abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:30:49 #101
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_98643366
zo'n track day is wel mooi _O_
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:44:20 #102
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98643693
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:15 schreef Meike26 het volgende:
Dat snap ik inderdaad niet, omdat ik wel vaker heb gezien dat een coureur op start/finish tot 2 keer toe zijn KERS kan gebruiken, vóór hij de lijn gepasseerd heeft en nadat dat gebeurt is ! Het is omdat coureurs maar een bepaald percentage mogen gebruiken per ronde.

Mij als kijker wekt het anders een heel andere indruk ! Ik wil dus zien dat een coureur zelf zijn KERS oplaadt ipv dat het op s/f lijn weer 100% is ! En hoelang hij er dan over doet om zijn KERS volledig op te laden, een rondje of 2 ?
Lijkt me een beetje zinloos om het hele nut van KERS af te laten hangen van hoe het grafiekje overkomt op de kijker :)

Je kunt nu eenmaal niet een regel maken van "zoveel seconden per lap" als de KERS niet "gereset" wordt op de start-finish.
Calm down, please!
pi_98643694
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:34 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Beter imo dan dat de snelste 30 ronden achter Trulli zit (edit ... samen met de rest van de top 10 en dat achterblijvers gewoon weer aansluiten).
Maar met al die kritiek ben ik wel heel benieuwd hoe jij het probleem van niet-inhalen had opgelost ... Effe 5 jaar geen F1? Homologatie van aero?
Dat was al een stuk minder geweest met de huidige banden. Daarnaast is het voordeel van DRS in mijn ogen veel te groot op diverse circuits, waardoor het nauwelijks meer met inhalen te maken heeft en zo'n beetje elke vorm van strategie wegvalt uit de race.
pi_98643762
Red Bull gaat van tijdens de race van stuur wisselen in de race om zo toch met een snelle mapping te kwalificeren?

  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:49:18 #105
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98643844
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:44 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat was al een stuk minder geweest met de huidige banden. Daarnaast is het voordeel van DRS in mijn ogen veel te groot op diverse circuits, waardoor het nauwelijks meer met inhalen te maken heeft en zo'n beetje elke vorm van strategie wegvalt uit de race.
Volgens mij is DRS juist een strategisch punt. Als jij 20 ronden voor het einde van de race een even snelle auto inhaalt met DRS weet ik zeker dat het strategische deel van het team op volle toeren aan het rekenen is hoe ze dat voordeel kunnen houden op de finish omdat de auto met het voordeel nu achter je rijdt.

Vroeger deed de slipstream dat ... totdat teams daar iets op gevonden hadden en de aero zo aanpasten dat inhalen bijna onmogelijk werd (en ondanks verschillende verzoeken van de FIA daar -logischerwijs (want wie wil nou als eerste dat voordeel opgeven)- niets aan deden). DRS is dus imo niets meer of minder dan wat slipstream in de oude tijden was.
Calm down, please!
pi_98643858
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:46 schreef wimderon het volgende:
Red Bull gaat van tijdens de race van stuur wisselen in de race om zo toch met een snelle mapping te kwalificeren?

[ afbeelding ]
Godsamme nee hé.

Inhalen is toch onmogelijk, dus ze kwalificeren met de snelle mapping. Tot de pitstop hebben ze een nadeeltje, daarna wisselen ze van stuur?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:50:40 #107
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98643889
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Godsamme nee hé.
Hopelijk levert dat een enorme stress-fout op! Of een DQ =_=
Calm down, please!
pi_98644155
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:34 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Beter imo dan dat de snelste 30 ronden achter Trulli zit (edit ... samen met de rest van de top 10 en dat achterblijvers gewoon weer aansluiten).
Dat was ook niet ideaal, maar als je dan een inhaalmanoeuvre had stelde dat tenminste wat voor. Als je je niet kunt verdedigen heb je geen strijd. Je hoeft maar 2 tienden per rondje sneller te zijn en een positiewisseling is een formaliteit. Positie op de baan verkrijgen en behouden is een belangrijk ingredient en dat is nu op sommige banen weg.

quote:
Maar met al die kritiek ben ik wel heel benieuwd hoe jij het probleem van niet-inhalen had opgelost ... Effe 5 jaar geen F1? Homologatie van aero?
Ik was vijf jaar geleen al begonnen met het flink verkleinen van de vleugels. Gewicht iets omhoog en vette sloffen er onder: Meer mechanische grip, minder aerodynamische grip.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98644165
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Godsamme nee hé.

