quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Held! Ik had al een lading gevonden, maar blijkbaar zijn er weer nieuwe bij gekomen. Had mezelf in ieder geval nog niet gevonden. Kaas en Okkie wel.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De Theo de r foto's staan online trouwnes!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:10 schreef cafca het volgende:
Zadelpijn is niet fijn
Ik rijd sinds kort op een simpel San Marco Ponza zadel, keihard zadel, maar geen centje pijnLance niet....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, valt me mee. Die van de RVV zag er slechter uitquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Deze jongen kijkt wat moeilijk![]()
[ afbeelding ]
fijne kerel ben jijquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:06 schreef Oksel het volgende:
Ik vertrouw m'n Zonda's niet meer. Ik heb het idee dat op een dag, als ik met 80 naar benden ros, dat 'ie in 1 keer dubbelklapt ofzo. Dus ik verkoop ze
Die Cosmic Elite wielen zijn volgens eentwee verouderde wielen, althans dat is wat hij aangaf toen ik laatst over die wielen begonquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:06 schreef Oksel het volgende:
Ik vertrouw m'n Zonda's niet meer. Ik heb het idee dat op een dag, als ik met 80 naar benden ros, dat 'ie in 1 keer dubbelklapt ofzo. Dus ik verkoop ze, en wil een nieuwe wielset.
Mavic Cosmic Elite, zegt Kaas..?
Nee joh, eindelijk een meet dicht in de buurtquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:12 schreef cafca het volgende:
[..]Gefeliciteerd!
Is wel ver fietsen, naar die meet....
Ik heb geen nek en lijk dikker dan ik benquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De foto daarvoor ben je ook te zien achterin beeld, maar niet echt geweldig...wat is er zo mis met deze???
Wellicht ben ik te zwaar, of rij ik te ruig, weet ik veel. Er is niets mis mee, ik wil gewoon anderen.quote:
...uhhhh....nee.quote:
Als je zo doorgaat ga ik naaktfoto's van mezelf maken en posten.quote:
En bedankt voor het trauma opgelopen door dit mentale plaatje...quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:34 schreef Oksel het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat ga ik naaktfoto's van mezelf maken en posten.
Zal je leren.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
En bedankt voor het trauma opgelopen door dit mentale plaatje...
Moet je doen, speklap!quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:34 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bereid je de eerste keer voor op gigantische jeuk tussen dag 2 en 4 na het scherenquote:Overigens ben ik nu de enige van de snelle groep die met shag rondrijdt..![]()
Ik denk dat het er na de vakanties af is.
Tenzij je je iedere 2 dagen scheertquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Moet je doen, speklap!
[..]
Bereid je de eerste keer voor op gigantische jeuk tussen dag 2 en 4 na het scheren
Mn onderbenen zijn er inmiddels helemaal aan gewend, en jeuken niet meer. Het bruine gedeelt van mn bovenbenen gaat ook goed. De bovenste 20 cm, en dan vooral de achterkant is nog altijd jeuken bij mij.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom alleen de eerste keer? Of blijft het, maar je went er aan?
Right!quote:
Doe ik toch écht liever met het licht aanquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Right!
Licht in de badkamer uit, kaarsjes aan, romantisch muziekje op en dan een goed scherp heet scheermes + veel schuim.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:19 schreef Mark_Boelen het volgende:
Gripper: Gave foto's ! Lijkt me erg gaaf om tussen de sneeuw te rijden, hoe was de temperatuur daar op dat moment ?
Vandaag bericht van de tegenpartij gehad dat alles ingediend is bij zijn verzekering, afwachten wat deze zegt.
Vandaag in het begin van de avond naar Roden gefietst voor een verjaardag, eindelijk weer na al die regen even op de fietsTerugweg in het donker met normale fietslampjes, tot Peize vrij spannend in het donker. Daarna was alles goed verlicht en kon er rond de dertig gefietst worden. Toch maar opzoek naar semi vaste verlichting voor op de fiets. Iemand tips? Graag geen vast monteer werk met klemmetjes en dergelijk. Snel klik en klaar idee met goed veel licht.
Laat maar horen!
Verlichting om te zien, of zelf gezien te worden?quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:45 schreef Mark_Boelen het volgende:
Voordat we dit vergeten, onderaan gepost in het oude forum:
[..]
Liefs beide ....quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:57 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Verlichting om te zien, of zelf gezien te worden?
Cateye, pro of Sigma fietslampjes, met een lekkere felle LED. Klein beugeltje op je stuur, de lamp klik je er dan zo in.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:45 schreef Mark_Boelen het volgende:
Voordat we dit vergeten, onderaan gepost in het oude forum:
[..]
Ik heb ooit is een keer een cateye gehad, die bevielen inderdaad erg goed met vooral een grote lichtopbrengst. Tevens trek je deze met een rubberen bandje vast aan het stuur, dus ook geen vaste montagequote:Op woensdag 22 juni 2011 12:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Cateye, pro of Sigma fietslampjes, met een lekkere felle LED. Klein beugeltje op je stuur, de lamp klik je er dan zo in.
Bij futurum bijvoorbeeld. Vanaf pagina 2 staan de grotere fietslampen:
http://www.futurumshop.nl(...)&element=772&d_sort=
Die simpele hemalampjes die je met elastiek vastmaakt zijn ook wel ok. In ieder geval prima voor een rood lampje aan de achterkant.
Ah zie je. Men doet het alleen "om erbij te horen".quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:34 schreef Oksel het volgende:
[..]
Overigens ben ik nu de enige van de snelle groep die met shag rondrijdt..![]()
Ik denk dat het er na de vakanties af is.
1. Het zadel is onvriendelijker dan het broekjequote:Op woensdag 22 juni 2011 12:04 schreef krapula het volgende:
Goedemiddag, ik ben afgelopen weken aangevangen met fietsen (wielrennen is een groot woord in mijn geval) en spiek hier even mee. Ik heb een oude fiets van m'n buurman opgeknapt, waarmee ik de straten in Drenthe en Overijssel onveilig maak. Ik ben nog niet zover dat ik m'n benen scheer, loop uiteraard wel in een man-onvriendelijk broekje rond en ben van plan komende weken flink wat kilometers te maken.
Mocht dit allemaal bevallen, dan overweeg ik na de winter een fatsoenlijke fiets te kopen..
