abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juni 2011 @ 00:11:05 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98585588
110623_134533_f10211eurheader.jpg

Komend weekend zal Valencia weer de Formule 1 Grand Prix van Europa gaan organiseren. Vorig jaar wist Sebastian Vettel in de Spaanse kustplaats te winnen. Kan de kampioenschapsleider dit weer of weet Jenson Button de Duitser voor de tweede maal op rij te kloppen? Zijn de nieuwe regels op het gebied van motorinstellingen van invloed of zijn de Red Bulls dominant? Wat kunnen de Ferrari's en kan Lewis Hamilton revanche nemen? Of is er een verrassing dit weekend? We weten het komende zondag.

100624_122036_f12010eurvalencia.jpg

Het ruim vijf kilometer lange circuit in Valencia is deels openbare weg, deels permanent circuit. Het gebied waar de race gehouden wordt ligt aan zee en vormde zowel in 2007 als dit jaar de plaats waar de fameuze zeilrace America's Cup gehouden werd. Uniek kenmerk van het circuit is een brug waar de rijders overheen moeten. Deze sluit gedurende het weekend de binnenhaven af.

110623_122036_Baanvalencia.jpg
Bron: FIA.com

Lengte: 5.419 km
Aantal ronden: 57
Totale lengte: 308.883 km
Ronderecord: 1:38.683 (T. Glock - Toyota TF109, 2009)

100624_122036_f12010eurstand.jpg

Coureurs
Pos. Rijder Team Punten
1 Sebastian Vettel Red Bull 161
2 Jenson Button McLaren 101
3 Mark Webber Red Bull 94
4 Lewis Hamilton McLaren 85
5 Fernando Alonso Ferrari 69
6 Felipe Massa Ferrari 32
7 Vitaly Petrov Renault 31
8 Nick Heidfeld Renault 29
9 Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 26
10 Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 26
11 Kamui Kobayashi Sauber 25
12 Adrian Sutil Force India F1 8
13 Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso 8
14 Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso 4
15 Rubens Barrichello Williams 4
16 Paul di Resta Force India F1 2
17 Sergio Perez Sauber 2
18 Pastor Maldonado Williams 0
19 Pedro de la Rosa Sauber 0
20 Jarno Trulli Team Lotus 0
21 Vitantonio Liuzzi HRT F1 Team 0
22 Heikki Kovalainen Team Lotus 0
23 Jerome d` Ambrosio Virgin Racing 0
24 Narain Karthikeyan HRT F1 Team 0
25 Timo Glock Virgin Racing 0


Constructeurs
Pos. Team Punten
1 Red Bull 255
2 McLaren 186
3 Ferrari 101
4 Renault 60
5 Mercedes Grand Prix 52
6 Sauber 27
7 Scuderia Toro Rosso 12
8 Force India F1 10
9 Williams 4
10 Team Lotus 0
11 HRT F1 Team 0
12 Virgin Racing 0


100624_122036_f12010eurhis.jpg

De Grand Prix van Europa was vanaf 1923 een eretitel die aan races werd toegekend. Vele races hebben deze titel gedragen en in 1977 is de titel voor het laatst in Groot-Brittannië uitgereikt. In 1983 is de Grand Prix nieuw leven in geblazen, maar dan als losstaand evenement. Van 1986 tot en met 1992 en in 1998 is de race niet verreden.

De race is vanaf de jaren tachtig op vele verschillende plaatsen gehouden. In de beginjaren werd er gereden op Brands Hatch, Donington Park en Jerez, maar het vaakst reden de coureurs op de Nürburgring. Vanaf 2008 rijden de coureurs op het stratencircuit in het havengebied van Valencia.



De race in 1985 op Brands Hatch zorgde voor de eerste overwinning van Nigel Mansell. De Brit bleef Ayrton Senna ruim voor. De Braziliaan was verantwoordelijk voor een ongeval tussen Nelson Piquet en Keke Rosberg die als enige van de twee verder kon en uiteindelijk toch nog derde wist te worden. Alain Prost eindigde hierachter als vierde. De Fransman reed een enerverende race na direct na de start tot plaats veertien teruggezakt te zijn wist hij zich uiteindelijk terug te knokken naar voren. Marc Surer leek op weg naar een tweede plaats, maar hij viel in de slotfase nog met turboproblemen uit.