Inhalen is toch onmogelijk, dus ze kwalificeren met de snelle mapping. Tot de pitstop hebben ze een nadeeltje, daarna wisselen ze van stuur?
Of gewoon tot 1 min voor het einde van de kwali met een snelle mapping rijden en daarna overschakelen op de race mapping.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_98644280
Hm, engine mappings van Ferrari zijn ook uitgelekt

http://www.anotherf1podca(...)ferrari-engine-maps/
pi_98644333
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Volgens mij is DRS juist een strategisch punt. Als jij 20 ronden voor het einde van de race een even snelle auto inhaalt met DRS weet ik zeker dat het strategische deel van het team op volle toeren aan het rekenen is hoe ze dat voordeel kunnen houden op de finish omdat de auto met het voordeel nu achter je rijdt.

Vroeger deed de slipstream dat ... totdat teams daar iets op gevonden hadden en de aero zo aanpasten dat inhalen bijna onmogelijk werd (en ondanks verschillende verzoeken van de FIA daar -logischerwijs (want wie wil nou als eerste dat voordeel opgeven)- niets aan deden). DRS is dus imo niets meer of minder dan wat slipstream in de oude tijden was.
Er valt weinig strategisch meer te denken als er zo gemakkelijk ingehaald kan worden. Enkel en alleen wat voor jezelf de snelste manier is om aan de finish te komen. Je hoeft geen rekening meer te houden met andere auto's als de snellere auto er voorbij kan cruisen en de langzamere auto een sitting duck is.

In het theoretische geval dat je als even snelle auto op even oude banden precies in de DRS-zone zit, ja, dan is DRS een toevoeging als je kunstmatige inhaalacties wil zien. Gebeurt echter niet zo heel vaak.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:04:57 #112
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98644341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:

. Je hoeft maar 2 tienden per rondje sneller te zijn en een positiewisseling is een formaliteit.
Dat was al jaren niet meer zo. Je kon een seconde per rondje sneller zijn en toch ronden-lang achter een auto blijven plakken.

Het gezeur is van Tilke naar DRS verschoven. Google maar eens "no overtaking F1" voor wat herinneringen.
Calm down, please!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:05:49 #113
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98644371
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

Er valt weinig strategisch meer te denken als er zo gemakkelijk ingehaald kan worden. Enkel en alleen wat voor jezelf de snelste manier is om aan de finish te komen. Je hoeft geen rekening meer te houden met andere auto's als de snellere auto er voorbij kan cruisen en de langzamere auto een sitting duck is.

In het theoretische geval dat je als even snelle auto op even oude banden precies in de DRS-zone zit, ja, dan is DRS een toevoeging als je kunstmatige inhaalacties wil zien. Gebeurt echter niet zo heel vaak.
DRS is gewoon de nieuwe slipstream. Toen hoorde ik ook niemand zeuren "Heuj, da's niet eerlijk, die achterste auto kan er veel te gemakkelijk voorbij!" terwijl het exact hetzelfde is.

Leuke quote van F1 technical forum:

quote:
I quote you as a starting point to my argument because i think lot's of people are mislead by what they call "proper racing" and use contradicting argument to support their idea.

The DRS rational is twofold, first it starts from the fact that the slipstream in F1 is significantly lower than in other series because the wake of the cars gives an increase in some form of drag (induced drag on wings); Since induced drag is dependent on wing AOA by lowering the rear wing AOA you both reduce its section drag and induced drag resulting in much more of slipstream.
The second idea is because F1 cars can now (since 2009) follow each other far closer than before if, at the end of straight they could close in even more they would be able to attemp an overtake maneuver after that.

So the first thing to get is that the DRS tends to actually reproduce what your "proper racing" cars benefit from that is slipstream; And talking about the least aerodynamics downforce governed form of motorsport I.E karts, i can assure you that slipstream passes are quite like what you see in F1 now provided you have a long enough straight (this is the case at my track).

