt verdedigen heb je geen strijd. Je hoeft maar 2 tienden per rondje sneller te zijn en een positiewisseling is een formaliteit. Positie op de baan verkrijgen en behouden is een belangrijk ingredient en dat is nu op sommige banen weg.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beter imo dan dat de snelste 30 ronden achter Trulli zit (edit ... samen met de rest van de top 10 en dat achterblijvers gewoon weer aansluiten).
Ik was vijf jaar geleen al begonnen met het flink verkleinen van de vleugels. Gewicht iets omhoog en vette sloffen er onder: Meer mechanische grip, minder aerodynamische grip.quote:Maar met al die kritiek ben ik wel heel benieuwd hoe jij het probleem van niet-inhalen had opgelost ... Effe 5 jaar geen F1? Homologatie van aero?
Of gewoon tot 1 min voor het einde van de kwali met een snelle mapping rijden en daarna overschakelen op de race mapping.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Godsamme nee hé.
Inhalen is toch onmogelijk, dus ze kwalificeren met de snelle mapping. Tot de pitstop hebben ze een nadeeltje, daarna wisselen ze van stuur?
Er valt weinig strategisch meer te denken als er zo gemakkelijk ingehaald kan worden. Enkel en alleen wat voor jezelf de snelste manier is om aan de finish te komen. Je hoeft geen rekening meer te houden met andere auto's als de snellere auto er voorbij kan cruisen en de langzamere auto een sitting duck is.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Volgens mij is DRS juist een strategisch punt. Als jij 20 ronden voor het einde van de race een even snelle auto inhaalt met DRS weet ik zeker dat het strategische deel van het team op volle toeren aan het rekenen is hoe ze dat voordeel kunnen houden op de finish omdat de auto met het voordeel nu achter je rijdt.
Vroeger deed de slipstream dat ... totdat teams daar iets op gevonden hadden en de aero zo aanpasten dat inhalen bijna onmogelijk werd (en ondanks verschillende verzoeken van de FIA daar -logischerwijs (want wie wil nou als eerste dat voordeel opgeven)- niets aan deden). DRS is dus imo niets meer of minder dan wat slipstream in de oude tijden was.
Dat was al jaren niet meer zo. Je kon een seconde per rondje sneller zijn en toch ronden-lang achter een auto blijven plakken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
. Je hoeft maar 2 tienden per rondje sneller te zijn en een positiewisseling is een formaliteit.
DRS is gewoon de nieuwe slipstream. Toen hoorde ik ook niemand zeuren "Heuj, da's niet eerlijk, die achterste auto kan er veel te gemakkelijk voorbij!" terwijl het exact hetzelfde is.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er valt weinig strategisch meer te denken als er zo gemakkelijk ingehaald kan worden. Enkel en alleen wat voor jezelf de snelste manier is om aan de finish te komen. Je hoeft geen rekening meer te houden met andere auto's als de snellere auto er voorbij kan cruisen en de langzamere auto een sitting duck is.
In het theoretische geval dat je als even snelle auto op even oude banden precies in de DRS-zone zit, ja, dan is DRS een toevoeging als je kunstmatige inhaalacties wil zien. Gebeurt echter niet zo heel vaak.
quote:I quote you as a starting point to my argument because i think lot's of people are mislead by what they call "proper racing" and use contradicting argument to support their idea.
The DRS rational is twofold, first it starts from the fact that the slipstream in F1 is significantly lower than in other series because the wake of the cars gives an increase in some form of drag (induced drag on wings); Since induced drag is dependent on wing AOA by lowering the rear wing AOA you both reduce its section drag and induced drag resulting in much more of slipstream.
The second idea is because F1 cars can now (since 2009) follow each other far closer than before if, at the end of straight they could close in even more they would be able to attemp an overtake maneuver after that.
So the first thing to get is that the DRS tends to actually reproduce what your "proper racing" cars benefit from that is slipstream; And talking about the least aerodynamics downforce governed form of motorsport I.E karts, i can assure you that slipstream passes are quite like what you see in F1 now provided you have a long enough straight (this is the case at my track).
Getting rid of "aero dependency" will only make that slipstream higher and worsen what you see as a problem.
In addition aero dependency makes car having much more energy available to attemp overtakes for many dynamics reasons;
The fact that the leading car can't use DRS is thus pretty logical as this is exactly the case in non winged cars (the following car has TWO advantages, low drag and more grip due to less lift).
See..."proper racing" is not so "proper"..
The second thing is that according to the DRS second idea, you should see a good amount of overtakes outside the DRS zone and guess what ? 65% of the overtakes in china were done outside the DRS zone .