In 1993 op Donington Park was Ayrton Senna oppermachtig. In de halfnatte omstandigheden liet de Braziliaan ziet oppermachtig te zijn. Alleen Hill was aan de finishstreep nog niet op een ronde gezet. Senna liet in de 57e ronde zien dat hij oppermachtig te zijn door de pits in te rijden en zo de snelste ronde te pakken. Het zal waarschijnlijk de enige keer zijn geweest dat een coureur zo de snelste ronde wist te rijden. Senna stopte overigens niet bij zijn team, maar reed verder.



Het jaar 2008 betekende de start van de race in Valencia. In een weinig boeiende race won Felipe Massa. Een jaar later ging de zege naar Rubens Barrichello die langer dan iedereen door kon rijden en zo voordeel pakte op Lewis Hamilton. De Brit zag overigens zijn tweede stop de mist in gaan doordat de bandenwarmers nog om het rubber zaten toen hij stilstond. Kimi Räikkönen werd derde, terwijl Luca Badoer in de andere Ferrari een modderfiguur sloeg door enkele malen te spinnen en op een ronde achterstand slechts zeventiende te worden.

100624_122036_f12010eurvorig.jpg

In 2010 was Sebastian Vettel de snelste in de kwalificatie voor Mark Webber en Lewis Hamilton. Vettel had na één ronde een ruime leiding voor Hamilton en Webber die elkaar na de start even raakten. Webber kwam al vroeg in de race binnen en kreeg in de negende ronde een aanrijding met de Lotus van Heikki Kovalainen. Het snelheidsverschil tussen beide coureurs was zodanig groot dat Webber achterop Kovalainen knalde en een koprol maakte. De Red Bull landde weer op vier wielen en verdween hard in de bandenstapels. Beide rijders behoorden tot de uitvallers.



Het incident zorgde voor veel controverse omdat de safety car pal voor de deur van Hamilton en Fernando Alonso naar buiten kwam. Hamilton besloot de auto in te halen terwijl Alonso er achter moest blijven. De Spanjaard verloor hierdoor veel tijd, terwijl Vettel en Hamilton bleven leiden. Nadat Alonso eindelijk gestopt was moest hij achter onder meer Kobayashi aansluiten. De Japanner besloot na de herstart niet te stoppen en reed nog lang op het harde rubber.



Ferrari tekende protest tegen de actie van Hamilton aan en de Brit kreeg dan ook een drive-through. De McLaren-coureur kon deze echter inlossen zonder de tweede stek te verliezen. Kobayashi kwam in de slotfase van de race eindelijk binnen en gaf zo de derde plaats aan Jenson Button. De Japanner kwam als negende terug op het asfalt en wist door zijn verse rubber in de slotronden nog Fernando Alonso en Sébastien Buemi te passeren.

Ook na de race ontstond nog veel controverse over de safetycarprocedure. In totaal acht rijders kregen een tijdstraf omdat ze te snel achter de safety car gereden hadden. Na deze race gingen de regels voor de safety car verder op de schop om te voorkomen dat er coureurs zijn die nadeel van de situatie ondervinden.

100624_122036_f12010eurtijd.jpg

Vrijdag 24 juni 2011

10:00 - 11:30 vrije training 1
14:00 - 15:30 vrije training 2

Zaterdag 25 juni 2011

11:00 - 12:00 vrije training 3
14:00 - 15:00 kwalificatie

Zondag 26 juni 2011

14:00 2011 Formula 1 Grand Prix of Europe

Nederlandse tijden

100624_122036_f12010eurtv.jpg

Datum Tijd Programma
Za 25 juni 13.55-15.15 uur RTL GP: Formule 1 - Europa - Kwalificatie
Zo 26 juni 13.00-13.55 uur RTL GP: Formule 1 - Europa - Pre-show
Zo 26 juni 13.55-16.10 uur RTL GP: Formule 1 - Europa - Race


Datum Tijd Programma
Za 25 juni 13.10-15.15 uur BBC1: Formule 1 - Europa - Kwalificatie
Zo 26 juni 13.10-16.00 uur BBC1: Formule 1 - Europa - Race
Zo 26 juni 20.00-20.45 uur BBC3: Formule 1 - Europa - Samenvatting