Want? Qua gewicht of qua sterkte? Gewicht maakt me niet uit. Sterkte wel. Heb je een beter alternatief?quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:36 schreef Yankee het volgende:
In die prijsklasse zeker niet de beste keuze. Qua looks vind ik ze wel mooi
quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:37 schreef Freddeh het volgende:
Als jij met behaarde benen mee kan komen met de snelle groep kun je er mee weg komen
Als gewicht je niet uitmaakt en je een bombproof wielsetje wil kun je het best voor handgespaakt gaanquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:41 schreef Oksel het volgende:
[..]
Want? Qua gewicht of qua sterkte? Gewicht maakt me niet uit. Sterkte wel. Heb je een beter alternatief?
Sorry? Wie had het over Zoran?quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als gewicht je niet uitmaakt en je een bombproof wielsetje wil kun je het best voor handgespaakt gaan
Het bevalt zeker. Ik ben de afgelopen weken meegenomen door een vriend van me die al een tijdje fietst. Ondanks dat ik nog geen erg lange afstanden heb gefietst (40-60 km), merk ik al wel dat mijn eerste investering een fatsoenlijk zadel zal zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:38 schreef Freddeh het volgende:
[..]
1. Het zadel is onvriendelijker dan het broekje
2. Je zou moeten fietsen, niet lopen
Bevalt het al een beetje?
40-60 km is een mooie afstand om mee te beginnen, hoor. En een goed zadel is altijd een goede investering, zoals sommigen hier kunnen bevestigenquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:09 schreef krapula het volgende:
[..]
Het bevalt zeker. Ik ben de afgelopen weken meegenomen door een vriend van me die al een tijdje fietst. Ondanks dat ik nog geen erg lange afstanden heb gefietst (40-60 km), merk ik al wel dat mijn eerste investering een fatsoenlijk zadel zal zijn.
Ik zie nu pas dat er een centraal 'beginnen met wielrennen' topic is, die zal ik ook ffies volgen.
Ze moeten ook sexy zijn..quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als gewicht je niet uitmaakt en je een bombproof wielsetje wil kun je het best voor handgespaakt gaan
Je moet toch wielen hebben die bij je passenquote:
Goed, dan ga ik beide topics in de gaten houden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dit topic is gezelliger dan het begin topic, maar er staan wel goede beginnerstips in![]()
Heb trouwens m'n Facebookje eens afgestoft, als je zoekt op cap_fabulous@hotmail.com, ben ik vindbaar.
Haha, ik zal dus maar een fatsoenlijk zadel aanschaffen om me niet over een poosje tot de had-ik-maar-eerder-een-goed-zadel-gekocht-groep te behoren.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:23 schreef cafca het volgende:
[..]
40-60 km is een mooie afstand om mee te beginnen, hoor. En een goed zadel is altijd een goede investering, zoals sommigen hier kunnen bevestigen
Ja... Welkom bij de club dusquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:37 schreef krapula het volgende:
[..]
Goed, dan ga ik beide topics in de gaten houden..
[..]
Haha, ik zal dus maar een fatsoenlijk zadel aanschaffen om me niet over een poosje tot de had-ik-maar-eerder-een-goed-zadel-gekocht-groep te behoren..
Wat ik me later nog bedacht Freddeh: jouw ongemak ligt (behalve dat je gewoon heel consequent zitvlees moet kweken, met die 45 km tochtjes komt dat nietquote:
Een oude van Craft, en een nieuwe heel goedkope van de Aldiquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat ik me later nog bedacht Freddeh: jouw ongemak ligt (behalve dat je gewoon heel consequent zitvlees moet kweken, met die 45 km tochtjes komt dat niet) misschien niet alleen aan het zadel, er is nog een onderdeel waar je op zit. Zeker als je een perineum-pessimist bent, heb je gewoon een goede kwaliteit fietsbroek nodig. Met wat voor broekjes rij je nu?
Perineum kun je heel makkelijk onthouden wat het is.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:00 schreef krapula het volgende:
Juist, het bestaan van de/het perineum werd me duidelijk na mijn eerste tochtje.. Maar dit soort vakjargon gebruik ik denk ik pas over een paar maanden, als het fietsen me iets beter afgaat. Als ik in een willekeurig gesprek over wielrennen anders dit woord gebruik denken mensen vast dat ik er verstand van heb. Dat moeten we niet hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dát is dus per persoon verschillend. Ivo en Fab zweren bij Brooks. Fizik is ook erg geliefd, net als Selle Italia.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:26 schreef scoloo het volgende:
haha heerlijk...maar ik volg altijd een tijdje deze topics en sommige kennen mij misschien van "de challenge" maar ik heb gister een nieuwe fiets gekocht. En nou is die fiets heel fijn maar het zadel nogal aardig ruk. De fiets waar ik eerst op fietste heeft een rolls zadel en dat was al fijner. Maarja dat is niet mijn zadel. Wat is nou precies een fijn zadel?
San Marco Rolls is een klassieker (net als de Brooks), niks mis mee, maar als je last van je perineum hebt, kun je misschien beter naar een Selle Italia Flow gaan kijken, lijkt mijquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:33 schreef scoloo het volgende:
Ok dan gaan we gewoon een aantal proberen. Ik heb wel eens gekeken naar zown selle italia. En dat leek me een fijn zadel dus miss dat ik daar wel even achteraan ga. Aan de andere kant vond ik dat rolls zadel ook lang niet verkeerd. hmm moeilijk.
Oeh, die is ook cutequote:Op woensdag 22 juni 2011 14:35 schreef Oksel het volgende:
Ik had dees op m'n vouwfiets.
[ afbeelding ]
Een oud broekje zal zn demping wel kwijt zijn schat ik, en Aldi -no offence- maakt natuurlijk geen kwaliteitsfietskleding.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:03 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Een oude van Craft, en een nieuwe heel goedkope van de Aldi
Ik heb qua broekjes echt gewoon geen idee waar ik naar kijken moet... Ik weet het gewoon niet.
In een bak kattengrind gaan zitten.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een goed zadel is precies groot genoeg om lekker in te zitten. Klinkt als een dooddoener, maar, je zit als het goed is voornamelijk op je zitbotjes. Dus die grote gelzadels...zitten lekker voor een kwartier, en gaan daarna broeien, irritaties veroorzaken etc. Je wil zo weinig mogelijk vlees op het zadeldek hebben, grof gezegd..
Bij de Fiets en Wandelbeurs vertelde iemand van de vakantiefietswinkel in a'dam, dat zij een heel eenvoudige manier hebben van zadelbreedte meten.
ga zitten op een stuk karton, en als je de deukjes van de zitbotten in het karton kan zien, weet je dus wat de breedte moet zijn. Maar dat werkt denk ik alleen bij magere personen, met weinig vlees op de bil.