Last, people need to stop with braking zones...this makes years i'm saying that but have you really watched the races? a very large part of overtakes in F1 those days are done on braking! and DRS even increased that! You can even see slingshots outbrakes.
Niet iedereen heeft breedbeeldquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:13 schreef Nober het volgende:
Dat ze die lijst eens een cm of 5 naar links verplaatsen!
Ik wel!!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft breedbeeld
Onzin, het is kunstmatig, alleen daarom is het al heel wat anders, en de ingehaalde krijgt die DRS niet ook meteen zodra hij is ingehaald.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
DRS is gewoon de nieuwe slipstream. Toen hoorde ik ook niemand zeuren "Heuj, da's niet eerlijk, die achterste auto kan er veel te gemakkelijk voorbij!" terwijl het exact hetzelfde is.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin, het is kunstmatig, alleen daarom is het al heel wat anders, en de ingehaalde krijgt die DRS niet ook meteen zodra hij is ingehaald.
Heel misschien dat hij Silverstone nog mag doen, maar veel langer zal het inderdaad niet meer zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Alguershari mag zijn thuisrace nog rijden en wordt er vanaf Silverstone uitgeknikkerd vrees ik.
Op jouw niveau wel ja. Ze mogen allemaal hun remmen gebruiken wanneer ze willen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Goed ... zinloze discussie. Remmen is ook kunstmatig en ze rollen de auto's ook niet van een berg af om snelheid te maken.
Gelukkig zijn de knappe koppen binnen de FIA het meer met mij dan met jou eensquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op jouw niveau wel ja. Ze mogen allemaal hun remmen gebruiken wanneer ze willen.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En in Canada deed hij het in de race vlak voor mijn neus. Ik voel me gezegend.
Hij had net z'n banden laten wisselen naar de supersoft en crashte gelijk na het uitrijden van de pitstraat. Zag er extreem knullig uit.quote:
Ik denk dat hij Taki Inoue in disguise isquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hij had net z'n banden laten wisselen naar de supersoft en crashte gelijk na het uitrijden van de pitstraat. Zag er extreem knullig uit.
0.008quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nee, BBC; Schumacher voor Rosberg. Als het omgekeerd is, zijn jullie ongehoord rap om dat ook te melden.
"Rosberg ahead of Schumacher, agaaaain!"quote:
Geen probleem dat je het patroon niet herkent hoor: je hebt al vaak genoeg bewezen niet echt heel veel te zien.quote:
Maar 0.008 dat is hoeveel meter?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"Rosberg ahead of Schumacher, agaaaain!"
Uitgaande van 250 km/h op de start finish (geen idee hoeveel in werkelijkheid, eigenlijk) :quote:
En vlammen en vonken!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zou wel weer 's een mooie motorplof willen zien morgen. Gewoon, eentje met erg veel rook.
Of hij kreeg een berichtje vanaf de pitsmuur omdat ze jouw post hadden gelezenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:00 schreef Googolplexian het volgende:
Rosberg dus exact 250 km/h op de finish
Lucky Guess
Dan nog knap!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Of hij kreeg een berichtje vanaf de pitsmuur omdat ze jouw post hadden gelezen
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
100 km/h = 36 m/s
250 km/h = 90 m/s
Hahaha..9/1000e langzamer.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Schumacher al 3/10 sneller dan Rosberg...
Eeh, nee. 100 km/u / 3600s/u * 1000m/km = 36 m/s.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Oh nee! 100 m/s = 36 km/hdat was het (oeps)
Dan wordt het antwoord 55,6 cm
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat ze kleine verschillen andersom wel gebruiken voor hun zielige rancuneuze gevit en verdraaiing.quote:
nvm ... dat dacht ik dus ook.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Eeh, nee. 100 km/u / 3600s/u * 1000m/km = 36 m/s.
Zoals zojuist hoorbaar op de BBC.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat ze kleine verschillen andersom wel gebruiken voor hun zielige rancuneuze gevit en verdraaiing.
Nee jij weet het lekkerquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Eeh, nee. 100 km/u / 3600s/u * 1000m/km = 36 m/s.
Vaak wel. Vettel wint met 8 vingers in de race morgen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:07 schreef Cheiron het volgende:
Als de kwalificatie een voorbode is voor de race wordt het een saaie middag morgen.
Ja ik kan wel rekenen met eenheden jaquote:
Alonso maakte een klein foutje. Hamilton lag in de eerste sector al een paar tienden achter op Vettel.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is er overigens wat gebeurd in de laatste twee sectoren...? Alle rijders vanaf Alonso zijn eigenlijk afgehaakt en naar binnen gegaan.
Terwijl Alonso toch niet langzaam onderweg was..