Nederlandse tijden

100624_122036_f12010eurweer.jpg
Dag Minimum Maximum Neerslagkans Weerbeeld
Vrijdag 20 °C 29 °C 0 % zonnig
Zaterdag 20 °C 31 °C 0 % zonnig
Zondag 21 °C 31 °C 0 % zonnig

Bron: The Weather Channel
 

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 24-06-2011 00:35:01 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98586310
thx ^O^
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juni 2011 @ 00:36:11 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98587220
Topic is nu gefixt *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98590546
Ik ga m ws niet live zien.. Maar tis Valencia, dus ik zit er eigenlijk niet mee :')
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 07:53:11 #5
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_98593032
Vind bij Valencia de omgeving altijd wel mooi om te zien. Het is geen Monaco, maar ziet er zeker niet verkeerd uit.
De races daar waren tot nu toe wat saai, maar ik heb goede hoop voor dit jaar. Heb tenslotte nog bij geen één race een saaie optocht gezien :)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:16:08 #6
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98593246
Goedemorgen, daar gaan we weer! *O*

Om 10 uur FP1

http://www.vipbox.tv/watc(...)ix---practice-1.html
pi_98593660
Er zijn nu 2 gp v europa topics...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:50:11 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98593694
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:48 schreef JohnB52 het volgende:
Er zijn nu 2 gp v europa topics...
Dit is het origineel, wordt altijd door Peterselieman geopend de nacht voor FP1 ^O^
pi_98593733
Dat wist ik niet...


Zie : Formule 1 Grand Prix van Europa 2011 #8
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:52:58 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98593749
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:52 schreef JohnB52 het volgende:
Dat wist ik niet...

Zie : Formule 1 Grand Prix van Europa 2011 #8
Ja ik heb het gezien
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:14:26 #11
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_98594135
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:16 schreef Tarado het volgende:
Goedemorgen, daar gaan we weer! *O*

Om 10 uur FP1

http://www.vipbox.tv/watc(...)ix---practice-1.html
Bakkie erbij
Feyenoord!!! * Barça
pi_98595317
Veel plezier mannen.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_98595322
Kan dit geen topic reeks worden? Is iedereen meteen van het gezever af :P

Heb je in 1 van de F1-racetopics gepost, dan kom je meteen terecht bij een nieuw topic!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_98595389
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:00 schreef Burnie88 het volgende:
Veel plezier mannen luitjes.
Ik kijk ook :7
(alleen niet de trainingen, vandaag teveel te doen)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_98595760
OP ^O^
Calmer than you are
pi_98595896
Zo..crash 1 van het weekend.
Calmer than you are
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:22:53 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98595918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo..crash 1 van het weekend.
Zal di Resta blij mee zijn, nou ja schade valt mee
pi_98595946
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zal di Resta blij mee zijn, nou ja schade valt mee
Sutil wsl. wel: kan ie 's voor Di Resta starten dit weekend :P
Calmer than you are
pi_98595991
Daar heb ik er nog nooit één van af zien gaan, helemaal niet hobbelig ofzo..
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_98598550
Uitslag?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:42:20 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98598600
Pos. Car Driver Car Best lap Gap
1 2 Mark Webber Red Bull-Renault 1’40.403
2 10 Vitaly Petrov Renault 1’41.227 0.824
3 5 Fernando Alonso Ferrari 1’41.239 0.836
4 3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1’41.510 1.107
5 9 Nick Heidfeld Renault 1’41.580 1.177
6 6 Felipe Massa Ferrari 1’41.758 1.355
7 4 Jenson Button McLaren-Mercedes 1’41.926 1.523
8 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1’41.955 1.552
9 8 Nico Rosberg Mercedes 1’42.043 1.640
10 19 Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1’42.216 1.813
11 7 Michael Schumacher Mercedes 1’42.270 1.867
12 18 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1’42.412 2.009
13 11 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1’42.704 2.301
14 17 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1’42.738 2.335
15 12 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1’42.841 2.438
16 1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1’42.941 2.538
17 16 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1’43.201 2.798
18 15 Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1’43.769 3.366
19 20 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1’44.136 3.733
20 25 Jerome D’Ambrosio Virgin-Cosworth 1’45.026 4.623
21 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 1’45.221 4.818
22 23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1’45.494 5.091
23 22 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1’46.926 6.523
pi_98598927
Saaie training. Vanmiddag hopelijk wat snellere tijden.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_98599052
Zo. Ik kan deze race weer niet live kijken. En de vorige race wel, maar toen had ik een onterechte ban :(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98599375
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:53 schreef vosss het volgende:
Zo. Ik kan deze race weer niet live kijken. En de vorige race wel, maar toen had ik een onterechte ban :(!
Oh, PM me dan voortaan ff: dan kun je in mijn afwezigheid mijn account wel ff lenen voor een portie broodnodige Alonso kritiek tijdens een race :+
Calmer than you are
pi_98599428
We hadden je ook gemist hoor! ^^
pi_98599491
Ik mis Trulli in t lijstje... Problemen?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:09:31 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98599630
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:05 schreef JohnB52 het volgende:
Ik mis Trulli in t lijstje... Problemen?
Nee die Indiaan Chandhok reed in zijn plaats maar die zie ik ook niet staan (versnellingsbak problemen)
pi_98599750
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nee die Indiaan Chandhok reed in zijn plaats maar die zie ik ook niet staan (versnellingsbak problemen)
Chandok reed idd, maar geen tijd geklokt ivm versnellingsbak problemen. Alleen een out en inlap.
pi_98599848
Makkelijk verdiend dan voor Lotus, volgens mij was hij t ook in Australië dat ie in de banden vloog bij FP1?
pi_98599995
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Oh, PM me dan voortaan ff: dan kun je in mijn afwezigheid mijn account wel ff lenen voor een portie broodnodige Alonso kritiek tijdens een race :+
Whehehe dat klinkt als een goed plan :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:55:22 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98601402
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Whehehe dat klinkt als een goed plan :7
Zonder jullie heeft Jenson hem uitgeschakeld