Als ik bij Schouten de fietsenmaker nieuwe spaken krijg heb ik dan 'handgespaakt'? Hoe werkt het anders, met een machine die de spaken automatisch aandraait o.i.d.? Zou dat dan niet veel nauwkeuriger zijn?quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:48 schreef Yankee het volgende:
Als je maar hard genoeg fietst heeft niemand de kans. Mocht iemand al interesse hebben ..quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:11 schreef Freddeh het volgende:
Ja, ik wil gewoon niet dat iemand in m'n buttcrack zit te kijken
Fok! Kampioenschap Langzaam Fietsenquote:Op woensdag 22 juni 2011 15:59 schreef krapula het volgende:
[..]
Je hebt dan bij deze een concurrent erbij!
How it's madequote:Op woensdag 22 juni 2011 15:36 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Als ik bij Schouten de fietsenmaker nieuwe spaken krijg heb ik dan 'handgespaakt'? Hoe werkt het anders, met een machine die de spaken automatisch aandraait o.i.d.? Zou dat dan niet veel nauwkeuriger zijn?
Heb echt geen idee.
Gewoon er afhalen en opnieuw doen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:30 schreef krapula het volgende:
Ik heb nieuwe stuurlinten op m'n stuur gezet, maar dat ziet er toch niet zo netjes uit. Ik heb te weinig lint overgehouden bij de uiteinden, waardoor daar een bobbel zit. Kan ik die linten er afhalen en opnieuw opzetten? Of verliezen ze daardoor teveel grip en kan ik beter nieuwe stuurlinten kopen?
Gewoon eens goed naar kijken. Heb je heel veel aan. Zorgen dat het stuur overal even dik is, en dat je overal evenveel spanning op de stuurlint krijgt bij het wikkelen. Als je dan uiteindelijk klaar bent en je bent tevreden, kun je een stukje afknippen wat je niet meer nodig hebt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:30 schreef krapula het volgende:
Ik heb nieuwe stuurlinten op m'n stuur gezet, maar dat ziet er toch niet zo netjes uit. Ik heb te weinig lint overgehouden bij de uiteinden, waardoor daar een bobbel zit. Kan ik die linten er afhalen en opnieuw opzetten? Of verliezen ze daardoor teveel grip en kan ik beter nieuwe stuurlinten kopen?
Sorry? Golden shower zei je?quote:
Hij doet het toch verkeerd om?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Gewoon eens goed naar kijken. Heb je heel veel aan. Zorgen dat het stuur overal even dik is, en dat je overal evenveel spanning op de stuurlint krijgt bij het wikkelen. Als je dan uiteindelijk klaar bent en je bent tevreden, kun je een stukje afknippen wat je niet meer nodig hebt.
[..]
Sorry? Golden shower zei je?
Misschien zie ik het niet hoor... Maar ze beginnen allebei onderaan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij doet het toch verkeerd om?
Dit is de beste die ik ken:
Toch nog foto´s van jullie!quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er deed zowaar iemand mee op een vouwfiets...
[ afbeelding ]
Kan Kaas en 12 niet zo snel vinden, maar aangezien Oskel in het laatste album zit, verwacht ik ze daar...wie was er eerder boven bij julie? Lijkt me Kaas?
Bij Mavic worden alle wielen toch zeker wel met de hand gechecked? Dat moet haast wel lijkt me.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij een hangespaakt wiel kunnen de spaken gevlochten worden. Dat lukt een machine niet.
Inderdaad, maar het gaat om de draairichting. Die jij postte draaide "naar buiten".quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Misschien zie ik het niet hoor... Maar ze beginnen allebei onderaan.
Zo doe ik 't ook, van binnen naar buitenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Gewoon eens goed naar kijken. Heb je heel veel aan. Zorgen dat het stuur overal even dik is, en dat je overal evenveel spanning op de stuurlint krijgt bij het wikkelen. Als je dan uiteindelijk klaar bent en je bent tevreden, kun je een stukje afknippen wat je niet meer nodig hebt.
[..]
Sorry? Golden shower zei je?
quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:17 schreef kaasplankje het volgende:
[Freddeh zei: "Sorry, Golden Shower zei je?"]
Zo doe ik 't ook, van binnen naar buiten
Ik snap 'm niet maar dat zal wel aan mij liggen; ik houd niet van plassex doe mij maar gewoon anaal.quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik snap 'm niet maar dat zal wel aan mij liggen; ik houd niet van plassex doe mij maar gewoon anaal.
En die draait dan weer naar binnen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:24 schreef Freddeh het volgende:
Ik kan nog wel even zoeken, ik weet dat er nóg een betere in omloop moet zijn op Youtube. Dat is in ieder geval wel waar ik het van geleerd heb, en die is écht goed.
*edit*
Gevonden!
Gebruik je die kleine stukjes erbij ook?quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:29 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb 't van Schouten geleerd en dat is Koning Stuurlint.
En in de winkel in R'dam waar ik werkte was ik "Chef Stuurlint"![]()
Ik zelf gebruik die dus nooit. Ik wikkel een keertje extra rond de greep, lost het perfect op.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gebruik je die kleine stukjes erbij ook?
Ja, al knip ik ze wel doormidden, en gebruik maar de helft. Volgens de Schout moet je dan de remschakelgreep losschroeven en die kleine stukjes er tussen doen, maar dat doe ik nooit. Bij het einde plak ik ze dan op sellotape wat om het stuur is gewikkeld met secondelijm, dan heb je geen dopjes nodig of tape wat toch loslaat en slordig staat. Ik knip ze daarvoor haaks t.o.v. de bocht af met een schaar, met dezelfde breedte punt links en rechts.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:33 schreef Tommeke het volgende:
Gebruik je die kleine stukjes erbij ook?