Getting rid of "aero dependency" will only make that slipstream higher and worsen what you see as a problem.
In addition aero dependency makes car having much more energy available to attemp overtakes for many dynamics reasons;

The fact that the leading car can't use DRS is thus pretty logical as this is exactly the case in non winged cars (the following car has TWO advantages, low drag and more grip due to less lift).

See..."proper racing" is not so "proper"..

The second thing is that according to the DRS second idea, you should see a good amount of overtakes outside the DRS zone and guess what ? 65% of the overtakes in china were done outside the DRS zone .

Last, people need to stop with braking zones...this makes years i'm saying that but have you really watched the races? a very large part of overtakes in F1 those days are done on braking! and DRS even increased that! You can even see slingshots outbrakes.
Calm down, please!
pi_98644489
Lotus doet het goed.
pi_98644597
Dat ze die lijst eens een cm of 5 naar links verplaatsen!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:13:47 #116
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98644620
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:13 schreef Nober het volgende:
Dat ze die lijst eens een cm of 5 naar links verplaatsen!
Niet iedereen heeft breedbeeld ;)
Calm down, please!
pi_98644634
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft breedbeeld ;)
Ik wel!!
pi_98644711
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:05 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

DRS is gewoon de nieuwe slipstream. Toen hoorde ik ook niemand zeuren "Heuj, da's niet eerlijk, die achterste auto kan er veel te gemakkelijk voorbij!" terwijl het exact hetzelfde is.
Onzin, het is kunstmatig, alleen daarom is het al heel wat anders, en de ingehaalde krijgt die DRS niet ook meteen zodra hij is ingehaald.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98644784
BBC: Rosberg has gone fourth.

En Schumacher has gone second, selectieve stumpers.
Calmer than you are
pi_98644810
Webber 15th, Kobayashi 16th...
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:20:57 #121
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98644828
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin, het is kunstmatig, alleen daarom is het al heel wat anders, en de ingehaalde krijgt die DRS niet ook meteen zodra hij is ingehaald.
:') Goed ... zinloze discussie. Remmen is ook kunstmatig en ze rollen de auto's ook niet van een berg af om snelheid te maken.

Just enjoy it if you still can.
Calm down, please!
pi_98644860
Trulli wil te graag
pi_98644882
Buemi 9e, Alguersuari 18e.... ouch.
pi_98644884
Liuzzi toch maar een Virgin achter zich gehouden.
pi_98644913
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:22 schreef roelofjan het volgende:
Buemi 9, Alguersuari 18e.... ouch.
Binnenkort dus Ricciardo.
pi_98644930
Alguershari mag zijn thuisrace nog rijden en wordt er vanaf Silverstone uitgeknikkerd vrees ik.
Calmer than you are
pi_98644961
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Alguershari mag zijn thuisrace nog rijden en wordt er vanaf Silverstone uitgeknikkerd vrees ik.
Heel misschien dat hij Silverstone nog mag doen, maar veel langer zal het inderdaad niet meer zijn.
pi_98645010
Alonso 1.3s langzamer dan Massa, zal binnenkort wel exit zijn...
pi_98645058
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:20 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

:') Goed ... zinloze discussie. Remmen is ook kunstmatig en ze rollen de auto's ook niet van een berg af om snelheid te maken.
Op jouw niveau wel ja. Ze mogen allemaal hun remmen gebruiken wanneer ze willen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98645106
Is er een f1 app?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:31:10 #131
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98645167
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op jouw niveau wel ja. Ze mogen allemaal hun remmen gebruiken wanneer ze willen.
Gelukkig zijn de knappe koppen binnen de FIA het meer met mij dan met jou eens :)
Ligt aan m'n niveau.
Calm down, please!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:34:04 #132
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_98645256
netjes! pas in Q2 gespind ^O^
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_98645258
He, Maldonado weer gecrasht/gespind.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:34:25 #134
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98645267
Red Flag!