voor straks 14uur FP2

http://www.vipbox.tv/watc(...)ix---practice-2.html
pi_98602866
WTF ik zie nu pas dat Vettel op P16 staat?! :o

Had die problemen of iets?! :?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98602919
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:30 schreef vosss het volgende:
WTF ik zie nu pas dat Vettel op P16 staat?! :o

Had die problemen of iets?! :?
Vingertje kapot :P ?
pi_98603436
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:30 schreef vosss het volgende:
WTF ik zie nu pas dat Vettel op P16 staat?! :o

Had die problemen of iets?! :?
Racepace met volle tank aan het testen.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_98604309
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

voor straks 14uur FP2

http://www.vipbox.tv/watc(...)ix---practice-2.html
Met engels commentaar warempel _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98605163
Die stream werkt niet bepaald best zeg... Jammer.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_98605262
Hij begint idd flink te haperen.

Ik snap het nog steeds niet dat Ecclestone niet hosselt dat de FP's gewoon in fullHD ergens te kijken zijn }:| :(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98605310
Ja dat is echt belachelijk. Ik wil er best 20 dollar voor betalen voor een heel seizoen.. Formule 1 kan er zoveel meer uit halen, die livetiming kan ook veel uitgebreider e.d. En zelf kiezen bij wie je onboard wil kijken e.d.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_98605652
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:42 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Racepace met volle tank aan het testen.
ik las ergens anders dat de ECU instellingen voor silverstone zijn getest.. dan kunnen ze evt wel een probleem hebben, volgens mij hoeft williams bv niks aan te passen..
pi_98605675
Hoorde ik daar een nieuwtje? Volgend jaar BMW Sauber weer in blauw/wit zoals een paar jaar geleden.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_98605714
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:27 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