Een gare fiets motiveert niet om te fietsen. Zo raak je nooit je gewicht kwijtquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:07 schreef Narcotical het volgende:
Ik fiets wel net zo lang door tot mn stuurlint er vanzelf afvalt.. Daarna rij ik wel verder op een kaal stuur
Nee klopt, maar het gaat me nooit lukken om zo'n stuurlintje er goed op te krijgenquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:08 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Een gare fiets motiveert niet om te fietsen. Zo raak je nooit je gewicht kwijt
Breng maar langs, regel ik het voor je. Je mag het ook gewoon vragen hoor...quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:08 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Nee klopt, maar het gaat me nooit lukken om zo'n stuurlintje er goed op te krijgen
Ik wil het best voor je doen, koop een stuurlintje (wel wat degelijks) en kom langsquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:08 schreef Narcotical het volgende:
Nee klopt, maar het gaat me nooit lukken om zo'n stuurlintje er goed op te krijgen
Zijn die Mavic's waar je het over had niet gewoon goed genoeg? Mavic Cosmic Elite.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan wel handgespaakt nemen als Oksel zijnde maar dan moet je wel zwarte spaken en een zwarte naaf nemen, anders is het geen pan in die zwart carbonnen Bianchi. Aangezien Oksie Campa rijdt, kom je automatisch op Record naven, want andere lagere groep-naven van Campa zijn niet zwart ofwa? Setje Record naven is al 250.-
Goed, dan voor de looks voorwiel radiaal gespaakt en achterwiel links radiaal en rechts kruis over drie.
Dan nog 72 zwarte spaken á 1Euro per stuk, en 2 velgen van 50.- Euro (bijv. open pro mavic) per stuk.
72.-
50.-
250.-
____+
372.- (excl. arbeid) Wel een topwielset natuurlijk maar toch wat duurder.
En dan woon je me ook iets te ver weg voor een stuurlintje..quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:19 schreef Freddeh het volgende:
Precies. En ik heb binnenkort geen tijd meer
Ik ook, alleen ik laat het Kaas doen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:53 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoor het al, als ik nieuwe stuurlinten nodig heb fiets ik wel even naar Kaas toe voor een spoedcursus.
Binnenkort m'n teller maar weer eens op de juiste wielmaat zetten..quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:48 schreef No-P het volgende:
Nog in het zonnetje kunnen fietsen ook. Met een Okseliaans gemiddelde van 33.3 thuis gekomen (was ook maar 30km).
Ik ruik weer te hoge gemiddelden aankomenquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Binnenkort m'n teller maar weer eens op de juiste wielmaat zetten..
Top!quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Blik en chick
[ afbeelding ]
En Blik solo
[ afbeelding ]
Maar geen afzonderlijke van de Blick-Chick, fotograaf was homo denk ik
quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:24 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Kan nergens foto's vinden dat ze in een fiets zitten.
Wat mij betreft een prima wielset, 1770 gram, robuust en ong. 300.- en nice looks.quote:
Ligt aan je gewicht. Ik weeg 94kg, dus in mijn geval 36 achter, 32 voor. Hoger gewicht is meer spaken. Als je 70kg weegt incl je fiets is 24 spaken meer dan genoeg.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
Over spaken gesproken, wat is nou beter? Meer of minder, dik of dun?
Minder spaken is minder gewicht (telt bij wielen "dubbel" aangezien het om roterend gewicht gaat) en een meer aerodinamisch wiel. Belangrijk bij aero wielen is dat de spaak plat is en niet rond, en het liefste plat in de velg verdwijnt aangezien de omloopsnelheid van het wiel bij de velg het hoogste is.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
Over spaken gesproken, wat is nou beter? Meer of minder, dik of dun?
Ik heb een stalen velg met denk ik zo'n 2000 spaken erin, dus die moet me wel houdenquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:33 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ligt aan je gewicht. Ik weeg 94kg, dus in mijn geval 36 achter, 32 voor. Hoger gewicht is meer spaken. Als je 70kg weegt incl je fiets is 24 spaken meer dan genoeg.
Allemaal logisch. Bedankt voor het uitgebreide antwoord.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Minder spaken is minder gewicht (telt bij wielen "dubbel" aangezien het om roterend gewicht gaat) en meer aerodinamica. Belangrijk bij aero wielen is dat de spaak plat is en niet rond, en het liefste plat in de velg verdwijnt aangezien de omloopsnelheid van het wiel bij de velg het hoogste is.
Máár: minder spaken geeft ook een minder sterk wiel, is lastiger te corrigeren bij een slagje, en is op een geg. moment ook minder stijf; bijv. bij te weinig spaken al dan niet in combinatie met een te lage spaakspanning.
conclusie: wielen met weinig spaken kan wel,
-mits de spaakspanning oké is
-mits de velg sterk genoeg is
-mits de rijder niet te zwaar is of te lomp rijdt
De dikte van een spaak zegt weinig over de treksterkte
quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een stalen velg met denk ik zo'n 2000 spaken erin, dus die moet me wel houden
[..]
Allemaal logisch. Bedankt voor het uitgebreide antwoord.
En als variabele telt volgens mij ook het soort weg mee.
Een weg met veel hobbels is gevaarlijker dan een asfaltweg. Of valt dat onder lomp rijgedrag?
Dat zijn deze:quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
Vind je dat niet wat lullig, de wielen van C_F posten?
De echte wielrennert heeft een zesde zintuig voor gaten glas en stenen op de weg en stuurt overal smooth tussendoor.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens, door gaten enzo rijden, dat hoort toch gewoon bij de weg?
Ik kan er soms niets aan doen. En ik pak liever een gat mee dan dat ik een rare manoeuvre maak waardoor ik misschien val of tegen iemand anders aanrij. Dan maak ik wel een sprong met mijn fiets.
Klappen wel, maar het achterwiel is wel degene waar je aan trekt, iedere trap die je maakt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:47 schreef thettes het volgende:
Ligt 't aan mij of krijgt het voorwiel ook veel meer klappen te verduren?
Voor heb ik namelijk mavic aksium en achter een CXP33 (33 spaken dus). Dat betekent dat achter veel sterker is dan voor. Lijkt me dus eigenlijk net verkeerd om
Ben overigens ergens rond de 71 kilo dus hij zal me wel houden hoor.
En dat.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:48 schreef Narcotical het volgende:
Je gewicht rust merendeel op de achterkant..
Waar rij je nu eigenlijk mee dan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
En met zo'n dicht wiel?
Sowieso vraag ik me soms af hoe hard ik zou fietsen met een topfiets ipv het ding wat ik nu heb. Maargoed, de snelheidsboost krijg je maar 1 keer. Kan ik beter een paar euro's in de portemonnee houden zodat ik nog naar de kroeg kan
Een bierfiets zo te horenquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:49 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Waar rij je nu eigenlijk mee dan?
Wat heeft mijn kont er mee te maken?quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:48 schreef Narcotical het volgende:
Je gewicht rust merendeel op de achterkant..
Ik heb een aura van verwoesting om me heen hangen waardoor al het glas en steen opzij springt van angst. Probeer dat eens?quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De echte wielrennert heeft een zesde zintuig voor gaten glas en stenen op de weg en stuurt overal smooth tussendoor.
Zo te horen springt het wel direct achter je aan zodra je gepasseerd bent... Tenminste, dat is wat je lekke achterbanden mij vertellen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat heeft mijn kont er mee te maken?
En dat zal ook wel de reden zijn dat mijn achterbanden altijd lek zijn, en voor nooit.
[..]
Ik heb een aura van verwoesting om me heen hangen waardoor al het glas en steen opzij springt van angst. Probeer dat eens?
Kuilen die je met je voorwiel meepakt, pak je ook 9 vd 10 keer met je achterwiel mee, waar meer gewicht op rust..quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat heeft mijn kont er mee te maken?
En dat zal ook wel de reden zijn dat mijn achterbanden altijd lek zijn, en voor nooit.
quote:
Hou het op +/- 5km/u verschil, met een natte vingerquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
En met zo'n dicht wiel?
Sowieso vraag ik me soms af hoe hard ik zou fietsen met een topfiets ipv het ding wat ik nu heb. Maargoed, de snelheidsboost krijg je maar 1 keer. Kan ik beter een paar euro's in de portemonnee houden zodat ik nog naar de kroeg kan
Dat is dan toch fors sneller. Als mijn gemiddelde dan ook mee gaat zit ik op 32-33 ipv 26-27.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
Hou het op +/- 5km/u verschil, met een natte vinger
Zie je het zadeltasje (dat kleine dingetje onder het zadel)? Daar zitten nog guldens in. Zo oud issiequote:Op woensdag 22 juni 2011 21:53 schreef Narcotical het volgende:
Ah, staal.. Mooi spul..
En je gaat met een nieuwe fiets echt niet sneller dan zo een... Trappen doe je nog altijd met je benen, niet met je hoofd
Mijn trainer fietst niet meer, die heeft ook een derde bal.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:55 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
Hier fietst mijn trainer mee. Behoorlijk aerodynamisch.
Ik bedoel natuurlijk kruissnelheid en niet gemiddeld.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is dan toch fors sneller. Als mijn gemiddelde dan ook mee gaat zit ik op 32-33 ipv 26-27.
Lekker erin laten zitten, brengen je vast gelukquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zie je het zadeltasje (dat kleine dingetje onder het zadel)? Daar zitten nog guldens in. Zo oud issie
Bidonhouder matcht met het stuurlint. Uw punt is verworpen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:55 schreef Freddeh het volgende:
1. Voor de foto leg je de ketting op het buitenblad, en het buitenste kransje.
2. Reflectoren? Fail.
3. Niet matchend stuurlint? Fail.
4. Niet matchende bidonhouder? Fail.
5. Bottomkoffer? Fail.
6. Matchende pedaaltjes
7. Ik word duizelig van het kabeltje van je computer.
8. Nee, de rest laat ik voor die andere jongens over
9. Hij zou er misschien beter uitzien met een gele voorvork?quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:55 schreef Freddeh het volgende:
2. Reflectoren? Fail.
5. Bottomkoffer? Fail.
6. Matchende pedaaltjes
8. Bidonhouder en stuurlint matchen niet met de lak.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bidonhouder matcht met het stuurlint. Uw punt is verworpen.
En Fulcrum R7'squote:Op woensdag 22 juni 2011 21:57 schreef cafca het volgende:
[..]
9. Hij zou er misschien beter uitziet met een gele voorvork?
Auch, dat deed pijnquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:57 schreef cafca het volgende:
[..]
9. Hij zou er misschien beter uitziet met een gele voorvork?
quote:
Ja gehhehe *knipoog geeft* Want op een oude fiets moet je het leren! wheheh!quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk kruissnelheid en niet gemiddeld.![]()
Och en op een oude fiets rijden; daar wordt je sterk van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:55 schreef Freddeh het volgende:
2. Reflectoren? Fail.
5. Bottomkoffer? Fail.
6. Matchende pedaaltjes
Daar mag ik niks over zeggen, want dat zit ook nog op die van mijquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
Niets over de modder en zand wat er op zit trouwens?
Oja. Wel fail dat de voorvork omgekeerd gespoten is ivm het frame
Op de staande buis toch?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben iig blij dat ik geen commentaar krijg ik op mijn versnellingssysteem (zonder gekruisde kabels uiteraard) en op mijn prachtige muur/verwarming.
En heeft iemand de fietspomp al gevonden?
Hij is eigenlijk niet 100% werkend meerquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:01 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Op de staande buis toch?Je komt iig nooit lucht tekort
Ik heb nog wel een Pocket Rocket voor je, slechts 1 maal gebruikt..quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk niet 100% werkend meer
Huh, is dit SEX?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:04 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een Pocket Rocket voor je, slechts 1 maal gebruikt..
Vast niet, weet geeneens wat het isquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:04 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb nog 3 stuks van deze liggen, maar inmiddels geen mooie oude stalen fiets meer. Iemand die er belang bij heeft?
[ afbeelding ]
Heb ik niet nodigquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:05 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Kabelstoppers voor op de onderbuis van je frame.
Mwuh, ik wil iets wat op mijn frame vastzit. Morgen ga ik nieuwe schoenen kopen, meteen even mijn pa overhalen om een mooi pompje te kopenquote:
Oh, we zaten toch in Flora en Fauna. Dat was een zeldzame vibra tor. Zeer fraai.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:12 schreef Freddeh het volgende:
Bijvoorbeeld. Houdt in ieder geval meer verband met fietsen dan Joost mag weten wat je net liet zien. Het was iig géén pomp.
Pics van je vriendin die er niet is?quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Pics van je vriendin die er niet is?
Hmm, ziet er interessant uit! Tot hoeveel bar kan zo'm pompje? In de winkel had ik er 1 gezien die tot 7/8 bar kon.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:15 schreef Narcotical het volgende:
De PocketRocket die ik liet zien is wel degelijk een pomp.
@kano: Je kan hem onder je bidonhouder bevestigen, zo dus:
[ afbeelding ]
Als je interesse hebt, laat het maar weten.. Ik hoef er eigenlijk niks voor want ligt hier toch maar te liggen
Ik stap wel even op de fiets om het live te zien. Achterhoek ergens toch? Bij Almelo linksaf?quote:
Volgens de "handleiding" zou deze dat ook moeten halen, dacht ik.. Je kan het anders even googlen natuurlijk.. Als je liever een andere koopt, no hard feelingsquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, ziet er interessant uit! Tot hoeveel bar kan zo'm pompje? In de winkel had ik er 1 gezien die tot 7/8 bar kon.