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:34 schreef Schunckelstar het volgende:
netjes! pas in Q2 gespind ^O^
:D
Calm down, please!
pi_98645269
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:34 schreef ElmarO het volgende:
He, Maldonado weer gecrasht/gespind.
Echt he... :X
Calmer than you are
pi_98645275
Waarom rijden ze door als je kijkt naar de 1:39.3 van Sutil?
pi_98645297
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Echt he... :X
En in Canada deed hij het in de race vlak voor mijn neus. Ik voel me gezegend. O+
pi_98645329
Button en Hamilton pas 8 ronde's, Vettel 10, Massa 12, Webber 13, Alonso 15...

Er gaan er echt geen 10 onder de 1:38!
pi_98645443
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:35 schreef ElmarO het volgende:

[..]

En in Canada deed hij het in de race vlak voor mijn neus. Ik voel me gezegend. O+
:o
Calmer than you are
pi_98645488
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

:o
Hij had net z'n banden laten wisselen naar de supersoft en crashte gelijk na het uitrijden van de pitstraat. Zag er extreem knullig uit. :')
pi_98645575
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Hij had net z'n banden laten wisselen naar de supersoft en crashte gelijk na het uitrijden van de pitstraat. Zag er extreem knullig uit. :')
Ik denk dat hij Taki Inoue in disguise is :7
Calmer than you are
pi_98645591
Sutil :')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_98645593
Hahaha...zie die Alonso in zijn auto liggen _O-
Calmer than you are
pi_98645649
Nee, BBC; Schumacher voor Rosberg. Als het omgekeerd is, zijn jullie ongehoord rap om dat ook te melden.
Calmer than you are
pi_98645659
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nee, BBC; Schumacher voor Rosberg. Als het omgekeerd is, zijn jullie ongehoord rap om dat ook te melden.
0.008 :')
pi_98645688
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:43 schreef Temlin het volgende:
Sutil :')
Sutil ^O^
Calmer than you are
pi_98645751
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:45 schreef Nober het volgende:

[..]

0.008 :')
"Rosberg ahead of Schumacher, agaaaain!"
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98645774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:45 schreef Nober het volgende:

[..]

0.008 :')
Geen probleem dat je het patroon niet herkent hoor: je hebt al vaak genoeg bewezen niet echt heel veel te zien. :')
Calmer than you are
pi_98645776
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

"Rosberg ahead of Schumacher, agaaaain!"
Maar 0.008 dat is hoeveel meter?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:57:01 #150
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98646037
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:49 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar 0.008 dat is hoeveel meter?
Uitgaande van 250 km/h op de start finish (geen idee hoeveel in werkelijkheid, eigenlijk) :
100 km/h = 36 m/s
250 km/h = 90 m/s
90 * 0.008 = 72 centimeter

Als ik het goed heb
Calm down, please!
pi_98646087
Flikker toch op smerige vettel :r
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:59:38 #152
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_98646095
Wat moet ie dan, expres inhouden? :D
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_98646116
Ik zou wel weer 's een mooie motorplof willen zien morgen. Gewoon, eentje met erg veel rook.
Calmer than you are
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:00:57 #154
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98646131
Rosberg dus exact 250 km/h op de finish :')
Lucky Guess
Calm down, please!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:01:10 #155
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_98646140
God, wat een kuttijd van Rosberg. Schumacher zal wel binnen blijven.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:01:31 #156
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98646153
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zou wel weer 's een mooie motorplof willen zien morgen. Gewoon, eentje met erg veel rook.
En vlammen en vonken! _O_
Goeie ouwe BAR tijd.
Calm down, please!
pi_98646167
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:00 schreef Googolplexian het volgende:
Rosberg dus exact 250 km/h op de finish :')
Lucky Guess
Of hij kreeg een berichtje vanaf de pitsmuur omdat ze jouw post hadden gelezen
Calmer than you are
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:02:39 #158
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98646189
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Of hij kreeg een berichtje vanaf de pitsmuur omdat ze jouw post hadden gelezen
Dan nog knap!
Calm down, please!
pi_98646211
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:57 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

100 km/h = 36 m/s
250 km/h = 90 m/s

:')
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_98646251
Schumacher al 3/10 sneller dan Rosberg...
Calmer than you are
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:04:58 #161
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98646267
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:03 schreef Nelis89 het volgende:

[..]

:')
Oh nee! 100 m/s = 36 km/h :D dat was het (oeps)

Dan wordt het antwoord 55,6 cm :')
Calm down, please!
pi_98646301
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Schumacher al 3/10 sneller dan Rosberg...
Hahaha..9/1000e langzamer.