ik las ergens anders dat de ECU instellingen voor silverstone zijn getest.. dan kunnen ze evt wel een probleem hebben, volgens mij hoeft williams bv niks aan te passen..
O kan ook wel hoor, ik gokte maar wat. Maar VT1 is in ieder geval totaal niet representatief geweest, deze VT wel.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_98605737
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:21 schreef Burnie88 het volgende:
Ja dat is echt belachelijk. Ik wil er best 20 dollar voor betalen voor een heel seizoen.. Formule 1 kan er zoveel meer uit halen, die livetiming kan ook veel uitgebreider e.d. En zelf kiezen bij wie je onboard wil kijken e.d.
Inderdaad. Ik snap dat werkelijk niet. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98605900
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:21 schreef Burnie88 het volgende:
Ja dat is echt belachelijk. Ik wil er best 20 dollar voor betalen voor een heel seizoen.. Formule 1 kan er zoveel meer uit halen, die livetiming kan ook veel uitgebreider e.d. En zelf kiezen bij wie je onboard wil kijken e.d.
Ik gebruik zelf BlackVPN, werkt prima (voor BBC stream). Met een referral code (bijv deze: ACTQVJS ;)) 5 euro voor 3 maanden. (krijg dan zelf ook weer 2 weken extra vertel ik er netjes bij). Je kunt op de site van de BBC trouwens tijdens de race ook verschillende streams zien. Bij de race van Monaco was dit bijvoorbeeld o.a. een onboard cam op de wagen van Hamilton.
pi_98606041
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:31 schreef hermanf het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf BlackVPN, werkt prima (voor BBC stream). Met een referral code (bijv deze: ACTQVJS ;)) 5 euro voor 3 maanden. (krijg dan zelf ook weer 2 weken extra vertel ik er netjes bij). Je kunt op de site van de BBC trouwens tijdens de race ook verschillende streams zien. Bij de race van Monaco was dit bijvoorbeeld o.a. een onboard cam op de wagen van Hamilton.
Dat is wel netjes ja, maar dat kijk je dan via televisie zeker? Want dat kan ik weer niet ontvangen..
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_98606118
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:34 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Dat is wel netjes ja, maar dat kijk je dan via televisie zeker? Want dat kan ik weer niet ontvangen..
Nee via de BBC f1 site. Maar dan moet je dus wel een VPN/Proxy hebben anders kom je daar niet op.
pi_98606819
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:27 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

ik las ergens anders dat de ECU instellingen voor silverstone zijn getest.. dan kunnen ze evt wel een probleem hebben, volgens mij hoeft williams bv niks aan te passen..
Lijkt me sterk. Voor zover ik weet gebruikten ze de agressieve instellingen alleen in Q3, waardoor ze flink uitliepen op de rest. Zonder die instellingen zouden ze iets minder voor liggen, maar nog steeds met de besten meedoen, zoals ze altijd in Q1 en Q2 doen. Waarschijnlijk gebruiken ze die agressieve instellingen helemaal niet meer, omdat ze die niet meer tussen Q1 en race mogen veranderen (waarmee de kwalificatie settings in feite verbannen worden) en krijgen we in de kwalificatie al een reëler beeld van de racepace van alle teams.

Zie hier voor een uitleg over de impact van de restricties

Als dit wel het geval is hebben alle andere (niet Cosworth) teams er ook last van, waardoor Williams ineens weer bij de top gaat horen. Zou ook weer leuk zijn. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_98611206
Heb medelijden met Di Resta vandaag.
pi_98615823
Die tweets worden ook steeds leuker :D
quote:
Adrian’s looking at racing yachts with that far away look in his eye. We have a truckie ready with a dart gun if he makes a run for it…
klik
Calmer than you are
pi_98616339
quote:
Michael Schumacher houdt geen rekening met een podiumfinish. Hij noteerde weliswaar de vierde tijd in de tweede trainingssessie in Valencia, maar hij heeft geen vertrouwen in lange runs.

Volgens hem is dat het zwakke punt van Mercedes. Toch was hij in Spanje ruim een halve seconde sneller dan teamgenoot Nico Rosberg. Dat doet de recordkampioen echter niets. Hij hoopt dat een van de topteams verzaakt, zodat Mercedes die plaatsen kan innemen.



“Vergeet het podium: daar zijn we niet snel genoeg voor”, vertelde Schumacher na afloop. “Ferrari is sterk en we staan achter McLaren en Red Bull Racing. Met geluk halen we een van die teams wellicht in. Met geluk. We zijn te langzaam voor een podiumfinish.”

“Ik denk niet dat we snel genoeg zijn”, vervolgde hij. “Mijn rondje zag er goed uit, maar dat hangt ook af van hoe de rondes van de concurrentie zijn. Ook zet ik mijn vraagtekens bij onze lange runs: meestal haken we dan een beetje af.”