Nee 100 km/h = 100 * 1000 m/h = (100*1000)/3600 m/s = 27.778 m/squote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja ik kan wel rekenen met eenheden ja
Ja, ik zag het ook net op BBC gebeuren.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Alonso maakte een klein foutje. Hamilton lag in de eerste sector al een paar tienden achter op Vettel.
Obviously.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:11 schreef LWD-Godius het volgende:
Mooi dat vingertje weer, that's what i'm talking about.
De laatste races hebben wel uitgewezen dat de racepace van de Ferrari's en McLarens minimaal gelijkwaardig is als van Red Bull, dus ik ben er nog niet zo zeker van.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:12 schreef roelofjan het volgende:
Nou, ben benieuwd met hoeveel voorsprong Vettel morgen wint. Spannend!
quote:The race to establish a new qualifying super-gizmo conspiracy theory starts here…
Vanaf dag 1 van dit seizoen waren er diverse mensen die zeiden dat Red Bull vals speelde door gebruik te maken van engine mapping/blown diffuser/rubber die uitharden etc. Kortom het kon niet zo zijn dat red bull zo snel was omdat ze een goede uit hadden, maar ze gebruikten vals spel. Dat zou de main reason zijn waarom engine mapping werd verboden.quote:
Wat Red Bull eigenlijk bedoelt te zeggen is:quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Kortom ze verwachten een nieuwe heksenjacht.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:47 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Wat Red Bull eigenlijk bedoelt te zeggen is:
[ afbeelding ]
Door het management aan te passen kon er tijdelijk meer pk worden verkregen en was het mogelijk om de motor revs te laten maken zodat de diffuser beter zou werken (want die werkt tegenwoordig deels door er lucht uit de uitlaten langs te laten stromen). Dit is nu verboden waardoor ze minder pk zouden hebben en minder grip.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:40 schreef Montov het volgende:
Ik heb het verhaal van engine mapping gemist. Kan iemand een samenvatting geven hoe en wat?
quote:
Het was overigens een Jordan die op de schaal van Coronel een tien met een griffel kreeg. Ik meen dat het Fisichella op Spa was die de eer hiervoor kreeg.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
En vlammen en vonken!![]()
Goeie ouwe BAR tijd.
Deze?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het was overigens een Jordan die op de schaal van Coronel een tien met een griffel kreeg. Ik meen dat het Fisichella op Spa was die de eer hiervoor kreeg.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het was overigens een Jordan die op de schaal van Coronel een tien met een griffel kreeg. Ik meen dat het Fisichella op Spa was die de eer hiervoor kreeg.
Commentaar van Olaf Mol is ook geweldig.quote:
Het is ook de keerzijde van DRS en de bandenkarakteristiek, waar ze op de grid staan is niet meer zo belangrijk. Alleen pole is echt belangrijk omdat je dan eigen race kunt indelen als je bij de start de kop houdt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:10 schreef Tarado het volgende:
Beetje late reactie maar die saaie quali voorspelt weinig goeds voor de race
Ik werd net nog ingehaald door Chandok (quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:38 schreef Fir3fly het volgende:
Overigens is inhalen best mogelijk hier, kijk maar naar Giedo in de GP2.
Dit is ook geen slechtequote:zaterdag 25 juni 2011 20:32 schreef roelofjan het volgende:
Offtopic, beste crash at Road America vandaag:
Pirellli heeft al een voorstel gedaan.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:18 schreef M.Melandri het volgende:
Heb de kwalificatie niet gezien, maar weer 2 rijders die bewust geen tijd neerzetten om banden te sparen. FIA moet toch met een oplossing komen in de toekomst om de kwalificatie leuker te maken, door bijv met 3 sets kwalificatiebanden per race te gaan werken.
Voor mij hoeft dit format ook niet. Het is niet zo dat ik nu op het puntje van mijn stoel zit om te kijken of Kovalainen doorgaat naar Q2. En als ik dat wel belangrijk zou vinden dan zitten er nog genoeg dooie momenten tussen om er iets te lezen bij te moeten hebben.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:57 schreef Fir3fly het volgende:
Of gewoon dat hele knockout gebeuren afschaffen. Het levert helemaal niets op aan spanning of wat dan ook. Wat is er mis met gewoon een uurtje kwalificeren? Zeg dan desnoods dat iedereen in de eerste 10 minuten sowieso een run moet doen ofzo.