Dat is dus zo'n 60 cm
Calmer than you are
pi_98646311
Kut race :') gaat dit weer worden.

1 en 2 red bull wat een kut sport is het geworden : N
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:06:05 #164
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_98646314
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:04 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Oh nee! 100 m/s = 36 km/h :D dat was het (oeps)

Dan wordt het antwoord 55,6 cm :')
Eeh, nee. 100 km/u / 3600s/u * 1000m/km = 36 m/s.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_98646322
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:49 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar 0.008 dat is hoeveel meter?
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat ze kleine verschillen andersom wel gebruiken voor hun zielige rancuneuze gevit en verdraaiing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:07:18 #166
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98646351
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Eeh, nee. 100 km/u / 3600s/u * 1000m/km = 36 m/s.
nvm ... dat dacht ik dus ook.

maar 100 km/h = 100000 m/h / 3600 = 27.7777778 m/s
Calm down, please!
pi_98646355
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, het gaat erom dat ze kleine verschillen andersom wel gebruiken voor hun zielige rancuneuze gevit en verdraaiing.
Zoals zojuist hoorbaar op de BBC.
Calmer than you are
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:07:26 #168
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_98646356
Als de kwalificatie een voorbode is voor de race wordt het een saaie middag morgen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_98646380
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Eeh, nee. 100 km/u / 3600s/u * 1000m/km = 36 m/s.
Nee jij weet het lekker :')
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_98646385
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:07 schreef Cheiron het volgende:
Als de kwalificatie een voorbode is voor de race wordt het een saaie middag morgen.
Vaak wel. Vettel wint met 8 vingers in de race morgen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_98646397
Is er overigens wat gebeurd in de laatste twee sectoren...? Alle rijders vanaf Alonso zijn eigenlijk afgehaakt en naar binnen gegaan.

Terwijl Alonso toch niet langzaam onderweg was..
Calmer than you are
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:08:55 #172
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_98646422
9, eentje steekt ie in de lucht...

Wat zijn de resultaten? Heb niet kunnen kijken
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:09:31 #174
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_98646428
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:08 schreef Nelis89 het volgende:

[..]

Nee jij weet het lekker :')
Ja ik kan wel rekenen met eenheden ja :?

Edit: Maar met getallen rekenen niet: monsterfaal met rekenen van mij: 100 / 3.6 is niet 36 8)7

Matig einde van de quali trouwens.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_98646432
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is er overigens wat gebeurd in de laatste twee sectoren...? Alle rijders vanaf Alonso zijn eigenlijk afgehaakt en naar binnen gegaan.

Terwijl Alonso toch niet langzaam onderweg was..
Alonso maakte een klein foutje. Hamilton lag in de eerste sector al een paar tienden achter op Vettel.
pi_98646466
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ja ik kan wel rekenen met eenheden ja :?
Nee 100 km/h = 100 * 1000 m/h = (100*1000)/3600 m/s = 27.778 m/s
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_98646507
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:09 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Alonso maakte een klein foutje. Hamilton lag in de eerste sector al een paar tienden achter op Vettel.
Ja, ik zag het ook net op BBC gebeuren.

Zal wel weer een tyfus saaie race worden. Tenzij DRS een beetje gebruikt kan worden als in Turkije.
Calmer than you are
pi_98646512
Mooi dat vingertje weer, that's what i'm talking about.
pi_98646522
Nou, ben benieuwd met hoeveel voorsprong Vettel morgen wint. Spannend!
pi_98646580
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:11 schreef LWD-Godius het volgende:
Mooi dat vingertje weer, that's what i'm talking about.
Obviously.

Ik ga die persconference eigenlijk niet eens meer luisteren. Bis morgen :*
Calmer than you are
pi_98646642
wat zijn jullie enthousiast....

nog geen meter gereden, en t is nog zaterdag....