Ook Rosberg had weinigs positiefs te melden over de prestaties van Mercedes. “Het begon vanochtend moeizaam. We verloren wat tijd vanwege wat mankementen aan de auto”, zei hij tegen Autosport. “Ik ben nog niet helemaal blij met de balans. Er zijn wat problemen met KERS. Ook zal het nieuwe engine mapping-reglement alles wat uitdagender gaan maken.”
Schumacher verwacht al geen wonderen in elk geval :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98620634
vosss, welkom terug :*
Where facts are few, experts are many.
pi_98622254
Ben benieuwd of Karthikeyan de 107% regel gaat halen (voor zover ze daar nog streng over zijn)
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_98622940
Heerlijk weer een gp dit weekend :)

Seb *O*
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:42:34 #53
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98624706
Ik ben benieuwd naar deze race, Valencia is meestal maar saai...
The line is a dot to you!
pi_98628163
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:42 schreef kepler het volgende:
Ik ben benieuwd naar deze race, Valencia is meestal maar saai...
Hopelijk werkt DRS goed op dit circuit.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:39:33 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98630791
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:54 schreef Trystar het volgende:

[..]

Hopelijk werkt DRS goed op dit circuit.
Ja dat is de enige mogelijkheid een saaie middag te voorkomen
pi_98631465
Ziet er niet naar uit dat t gaat regenen... :-)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:48:13 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98638684
Straks om 11uur FP3

http://www.vipbox.tv/watc(...)ix---practice-3.html

FP2 niet gekeken gisteren maar begreep dat het een beetje haperde, niet dat ik daar wat aan kan doen maar er zijn meerdere links beschikbaar alleen niet allemaal met BBC commentaar;

http://www.vipbox.tv/sports/motosport.html
pi_98639252
Vettel wint morgen, ik weet het zeker :D
  zaterdag 25 juni 2011 @ 10:24:50 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98639268
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 10:23 schreef Simsfan88 het volgende:
Vettel wint morgen, ik weet het zeker :D
Ga naar een wedkantoor, daar krijg je waarschijnlijk 90cent op de euro als je wint
pi_98639445
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 09:48 schreef Tarado het volgende:
Straks om 11uur FP3

http://www.vipbox.tv/watc(...)ix---practice-3.html

FP2 niet gekeken gisteren maar begreep dat het een beetje haperde, niet dat ik daar wat aan kan doen maar er zijn meerdere links beschikbaar alleen niet allemaal met BBC commentaar;

http://www.vipbox.tv/sports/motosport.html
^O^
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_98639758
Link 5 op Vipbox = Engels ... niet superkwaliteit maar gluurbaar
Calm down, please!
pi_98639957
Ik vind alles best zolang Vettel maar niet op het poduim komt :')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_98639982
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:11 schreef Temlin het volgende:
Ik vind alles best zolang Vettel maar niet op het poduim komt :')
ik zou het normaal gesproken met je eens zijn, maar ik heb hem in mijn manager inc een joker dus dubbele punten voor alles wat ie scoort.. dus dit weekend moet ie nog effe een keer winnen :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_98640001
wat een verschrikkelijk saai sfeerloos circuit is het toch ook trouwens -O-
mag van mij wel van de kalender af
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:18:08 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98640063
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
Link 5 op Vipbox = Engels ... niet superkwaliteit maar gluurbaar
Link 1 doet het bij mij ook goed
pi_98640123
Kom op Vettel!!!!!!!!! Wij willen je vinger zien, het is al 26 dagen geleden!!!!!!
pi_98640189
Waarom ineens dat Ola meisje in beeld?
pi_98640207
Massa wegwezen, Di Resta wil er voorbij!
pi_98640269
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:14 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een verschrikkelijk saai sfeerloos circuit is het toch ook trouwens -O-
mag van mij wel van de kalender af
Er is de afgelopen 3 jaar welgeteld 4 keer ingehaald dacht ik.

Spannend, zouden we morgen een inhaalactie te zien krijgen? :o
pi_98640274
Strakke eerste getimede ronde van Button! Ik heb het idee dat Hamilton door z'n acties de laatste tijd z'n nr. 1 status heeft verloren en dat McLaren nu meer de Button-kant op gaat qua ontwikkeling.
Calm down, please!
pi_98640311
Oeh! Button!
Calm down, please!
pi_98640324
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:29 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Er is de afgelopen 3 jaar welgeteld 4 keer ingehaald dacht ik.