Dat vind ik wel een leukequote:Op zondag 26 juni 2011 09:40 schreef kepler het volgende:
Of gewoon de gemiddelde tijd nemen van alledrie de sessies? Je hebt dan wel kans dat je ziet wie op pole gaat staan
Mja, met de regelgeving van toen wel inderdaad. Desondanks kwam daar de actie ook pas in de laatste 20 minuten op gang.quote:Op zondag 26 juni 2011 12:14 schreef Schunckelstar het volgende:
iedereen een uur en 12 rondjes was perfect
Dat vind ik ook, ik zat echt op het puntje van mijn stoel het laatste stuk van de kwali's te kijken toen. Dat heb ik de jaren daarop volgend niet echt meer gehad, zeker niet met die one-lap qualifying, dat was echt een deceptie.quote:Op zondag 26 juni 2011 12:25 schreef Schunckelstar het volgende:
die laatste 20 minuten hectiek maakten de saaie(re) eerste 40 meer dan goed
Dat is heel makkelijk op te lossen door gewoon te zeggen dat er elke 15 minuten minstens 1 getimede ronde moet zijn. En ipv 12 rondes, 15 nemen. Zo kun je in het laatste kwartier toch nog 2 getimede rondes afleggen voor een laatste poging te wagen op pole.quote:Op zondag 26 juni 2011 12:22 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Mja, met de regelgeving van toen wel inderdaad. Desondanks kwam daar de actie ook pas in de laatste 20 minuten op gang.
Moest er wel om lachen,quote:
waar is ie eigenlijk?quote:Op zondag 26 juni 2011 13:46 schreef Dos37 het volgende:
Pitwalk is geen reet meer aan zonder de brutale Brundle
Jordan is brutaal genoeg, trekt gewoon coureurs weg bij hun engineer, daar komt Martin niet mee weg, maar Brundle is natuurlijk baasquote:Op zondag 26 juni 2011 13:46 schreef Dos37 het volgende:
Pitwalk is geen reet meer aan zonder de brutale Brundle
Denk dat de weg naar de commentaarbox te ver weg is, vandaar dat DC hem ook op tijd aftaaide. Commentaar begint normaal direct na de pitwalk, dus Brundle moet al op zijn plaats zijn.quote:
oh ok, wel gewoon commentaar dus gelukkigquote:Op zondag 26 juni 2011 13:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Denk dat de weg naar de commentaarbox te ver weg is, vandaar dat DC hem ook op tijd aftaaide. Commentaar begint normaal direct na de pitwalk, dus Brundle moet al op zijn plaats zijn.
Valenciaquote:
Het enige mooie van deze baan vind ik dat het hier onwijs hard (lijkt) te gaan. De snelheid waarmee ze van richting veranderen in de S-stukken is gewoon machtig om te zien.quote:
Je zag dat Ecclestone daar niet per toeval stond...quote:Op zondag 26 juni 2011 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond die voor Massa zijn auto stond ook wel wat
Heidfield niet te vergeten.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:56 schreef Nober het volgende:
Coulthard en z'n accent... todee, fastest wee.
Heidfieldquote:Op zondag 26 juni 2011 13:56 schreef Nober het volgende:
Coulthard en z'n accent... todee, fastest wee.
Toch snel na 8 races commentaar, terwijl je nog met die gozer geracet hebtquote:
Das dan ook het enige positieve. Maar de setting is gewoonquote:Op zondag 26 juni 2011 13:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het enige mooie van deze baan vind ik dat het hier onwijs hard (lijkt) te gaan. De snelheid waarmee ze van richting veranderen in de S-stukken is gewoon machtig om te zien.
Als hij dit tot zijn 60ste gaat doen dan is het inderdaad vrij snel.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:59 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Toch snel na 8 races commentaar, terwijl je nog met die gozer geracet hebt
Lol..wut?quote:Op zondag 26 juni 2011 13:59 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Toch snel na 8 races commentaar, terwijl je nog met die gozer geracet hebt
Hup Webber die Vettel even een zetje geeft.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Das dan ook het enige positieve. Maar de setting is gewoonBeton, beton hek, beton, hek, brugje, beton, beton, hek
DC noemde Heidfeld races lang Heidfield, ondanks dat Brundle hem meermalen corrigeerde, hij lijkt er nu vanaf te zijn.quote:
4tiendequote:Op zondag 26 juni 2011 14:04 schreef Sinister-D- het volgende:
Whoops, livetiming vergeten.
En Vettel nu al veel te ver voor
1.3s dusquote:
jep..., ik weet niet of ik dit de hele race vol hou.quote:
Iddquote:Op zondag 26 juni 2011 14:07 schreef WEST het volgende:
[..]
jep..., ik weet niet of ik dit de hele race vol hou.
goedemiddag mensen
Van 7 naar 6, inderdaad wat een start!quote:Op zondag 26 juni 2011 14:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
"Rosberg flying off the start again".
Right
Dat klopt.quote:
Wat een absolute topper hebben we toch in ons midden.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Maldonado 22eGoed dat Williams hem voor zijn talent heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |