abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:30:49 #101
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_98643366
zo'n track day is wel mooi _O_
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:44:20 #102
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98643693
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:15 schreef Meike26 het volgende:
Dat snap ik inderdaad niet, omdat ik wel vaker heb gezien dat een coureur op start/finish tot 2 keer toe zijn KERS kan gebruiken, vóór hij de lijn gepasseerd heeft en nadat dat gebeurt is ! Het is omdat coureurs maar een bepaald percentage mogen gebruiken per ronde.

Mij als kijker wekt het anders een heel andere indruk ! Ik wil dus zien dat een coureur zelf zijn KERS oplaadt ipv dat het op s/f lijn weer 100% is ! En hoelang hij er dan over doet om zijn KERS volledig op te laden, een rondje of 2 ?
Lijkt me een beetje zinloos om het hele nut van KERS af te laten hangen van hoe het grafiekje overkomt op de kijker :)

Je kunt nu eenmaal niet een regel maken van "zoveel seconden per lap" als de KERS niet "gereset" wordt op de start-finish.
Calm down, please!
pi_98643694
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:34 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Beter imo dan dat de snelste 30 ronden achter Trulli zit (edit ... samen met de rest van de top 10 en dat achterblijvers gewoon weer aansluiten).
Maar met al die kritiek ben ik wel heel benieuwd hoe jij het probleem van niet-inhalen had opgelost ... Effe 5 jaar geen F1? Homologatie van aero?
Dat was al een stuk minder geweest met de huidige banden. Daarnaast is het voordeel van DRS in mijn ogen veel te groot op diverse circuits, waardoor het nauwelijks meer met inhalen te maken heeft en zo'n beetje elke vorm van strategie wegvalt uit de race.
pi_98643762
Red Bull gaat van tijdens de race van stuur wisselen in de race om zo toch met een snelle mapping te kwalificeren?

  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:49:18 #105
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98643844
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:44 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat was al een stuk minder geweest met de huidige banden. Daarnaast is het voordeel van DRS in mijn ogen veel te groot op diverse circuits, waardoor het nauwelijks meer met inhalen te maken heeft en zo'n beetje elke vorm van strategie wegvalt uit de race.
Volgens mij is DRS juist een strategisch punt. Als jij 20 ronden voor het einde van de race een even snelle auto inhaalt met DRS weet ik zeker dat het strategische deel van het team op volle toeren aan het rekenen is hoe ze dat voordeel kunnen houden op de finish omdat de auto met het voordeel nu achter je rijdt.

Vroeger deed de slipstream dat ... totdat teams daar iets op gevonden hadden en de aero zo aanpasten dat inhalen bijna onmogelijk werd (en ondanks verschillende verzoeken van de FIA daar -logischerwijs (want wie wil nou als eerste dat voordeel opgeven)- niets aan deden). DRS is dus imo niets meer of minder dan wat slipstream in de oude tijden was.
Calm down, please!
pi_98643858
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:46 schreef wimderon het volgende:
Red Bull gaat van tijdens de race van stuur wisselen in de race om zo toch met een snelle mapping te kwalificeren?

[ afbeelding ]
Godsamme nee hé.

Inhalen is toch onmogelijk, dus ze kwalificeren met de snelle mapping. Tot de pitstop hebben ze een nadeeltje, daarna wisselen ze van stuur?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:50:40 #107
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98643889
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Godsamme nee hé.
Hopelijk levert dat een enorme stress-fout op! Of een DQ =_=
Calm down, please!
pi_98644155
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:34 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Beter imo dan dat de snelste 30 ronden achter Trulli zit (edit ... samen met de rest van de top 10 en dat achterblijvers gewoon weer aansluiten).
Dat was ook niet ideaal, maar als je dan een inhaalmanoeuvre had stelde dat tenminste wat voor. Als je je niet kunt verdedigen heb je geen strijd. Je hoeft maar 2 tienden per rondje sneller te zijn en een positiewisseling is een formaliteit. Positie op de baan verkrijgen en behouden is een belangrijk ingredient en dat is nu op sommige banen weg.

quote:
Maar met al die kritiek ben ik wel heel benieuwd hoe jij het probleem van niet-inhalen had opgelost ... Effe 5 jaar geen F1? Homologatie van aero?
Ik was vijf jaar geleen al begonnen met het flink verkleinen van de vleugels. Gewicht iets omhoog en vette sloffen er onder: Meer mechanische grip, minder aerodynamische grip.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98644165
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Godsamme nee hé.

Inhalen is toch onmogelijk, dus ze kwalificeren met de snelle mapping. Tot de pitstop hebben ze een nadeeltje, daarna wisselen ze van stuur?
Of gewoon tot 1 min voor het einde van de kwali met een snelle mapping rijden en daarna overschakelen op de race mapping.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_98644280
Hm, engine mappings van Ferrari zijn ook uitgelekt

http://www.anotherf1podca(...)ferrari-engine-maps/
pi_98644333
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Volgens mij is DRS juist een strategisch punt. Als jij 20 ronden voor het einde van de race een even snelle auto inhaalt met DRS weet ik zeker dat het strategische deel van het team op volle toeren aan het rekenen is hoe ze dat voordeel kunnen houden op de finish omdat de auto met het voordeel nu achter je rijdt.

Vroeger deed de slipstream dat ... totdat teams daar iets op gevonden hadden en de aero zo aanpasten dat inhalen bijna onmogelijk werd (en ondanks verschillende verzoeken van de FIA daar -logischerwijs (want wie wil nou als eerste dat voordeel opgeven)- niets aan deden). DRS is dus imo niets meer of minder dan wat slipstream in de oude tijden was.
Er valt weinig strategisch meer te denken als er zo gemakkelijk ingehaald kan worden. Enkel en alleen wat voor jezelf de snelste manier is om aan de finish te komen. Je hoeft geen rekening meer te houden met andere auto's als de snellere auto er voorbij kan cruisen en de langzamere auto een sitting duck is.

In het theoretische geval dat je als even snelle auto op even oude banden precies in de DRS-zone zit, ja, dan is DRS een toevoeging als je kunstmatige inhaalacties wil zien. Gebeurt echter niet zo heel vaak.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:04:57 #112
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98644341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:

. Je hoeft maar 2 tienden per rondje sneller te zijn en een positiewisseling is een formaliteit.
Dat was al jaren niet meer zo. Je kon een seconde per rondje sneller zijn en toch ronden-lang achter een auto blijven plakken.

Het gezeur is van Tilke naar DRS verschoven. Google maar eens "no overtaking F1" voor wat herinneringen.
Calm down, please!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:05:49 #113
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98644371
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

Er valt weinig strategisch meer te denken als er zo gemakkelijk ingehaald kan worden. Enkel en alleen wat voor jezelf de snelste manier is om aan de finish te komen. Je hoeft geen rekening meer te houden met andere auto's als de snellere auto er voorbij kan cruisen en de langzamere auto een sitting duck is.

In het theoretische geval dat je als even snelle auto op even oude banden precies in de DRS-zone zit, ja, dan is DRS een toevoeging als je kunstmatige inhaalacties wil zien. Gebeurt echter niet zo heel vaak.
DRS is gewoon de nieuwe slipstream. Toen hoorde ik ook niemand zeuren "Heuj, da's niet eerlijk, die achterste auto kan er veel te gemakkelijk voorbij!" terwijl het exact hetzelfde is.

Leuke quote van F1 technical forum:

quote:
I quote you as a starting point to my argument because i think lot's of people are mislead by what they call "proper racing" and use contradicting argument to support their idea.

The DRS rational is twofold, first it starts from the fact that the slipstream in F1 is significantly lower than in other series because the wake of the cars gives an increase in some form of drag (induced drag on wings); Since induced drag is dependent on wing AOA by lowering the rear wing AOA you both reduce its section drag and induced drag resulting in much more of slipstream.
The second idea is because F1 cars can now (since 2009) follow each other far closer than before if, at the end of straight they could close in even more they would be able to attemp an overtake maneuver after that.

So the first thing to get is that the DRS tends to actually reproduce what your "proper racing" cars benefit from that is slipstream; And talking about the least aerodynamics downforce governed form of motorsport I.E karts, i can assure you that slipstream passes are quite like what you see in F1 now provided you have a long enough straight (this is the case at my track).

Getting rid of "aero dependency" will only make that slipstream higher and worsen what you see as a problem.
In addition aero dependency makes car having much more energy available to attemp overtakes for many dynamics reasons;

The fact that the leading car can't use DRS is thus pretty logical as this is exactly the case in non winged cars (the following car has TWO advantages, low drag and more grip due to less lift).

See..."proper racing" is not so "proper"..

The second thing is that according to the DRS second idea, you should see a good amount of overtakes outside the DRS zone and guess what ? 65% of the overtakes in china were done outside the DRS zone .

Last, people need to stop with braking zones...this makes years i'm saying that but have you really watched the races? a very large part of overtakes in F1 those days are done on braking! and DRS even increased that! You can even see slingshots outbrakes.
Calm down, please!
pi_98644489
Lotus doet het goed.
pi_98644597
Dat ze die lijst eens een cm of 5 naar links verplaatsen!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:13:47 #116
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98644620
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:13 schreef Nober het volgende:
Dat ze die lijst eens een cm of 5 naar links verplaatsen!
Niet iedereen heeft breedbeeld ;)
Calm down, please!
pi_98644634
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft breedbeeld ;)
Ik wel!!
pi_98644711
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:05 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

DRS is gewoon de nieuwe slipstream. Toen hoorde ik ook niemand zeuren "Heuj, da's niet eerlijk, die achterste auto kan er veel te gemakkelijk voorbij!" terwijl het exact hetzelfde is.
Onzin, het is kunstmatig, alleen daarom is het al heel wat anders, en de ingehaalde krijgt die DRS niet ook meteen zodra hij is ingehaald.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98644784
BBC: Rosberg has gone fourth.

En Schumacher has gone second, selectieve stumpers.
Calmer than you are
pi_98644810
Webber 15th, Kobayashi 16th...
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:20:57 #121
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98644828
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin, het is kunstmatig, alleen daarom is het al heel wat anders, en de ingehaalde krijgt die DRS niet ook meteen zodra hij is ingehaald.
:') Goed ... zinloze discussie. Remmen is ook kunstmatig en ze rollen de auto's ook niet van een berg af om snelheid te maken.

Just enjoy it if you still can.
Calm down, please!
pi_98644860
Trulli wil te graag
pi_98644882
Buemi 9e, Alguersuari 18e.... ouch.
pi_98644884
Liuzzi toch maar een Virgin achter zich gehouden.
pi_98644913
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:22 schreef roelofjan het volgende:
Buemi 9, Alguersuari 18e.... ouch.
Binnenkort dus Ricciardo.
pi_98644930
Alguershari mag zijn thuisrace nog rijden en wordt er vanaf Silverstone uitgeknikkerd vrees ik.
Calmer than you are
pi_98644961
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Alguershari mag zijn thuisrace nog rijden en wordt er vanaf Silverstone uitgeknikkerd vrees ik.
Heel misschien dat hij Silverstone nog mag doen, maar veel langer zal het inderdaad niet meer zijn.
pi_98645010
Alonso 1.3s langzamer dan Massa, zal binnenkort wel exit zijn...
pi_98645058
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:20 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

:') Goed ... zinloze discussie. Remmen is ook kunstmatig en ze rollen de auto's ook niet van een berg af om snelheid te maken.
Op jouw niveau wel ja. Ze mogen allemaal hun remmen gebruiken wanneer ze willen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98645106
Is er een f1 app?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:31:10 #131
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98645167
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op jouw niveau wel ja. Ze mogen allemaal hun remmen gebruiken wanneer ze willen.
Gelukkig zijn de knappe koppen binnen de FIA het meer met mij dan met jou eens :)
Ligt aan m'n niveau.
Calm down, please!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:34:04 #132
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_98645256
netjes! pas in Q2 gespind ^O^
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_98645258
He, Maldonado weer gecrasht/gespind.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:34:25 #134
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98645267
Red Flag!

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:34 schreef Schunckelstar het volgende:
netjes! pas in Q2 gespind ^O^
:D
Calm down, please!
pi_98645269
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:34 schreef ElmarO het volgende:
He, Maldonado weer gecrasht/gespind.
Echt he... :X
Calmer than you are
pi_98645275
Waarom rijden ze door als je kijkt naar de 1:39.3 van Sutil?
pi_98645297
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Echt he... :X
En in Canada deed hij het in de race vlak voor mijn neus. Ik voel me gezegend. O+
pi_98645329
Button en Hamilton pas 8 ronde's, Vettel 10, Massa 12, Webber 13, Alonso 15...

Er gaan er echt geen 10 onder de 1:38!
pi_98645443
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:35 schreef ElmarO het volgende:

[..]

En in Canada deed hij het in de race vlak voor mijn neus. Ik voel me gezegend. O+
:o
Calmer than you are
pi_98645488
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

:o
Hij had net z'n banden laten wisselen naar de supersoft en crashte gelijk na het uitrijden van de pitstraat. Zag er extreem knullig uit. :')
pi_98645575
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Hij had net z'n banden laten wisselen naar de supersoft en crashte gelijk na het uitrijden van de pitstraat. Zag er extreem knullig uit. :')
Ik denk dat hij Taki Inoue in disguise is :7
Calmer than you are
pi_98645591
Sutil :')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_98645593
Hahaha...zie die Alonso in zijn auto liggen _O-
Calmer than you are
pi_98645649
Nee, BBC; Schumacher voor Rosberg. Als het omgekeerd is, zijn jullie ongehoord rap om dat ook te melden.
Calmer than you are
pi_98645659
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nee, BBC; Schumacher voor Rosberg. Als het omgekeerd is, zijn jullie ongehoord rap om dat ook te melden.
0.008 :')
pi_98645688
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:43 schreef Temlin het volgende:
Sutil :')
Sutil ^O^
Calmer than you are
pi_98645751
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:45 schreef Nober het volgende:

[..]

0.008 :')
"Rosberg ahead of Schumacher, agaaaain!"
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98645774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:45 schreef Nober het volgende:

[..]

0.008 :')
Geen probleem dat je het patroon niet herkent hoor: je hebt al vaak genoeg bewezen niet echt heel veel te zien. :')
Calmer than you are
pi_98645776
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

"Rosberg ahead of Schumacher, agaaaain!"
Maar 0.008 dat is hoeveel meter?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:57:01 #150
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98646037
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:49 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar 0.008 dat is hoeveel meter?
Uitgaande van 250 km/h op de start finish (geen idee hoeveel in werkelijkheid, eigenlijk) :
100 km/h = 36 m/s
250 km/h = 90 m/s
90 * 0.008 = 72 centimeter

Als ik het goed heb
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')