Spannend, zouden we morgen een inhaalactie te zien krijgen? :o
Is dat inclusief Hamilton die de SC passeert?
pi_98640350
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:29 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Er is de afgelopen 3 jaar welgeteld 4 keer ingehaald dacht ik.

Spannend, zouden we morgen een inhaalactie te zien krijgen? :o
Met hoeveel inhaalacties ben je tevreden? Want teveel inhaalacties en iedereen begint weer te miepen over DRS. :{
Calm down, please!
pi_98640353
1 Vettel, dan weet je het wel weer...

Edit: Plus Webber die klaagt overstuur, team zegt dat het oke is.
pi_98640400
1:38.694
pi_98640436
Pérez + 1sec op snellere compound.
pi_98640438
Zozo ... Perez 1:39.778. Nice
Calm down, please!
pi_98640447
Schumacher nu ook lekker snel bezig!
Calm down, please!
pi_98640466
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:39 schreef Googolplexian het volgende:
Schumacher nu ook lekker snel bezig!
Op options toch?
pi_98640502
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:34 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Met hoeveel inhaalacties ben je tevreden? Want teveel inhaalacties en iedereen begint weer te miepen over DRS. :{
DRS is dan ook gewoon kut.
Maar het is wel de enige manier waarop ingehaald kan worden op een circuit als Valencia.
pi_98640543
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:39 schreef Nober het volgende:

[..]

Op options toch?
Yup.
pi_98640644
1:37.678, de ommekeer van Ferrari?!
pi_98640657
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:41 schreef roelofjan het volgende:

[..]

DRS is dan ook gewoon kut.
Maar het is wel de enige manier waarop ingehaald kan worden op een circuit als Valencia.
Ik snap niet dat mensen DRS kut vinden :{ Als je net zo snel bent als de auto waar je achter zit en inhaalt dan kan de volgende ronde de ingehaalde coureur het ook proberen. Als je langzamer bent als auto maar toch met DRS in kunt halen dan heeft de voorste coureur een fout gemaakt.

Het alternatief is treintjes van 10 auto's lang, de ultieme race-verpester ... dat mensen dat vergeten zijn van vorige jaren!
Calm down, please!
pi_98640661
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:48 schreef Nober het volgende:
1:37.678, de ommekeer van Ferrari?!
Eerst maar eens kijken wat de Red Bulls doen op de options.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:49:25 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98640682
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:48 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Eerst maar eens kijken wat de Red Bulls doen op de options.
Die zullen sneller zijn, maar Ferrari lijkt wel sneller dan McLaren en Button nu naar buiten om het tegendeel te bewijzen
pi_98640718
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:48 schreef Googolplexian het volgende:

Het alternatief is treintjes van 10 auto's lang, de ultieme race-verpester ... dat mensen dat vergeten zijn van vorige jaren!
Inderdaad. Vind het niet echt erg dat de Trulli-train zo (gedeeltelijk) uit de dienstregeling is gehaald.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:53:04 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98640774
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:50 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Inderdaad. Vind het niet echt erg dat de Trulli-train zo (gedeeltelijk) uit de dienstregeling is gehaald.
Vind ik ook
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen DRS kut vinden :{ Als je net zo snel bent als de auto waar je achter zit en inhaalt dan kan de volgende ronde de ingehaalde coureur het ook proberen. Als je langzamer bent als auto maar toch met DRS in kunt halen dan heeft de voorste coureur een fout gemaakt.

Het alternatief is treintjes van 10 auto's lang, de ultieme race-verpester ... dat mensen dat vergeten zijn van vorige jaren!
pi_98641042
Zelfs crashen doet Koba als een woeste krijger O+
Calmer than you are
pi_98641043
Extreme drifting with Koba _O_
Calm down, please!
pi_98641091
die banden van Koba :7
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:04:56 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98641108
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:04 schreef koffiezwartsterk het volgende:
die banden van Koba :7
leuk als bijzettafeltje
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:10:29 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98641235
Kijken of de Ferrari's werkelijk zo snel zijn straks in qualifying
pi_98641381
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

leuk als bijzettafeltje
>proest!<
Calm down, please!
pi_98641605
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen DRS kut vinden :{ Als je net zo snel bent als de auto waar je achter zit en inhaalt dan kan de volgende ronde de ingehaalde coureur het ook proberen. Als je langzamer bent als auto maar toch met DRS in kunt halen dan heeft de voorste coureur een fout gemaakt.
Ja, en? Racen gaat om snelheid én positie. We kunnen natuurlijk ook gewoon kijken wie het snelste is en die de prijs uitreiken, dan hoeven ze ook niet meer allemaal tegelijk de baan op en kunnen ze op veilige afstand van elkaar hun rondjes draaien, veel veiliger.