Volgens mij riep iedereen dat na elke kwalificatie
pi_98646655
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:12 schreef roelofjan het volgende:
Nou, ben benieuwd met hoeveel voorsprong Vettel morgen wint. Spannend!
De laatste races hebben wel uitgewezen dat de racepace van de Ferrari's en McLarens minimaal gelijkwaardig is als van Red Bull, dus ik ben er nog niet zo zeker van.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:22:20 #183
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_98646854
Kun je ergens GP2 kijken?
pi_98647053
Red Bull via Twitter....

quote:
The race to establish a new qualifying super-gizmo conspiracy theory starts here…
pi_98647093
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:29 schreef roelofjan het volgende:
Red Bull via Twitter....

[..]

snap het niet. Jij?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:35:36 #186
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_98647197
GP2 iemand????
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:40:40 #187
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_98647373
Ik heb het verhaal van engine mapping gemist. Kan iemand een samenvatting geven hoe en wat?
Géén kloon van tvlxd!
pi_98647424
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:31 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

snap het niet. Jij?
Vanaf dag 1 van dit seizoen waren er diverse mensen die zeiden dat Red Bull vals speelde door gebruik te maken van engine mapping/blown diffuser/rubber die uitharden etc. Kortom het kon niet zo zijn dat red bull zo snel was omdat ze een goede uit hadden, maar ze gebruikten vals spel. Dat zou de main reason zijn waarom engine mapping werd verboden.

Kortom ze verwachten een nieuwe heksenjacht.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_98647437
Red Bull is kut
pi_98647587
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Kortom ze verwachten een nieuwe heksenjacht.
Wat Red Bull eigenlijk bedoelt te zeggen is:

  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:52:57 #191
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98647740
Onderzoek naar taurine en guarine in den benzine

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 25-06-2011 16:17:41 ]
Calm down, please!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:59:37 #192
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_98647937
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:47 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Wat Red Bull eigenlijk bedoelt te zeggen is:

[ afbeelding ]
:')
Trotse Belg.
pi_98648546
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:40 schreef Montov het volgende:
Ik heb het verhaal van engine mapping gemist. Kan iemand een samenvatting geven hoe en wat?
Door het management aan te passen kon er tijdelijk meer pk worden verkregen en was het mogelijk om de motor revs te laten maken zodat de diffuser beter zou werken (want die werkt tegenwoordig deels door er lucht uit de uitlaten langs te laten stromen). Dit is nu verboden waardoor ze minder pk zouden hebben en minder grip.

Gedacht werd dat Red Bull dit het beste voor elkaar kreeg en Ferrari niet (of niet in die mate zoals Red Bull). Ook zijn er teams die dit in zijn geheel niet voor elkaar krijgen/kregen vanwege de motor of het ontwerp van de auto (Williams, HRT etc). De Fia werd gewezen op engine mapping en is een 'onderzoek' gestart en zo werd het verboden.

Zelfde werkwijze als toen met de massa dempers die ineens weren gekwalificeerd als bewegende aerodynamische onderdelen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:32:10 #194
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98648929
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:18 schreef ArcticBlizzard het volgende:

massa dempers


"One is enough!"

[ Bericht 2% gewijzigd door Googolplexian op 25-06-2011 16:37:58 ]
Calm down, please!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juni 2011 @ 17:02:51 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98649904
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:01 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

En vlammen en vonken! _O_
Goeie ouwe BAR tijd.
Het was overigens een Jordan die op de schaal van Coronel een tien met een griffel kreeg. Ik meen dat het Fisichella op Spa was die de eer hiervoor kreeg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98650085
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het was overigens een Jordan die op de schaal van Coronel een tien met een griffel kreeg. Ik meen dat het Fisichella op Spa was die de eer hiervoor kreeg.
Deze?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:10:39 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98650193
Beetje late reactie maar die saaie quali voorspelt weinig goeds voor de race -O-
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:12:57 #198
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98650269
Calm down, please!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:14:46 #199
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98650335
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het was overigens een Jordan die op de schaal van Coronel een tien met een griffel kreeg. Ik meen dat het Fisichella op Spa was die de eer hiervoor kreeg.
:D Die was geniaal, ja! Ik denk dat die wagen toen dik 10 kilo aan motor-onderdelen verloor.
Calm down, please!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juni 2011 @ 17:15:15 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98650349
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:07 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Deze?
Die ja. Daar kwamen de onderdelen er letterlijk uitvliegen
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')