En ik wil geen gegeven paard in de bek kijken, maar ik heb liever een pomp die mijn band knalhard pompt dan een thuiskomertje
Weet ikquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:18 schreef Oksel het volgende:
Nee, dan zou ik jullie jaloers maken, da's niet eerlijk.
Zal ik die Cosmic's bestellen..? Twijfel, twijfel..
Ik ga wel ff spieken in de winkel morgen. Het heet echt een pocket rocket? Niet dat ik daar morgen met een rooie kop sta?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:18 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Volgens de "handleiding" zou deze dat ook moeten halen, dacht ik.. Je kan het anders even googlen natuurlijk.. Als je liever een andere koopt, no hard feelings
Topeak Pocket Rocket MasterBlaster... zie hierquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet ik
[..]
Ik ga wel ff spieken in de winkel morgen. Het heet echt een pocket rocket? Niet dat ik daar morgen met een rooie kop sta?
Heet echt een Pocket Rocket. En anders kun je altijd nog vragen naar een Doc Johnson.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet ik
[..]
Ik ga wel ff spieken in de winkel morgen. Het heet echt een pocket rocket? Niet dat ik daar morgen met een rooie kop sta?
Haha absoluut!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:18 schreef Oksel het volgende:
Nee, dan zou ik jullie jaloers maken, da's niet eerlijk.
Zal ik die Cosmic's bestellen..? Twijfel, twijfel..
Wat is er kapot aan? Kan je waarschijnlijk gewoon fixen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:29 schreef Oksel het volgende:
Die 200 gram t.o.v. m'n Zonda's zou ik niet moeten merken bij 't aanzetten. Misschien neem ik meteen een 2e ketting mee die ik korter kan maken voor m'n compactgroep. En nieuwe bidonhouders, aangezien er een carbonnen (!!) houder kapot is. $$$
Een goede tegenhanger is de Campy Scirocco wielset; voor 286.73 Euro maar dan zou ik toch voor de Mavics gaan denk ik.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:27 schreef Oksel het volgende:
Ik denk dat ik morgen maar ff langs Futurumshop rij, in Apeldoorn.. Ik heb al toestemming van de vrouw.
Dat zei je er niet bij.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:32 schreef Oksel het volgende:
Vind ze wel tof. Dat speelt ook mee..
En carbonnen houders fixen? Ik ga voor garantie. Dingen mogen helemaal niet breken, zijn te duur voor. Kreeg ze overigens gratis bij m'n fiets.
Wieltassen? Worden die gebruikt?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef kaasplankje het volgende:
Cosmic elite bij Futurumshop 329.95, maar dan wel mét wieltassen waarschijnlijk
Hell yeah. Kaas had beide wielen netjes in een tas toen ie bij me in de auto ging. En terecht, zeker met die carbonnetjes.quote:
Campa Zonda.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:15 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik wil andere wielset. 200-300 EUR, voor op m'n Bianchi met Campa. Sterk en mooi. Hoeft niet licht, 1700-1800 gram is prima. Iemand?
Open pro is niet de allersterkste velg, ik zou er boven 95-100kg niet mee willen rijden. Los daarvan mag dit absoluut niet gebeuren. Waarom heb je geen aanspraak op garantie gemaakt? Je hebt steeds betaald voor een oplossing die niet afdoende bleek. M.n. die bus uit de velg, dat gebeurt wel eens bij Mavic velgen maar dat ligt dan aan de te hoge spaakspanning (wielbouwer moet garantie geven) of evt. productiefout (Mavic moet garantie geven).quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:19 schreef nogeenmaarten het volgende:
Over wielen gesproken, gisteren mijn achterwiel weer eens opgehaald, dit keer bij Schouten. Sinds ergens vorig jaar het volgende gehad met campa veloce naaf in combi met mavic open pro velg en 36 spaken:
- spaakbreuk + slag - oplossing Fietsenmaker1 nieuwe spaak 16 euro
- spaakbreuk + slag - oplossling Fietsenmaker2 nieuwe spaken 18 euro
- spaakbreuk + slag - oplossing Wielbouwer allemaal nieuwe spaken met zeer nauwe toleranties gespannen 70 euro
- bus uit velg gebroken - oplossing Wielbouwer nieuwe open pro velg en opnieuw gespannen 97 euro
- spaakbreuk + slag - oplossing Schouten allemaal nieuwe spaken met ringetjes om de koppen 53 euro
De open pro velg met 36 spaken zou toch bekend staan om de enorme sterkte.
(oplossing om 10 kg kwijt te raken is bekend)
Klopt inderdaad heel behoorlijk. Als je hard fietst met veel druk op de pedalen leun je minder op je reet. Bij intensievere trainingen of toertochten heb ik minder zadelpijn dan bij saai rustig peddelen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:37 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
(harder fietsen is overigens bijna altijd de oplossing voor de problemen in dit topic)
Zou kunnen, maar niet voor deze. Tune heeft er een paar van 7gr, da's niets meer dan een lintje carbon waar je je bidon in hangt. Ik geloof niet dat dit lichter is dan die van Tune.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:35 schreef Oksel het volgende:
http://www.futurumshop.nl(...)al-bidonhouder.phtml
5 gram.. da ken toch nie?
Heb nog een stuk of wat hiervan in huis.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:04 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb nog 3 stuks van deze liggen, maar inmiddels geen mooie oude stalen fiets meer. Iemand die er belang bij heeft?
[ afbeelding ]
De boutjes, ja. De houder, neequote:Op woensdag 22 juni 2011 22:35 schreef Oksel het volgende:
http://www.futurumshop.nl(...)al-bidonhouder.phtml
5 gram.. da ken toch nie?
Och, dan zet ik mijn eigen gewicht wel in de strijdquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heb nog een stuk of wat hiervan in huis.
Wielen moeten overigens ook weer niet te licht zijn. Dan heb je weer te weinig stabiliteit in de afdalingen. Zeker als het geen strak zwart asfalt is.
154 euro bedoel jequote:Op woensdag 22 juni 2011 22:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een goede tegenhanger is de Campy Scirocco wielset; voor 286.73 Euro maar dan zou ik toch voor de Mavics gaan denk ik.
Dan kan ik het nog wel begrijpen, maar verder? Haal je je wielen los na een training/ronde? Ik (zoals je kan zienquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik gebruik ze veel voor in de auto; die blijft dan ook netjes en mijn wielen ook.