quote:
Het alternatief is treintjes van 10 auto's lang, de ultieme race-verpester ... dat mensen dat vergeten zijn van vorige jaren!
Heeft veel meer te maken met de banden. In Canada was DRS gewoon kut. Op sommige andere circuits compenseerde het aardig voor vuile wind, meer moet het ook echt niet doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98641698
Vettel 1e dan weet je al genoeg :')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_98641837
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, en? Racen gaat om snelheid én positie. We kunnen natuurlijk ook gewoon kijken wie het snelste is en die de prijs uitreiken, dan hoeven ze ook niet meer allemaal tegelijk de baan op en kunnen ze op veilige afstand van elkaar hun rondjes draaien, veel veiliger.
Beter imo dan dat de snelste 30 ronden achter Trulli zit (edit ... samen met de rest van de top 10 en dat achterblijvers gewoon weer aansluiten).
Maar met al die kritiek ben ik wel heel benieuwd hoe jij het probleem van niet-inhalen had opgelost ... Effe 5 jaar geen F1? Homologatie van aero?
Calm down, please!
pi_98642237
Ik ben ook geen voorstander van DRS, zeker niet hoe het nu gebruikt word + de combinatie met het gebruiken van KERS!

DRS als het er dan al is, dan altijd te gebruiken en niet op maar het grootste rechte stuk, maar gewoon vrij te gebruiken door de coureur die achter zijn opponent zit ! Het is aan de coureur zelf om zijn grip/downforce in te schatten en dat maakt het minder voorspelbaar dat coureurs toch maar weer elke ronde afwachten tot dat ene rechte stuk waar het "mag" in plaats van waar het allemaal kan ! Kan echter wel resulteren in meer do-and-die acties zoals we ze van Coulthard en Lewis kennen :D

KERS is in die zin gewoon nog steeds zo bizar, dat het "groen" moet lijken door opladen van rem-energie maar dat bij elke keer paseren van finishlijn het balkje weer op 100% staat !

Ik zou het veel toffer vinden als we achter elke coureur een klein vakje gaan zien in de live-timing en dat je percentage omhoog en omlaag ziet gaan bij opladen en gebruiken van KERS, nu mist het zijn doel !
pi_98642418
DRS is prima, alleen de mensen bij de FIA hebben er geen verstand waar de lijn te leggen. Zo moeilijk is het nu ook weer niet om te bepalen hoeveel de achterste van de 2 in zal lopen op het rechte stuk.

Dan wordt het veel leuker om te zien. Degene die dan in wil halen kan van bijvoorbeeld 0.4s tot net naast de voorligger komen en dan maar zien wie er als laast durft/kan remmen. Want zoals het nu is gaat het gewoon veel te makkelijk.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_98642422
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:48 schreef Meike26 het volgende:

KERS is in die zin gewoon nog steeds zo bizar, dat het "groen" moet lijken door opladen van rem-energie maar dat bij elke keer paseren van finishlijn het balkje weer op 100% staat !
Huh :? Je snapt toch wel dat KERS meer oplaadt dan dat grafiekje laat zien maar dat die power gewoon niet beschikbaar is vanwege de regels?
Calm down, please!
pi_98642966
Dat snap ik inderdaad niet, omdat ik wel vaker heb gezien dat een coureur op start/finish tot 2 keer toe zijn KERS kan gebruiken, vóór hij de lijn gepasseerd heeft en nadat dat gebeurt is ! Het is omdat coureurs maar een bepaald percentage mogen gebruiken per ronde.

Mij als kijker wekt het anders een heel andere indruk ! Ik wil dus zien dat een coureur zelf zijn KERS oplaadt ipv dat het op s/f lijn weer 100% is ! En hoelang hij er dan over doet om zijn KERS volledig op te laden, een rondje of 2 ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')