Klopt! Omdat ik een pocket rocket heb (de fietspomp variant danquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:10 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Omdat dit al eens eerder in een topic voorbij is gekomen
En je vriendin de andere variant?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Klopt! Omdat ik een pocket rocket heb (de fietspomp variant dan)
Slechte body (vraag maar aan Oprog), lagering was altijd vrij matig (te weinig lagers, slecht afgedicht en niet instelbare speling), vrij slap achterwiel met slechts 10 spaken aan de aandrijfkant, slechte garantieafhandeling bij Mavic, gele stickers passen bij geen enkele fiets (zeker geen celeste). Het zijn geen slechte wielen maar jij rijdt ook niet in een Opel als je een BMW kunt rijden toch?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:42 schreef Oksel het volgende:
Ik heb nog niets TEGEN de Mavic Cosmics gehoord / gelezen. Dus da's mooi.
Geen zin in de winter, ik ros m'n ATB echt af, en dus echt vaak slagen in die wielen..
Die stond in het bierfietstopic dacht ik? En anders ff googelen. Moet vast ergens staan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:48 schreef Narcotical het volgende:
[..]
En je vriendin de andere variant?
Nog even een on-topic vraagje.. Ik heb screenshots in de omloop gezien van een excel sheet waarin je je gewicht, stijgingspercentage van een helling en lengte enzo en hoelang je er over wilt doen en dan kan je zien wat voor wattage je moet trappen.. Heeft iemand die of weet iemand een andere methode?
En weet ook iemand hoe je kunt achterhalen hoeveel watt je trapt?
Ja, dat zou best kunnen inderdaad..quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die stond in het bierfietstopic dacht ik? En anders ff googelen. Moet vast ergens staan.
Maar zo'n tabel is natuurlijk niet 100% betrouwbaar. Je weet niet wat voor rolweerstand/windweerstand je hebt.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:49 schreef eentwee het volgende:
[..]
Slechte body (vraag maar aan Oprog), lagering was altijd vrij matig (te weinig lagers, slecht afgedicht en niet instelbare speling), vrij slap achterwiel met slechts 10 spaken aan de aandrijfkant, slechte garantieafhandeling bij Mavic, gele stickers passen bij geen enkele fiets (zeker geen celeste). Het zijn geen slechte wielen maar jij rijdt ook niet in een Opel als je een BMW kunt rijden toch?
Zo heb ik hem ook op mijn frame zitten. Ziet er niet uit, maar ik ga echt niet met een rocket in mijn pocket fietsen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:15 schreef Narcotical het volgende:
De PocketRocket die ik liet zien is wel degelijk een pomp.
@kano: Je kan hem onder je bidonhouder bevestigen, zo dus:
[ afbeelding ]
Als je interesse hebt, laat het maar weten.. Ik hoef er eigenlijk niks voor want ligt hier toch maar te liggen
Bij mij is hij er al een tijdje af en vervangen door een CO2 eenheid die in het zadeltasje past.. Ben ik toch weer ietsje meer soignée..quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Zo heb ik hem ook op mijn frame zitten. Ziet er niet uit, maar ik ga echt niet met een rocket in mijn pocket fietsen.
Was dat vanwege het wiel zelf of vanwege achterstallig onderhoud?quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:01 schreef eentwee het volgende:
Ja door zijn Cosmic Elite achterwiel moesten we eerst langs de fietsenmaker voordat we konden fietsenDie 2011 zien er wel mooier uit maar ik zie nog steeds geel
electronische postquote:Op woensdag 22 juni 2011 23:23 schreef Oksel het volgende:
Per post.. de tering, je gaat wel echt achteraf wonen zeker?
Netjes. Er deden er maar 6 mee?quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:55 schreef Pritt het volgende:
Zooooo, 6e geworden tijdens clubkampioenschappen.
Zat mee in de kopgroep maar voor de sprint had ik de versnelling niet meer.
Nu slapen!
En er bestaat zelfs nóg een pocket rocket:quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:48 schreef Narcotical het volgende:
[..]
En je vriendin de andere variant?
Op diverse fietssites kun je dit ook allemaal berekenen. Je voert je verzetten in, je wielomtrek, je eigen gewicht, het percentage van de klim, etc, en daar rolt dan uit welk vermogen je moet trappen om met welk vermogen omhoog te komen.quote:Nog even een on-topic vraagje.. Ik heb screenshots in de omloop gezien van een excel sheet waarin je je gewicht, stijgingspercentage van een helling en lengte enzo en hoelang je er over wilt doen en dan kan je zien wat voor wattage je moet trappen.. Heeft iemand die of weet iemand een andere methode?
En weet ook iemand hoe je kunt achterhalen hoeveel watt je trapt?
Haha ouwe baas, dit motiveert me meer om naar de meet te komen.quote:
Van mij hoef je sowieso niet te veel te verwachten hoor. Ben allang blij dat gisteren payday was. Ben nu een nieuw zadel aan het zoeken zodat ik dan hopelijk met jullie mee kom... achterin de groepquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:01 schreef Pritt het volgende:
[..]
Haha ouwe baas, dit motiveert me meer om naar de meet te komen.
Nee, toch wel 20+.
Ik hoop het ook, zou het leuk vinden!quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:03 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Van mij hoef je sowieso niet te veel te verwachten hoor. Ben allang blij dat gisteren payday was. Ben nu een nieuw zadel aan het zoeken zodat ik dan hopelijk met jullie mee kom... achterin de groep
quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:03 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Een oude van Craft, en een nieuwe heel goedkope van de Aldi
Ik heb qua broekjes echt gewoon geen idee waar ik naar kijken moet... Ik weet het gewoon niet.
[..]
Perineum kun je heel makkelijk onthouden wat het is.
Voorzichtig met lezen weer, voor de visuele personen onder ons, en de zwak gemaagden.Voor broekjes kijken bij Castelli of van Agu die zijn ook wel goed, die broekjes zijn een investering maar scheelt een hoop ellende ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haters gonna hate.
Ik rij met Cosmic elite ik vind het fijne wielen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef kaasplankje het volgende:
Cosmic elite bij Futurumshop 329.95, maar dan wel mét wieltassen waarschijnlijk
Ik rij met UltraSonic, die dingen kom je alleen nooit tegen ergensquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:34 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik rij met Cosmic elite ik vind het fijne wielen.
MTB's worden bijna altijd in inches aangegeven, of anders in maat S/M/L etc.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:57 schreef kikoooooo het volgende:
Zijn racefietsmaten vergelijkbaar met MTB maten? Ik wil voor de herfst/winter een gebruikte mtb aan gaan schaffen. Mijn racer heeft een 63cm frame. Is zoiets in de mtbwereld hetzelfde?
t is eigenlijk zonde dat jij met al die dure spullen toch maar 1x in de maand een tochtje maaktquote:Op donderdag 23 juni 2011 14:25 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik rij met UltraSonic, die dingen kom je alleen nooit tegen ergens. Althans, ik hoor er niemand over. Bevallen me wel erg goed die wielen: http://www.real-design.com/ultrasonic.aspx?mm=60
Hey, rustig aan heh!quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
t is eigenlijk zonde dat jij met al die dure spullen toch maar 1x in de maand een tochtje maakt
Tnx voor de uitleg. Ik koop liever in 1x een complete fiets dan dat ik nog moet shoppen voor onderdelen, maar ik ga t zeker in mn achterhoofd houden. Toffe foto trouwensquote:Op donderdag 23 juni 2011 14:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
MTB's worden bijna altijd in inches aangegeven, of anders in maat S/M/L etc.
Ik reed zelf tot voor kort op een 58 cm racer, heb nu een L frame van Giant (wat ongeveer 58 cm is) en mn mountainbike is een kleiner frame, omdat ie dan lekker wendbaar is.
Daarvan kocht ik ooit per ongeluk een te grote maat, 21,5 " , en enkele jaren geleden precies dezelfde fiets op de kop getikt als donorfiets, maar dan 17,5 "framemaat.
Leverde wel een grappige foto op trouwens toen ze naast elkaar stonden:
[ afbeelding ]
Jij moet het ongeveer in de hoek L of 20-21" zoeken. Een mtb mag best wat kleiner zijn dan je raceframe, kortere wielbasis is wel fijn.
Ik heb zelfs het oude 21,5 "frame nog te koop, inclusief vork (die een beurt kan gebruiken) , XT-schakelspul, en wat andere losse onderdelen in verschillende conditie?
Hoe lang zijn de sokken? regenbooogjes boven aan de manchet?quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:56 schreef Yankee het volgende:
Smeerlap dat ik ben heb ik eindelijk maar eens een nieuw ondershirt besteldEn sokken, wit uiteraard want ik ben een baas
Volgens de tekst 'extra hoog'. Tot mijn spijt zonder regenboogjesquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoe lang zijn de sokken? regenbooogjes boven aan de manchet?
Oh, dan is het goed. Want je moet ze wel tot net onder het dikke deel van je kuitspier kunnen aantrekken:quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:01 schreef Yankee het volgende:
[..]
Volgens de tekst 'extra hoog'. Tot mijn spijt zonder regenboogjes
Netjes, jij bent ook een stuurlintkoningquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, al knip ik ze wel doormidden, en gebruik maar de helft. Volgens de Schout moet je dan de remschakelgreep losschroeven en die kleine stukjes er tussen doen, maar dat doe ik nooit. Bij het einde plak ik ze dan op sellotape wat om het stuur is gewikkeld met secondelijm, dan heb je geen dopjes nodig of tape wat toch loslaat en slordig staat. Ik knip ze daarvoor haaks t.o.v. de bocht af met een schaar, met dezelfde breedte punt links en rechts.
2cm dik, opgezwollen zit vlees. Verder nog vragen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Freddeh, waarom wil jij eigelijk je B17 ontrouw worden???
quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:31 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Fred enne je hebt een pm.
Thanks! Ik ga morgenmiddag na werk even bij hem langs. Ben toch 's middags vrij. Hoop dat hij me kan helpen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:32 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Voor broekjes kijken bij Castelli of van Agu die zijn ook wel goed, die broekjes zijn een investering maar scheelt een hoop ellende ook.
Hoe kom je aan dat soort getallen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:24 schreef Oksel het volgende:
18,9%![]()
Vet
38,9%![]()
Spier
87,9KG
BMI 27Wat een kutgetal is dat.
Over een maand 16% vet.
Waarom doe jij niet mee met de 10kg challenge?quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:24 schreef Oksel het volgende:
18,9%![]()
Vet
38,9%![]()
Spier
87,9KG
BMI 27Wat een kutgetal is dat.
Over een maand 16% vet.
Iedereen kiest voor zichzelf of ie mee doet, Oksel zag er van af begreep ik in een van de vorige topics. No worriesquote:Op donderdag 23 juni 2011 17:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Waarom doe jij niet mee met de 10kg challenge?
Met een vetpercentage van 18,9%, dan is 10 kilo ongezond. Ik wil naar 15%, dat is 4 kilo minder. Dat is goed genoeg.quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Waarom doe jij niet mee met de 10kg challenge?
Je bent gewoon dikquote:Op donderdag 23 juni 2011 19:07 schreef Oksel het volgende:
BMI 27 is echt fucking onzin als je een vet percentage hebt van 18,9% btw.
1. BMI is gewoon een getal die aangeeft hoe 'gezond' jouw gewicht is voor je leeftijd en lengte. That's it. Dus totaal afhankelijk van de hoeveelheid spiermassa en vetmassa.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je bent gewoon dik![]()
Maargoed. Net nieuwe schoenen gekocht. Witte van specialized. Mountainbikeschoenen, want mijn vader heeft blijkbaar mountainbikepedalen op zijn racefiets. Freddeh kom er maar in
Weet ik, maar desalnietemin blijf ik bij mijn puntquote:Op donderdag 23 juni 2011 19:15 schreef Freddeh het volgende:
[..]
1. BMI is gewoon een getal die aangeeft hoe 'gezond' jouw gewicht is voor je leeftijd en lengte. That's it. Dus totaal afhankelijk van de hoeveelheid spiermassa en vetmassa.
2. Ik zeg niets. Iemand anders mag het vanavond doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ennuh, kom maar op met die opmerkingen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Anders doe je ook mee met de 24uurs race, 16 uurtjes op de vetverbranding.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:06 schreef Oksel het volgende:
Met een vetpercentage van 18,9%, dan is 10 kilo ongezond. Ik wil naar 15%, dat is 4 kilo minder. Dat is goed genoeg.
Hoe ik hier aan kom? Naar iemand toe gaan die 't kan meten, op de sportschool bijv. Ik ga een eiwitdieet doen voor een maand. Dus ff geen koolhydraten, en wellicht even iets minder hard fietsen. Vet verbranden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |